Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 69

2006
‎Izan ere, zapalkuntza testuinguru batean, desoreka eta ezegonkortazuna dira nagusi, menderatzailea bata, menderatua bestea. Zeren, edo hizkuntza ofizialak hizkuntza gutxitua pixkanaka ordezkatzen du, edo hizkuntza horretako hiztunek haurre egiten dute beraien hizkuntzaren erabilera berreskuratzeko, ez bakarrik esparru pribatuan baita ere zerbitzu publikoetan, komunikabideetan eta eskolan, beti ere erabileraren usadio egokiak errespetatuz, ortografia, hiztegia eta fonetika mailetan.
2007
‎Familiatik at, Ipar Euskal Herrian elkarteek dute segurtatu kulturaren jarraipen militantea. tuz euskaldungoaren eskubideak zerrendatu genituen: " Gure gizarteak ingurune euskaldunean bizitzeko eskubidea du, kultur askotako munduan izanikan ere; euskaraz ikasteko eskubidea ikasle guztientzat; euskaraz mintzatzeko eskubidea, ez bakarrik etxean, bai eta ere lanean eta zerbitzu publikoetan; euskal kultura komunikabide zabaletan sartzeko eskubidea. Berriz ere eskatzen dugu legezko ofizialtasuna euskararentzat eta gure kulturarentzat. hurrengo urtean Deiadar manifestaldi erraldoia antolatu zen, eskolak, elkarteak eta hautetsiak bilduz, hizkuntza eta kultura eskubideak aldarrikatzeko eta negoziaketak aitzinarazteko botere publikoarekin:
‎Honetan guztian, gogoan izan behar dugu gaur egungo bizimoduak eragin diola familiaren barruko transmisioari, ez bakarrik hizkuntzaren eretzean, ezperen kultura eta balioen ikuspegitik. Horretara, bada, garbi dago, norberak bakarrik erakuts dezakeela berak bakarrik dakiena.
2008
‎Beste batzuek, berriz, garrantzi handiagoa ematen diote sektoreen arteko buruzagitza garatzeari. Buruzagitza horren bidez komunitate anglofonoak mobilizatu nahi dituzte, baina ez bakarrik babes instituzionalaren esparruan, baita Montrealgo mendebaldeko uhartean eta probintziako beste zenbait eskualdetan ere. Stevenson analistak (1999, 2004), esaterako, azaltzen du eraginkorragoa izan daitekeela elkarren osagarri diren bi buruzagitza mota edukitzea Quebeceko gutxiengo anglofonoaren babes instituzionala defendatzeko.
‎Irizpideak irizpide, ez dute zerbitzu bera ematen batak eta besteak. Ekoizpena analizatu besterik ez, edo entzule potentzialen zerrendak ikusi besterik ez, jakiteko ezen sano desberdinak direla ETB1 eta ETB2 Ez bakarrik hizkuntza erkidegoari begiratuta. Desberdinak dira baita edukiei begiratuta ere.
2009
‎Zentzu hori du artikulu honen izenburuak: legeak eta arauak bai, baina ez bakarrik. Haratago egin behar da lan, haiek akuilu hartuta.
‎plangintza aipatzen dituzten aipu guztiak sartuko dira atal honetan. Alegia ez bakarrik etorkizunari buruzkoak (etorkizuna autoreak nahi duen bezala izateko zer egin behar den azaltzea) baizik eta iraganeko plangintzei buruzko informazioa ere atal honetan kokatuko da. Iraganean egindako plangintza bat aipatzen denean, beraz, bertan kokatuko da.
‎Ezaugarri nagusiak dira sorterria, arbasoak, hizkuntza, ohiturak, historia. Ikusmolde tradizional hau adierazten dute ez bakarrik adin talde zaharrenetan, bai eta ere modernitatearen aroan.
2010
‎Bestalde, alde batetik, datuak interpretatu eta kontraste lana egiten aritu garenok beste behar bat sumatu dugu, eleaniztasunaren gogoeta egin beharra, hain zuzen ere. Gazte eleaniztunak nahi ditugu; euskarak iraungo badu, ez bakarrik euskaraz jakin baizik eta euskaraz egingo dutenak...
‎• Gure ikasleek hizkuntza konpetentziak lantzeari buruz dituzten aurreiritziak eta sinesmenak aldatu beharra ikusten dugu; izan ere, gehienentzat, hizkuntza lanketa ez doa lanketa gramatikaletik baino askoz haratago eta nekez ulertzen dute eguneroko lanerako testugintzaren eta hizkuntza pragmatikaren bidez hizkuntza konpetentziak lantzen ari direnik. Beraz, gure hizkuntza didaktikaren imaginarioa bateratzea lehentasuntzat dugu, eta ez bakarrik ikasleekiko ditugun aldeak adosteko, baita irakasleon artean ditugun aldeak adosteko ere.
‎— Horrezaz gain, neuk neure lanean gehien jorratzen ditudan finantza alorreko berriek, ekonomiako guztien artean, ulergaiztasun ospe are handiagoa dute. Ez bakarrik euskaldunen artean, baita euskal herritar elebakarren artean ere. Terminologia ingelesaren indarrak ere izan dezake eraginik horretan:
‎Zergatik ote da? Eredu hori erabiltzen ari gara ez bakarrik diskurtsoak aztertzerakoan, baita jadanik martxan jarri diren praktika batzuk aztertzerakoan eta justifikatzerakoan ere, hezkuntzan gehienbat. Aldiz, euskararen normalizazioarekin lotuz, orain arte ikusi duguna nahiko kontraesankor ageri zaigu, modu honetan:
‎Honetan, langilearen kontsiderazio berria ere bada artean: langilea zorrotza da eta hizkuntzaren garapenaren bitartez profesionalizatzea bilatzen du modu funtzional osoan( ez bakarrik hizkuntza mailan), balioa ekarriz erakundeari eta erakundearen kulturari, baldin eta erakundeak lehen aipatutako uztarketa funtzioa bermatzen baldin badu.❚
‎3) Euskal hezkuntza sistemak informazio interesgarria eskaintzen du, ez bakarrik euskara irakaskuntza hizkuntza gaiaren inguruan, baizik eta hezkuntza elebiduna eta eleaniztunaren bestelako zenbait alderdiren inguruan ere, izan ere, euskararen kasuak hezkuntza elebidunetan gerta ohi den dikotomia desegiten du, elitekoa edo folklorikoa izatearena, alegia, eta, baita, hezkuntza elebidunean erabili diren baliabide ekonomikoak nahiko handiak direlako, eta gutxiengoaren h...
‎...uot; ezagutzea", baina ez da nahikoa; gainera, ezagutzen den hizkuntza erabiltzeko aukerak behar dira, baina hori ere ez da nahikoa; erabiltzeko aukerak edukita ere," erabili nahi" izan behar baita, eta erabiltzeko" aukera egin"(" aukera egin" diot, euskal hiztunak, gutxienez eta zorionez, elebidun baitira, ez elebakar). hizkuntzak, funtsean, komunikabideak dira. ez bakarrik, jakina. hizkuntzek komunikabide izatearen balioa besterik ez balute, ez litzateke batere gatazkatsua izango hizkuntzen kontua; baina gatazkatsua da, bistan denez. komunikabide den neurrian bakarrik iraun dezake hizkuntzak, baina komunikabide soil baino askoz gehiago da. hori bai, komunikabide izateari uzten badio bukatu dira gainerako balio guztiak. alferrik dira hizkuntzarekiko maitasu... batetik, hamarkada hauetan euskararen ezagutza ez ezik erabilera ere handitu egin da; bestetik, gaur egun elebidun direnek ez dute duela hamabost urte elebidun zirenek baino gehiago erabiltzen euskara; hirugarrenik, erabileraren gehikuntza ez da neurri berekoa izan adin multzo eta eremu guztietan; eta, laugarrenik, ingurune soziolinguistikoak eta etxeko lehen hizkuntzak zuzenean eragiten dute elebidunen hizkuntza hautuan, hots, euskararen erabileran. garbi esanda, beraz, erabilera ere hazi egin da, baina erabileraren hazkundea ezagutzaren gehikuntzari zor zaio, ez elebidunek lehen baino gehiago erabiltzeari; elebidunek, izan ere, kasu batzuetan gehiago eta beste batzuetan gutxiago erabiltzen dute, nahiz eta oro har erabilera aukera gehiago izan eskura. erabileran eragiten duten faktoreen artean, hauek nabarmendu ohi dituzte adituek:
‎" estatu bat= nazio bat eta hizkuntza bat" eta" nazio bat= hizkuntza bat" paradigmak gainditzeko garaia dugu. elebakartasuna, komunikazio eta antolaketa sozialaren paradigma gisan, ez da onargarria; ez bakarrik erreala ez delako, baizik eta, gainera, ez delako hori herritar gehienen gogoa. paradigma berria eleaniztasunaren kudeaketa demokratiko eta iraunkorrarena da, nire iritzian bederen. egitatez edo omisioz hizkuntza hegemonikoen ikuspegia sustatzen dutenek, onartu beharra dute elebakartasunaren ikuspegia zaharkitua dagoela, ez dela hori euskal gizarteak nahi duena eta, beraz, ez duela balio...
2011
‎" Musikagatik aukeratzen dou tabernak. Ez bakarrik baina inportantia bada. Taberna batzuetara ez gare joaten horregatik.
‎Aisialdian egiten dituzten gauza askori lotuta dago musika (lagunekin kalean, tabernetan, ordenagailuan aritzean,...). Baina ez bakarrik denbora librean egiten direnekin, ikastolarako bidea, ikastolan bertako atsedenaldietan, etxeko lanak egitea edo ikastea bera ere musikarekin egiten baitute askok. Ordenagailutik egindako deskargak, telebistako bideo musikalak, musikarekin lotutako web orriak, irratiak, hainbeste hedatu diren kontzertuak, edozein festa edo, taberna zein kalean gauean dagoen giroa, besteak beste, musikarekin zuzenean erlazionatuta dauden gazteen aisialdi esparruak dira.
‎" Musikagatik aukeratzen dou tabernak. Ez bakarrik baina inportantia bada. Taberna batzuetara ez gare joaten horregatik.
‎a) diglosia galgarrian bizi gara. hasteko eta bat: euskaraz gutti egiten da. gero eta jende gehiagok dakite euskaraz. erdara nagusi da, ordea, euskal herri osoan. ez bakarrik Bilbon, donostian, Iruñean, gasteizen, Baionan... zoaz Tolosara, Beasainera, eibarrera, Bermeora, Arrasatera... ia ez duzu euskararik entzungo. Jendea parra parra erdaraz ari da.
‎" diglosia galgarrian bizi gara. hasteko eta bat: euskaraz gutti egiten da. gero eta jende gehiagok dakite euskaraz. erdara nagusi da, ordea, euskal herri osoan. ez bakarrik Bilbon, donostian, Iruñean, gasteizen, Baionan... zoaz Tolosara, Beasainera, eibarrera, Bermeora, Arrasatera... ia ez duzu euskararik entzungo. Jendea parraparra erdaraz ari da.
‎Irakasle batek egunero egiten du topo hizkuntza borrokaren trintxerarekin. gizartean oro har, akaso, ez duzu horrela sentituko, baina irakasle lanean hor dago. etengabe ikusten da hori, zauden tokian zaudela, haurrekin ala nagusiekin, zumaian, Baionan edo Iruñean. Funtsean nire kezkak sortzen dira ez prezeski –barkatuko naute soziolinguistek– interes berezia dudalako soziolinguistikan, ez; arazoa da soziolinguistika deitzen zaion horrek hizkuntza borroka aztertzen duela. eta hizkuntza borrokak gu ukitzen gaitu, gure bizitza da, egunerokoa. ez bakarrik irakasle bezala, baizik eta baita hiztun soil bezala. galderak honakoak dira: zer gertatzen da?
‎Hizkuntzaborrokak gu ukitzen gaitu, gure bizitza da, egunerokoa. Ez bakarrik irakasle bezala, baizik eta baita hiztun soil bezala.
‎Aracilen arabera, hezitzaileek, hizkuntza pairatzen dugun arazotzat eduki beharrean, ulertu beharreko gaitzat hartzen saiatu lukete. hezkuntzan soziolinguistika lantzeko egiten ziren" kulturaeta jolas jarduerak" eskasegiak iruditzen zitzaizkion. Bestalde, hitzarekiko interesa, hezkuntza eramaile den aldetik, eta hizkuntza, ikasgai oinarrizkoagoa den aldetik, lotzea berebizikoa zela pentsatzen zuen. egilearen esanetan, hizkuntza erabileraren garrantzia ikusteko nahitaezkoa zen bi gai kontuan izatea; ez bakarrik hizkuntza erabiltzeko modua (kontu horrek azken ehun urteotako hizkuntzaren defendatzaileak itsutu ditu), baita hizkuntza erabiltzea bera ere, bere izatean eta izate horren baldintzetan, egituraz eta funtsaz gramatikariak arduratzen baitziren. hain zuzen ere, bere ustez, hizkuntza deskribatu baino gehiago kokatu egin behar zen; hau da, erabilera eremuetan, bai lurraldeari eta bai gizarte... Adibide bat jartzearren, Nova Cançó katalanaren iraultza soziolinguistikoa modu berezi batean aztertu beharreko fenomenoetariko bat izango litzateke.
‎" El segundo vector es la identificación de la comunicación como corazón del proceso de cambio" esaten digu Vazquez-ek (1994: 55) ‘Maier’ enpresaren eraldakuntza prozesua azaltzerakoan. Horregatik, datu bilketaren fase honetan CDHko kideak ere inplikatzeari garrantzitsua deritzogu, eta ez bakarrik modu pasiboan galdeketarekin gerta daitekeen bezala, baizik eta aktiboki ere.
2012
‎" Ez bakarrik euskera ikasteko harremanak lantzeko eta hemengo jendia ezagutzeko, hemengo ohiturak ezagutzeko, hemengo jendeak azaldutako gauzak, juten zarenean leku berri batera gustatzen zaizu bertako jendearekin egotea ezta. Neri behintzat... askoz ere hobeto egoten zara". 34 eta hurbilpenerako euskara garrantzitsua izan daiteke, muga guztiak eraisteko giltza eraginkorra izan daitekeelarik, herri euskaldunetan behinik behin:
‎Erdara da nazioaren sinkronia. Ez bakarrik mintzaira. Erdara da hiri jakintza modernoa, bizimodu zibilizatua, arrazoiaren eta aurrerapenaren estiloa. koroa, haraino merkatua. horrela, koroarekiko lotura, hiriarekikoaren gainean ezarri zen, eta maila handiago bateko sinkronizazioa sortu zen espazio publiko berri batean; estatuak, ez hiriak, sinkronizatuko zuena. hori dena nazioaren zentzu politiko modernoa jaio baino lehen gertatu zen. hala ere, burgesek boterea eskuratu arau, gero eta mesfidantza handiago erakutsi zieten boterearen legitimazio transzendente eta tradizionalei. ezin zuten erraz eta eroso onartu agintea norberaren ahaleginetatik kanpo ezartzen zuen paradigma (pre) politiko hura; haien ustetan, agintea ez zen odoleta leinu argitasunak besterik gabe ematen zuen gaitasun bat, ez zen ere behin betiko ezarritako ordenamendu bat.
‎Nazio hiriaren erdigune sinboliko eta funtzionaletik hedatu zen naziogintza, eta ezarian estatu indarrak heltzen ziren bazter guztietara iritsiko zen nazio sinkronizazioa. probintzietako hiritarrek hiriburukoen antzera bizi nahi eta behar zuten hiritar osoa izatekotan, herri eta baserrietakoek geroago jasoko zuten bizimodu eta izaera berria, modernizatu ahala. estatuko jende guztiek, urrunak eta arrotzak izanagatik ere, hiriaren koreografian, Nazioaren koreografian parte hartuko zuten goiz edo berandu. Bestela, modernizatu barik eta hiritartasun osoa lortu gabe, arrotz eta motz geratuko ziren euren zokokeria primitiboan. esan barik doa, erdara da nazioaren sinkronia. ez bakarrik mintzaira. erdara da hiri jakintza modernoa, bizimodu zibilizatua, arrazoiaren eta aurrerapenaren estiloa. erdarazkoak dira kale asfaltatuak, autoak eta trenak, erdarazkoa hiritik datozen argindarra eta administrazioa, erdarazkoak direlako inbentu moderno guztiak: liburuak, soldaduska, zerga zentralizatuak, telebista, eta urrutizkina bera ere. euskara, berriz, tokiko anabasa eta aniztasun desinkronizatua da; euskara ez da bat, asko eta askotarikoa beti; euskara baserri jakintza lokala, euskara tradizioz eta ikasi gabe jaso den jakintza primitiboa, kasik naturala, baino ez da. ez du arterik, ezta artifiziorik ere; ez du inbentu handirik.
‎Hainbat harreman saretan ezinbestekoa gertatzen da euskara ez den beste hizkuntza batean jardun beharra eta, apurka apurka, horiek egiten dira nagusi. Ez bakarrik harreman sare horretan, baizik eta gizartean oro har duen indarra kontuan izanik, oharkabean, beste harreman sareetara hedatzen joaten da.
2013
‎MERKATU OSOAN, EZ BAKARRIK SEGMENTU BATEAN, KUOTA ZABALTZEKO FRAMING BERRIAZ
‎• Merkatu osoan, ez bakarrik segmentu batean, kuota zabaltzeko framing berriaz.
‎3 Ibilbideen artekotasuna da interesgarria ulertzea: 1) ez bakarrik bi ibilbideen artekotasuna ezinbestez ematen delako, 2) prozesu guztien artekotasuna ere dagoelako, 3) subjektuan bertan beti prozesuen eta ibilbideen lotura egiten delako, pertsonetan bereziki, eta neurri batean taldeetan ere adibidez. Lotura horrek egiten duena da pertsonaren identitatea eraikitzea:
‎Boterearen arabera, gizartean sortzen dira bi talde nagusi, sinplifikatuz: dominatzailea/ menpekoa deitu ohi direnak (gure hizkuntza ukipen egoera (eta ez bakarrik hizkuntzakoa) aztertzerakoan erabilia duguna), beraien artekotasuna ondo adieraziz. Bestalde, boterea handinahia da, behin eremu batean edo/ eta gizarte talde batean lortu dominatzailea izatea, nahi du beste eremutan eta taldetan ere boteretsuena izan.
‎Fenomeno antzekoa da Gizarte Psikologian" babesgabetasun edo etsipen ikasia" (indefensión aprendida) deitzen dena, honekin lortzen dira: 1) ez bakarrik menpeko egoerakoek bereak egitea dominatzaileek menpekoentzako sortzen dituzten diskurtsoak, 2) baizik baita ere menpekoek horrekin ez konturatzea, edo areago diskurtso horrekin pozik egotea. Txostenean ikusten diren zenbait espresio adibide moduan hartu daitezkeenak, zori txarrez gure gazteetan aurkitzen direnak (48 or.):
‎( ez bakarrik orain arte euskaltzaleek egiten zutena), beste ideia eta ezaugarri batzuk erabiliz eta azpimarratuz.
2014
‎Asko ere, bertso munduan ibilki direnak ba bai, e, aktualitatearekiko ere interesa badute, Euskal Herrian orokorki pasatzen diren gauzetaz etainteresatuak dira, eta orduan, gauza asko aipatzen ahal duzu bertso munduan den jendearekin, gauz asko konparitzen dira, ez, ez bakarrik bertso munduan eta, zera... Orokorki e... aktualitatea eta ez Euskal Herrikoa bakarrik, gainera, baita ere mundu mailakoa, erran nahi dut... ez dut esango... ez da... ez da" elite bat" edo zera, baina... ba... jende bat interesa duena gauza askorekiko, eta holako jendearekin beti giro bat bada.
2015
‎" Oso ondo dago euskara bultzatzea, baina ez dakienari ere errespetatu behar zaio. Onena dena ele bietan egitea" eta" Errespetua gazteleraz hitz egin nahi diren guztientzat, legeak beti bete behar dira, ez bakarrik komeni zaizkigunean...".
‎Aditu honek ere asko ibili da batetik bestera, mundu mailako harremanak izan ditu, eta guregana ere behin baino gehiagotan etorria da. Ausarta izanda, esango nuke ez bakarrik soziolinguista dela, baizik baita hizkuntzaren edo hizkuntzen soziologoa politologoa... ere badela. Bestalde, berarekin harremanak luzeak izan dira, ia orain artekoak, gure artean Euskararekiko soziolinguistika gertuko bat izanez.
2016
‎...o bat eman bagenu, baiezta genezake gizartearen gaineko pentsamendu kritiko eta alternatibo teoriko eta praktiko paradigmatiko eta integralena dela gaur egun. Bereziki azken hamarkadetatik hona, eta bereziki ideologia eta errelatu hegemonikoak hauts bihurtu eta gero, Maialen Lujanbiok berriki adierazi bezala," gure gizartearentzako feminismotik dator alternatiba sinesgarri bakarrenetakoa, eta ez bakarrik beste ia dena amildu denerako heldulekua" (1). Hain zuzen, feminismoaz baino feminismoez hitz egitea da egokiagoa, eta ugaritasun hori, orain arteko pentsamendu nagusietan ez bezala, feminismoak bere bertute handientzat du.
‎definizioak ez dira beti adosten, helburuak ez dira beti agerian azaltzen, eta emaitzak ez dira maiz ebaluatzen. Ahalegin horiek ekimen sorta zabala ekar dezakete( ez bakarrik hizkuntza irakastea, askotan uste izaten den moduan), eta normalean" komunitateek" bultzatutako oinarrizko ekimenak dira; nahiz eta" komunitate" hitza hizkuntza biltzearen esparruan askotan sinplistegi erabiltzen den eta komunitateak monolitikoak ez diren. Sarritan, komunitateak zatitu egiten dira desadostasunen eta hizkuntza nola" salbatu" behar den inguruko kontrako pentsaera eta ideologien ondorioz (Hoffman 2006; Austin & Sallabank 2014).
‎Euskarari buruz ari garela, ohikoa bilakatu da gurean jarreraz hitz egitea. Jarrera eta motibazio kontzeptuak 80 hamarkadan ezagutu genituen —bereziki, baino ez bakarrik, José Mar� a Sánchez Carriónen eskutik (Sánchez Carrión 1987) — eta geroztik erabilera teorikoa izateaz gain, erabilera praktikoa ere izan dute. Ez da noski nozio bat euskal soziolinguistikak sortua, ezta bereziki euskararen kasuan aplikatzeko pentsatua ere.
2017
‎Are gehiago, garrantzitsua da azpimarratzea familia bakoitzak Zadarreko arbanasieraren eta Zadarreko beste hizkuntzen arteko kontaktua modu ezberdinean bizi izan zuela, nahiz eta komunitate osoak jasan zuen influentzia maila aloglotikoan. Hala demostratzen du gure corpusak; izan ere, aldaera kopuru adierazgarria bildu du, ez bakarrik maila fonologikoan, baita maila lexikoko elementu zehatz batzuekin ere, eta begi bistakoa da familia bakoitzak aldaeretako bat erabiltzen duela. Mendeak pasa ahala, Zadarreko arbanasiera mintzairaren diskurtsoan mota guztietako aldaketak gertatuz joan dira:
‎Seigarren artikuluan xedatzen da herritarrak eskubidea duela ez bakarrik administrazioarengana nahi duen hizkuntzan zuzentzeko, baizik eta administraziotik jasotzen duen harremana ere herritarrak aukeratu duen hizkuntzan izateko. alabaina, ondoren gaineratzen da eskubide hori erabiltzeko beharrezko bitartekoak modu progresiboan ezarriko direla.
‎Herritarrak eskubidea du ez bakarrik administrazioare ngana nahi duen hizkuntzan zuzentzeko, baizik eta administraziotik jasotzen duen harremana ere herritarrak aukeratu duen hizkuntzan izateko.
‎" euskalduna izatea ez da bakarrik hizkuntza, ezta? da kultura, bizi zaren lekua eta dena, o sea ez bakarrik hizkuntza" (H3)
‎" Ba niri gustauko jaten, o sea jendiak bai jakitia euskeraz. O sea ez bakarrik gazteleraz, bai claro como mundu danak daki gazteleraz..." (H5)
2018
‎a) Estatuetako hizkuntzak (state language), frantsesa Iparraldean eta gaztelania Hegoaldean; b) Hizkuntza gutxituak (minority language, community language...), zeinak bi azpi-multzotan sailkatu ohi diren: b1) Autoktonoak (autochthonous minority, heritage language, old, traditional, regional, indigenous...), gurean euskara, hain zuzen; b2) Alofonoak (allochthonous minority, new, migrant language...), gure bizilagun berriek atzerritik ekarritako hizkuntzak. c) Lingua franca (vehicular, of interethnic communication...), gurean bereziki ingelesa, baina ez bakarrik. (Laakso et al., 2014:
‎Eskola, ezinbesteko eragilea dugu euskararen biziberritze prozesuan. Hezkuntzan jarri da bereziki( ez bakarrik) arreta eta hezkuntzan inbertitu dira baliabide eta energia gehienak. Horrek bere emaitzak eman ditu eta horietako asko neurtuak eta aztertuak izan dira jada.
‎Bilakaeran, aldaketak eragindakoak izan dira, ez bakarrik edo berez sortuak. Aldaketak eragiteko, berriz, garrantzitsuak izan dira pertsonak, eta gehienetan elkarlanean, berdinetik berdinera.
‎— Aukera ematen du prozesua bera ebaluatzeko, ez bakarrik emaitza. Eta ebaluazioa zerbitzua ematen ari den momentuan bertan gertatzen da (Wilson, 1998).
‎— Ebaluazioa tresna estrategikoa eta prospektiboa da, etorkizunera begira ondorioak dituena, eta ez bakarrik atzera begira egiten dena.
‎Seigarren artikuluan xedatzen da herritarrak eskubidea duela, ez bakarrik Administrazioarengana nahi duen hizkuntzan zuzentzeko, baizik eta Administrazioarengandik jasotzen duen arreta ere herritarrak aukeratutako hizkuntzan izateko. Alabaina, ondoren gaineratzen da eskubide hori erabiltzeko beharrezko bitartekoak modu progresiboan ezarriko direla:
‎Orduan ni nintzen pixka bat desberdina zena, beste mundu batetik zetorrena, eta gaur egun ere nabaritzen dut hizkuntza aldetik, adibidez, nik diferente hitz egiten dudala. Ez bakarrik euskera, bizkaiera, batua... ez dakit, badagoela kultura urbano baten, ez dakit nola esan, igual asko esatea da e, baina, badagoela kultura urbano baten adierazpidea, bertsotara ekartzea ere iruditzen zait izan ahal dela euskal mundutik ez gatozen bertsolarion ekarpena." (Bartra, 2018).
2019
‎— p. Saezek laneko eremuan eragitea ezinbestekotzat jotzen du, ez bakarrik inportantea delako guztion bizitzan, baizik eta lanak berez"... eragin betea izango luke etxetik hurbil, auzoan eta herrian(...) harreman sarea trinkotzea ekarriko luke" (Saez, 2017: 151).
2020
‎Leon Festinger en disonantzia kognitiboaren teoria uste arrazonagarri batetan oinarritzen da: pertsonek inkonsistentzia ez dute gustuko, horregatik bere pentsamenduak konsistenteak izan daitezen saiatzen dira, eta ez bakarrik beste pentsamenduekin baita ere beraien jokabide berarekin(...). Pertsona baten kognizioa haien artean inkosistenteak direnean(...) edo bere kognizioa bere jokabidearekin konsistentea ez denean(...) orduan disonantzia egoera aktibatzen da.
‎• Azkenik, artikuluaren hirugarren helburura argitzeko, COVID garaian unibertsitateko ikasleen informazio eta komunikazio teknologien eta ikus entzunezko produktuen kontsumoak nolakoak diren jakin nahi izan dugu; gazte horien kontsumoen berri izatea interesgarri suerta baitaiteke ez bakarrik koronabirusak eztanda egin duen garaian baizik eta orokorrean emergenteak diren portaera eta medioen erabilera berriak hiritarrek nola barneratzen dituzten antzemateko bidean ere. Horretarako, UPV/EHUko 700 ikasle pasak osatzen duten Ikusiker Panelari4 propio bidalitako galdetegi bat hartu da oinarri bezala.
‎Tradizionalki elkarrizketatua erdigunean jarri izan duen generoa dugu, baina zenbait kasutan elkarrizketatzaileak ere paper funtsezkoa hartzen du elkarrizketan. Ez bakarrik elkarrizketaren gidari moduan, baizik eta diskurtsoaren eraikuntzan parte hartzaile aktibo moduan ere (Rodr� guez, 2004).
2021
‎etorri berriak dira harrera planaren helburu, Bortzirietara, euskararen arnasgune den edo horretarako bokazioa duen eskualde honetara bizitzera etorri den pertsona oro. Bereziki, euskara ez dakiten herritarrei bideratua da harrera plana, baina ez bakarrik.
‎Hizkuntzak desagertzeak eragin suntsitzaileak ditu, ez bakarrik aniztasun linguistikoan, baita herrien biziraupenean ere. nial gisa, orain hizkuntza global gisa), nabarmen murrizten ari da aniztasun linguistikoa, mandarinera zabaltzeko Txinaren hizkuntza politika ahaztu gabe, mehatxu dena beste aldaera sinitikoentzat eta herrialdean oraindik hitz egiten diren 60 bat mintzairentzat (ibid.). Oraingoz, Afrika dugu aniztasun linguistikoa indartsuen dagoen kontinentea.
‎Honen guztiaren harira, hizkuntzak desagertzeak eragin suntsitzaileak ditu, ez bakarrik aniztasun linguistikoan, baita herrien biziraupenean ere. Jatorrizko komunitateekiko loturak hausteak marjinaziora bultzatu ditu gizatalde horietako kide asko, pertsona horien autoestimu galeraz, gaixotasunez eta osasun fisikorako eta mentalerako beste ondorio batzuez gainera (ibid.).
‎Ikerketa proiektuak babesgune bezala funtzionatu du, euskaraz askatasunez eta epaituak direla sentitu gabe hitz egiteko espazio bezala; baina ez bakarrik hizkuntz zuzentasunaren kezkagatik gazteak erlaxatu direlako, baizik eta, eta batez ere, euskararekiko eta bakoitzaren mudantzaprozesuarekiko zelan sentitzen diren askatasunez adierazteko espazioa izan delako. Horrela adierazi du hurrengo ikertzaile kideak:
‎Eta goian aipatu izan dugun moduan, garrantzitsutzat jotzen dugu, ez bakarrik ikertzaile" jakintsu" moduan jokatzea, baizik ikerketa subjektuen parean jarri eta eurekin eta eurengandik ikastera irekita egotea, Ortega et al. en hitzetan" fellow co researchers" bilakatzea.
‎Erabilerari dagokionez, 2018ko nahiz 2019ko datuen arabera, gazte gehienek gehienbat erdaraz hitz egiten dute etxean, baina egunerokoan euskara gehiengoak erabiltzen du, batez ere irakasleekin. Honek ereduaren garrantzia erakusten du, ez bakarrik gaitasunari dagokionean, baita erabilerari dagokienean ere.
2022
‎" Euskal hiztun berrien fenomenoak, garrantzia handia hartu zuen XX. mendeko hirurogeiko hamarkadatik aurrera, ez bakarrik geroz eta gehiago direlako, baita hizkuntza ordezkapen prozesu luze baten ondoren euskararen biziberritze prozesurako duten garrantzia estrategikoagatik ere".
‎c. Beste sektore garrantzizko bat ez da euskarara hurbiltzen, ez bakarrik behar ez dutenak, baizik eta, ezta luketenak ere, aurreko hamarkadetan gertatutakoaren kontra.
‎Euskara zaila izatea kontsideratzen duten narratibak ageri dira, ez bakarrik txikitatik euskararekin harremana izan ez dutenen artean, baita ereduan euskaldundu direnen artean ere.
2023
‎Alde horretatik, azpimarratu nahi dudana da oso garrantzitsua dela biziberritze prozesuak diagnostiko prozesu batetik sortzea, baina ikerketa prozesuak berak potentzial komunitarioa duela, hainbat kasutan erakutsi baitu bere irismena, ez bakarrik Nasa hizkuntzan, baizik eta, adibidez, Kolonbiako hizkuntza kreoletan ere, azterketa soziolinguistikotik abiatuta, aurrera egin baitzuten babes planak eraiki arte.
‎5 Horrez gain, uste dute onuragarria dela prozesu berean ahalegintzen ari diren beste komunitate batzuekin aliantzak eta sareak sortzea (Walsh 2010, 31), ez bakarrik elkarrengandik ikasteko, baita arrakastak ospatzeko eta esperientziak partekatzeko ere. Azpiegiturak eta hizkuntza politikak garatzen, terminologia berria eta curriculum eta hizkuntza baliabideak sortzen ere lagun dezake elkarlan horrek (King 2010, 599).
‎Parte hartzeari dagokionez, aurrerapauso handi bat eman du HIGAk 2023ko ekitaldian, ez bakarrik gazte partaideei eta euren ezaugarri eta profilei dagokionez, baizik eta HIGAk erakarri dituen pertsona guztiei dagokienez ere. Arrazoi ekonomikoei eta azken orduko arazo administratibo ugari zirela medio, HIGAra ez ziren hasieran aurreikusten ziren gazte guztiak etorri eta, esan bezala, ordezkatutako hizkuntza gutxituak eta lurraldeak murriztu ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ez 58 (0,38)
Ez 10 (0,07)
EZ 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia