2000
|
|
Egungo
|
egunean
kultu askatasuna da oinarrizko legea eta erlijio doktrina gehienek baimentzen dute dibortzioa; dibortziorako ahalmena, gure artean, kontzientzia askatasunarekin uztarturik dago.
|
|
Egungo
|
egunean
kultu askatasuna da oinarrizko legea eta erlijio doktrina gehienek baimentzen dute dibortzioa; dibortziorako ahalmena, gure artean, kontzientzia askatasunarekin uztarturik dago.
|
|
Lege hauek indarrean dauden
|
egun
beretik, Erromako legeak, ordenantzak, ohitura orokor zein bereiziak, estatutuak eta araudiak indargabe geratzen dira, lege nagusi nahiz lege banandu moduan, lege hauen objektu diren gai guztietan.11
|
|
filosofiaren betebeharra teorikoa da, justifikazioaren testuingurua da garrantzitsuena eta ez, Neurathek nahi zuen legez, eginkizun praktikoa, aurkikuntzaren testuingurua. Jakina, eztabaida hau
|
egun
berriro irekia dago.
|
|
Baita hurrengoa ere: goizean, eguzkia sortzear dagoenean, gizakiek
|
egunaren
jaiotzaren erritoak ospatzen dituzte, baina ez gauean, lanparak pizten baitituzte besterik gabe12.
|
|
Izan ere, egia deritzoguna ondoen funtzionatzen duen hipotesia besterik ez da. Horregatik, garai eta arraza gordinagoetako iritziak eta jarduerak berrikustean, hobe genuke haien hutsegiteak errukiz juzgatzea; nahitaezko estropezuak dira egiaren bilaketan, eta haiei ere eman behar diegu agian guk geuk
|
egunen
batean behar izango dugun barkamena: cum excusatione itaque veteres audiendi sunt" (Urrezko abarra, I bol., 356 orr.).
|
2001
|
|
Panateneak Atenasko jaialdi garrantzitsuenak ziren, eta bertan antolatzen ziren olerki errezitazio entzutetsuenak. Zenbait
|
egunetan zehar
, adi adi eta gogotsu egoten zen publiko baten aurrean, beraien jantzi dotoreenekin apaindutako errezitatzaile profesionalek Iliada eta Odisea errezitatzeari ekiten zioten. Errezitatzaile hauek rapsodak ziren.
|
|
Urtean behin ospatzen ziren, nahiz eta lau urtero jokoek izaera garrantzitsuagoa hartzen zuten. Bederatzi
|
egun
irauten zuten, eta mota guztietako txapelketak egiten ziren: artistikoak, deklamaziokoak, kantukoak batzuk, hipiko edo gimnastikoak besteak; bakarka ala taldeka, umeentzako eta helduentzako kategoria ezberdinekin.
|
|
Mugagabea dena, ordea, ezin da inoiz osoa izan, eta, beraz, ni orain nagoen denbora arte denbora mugagabeak igaro izan behar du, ezinezkoa dena. Ezin da denbora mugagabe bat ibili gaur
|
egunera
iritsi arte. Eta beraz, munduak hasiera bat izan behar du denboran.
|
|
Baina, puntu hau bukatu aurretik, maitatzeari eta maitariari buruz esana inoiz ahaztu gabe: gizaki soila dela, adibidez ezkutuko etxekoandra apala, ororen epaile bakar, baita ere gizakien etika jakituriak
|
egunean
eguneko esandakoena.
|
2002
|
|
Panoptikoan, otorduetako hutsarte nahitaezkoak kenduta, egin beharreko lanak egun osoan luzatuko dira. Komenigarria litzateke, gainera,
|
egunean zehar
lan desberdinak tartekatzea, aurkakoa egiteak presoak beren egoera latzaz jabetzea ekarriko bailuke eta, kasurik okerrenean, baita beren osasuna arriskuan jartzea ere. Lan batzuk lasaiak izango dira eta beste batzuk, berriz, nekezak, hartara, egunean zehar ariketa eta atsedena tarteka daitezen.
|
|
Komenigarria litzateke, gainera, egunean zehar lan desberdinak tartekatzea, aurkakoa egiteak presoak beren egoera latzaz jabetzea ekarriko bailuke eta, kasurik okerrenean, baita beren osasuna arriskuan jartzea ere. Lan batzuk lasaiak izango dira eta beste batzuk, berriz, nekezak, hartara,
|
egunean zehar
ariketa eta atsedena tarteka daitezen. Neurriok ezin hobeak dira espetxeetako ekonomia malgutzen dutelako.
|
|
Presoei soineko lotsagarriak jantzaraziko zaizkie; lotsagarriak bai, baina zuriak eta tindatu gabeak, zikintzen direnean ikuskatzaileak erraz jabetu daitezen; burua soil soil utziko zaie. Bainugelak ere maiz erabili dituzte; ez zaie erretzeko tabakorik emango; ez da permitituko garbitasun neurri oinarrizkoenen aurka doan ezer egiterik; presoek beren arropak mudatu dituzte seinalatzen zaizkien
|
egunetan
.
|
|
Igandeetan denbora hutsarte gehiegi dago. Horregatik saiatuko gara asteko
|
egun
hori behar bezala enplegatzen. Lan mekaniko eta gogorrak alde batera utzita, igandeetan heziketa moral eta erlijiosoa eskainiko zaie presoei.
|
2003
|
|
Baina hori ere ez da horren harrigarri, nik neuk gizon jakintsu baten liburuxka bat topatu baitut bertan gatzak bere onuragatik gorespen harrigarria jasotzen zuela, eta horrelako beste gauza asko topatuko zenituzke gorec tsita. Horrelakoen inguruan hainbesteko ahaleginak egin eta gaurko
|
eguna
arte gizakien artean oraindik inor ez ausartzea Maitasuna merezi duen moduan gorestera! Baina horrelako axolagabekerian dago utzita hain jainko handia.
|
|
Biok elkarrekin geunden bada bakarrik, gizonak, eta maitaleak maiteari bakardadean esango lizkiokeenak berehala esango zizkidala uste nuen eta pozik nengoen. Ez zen ordea horrelako ezertxo ere gertatu, aitzitik nirekin ohi zuen bezala solastatu eta
|
eguna
pasatu ondoren alde egin zuen. Horren ondoren elkarrekin gimnasia c egitera gonbidatu nuen eta berarekin egiten nuen gimnasia horretan zerbait lortuko nuelakoan.
|
|
Bera ordea loak hartu omen zuen eta luze egon omen zen lo, gauak luzeak izanik.
|
Eguna
argitzean esnatu zen oilarrak jada jotzen ari zirela. Esnatzerakoan besteak lotan ala alde eginda zeudela ikusi omen zuen, Agaton, Aristofanes eta Sokrates bakarrik zeudela oraindik esna eta kopa handi batetik edaten ari zirela ezkerretik eskuinera.
|
|
Sokratesek beraz, haiei lo eragin ondoren, jaiki eta alde egin zuen, eta berak, ohi zuen bezala, jarraitu omen zion. Eta Likeora35 helduta, garbitu eta besteetan bezala pasatu omen zuen gainerako
|
eguna
, eta horrela pasatu ondoren arratsalde aldean etxera erretiratu zen deskantsatzera.
|
|
Aitarengandik datorkio berriz eder eta onen zelatan ibiltzea, ausart, adoretsu eta kementsu izanik, ehiztari bikain, beti trikimailuak asmatuz, jakinduria desiratzen duena eta beti baliabideren bat aurkitzen duena, bizi guztian zehar filosofian aritzen da, iruzurti beldurgarria, sorgintzaile eta sofista. Eta berez ez da ez hilezkor ezta hilkor e ere; aitzitik
|
egun
berean batzuetan loratu eta bizi da, baliabideak dituenean, eta beste batzuetan hil egiten da, eta atzera pizten da aitaren izaerari esker berriro. Baina lortutakoa beti isurtzen zaio ihesi, eta horrela Maitasuna ez da inoiz pobrea ez aberatsa.
|
|
Sokrates maisuaren exekuzioak (K. a 399an). Zortzi urtez egona zen haren irakaskuntzak jasotzen, baina ezin izan zuen azken
|
egunetan
haren ondoan egon, gaixo baitzegoen. Hala ere oso modu zuzen eta bizian deskribatu zituen bere maisuaren azken egun horiek emozio eta duintasunez beteriko idazkera garbian.
|
|
27 Adibide horrekin, nahierarako legeen beharrizana frogatzeko aipatu izan diren aurreko adibideekin gertatu bezala, berriro ikus daiteke zailtasun kasu batzuetan ezinbestekoa dela erregelamendu orokorra finkatzea halako lege baten bidez. Gizabanakoen arteko desberdintasunei legeok aplikatzean, alabaina, beste zailtasun batzuk sortzen dira
|
egunean
egunean, eta halakoetan ez da beharrezkoa, ezta ahalezkoa ere, erabateko legeak ezartzea, eta erabakia epailearen esku utzi behar da. Horrek suposatzen du, batetik, zolitasun eta ulermen zintzotasun handiak behar direla, eta, bestetik, erregelen printzipio eta xehetasunak zehatz mehatz ezagutu behar direla, kontrako iritziak eta zailtasunak ekarri dituzten legeen arteko aurkakotasuna epaitzeko, eta erregela horien espirituaren bidez, legeon mugak, hedadura nahiz ondorioak zehaztu ahal izateko.
|
|
27 Adibide horrekin, nahierarako legeen beharrizana frogatzeko aipatu izan diren aurreko adibideekin gertatu bezala, berriro ikus daiteke zailtasun kasu batzuetan ezinbestekoa dela erregelamendu orokorra finkatzea halako lege baten bidez. Gizabanakoen arteko desberdintasunei legeok aplikatzean, alabaina, beste zailtasun batzuk sortzen dira egunean
|
egunean
, eta halakoetan ez da beharrezkoa, ezta ahalezkoa ere, erabateko legeak ezartzea, eta erabakia epailearen esku utzi behar da. Horrek suposatzen du, batetik, zolitasun eta ulermen zintzotasun handiak behar direla, eta, bestetik, erregelen printzipio eta xehetasunak zehatz mehatz ezagutu behar direla, kontrako iritziak eta zailtasunak ekarri dituzten legeen arteko aurkakotasuna epaitzeko, eta erregela horien espirituaren bidez, legeon mugak, hedadura nahiz ondorioak zehaztu ahal izateko.
|
|
5 Gizartearen planarekin bukatzeko, aztertu behar da gizarte horrek zein modutan irauten duen gaur egun, lehenengo bi legeen espiritua, haien oinarri bakarra izan behar dena, egungo
|
egunean
oso gutxi aplikatzen dela gogoan izanik.
|
|
Hizkerari dagokionez,
|
egunotako
kide erakutsi dugu gure burua. Areago, euskaralpenaren tankera aukeratzean ere, Euskal Herria zatitzen duen mugaren gainetik jokatu da, bateko eta besteko ekarpenak eginez.
|
|
Horretan bera ni baino askoz ere eraginkorragoa da, razionalistak berez ez baitira gauza anarkismoa onartzeko mozorrorik gabe aurkezten zaienean.
|
Egunen
batean, jakina, ulertuko dute zer egin zaien. Egun horretan anarkismo garbi eta soilerako prest egongo dira.
|
|
departamentuan jardunean dagoen liburutegitik erabilerarik ez duen unibertsitateko deposito orokorrera eramaten ditu.
|
Egunean
dauden obrek hartu dute haien lekua, eta horiek dira zientziaren ondoko garapenak eskatzen duen guztia.
|
|
8 Jakina, aldaketa osoa ez zaio Franklini zor, eta ez zen gautik
|
egunera
gertatu. Elektrizitatearen beste ikertzaile batzuek ere, eta bereziki William Watsonek, ordurako aurreratu zituzten Franklinen teoriaren zenbait atal.
|
|
Arraro xamarra badirudi ere, garai modernoaren bi proiektu ia siamesak, humanismoarena eta teknozientziarena, ez dira itxuraz batera hilko, orain humanismoaren amaiera hain indartsu iragartzen denean. Baliteke humanismoaren
|
egunak
zenbatuta egotea, Sloterdijki jarraituz gero bederen, 3 baina ez dirudi garai post zientifikoa, gutxiago post teknologikoa, datorrenik, erabat alderantzizkoa baizik. Baina, azken buruan, gure egileei gustatzen ez zaiena bi puntutan laburbil daiteke:
|
|
Eskola psikologiko horren arabera, zuzenean hautematen duguna —zentzumenei zuzenean ematen zaiena— ez da sentsazioen multzo bat, oinarrizko bizipenak baizik, bizipen gertakari batean lortzen ditugun unitate holistikoak, orokorrak, eta soilik unitate horiek legez erregistratzen direnak. Adibidez, leihotik irudi bat ikus dezaket, esaterako nire esparruko zuhaitza eta txori bat bere inguruan
|
egun
eguzkitsu batean goizeko orduetan. Bada, hain zuzen ere, esperientzia hori —bizipena— izango da erregistratua geratuko zaidana niri, eta ez ‘finagoak’ izan daitezkeen beste sentsazio batzuk.
|
|
Ildo horretatik jarraituz, zientzialariaren jarduerak, Popperren iritziz, kritikoa izan behar du,
|
egunean
dauden teoriak ezeztatzen ahalegindu behar duelako. Horrela ulertuta, beraz, zientzi aurrerapena aldez aurreko ezagutzaren hobekuntza eta barnerakuntza legez ikus dezakegu, ezagutza ‘zaharra’ ezagutza berrian txertatuz, hau teoria eta aieru berriak eratzean baitatza.
|
2004
|
|
Descartesek ametsok interpretatu zituen seguruena aurreko
|
egunean
bururatu zituen ideiekin lotuta, eta ondorioztatu zuen bere bizitzaren bihurgune batera heldua zela, bere bidaiaren aro bat iragana zuela eta norabide berriagoetatik jo behar zuela, eta hortik aurrera metodo bat bilatzen ahalegindu behar zela ordura arteko nahasketari argia eman eta zientziaren lehentasuna eta batasuna ezarriko zuena.4
|
|
Wittgensteinek, haatik, bereizketa terminologiko bat egiten du perpaus zeinuaren eta perpausaren artean. Nahasketarik gerta ez dadin gogora dezagun,
|
egun
Saussureren terminologia nagusitu dela hizkuntzalarien artean, zeinaren arabera zeinua (‘le signe’) bitan banatzen baita metodologikoki (ez errealitatean): adierazlea eta adierazia, lehenak zeinuaren euskarri materiala adierazten duela eta bigarrenak zeinuaren esanahia.
|
|
Hala, gizakia gizartearen babes hartzaile adina dugu parte hartzaile eta eragile, hots, erkide eta herritar, seme alaba eta senide ez ezik. Jakin badakigu gizarte askotxotan, iraganean bezala gaur
|
egunean
ere, gizakide gehienen ekimena eta askatasuna oso mugatuta ageri (izan) direla, baina egitate hits eta dramatiko horrek ez du baliogabetzen baieztatu duguna, arrazismoaren errealitateak arrazakeriaren funsgabetasuna baliogabetzen ez duen bezala.
|
2005
|
|
Baina egungo legeen interpretatzaile traketsak izan ohi dira. Eta entzun egin behar zaie, batez ere, ohitura aipatzen dutenean, ohitura hori gure
|
egunotan
jendeen zuzenbidearen zati baita.
|
|
58 Baten batek zitalkeria egingo du, gure
|
egunetako
gatazkak, jadanik sortu direnak eta gerokoan sor daitezkeenak, kontuan hartu ditudala pentsatzen badu. Nik argi eta garbi aitortzen dut zuzenbidea aztertzeko orduan kasu zehatzetik aldendu egin naizela.
|
|
Bada, beraz, behar beharrezkoa arimaren beldur eta itzalak uxatzea. Ez daitezela izan eguzkiaren printzak edota
|
egunaren
gezi distiratsuak gu geu argitu gaitzatenak, harako giza izaera eta arrazoimenak baino[...]
|
|
Benaz, lan neketsua izango da, alderdien inpartzialtasun eza dela medio, eta
|
egunean
egunean gorrotoak ere ugaldu egiten direlako. Baina zailak izaten dira errege handiei dagozkien erronkak, gainerakoentzat etsigarri gertatzen baitira.
|
|
Benaz, lan neketsua izango da, alderdien inpartzialtasun eza dela medio, eta egunean
|
egunean
gorrotoak ere ugaldu egiten direlako. Baina zailak izaten dira errege handiei dagozkien erronkak, gainerakoentzat etsigarri gertatzen baitira.
|
|
Lehen esan dugun moduan, gizakumeak, beste bizidunek ez bezala, badu elkartasunerako indarra. Hortaz landara ere, badu iritzi bat, jakiteko zer duen atsegin eta zer kaltegarri, gaur
|
egunean
nahiz etorkizunean eta horrek nora daraman jakiteko erabakimena ere. Giza adimenaren zer nolakotasuna zein izan eta horren aldartera izango du aurrekoari buruzko iritzi egokia:
|
|
Zeregin honetan, baina, historia unibertsala era askotara landu behar da eta, batez ere, leinu singular ezberdinen deskribapen zehatz, zabal eta fidagarrien bitartez, zeinetatik
|
egun
apenas zerbait dagoen. Hain zuzen nazioen ezberdintasuna era zehatzen eta garbienean euren hizkuntzetan adierazten delako, horrelako deskribapenetan, hizkuntzaren estudioak halabeharrez bilatu behar du ohituren estudioarekiko eta historiaren estudioarekiko lotura.
|
|
garai primitiboetan bere ahizpengandik banandua izanaren, ondoren herrixka asko eta ugarien ahotan egon izanaren eta, azkenik, geroz eta gehiago ibar menditsu bakan eta bakar batzuetara estuagotu izanaren arrastoa. Azken honek argitzen digu, hain zuzen ere, zergatik ez dagoen proportziorik euskararen berezko askotariko forma eta zeinu ugarien eta berau
|
egun
hitz egiten duten familiek erabiltzen dituzten forma eta zeinu gutxien artean. Horrela, bada, bi aldetatik da euskal hizkuntza arras interesgarria:
|
2006
|
|
Hain zuzen,
|
egunean
ehuntzen zuen tapiza gauez askatzen zuen Penelope horren jarduna izan daiteke jarrera adimentsuaren adibide egokia122.
|
|
Eroriko da hostoa. Ilunduko da
|
eguna
. Hilko du otsoak arkumea, eta gizonak giza semea.
|
|
Troiaren aurkako batailara eraman behar duenean, Xante bere zaldi hilezkorrak egiten dizkion iragarpenak ere zerutarrak dira: gertu du Akiles oldartsuak hondamendiaren
|
eguna
, erabakita daude jainko handia (qeoj te megajj eta Moira indartsua (Moia krataih) 7'; bere patua (autw morsi/ ion), une berean jainkozkoa eta gizona den baten aurrean indarrez menderatuta jaustea da72.
|
|
• Hesiodo: Teogonia eta, batez ere, Lanak eta
|
egunak
obretan justiziaren zentzu modernoagoa ageri da eta, bestalde, lanari lotzen zaion giza abere ez aristokratikoa; Zeus bera jainko politiko bilakatzen da.
|
|
Ematen du Hesiodok ongi deskribatu zuen urrezko garaietako ondarea dutela hori zerutarrek, garai hartan
|
egun
guztiak baitziren jai, kantu, zorion eta oturuntza65 Beste mitologia batzuetan ere azaltzen denez, garai hartan dena zen eguzkitara jarritako mahai bat, goizero janariz eta edariz bapo hornitua esnatzen zena66.
|
|
12 Otto, 2003: 26; ikus Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 248
|
|
65 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 115.
|
|
• Hesiodo: Teogonia, Lanak eta
|
egunak
, Heraklesen ezkutua, Lehiaketa eta bestelako poemak —Hesiodorenak izan ala ez izan—.
|
|
gauza bera izaten jarraitzeko dena aldatzen duen denbora alegia:
|
eguna
gaua eguna, negua uda negua, ilbete ilbeherailberri ilgora ilbete, arrautza txitoa oiloa arrautza, itsasaldiak, patata hazia landarea patata...
|
|
gauza bera izaten jarraitzeko dena aldatzen duen denbora alegia: eguna gaua
|
eguna
, negua uda negua, ilbete ilbeherailberri ilgora ilbete, arrautza txitoa oiloa arrautza, itsasaldiak, patata hazia landarea patata...
|
|
Neska alemana, lehenbiziko
|
eguna
Euskal Herrian, zuhur eta elur zegoen abuztu gori hartan, Euskal Herriko gauak oro halakoak ote ziren galdezka bere buruari.
|
|
abenduaren bosta zen Gabonak arte libre zuten egun bakarra. Hortaz, egiaztaturik ez bazegoen ere, ez baikenekien Mendigurenek
|
egun
hori erabil zezakeenentz, autobusa, hitzaldia, txangoa, pozaldiren bat agian, koma etiliko franko, izango genuen laster Gipuzkoa aldean.
|
2007
|
|
Behin gaua eta
|
eguna
bereizten dituen atea649 iraganik —zuzenbidea (Dikr) erabakitzen duena650, bestalde—, jainkosa laguntzaile batek hartu du eskutik651 eta ekarritako jakituriazko bidea hasi zaio goraipatzen:
|
|
37 Lindberg, 2002: 126 Homerok (Odisea, V, 270) eta Hesiodok (Lanak eta
|
egunak
, 615, 609) ez ezik, Altzeok, Safok, Teognisek, Pindarok eta Simonidesek deskribatu zuten zeruaren geometria (ikus Hanson, 1985: 23).
|
|
Garapen teknikoaren barruan, lilura paregabea piztarazi du arkitekturak, gaur
|
egunera
arte gorde delako, hain zuzen, garai zaharretako eraikuntza publikoen handitasun eta edertasuna.
|
|
Duina baino areago, zuzenbidearen esparruan kokatzen da lana Hesiodorentzat. Lanak eta
|
egunak
obraren hasieran, jainkoari zuzentzen zaio Hesiodo, eskatzeko dena ikusten eta entzuten duenari, berriro ezar ditzan, zuzenbidez, legeak482; eta, testuinguru horretan aurkaritzen ditu
|
|
• Heraklitok kosmosaren Urte handia kalkulatu zuen: 360 urte (urteko
|
egunak
) bider 30 (bi belaunaldien arteko distantzia), 10.800 urte bete direnean amaitzen da suaren eta kosmosaren iraganbidea49 Denbora ulertzeko modu bat zen.
|
|
Kaosek espazioa fundatzen duen bezala, fundatzen du Kronosek denbora:
|
eguna
eta gaua, egunaren eta gauaren arteko jarraipen pausatua ahalbidetzen du Kronosek189.
|
|
Kaosek espazioa fundatzen duen bezala, fundatzen du Kronosek denbora: eguna eta gaua,
|
egunaren
eta gauaren arteko jarraipen pausatua ahalbidetzen du Kronosek189.
|
|
• Iluntasuna skotoj da, printzipio negatiboa, eta argitasuna zein
|
eguna
baino lehenagokoa202; aktiboa da, alegia, bere baitan dauka mundua sortzeko ahalmena203.
|
|
• Lurra sortu zen Kaosen ondoren174; eta, gero, Tartaro eta Eros175; eta, gero, Denbora,
|
eguna
eta gaua ahalbidetuz176; eta, gero, Erebos —lurraren azpian dagoen ilunpearen bizitokia— eta Eter —zeruaren azpian dagoen argitasunaren, alegia, izarren bizitokia—; eta horrela osatu zen kosmos osoa177.
|
|
• Egiptoko mitoak287 eta Indiara lekualdatu ziren tribu arioen Veda izeneko literatura sakratua288 errepikaturik, pertz batean esertzen dute Eguzki (Hlioj) Mimnermok eta Ateneok289, eta bertan gurutzatzen du zerua
|
egunean zehar
bazterrik bazter290.
|
|
479 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 90
|
|
480 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 313
|
|
481 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 300
|
|
482 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 9
|
|
483 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 15.
|
|
484 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 20.
|
|
496 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 42
|
|
497 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 42; Teogonia, 562
|
|
498 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 102
|
|
500 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 110.
|
|
508 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 109
|
|
509 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 112.
|
|
510 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 113
|
|
511 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 115
|
|
512 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 128.
|
|
513 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 129
|
|
514 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 109
|
|
515 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 145.
|
|
516 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 145
|
|
517 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 148.
|
|
518 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 160.
|
|
519 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 160.
|
|
520 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 162
|
|
521 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 176.
|
|
522 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 173, a e.
|
|
523 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 182
|
|
524 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 185, 188.
|
|
525 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 187.
|
|
526 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 189
|
|
527 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 202
|
|
529 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 174
|
|
531 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 148.
|
|
533 Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 160 Jainko andereek Burdinazko arraza ez desagerraraztean ere erabateko gaiztakeria ukatzeko argudioak ikusten ditu Nisbetek (Nisbet, 1996: 34).
|
|
590 Homero, Iliada, IV, 1; Hesiodo, Lanak eta
|
egunak
, 115; ikus Iturriotz, 2006: 116.
|
|
gizadiaren patua, finean, hizkuntz gaitasunaren errealizazio mailaren araberakoa da, eta zeregin hori, lehenik eta behin, pedagogoen eskutan jarritakoa da, alegia, hezkuntzaren eta autoformazioaren eskutan jarritakoa. Horregatik da" Hizkuntza eta hezkuntza" egungo pedagogiaren problema nagusia, eta hain zuzen testuinguru horretan kokatu behar ditugu
|
egun
hauetan bakanka aztertu ditugun auzi guztiak.
|
|
Horren haritik, Deweyk berak," hezkuntza moralaz" hitz egiterakoan, zera dio: " Karakterearen formazioa —hezkuntza teorian esatea ohikoa den bezala— heziketa eta diziplina eskolarraren helburu orokor bat da" 89 Aurrerapauso bat emanez, baina etenik gabe, arazo hori
|
egun
nola planteatzen den ikusiko dugu, hain zuzen etika komunikatiboa erreferentziatzat hartzen duen Lowischen" ekintza pedagogikorako erantzukizunaren etika diskurtsiboaren" 90 eskutik. Teoria etikoak, egiaz, ezin dizkio pedagogiari berme moralerako behin betiko irizpideak eskaini —Nietzscheren" Jainkoaren heriotzaren" ondoren ez dago esaterik zer dagoen berez ondo edo gaizki—, baina bai iratzar dezakeela erantzukizunezko jarrera bat hezitzaile eta heziengan.
|
2009
|
|
Zapalduaren politikari emandako lehentasunak, ez dio Marxi
|
egunez
egun demokrazia errepresentatiboa azpijaten duten eta nazismoan eta estalinismoan beren agerpen sumindua erakutsi duten estatu modernoaren joera bonapartistak atzemateko gaitasunik kendu. Hiriburuaren haussmannizazioan, burtsan, nazioarteko erakusketetan, publizitate eta modan, mehatxu horren zeinuak deszifratzen ditu Benjaminek.
|