Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2006
‎12 urte bitarteko 200.000 haur inguruk telebista ikusten jarraitzen dute, ikus entzule gehien dagoen orduetan saioak amaitu eta helduentzako edukiak dituzten gaueko saioak hasten direnean. Carmen Caffarel RTVEko zuzendari nagusiak atzo jakinarazi zuenez, kopuru kezkagarri hori aise gainditzen dute 2003 urtean gauerditik aurrera telebista aurrean zeuden 156.000 haurrek, nahiz eta hurrengo egunean eskola izan. “Datu horiek ematen dizkidate ileak punta puntan”, esan zuen Caffarelek Espainian kalitatezko haurrentzako telebistari buruzko jardunaldi batzuetan.
2009
‎EAE: Ospitaleetako, Etxeetako eta Terapia eta Hezkuntzako Hezkuntza Arretarako Lurralde Zentroak arduratzen dira gutxienez 30 egunez eskolara joan ezin diren Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako ikasleei hezkuntza laguntza koordinatzeaz. Errioxa:
2011
‎Hezkuntza azkarra Erritmo azkarrak, epe laburreko helburuek eta presioak eragina dute emaitza akademikoetan “Azkarrago eta azkarrago heztea, hobeto hezteko”. Horrela identifikatzen ditu Juan Domenech irakasle eta pedagogoak gaur egun eskolak dituen asmoak. “Hezkuntza geldoaren gorespena” lanean, Domenech teoria horren bultzatzaile nagusietako bat da gure herrialdean, eta gaur egungo hezkuntza egoera eskaintzen eta eskatzen duen merkatu gisa deskribatzen du.
‎“Eskola amaitzen dutenean ikasleei espero dizkieten eskolaz kanpoko lanen kopurua da jatorria”. Bateragarritasuna eta aitatasuna Jarduera osagarrien gainkarga gaur egun eskola ume askok jasaten dute, eta, kasu batzuetan, egungo gizarte esparruak eragiten du, eta, horren ondorioz, guraso askok ezin dituzte lan eta familia ordutegiak eskola orduetatik kanpo bateratu. Ordutegien bateraezintasunak seme alaben eskolaz kanpoko lanaldia milimetrikoki antolatzera behartzen ditu, laguntzarik gabe egon ez daitezen.
‎Hori saihestea, behintzat, bizitza afektibo orekatua ematearen mende dago. Gainera, haurrak lagunak izan behar ditu eta jolastu, harremanak izan eta eguna eskolaz kanpoko jardueretan ez pasatu. Adituek diotenez, prebentzioa zaila da, eta estres sintomak dituzten haur asko daude diagnostikatu eta tratatu gabe.
2012
‎Horregatik, Hezkuntzaren aldeko Munduko Ekintza Asteak baliatuko du aldarrikatzeko “krisia ezin dela aitzakia izan oinarrizko hezkuntza unibertsala bermatzeko Garapenerako Laguntza Ofizialaren aurrekontua murrizteko”. Irakaskuntza etorkizuna da, eta gaur egun eskolara joaten ez diren 67 milioi haurren etorkizuna babestu nahi da. Mundu osoko ikasleek lagundu dezakete horretan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia