2000
|
|
Gutxieneko ezagutzan beharrezkoa da asmatzea metodoarekin. Oso ludiko izan behar da, eta
|
egun
eskolan zerbait falta bada ludikotasuna da. Beharbada, umeak bertsolaritzaren alderdi ludikoarekin topo egitea izango da telebista edo beste hedabideetako ausentziak galdutako esparrua berreskuratzeko modua.
|
2001
|
|
2. Soziologo batek nik baino zuzenago erantzungo lukeenarren, ditudan datu apurrak eta nire intuizioa baliatuz, Hegoaldeko euskal gizartean hiru segmentu nagusi bereiz daitezke: euskalgintzaren alde (modu aktiboan zein pasiboan) ja rdun duena eta ari dena, batetik; euskalgintzaren alde egin ez duena (kontra zegoelako edo behin ere garrantzia eman ez diolako) baina une honetan euskararen garapenak eta euskal identitateak beldurtu egin duena, bestetik; eta
|
egun
eskoletan dauden haur eta gazteak, azkenik.
|
2005
|
|
M. Zalbide. Zenbaterainoko erantzukizuna du gaur
|
egun
eskolak gazteen euskalduntze alorrean. Batetik, eskolak bere eginkizunetako bat hizkuntza gaitasuna hobetzea izan ohi du:
|
2007
|
|
Batak bestea laguntzen du kartsutasun berdinean, bazterrean dauden herritarrak bilduz berezko hizkuntza ezaguna edo ezezagunaren lekuko eta berdin zaindari. emaitza zientifikoa da hizkuntz gaitasuna 4 inkesta soziolinguistikoek aztertu dituzten 20 adin multzoen zerrendan. Gerla aitzineko belaunaldia (1933) hots oraingo aiton amonak euskaldun dira %33 Gerla ondoko" baby boom" delakoa (1967), oraingo gurasoak euskaldun dira %14 Baina beren haurren %30 ikastolan eta eskola elebidunetan daude eta %40 ama eskola elebidunetan. zergatik gaur
|
egun
eskola herria baino euskaldunago da, hezkuntza politikari esker, bai eta ere herrien eta ikastetxeen barneko eta inguruko kulturgintzari esker. kulturak pizten baitu nortasun kolektiboaren kontzientzia eta euskara jarraitzeko gogoa, Euskal kulturak euskarak baino jende askoz gehiago biltzen du.
|
2008
|
|
Hau ere mugatua da bere baliabideetan, baina urtetik urtera irakaskuntzako planifikazioa sendotzen doa. Gaur
|
egun
eskola da euskara transmititzeko bitartekoa eta badakigu ez dela nahikoa berau bizirik atxikitzeko, ingurumariak euskalduna izan behar duela eskolan ikasten dena erabiltzeko. Hori da benetako lantegia eta erakundearen pario handiena.
|
|
Egun, hizkuntza menderatzea ez da kontsideratzen erregistro jaso bakarra trebetasunez erabiltzea, baizik eta komunikazio egoeraren ezaugarrien arabera erregistro desberdinetan egoki aritzea. Hala, gaur
|
egun
eskolaren helburuen artean, kode idatziaren kudeaketa egokiaz gainera, ahozkoari ere bere esparrua aitortzen zaio, alde batetik, eta gainera, erregistro jantzia edo jasoaz at, bestelako erregistroak edo hizkuntza maila batzuk ere langai bihurtzen dira eskolaren barrenean.
|
2009
|
|
Atzo aurkeztu zuten eraikin berrien lanen proiektua EHUko errektore I, aki Goirizelaiak, Bizkaiko ahaldun nagusi Jose Luis Bilbaok eta Bilboko alkate I, aki Azkunak. Goirizelaiaren arabera,
|
egun
eskola horiek hartzen dituzten eraikinak, zaharkituak eta egoera kaxkarrean, daude, eta horregatik erabaki dute berriak egitea.
|
|
Azaroaren 4an egin zuen lehena Bilbon, eta bigarrena bihar emango du Iruñean. Haur askok gaur
|
egun
eskolan bazkaltzen du, eta haurrek elikadura orekatzeko, eskoletan dituzten menuetatik abiatuta, afarietan eta gosarietan oinarritzen naiz. Ez dago ezer ere debekatuta, baina garrantzitsua da momentua eta neurria ondo ezagutzea.
|
2010
|
|
Eraikin berria egin ondoren, ez litzateke arazorik egongo ikasturte bakoitzean hogeita hamar haur balira ere”. Gaur
|
egun
eskolako txikienak hartzen dituen eraikina bota egingo da eta horrek, etxebizitza berriak eraikitzeko aukera zabalduko luke.
|
2011
|
|
Hori aldatzea eta horren ordez, Internet, Power Pointak eta planteamendu konpetentzialagoak ezartzea aldaketa handia da. Baina gaur
|
egun
eskola gehienetan daude elkarbizitza plana, tutoretza plana... elementu berriak, historikoki ez direlako egon. Gauzak mantso aldatzen dira, baina esfortzu handia ari da egiten hezkuntza komunitatea, eta planteamendu horrekin, ezinbestekoa da familiarekin hainbat gauza adostea.
|
|
Hezkuntza azkarra Erritmo azkarrak, epe laburreko helburuek eta presioak eragina dute emaitza akademikoetan “Azkarrago eta azkarrago heztea, hobeto hezteko”. Horrela identifikatzen ditu Juan Domenech irakasle eta pedagogoak gaur
|
egun
eskolak dituen asmoak. “Hezkuntza geldoaren gorespena” lanean, Domenech teoria horren bultzatzaile nagusietako bat da gure herrialdean, eta gaur egungo hezkuntza egoera eskaintzen eta eskatzen duen merkatu gisa deskribatzen du.
|
|
“Eskola amaitzen dutenean ikasleei espero dizkieten eskolaz kanpoko lanen kopurua da jatorria”. Bateragarritasuna eta aitatasuna Jarduera osagarrien gainkarga gaur
|
egun
eskola ume askok jasaten dute, eta, kasu batzuetan, egungo gizarte esparruak eragiten du, eta, horren ondorioz, guraso askok ezin dituzte lan eta familia ordutegiak eskola orduetatik kanpo bateratu. Ordutegien bateraezintasunak seme alaben eskolaz kanpoko lanaldia milimetrikoki antolatzera behartzen ditu, laguntzarik gabe egon ez daitezen.
|
2012
|
|
Detekzio goiztiarrik gabe, haur eta nerabe askok ahal duten moduan egin dute aurrera, esku hartze zehatzik jaso gabe, pairatzen ari diren nahastearen kontzientzia handirik izan gabe, eta beren kasa buru osasuneko espezialista batengana joateko gai izan gabe. Egoera hori neurri batean ekiditeko, eskolatik aldartearen nahasteen prebentziorako eta esku hartze goiztiarrerako ekimenak martxan jar daitezkeela uste dugu,
|
egun
eskola baita haurrek bijilia ordu gehienak igarotzen dituzten lekua. Baina, horretarako, ezinbestean, irakasleak depresioaren gaiaz informatu eta sentsibilizatu behar dira, depresioaren sintomak goiztiarki antzeman ditzaten eta horietan esku hartzeko baliabideak izan ditzaten.
|
|
Horregatik, Hezkuntzaren aldeko Munduko Ekintza Asteak baliatuko du aldarrikatzeko “krisia ezin dela aitzakia izan oinarrizko hezkuntza unibertsala bermatzeko Garapenerako Laguntza Ofizialaren aurrekontua murrizteko”. Irakaskuntza etorkizuna da, eta gaur
|
egun
eskolara joaten ez diren 67 milioi haurren etorkizuna babestu nahi da. Mundu osoko ikasleek lagundu dezakete horretan.
|
2014
|
|
Esaterako, gaelikoz zegoen egunkari bakarra krisi ekonomikoa tarteko, itxi egin behar izan zela azaldu digu. Hegoaldeko Irlanda estatu independente izateak, asko lagundu du bere iritziz hizkuntzaren zabalkundean eta
|
egun
eskoletan derrigorrezkoa da eta jendeak gainera badu gogoa hizkuntza ikasteko, nortasunaren parte sentitzen du. " Gune isolatuetatik atera da hizkuntza herri eta hiri handiagoetara".
|
|
Gaur egun, hasi dira pixka bat gehiago ikertzen. Bai eta... gaur
|
egun
eskola famatuetan eta horrela... eh... teknika horretan oinarritzen dira. Oso famatua izan zen Frantzian Lecoq izeneko eskola bat non hortik... eh... hortik hasi ziren pixka bat jorratzen clownen teknikak.
|
2015
|
|
Jauregiren ustez, ezin da ziurtatu euskaldunen dentsitatea handituta, euskara erabiltzeko joera proportzio berean igoko denik, alde batetik, euskaraz oso ongi egiten ez dutenek (galdetegian" nahiko ongi" erantzuten dutenek) hizkuntza portaera euskararen aldetik ez dutelako hain aktiboa, eta, beraz, ez dagoelako jakiterik zer egingo duten guraso izango direnean. Eta bestetik, Jauregik aipatzen du gaur
|
egun
eskola garaitik guraso izatera arteko denbora tarte handia dagoenez, tarte horretan hizkuntza ohiturak gaztelaniarako joeran sendotu daitezkeela, eta, ondorioz, hizkuntza gaitasuna higatuarekin hel daitezkeela guraso izateko garaira; horrek erraztu dezake, jakina, seme alabak izaterakoan gaztelaniaren aldera jokatzera.
|
|
Baina argi utzi nahiko nuke, eskolako eremua ez dudala eremu itxi bezala ulertzen, baizik eta eremu ireki eta zabal bezala. Uste dut, ikuspegi komunitario batetik,
|
egun
eskolak dituzten pareta fisikoak gainditzea ezinbesteko erronka zaiola eskolari. Eta bide horretan, gure testuinguruan, hainbat dira martxan dauden proiektuak, ikas komunitateak kasu.
|
2016
|
|
Gaur
|
egun
eskola bakarra dago Aian, kaskoan. Ikastetxe publiko horretan Lehen Hezkuntza osatzen dute haurrek.
|
|
Ikusi da betikoak errepikatzen diren edota berriak nahiz mistoak sortu diren. Emaitza hauek egun ezagunenak eta
|
egun
eskola eremuan erabilienak diren folklore bildumetan azaltzen diren ahozko esapide eta osagarriekin parekatu eta ondorioak atera dira. Azkenik, jasotako ahozko erretorikako osagaiekin bilduma bat atondu da eta ikastetxeetan erabil dadin eskaintzen da.
|
|
Gaur
|
egun
eskolan transmititzen den ahozko tradizioa biltzea, eskoletan banatutako inkesten bidez, bilduma bat sortzeko.
|
|
Persa eta arabiarra desberdinak dira. Gaur
|
egun
eskoletan 3 hizkuntza erabiltzen dituzte: Persa –farsi–, arabiarra eta ingelera.
|
2017
|
|
Nola prestatu behar dira artistak, beraz? Zer nolako irakasleak lituzke
|
egun
eskola berriak. Behar al ditu eskola artistikoak benetan irakasleak?
|
2018
|
|
Alde batetik, Gasteizko Arte eta Diseinu Eskolak Zaramagan okupatzen duen eskola zaharrean eta ikasleek Krean erabilgarri izango dituzten metro koadroak alderatu dituzte arkitektoek aldaketaren egokitasuna nabarmentzeko –1.878 metro koadro dituzte oraingo eskolan, eta 2.644 metro koadro izango dituzte Betoñuko komentu eraberrituan– Nabarmendu dutenez,
|
egun
eskolak irakaskuntzara zuzendutako espazioak ditu baina jarduerak gizarteratzeko eta kaleratzeko aukerarik ez dute.
|
2020
|
|
Harremanen munduan eta hazteko eta hezteko ezinbestekoa da
|
egun
eskola, eta funtzio horri eusteko ahaleginetan ere indarra jarri litzatekeela uste du Idoiagak; irakasle eta eskola hainbatek ikasleenganako atxikimendua erakusteko hainbat urrats egin dituztela badaki, baina plan bat nahi luke «instituzioen partetik» ere hutsune hori betetzeko baliabideak ezartzeko. «Izan ere, eskolan egunerokoan hori ere lantzen baita».
|
2022
|
|
Zer iritzi duzue soin hezkuntzari gaur
|
egun
eskolan ematen zaion tokiaz?
|
|
Alemaniarrak bizi ziren etxean gaur
|
egun
eskola publikoa dago, baina mantentzen da haien arrastorik herrian?
|
|
Asko aldatu da egoera. Gaur
|
egun
eskolaz kanpoko jarduera asko dituzte ikasleek, kirol mota asko ere bai, eta gurera lehen baino mutil gutxiago etortzen da. Ikastetxe bateko arduradun batekin egon naiz azkenaldian, eskolan dantza eman dadin; ea ateratzen den.
|
|
Clàudiak alderatu zituen, ez halako ironiarik gabe, kantaren jatorrizko asmoa, Joan Petiten oroimenez eginiko borroka kanta, eta
|
egun
eskoletan eta ikastetxeetan hartaz egiten duten erabilera, haurrei giza gorputzaren atalak erakusteko.
|
|
zientzia hizkuntza" izango da biharko jardunaldiaren izenburua, eta zeharka Denzelek iradokitako titulua dela susmatzen dut, funtzio aktibatzailea duena. Interneten dagoen informazioaren arabera, gaur
|
egun
eskoletan nagusiki kreoleraz erakusten da. Hori hala bada, hortik gora unibertsitatean eta funtzio jasoetan ere kreolea sartzearen inguruan nahiko dituzte pistak euskaldunarengandik.
|
|
Irakasleek eskolatze urteetan jasotako hizkuntza ereduari begira,% 47,8k (N= 200) eredua jaso zuen,% 8,9k (N= 37) eredua,% 23,2k (N= 97) A eredua,% 18,4k (N= 77) G eredua eta% 1,7k (N= 7) beste eredu batzuk. Ordea, irakasleek
|
egun
eskola ematen duten hizkuntza ereduari dagokionez,% 84,4k (N= 353) ereduan irakasten zuen,% 6,2k (N= 26) ereduan, 4,8k (N= 20) A ereduan,% 2,6k (N= 11) G ereduan eta% 1,9k (N= 8) beste eredu batzuk aitatu zituen. Azpimarratu beharra dago euskarazko ereduak gutxika sartzen joan zirela 1982 ezkero.
|
2023
|
|
Gaur
|
egun
eskola guzietako haurrak Uda Lekun ibiltzen badira, hasieran Seaskak bultzatu zuen, ikasleek eskolako eremutik haratago gune euskaraduna ukan zezaten. Uda Leku aisialdi zentro bakarra da nun urte osoan murgiltze sisteman egonaldiak proposatzen dituen, 40 urtez haur kopurua emendatuz joan da.
|
|
Artikulu honen asmoa da ereduan ikasleen ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko egindako esperientziaren baitan urrats bat areago joatea, gaur
|
egun
eskoletan ahozkoa lantzeko ditugun aukerak eta oztopo nagusiak mahaigaineratuz. Izan ere, badakigu zenbait baliabide didaktiko eta metodologikok ahozkoaren lanketa errazten dutela, badaude aukerak eta bideak ahozkoa modu sistematiko eta planifikatuen bidez (ahozko sekuentzia didaktikoen bidez) lantzeko ikasleekin.
|
|
Horretarako irakasleak prestatu behar dira gatazken bitartekaritzan, eta ulertu behar da batez ere gazte belaunaldi honek daukan distantzia emozionala nahiko handia badela minetik ez hitz egiteko, eta ondorioz beraiek berez izan dezaketela gaitasun bat gai honi buruz eztabaidatzeko, elkarri mindu gabe edo espazio intimo hori gehiegi zapaldu gabe. Uste dut gaur
|
egun
eskolak izan daitezkeela esperimentatzeko gune bat, hain justu ere, gizartean posible ez diren interakzio horiek.
|