2001
|
|
Arbelean idatziz aurkeztu kalkulua Konbertsioen kalkulu hurbildua, € F, 6,5ez biderkatuz (110 sekuentzian erakatsi jokabidea
|
erabiliz
). lkus orrialde behereko azal ena.
|
|
Unitate aldaketak konbertsio taula
|
erabili
|
|
: 348,75 dm be5te unitate batean adierazteko, tipiagoa a/ a handiagoa izanik ere, konbert5io tau/ a
|
erabil
daiteke.
|
|
Konberte; io tau/ a bat ere
|
erabil
daiteke baina zutabe bakoitzean, bi zifraren lekua atxiki behar da.
|
|
Edukiera edo mae; a unitateak konbertitu behar baldin badira, nolako tau/ a
|
erabil
genezake?
|
|
Konbertsio taula hola
|
erabiltzen
da
|
|
€ F konbertsioen egiteko Europako Bankuak ba/ io hau
|
erabiltzen
du:
|
|
€ F konbertigailuak balio hori bera
|
erabiltzen
du baina kakotxaren ondotik bi zifra baizik ez ditu agertzen.
|
|
hurbiltze hoberena kontuan hartzen da, gelditzen garen zifraren ondokoaren arabera. Euroak> Frankoak konbertigailuak horrela baitu funtzionatzen, testuinguru hori
|
erabiltzen
da arauaren ezagutarazteko. lkasleekin elkarrizketan arituz, araua hurbiltze bat bestea baino hobea izaitetik datorrela ulertarazi behar zaie.
|
|
Galdegina den zenbakia aurki ezazu marrazkirik
|
erabili gabe
.
|
|
Azpiko erranaldi hauek osa itzazu, zerrendako hitzak
|
erabiliz
.
|
|
Metalgintza lantegi batean, fabrikatzen den aluminioa
|
erabili
den mea masaren 100 a da.
|
|
[g] Lehen ariketan aurkitu baliokidetasuna
|
erabiliz
, zenbaki baten zatikia hartu behar den problema biderketa pausatuz ebatz daiteke.
|
|
Mirentxu eta lnaki emaitza berera helduko direla egiazta ezazu. 8 Problema hauen ebazteko, gaineko bi metodoak
|
erabil
. erabiltzen du.
|
|
Mirentxu eta lnaki emaitza berera helduko direla egiazta ezazu. 8 Problema hauen ebazteko, gaineko bi metodoak erabil.
|
erabiltzen
du.
|
|
Kalko bat
|
erabiliz
, egiazta ezazu azpian diren hiru hirukiak ABC hirukiaren neurri B berekoak direla.
|
|
Zenbaki hauek konpara itzazu,>, edo= ikurrak
|
erabiliz
.
|
2002
|
|
64 orrialdeko [fil eta [fl: Ereduzko zerrenda
|
erabili
" letratan idatzi" zenbakien irakurtzeko... [QI i.d.. aezttaekhoa.ien
|
|
" hamar. hogei... >> antolatuak
|
erabiliz
. mtolatuak (dirua)
|
|
[fileta [g: 10 batzuk gehitu, beharrez bilduma antolatuak
|
erabiliz
.
|
|
10, 20, 30 gaiko bilduma antolatuak, 10eko batuketazko deskonposaketak
|
erabiliz
eta zifrazko idazkerak.
|
|
[g Problema iruditan: bilduma handien zenbatzeko 10naka hitzen erranahiaren berrikusteko (4 agindua), gauza bat bi tokiren" artean" kokatzeko (4 eta 5 aginduak) bai eta" barnealdea" eta" kanpoaldea" hitzen
|
erabiltzeko
(5 agindua). biltzeak duen abantailari ohartu.
|
|
*" Hamarrekoak" eta" unitateak" hitzen ulertzea zaila da. " unitate" hitzaren orde" batekoa"
|
erabiltzen
dugu. Ha/ aber," hamarrekoa" edo" hamarra" erran daiteke.
|
|
Hamarrekoak eta batekoak marraztüz, herroka Ürrent ezazü. Bi kolore
|
erabiliz
, odeiak OSOt itzazü. adira hamarreko eta bateko.
|
|
10 bola daude abakoaren lerro batean. Sekuentzia abako handi bat daukan kartoia
|
erabiliz
has daiteke{ fitxategiaren bukaeran): ikasleek bola kopuru zehatz baten inguratzen ikasten dute.
|
|
50 ezaupidea agerrarazi. Fitxategi bukaerako kartoia
|
erabil
daiteke.
|
|
[g Zenbaki bat 10ekin deskonposatu eta hiztegi jakintsuna
|
erabiliz
interpretatu:
|
|
Jauntsi hauen prezioa 10 € ko billetekin eta ahal bezain diharü xehe güti
|
erabiliz
|
|
{ 7S. orrialdean bezala). baliatzen dutela ohartu. Diruaren taula
|
erabil
daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin egin dituzte. C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten dituzte, 104 orrialdeko A jardueran bezala.
|
|
So egizü eta osot (65 ostoaldea
|
erabil
dezakezü). brru&:
|
|
Prezioak irüdika, 10 € ko billetak eta ahal bezain diharü xehe güti
|
erabiliz
.
|
|
" Kutxa batean 9 kanika irudika itzazue... 9+ 4, emaitza idatz (g Ariketa osagailuendako, diru taula
|
erabil
ezazue". daiteke. atuk etaren kalkulatzeko jokabidea:
|
|
[QJ Hamarrekoaren gainditzeko jokamoldea gogoratu Kanikarrenen kutxa
|
erabiliz
kalkulatzeko. Ariketa osagailuak fitxategiaren bukaerako kartoiarekin. l Ahozko
|
|
Marraz ezazü 10 € ko billetak eta ahal bezain diharü xehe güti
|
erabiliz
. lhardets ezazü. Ez baldin bazira segür, pelotak marraz itzazü.
|
|
(6] Buruketa: zenbakien idazkerak (billeteetan eta txanponetan ageri dira} edo bildumen marrazkiak
|
erabiliz
(gauza bakoitzak euro 1 balio duelarik) batura atzeman daiteke.
|
|
Marraz ezazü 10 € ko billetak eta ahal bezain diharü xehe güti
|
erabiliz
. lhardets ezazü. Ez baldin bazira segür, pelotak marraz itzazü.
|
|
Hortik dator Brekin hasten den zifrazko idazkera. Ondoko laukitxoetan
|
erabiltzen
den deskonposaketak 10 kanikako 8 kutxa hobeki erakusten ditu.
|
|
Marrazkia begista eta osot (sahetseko zerrenda
|
erabil
dezakezü).
|
|
Gero luzerak binaka hamarrekoa gainditu erkatuak dira. Paper xingola baten
|
erabiltzen
ikasten ahal dute haurrek, luzeren markatzeko, duda izanez geroz. (99 orrialdean bezala).
|
|
Luzera neurriak (1): edozein izari
|
erabili
|
|
[filtik a: Supiztekoa izari gisa erabiltzeak cm-tan graduatua denaren
|
erabiltzera
prestatzen du (biek bi graduazio marren arteko luzera ongi erakusten dute, lehen kasuan supizteko baten marrazkiari esker, beste kasuan cm 1eko kolorezko xingola bati esker). Bi esamolde hauen arteko baliokidetasuna adieraziko dugu
|
|
Hastapenean fitxategi bukaerako kartoizko taula
|
erabil
daiteke. orberak zuzendu buruketa: osagai bat bilatu
|
|
Ez baldin bazira segür, abakoa
|
erabil
dezakezü.
|
|
[ID eta [g: Abakoa
|
erabili
40+ 30 motako batuketaren [I) Buruketa: kalkulatzeko hamarreko guziak agerrarazi gabe.
|
|
kalkulatzeko hamarreko guziak agerrarazi gabe. Hamarrekoak 2 zifrako bi (edo" hamar" ak)
|
erabiliz
arrazoinatzen da: 40+ 30, 4 zenbakiren hamarreko gehi 3 hamarreko da, 7 hamarreko, erran nahi baita batuketa.
|
|
[[ltik a: 2 zifrakdî zenbakiren baturaren kalkulatzeko, hamarrekozko eta batekozko deskonposaketa
|
erabili
(hamarreko guziak agerrarazi gabe). D jardueran, ikasleak gogoz deskonposatzera eta berriz konposatzera bultzatuak dirà. leskonposatu (1 Oeko guziak erakutsi gabe)
|
|
[filtik [Q] ra: + ikurra ez da bakarrik bi 7rentzat, adibidez, 5 erhi altxatzen ditu esku eskuinean eta 2 esku ezkerrean. lkasleek galdatua den zenbakiren batuketan
|
erabiltzen
. zenbakia idazten dute. Jarduera hau alderantzizko ariketa honekin has daiteke:
|
|
Osot ezazü ondoko ostoaldean. 33 ostoalde gainaldeko herroka
|
erabil
dezakezü.
|
|
[g Diru kopuruen erkaketa euro bateko gaia
|
erabiliz
.
|
|
24 orrialdeko jarduera baina eredu hori
|
erabiltzen
da oraino. altxatuak diren erhiak oraino ikus daitezkeen kanikei doazkie; bera. beheitituak direnak hutsik diren laukitxoei.
|
|
Osot ezazü. 33 ostoaldeko zonbakien herroka
|
erabil
dezakezü.
|
|
Osot ezazü. 33 ostoaldeko zonbakien herroka
|
erabil
dezakezü.
|
|
� Zenbakien diktaketa 50 arte bederen; [fil Ereduzko zerrenda
|
erabili
" letratan idatzi" [I]... bai eta haien idazteko. horietarik zenbait 11 eta 16 artekoak zenbakien irakurtzeko... izanen dira. r Ahozko kalkulua
|
|
lehenak marrazki guziak kausitzen ditu; besteak, aldiz, hiru huts egiten ditu aldi guziez. Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta
|
erabiltzen
; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer egin behar duen eta nola, zer" ez duen egin behar" badakielarik.
|
|
(zenbakien lerroa
|
erabili
)
|
|
(zenbakien lerroa
|
erabili
)
|
|
Luzera neurketa (izari bat
|
erabiliz
) Luzera neurketa (cm-a)
|
|
Aritmetika: Serainoko kalkulua, 20rainoko kontaketa (zenbakien lerroa
|
erabiliz
).
|
|
[A] letik Serainoko zenbakien diktaketa: zenbakiak desordenan diktatuak dira. lkasleek orrialde behereko zenbakien lerroa erreferentzia gisa
|
erabiltzen
dute. Adibidez," lau" nola idazten den jakiteko, ikasleak laukitxoak konta ditzake" lau,, entzun arte...
|
|
Jarduera hauentzat, bi orrialdeen bereiztea ez da beharrezkoa. Fitxa� tegiaren barnean
|
erabil
daitezke.
|
|
Buruketa: gauza zenbaiten prezio orokorra haien prezioen batura dela ulertu (ikasleek 2 zifrako 2 zenbakiren baturen kalkuluaz dituzten ezagutzak
|
erabili
dituzte).
|
|
2
|
Erabil
itzazü marrazki baten egiteko, paper baten gainean.
|
|
Norberak xüxentü problementako materiala (gordailüa baliatüz) lkus 142 ostoaldean nola
|
erabil
. i...
|
|
[QJ Emaitza gogoko irudiak
|
erabiliz
aurreikusi eta beharrez marrazkiaren bidez egiaztatu.
|
2005
|
|
Burdinazko golde nabarren eta lepoko uztaiaren
|
erabiltzen
hasi ziren udalen egiteko.
|
|
Nafarroako gortean, errege administrazioan eta monasterioetako agirietan
|
erabiltzen
zen hizkuntza latina zen baina honen erabilera ahulduz joan zen eta nafar erromantzea nagusitu. Herrietan, aldiz, jende xumea euskaraz mintzo zen.
|
|
Herrietan, aldiz, jende xumea euskaraz mintzo zen. Nahiz eta nafar erregeek euskara ez zuten
|
erabiltzen
, Nafarroako Antso Jakintsuak 1167an Euskara Lingua Navarrorum (nafarren hizkuntza) zela jakinarazi zuen idazki batean.
|
|
• Nafarroako gortean zein hizkuntza
|
erabiltzen
zuten?
|
|
Testu hau osa ezazu hitz hauek
|
erabiliz
: mirakulu – Konpostelara – apostoluetarik – mintzatzen
|
|
Ikur bat darama. Plomuz edo ezkoz egina da eta pergamino baten egiaztatzeko
|
erabiltzen
da.
|
2008
|
|
Pedrok hitz horiek jadanik entzunak zituen. Irratiak arratsetan
|
erabiltzen
zituen, askotan. Baina zer erran nahi zuten ez zakien biziki ontsa.
|
|
• Bolaluma
|
erabiltzen
ahal da?
|
2012
|
|
3 artikulua: Nehork ez dezake aginpiderik
|
erabil
, nazioak ez badio eginkizun hori ematen.
|
|
Erregeak ministroak izendatzen zituen eta legeak errespetarazten; baina lege baten bozka errefusa zezakeen beto eskubidea
|
erabiliz
.
|
|
2 Euskal Herriko pertsonen izenak(" izen ttipiak") jada
|
erabiltzen
diren bezala atxiki ditugu: Dominique Garat (ez Txomin); Jean Isidore Harizpe (ez Joan Isidore), beti ere euskaraz bestelako tradiziorik ez baldin bada, adib. Ignazio Loiolakoa
|
|
Merkataritza triangeluarrean
|
erabili
ontzia (ebakidura bista)
|
|
" Eskualde honetako emazteek (Nafarroa) burugaineko guziz bitxia
|
darabilte
: burua oihal batez inguratzen dute Turkian bezala.
|
|
1743an, ziburutar eta donibandar emazte batzuek karriketan manifestatu zuten. Makilak, ezpatak, burdinazko zizpak eta arrainaren mozteko ganibetak eskuetan
|
zerabiltzaten
. Batzuek errautsarekin nahasiriko gisu bizia zeramaten.
|
|
• Haur batzuek, gizon bati tranpa bat egin diote, lurrean txanpon bat pausatu eta hari bat
|
erabiliz
.
|
|
Euskal Herrian laia
|
erabiltzen
zen lurraren iraultzeko
|
|
• Zertako
|
erabiltzen
dira oihanetako egurra eta zura?
|
2013
|
|
• Bai, dutearen edateko
|
erabiltzen
zenuena. Egia da aspaldidanik ez dizudala eskuetan ikusi.
|
|
◦ Bai, dutearen edateko
|
erabiltzen
zenuena. Egia da aspaldidanik ez dizudala eskuetan ikusi.
|
|
Behin sarda inguratua delarik, sarearen azpiko partetik pasatzen den kable bat tiratuz, sarea hesten eta poltsa bat osatzen da. Printzipio bera
|
erabiltzen
duen sare ttipiago bat bada, bolintxa deitua, eta sardinen eta antxoen harrapatzeko baliatzen da.
|
|
otarre edo nasak beita batekin urperatzen dira. Sistema horiek
|
erabiliz
, krustazeoak eta moluskuak harrapatzen dira gehienik.
|
|
Pentzeek eremu handia estaltzen baitute, denak molde ezberdinetan baliatzen ahal dira. Batzuk udan baizik ez dira
|
erabiltzen
, bertze zenbait neguan baizik ez eta batzuk batere ez. Horrela jokatuz, floraren eta faunaren aniztasuna sustatzen da.
|
2016
|
|
◦ lehen urratsean bezalako jarduera guneak
|
erabil
itzazu.
|
|
Jauzi zango bakar bat
|
erabiltzea
.
|
|
• Poliziakidearen seinalean (bandera altxatzean), zoaz aparkalekuetara ibilgailu baten bila, eta
|
erabil
ezazu.
|
|
Eguneroko objektuak
|
erabil
daitezke (ureztontzi, zego, plastikozko botila, itsasontzi, pinguino, baloi, flotatzen duten jostailuak, etab.), isurtzeko, betetzeko, batetik bestera pasatzeko, ureztatzeko, flotarazteko, pusatzeko, aurtikitzeko.
|
|
Besokoak edo gerrikoa
|
erabiltzen
ditu igeri egiteko?
|
|
Ura
|
erabiltzea
Materiala erabiltzea Espazioa baliatzea
|
|
Ura erabiltzea Materiala
|
erabiltzea
Espazioa baliatzea
|
|
Oreka bertikala, oreka ahuspez eta bizkarrez, 2 taula
|
erabiliz
.
|
|
Oreka bertikala, oreka ahuspez eta bizkarrez, frita bat edo bi
|
erabiliz
. Ahuspez emanez, propultsioa zangoz:
|
|
• Pilota garraia ezazu, nahi duzun bezala/ eskuak
|
erabili gabe
/ besoak erabili gabe.
|
|
• Pilota garraia ezazu, nahi duzun bezala/ eskuak erabili gabe/ besoak
|
erabili gabe
.
|
|
Zola ez gehiago hunkitzea: zangoak
|
erabiltzea
.
|
|
• Urean sar zaitez tapiz handitik abiatuz. Bazterretik aitzina zaitez, bi eskuak/ esku bakar bat
|
erabiliz
. Zurubitik atera zaitez.
|
|
• Urean sar zaitez tapiz handitik abiatuz. Bazterretik aitzina zaitez, bi eskuak/ esku bakar bat
|
erabiliz
. Itzuli erdi bat/ itzuli oso bat egizu.
|