Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2018
‎Enpresa baten produkzio katean helburuak bete behar diren modura, ikastetxeek derrigorrez bete nahi dituzte curriculumak markatzen dituen helburuak. Horrek nolabaiteko lehia sortzen du, eta edukiak asimilatzeko erraztasunik ez duten ikasleak, edota familia egoera berezia bizi dutenak bazter uzten dira.
‎Esan bezala, hirigune handietan distritu bakarra ezarriz gero, ikasleak euren auzunetik urrun dagoen bigarren hezkuntzako zentro batera eraman litezke. Badira inork nahi ez dituen ikasleak, problematikoak izan direlako, edota eskolaren ohiko metodologiekin moldatu ez eta bigarren hezkuntza amaitu ezinean dabiltzalako. Honela," E" ikastetxean amaitzen dute gainerako zentroetatik kanporatzen dituzten ikasleak.
‎KIVA protokoloaren baitan, interbentzioak aurreikusten dira erasotuarekin eta erasotzailearekin. Baina gaia ikasle guztiekin lantzen da, baita jazarpenean parte hartu ez duten ikasleekin ere, eta honela, ikusarazten zaie guztion arazoa den horretan posizionatzeko beharra: pasibitateak konplize egiten zaitu, eta ikasle gisa, posizio aktibo bat hartzera derrigorturik zaude.
‎Ibilbide horiekin loturik," I" ikastetxeak baztertu egiten ditu, unibertsitatera sartu aurreko urtean, emaitza onak ez dituzten ikasleak. Nolabaiteko" gonbidapena" luzatzen zaie, beste ikastetxe batean egin dezaten ikasmaila hori, euren estatistikak zaindu nahi dituztelako.
2021
‎Gidaririk gabeko eskolaren irudiak gidaririk nahi ez duen kultura batean ditu erroak; hitz gutxian, irakasle artista ez da beharrezkoa, kaltegarria izatera ere hel daiteke, ume eta gazteak baitira benetan artista izan behar dutenak, eraginetatik libre diren artistak. Modu horretan, kultura hipermodernoak, eskola hipermodernoarekin batera, bere egiten du maxima nietzschetar ezaguna edo, hobe, ideia horren irudi grotesko bat, zeinen arabera nork bere buruaren jaun eta jabe izan behar duen, artista eta artelana aldi berean; bestela esanda, irakasleak ez du ikaslearen garapen askea oztopatu behar, edo horretan eragin, nork bere burua modu aske eta autonomoan zizelkatu dezan. " Askea zara!
‎Muturreko horientzako oasia da paradigma berria, ikasleak ordenagailuaren aurrean jartzearekin edota taldeka proiektuak egiten uztearekin nahikoa dela uste baitute. Ez dute ikasleen aurrean hitzik esaten, klase magistralak zaharkituak eta atzerakoiak baitira; ez dute ikasleen jarraipenik egiten, horrek koakzioarekin harreman estua baitu; beraiek zuzendu beharreko etxerako lanik edo idazlanik ere ez dute bidaltzen, horrek ez baitu ezertarako balio, ume eta nerabeen aisialdia sakratua baita; gazteleraz entzutean ez diete ezer esaten, euskararekiko jarrera txarra ... Itxurakeriaren maisu maistrak dira.
‎Muturreko horientzako oasia da paradigma berria, ikasleak ordenagailuaren aurrean jartzearekin edota taldeka proiektuak egiten uztearekin nahikoa dela uste baitute. Ez dute ikasleen aurrean hitzik esaten, klase magistralak zaharkituak eta atzerakoiak baitira; ez dute ikasleen jarraipenik egiten, horrek koakzioarekin harreman estua baitu; beraiek zuzendu beharreko etxerako lanik edo idazlanik ere ez dute bidaltzen, horrek ez baitu ezertarako balio, ume eta nerabeen aisialdia sakratua baita; gazteleraz entzutean ez diete ezer esaten, euskararekiko jarrera txarra har ez dezaten; gurasoekin biltzea ekiditen dute, eta bildu behar dutenean, dena primeran dagoe... Itxurakeriaren maisu maistrak dira.
2022
‎" Kontraesan" bat ere ikusi dute, hitzaurrearen hasieran aipatzen delako, agian irakurtzeko agintzen diren liburu batzuek garatzen dituzten balore eta ideiak kontuan izanda hobe litzatekeela ikasleek nahi dutena irakur dezaten edozer irakurtzen dutela ere. Baina hau komentatzen duen irakurleak argi zehazten du lantzen ari garen honetan ere irakasleak aukeratu duela irakurketa liburua, ez dutela ikasleek hartu bere kabuz, eta hala ere oso aukera ona dela beraien ustez. Landu beharreko kontraesana ikusten dute bada, aukeraketaren askatasuna eta gomendioen beharrizanaren artean.
‎Hizkuntza erraztasun handirik ez duten ikasleen artean ohikoa da, batez ere ahozkoan hizkuntza batetik bestera jauzi egitea, are gehiago esamoldeak erabiltzerakoan. Ez da hala gertatzen berton urte gutxi daramaten ikasleen kasuan, agian bere hizkuntza ez delako gaztelania eta ez daudelako ohituta era ez formalean gaztelaniaz aritzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia