2000
|
|
gizakiak baizik ez du bilatzen onarpen hau munduan, hura baita biologiaren gainetik dagoela frogatzeko bere bizia arriskatzera iristenden izaki bakarra. Izan ere, zenbaitetan ez dute helburu biologiko hutsek mugiarazten; adibidez, sexu irrikari uko egin ohi
|
dio
Jainkoa sutsuago maitatzearren, edo bere arte obrari duen guztia eskaintzearren, hazia zakiletik barik bolalumaren puntatik isurizeleberri biziagoa sortuko duelakoan, eta abar. Sofokles-ek zein Txillardegik ederkinabaritu dituzte gizakien zailtasunak, biologiak bizi dituen sendi edo bikote harremanei uko egin beharraren aurrean, historiari heltzeko orduan.
|
2003
|
|
Eta zer esanik ez, emazteak senarraren soldata zurrutean eta abar xahutzen baldin badu. Besteak beste, halako emazte bat edukitzeagatik ukatzen
|
dio
Jainkoak arrantza ona arrantzaleari, Añibarrok Bermeokoei agertu zien bezala:
|
|
Zigor fisiko horiek baino askoz latzagoa da, ordea," concienciaco arrac" eragiten duena. Har horrek etengabe gogoratuko dizkio kondenatuari egindako ekintza gaiztoak, eta behin eta berriz oroitaraziko
|
dio
Jainkoak zenbat eta zenbat aldiz luzatu zion eskua laguntza eskainiz, eta alferrik. Kondenatuak zeruaren gorentasuna gogoratuko du, eta alferrik.
|
2007
|
|
–Jainkoaren hitza da Biblia. Bibliak argi
|
dio
Jainkoa existitzen dela. Beraz, Jainkoa existitzen da?.
|
2009
|
|
Munduko justizia edukitsuen justizia da, injustizia: . Honela
|
dio
Jainko Jaunak:/ Ez dute zuzentasunaren senik./ Beren jauregiak/ indarkeriaz lapurtutako ondasunez/ betetzen dituzte? (3, 10);. Ai!
|
|
Todo calla./ Aquel denso mutismo vegetal no lo altera/ sino el grito de un buho errante en primavera./ Aquí, sobre las hojas de la Biblia latina(???),/ un monje libre, obeso y purpúreo, se inclina/ con doble afán, herético y rebelde, con doble/ ardor contra las sílabas doctorales del noble,/ el ardor de bajar a bocas populares,/ a las bocas teutonas de sus rústicos lares,/ la voz de Dios, vestida de litúrgico idioma,/ y arrancándola al sacro sello oficial de Roma,/ derramarla en tudesco en pechos campesinos?. Lutero basatiak hizkuntza aleman basatian mintzarazi gura izan bide
|
dio
Jainko erromatar nobleari (grekeratik egin du itzulpena!). Baso berde ilunei eta mututasun begetalari, barbariaren epitetoak Ortegarentzat ere?
|
2010
|
|
Erantzun zuen, bere moduan, askatasunaren mugak aipatu zituenean metafora ederrez. Badu itsasoak bere xedea izkiriatu zuen gutxi gorabehera Axularrek, bere marra, bere mugarria eta zedarri jakina, zein baita kosta eta kostako sablea, harea eta legarra, han hausten da, han baratzen da, han gaitzago eta harroago bada ere, ematzen eta sosegatzen da; bada, itsasoari bezala ipini
|
dio
Jainkoak, edo Estatuak, edo
|
2011
|
|
Jauna, Jainkoa, infinitua... harago dagoena, nik esaten dut" harago dagoena". Rilke poetak, Rainer Maria Rilkek, bere Orduen liburuko poema batean oso ongi esaten zuen, oso polita den poema batean, esaten
|
dio
Jainkoari, esaten du Jainkoa dela beti bazterreko salan dagoena, bazterreko gelan. Esaten du:
|
|
Ez; Jainkoak ez du hein horretaratu, xedera heltzearekin galustekotan. Eman
|
dio
jainko oiloari zertaz hauts bere sarea. Zer ote?
|
2012
|
|
Erlijioaren ikuspegitik garbi zegoen zer zen zalantzan jartzen zena, eta baita erantzuna ere: . Liburu santuak
|
dio
Jainkoak sortuak direla izaki guztiak eta ez etorri bazterrak nahastera izaki guztiak aurreko arbasoetatik sortuak direla esanez, are gutxiago gizakiaren kasuan, gizakia Jainkoaren irudira egindakoa baita?.
|
|
Hondarreko hamalau egun hauetan, erregea gauero aritzen da otoitzean Santa Mariaren irudi dirdaitsuaren aurrean —erregeak berak agindu zuen tailua zilarrezko geruza batez estaltzea—, eta bere alaba agudo senda dadila erregutzen
|
dio
Jainkoari. Otoitzaldia akiturik, longain lodi batean ongi bildurik ateratzen da tenplutik, zeren, uda mina bada ere, Uxueko gauak beti freskoegiak iruditu baitzaizkio.
|
2013
|
|
Agoniak hartu du haren tokia. Munduko bidegabekerien aurrean entzungor egitea aurpegiratzen
|
dio
Jainkoari poetak. Itxaropena gorde nahi du, baina ezin.
|
|
Nonbaitetik atera du mandoaren ibilia azkarrarazteko kemena, sufrikario hutsa izan bada ere zamariaren urrats bakoitza. Orain, katedraleko dorreak ikuspegian dituela, esker isil bat errendatu
|
dio
Jainkoari.
|
|
–Ez duzu ekintza lizunik burutuko?
|
dio
Jainkoaren legearen Hamar Aginduetako seigarrenak;, ez duzu pentsamendu edo ekintza lizunik onartuko?, berriz, bederatzigarrenak. Dirudienez, Martin Usategik ez zituen agindu horiek zuzen zuzen bete.
|
2014
|
|
Eta uste du, atzo jentil eta heretiko zorigaiztokoak ez bezala, gaur ingeles beste hainbeste zorigaiztokoak baino bestela, bera elizaren eta Jainkoaren errege egiazkoaren nazio santuko haurra dela. Errege santuon erresuma jainkozkoa arraberritzera deitu
|
dio
Jainkoak Joana d. Arc herri xumeko alabari. Zerutiko ikuskarian hain zuzen San Karlomagno, San Luis, San Migel goiangeru armatua agertu zaizkio erregeren eta Orleansen konkista arrakastatsuaren alde Jainkoari otoitz egiten.
|
2015
|
|
1 Mesede handi hauetatik arima haiek egiten dizkionaz oso osoan gozatzeko hain desira biziz geratzen da, non, gozoa izan arren, oinaze handitan bizi baita; hiltzeko gogo bizi bizia du, eta horrela, egunero egunero negarrez eskatzen
|
dio
Jainkoari erbeste honetatik atera dezala. Guztia zaio nekagarri han dagoen bitartean; bakarrik dagoenean kontsolatzen da pixka bat, baina laster etortzen zaio pena hori, eta hura gabe, ezin da moldatu.
|
|
Eta hau argi ikusiko du arimak, eta orduan inola ere ez du zalantzan jarriko Jainkoa berarekin izan zenik, berriro bere baitan hausturak eta inperfekzioak ikusten hasten den arte, orduan alde guztietatik beldurra etortzen baitzaio. Hala ere, badira arima batzuk Jainkoa dela ziur sinesteak on handiagoa egiten dienak, aurrean jar diezazkieketen beldur guztiak baino; izan ere, berez maitati eta esker onekoa bada, gehiago eragiten
|
dio
Jainkoagana itzultzera Hark egin zion mesedea gogoratzeak, irudikatzen zaizkion infernuko zigor guztiek baino. Niri behintzat, kaskarra izan arren, hori gertatzen zitzaidan.
|
|
Oihu egiten du harekin batera. Askatasuna eskatzen
|
dio
Jainkoari, beste batzuetan esan dudanez; baina hemen hain oldartsu egiten du askotan, non arimak gorputzetik irtetea nahi duela baitirudi askatasun hau lortzera, ez dute ateratzen eta. Erbestean salduta bezala dabil, eta nekagarrien zaiona berarekin batera kexatzen diren eta hau eskatzen duten beste asko ez aurkitzea da, baizik eta bizi izatea dela eskuarki nahi izaten dena.
|
|
Giza bitartekoak eta munduarekikoa betetzea, bere bidean gelditzea eta hari oinaze handiagoa ematea iruditzen zait, hogeita hamar egunean, damutuko balitz ere, ez lukeela esango argi baitago. Dena dela, horrekin baretzen badira eta haren kausa ontzat ematen eta berorrek luzarazten badio (diodanez, egun horiek luzatze egunak baizik ez dira izango baina), Jainkoa izan bedi berarekin; bada, asko uzten duenez gero, eman ere asko emango
|
dio
Jainkoak, ezer uzten ez dugunoi ere ematen baitigu.
|
|
Guztian kontu izan kalterik ez izateko. Nahiko mesede egiten
|
dio
Jainkoak otoitzik egin ezina hain ongi eramateko, haren borondatearen mende dagoelako seinalea baita hori, eta hauxe da, nire ustez, otoitzak berarekin dakarren onik handiena.
|
|
Baina kontu handia izan behar da, ziurtzat baitut deabruak inon direnak asmatuko dituela Eliseori kalte egiteko, eta, beraz, ongi egiten du, patillas, en gauzatzat hartzea. Hala ere uste dut ez litzatekeela gaizki gauza horiei jaramon handirik ez egitea; izan ere, Joanesek penitentzia egin dezan bada, nahiko penitentzia eman dio eta ematen
|
dio
Jainkoak. Izan zena ez zen berarentzat soilik, hari aholku eman behar zioten hiruek ere laster sufritu behar izan baitzuten.
|
|
...badute, urte bat eta beste bat igarotzen da eta Ordena lasaitu egiten da eta erremedioa jarri nahi denean ezin da; izan ere, errua priorearena izan arren, mojak lasaitze bide berean sarturik, beste priore bat jartzen bada ere, gure izaeran ohiturak ikaragarrizko indarra hartzen du, eta apurka apurka eta gauza txikietan Ordenari ezin sendatuzko bidegabekeria egiten zaio, eta kontu ikaragarria eman
|
dio
Jainkoari garaiz erremedioa jarri ez zuen prelatuak.
|
|
37 Garrantzi handikoa da esanikoa zabarkerian ez erortzeko, eta noizbait, behar denean, ez esan soilik, egin ere egin behar da, batekin guztiak zentzatuko baitira. Eta errukiagatik nahiz beste arrazoi batzuengatik kontrakoa egiten bada, hasieran, gauza gutxi izango baitira, gero nahitaez egin da zorroztasun handiagoz, eta erruki hauek krudeltasun handi handi bihurtuko dira eta kontu zorrotza eman
|
dio
Jainko gure Jaunari.
|
2016
|
|
Estimatzen ditugu emakumeen errezo arrandiarik gabeak, erlijioaren aldekoak direnean(...). Baina emakumeak gizon baten tokia eta tonua hartzen baditu, eta erreforma egile publiko bilakatu(...), uko egiten
|
dio
Jainkoak bere burua babes dezan eman dion botereari, eta izaera ez naturala hartzen du. Burdin sarera makurtzea eta mulkoa erdi ezkutuan gordetzea da mahatsondoaren edertasuna eta indarra; hortaz, baldin eta mahatsondoak erabakitzen badu zumarraren moduan burujabea izatea eta itzala ematea, bada, orduan, fruitua emateari utziko dio, eta, ez hori bakarrik, lotsaren lotsaz eroriko da, eta desohorean geratuko, hautsetan.
|
|
" 2256ak
|
dio
Jainkoa (bere ordezkariak) obeditu behar dela gizakien legeen gainetik.
|
2017
|
|
Bada, itsasoari bezala ipini
|
dio
Jainkoak gizonari ere, bere arauaz, bere zedarria; seinalatu dio noraino hel, bere xedea, bere mugarria eta marra. Eta nahiago badu ere, ez daiteke marra hartatik aitzinago iragan.
|
|
Eta halakoak ez du berak ere nahi barka diezaioten. Zeren Pater noster esaten duen guztian egiten
|
dio
Jainkoari otoitz, esaten duela (Mt 6:12):
|
|
Mea est ultio et ego retribuam eis in tempore (Dt 32: 35; Erm 12:19). Etsaiak gaizki bat egiten dizunean, zuri baino gehiago egiten
|
dio
Jainkoari, zeren hartan haren agindua hausten baitu.
|
|
Conclude eleemosynam in corde/ sinu/ pauperis, et haec pro te exorabit, ab omni malo. Gorde ezazu limosna pobrearen golkoan eta hark egingo
|
dio
Jainkoari otoitz gaitz guztietatik begira zaitzala.
|
|
Zure limosnak, zure bihozberatasunak beratzen eta hausten
|
dio
Jainkoari bihotza, eta ematen okasio zu faboratzeko.
|
|
Bidegabe egingo
|
dio
Jainkoak neskato honi, baldin honenbat pena eta trabailugatik ematen ez badio infernua.
|
|
Greziako aldaeran, Hatziavatis Inperio Otomanoaren zerbitzari turkiar eskolatu, gisako eta legezalea da, eta Karagiozis, berriz, laborari greziar arrunta, frikuna eta eskolagabea, baina bere berezko azkartasunaren medioz Hatziavatis beti garaitzen duena. Jainkoa Hatziavatisekin parekatuz, Kazantzakisek aipu ironiko bat egiten
|
dio
Jainkoaren alderdi zuhur arrazionalari.
|
|
Estatu Islamikoarentzat,. Alaren hitza goratzeagatik eta legea ezartzeagatik hiltzen dena da martiria?, ez herrialde edo eskualde bat defendatzen duena. Alaren izenean hil ondoren,, bekatuen barkamena lortuko du, eta toki bat emango
|
dio
Jainkoak paradisuan. Fedearekin bedeinkatua izango da, eta 72 birjinarekin ezkonduko da?, horrela zioten koronelak gordeta zituen panfletoek.
|
|
Orro, marruma haundi batean, Jainkoarekin elkarrizketan hau dio Jobek: " Nik oihu egin, eta zuk, Jainko, ez dautazu ihardesten; aitzinean jarri eta so zorrotza egiten dautazu". 1 Jeremias profeta arras esperantza galdua delarik, nigar eta auhen, hau
|
dio
Jainkoari: " Zergatik azkenik gabeko oinaze hau?
|
2018
|
|
Agoniak hartu du haren tokia. Munduko bidegabekerien aurrean entzungor egitea aurpegiratzen
|
dio
Jainkoari poetak. Itxaropena gorde nahi du, baina ezin.
|
|
ona eta gaiztoa, ona eta txarra», Moralaren genealogia. Hor eta beste lan batzuetan Nietzschek
|
dio
Jainkoa botere nahiak sortzen duela ekintza autodegradatzaile batez, eta posible dela autosumisio eraikuntza horretatik botere nahia berreskuratzea, hain zuzen ere ahalmen sortzaile hori aldarrikatuz, hau da, Jainkoaren ideia bera, eta, paradoxikoki, gizakien ezgauzatasuna, ekoizteko erabilitako ahalmen sortzaile bera.
|
|
hortaratua dute Galileako zurgin seme pedoilaren irakaspenek». Lerro llabur horietan, ohar zaitez, Jesukristo Galileako zurgin seme bihurtu du Etxeparek botikarioaren ahoan, alegia, ukatu egin
|
dio
jainko semearen izaera, eta zorriztotzat jo du gainera («pedoila»). Hari horretatik tiraka, Jean Etxeparek ondokoa ere gehitu zuen:
|
2019
|
|
Egina da biziaren eta espirituaren sintesia: amak, haragi bat sortzeaz gainera, arima bat ematen
|
dio
Jainkoari; horra hor atomoaren sekretu hutsalak agerraraztea baino emaitza garaiagoa. Zeruko aitaren konplizitatearekin, emakumeak goraki aldarrika dezake gizonaren kontra feminitatearen loria.
|
|
Poliziak Bordele inguruan aurkitu zituen. Anek
|
dio
jainkoari eskerrak egun hartan aita mozkortuta zihoala bolantean, bestela ez ziotela zaintza Karmeni emango. Eskerrak ematen ditu era berean aitak handik hiru urtera bere buruaz beste egin zuelako.
|
2020
|
|
Lagun maitea, entzun zeure kontzientzia eta irakurri nire hitzak poliki, Jainkoak esanak baitira". Matildek bere baitarako
|
dio
Jainkoak, izatekotan, gizonezkoa izan behar duela. Matilde nekatzen hasita dago, luze egiten ari zaio, eta buruko min hasiberriak ez dio geldi egoten uzten.
|
|
" Amen" erantzun du Teresak mihian hartu aurretik. Belauniko jarrita, etxeko guztiak zaindu ditzala eskatu
|
dio
Jainkoari, Luisa bereziki.
|
|
Krishnamurtik
|
dio
Jainkoagan sinesten duenak ez duela inoiz aurkituko. Modu berean, orduan, Jainkoa aurkitzen duenak ez du inoiz sinetsiko.
|
|
Leteren kasuan, pare bat abesti aipa daitezke, gutxienez, non Jainkoaren ukapena eta pentsamendu immanentista agertzen diren, hala zuzenean nola zeharka adieraziak. Maiteaz galdezka (1969) abestiaren kasuan, ni poetikoak bere maiteaz galde  tzen
|
dio
Jainkoari. Irudia âeta musika zer esanik ezâ indar  tsua da:
|
|
—Hor gora joan da esan zion batek. Ez dakit zer auzi dela eta, protesta egin nahi omen
|
dio
Jainkoari.
|
2021
|
|
Se (n), ordea, –ozen ondoko aldaeratzat har daitekeen xe barne– emakume izenenetan baizik ez da ageri. Antzinateko euskaraz 2018an argitara emandako lanean ere (260 or.) sudurkari atzean xe aldaera duen se (n) atzizki femeninoaz mintzo da Eibarko irakaslea (andereseni, dat., emak., Luishon [Luchon] harana...), baina, aurrerago, beste pasarte batean (264 or.)
|
dio
jainko izenetan lekukotzen den xso, xe atzizkiak so eta tse aldaerak dituela.
|
2022
|
|
Jainkoaren aginduak bortxatzen dituzte, eta familia mehatxatzen dute lehenik, gero ordena sozial handiagoa keinatzeko. Homofobia popularrak, nire ikerketan aurkitu ahal izan dudanagatik bederen, ez
|
dio
Jainkoari buruz ezer, baina grafikoa da sexuari dagokionez. Uzki sexualitatea dago nazkaren erdigunean, eta uzki sexu hartzailea da feminizazioaren marka.
|
|
hezi gaituzten nazionalismoak desikasi behar ditugu euskaldunok, baldin euskal nazioa eraikiko badugu. Nazioaren inguruko kontzeptuak eraldatzen joan dira, zientziak koska handia kendu
|
dio
jainkoaren menari. Gauzak bortxatu gabe eraiki behar dugu nazio berriek, kolonialismoaren garai ostean.
|
2023
|
|
Errespeturik handiena zor zaio. Hori bera
|
dio
Jainkoaren legeak: inor ez zazula hil!
|
|
Ez bada izugarri! Tristan Vermandois gaizoak bizia eman
|
dio
Jainkoari herriarentzat, gerla bururatzeko bortz egun baizik ez zirelarik eskas, Sambreko gudu lazgarri hartan. Jainkoak begira dezala!
|
|
Timeo testuan, Platonek
|
dio
Jainkoaren probidentziak halabeharra menderatzen duela konbentzitze zuhur bati esker. Kristo aurreko III. mendeko poema estoiko batek, zeinaren inspirazioa askoz zaharragoa zela frogatua den, Jainkoari dio:
|
|
Sonny eta Cherrengan hainbeste pentsatzeari ere utzi
|
dio
Jainkoarengan pentsatzeko.
|