Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎12 urte bitarteko 200.000 haur inguruk telebista ikusten jarraitzen dute, ikus entzule gehien dagoen orduetan saioak amaitu eta helduentzako edukiak dituzten gaueko saioak hasten direnean. Carmen Caffarel RTVEko zuzendari nagusiak atzo jakinarazi zuenez, kopuru kezkagarri hori aise gainditzen dute 2003 urtean gauerditik aurrera telebista aurrean zeuden 156.000 haurrek, nahiz eta hurrengo egunean eskola izan. “Datu horiek ematen dizkidate ileak punta puntan”, esan zuen Caffarelek Espainian kalitatezko haurrentzako telebistari buruzko jardunaldi batzuetan.
2008
‎Frontoian algara eta irribarre aunitz ikus ahal izan genuen, eta ziur azken egunean eskolako motxila husten dutenean halakoa gertatuko dela.
‎Kanpainan parte hartuko duten eskoletan bat egongo da, eta astero ume batek hartuko du. Hasteko, liburutegira joango da, eta gustuko liburu bat aukeratuko du; ondoren, etxera eramango du, gurasoekin irakurtzeko; hurrengo egunean eskolara eramango du, eta bertan egongo da aste guztian, hurrengo liburua ekarri arte.
2012
‎Jaialdian, bestalde, elkar eraginik ere izango da. Zirku eskola ibiltaria egingo dute lehen egunean eskola publikoan. Horretarako, zirkuko karpa txiki bat jarriko dute, eta bertan «haurrei zirkuan ikus daitezkeen hainbat diziplina erakutsiko zaizkie», azaldu dute antolatzaileek.
‎Cipri, nire laguna, oroitu nuen han egon nintzen denbora osoan; hegazkinak ikusten ariko zen aurreko egunean esan zidan txokoan, inbidia ematen zidan hori pentsatzeak. Hurrengo egunean eskolara joatean berak ikusitako guztia kontatzeko aukera izango zuelako nik ez bezala.
‎Edonola ere, etorri, nire ondoan eseri eta entzuten egoten da. Hasieran pentsatu nuen emakumezko heroiarekin identifikatuko zela, edo haien libreto espasmodiko eta absurdoak gustuko zituela; azkenean, susmatu nuen hurrengo egunean eskolako lankideekin komentatzeko egiten zuela: –Senarrarekin operan egon naiz?.
2017
‎Ezpainak irakurtzen ikastera animatu nintzen. Lehendabiziko egunean eskola kideen aurrean ikastaroan izena emateko bakoitzak bere arrazoiak aitortzeko orduan ezkutatu egin nuen nirea. Arrazoi profesionalak.
2018
‎Egunero hala izan zen, bi urtez: egunero negarrez, eskolatik bueltan, etxean, nire logelan, amarekin; deskargatu egin behar nuen, hurrengo egunean eskolara ondo joateko berriz. Ez ziren nire mailako ikasleak, baizik eta zaharragoak; eta ez zen eskolan bakarrik, bidean ere bai:
2022
‎Arratsaldean ustiaketako lanak egin zituen, eta gaua bere jostailu berriarekin jolasean pasa zuen. Hurrengo egunean eskolara joan zen, normaltasuna iradokitzeko asmoz. Behar bereziak zituztenez, edo hala uste zuten, faltaren bat edo beste normaltzat hartzen zuten zaintzaileek, baita eskertu ere.
‎Oso gaizki pasatu nuen lehen egunean eskolara sartzean.
2023
‎4 Telefonorik ez ohera sartu baino 2 ordu lehenago, ezta jaiki eta ondorengo orduan ere. Txikiekin, gorde telefonoa afaldu baino lehen, eta hurrengo egunean eskolatik bueltatu eta bazkaldu ondorenean mugikorra ematea aukera oso interesgarria da. Loaren kalitatea eta kantitatea hobetzea, eduki desegokien kontsumoa murriztea eta eskolan arreta handiagoa jartzea ekarriko du horrek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia