Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2003
‎9 Lehenengo geruza aplikatu ondoren, espazioa ondo aireztatu da eta lehortze denbora bigarrena aplikatu baino lehen bete. 10 Bi geruzak emanda, ez zapaldu eta ez erabili espazioa 48 orduz.
2005
‎Joera horrek murriztu egiten du jarduera bakoitzerako egonaldi bat egiteko aukera, baina ez lanerako, irakurtzeko eta abarretarako espazio pertsonalizatuak izateko beharra. Hori dela eta, panelak, gortinak, manparak eta altzariak erabiliz espazioak zatitzea alternatiba eraginkorra eta estiloduna da.
2006
‎Ezerk ez du bere presentzia erakusten.' Ate berriek ez dituzte markoak, janbak eta moldurak erabiltzen espazioa arintzeko eta hormaren jarraitutasuna errazteko. Trenkada lehorretan nahiz adreiluzko hormetan instala daitezke.
2007
‎Etxebizitza batean mailak sortzea Etxebizitza batean dauden metro kopurua handitzeko estrategia arkitektoniko bat da mailak eraikitzea, espazio “hilak” optimizatzeko; praktika hori nahiko ohikoa da altuera handiko sabaiak dituzten etxebizitza zaharretan. Horrela, dena lurzoru maila berean kontzentratuta eduki beharrean, espazio desberdinak sor daitezke, praktikan erabilitako espazio erreala ukitu gabe. Hala ere, etxebizitza bateko “mailak” planifikatzeko, gutxienez lau metro eta erdiko altuera izan behar da, etxeko mugikortasuna ez dadin arazo bihurtu.
2008
‎Parte hartzearen anbiguotasun ideologikoa onartzen badugu, errazago ulertuko dugu, orobat, ohikoa izatea bi familia motako adjektiboak erabiltzea espazio parte hartzaileak definitzeko: espazio batzuk, sortuak, gonbidapenez, gidatuak, edo manipulatuak?
2009
‎Katalan kantagintzan, desberdintasunak musika mugimenduak erantsitako hizkuntza faktorearen erabileran oinarri hartuta eraiki ditugu batez ere, eta horrek herriaren kontzepzio identitarioaren erregenerazioa ekarri zuen berekin. Hala, Raimonek edo Llachek darabilten espazio diskurtsiboari Serraten edo Guillermina Mottaren ikuskera kontrajartzen zaio. Teorian, lau kantari horiek guk hemen aztertu ditugun elementu identitarioak beren kantetan nola tratatu dituzten erakutsi dugu.
2010
‎Aspaldidanik errotzen hasia zen hizkuntza egoeraren desoreka larriagotu egin zen XIX. mendean. Bai frantses estatuan, nola espainolean, Madril eta Pariseko mintzairen aldeko politikak euskaldunen zokoratzea zekarren, mentalki (mintzairaren berezko balioa gutxietsiz, garapena oztopatuz.) eta fisikoki( erabiltzeko espazioak murriztuz, funtzioak gutxituz...). Ondorioak begi bistakoak ziren XX. mendearen hasieran:
2012
‎Askotan pentsatu izan dut, eskolak eta euskaltegiak euskalduntzeko gune izan diren modu berean, kalea bera gai izan dela jendartea erdalduntzeko. Euskarak, hortaz, erabiltzeko espazioak irabazi beharra dauka, espazio publikoak eta pribatuak. Horretaz jabeturik, AEKn aspaldi jarri genituen martxan Praktika jarduerak deitzen ditugun egitasmoak (Berbalagun, guraso barnetegiak eta ibiltariak, ekitaldi kulturalak...).
‎Helduen Euskalduntze Alfabetatzea da, euskaltegiok modu egokian bideratuta eta baliabidez jantzita, esparru administratiboan, sozialean eta lan munduan ezagutza hori bermatzeko tresnarik eraginkorrena, baita erabilera eta normalizazioa bultzatzeko ere.Bestalde, lehen aipatu dugun bezala, hizkuntza bat normaltasunez baliatzeko erabilera espazioak/ guneak behar dira; haatik, tamalez, sarri askotan gertatu izan da, eskolak eta euskaltegiak euskalduntzeko guneak izan diren modu berean, kalea edota gizartea bera gai izatea jendartea erdalduntzeko. Euskarak, hortaz, erabiltzeko espazioak irabazi behar ditu, gune publiko zein pribatuak. Erabilerarako gune horiek toki publikoetan bermatzeko beharra ere hor dugu; euskara erabiltzeko benetako aukera eduki behar dugu, eta ez oztopoz jositako lasterketa edo proba.
‎Bestalde, lehen aipatu dugun bezala, hizkuntza bat normaltasunez baliatzeko erabilera espazioak/ guneak behar dira; haatik, tamalez, sarri askotan gertatu izan da, eskolak eta euskaltegiak euskalduntzeko guneak izan diren modu berean, kalea edota gizartea bera gai izatea jendartea erdalduntzeko. Euskarak, hortaz, erabiltzeko espazioak irabazi behar ditu, gune publiko zein pribatuak. Erabilerarako gune horiek toki publikoetan bermatzeko beharra ere hor dugu; euskara erabiltzeko benetako aukera eduki behar dugu, eta ez oztopoz jositako lasterketa edo proba.
2015
‎Izan ere, honako ideia hau kuantifikatzeko baliagarria da: hiri, eskualde zein herrialde askoren jarduera ez da inolaz ere iraunkorra, bizitzeko darabilten espazioa okupatzen dutena baino askoz ere handiagoa baita (espazio «gaineratiko» horretatik datoz erabiltzen dituzten baliabideak eta bertara isurtzen dituzte hondakinak); alegia, haien bizi maila ez da mundu osora estrapolagarria, ez baitago espazio nahikorik planetan.
2016
‎Herodotok orain 2.500 urte Babilonia bisitatu zuenean jabetu zen pertsiarrak ez zirela merkatuetara joaten. Ondoren egin diren ikerketa eta indusketa arkeologiko ugarik erakutsi dute Babilonian eta Ekialde Hurbilean ez zela merkatu gisa erabiltzeko espazio librerik egon, eta idazkera kuneiformetik ustez" merkatu" bezala itzulitako hitzek egiatan ez zutela halakorik esan nahi.
‎sareak. «Euskara erabiltzeko espazioak behar ditugu, euskara non eta norekin erabili». Hiru:
‎Ura erabiltzea Materiala erabiltzea Espazioa baliatzea
2017
‎...k batez ere kalitatezko sektore profesionaletan egoten dira, eta gaztelania mantentzen duten gaztelania hiztunak geografikoki zein arlo profesionalean gutxi mugitzen direnen profilarekin lotuta daude. asimetria horrek azaltzen du, hein handi batean, zergatik egiten duen gora progresiboki katalanaren erabilerak klase ertaineko biztanleen artean eta jendea nagusiago egiten den heinean. bi hizkuntzak erabiltzeko espazioen desberdintze sozial horrek ere badu zati bat geografiarekin lotutakoa, hau da, ohikoagoa da Metropolialdeko eskualdean kataluniaren barnealdean baino, non katalana hartzea fenomeno orokortuagoa eta klase desberdintasunek ez hain markatua baita.•
‎Hasiera batean gurasoen solasak betetzen du ia erabat haurraren adimena, batez ere familiaren alorrean murgilduta dagoelako. Emeki emeki hizkuntza erabiltzeko espazio berriak zabalduko zaizkio: beste pertsona helduak, gainerako haurrak, kalea, eskola, telebista, irratia.
2020
‎gure txipean ja badaukagu gazteleraz egin behar dugula. Nola jarriko dugu fokua erabileran, ez badugu erabiltzeko espaziorik. Erabilera suspertu egin behar da, baina, horretarako, lehenik espazioak eskaini behar dira.
‎Egueneko 00:00etatik aurrera, EAEn, derrigorra izango da maskara erabiltzea espazio publikoan edo jendeari zabalik dauden espazio itxietan –baldin eta espazio berean beste pertsona batzuekin elkartzerik badago–; Nafarroan, aldiz, egubakoitzetik aurrera.
‎Hartuko dituzten segurtasun neurriei dagokienean, desinfekzio protokolo bat landu dute; egunero lau aldiz desinfektatuko dute langileek Kiroldegia. Erabiltzaileei ere laguntza eskatzen diete; norberak erabilitako espazioa desinfektatzea. Horrekin batera, bai gimnasioa eta igerilekua era mugatuan baliatu da.
2021
‎Edozein kirol jardueratan, ez da maskara erabili espazio naturaletan, oinezkorik gabeko hiri ingurune periferikoetan, igerilekuetan bainua hartzerakoan, taldeen arteko kirol lehiaketetan (entrenamenduak barne) eta kanpoko jarduera fisiko biziko ezohiko uneetan. Gainerako kirol jardueretan (makina aretoetako jarduerak, programatutako jarduerak, ikastaroak, etab.), kiroldegietan edo gimnasioetan egiten badira, derrigorrezkoa da maskara erabiltzea.
‎Bestetik, bigarren atalean aipatu denez, Bilbo sinbolikoa ere aintzakotzat hartu behar dugu: gazteen irudikapenetan gaztelania bakarrik erabiltzeko espazio gisa ageri da Bilbo, non hizkuntzen erabilerarako arau sozial argiak dauden eta euskararen erabilera zigortzen den.
‎Bi profil horietako gazteek parte hartu dute ereduko kirola proiektuan, nahiz eta, kasu honetan, haurrei eta gazteei begirako euskarazko aisialdi eskaintza garatzearekin konpromisoa duten kirol klubetako kide izan gazte horiek. Ondorioz, gazte askorentzat kluba zen, eskolarekin batera, euskara erabiltzeko espazio nagusia.
‎Babesgunearen baitako ikasketaprozesuan gerta daiteke kide guztiek helburu berberak ez identifikatzea. Hiztunek babesguneetan euskara erabiltzeko espazio seguruarekin egin dezakete topo, eta hizkuntzaerabilera eroso bat gauza dezakete.
‎Babesgunearen baitako ikasketa prozesu horretan, gerta daiteke kide guztiek helburu berberak ez identifikatzea. Hiztunek babesguneetan euskara erabiltzeko espazio seguruarekin egin dezakete topo, eta hizkuntza erabilera eroso bat gauza dezakete. Norberari eroso zaion erabilera maila hori, ordea, desberdina izan daiteke babesguneko kide diren pertsonen artean.
‎Jokalarien artean, 1,5 metroko distantzia gorde da. Joko posizio bateko parte hartzaileen aldaketa bakoitzean bermatu da erabilitako espazioaren garbitasuna eta ez dela objekturik trukatzen.
2022
‎Norbanakoak zein espazioak euskaldundu behar ditu, eta, horretarako, euskararen ezagutza unibertsalizatu behar du, eta euskara eroso erabiltzeko espazioak sortu behar ditu. Unibertsalizazioari dagokionez, hezkuntzan garai oso interesgarria dugu EAEn, eta hor ere Kontseiluaren eragiteko modua izan da eragileekin adostasunak lortzea.
‎Festa giroan, altsasuarren artean euskara modu ludikoan erabiltzeko espazioa sortzeko eta Euskaldiko etorrera prestatzeko helburuarekin Altsasuko Peñek eta Kima euskara taldeak Erronka antolatu dute. Irailaren 15ean, osteguna, izanen da, Altsasu festen baitan; makarroi jatearen ondorengo kalejiran.
2023
‎Eta ikasleok ikastetxean jasotzen duen input linguistikoa oso garrantzitsua eta esanguratsua izan arren, eskolan jasotako horrek ezin du euskararen erabilera bermatu. Ezinbestekoa da beste gizarte eremu batzuetan, familian zein inguru hurbilean, euskara erabiltzeko espazioak edukitzea. Familiek, euskara etxeko hizkuntza ez dutenean ere, euskarazko erabilerak eta jarduerak beregana ditzakete, eta beharrezkoa da ingurunean hizkuntza erabiltzeko espazioak egotea, euskara erabiltzeko aukera nahikoa izan dezaten.
‎Ezinbestekoa da beste gizarte eremu batzuetan, familian zein inguru hurbilean, euskara erabiltzeko espazioak edukitzea. Familiek, euskara etxeko hizkuntza ez dutenean ere, euskarazko erabilerak eta jarduerak beregana ditzakete, eta beharrezkoa da ingurunean hizkuntza erabiltzeko espazioak egotea, euskara erabiltzeko aukera nahikoa izan dezaten.
‎4 Komunitate bakoitzari egokitutako espazio elebakarrak sortzeko proiektua: Proiektu honetan hizkuntzak erabiltzeko espazio seguruak sortzeko ideiak garatu ziren.
‎Datuak kendu (bateria aurrezteko) eta bolumena jarri, deiak entzun ahal izateko (jakinarazpenak baliogabetuta). Era berean, txikiekin adostu mugikorra nola erabili espazio amankomunetan, alegia logela eta komunean debekatu mugikorraren erabilera, bertan ematen dira-eta erabilera desegoki ohikoenak. Askatasuna ezagutzarik gabe konbinazio potentea izan daiteke.
‎Horrek gure diru iturria ugaritzeaz gain, gure hedapen eremua ugaritzen du. Gero, gure ekipoak nola jango duen pentsatzen dugu, non egingo duen lo, entseatzeko espazio bat bilatzen dugu, eta ez ostegun eta ostiral arratsaldeetan erabiltzeko espazio bat, baizik eta aste osoan erabil dezakeguna… Askotan ekipo handia gara. Artedramarekin batera lan egiten dugunean, adibidez, oso ekipo handia osatzen dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
erabiltzeko 19 (0,13)
erabili 3 (0,02)
erabilitako 3 (0,02)
erabiltzea 3 (0,02)
darabilten 2 (0,01)
erabiliz 1 (0,01)
erabiltzen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 7 (0,05)
Consumer 4 (0,03)
Berria 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
ELKAR 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia