Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
‎Egia da, glotodidaktikaren garapenaren ondorioz, ikasprozesua nbertan gero eta leku handiago duela mintzapraktikak. Baina euskaraz egiten ikasleak zenbat ordu eman lukeen ez dakigu, eta jardun horren neurketa jarrairako (gizarte sareen metodologian abiapuntua izan lukeen) tresnarik ere ez da garatu. Are ezezagunagoa zaigu ikasleak, ikas prozesua bukatu eta gero, lortu duen gaitasunari eusteko zenbat euskara erabilera behar duen.
2008
‎" zaila" omen den ikasle mota batekin lanik egin behar ez izatea. Oso eskola gutxi ari dira oraindik ahaleginak egiten ikasle mota hori erakartzeko. Paradoxa nabarmena da, zeren aldi berean etorkinei leporatzen diegu euskararekiko atxikimendu eskasa.
2012
‎Guk egiten duguna da materialak prestatu eta haiei eman. Guk ez dugu zuzenean lan egiten ikasleekin, baizik eta irakasleei materialak pasatuz.
‎Mende bitan zehar, askotarikoak izan dira hezkuntza sistemaren eta sistema ekonomikoaren edota lanmerkatuaren artean garatu diren harremanak, baina, oro har, gizarte zientzialariaskok oso ikuspegi kritikoa plazaratu dute harreman horren inguruan. Eskolak ezomen du benetan lanerako hezten, sistema ekonomiko kapitalistaren morroi bainoez baitu egiten ikaslea. Langileak behar duen formazioa, beraz, eskolatik kanpoeskuratzen du.
2013
‎Bestalde, irakasleekin izandako hainbat elkarrizketaren harira ohartu gara irakasle askoren pertzepzioak ez zuela zuzenean bat egiten ikasleen ekoizpenen azterketarekin. Irakasle askok, oharkabean, fokua jarri du esplizituki landu ez diren trebetasunetan ere, eta zentzu horretan, iruditu zaio aurre testuetatik ondo testuetarako jauzia ez dela horren handia izan edo zuzenean hobekuntzarik ez dela gertatu.
2016
‎Jendearekin nahastu ginen, korridoreetan, zehazki zer gertatu zen jakiteko. Ez zen lan zaila izan; izan ere, ez zuten beste ezertaz hitz egiten ikasleek: hilda agertu ziren Ignacio eta Santi, bakoitza bere ohean.
2018
‎Gure noosferak oraindik ez ditu kontenplatzen kasu horiek eskolak landu beharreko gaien artean, eta eskola instituzioaren amnesia horrek indartu besterik ez du egiten ikasleek zentroarekiko duten arroztea. Ikasle horiek atzera elikadura jasotzen dute, zeinaren arabera instituzioa ez den arduratzen haiei gertatzen zaizkien arazoen inguruan.
2019
‎Horretarako, lehenbizi testu generoa deskribatu beharizan da abilezia diskurtsibo linguistikoetan. Ikerketa honen berrikuntza irakasle ikasketak egiten aridiren ikasleekin frogatzea izan da, orain arte ditugun esperientzia gehienak derrigorrezko hezkuntzakoikasleekin egin baitira. Ikasle hauek interes berezia dute irakasle ikasketak egiten ari direlako etaetorkizunean euren lanbiderako metodologia honen ezagutza behar izango dutelako.
‎Ikasle gazteetan eman den hobekuntza ikusita, lan honen helburua unibertsitate mailako ikasleentzatere mota honetako SDa egokia eta eraginkorra dela frogatzea izan da. BAM Irakasleen UnibertsitateEskolan, urte askotan, testu genero batzuk irakasteko asmoz, SDak (Arriola et al., 2006) erabili direnarren, ikerketa bidez frogatu nahi izan da tresna didaktiko hau egokia dela irakasle ikasketak egiten aridiren ikasleentzat. Izan ere, unibertsitateko ikasleek testu genero berrietan trebatu beharra dute:
2020
‎Esanguratsua da, adibidez, konfinamenduaren hasierako mezuetan Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak ez zituela profesional terapeutak eta hezitzaileak aipatu ere egiten, sindikatuek arreta deitu zioten arte. Subkontzientea izango da, baina azkar erantzun behar dutenean ikusi da ez direla gogoratu ere egiten ikasle hauentzat funtsezkoak diren figura horietaz, azken finean ikasle hauetaz ere ez direlako gogoratzen; ez dituzte kontuan hartzen. esaten digute,' ez estresatu, lasai hartu', eta hori oso ongi dago, malgutasuna behar dugu, baina eman oinarri bat eta gero ikusiko dugu noraino iritsi gaitezkeen, zeren badirudi egoera hau aitzakia dela gure seme alabek hezkuntza jasotzeko duten eskubidea alboratzeko.
2021
‎" Ba hasieran erantzuna ez zen positiboa izan literatura eman behar genuela esan nienean. Ze demontre ari gara txarto egiten ikasleek erreakzio hori izateko. Ez da posible Lizardi landuko dugula esatea edo poesia eta jendeari atzera eragitea, horrelako nazka sortzea.
2022
‎Behin baino gehiagotan galdetu izan didate noiztik hasia naizen irakurketa liburuen inguruko solasaldiak egiten ikasleekin. Buruari atzera eraginez inguruan hasi nintzela esaten dut gehienetan, orduan eman niola abiapuntua orain egiten dugun eraren antzekoena den ekinari.
2023
‎Institututik azaldu dutenez, egin duten elkarretaratzean erabili dituzten kartelak zein afixak (goiko irudian) egiten ikasleak ibili dira asteon, atsedenaldietan, eta" euskararekin ditugun kontraesanak" islatu nahi izan dituzte idatzi dituzten mezuetan. Era berean, azken hilabeteetan epaitegietan eta hezkuntzan euskarari egin zaizkion" erasoak" salatu dituzte.
‎Gertaera hura oso esanguratsua iruditu zitzaidan. Eskola askok ez dute ezer egiten ikasle guztiek berezkoak dituzten gaitasunak garatzen laguntzeko. Arrakasta, gaitasun handikoa izatea, ederra izatea... horiek guztiak ez daude ondo ikusiak, harropuzkeriarekin lotuta daude.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia