Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2004
‎Dakusagun zergatik. Leibnizen Bereizgaitzen printzipioari esker badakigu errealitatean objektuak ez direla inoiz identikoak, litezkeen ‘klonikoenak’ izanik ere, eta hori hala da ez bakarrik denbora eta espazioarekiko dituzten diferentziengatik (Aristoteles geroztik bagenekiena), baizik eta objektuak berez bereizgarri ere badirelako. Hala ez balira ezagutze oro ezinezko litzateke eta mundua ere ez litzateke mundu izango, anabasa (khaos) hutsa baizik.
2007
‎Historiako gertakizunen lekuko diren argazkiek bere historia materiala ere badute argazkigintzaren barnean. Argazki ondarea zaintzeko kontserbadoreek ezinbestekoa dute prozesuak ezagutzea, ez bakarrik denboran kokatzeko eta bertan agertzen den informazioa ulertzeko, baizik baita bere egitura materiala ulertzeko ere. Azken batean argazkiak ez dira informazio edukitzaile soilak, aitzitik edukia bera ere badira, eta modu horretan iraun dezan kontserbatzeko neurri egokiak hartzea ezinbestekoa da.
2011
‎Aisialdian egiten dituzten gauza askori lotuta dago musika (lagunekin kalean, tabernetan, ordenagailuan aritzean,...). Baina ez bakarrik denbora librean egiten direnekin, ikastolarako bidea, ikastolan bertako atsedenaldietan, etxeko lanak egitea edo ikastea bera ere musikarekin egiten baitute askok. Ordenagailutik egindako deskargak, telebistako bideo musikalak, musikarekin lotutako web orriak, irratiak, hainbeste hedatu diren kontzertuak, edozein festa edo, taberna zein kalean gauean dagoen giroa, besteak beste, musikarekin zuzenean erlazionatuta dauden gazteen aisialdi esparruak dira.
2013
‎Analisi horrekin, itxura ez ezik, itxura horretara iristeko prozesua ikusten da. Eta horrela joan ziren konturatzen tresnak egiteko prozesuak askotarikoak zirela neandertalen artean, ez bakarrik denboraren arabera, baita lekuaren arabera ere.
2015
‎Eztabaida horiek antzuak eta alferrikakoak iruditzen zaizkio euskal nazionalista den zenbaiti, uste izaten baitu, batzuetan, nazionalismoa intenporala dela. Eta, hala ere, ez bakarrik denboran, baizik eta espazioan ere, nazionalismoa ondo mugaturik agertzen zaigu beti, eta, hori dela eta, jite eta erreibindikazio desberdinak nabari ditzakegu, adibidez, XIX. mende amaierako eta oraingo nazionalismoen artean, edo Euskal Herriko eta Ekialdeko Europako edo Afrikakoen artean. Denak dira nazionalismoaren aldaerak, baina inguruaren eraginpeko dira bete betean, eta, horretaz jabetzeko, nahikoa zaigu euskal nazionalismoaren ibilbideaz ohartzea, ezen XX. mende hasieran arraza jotzen zen euskal nazioaren funtsa, baina mendearen erdialdean hizkuntzara iragan zen funstasuna.
‎Katuek jolasak behar dituzte, ez bakarrik denbora pasatzeko modu dibertigarria, felidoen eta gizakien arteko komunikazioa sustatzen dute, lotura afektiboak indartzen dituzte, beren jarduera fisikoa errazten dute eta katuei ikasteko motibazio atsegina eskaintzen diete. Artikulu honetan, felinoaren adimena suspertzen duten eta etxeko objektu sinpleekin (tapereak, plastikozko kopak eta ur pixka bat) egin daitezkeen doako hiru etxeko joko biltzen dira:
2017
‎Izan ere, ebiakoitzean 5: 30etarik goiti jende hasi zen heltzen ‘Fairgrounds’etara, hor afaldu eta ondoren Udalekuko haurrek beren ikuskizuna eskaini zuten: astebeteko epean ikasi dutenaren erakustaldia ederra izan zen, dantzan, kantuz, txistua jotzen... jendea loriatu zen ikusirik ehun gazte horiek, beren instruktore edo erakasleen eskutik ez bakarrik denbora ona pasa, baizik eta ikasi, frango ikasi dutela; eta hori baino hobeki, ontsa pasatzen dutela ikasi dantza horiek dantzatzen eta ikasitakoa jolas gisa praktikatzen.
2018
‎Azken batean, app eta wearable horiek entrenamenduak hobetzen, emaitzak hobetzen eta, azken batean, kirolaz gehiago gozatzen laguntzen dute. 3 Intelektualarentzat Alde batera utzi behar ez ditugun erabiltzaileak dira teknologia gozatzen duten pertsona horiek, baina ez bakarrik denbora pasatzeko, baizik eta adimena garatzen jarraitzeko, adimena entrenatzeko eta gauza berriak ikasteko. Zer artikulu teknologiko dira egokienak haientzat?
2020
‎Teknologia erabiltzeko mugak beharrezkoak dira adingabearen lehen etapetatik autokontrola garatu ahal izateko; eta ez bakarrik denboran, baita erlazionatzeko moduan ere.
2022
‎Aspalditik jarraitzen zuen Trixerten egitasmoa Oier Zuñiga sortzaileak (Iruñea, 1986), eta gogoz hartu du lana: «Erronka polita iruditzen zait, ez bakarrik denboragatik edo notizia bat ilustratzeagatik; batez ere, pentsatzeagatik zer eramango nukeen kamiseta batean jantzita».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia