Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 71

2000
‎Gutxieneko ezagutzan beharrezkoa da asmatzea metodoarekin. Oso ludiko izan behar da, eta egun eskolan zerbait falta bada ludikotasuna da. Beharbada, umeak bertsolaritzaren alderdi ludikoarekin topo egitea izango da telebista edo beste hedabideetako ausentziak galdutako esparrua berreskuratzeko modua.
2001
‎2. Soziologo batek nik baino zuzenago erantzungo lukeenarren, ditudan datu apurrak eta nire intuizioa baliatuz, Hegoaldeko euskal gizartean hiru segmentu nagusi bereiz daitezke: euskalgintzaren alde (modu aktiboan zein pasiboan) ja rdun duena eta ari dena, batetik; euskalgintzaren alde egin ez duena (kontra zegoelako edo behin ere garrantzia eman ez diolako) baina une honetan euskararen garapenak eta euskal identitateak beldurtu egin duena, bestetik; eta egun eskoletan dauden haur eta gazteak, azkenik.
2002
‎Hiru egunez eskolara joan gabe egon zen. Alderdi honetatik bera pozik.
2005
‎Durango, herri baino data da gure kulturan. Iritsiko da eguna eskolatik umea idazlanen bat egin behar duela esanaz itzuli, gurasoek" noizko?" galdetu, eta umeak," Durangorako" erantzungo duena.
‎M. Zalbide. Zenbaterainoko erantzukizuna du gaur egun eskolak gazteen euskalduntze alorrean. Batetik, eskolak bere eginkizunetako bat hizkuntza gaitasuna hobetzea izan ohi du:
‎\ ereduan, 6 urterekin (Lehen Hezkuntza hasterakoan) espainiera eta ingelesa sartu, hizkuntza moduan irakatsiz eta hiru lau egunez eskola ordu bat emanez.
‎\ ereduan segituz, 8 urterekin hasi eta 16 urte arte espainierarekin eta ingelesarekin jarraitu, baina curriculumeko ikasgairen bat espainieraz eta ingelesez ikasiz (hiru lau egunez eskola ordu bat). Espainieraz eta ingelesez ikasiko diren curriculumeko ikasgaiek ikasturte osoa iraun dezatela eta urtero edo bi urtez behin alda dadila ikasgaia.
‎Datu hark hankaz gora ipini zidan ordura arte osaturik neukan puzzlea; zatiak ez zetozen bat elkarrekin. Gau batean, Alberto ikusi nuen sartzen, apaiza; hasieran, ez zitzaidan arraroa iruditu, eskolako haurren ekintzak antolatzeko konturen batekin igoko zela pentsatu bainuen, nahiz eta normalagoa izan egunez eskolara bertara joatea, bi maistrekin hitz egitera. Beste maistra, hain zuzen, ez zen etxe hartan bizi; egunero kanpotik etortzen zen.
2006
‎12 urte bitarteko 200.000 haur inguruk telebista ikusten jarraitzen dute, ikus entzule gehien dagoen orduetan saioak amaitu eta helduentzako edukiak dituzten gaueko saioak hasten direnean. Carmen Caffarel RTVEko zuzendari nagusiak atzo jakinarazi zuenez, kopuru kezkagarri hori aise gainditzen dute 2003 urtean gauerditik aurrera telebista aurrean zeuden 156.000 haurrek, nahiz eta hurrengo egunean eskola izan. “Datu horiek ematen dizkidate ileak punta puntan”, esan zuen Caffarelek Espainian kalitatezko haurrentzako telebistari buruzko jardunaldi batzuetan.
‎• Hizkuntzen eta kulturen eguna eskolan.
2007
‎Batak bestea laguntzen du kartsutasun berdinean, bazterrean dauden herritarrak bilduz berezko hizkuntza ezaguna edo ezezagunaren lekuko eta berdin zaindari. emaitza zientifikoa da hizkuntz gaitasuna 4 inkesta soziolinguistikoek aztertu dituzten 20 adin multzoen zerrendan. Gerla aitzineko belaunaldia (1933) hots oraingo aiton amonak euskaldun dira %33 Gerla ondoko" baby boom" delakoa (1967), oraingo gurasoak euskaldun dira %14 Baina beren haurren %30 ikastolan eta eskola elebidunetan daude eta %40 ama eskola elebidunetan. zergatik gaur egun eskola herria baino euskaldunago da, hezkuntza politikari esker, bai eta ere herrien eta ikastetxeen barneko eta inguruko kulturgintzari esker. kulturak pizten baitu nortasun kolektiboaren kontzientzia eta euskara jarraitzeko gogoa, Euskal kulturak euskarak baino jende askoz gehiago biltzen du.
2008
‎Hau ere mugatua da bere baliabideetan, baina urtetik urtera irakaskuntzako planifikazioa sendotzen doa. Gaur egun eskola da euskara transmititzeko bitartekoa eta badakigu ez dela nahikoa berau bizirik atxikitzeko, ingurumariak euskalduna izan behar duela eskolan ikasten dena erabiltzeko. Hori da benetako lantegia eta erakundearen pario handiena.
‎Egun, hizkuntza menderatzea ez da kontsideratzen erregistro jaso bakarra trebetasunez erabiltzea, baizik eta komunikazio egoeraren ezaugarrien arabera erregistro desberdinetan egoki aritzea. Hala, gaur egun eskolaren helburuen artean, kode idatziaren kudeaketa egokiaz gainera, ahozkoari ere bere esparrua aitortzen zaio, alde batetik, eta gainera, erregistro jantzia edo jasoaz at, bestelako erregistroak edo hizkuntza maila batzuk ere langai bihurtzen dira eskolaren barrenean.
‎Frontoian algara eta irribarre aunitz ikus ahal izan genuen, eta ziur azken egunean eskolako motxila husten dutenean halakoa gertatuko dela.
‎Kanpainan parte hartuko duten eskoletan bat egongo da, eta astero ume batek hartuko du. Hasteko, liburutegira joango da, eta gustuko liburu bat aukeratuko du; ondoren, etxera eramango du, gurasoekin irakurtzeko; hurrengo egunean eskolara eramango du, eta bertan egongo da aste guztian, hurrengo liburua ekarri arte.
‎Dagoeneko 21 urte, bai josten bai irakasten. Hiru egunez eskolak ematen ditugu: astelehen, asteazken eta ostiraletan.
‎[Lehengoen galderak.] Lagun baten aitona behin bakarrik joan omen zen eskolara bere bizian, eta bertan sinatzen ikastera. Egun bakar batean" hoinbeste" ikasi baldin bazuen, zer ez zuten ikasiko eta zenbat ez zuten jakingo milaka egunez eskolan ibilitakoek? –egiten omen zuen galde.
2009
‎Bigarren greba eguna eskoletako jantokietan
‎EAE: Ospitaleetako, Etxeetako eta Terapia eta Hezkuntzako Hezkuntza Arretarako Lurralde Zentroak arduratzen dira gutxienez 30 egunez eskolara joan ezin diren Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako ikasleei hezkuntza laguntza koordinatzeaz. Errioxa:
‎Atzo aurkeztu zuten eraikin berrien lanen proiektua EHUko errektore I, aki Goirizelaiak, Bizkaiko ahaldun nagusi Jose Luis Bilbaok eta Bilboko alkate I, aki Azkunak. Goirizelaiaren arabera, egun eskola horiek hartzen dituzten eraikinak, zaharkituak eta egoera kaxkarrean, daude, eta horregatik erabaki dute berriak egitea.
‎Azaroaren 4an egin zuen lehena Bilbon, eta bigarrena bihar emango du Iruñean. Haur askok gaur egun eskolan bazkaltzen du, eta haurrek elikadura orekatzeko, eskoletan dituzten menuetatik abiatuta, afarietan eta gosarietan oinarritzen naiz. Ez dago ezer ere debekatuta, baina garrantzitsua da momentua eta neurria ondo ezagutzea.
‎Bururaturikoa bete ahal izateko, ordea, eragozpen bat gainditu behar izango nuen. Nik ezer gutxi nekien idazten, eguraldi txarra egiten zuen egunetan eskolan ikasi nuen apurra besterik ez.
2010
‎nire lehen eguna eskolan... nire graduazioa... denak hor nonbait
‎Eraikin berria egin ondoren, ez litzateke arazorik egongo ikasturte bakoitzean hogeita hamar haur balira ere”. Gaur egun eskolako txikienak hartzen dituen eraikina bota egingo da eta horrek, etxebizitza berriak eraikitzeko aukera zabalduko luke.
2011
‎Hori aldatzea eta horren ordez, Internet, Power Pointak eta planteamendu konpetentzialagoak ezartzea aldaketa handia da. Baina gaur egun eskola gehienetan daude elkarbizitza plana, tutoretza plana... elementu berriak, historikoki ez direlako egon. Gauzak mantso aldatzen dira, baina esfortzu handia ari da egiten hezkuntza komunitatea, eta planteamendu horrekin, ezinbestekoa da familiarekin hainbat gauza adostea.
‎Hezkuntza azkarra Erritmo azkarrak, epe laburreko helburuek eta presioak eragina dute emaitza akademikoetan “Azkarrago eta azkarrago heztea, hobeto hezteko”. Horrela identifikatzen ditu Juan Domenech irakasle eta pedagogoak gaur egun eskolak dituen asmoak. “Hezkuntza geldoaren gorespena” lanean, Domenech teoria horren bultzatzaile nagusietako bat da gure herrialdean, eta gaur egungo hezkuntza egoera eskaintzen eta eskatzen duen merkatu gisa deskribatzen du.
‎“Eskola amaitzen dutenean ikasleei espero dizkieten eskolaz kanpoko lanen kopurua da jatorria”. Bateragarritasuna eta aitatasuna Jarduera osagarrien gainkarga gaur egun eskola ume askok jasaten dute, eta, kasu batzuetan, egungo gizarte esparruak eragiten du, eta, horren ondorioz, guraso askok ezin dituzte lan eta familia ordutegiak eskola orduetatik kanpo bateratu. Ordutegien bateraezintasunak seme alaben eskolaz kanpoko lanaldia milimetrikoki antolatzera behartzen ditu, laguntzarik gabe egon ez daitezen.
‎Hori saihestea, behintzat, bizitza afektibo orekatua ematearen mende dago. Gainera, haurrak lagunak izan behar ditu eta jolastu, harremanak izan eta eguna eskolaz kanpoko jardueretan ez pasatu. Adituek diotenez, prebentzioa zaila da, eta estres sintomak dituzten haur asko daude diagnostikatu eta tratatu gabe.
‎Une horietan gogoratzen zuen gehien ama. Txikitan, neguko egunetan eskolara joan aurretik txokolate beroa ogi koskor handiekin prestatzen zion garaiak. Gogoratzen zuen zer nolako pozarekin jaikitzen zen ohetik, sukaldetik etortzen zen usain goxo hura usaintzean.
2012
‎Jaialdian, bestalde, elkar eraginik ere izango da. Zirku eskola ibiltaria egingo dute lehen egunean eskola publikoan. Horretarako, zirkuko karpa txiki bat jarriko dute, eta bertan «haurrei zirkuan ikus daitezkeen hainbat diziplina erakutsiko zaizkie», azaldu dute antolatzaileek.
‎Nielsen kontsultorak prestatu die fabrikatzaileei txinatarren ohiturak aldarazteko argudioa: " Gure pamperrekin zure haurrak gau osoan hobeto egingo du lo, lasaiago egongo da eta egunez eskolan emaitza hobeak lortuko ditu". Beti dago soziologo edo psikologo talde bat ikerketa kliniko bat aurkikuntza berresteko.
‎Denak akordatu dira haurrak eskolaratzeaz. Ume nagusiak eskolara eramatea ez dela hain nekeza izan diote, baina 3 urtekoek eguna eskolan igarotzea ez zuten ulertzen amek. Orain, amak lasai eta pozik daudela diote, umeak ondo ikusten dituztelako.
‎Cipri, nire laguna, oroitu nuen han egon nintzen denbora osoan; hegazkinak ikusten ariko zen aurreko egunean esan zidan txokoan, inbidia ematen zidan hori pentsatzeak. Hurrengo egunean eskolara joatean berak ikusitako guztia kontatzeko aukera izango zuelako nik ez bezala.
‎Ikasleen esparruarekin jarraituz, egunez eskolan eta eskolaz kanpo egiten duten euskara erdaren erabilera zehatzago aztertzeko, Gela argazki deritzon galdetegia erabili ohi dugu, eta, gela bakoitzeko honelako emaitzak jasotzen ditugu.
‎Edonola ere, etorri, nire ondoan eseri eta entzuten egoten da. Hasieran pentsatu nuen emakumezko heroiarekin identifikatuko zela, edo haien libreto espasmodiko eta absurdoak gustuko zituela; azkenean, susmatu nuen hurrengo egunean eskolako lankideekin komentatzeko egiten zuela: –Senarrarekin operan egon naiz?.
‎Detekzio goiztiarrik gabe, haur eta nerabe askok ahal duten moduan egin dute aurrera, esku hartze zehatzik jaso gabe, pairatzen ari diren nahastearen kontzientzia handirik izan gabe, eta beren kasa buru osasuneko espezialista batengana joateko gai izan gabe. Egoera hori neurri batean ekiditeko, eskolatik aldartearen nahasteen prebentziorako eta esku hartze goiztiarrerako ekimenak martxan jar daitezkeela uste dugu, egun eskola baita haurrek bijilia ordu gehienak igarotzen dituzten lekua. Baina, horretarako, ezinbestean, irakasleak depresioaren gaiaz informatu eta sentsibilizatu behar dira, depresioaren sintomak goiztiarki antzeman ditzaten eta horietan esku hartzeko baliabideak izan ditzaten.
‎Horregatik, Hezkuntzaren aldeko Munduko Ekintza Asteak baliatuko du aldarrikatzeko “krisia ezin dela aitzakia izan oinarrizko hezkuntza unibertsala bermatzeko Garapenerako Laguntza Ofizialaren aurrekontua murrizteko”. Irakaskuntza etorkizuna da, eta gaur egun eskolara joaten ez diren 67 milioi haurren etorkizuna babestu nahi da. Mundu osoko ikasleek lagundu dezakete horretan.
‎Asteartetan, ordea, Gernikako Berbalagunera. Eta afalostean, gehienek ikasi egiten dute, egunean zehar eskolan ikusitakoa errepasatu. Egunean sei ordu eta erdiko eskola dute, goizeko 09:30etik 14:00etara (ordu erdiko atsedena tartean) eta 15:30etik 18:00etara (ostiral arratsaldean, jai).
2013
‎ABUZTUAREN 24A. Lehen eguna eskolan
2014
‎Esaterako, gaelikoz zegoen egunkari bakarra krisi ekonomikoa tarteko, itxi egin behar izan zela azaldu digu. Hegoaldeko Irlanda estatu independente izateak, asko lagundu du bere iritziz hizkuntzaren zabalkundean eta egun eskoletan derrigorrezkoa da eta jendeak gainera badu gogoa hizkuntza ikasteko, nortasunaren parte sentitzen du. " Gune isolatuetatik atera da hizkuntza herri eta hiri handiagoetara".
‎Gaur egun, hasi dira pixka bat gehiago ikertzen. Bai eta... gaur egun eskola famatuetan eta horrela... eh... teknika horretan oinarritzen dira. Oso famatua izan zen Frantzian Lecoq izeneko eskola bat non hortik... eh... hortik hasi ziren pixka bat jorratzen clownen teknikak.
2015
‎Euskararen Nazioarteko Egunean eskola berezia izan dute AEK Muntteri euskaltegiko ikasleek. Helburua ikasten ari diren hizkuntza erabileraren ikuspegitik aztertzea da.
‎Jauregiren ustez, ezin da ziurtatu euskaldunen dentsitatea handituta, euskara erabiltzeko joera proportzio berean igoko denik, alde batetik, euskaraz oso ongi egiten ez dutenek (galdetegian" nahiko ongi" erantzuten dutenek) hizkuntza portaera euskararen aldetik ez dutelako hain aktiboa, eta, beraz, ez dagoelako jakiterik zer egingo duten guraso izango direnean. Eta bestetik, Jauregik aipatzen du gaur egun eskola garaitik guraso izatera arteko denbora tarte handia dagoenez, tarte horretan hizkuntza ohiturak gaztelaniarako joeran sendotu daitezkeela, eta, ondorioz, hizkuntza gaitasuna higatuarekin hel daitezkeela guraso izateko garaira; horrek erraztu dezake, jakina, seme alabak izaterakoan gaztelaniaren aldera jokatzera.
‎Baina argi utzi nahiko nuke, eskolako eremua ez dudala eremu itxi bezala ulertzen, baizik eta eremu ireki eta zabal bezala. Uste dut, ikuspegi komunitario batetik, egun eskolak dituzten pareta fisikoak gainditzea ezinbesteko erronka zaiola eskolari. Eta bide horretan, gure testuinguruan, hainbat dira martxan dauden proiektuak, ikas komunitateak kasu.
‎Historia irakaslea da. XX. mendeko azken laurdenean munduan izandako goseteen eraginak aztertzen ari dira egunotan eskoletan. Arduratuta dago, orduan gertaturikoak errepikatuko diren gero eta zantzu gehiago dakusa.
2016
‎Gaur egun eskola bakarra dago Aian, kaskoan. Ikastetxe publiko horretan Lehen Hezkuntza osatzen dute haurrek.
‎Horrek zer esan nahi du? Bi hiru egunez eskola galdu behar dutela haur horiek, hilero hilero. Ikasteko eskubidea ere kentzen zaie.
‎Ikusi da betikoak errepikatzen diren edota berriak nahiz mistoak sortu diren. Emaitza hauek egun ezagunenak eta egun eskola eremuan erabilienak diren folklore bildumetan azaltzen diren ahozko esapide eta osagarriekin parekatu eta ondorioak atera dira. Azkenik, jasotako ahozko erretorikako osagaiekin bilduma bat atondu da eta ikastetxeetan erabil dadin eskaintzen da.
‎Gaur egun eskolan transmititzen den ahozko tradizioa biltzea, eskoletan banatutako inkesten bidez, bilduma bat sortzeko.
‎Persa eta arabiarra desberdinak dira. Gaur egun eskoletan 3 hizkuntza erabiltzen dituzte: Persa –farsi–, arabiarra eta ingelera.
2017
‎Departamenduko arduradunei baliabideen kudeaketak hezkuntzaren kalitatea eta familien eskubideak ezin dituela baldintzatu esan nahi diegu. Eta horregatik, datozen egunotan eskolako ordezkarien eta Departamenduaren artean egongo diren elkarrizketetatik, datorren ikasturtean Ezkaba Ikastetxean haur hezkuntzako 1.go mailako 4 gela egotea, besterik ez dugu espero.
‎Nola prestatu behar dira artistak, beraz? Zer nolako irakasleak lituzke egun eskola berriak. Behar al ditu eskola artistikoak benetan irakasleak?
‎Ezpainak irakurtzen ikastera animatu nintzen. Lehendabiziko egunean eskola kideen aurrean ikastaroan izena emateko bakoitzak bere arrazoiak aitortzeko orduan ezkutatu egin nuen nirea. Arrazoi profesionalak.
2018
‎Egunero hala izan zen, bi urtez: egunero negarrez, eskolatik bueltan, etxean, nire logelan, amarekin; deskargatu egin behar nuen, hurrengo egunean eskolara ondo joateko berriz. Ez ziren nire mailako ikasleak, baizik eta zaharragoak; eta ez zen eskolan bakarrik, bidean ere bai:
‎Alde batetik, Gasteizko Arte eta Diseinu Eskolak Zaramagan okupatzen duen eskola zaharrean eta ikasleek Krean erabilgarri izango dituzten metro koadroak alderatu dituzte arkitektoek aldaketaren egokitasuna nabarmentzeko –1.878 metro koadro dituzte oraingo eskolan, eta 2.644 metro koadro izango dituzte Betoñuko komentu eraberrituan– Nabarmendu dutenez, egun eskolak irakaskuntzara zuzendutako espazioak ditu baina jarduerak gizarteratzeko eta kaleratzeko aukerarik ez dute.
2020
‎Harremanen munduan eta hazteko eta hezteko ezinbestekoa da egun eskola, eta funtzio horri eusteko ahaleginetan ere indarra jarri litzatekeela uste du Idoiagak; irakasle eta eskola hainbatek ikasleenganako atxikimendua erakusteko hainbat urrats egin dituztela badaki, baina plan bat nahi luke «instituzioen partetik» ere hutsune hori betetzeko baliabideak ezartzeko. «Izan ere, eskolan egunerokoan hori ere lantzen baita».
2021
‎Azkenean, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza kontseilari Carlos Gimenok atzo argitu zuen zein ordutegi izango duten Nafarroako Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan: ordutegi jarraitua izango dute, baina ikastetxeek astean lau egunetan eskolaz kanpoko jarduerak eskaini dituzte goizeko eskolen ondoren. Jarduera horien hainbat xehetasun eman zituen Gimenok:
2022
‎Zer iritzi duzue soin hezkuntzari gaur egun eskolan ematen zaion tokiaz?
‎Alemaniarrak bizi ziren etxean gaur egun eskola publikoa dago, baina mantentzen da haien arrastorik herrian?
‎Asko aldatu da egoera. Gaur egun eskolaz kanpoko jarduera asko dituzte ikasleek, kirol mota asko ere bai, eta gurera lehen baino mutil gutxiago etortzen da. Ikastetxe bateko arduradun batekin egon naiz azkenaldian, eskolan dantza eman dadin; ea ateratzen den.
‎Arratsaldean ustiaketako lanak egin zituen, eta gaua bere jostailu berriarekin jolasean pasa zuen. Hurrengo egunean eskolara joan zen, normaltasuna iradokitzeko asmoz. Behar bereziak zituztenez, edo hala uste zuten, faltaren bat edo beste normaltzat hartzen zuten zaintzaileek, baita eskertu ere.
‎Clàudiak alderatu zituen, ez halako ironiarik gabe, kantaren jatorrizko asmoa, Joan Petiten oroimenez eginiko borroka kanta, eta egun eskoletan eta ikastetxeetan hartaz egiten duten erabilera, haurrei giza gorputzaren atalak erakusteko.
‎Aldiz, oso oroitzapen ona utzi zidan Bernardo Atxagaren Nevadako egunak ek, merezi baino apalago hartu zen liburu bat. Idazleak eta bere familiak Renon 2007ko abuztutik 2008ko uztailera egindako egonaldiaren kronika, egunerokoaren apunte segida soil gisa hasten da?" Lehen eguna eskolan"," Renoko erdigunera oinez"," Joan etorria desertura"?, baina laster barreiatuko da bestelako paisaia batzuetatik, paisaia askoz ere intimoagoetatik. Sekula ez du galtzen, ordea, Ameriketako Estatu Batuetako momentuko egoera soziopolitikoa begien bistatik, dela hilketa baten ondorengo izu egoera harrapatuz, dela alderdi politiko baten hautagai kanpaina jarraituz, tartean, Barack Obama:
‎zientzia hizkuntza" izango da biharko jardunaldiaren izenburua, eta zeharka Denzelek iradokitako titulua dela susmatzen dut, funtzio aktibatzailea duena. Interneten dagoen informazioaren arabera, gaur egun eskoletan nagusiki kreoleraz erakusten da. Hori hala bada, hortik gora unibertsitatean eta funtzio jasoetan ere kreolea sartzearen inguruan nahiko dituzte pistak euskaldunarengandik.
‎Irakasleek eskolatze urteetan jasotako hizkuntza ereduari begira,% 47,8k (N= 200) eredua jaso zuen,% 8,9k (N= 37) eredua,% 23,2k (N= 97) A eredua,% 18,4k (N= 77) G eredua eta% 1,7k (N= 7) beste eredu batzuk. Ordea, irakasleek egun eskola ematen duten hizkuntza ereduari dagokionez,% 84,4k (N= 353) ereduan irakasten zuen,% 6,2k (N= 26) ereduan, 4,8k (N= 20) A ereduan,% 2,6k (N= 11) G ereduan eta% 1,9k (N= 8) beste eredu batzuk aitatu zituen. Azpimarratu beharra dago euskarazko ereduak gutxika sartzen joan zirela 1982 ezkero.
‎Oso gaizki pasatu nuen lehen egunean eskolara sartzean.
2023
‎Gaur egun eskola guzietako haurrak Uda Lekun ibiltzen badira, hasieran Seaskak bultzatu zuen, ikasleek eskolako eremutik haratago gune euskaraduna ukan zezaten. Uda Leku aisialdi zentro bakarra da nun urte osoan murgiltze sisteman egonaldiak proposatzen dituen, 40 urtez haur kopurua emendatuz joan da.
‎Artikulu honen asmoa da ereduan ikasleen ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko egindako esperientziaren baitan urrats bat areago joatea, gaur egun eskoletan ahozkoa lantzeko ditugun aukerak eta oztopo nagusiak mahaigaineratuz. Izan ere, badakigu zenbait baliabide didaktiko eta metodologikok ahozkoaren lanketa errazten dutela, badaude aukerak eta bideak ahozkoa modu sistematiko eta planifikatuen bidez (ahozko sekuentzia didaktikoen bidez) lantzeko ikasleekin.
‎Horretarako irakasleak prestatu behar dira gatazken bitartekaritzan, eta ulertu behar da batez ere gazte belaunaldi honek daukan distantzia emozionala nahiko handia badela minetik ez hitz egiteko, eta ondorioz beraiek berez izan dezaketela gaitasun bat gai honi buruz eztabaidatzeko, elkarri mindu gabe edo espazio intimo hori gehiegi zapaldu gabe. Uste dut gaur egun eskolak izan daitezkeela esperimentatzeko gune bat, hain justu ere, gizartean posible ez diren interakzio horiek.
‎Gogoan dut don Joseren lehenengo eguna eskolan. Zerua arrakalatuta zegoen; eskertuko genituzke orduko zaparradak egunotan, berandu baino lehen.
‎4 Telefonorik ez ohera sartu baino 2 ordu lehenago, ezta jaiki eta ondorengo orduan ere. Txikiekin, gorde telefonoa afaldu baino lehen, eta hurrengo egunean eskolatik bueltatu eta bazkaldu ondorenean mugikorra ematea aukera oso interesgarria da. Loaren kalitatea eta kantitatea hobetzea, eduki desegokien kontsumoa murriztea eta eskolan arreta handiagoa jartzea ekarriko du horrek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egun 34 (0,22)
egunean 11 (0,07)
egunez 10 (0,07)
eguna 9 (0,06)
egunetan 3 (0,02)
egunotan 2 (0,01)
Egunean 1 (0,01)
egunean zehar 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia