2002
|
|
Informazio igorpen masiboaren kontrol ekonomiko estu horrek kontrol politiko soziokulturala ekarri du, duda barik. Hedabideen jabetza zentralizatua iragazki garrantzitsua da, zeren jabetzaren eliteek
|
ez
baitute euren gustukoa ez den informaziorik eskainiko, baldin beren interes politikoen, ekonomikoen, erlijiosoen, kulturalen eta sozialen kontra badoa.
|
|
Hamar urte lehenago, 1973 urtean, israeldarrek hegazkin libiar bat bota zuten, zibila hura ere. Mendebaldeak ez zuen protesta gogorrik egin, ez zuen salaketa kanpainarik piztu; estatubatuarrek
|
ez
zuten euren aberria arriskuan ikusi eta ez zioten berrarmaketa kanpainari ekin.
|
|
Kate desberdinetan sinkronikoki edo kate berean diakronikoki erakusten diren osagaiak, elementu diskurtsibo desberdinak, oso antzekoak dira kate guztietan,
|
ez
dute euren arteko diferentziarik, edo, egotekotan, txikiak dira (filmak kate batean zein bestean ikus daitezke, albisteak antzekoak dira kate desberdinetan, programazio junta gailuek funtzio bera betetzen dute han eta hemen...).
|
|
Erromatarrak arinkeriaz mugitu zirela eta
|
ez
zituela euren ozarkeriarengatik sarean sartu ikusi zuenean, bere amarrua agerian jartzea alferrekoa izan zenez, kanpamendura itzuli zen Hanibal. Han ezin izan zuen egun asko geratu gari gabeziarengatik, eta bai herrialde guztietako nahaspilaz osaturiko soldadu taldeak eta baita gudalburuak berak ere egunero asmo berriak hartzen zituzten.
|
2004
|
|
Aurrekopuntuan azaldu dugunaren ondorio zuzena: langileek
|
ez
dute euren buruaenpresari jabe sentitzen, praxian kooperatibaren kudeaketan ez dutelakoparte hartzen, eta, nabarmenki, helburu ekonomikoen menpe daudelako.Jabetza integrala ezin dutenez eskuratu (jabetza juridikoa eta lanpostuarengaineko jabetza), ezin dute enpresaren helburuekin bat egin.
|
2005
|
|
Gameto biak gutxi gorabehera berdinak badira eta
|
ez
badute euren sexua bereiztea baimentzen, orduan isogamia delakoaz mintzatzen da, eta gametoei isogameto esaten zaie. Baina era horretako ugalketa protozooetan besterik ez da aurkitu.
|
2006
|
|
Lan honetan, era aintzindarian eta gogoangarrianerakusten da testuinguru ekonomiko, politiko eta kultural konkretu baten barruansortzen direla emozioak eta sentimenduak, ez direla inondik inora naturalak edounibertsalak. Ikuspegi horretatik, zonalde horretan jazotzen den umeen hilkortasunhandiak amen pentsamendua eta sentimenduak moldatzen dituela defendatzen du, eta emakumeek
|
ez
dutela euren ume jaioberrien heriotzagatik dolurik egiten, Mendebaldeko psikologiak iragarrita duen moduan behintzat. Biziraupena bizitzarenardatz nagusia den leku horretan, emakumeek astiroago garatzen dute euren umeekiko harremana, eta jaioberria gizaki bihurtzeko prozesua (antropomorfizazioa) bestelakoa ohi da:
|
|
Azkenik, hiribilduko justiziak erbesteratutako pertsonek
|
ez
bazuten euren barrutitik alde egiten (justizia horri mespretxu eginez) edo hiribilduaren gertu geratzen baziren (errebaletan) eta auzokide eta biztanleen kontra kalterik egiten bazuten (esanez, ezin zituztela han preso hartu eta justiziaren barrutia ez zirela errebalak) neurriak hartu beharrean egongo ziren. Horren ondorioz, istilu ugari izaten zirenez Bilbon, zalantzarik izan ez zedin, hiribilduko alkateak eta beste justiziek errebaletan edo hiribilduaren jurisdikzioan zebilen edonor erbestera zezaketen, hiribildutik nahiz Bizkaiko konderritik (egindako kaltearen arabera).
|
2007
|
|
Uste dut ez daukagula beste erremediorik. Enpresek
|
ez
badute euren inpaktuaren kontzientzia hartzen, ez dago hau aurreraeramango duenik. Enpresak ezin du jarraitu, besterik gabe, baliabideakxahutzen, ezin du iraun gero eta gehiago eskatzen duen merkatu batenaurrean gero eta gutxiago ematen, ezin da bere zilborrari begira bakarrikbizi.
|
2008
|
|
Beste batzuek herritik alde egin zuten. Edonola ere, karlistek
|
ez
zuten euren helburua lortu, isunak ordaintzeari uko egiten ziotenen ondasunak bahitu arren, ez zelako erosle nahikorik aurkezten enkanteetara.
|
|
Asmoak asmo, badirudi euskal federalistek
|
ez
zutela euren arteko koordinazioa mantentzeko gaitasunik erakutsi, eta tokian tokiko dinamikak nagusitu zirela. Ez daukagu behintzat beste bileren aipamenik.
|
2009
|
|
gerta daiteke, autismoangertatzen den bezala, jokaera hasieratik kualitatiboki ezberdina izatea. Autismoankomunikazioa edota gaitasun sozialak ez dira patroi normalen aldean eskasagoakedo anitzagoak baizik eta kualitatiboki ezberdinak; esaterako,
|
ez
dute euren zaintzaileen aurrean erantzun sozialik adierazten eta lengoaia ez berbalean alterazioanitz aurkez ditzakete, hala nola begien kontaktuan, aurpegi adierazpenean edotagorputzaren posizioan?.
|
2010
|
|
Komunikazio arazoak handiak dira eta oso kezkatuta daude amaren egoerarekin. Ama aldatzen ari dela behatzendute, jada
|
ez
dute euren ama ezagutzen, emakume alaia eta irribarretsua zen, auzoko bizilagunekin harreman handiak zituen, kultura etxean hainbat jardueratan parte hartzen zuen: gimnasian, yogan eta bereziki gustukoa zituen euskaldantzak, eta orain, berriz, emakume «itzalia» eta tristea ikusten dute, bizitzekogogorik ez balu bezala.
|
|
Gertakari bakar eta bakunbaten bi aurkitu ditugu zigorra pertsonalki jaso edota zigorraren eraginez edotazigorraren beldur sorterritik alde egitea. Zalantzarik ez, arrazoibide juridikoeiarrazoi izpirik kendu gabe bada ere, 1937ko eta 1940ko euskal erbesteko oinarrizko eta nahitaezko parte dira eta, hortaz, «erbesteratutzat» hartu behar ditugu, Ameriketako eusko etxeak jantzi zituzten emakumezko, gizonezko, gazte eta haurbakoitza5 Erbesteratu askok
|
ez
zuten euren jaioterria, gurasoak, anai arrebak, edota kideak inoiz berriz ere ikusiko.
|
2012
|
|
Baina txarrena zera da, guztia, herri indigenei inolako baimen, iritzi edo partaidetza eskaini gabe edota ateratako etekinen ezer eman gabe egiten dela. Beraz, indigenek
|
ez
dute euren kulturak kolpatu eta kontsumitzen duen prozesu honetan inolako parte hartze positiborik. Are larriago dena, euren lurren gaineko eta bertako toki sakratuen gaineko kontrola galdu egin dute, eta ikusi beharra dute nola kanpotarrei eskaintzen zaien eurei ukatzen zaien bitartean.
|
|
Paradoxa zera da: estaturik gabeko etnonazionalismoaren kasuek
|
ez
dutela euren eskubideekiko inolako nazioarteko aitorpenik lortu, eta literaturan bizi diren estatuarekin duten gatazka dela aztergai. Espainian, gatazka etnikoa aztertzen duten ikertzaile batzuek apurtu egin dute joera hori eta hasi dira herri indigenen eta estatu gabeko herrien arteko harremana aztertzen, eta interesa zuzendu dute estatu gabeko nazioek indigenen artean izan dezaketen ahalezko eraginera (Barrientos, 2005; Gibernau, 1996).
|