2002
|
|
Bestela esanda, ez dago euskal hiztunen komunitaterik, ezta euskararen aldeko girorikere. Ingurune erdaldun horretan, euskaldunek
|
ez
dute euren burua legitimatuta sentituko euskararen aldeko aldarrikapenik egiteko eta, beraz, euskarazko produkt u/ zerbitzuen eskaera handirik ez da egongo.
|
2003
|
|
Ez zumarrari garirik eska ez dakiokeelako bakarrik, ez (edo periodiko batek bere oinarrizko izatea alde batera utzi eta beste zerbaitetan bihurtu nahi dutelako); larretan arrantzarik ezin dela egin jakinarren, hala ere larretara sarea botatzea erabaki duten batzuk ikusten ditudalako debate honetan, jakinaren gainean, sareak larre sastraka gero eta nahasiago egingo duela. Eta hauen helburua zein den zehaztera ez naiz ausartuko,
|
ez
baititut euren asmoak ezagutzen, baina efektuak ordea ikus daitezke: debatea nahastea lortzen da, ETArenin guruan nahastea, jakinik nahasketa horrek sortzen duen korapiloa askatzea benetan zaila dela herri honetan.
|
|
Euskaratik eta euskararen kontura ondoen bizi izan direnak datozkigu abertzaleek ere badutela erruaren zati bat, patrimonializatu egin ei dutelako. Eurak ez omen nazionalista eta ez daude eroso,
|
ez
dute euren lekua topatzen honetan guztian, ez ei du euskalgintzak asmatu beste alde hori erakartzen. Dabilenari okerrak topatzen baino, ze egin duzue, bada, zuek zuen aldeko jende hori hurbiltzeko?
|
2005
|
|
Ana Urkizak gaur egungo euskal emakume idazlearen profila ematean produkzio murritza eta idazlearen estatusa bereganatu gabe dutela aipatzen du, publikotasunik
|
ez
dutelako euren lanek. Genero femeninoaren ezaugarriak (amatasuna, lanbide ‘femeninoak’ eta eremu pribatua) dira egoera honen erantzule; argitaratze eta promozio murritza, baloratzeko eta baliarazteko neurri gabezia eta presentziaren azterketaren beharra.
|
2008
|
|
Miribillako eskola publikoa (San Frantzisko auzoan, Bilbon), jatorri ugaritako umeak biltzen dituen arragoa, mehatxu modura ikusi du jende dezentek, hainbesteraino non
|
ez
baitute euren umerik bertara bidali nahi; bada ordea eskola hori aukera modura ikusten duen gurasorik ere. Gurasook, irudimena hauspotuta, ekimen txalogarriak egiten ari dira, zenbait boluntario lagun dituztela.
|
2015
|
|
gizatalde bat, kontzientzia nazionala eduki arte, edo Estatua eduki arte, ez litzateke nazio izango. Berbereek
|
ez
dute eurek nazio kontzientziarik, guk ez ditugu nazio kontsideratuko. Herri edo jenderia batek bere buruarentzat nazio kontzientzia garatzen duenean bilakatuko litzateke nazio.
|
|
Iparraldean, guraso euskaldun bakarreko familien %56k transmititzen zituzten euskara eta frantsesa.63 Jakina denez, euskararen ezagutza minoritarioa da, oraindik, Euskal Herrian. Izan ere, Inkesta ren arabera, Euskal Herrian 16 urtetik gorako biztanleen %27k baizik
|
ez
zuten euren burua" elebiduntzat" jotzen, eta %14, 7k" elebidun hartzailetzat" (alegia, euskaraz ulertu bai, baina hitz egiten eta idazten ez duen hiztuntzat). 64 Lurraldeka, Gipuzkoan bakarrik ziren nagusi" elebidunak" (49,9) eta" elebidun hartzaileak" (16,4); gainerako herrialdeetan honakoak ziren zifrak: 25,4 eta 17,8 Bizkaian; 16,8 eta 16,8 Araban; 65 11,7 eta 7,5 Nafarroan; 66 eta 21,4 eta 9,1 Iparraldean.67 Hala ere, euskararen belaunaldien arteko transmisioaren etena gertatu balitz, euskara" lehen hizkuntza" gisa jaso dutela esan zutenen kopurua aipatu zifrak baino altuagoa izango zen.
|
2018
|
|
Denetik, baina ez denentzat. El Correo k eta El Diario Vasco k sustaturiko probintzianismo pozoitsuak Ermua parean check point a exijitzen zuen bitartean, hizkuntzaren sorginkerian zentratu izanak ez gaitu aparteko bihurtzen; euskalki ederrean mintzo arren batua ez dakitelako lotsatzen direnen artean hazi, eta batua zorrotz dantzatuagatik euskalkirik
|
ez
dutelako euren burua menosten dutenekin bizi naiz, baina, hala ere, futbola izatea da nire konplexua.
|
2021
|
|
Hala ere, oso gogorra egin zitzaidan, ordezkoa zarenean ikasleek
|
ez
zaituztelako euren irakasle bezala hartzen, eta tranpak egiten saiatzen dira. Baina, beno, hori ere ikasten da.
|