Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 71

2002
‎Hirugarren zikloan, aldiz, ikasleak ikerkuntzarako prestatzen direnez, ingelesak izan luke hizkuntza nagusia. Ez du honek esan nahi hizkuntza hau eta beste batzuk (frantsesa, gaztelania, alemana...) titulazio bat egiterakoan ikasleek ikasi behar ez dituztenik; alderantziz baizik, lan mundu globalizatuan behar beharrezkoak direlako. Joera hau segitzen dute Europako hainbat herri txikien estatuek eta fruituak onak dira.
‎Egia da, glotodidaktikaren garapenaren ondorioz, ikasprozesua nbertan gero eta leku handiago duela mintzapraktikak. Baina euskaraz egiten ikasleak zenbat ordu eman lukeen ez dakigu, eta jardun horren neurketa jarrairako (gizarte sareen metodologian abiapuntua izan lukeen) tresnarik ere ez da garatu. Are ezezagunagoa zaigu ikasleak, ikas prozesua bukatu eta gero, lortu duen gaitasunari eusteko zenbat euskara erabilera behar duen.
2003
‎·Eta ez daiguzan ahaztuta itxi lehengo fede gozoa galdu dabenak edota sekula euki ez dabenak: iges egindako ikasleak, Emauserako bidean goibel doazanak: " guk uste genduan, baina..." bihotz barruan garratz hausnartuaz.
2004
‎" Ez dugu besterik eskaintzen, ez daukagu eskola tradizionalik", dio Entzi Zubiri Didaktikerreko zuzendariak. Izan ere, ez zuten autoikaskuntzaren aldeko apustua egin ikasleari malgutasuna eskaintzeko, hezkuntza mota hori eraginkorragoa dela uste zutelako baizik. " Didaktiker 1991n sortu genuen euskararen irakaskuntzan genbiltzan hainbat lagunek, porrot itzela zegoela ikusten genuelako", azaldu du Zubirik.
2008
‎Oztopo horiei guztiei aurre egiteko ikasleek izan duten jarrera eta lanaren emaitza azpimarratu nahi nituzke. Ikasleek izugarrizko lana egin dute; izan ere, ikusi besterik ez baitago nolako elkarrizketa landuak eta interesgarriak aurkeztu dituzten.
‎Diskurtso gaitasuna ardatz gisa hartuta, testuetan ardaztutako ikerketa egin dugu. Hala, testuen aukeraketa egiterakoan ikasleen behar komunikatiboak eta hezkuntzaren bitartez lortu nahi diren helburuak hartu ditugu kontuan. Aukeratutako testuak ahalik eta kontestualizatuenak izaten saiatu gara, ikasleen egunerokoari erantzungo diotenak.
‎" zaila" omen den ikasle mota batekin lanik egin behar ez izatea. Oso eskola gutxi ari dira oraindik ahaleginak egiten ikasle mota hori erakartzeko. Paradoxa nabarmena da, zeren aldi berean etorkinei leporatzen diegu euskararekiko atxikimendu eskasa.
2009
‎Haren ustez, ikasleen ikaskuntza erraztu behar du bere lanak, eta ikasleek berek aurkitzen utzi konponbideak. Arau horren pean lan egiteak ikasle bakoitzaren beharretara hobeto egokitzea eta ikasle horien parte hartze aktiboagoa dakar. Baina, gure kasuan, teoria ez dator bat praktikarekin.
‎Ikasleak moduren batean motibatu nahi dituzu oso teorikoa den zure ikasgaiari buelta bat emateko? Zer egin ikasleek egiten dituzten borondatezko eta derrigorrezko lan askorekin. Zure semeak denbora soberan du eta zerbaitekin motibatu nahi duzu ikasketari begira?
‎Unibertsitate ikasketak osorik euskaraz egiten ari den ikasle talde baten aurrean hitzaldi bat ematera deitu zuten Unibertsitatera. Bistan da derrigorrezko hezkuntza osorik euskaraz egindako ikasleak zituela entzule, unibertsitate ikasketak ere hizkuntza horretan ari baitziren egiten. Hitzaldia hasi aurreko eta bukatu ondorengo minutuetan ia euskara adina gaztelania entzuten zen.
‎Gogora dezakegunez, inoiz baino euskal hiztun gehiago daude, inoiz baino euskaraz hazi eta hezitako jende gehiago eta inoiz baino euskara tituludun gehiago dago, milaka hiztun EGAren beraren jabe dira, unibertsitateko selektibitate probak egiteko ikasleen %55ek euskara aukeratzen du, eta abar. Baina horietako askok eta askok beren arteko harreman ez formaletarako euskararen ordez gaztelania hautatzen dutenean, legearen eta plangintzaren bidez konpon ezin litekeen zerbaiten aurrean jartzen gaituzte.
2010
‎Euskal Herriko Unibertsitateak LMHn ikasturtean buruturiko azterketa baten arabera, IKASYS proiektuarekin lan egindako ikasleen artean ikasketaren emaitzak hobeak dira proiektua erabili gabe lan egin dutenen artean baino. Zehazki, proiektua erabili gabekoekin alderatuta, IKASYSekin lan egin duten ikasleen emaitzak gora egiten du maila eta ikasgai guztietan.
‎Hezkuntza Ministerioak jakinarazi duenez, Unibertsitatera Sartzeko Proba (HJP) arautzen duen Errege Dekretuaren azken bileran, selektibitate tradizionalaren ordez ekainean egingo den Errege Dekretuaren aldaketa onartu zuen, “ariketak egitean ikasle guztien aukera berdintasuna bermatzeko eta arau osoa behar bezala interpretatuko dela bermatuko duten xehetasunak zehazteko”. Erreformaren arabera, HJParen berariazko fasean ikasleek aurkeztu ahal izango dituzten irakasgaien kopurua lau izango dira gehienez, antolamenduaren konplexutasuna saihesteko, eta berariazko faseko eta fase orokorreko ariketetarako baldintza berak ezarriko dira.
‎Onartu ondoren, ikasleak bere matrikula egin behar du ikasketak egingo dituen fakultateko idazkaritzan edo zerbitzu orokorretan, nahiz eta gaur egun unibertsitate gehienek Internet bidez automatrikulatzeko prozedura bat duten, presentziazko modalitatearen aukerako formula gisa. Prozesu horrek sartzeko gako bat eskatzen du, eta, oro har, aurreinskripzioa egitean ikasleari esleitu zitzaion gako bera. Salbuespenen baten onuradun direla frogatzen duten agiriak eskatzen dira.
‎Felix Mugurutza, Euskara Arloko arduradunak azaldu duenez, hitzaldia gazteleraz emango dute. Aurreratu duenaren arabera, gurasoek eskolako lanak egiteko ikasleak nola motibatu, ikasgaiak euskaraz helarazten bazaizkio haurrari gazteleraz laguntzea ea egokia den, edo guraso erdaldunek ingeleseko eta euskarako lanetan nola lagundu aztertuko dute.
2011
‎2010ean Donostiako ikastetxeetan bideratutako ikerketa batean ikasleek euskararekiko eta gaztelaniarekiko dituzten ezagutza, portaera eta nahia aztertzen dira, konparaketa bat eginez ikasleen jatorriari dagokionez. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako bigarren eta laugarren mailako berrehun eta laurogeita hamazazpi ikaslek osatzen dute lagina.
‎Ikasle batzuek orduak ematen dituzte liburuen aurrean, baina ez dute kalifikazio onik lortzen azterketetan. Nazioarteko irakaskuntzan, ikerketan eta aholkularitzan esperientzia handia duen hezitzaile Rosa María Torresek, ‘Los achaques de la educación’ liburuan dioenez, hezkuntza sistemek ikasketa plan eta programak betetzeko lan handiagoa dute, eta “ez diote kasu egin ikasleek ikasten duten moduari”. Hala ere, aitortzen du azken urteotan “onartzen hasi dela ikasteko gaitasuna ez dela berezko, eta hori hobetzen irakats daitekeela”.
‎Haurren eta gazteen artean musika gaitasunak eskuratzea sustatzeko, familiek baliabide didaktiko digital ugari dituzte gaur egun Sarean. Material horiekin aldizka lan egiteak ikaslea ikaskuntzara motibatzen eta esperientzia erraz eta entretenigarri bihurtzen lagun dezake. Haur eta lehen hezkuntzarako musika Musika hizkuntza:
2012
‎Guk egiten duguna da materialak prestatu eta haiei eman. Guk ez dugu zuzenean lan egiten ikasleekin, baizik eta irakasleei materialak pasatuz.
‎Mende bitan zehar, askotarikoak izan dira hezkuntza sistemaren eta sistema ekonomikoaren edota lanmerkatuaren artean garatu diren harremanak, baina, oro har, gizarte zientzialariaskok oso ikuspegi kritikoa plazaratu dute harreman horren inguruan. Eskolak ezomen du benetan lanerako hezten, sistema ekonomiko kapitalistaren morroi bainoez baitu egiten ikaslea. Langileak behar duen formazioa, beraz, eskolatik kanpoeskuratzen du.
‎Halaber, honako hauen inguruko kezkak transmititzeko aukera dute: probak eta azterketak egitea; kultura, jolas eta kirol jarduerak garatzea; institutuak hezkuntza lanak utzi edo ez betetzeagatik egindako erreklamazioak; ikasleen errendimendu akademikoaren balorazioari buruzko alegazioak eta erreklamazioak; zenbait hutsegite egiteagatik ikasleei jarritako zigorrak; eta, oro har, “ikasleei berariaz eragiten dieten jarduerak eta erabakiak”. Ordezkaria aukeratzea Talde bateko ikasle guztiek bozketa bidez hautatzen dituzte ordezkariak Ordezkariak bozketa bidez aukeratzen dira.
‎Eva Ferreira EHUko idazkari nagusiak adierazi duenez," arautegi hau onartzeak berekin ekarri du EHUn ikasten duten pertsona guztien estatusa definitzea, haien eskubideak erabat bermatuta, betebeharrak zehaztuta, haien lana ebaluatzeko irizpide argiak ezarrita eta unibertsitateko bizitzan eraginkortasunez parte hartzeko bideak eskainita, erabakiak hartzean parte hartzekoak barne. Nabarmentzekoa da arautegia egiteko ikasleen ordezkarien adostasuna lortu nahi izan dugula eta haien eskaera nahiz aldarrikapenei erantzun diegula. Gure ustez, EHUko ikasleen jarduera akademiko, ludiko eta sozialaren garapena biziagoa eta aberasgarriagoa izango da".
‎Gehienez, bere institutu garaiko joan etorriez galdetuko diote, ausartzen badira. Denbora probestu behar dela eta, Inasek egundo ez die halako kontuez hitz egin ikasleei; gaitegia dago tarteko, eta horri erantzun behar zaio. Badaki aitzakiak direla hori eta antzeko arrazoi guztiak; onartu beharra dauka ez duela halakorik egiten ikasi eta honezkero berandu dela saiatzeko.
‎Juxtu ez zion aurpegi erdian harrapatu. Ordurako klasea zirko bilakatuta zegoen, denek adi irakasleak zer egingo ikasleek erantzun bihurriago batekin erantzuteko. McCourtek ogitartekoa jaso egin zuen lurretik, eseri egin zen eta ikasleei ezer esan gabe, lasaitasun handienaz ogitartekoa jaten hasi zen besteen harriduraren aurrean.
2013
‎Bestalde, irakasleekin izandako hainbat elkarrizketaren harira ohartu gara irakasle askoren pertzepzioak ez zuela zuzenean bat egiten ikasleen ekoizpenen azterketarekin. Irakasle askok, oharkabean, fokua jarri du esplizituki landu ez diren trebetasunetan ere, eta zentzu horretan, iruditu zaio aurre testuetatik ondo testuetarako jauzia ez dela horren handia izan edo zuzenean hobekuntzarik ez dela gertatu.
‎Momentu batzuetan ezin da umorea erabili; hori ikusi eta onartu egin behar da. Lankide batek ezin zien aurre egin ikasleei: atsegina izateari utzi, eta sorgin baten moduan portatzea erabaki zuen; egunero beltzez jantzita joaten zen gela horretara.
‎Altxatu zenean, estropezuka alde egin zuen handik. Borrokaren inguruan korroa egindako ikasleak txaloka hasi ziren.
‎Esan nuke bota berri nautela modu ezegokian hitz egiteagatik ikasle beltz bati.
2014
‎Gazteek areto handia bete dute, eta asko izan dira bi orduko solasaldia zutik jarraitu dutenak. Galderak egiteko aukerari ere ez diote muzin egin ikasleek. Federalismorako bidean Europako Batasunak zer izan behar duen esaterakoan bat etorri dira hautagaiak.
‎Aiako eskolatik lau taldetan irtengo dira kantu eskea egitera ikasle, irakasle eta gurasoak, 9: 30etan. Lehen Hezkuntzako 5 eta 6 mailakoak Etxetabaila eta Iruretaegia auzora joango dira, Haur Hezkuntzakoak eta Lehen Hezkuntzako 1 mailakoak Kurpidea eta Laurgain auzoetan eta herrigunean abestuko dute.
2015
‎" Azterketa egin nahi diguten egun horretan ez ditugu gure ikasleak eskolara eramango, edota bestelako jarrerak hartuko ditugu aipatutako proba ez egiteko". Azterketa ez egiteak ikasleentzat ez duela inongo ondorio akademikorik ekarriko adierazi du plataformak.
‎Nola ebaluatu? Nola egin ikaslea ebaluazioaren partaide. Nork landu eta nork ebaluatu behar du?
‎Guk proposatzen duguna da proiektu komunikatiboa hedabideetan bertan gauzatzea. Adibidez, proiektu komunikatiboa izan liteke eskualdeko irratian edo telebistan elkarrizketak egitea ikasleei interesa pizten dieten pertsonaiei, edo interesekoak diren gaien inguruan. Izan liteke, baita ere, eskualdeko irratian edo telebistan egingo litzatekeen debate batean parte hartzea ikasleek.
‎Egoera haatik aztertu zuen, horretaz, gaiaz publikoki idazteaz beharra ikusi zuen, sufrimendutik at joanez, egoeraren azterketa eginez. Eskoletan euskaraz hitz egiteagatik ikasleak zigortzen zirelarik oraindik, euskararen goratzera atera zen.
‎Plataforma horiek hezkuntza edukia dute, eta ikasleen eta irakasleen artean informazioa trukatzeko aukera ematen dute. Bestalde, badira plataforma batzuk gurasoen eta tutoreen jarraipena egiteko ikasle gazteenei, ikasleak, lehenago, ikasleen eta irakasleen arteko elkarrekintzaren bidez, ikasketa egutegiak, kalifikazioak, betebeharren eta zereginen bidalketa eta beste hezkuntza funtzio batzuk erregistratzen baititu. Plataforma horien funtsezko alderdia da gurasoek eta tutoreek beren seme alaben eta ikasleen ikaskuntza prozesua monitorizatzea, irakasleen eta plataformaren edukien jarraipena egin dezaketen irakasleentzat sortutako profilen bidez.
2016
‎Jendearekin nahastu ginen, korridoreetan, zehazki zer gertatu zen jakiteko. Ez zen lan zaila izan; izan ere, ez zuten beste ezertaz hitz egiten ikasleek: hilda agertu ziren Ignacio eta Santi, bakoitza bere ohean.
‎Irakasleei, ikasleen premien araberako ahozko erregistro ezberdinen aberastasunari tartea egiteko Ikasleei, arduraz jokatzeko
‎8 Mendekotasun edo zerbitzari gisa erabiltzea Aurreko aukera bezala, klasiko bat da. Denda batean edo zerbitzari gisa lan egitea ikasleek aparteko diru bat irabazteko beti erabili izan dituzten ordezko aukerak dira, baina batzuetan ordutegi zailak dituzte ikasteko. Hori dela eta, ahal den neurrian eta postuak aukera ematen badu, gomendagarriena da asteburuetan horrelako establezimenduetan lan egitea edo langileak handitzeko beharra dagoen egunetan indartzea, oporretan bezala.
‎Carlosenak, ordea, matrikulen prezioak NUPek ez dituela ipintzen defendatu du. " Ez da hezkuntza publikoaren kontrako erasoa, eta, are gutxiago ez da egin ikasleak kontuan izan gabe".
‎Saio bakoitzaren bukaeran, ongi litzateke ikasgelan suspertzelan bat egitea ikasleekin, hogei bat minutukoa, ahoz, idatziz edo marraztuz. Suspertze hori jardueraren ondotik eginen da. ikasleei parada ematen die bakoitzak bere burua ezagutzeko eta gimnastika jestua zehaztasun handiagoz egiteko gimnastika gelan esperimentatu ekintzen arabera.
‎Marrazkiaren bidez, 2 zikloko ikasle batek manera berezian mintzaraz dezake bere gorputza eta gogoan hobeki atxikiko du lehenago gimnastika gelan egin dituen motrizitateekintzak. Aholkatzen da marrazki liburuxka bat egitea ikasleak bere ekintza guziak bil ditzan, gimnastika ziklo hastapenetik bukaeraraino. ikasgelako suspertze jarduerak gimnastika saioen kronologiaren arabera eginen dira eta hauei esker ikertuko da nola ikasleek azaltzen duten beren gimnastika esperientzia.
‎Bisita hori egin ondoren ikasle guziak Patxiren" Hiru egun balearen sabelean" liburua irakurtzen ari gara eta gero, urtarrilaren 19an, berriz bilduko gara berarekin liburu horretaz mintzatzeko. Gainera, booktrailer, marrazki eta idazlan txapelketa batean parte hartuko dugu.
2017
‎Beste hainbaten ustez, ordea, bi hizkuntzatan ikasteko aukera eman luke unibertsitateak. Izan ere, inkesta egindako ikasle guztiak bat datoz aitortzean unibertsitateko hizkuntza ereduak trinkoegiak direla, aukeratu behar izateak alboratzea esan nahi duelako ezinbestean. Proposatzen duten eredu eleanitzean, ikasle bakoitzak aukeratuko luke zein hizkuntzatan ikasi nahi duen ikasgai bakoitza.
‎– Beste egoera batzuekin loturak egitera ikasleak animatzea.
‎Teoria eta praktikaren arteko loturak sustatzeko laguntzak? Ezagutza akademikoarekin loturak egitera ikasleak animatzea.
‎– Beraien esperientzia pertsonalekin loturak egitera ikasleak animatzea.
‎– Ezagutza akademikoarekin loturak egitera ikasleak animatzea.
‎1Auto erregulazio jarduera: Hasierako egoerari aurre egiteko ikasleak mobilizatu eta integratu dituen eduki baliabideei buruzko metakognizioa eta erregulazioa bideratzea.
‎Aurreinskripzioa egindako ikasle onartuen lehenengo zerrenda uztailaren 5eko 12:00ak baino lehen argitaratuko da, eta ikaspostua lortzen dutenek uztailaren 18 eta 20 artean egin dute" online" matrikula, egin nahi duten graduaren arabera. Matrikula egiteko eta behar bezala osatzeko argibideak Unibertsitateko webgunean kontsulta daitezke.
2018
‎Irakasleek ezin diete oparirik egin ikasleei.
‎Zoaz klasera. Hitz egin ikasleekin. Konpon ezazu...
‎Gure noosferak oraindik ez ditu kontenplatzen kasu horiek eskolak landu beharreko gaien artean, eta eskola instituzioaren amnesia horrek indartu besterik ez du egiten ikasleek zentroarekiko duten arroztea. Ikasle horiek atzera elikadura jasotzen dute, zeinaren arabera instituzioa ez den arduratzen haiei gertatzen zaizkien arazoen inguruan.
2019
‎Horretarako, lehenbizi testu generoa deskribatu beharizan da abilezia diskurtsibo linguistikoetan. Ikerketa honen berrikuntza irakasle ikasketak egiten aridiren ikasleekin frogatzea izan da, orain arte ditugun esperientzia gehienak derrigorrezko hezkuntzakoikasleekin egin baitira. Ikasle hauek interes berezia dute irakasle ikasketak egiten ari direlako etaetorkizunean euren lanbiderako metodologia honen ezagutza behar izango dutelako.
‎Ikasle gazteetan eman den hobekuntza ikusita, lan honen helburua unibertsitate mailako ikasleentzatere mota honetako SDa egokia eta eraginkorra dela frogatzea izan da. BAM Irakasleen UnibertsitateEskolan, urte askotan, testu genero batzuk irakasteko asmoz, SDak (Arriola et al., 2006) erabili direnarren, ikerketa bidez frogatu nahi izan da tresna didaktiko hau egokia dela irakasle ikasketak egiten aridiren ikasleentzat. Izan ere, unibertsitateko ikasleek testu genero berrietan trebatu beharra dute:
‎Eguna hara eta hona daramat. Institutu batetik atera berri naiz, senperrenak eginda ikasleei frogatzeagatik irakurri berri duten liburuak baduela kasu pixka bat egiteko bezainbesteko merezimendurik. Nadineren besarkadari zurrun antzeman diot.
2020
‎Karrera amaitzen ari nintzela iragarkia ikusi nuen fakultatean: " Tesia egiteko ikasle bila gabiltza Gurutzetako ikerkuntza taldean". Nire bizitzarekin zer egingo nuen ez nekienez, aurkeztea erabaki nuen eta aukeratu egin ninduten.
‎Esanguratsua da, adibidez, konfinamenduaren hasierako mezuetan Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak ez zituela profesional terapeutak eta hezitzaileak aipatu ere egiten, sindikatuek arreta deitu zioten arte. Subkontzientea izango da, baina azkar erantzun behar dutenean ikusi da ez direla gogoratu ere egiten ikasle hauentzat funtsezkoak diren figura horietaz, azken finean ikasle hauetaz ere ez direlako gogoratzen; ez dituzte kontuan hartzen. esaten digute,' ez estresatu, lasai hartu', eta hori oso ongi dago, malgutasuna behar dugu, baina eman oinarri bat eta gero ikusiko dugu noraino iritsi gaitezkeen, zeren badirudi egoera hau aitzakia dela gure seme alabek hezkuntza jasotzeko duten eskubidea alboratzeko.
‎" Irakaskuntzan klase ematearekin ez da nahiko; bueno ba metodologia aktiboetan sakontzea, irakaskuntzan gauza berriztatzaileak egitea ikasleari beste ikuspuntu bat eskaintzeko" (I).
2021
‎" Ba hasieran erantzuna ez zen positiboa izan literatura eman behar genuela esan nienean. Ze demontre ari gara txarto egiten ikasleek erreakzio hori izateko. Ez da posible Lizardi landuko dugula esatea edo poesia eta jendeari atzera eragitea, horrelako nazka sortzea.
‎Hartara, arloaren alfabetizazioak arloko hizkuntzaz hitz egitea dakarrela zehazten dute: hots, jakintza arloa edo ikasgaia edozein dela ere, horri buruz erregistro desberdinetan eta modalitate guztietan ahoz, idatziz, modu digitalean, etab. hitz egiteko ikasleak baliabideak behar ditu. Linguistikoak, arloaren hizkuntzaz ari garenean, baina beste zenbait baliabide, alfabetizazioaz ari garenean, hala nola, grafikoen edota hainbat software en interpretazioa.
‎Irakurtze alde irakurtzeak ez dio onik egingo ikasleari. " Irakur dezatela, edozer gauza, baina irakur dezatela" konformismo hutsa da.
‎Zer gehiago egin euskal kultura transmititzeko? Zer egin ikasle etorri berriek euskara ikasi eta hezkuntzan arrakasta izan dezaten. Zergatik gaude irakasleok eta hainbat ikasle barrakoietan, eta ez ganorazko eraikin batean?
‎Hortik beste ideia sortu zen; oparia egitea ikasle eta irakasle orori. Gauzak horrela, 125 koaderno prestatu zituzten.
2022
‎Behin baino gehiagotan galdetu izan didate noiztik hasia naizen irakurketa liburuen inguruko solasaldiak egiten ikasleekin. Buruari atzera eraginez inguruan hasi nintzela esaten dut gehienetan, orduan eman niola abiapuntua orain egiten dugun eraren antzekoena den ekinari.
‎Badu horrek arrisku polita: hedabideen eta sistemaren bozgorailuen ustezko adoktrinamenduaren aurrean, ikuspegi kritikoaren adoktrinamendu berria egitea ikasleekin.
2023
‎Floridako ikastetxeetan debekatu egingo dute hilekoari buruz mintzatzea. dira lehenengo hilekoa eta higiene intimoa aipatu ere egin ikasleak nerabezarora iritsi arte 12 urteko langa zehaztu dute. Hala jasotzen du Don´t Say Period izeneko legeak, datorren ikasturtean bertan aplikatu nahi dutenak.
‎Institututik azaldu dutenez, egin duten elkarretaratzean erabili dituzten kartelak zein afixak (goiko irudian) egiten ikasleak ibili dira asteon, atsedenaldietan, eta" euskararekin ditugun kontraesanak" islatu nahi izan dituzte idatzi dituzten mezuetan. Era berean, azken hilabeteetan epaitegietan eta hezkuntzan euskarari egin zaizkion" erasoak" salatu dituzte.
‎Halaber, ikasketa esparru bakoitzak beharrizan ezberdinei erantzuten die, eta osagarriak dira. Ez da arraroa gurean Lanbide Heziketatik unibertsitaterako bidea egitea, baina unibertsitate ikasketak eginiko ikasleak ere badatozkigu gure ikastolaren espezializazio mailak erakarrita.
‎Gertaera hura oso esanguratsua iruditu zitzaidan. Eskola askok ez dute ezer egiten ikasle guztiek berezkoak dituzten gaitasunak garatzen laguntzeko. Arrakasta, gaitasun handikoa izatea, ederra izatea... horiek guztiak ez daude ondo ikusiak, harropuzkeriarekin lotuta daude.
‎Paradigma aldatzeko bidean hezkuntzaren garrantziaz hitz egiten dute zenbait autorek. Hezkuntzaren helburu nagusia gizartearen erronkei aurre egiteko ikasleek behar dituzten tresnak eta trebetasunak ematea dela baitiote (Fernandez et al., 2014; Kopnina, 2020; Leon, 2007). Horregatik, Garapen Jasangarrirako Helburuen laugarrena kalitatezko hezkuntzari dagokiona da, bertan, premiaz eskatzen
‎Emaitzen arabera, tailerrak lagungarriak izan dira laburpen hobeak sortzeko, eta horretan zerikusia izan du automatikoki eskainitako hierarkiaren atzeraelikadurak. Laburpen prozesua aztertzean, estrakziotik abiatuz abstrakzioa egitean ikasleek laburtu beharreko testuari (testuaren oinarrizko diskurtso unitateei zehazki) nolako aldaketak egin dizkioten ikusi dugu, eta testuaren ezaugarriek ikaslearen laburpenean eragina izan dutela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egiten 14 (0,09)
egin 12 (0,08)
egiteko 10 (0,07)
egitea 7 (0,05)
egindako 6 (0,04)
egitera 5 (0,03)
egiteagatik 3 (0,02)
egiteak 3 (0,02)
egitean 3 (0,02)
egingo 2 (0,01)
egiterakoan 2 (0,01)
egin ondoren 1 (0,01)
eginda 1 (0,01)
eginez 1 (0,01)
eginiko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia