Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2002
‎Ikasketak zentro ofizialetan egin ez dituzten ikasleak ere aurkez daitezke azterketa horretara, horrela Kontserbatorioan sartu eta, Gradu Ertaineko Lehen Ikastaroan hasi ordez, bitarteko ikastaroetan jardun ahal izateko.
2003
‎Neurri horiek kredituak kobratzea geldiaraztea eta ikasleak berankorren erregistroetan inskribatzea bertan behera uztea ezartzen zuten. Ildo horretatik, esan zuen banketxeak, demanda aurkeztu aurretik, ez zituela ikasleak ordaindu gabekoen erregistroetan sartu, eta, aldi berean, adierazi zuen kobrantza “banaka” geldiarazi zuela, “ikasle bakoitzak egiaztatu behar baitzuen epaileak zuhurtasunezko neurri horiek hartzeko eskatzen zituen baldintzak betetzen zituela”.
2004
‎Lanbidean ederki aritzeko prestaturik dagoen arren, ikasi nahi ez duten ikasleak ez ezik, irakasleak jokamolde hori baimentzen duen sistema ere aurkituko duenez, hezkuntzan inplikaturik dagoen eta kolaboratzaile den profesionalaren angustia hori gure inguruko herrialde guztietan gertatzen ari da.
‎“Asko ari da aurrera egiten alde horretatik. Duela urte batzuk ohikoa zen akademietan ingelesaren noziorik ez zuten ikasleak matrikulatzea, hau da, hasiberri osoak, gaur egun hori ez da ohikoa”, adierazi du. Bere 125 urteurrena dela eta, akademiak inkesta bat egin zuen Espainian, hizkuntzen irakaskuntzaren egoera erakusteko.
2006
‎konfesionala (Erlijio katolikoa edo Estatuarekin hitzarmenak dituzten beste konfesio batzuk) eta akonfesionala (Erlijioen Historia eta Kultura). Ikastetxeek nahitaez eskaini dute, baina horietako bat ere egin nahi ez duten ikasleek “behar den hezkuntza arreta” jasoko dute. Maila horretan bertan, erlijioaren irakaskuntza 175 ordukoa izanen da, orain arte indarra izan duen 210 irakasgaiaren ordez.
‎Laugarren ikasturtean" Etika eta Gizarte Hezkuntza" izenarekin emanen da eta 35 ordutan. Bi irakasgai baino gehiago gainditu ez dituzten ikasleek ikasturtea errepikatuko dute. Baina salbuespen gisa, hiru etenaldi egin ahal izango dira ikasturtetik, baldin eta irakasleek “egoki irizten badiote”, “ikaslearen ibilbide akademikoa ez dela kaltetuko” uste baitute.
2007
‎100 gaztetik 87k egiten dute, eta Espainiako gainerako erkidegoetan, berriz, 100 gaztetik 78k. Datu horiek, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak emandakoak, Hezkuntza eta Zientzia Ministerioaren azken txosteneko ia berdinak dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoak jarraitzen duela derrigorrezko irakaskuntzaren aldian eskola arrakastaren indize handiena izaten, eta, aldi berean, Espainia osoan DBH gainditzen ez duten ikasleen kopuruak gora egin du pixka bat. Hala ere, serie estatistikoetako datu esanguratsuenetako bat da generoaren araberako emaitza desberdintasun izugarria.
2008
‎Horregatik, ikasleak ikastetxe arruntetan eskolatzen dituzte, eta ikastetxeak baliabiderik ez badu ikaslearen premiei egoki erantzuteko, orduan eramaten dute ikastetxe bereziren batera; hau da, ikaslearen hezkuntza premiak iraunkorrak badira soilik, eta ezintasunen batek eraginak (badaude egokitzapen espezifiko handiak eskatzen dituzten ezintasunak, esate baterako, ezintasun psikikoak, mugimenduzko eta sentimenezko ezintasunak eta garapen arazo larriak).
‎Masterrerako ezarritako iraupena urtebetekoa izango da, 60 ECTS, nahiz eta kasu batzuetan ikasleak prestakuntza gehigarriko kreditu kopuru bat gainditu duen (gehienez 60 ECTS), egiaztatu duen prestakuntzaren eta aukeratu duen espezialitatearen arabera. Prestakuntza gehigarri hori ikasle bakoitzarentzat ezarriko da, eta espezialitateko berariazko eduki eta gaitasunak ikastera bideratuta dago, espezialitateari zuzenean lotutako titulurik ez duten ikasleentzat. Prestakuntza irakaslanean aritzeko behar diren trebetasunak hartzera bideratuko da.
‎Ikastetxe horiek ikasturtea arrakastaz gainditu ez duten ikasleei eskola errefortzuko ikastaro trinkoak eskaintzen dizkiete
‎Unibertsitate titulua edo baliokidea duten ikasleak: Espainiako unibertsitateek onarpen muga duten titulazioetako plazen %1 eta %3 artean erreserbatu behar dituzte unibertsitate titulua edo baliokidea duten eta egin nahi dituzten ikasketen bigarren zikloan sartzeko aukerarik ez duten ikasleentzat. Kontuan hartu behar da ikasle horiek ekaineko eta uztaileko onarpen deialdi arruntean bakarrik eskatu ahal izango dutela plaza, inoiz ez iraileko ezohiko deialdian.
‎Moodle, e learning plataforma bat, Madrilgo Unibertsitate Politeknikoko (UPM) Informatika Fakultateko TEDECO Taldea (Garapenerako eta Lankidetzarako Teknologia) egokitzen ari da Burundiko Ngozi Unibertsitatean eskolak emateko orduan aplikatzeko. Egokitzapen honen bidez, etxean ordenagailurik ez duten ikasleen arazoa konpondu nahi da, baita aurrez aurreko irakaslerik ere, esan zuen UPMk. Ikastaroak kudeatzeko banaketa libreko sistema bat da Moodle, eta hezitzaileei lineako ikaskuntza komunitateak sortzen laguntzen die.
2009
‎Ekaineko lehen deialdian hautakortasunaren fase orokorra gainditzen ez duten ikasleek, aurkezten direnen %10 baino gutxiago, urtero beren ibilbide akademikoa zein bidetatik bideratu erabakiko dute. Proba beldurgarria gainditu duten ikaskideek dagoeneko egin dute unibertsitateko matrikula, eta gainditu ez dutenek, berriz, hainbat bide dituzte aukeran:
‎Eskatutako titulazioa ez duten ikasleak Lanbide Heziketako irakaskuntzetan sar daitezke berariazko proba baten bidez.
2010
‎Oro har, egoera hauetan dauden ikasleek eska dezakete onarpena: Beren herrian funts publikoekin sostengatutako ikastetxerik ez duten ikasleak, egin behar dituzten ikasketen arabera egokia, ezta beste herri bateko ikastetxe batera joateko garraiobiderik edo ibilbiderik ez dutenak ere. Lana edo profesionalak direla eta, adingabeen eskolatze egokia eragozten duten aldi baterako edo ibilbide baterako joan etorriak egiten dituzten ikasleak.< Egoera pertsonal edo familiarrean dauden ikasleak, familia edo gizarte girotik kanpo eskolatzea gomendatzen dutenak, bizi diren esparruko gizarte zerbitzuen aldez aurreko txosten baten arabera.
‎Zergatik errepikatzen da ikastaroa? Mailaz igotzeari buruzko araudiak behartzen du lehenengo urteetan oinarrizko gaitasunak lortzen ez dituzten ikasleak eta hurrengo zikloetan ebaluazio negatiboa duten gehieneko irakasgaiak lortzen dituztenak errepikatzera. Baina, zergatik iristen da ikasle bat egoera horretara?
2011
‎Kontserbatorioan sartzeko asmorik ez duten ikasleek, berriz, eskola pribatuetan jarrai dezakete ikasten, edo edozein adinetan has ditzakete musika ikasketak.
‎Batez beste 100 eta 300 kaloria arteko irenstea geldiarazi zuten, aplikatutako zergen arabera. Elikagaien prezioaren igoeraren aurrean erantzun ez zuten ikasle bakarrak beren dietak zaintzen zituztenak eta hartuko zituzten kalorien berri zutenak izan ziren. Beren janariaren gaineko zergarik ez zuten unibertsitarioek baino kaloria gutxiago kontsumitzen zituzten, eta elikadura ohituretan aldaketa txikiak izan zituzten produktu horiei zergak gehitu zitzaizkienean.
‎Askotan, ikasleek ez dute letra on bat lortzeko ahaleginean parte hartzen, ez baitute funtsezkotzat hartzen beren hezkuntzan, ez dakite ez dela irudi kontua soilik. Oro har, harmoniaz idazteko behar adinako trebetasuna lortu ez duten ikasleek denbora gehiago behar izaten dute, batez beste, ikaskideek baino, idatzizko lanak eta eskolako apunteak osatzeko, eta ekintza hori egitea eskatzen duten jarduerak saihesten saiatzen dira. Horregatik, haur batek gaizki idazten badu Lehen Hezkuntzako lehen urteak gainditu ondoren, idazketa zuzen eta erregularra garatzen hasten denean, beharrezkoa da berriro heztea, trebetasun falta horrek eragin ditzakeen arazoak konpontzen saiatzeko.
‎Baldintza hori lehen aldiz ezarriko da aurten, eta diru sarrera gutxien dutenei aterako zaie onura. Laguntzak 125 eurokoak izanen dira, familia unitateko kide bakoitzeko 5.591 eurotik gorako errenta ez duten ikasleentzat; 87,5 eurokoak, 5.591 eurotik 7.455 eurora bitarteko errententzat; eta 50 eurokoak, kide bakoitzeko 7.455 eurotik gorakoak direnentzat. Atalaseak gehienez ere 24.089 eurokoak izanen dira bi kideko familia batentzat; 32.697 eurokoak hiru kidek; 38.831 eurokoak lau kidek; 43.402 eurokoak bost kidek; 46.853 eurokoak sei kidek; 50.267 eurokoak zazpi kidek; eta 53.665 eurokoak zortzi kidek.
‎Gaur egun, Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta Goi Mailako ikasleei laguntzeko dago. Ikasturte honetan ehun beka baino gehiago eman zaizkie baliabide nahikorik ez duten ikasleei, eta, hurrengo ikasturteetan laguntza mantendu ahal izateko, gutxieneko baldintza batzuk bete behar dituzte kalifikazioei eta portaerari dagokienez. Maisu koordinatzaile batek ikasleen jarraipena eta aldizkako bilerak egiten ditu ikasturte bakoitzeko eta gurasoekin.
2012
‎Maiz, matrikula arrunta egin eta gero modalitatea lanaldi partzialera aldatu beharra duten ikasleek egin dezakete, eredu honetan sartzeko baldintzak betetzen badituzte. Hori horrela da bai lehen mailako ikasleen kasuan, bai matrikulazio prozesua hastean baldintzak betetzen ez zituzten ikasleen kasuan, baina kontuan hartutako justifikazioren batek eragiten die. Nahitaezko kreditu kopurua Lanaldi partzialeko ikasketen alderdi nabarmen bat kreditu kopurua da.
‎Unibertsitateari atxikitako ikastetxeak aukera bat dira etete nota lortzen ez duten ikasleentzat, titulu ofizialak ematen baitituzte, baina garestiagoak dira.
‎Ikasleari integratzen laguntzeko, urrats batzuk egiten ditu ikastetxe bakoitzak. Batez ere gaztelaniaz hitz egiten ez duten ikasleei zuzenduta dago, eta hezkuntza maila guztietan jarraitzen du, ikaslearen adinetik aparte. Asturiasko ikasle etorkinak hartzeko programak jarduera protokolo horiek garatzeko materialak eta laguntzak proposatzen ditu.
2021
‎Adituek diotenez, zentroetan jarduera fisikoan emandako ordu kopurua handitzeaz gain, jolas aktibo gehiago jarri behar dira. Ekimen horrek patioa birdiseinatzea eskatzen du, baina baita irakasleak edo talde bat monitorizatzea ere, aktibo mantentzeko eta jolasteko edo jarduera fisikorako aukerarik ez duten ikasle askoren artean sortzen den isolamendua saihesteko. Haurrek fisika egiteko arrazoiak Ikasleen arteko gatazka asko aisialdian sortzen dira, eta horren erru nagusia da tradizioz espazio horietan ez dela izan guztientzako jarduerarik eta aisiarako aukerarik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia