Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 563

2010
‎Egindako lan guztiaren eta garaitutako buruko minen ordain gisa edo opari lez, idazkortz? eder bat eskaini zioten Augustini, idazten bidea irekitzen jarrai zezan.
‎Augustinen orduko lexikoaren zerrendatxoa ere badakar, horko hitz asko eta asko garai hartan erabiltzen ziren neologismoak baitziren. Horietako batzuek bidea egin dute eta euskaldun guztion lexikoaren ondare bihurtu dira.
‎Hamar urte zituela Saturrarango seminarioan sartu zen. Apaiz izateko bidea hasi zuen, beraz. Eta haren bizitzaren oinarri izango ziren bost zutabeak seinalatu ondoren, haren biografoak hau dio:
‎–Artibai?,. Txori Erreka?,. Basa txoritxu? etab. Haien artean garbi ikusi omen zuen bere bidea zein zen: bere herriaren eta euskararen alde lan egitea.
‎Egia da, Elizan gotzainak aukeratzeko beste bide batzuk be erabili izan dirala. Baina gaur egungo bidea danok dakigu zein dan eta bide hori aldatu be egin leitekela. Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan.
‎Egia da, Elizan gotzainak aukeratzeko beste bide batzuk be erabili izan dirala. Baina gaur egungo bidea danok dakigu zein dan eta bide hori aldatu be egin leitekela. Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan.
‎Baina gaur egungo bidea danok dakigu zein dan eta bide hori aldatu be egin leitekela. Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan. Bide berbera erabili izan da orain arteko gotzainak aukeratzeko be, esaterako, Jose Mª Setien edo Juan Mª Uriarte eta baita beste mendebaldeko Eliza Katolikoaren gotzain guztiak aukeratzeko be.
‎Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan. Bide berbera erabili izan da orain arteko gotzainak aukeratzeko be, esaterako, Jose Mª Setien edo Juan Mª Uriarte eta baita beste mendebaldeko Eliza Katolikoaren gotzain guztiak aukeratzeko be. Garbi dago, bada, Jose Ignacio Munilla Donostiako legezko gotzaina dogula.
‎+ 08:00etan edo Madrilako bidea hartu genuen burua makur patrol(?) batean eta eskuburdinak jarrita, eskuak atzealdera eramanda. Zorionez pixka bat beranduago eskuburdinak kendu eta eskuak aurrealdean ipintzen utzi zidaten.
‎Elkarrizketa luzea egin genuen (4 ordukoa?) nire ondoan zetozen bi g.z.ek eta hirurok. Burua altxata baina estalita, bidea ikus ez nezan. Zeru lurrak astindu genituen:
‎Bakean utzi ninduten! Ziegako bidean batek oso goxo hitz egin zidan: –Ondo zeratu zara.
‎Berriz ere infernura! Bidean : –Bukatu zaizkizu orain arteko pribilegioak!
‎Goiko pasiloetara igo eta betikoa: gorputza tenteago jarri eta begiak irekitzeko baimena, noizean behin bidean beste atxiloturen batekin topo eginez geratu eta buru makur eta begiak itxita edukitzen nindutelarik segundo batzuetan. Azkenean, forentsearen aurrean:
‎Agur?. Eta noski ziegarako bidea hartu genuen 11 aldiz. Umiliazioa bidean, umiliazioa bidean, umiliazioa nonahi eta noiznahi.
‎Eta noski ziegarako bidea hartu genuen 11 aldiz. Umiliazioa bidean , umiliazioa bidean, umiliazioa nonahi eta noiznahi. Giza eskubide oinarrikoak erabat zapalduak demokraziaren izenean!.
‎Eta noski ziegarako bidea hartu genuen 11 aldiz. Umiliazioa bidean, umiliazioa bidean , umiliazioa nonahi eta noiznahi. Giza eskubide oinarrikoak erabat zapalduak demokraziaren izenean!.
‎a/ bidegabekeria eta giza eskubideen zapalketa posible egiten duten epaile, politikari, lege eta epaitegien salaketa gardena eta gaitzespen irmoa ongi ongi prestatzea; eta b/ nire inguruan ditudan presoak, euskaldunak zein besteak? (espainiarrak, latinamerikarrak e.a.) maitatzea eta askatasun bidean ibiltzen laguntzea. Nola?
‎2003 urteko urrian gertatu zen: orduan Del Olmo instrukzio epaileak sumarioa edo auzi nagusia bitan banatu zuen eta 2007.ean bultzada erabakigarria eman zion, 3 lagun gehiago inputatuz eta auzi hau epaiketa bidean jarriz.
‎Martin UGALDE, Joxemi ZUMALABE, Joseba JAKA, Luis GOIA eta abarrekin? bide beretsuetatik ibiltzeko prest nengoke gaur egun ere, poz pozik eta ilusio ikaragarriaz.
‎Bigarren ahapaldia Salaberriren laugarrenaren aldamenean dago. Bigarren ahapaldia ulertzeko bidea beste aldaera batzuk ematen digute.
‎Landare hazidunen bide ebolutiboan emaniko urrats garrantzitsu guztiek dute ordezkariren bat gure irudi espiral horretan. Bost kontinenteetatik ekarri ditugu, eta, aldi berean, beren txokotxoetan bada ere, bizirik irautea lortu duten zuhaitzak dira.
‎Baina argi piska bat badut eman. Eta daukat ezen hipotesien bitartez historiaren filosofia ezberdinak egiten ahal direla, eta ez bada ahazten oinarriak suposamenak direla, ez gaude falazian eroriak, eta bai egiazko bideetatik .
‎han aurkitu nebazan eskola nagusiko herrikideak, eta egiten daben lanaren zehaztasunak jakin. Bake, alkarte eta kultura bide hori ezin hobea da gure izen onerako. Arratsaldean moja karmeldarren eleizatxuan mezea egoan antolatuta.
‎Hau gaineratu gura dot hemen: Gure herriaren historiak eta kultura egoereak berez beste holakoen antzeko zoria ulertzeko erreztasuna edo bidea emoten deuskue.
‎Kronika kutsu hori da, beraz, Arriolaren bertsogintzari darion, alderdi nabariena, eta aipagarriena?, Lekuonaren 1981eko berbak erabilita. Harrezkeroko bertsogintzan ere(), bide beretik jarraitu zuen Arriolak, hurreko errealitateari behatuz, eta gertatzen zenaren berri emanez, urteotan bertsorik gehienak Donostiako El Diario Vasco n eta Arrasateko jubilatuen aldizkarian argitaratu zituelarik.
‎Bederatzi urte lehenago Deustuko Unibertsitateak Honoris CausaDoktore egin zuen jesuitak, besteak beste, Auspoaliburu bilduma mardulean 311 liburu zizkien opetsiak liburuzale euskaldunei. Edozelan ere, hil osteko egunetan liburu berri batek ikusi zuen argia, Mondragoiko kalezaiñaren bertsoakbertso liburuak, hain zuen ere, Zavalak berak hil aurretxoan amaitua eta inprentarako bidean utzia.
‎Bost urte zituelarik, ama haurdun gelditu zen hirugarren aldiz. Baina patu txarrak eraman zituen, bai bera, eta bai barruan zeramatzan bi neskatilak, bi urte lehenago hildako beste neskatilaren herio bideari jarraiki. Heriotza hauek izugarri kolpatu zuten Xabier eta eragin handia izan dute bai bere izakeran eta baita bere bizimoduan ere.
‎2007an, lehen aipatu dudan Oroitzirriakliburu zirraragarria kaleratu zuen Maiatz en eskutik, eta 2008an bi liburu eman zituen argitara: Hiriaargitaletxearenbidez kaleratutakoBizil eta oldar olerki liburu autobiografikoa eta Elkar en bidez plazaratu zuen Izotzetik izaneraizeneko erdi saiakera erdi eleberri estetiko esperimentala. Azken liburu honetan euskararen sorreraz duen kezka asebetetzen saiatu da.
‎Beraz, jatorrizko hiztunek erabiltzen badituzte errazteko bideak eta konpentsazio baliabideak, irakatsi ere egin dira, eta era berezian, gabiltzan moduan ibilirik profesioz irakasle direnei hizkera landu, doitua erakusten.
‎Rutinak informazioa emateko bide konbentzionalak dira:
‎Beraz, irakaslea gehiegizko zuzenketetan ez da ariko; bestela ikaslea esanahietatik formetara aldatuko da. Dena den, Ikasleak ikasiko badu, bide onetik ala txarretik doan jakin egin behar du.
‎Idazteko edo klasea emateko nahitaezko lehen premisa kontzeptuak edukitzea da. Hori hola izanik ere, baina azalpenerako trebetasuna, ordenatzearena, bata bestearen atzean jartzea eta kontzeptuak elkarrekin lotzea, estudio bidez eta ariketen bitartez lortzen da.
‎Txapelketak ekintza osagarri batzuk izan zituen; izan ere, aurreko ostiralean, Jautarkol olerkari ezagunak Xenpelar bertsolariari buruzko berbaldi bat eman zuen, Laborda abadeak kantatutako bertsoen laguntzarekin. Bide beretik, bezperan, larunbat iluntzean, Dionisio Azkue Dunixiidazleak Bilintxen bertsogintza aztertu zuen, Olaizola, Zabalbeaskoa eta Lizarraga kantariek lagunduta.
‎/ Euskalerria euskerik gabe/ bai dala erri gaixoa,/ maasti orritsu ederra bai, a/ mats alerik gabekoa!?. Bide beretik, hirugarrenean: –Irakasleak bezela daukat/ nik ere aitortu naia,/ au esanikan yoan zitzaigun/ Arana Goiri aundia:
‎Heltzeke dagoena, ez dago beti bidean .
‎3 komentarioak hamaika egiten ahal dira guzti horretaz, eta bat egingo dut amaitzeko. Sozialismo moderatua proposatu dut (sendotasunez erreformak bultzatzen dituena, eta hori da niretzat bide egokiena zeren bakean garatzen ahal baita, demokrazian adibidez, eta ejerzitoek errespetatuz demokrazia), baina jada jakituriazko liburuetan bada esaten nola gobernu gaiztoek amaiera ez desiatuak edukitzen dituztela usuenean, eta bata izan daiteke iraultza, zeinaren posibilitatea nik ez baitut ukatzen. Beraz, nik, gaur egun, nire teoriak ontzat hartzen dituen sozialismo erreformistarekin bat egiten dut, baina, haiek esaten dutenaren kontrara, ezin dut ukatu, logika garbian, iraultzaren posibilitatea ere.
‎justifikatzerakoan, eta hola. Helburua?, izango litzateke zibilizazioaren joera ekonomiko nagusia aldatzea, eta joera acumulativotik igarotzea, dagoen eskarmentua aintzat harturik, joera redistributivoaren nagusitasunera, bidean hain inportantea den lanaren kultura hori galdu gabe. Nahikoa da.
‎Eskolatik kanpo ez genuen inoiz ezertarako gaztelaniarik erabiltzen. Elizan ere, liturgia hizkuntza latina izanik, kristau bidea , azalpenak, hitzaldiak, aitortzak, kantuak, den dena euskara hutsean izaten zen.
‎(: Idazlan guztiak VISenperetik Senperera, 212 or.). Bide beretik, Franck Dolosorrek zera diosku: –Hogoigarren mende hastapenean, Senpereko seme hau bertsulari ospetsuenetakoa izan zen?
‎Bainan bai buruz ernea ta abila? (, 73 or.). Herria aldizkarian, bide beretik: –Botz mehe eta ttiki bat omen zuen, orduan ez bide zitaiken bozgorailurik Euskal Herriko plazetan.
‎Horrek argi erakusten du Matxinek garai hartan zeukan sona eta ezagutza. Bide beretik, esan beharra dago, Txirritak, Iparraldera bertsotan joaten zenean, gehienetan?, Matxin izaten zuela kantu lagun.
‎Seguru asko Dargaitzek mamia gordeko zuen buruan, eta gero gutxi gorabehera tolestuko zuen. Berak diotso Aitzoli, etxera bidean errezitaturecit (é agertzen da testuan) egin ziola ahapaldia herriko abadeari, eta honek hiru libera eman zizkiola. Edozelan ere, metrikaren aldetiko gorabeherak nabarmenak dira Aitzolek Dargaitzeri hartutako bertsorik gehienetan.
‎Izugarrizko lana egin dugu euskara normalizatuz gaur egungo premietarako prestatzen, baita euskarari komunikabideetan, irakaskuntzan nahiz administrazioan bidea egiten. Hala ere, ahaleginak ahalegin, kili kolo ageri zaigu euskara gizarteko harremanetan.
‎Mundu zabalerako bideak ireki dizkigun globalizazio tresna ugariek irrati, telebista, internet, eskuko telefono eta halakoek inguruko hizkuntzen indarra hain handia izanik, euskara itobeharrean jarri digute. Euskaltzaleen artean edonon ari gara ardura eta kezka sumatzen.
‎Inpase egoeran gaude. Ataka horretatik ateratzeko, zerbitzuen alorra eragin nahi duen Lehen Hitzetik zerbitzua euskaraz eragite ekintza jarri du abian kontseiluak, euskalgintzak abiatutako bideari eutsi eta are indar handiagoa eman nahirik(?) Euskaldun kontzientziatuok euskaraz bizitzeko jarrera geure egin eta indartuz gero, bizkortu dezakegu eragile sozial eta politikoek euskararekiko jokabidea aktiboak izatea? (Erabili.com.:
‎Horren bila ibili gara azken urte hauetan. Ahalegin handiak egin dira bide egokien bila. Eta, azkenean, honetan ere aurrerantz egitea lortu dugu.
‎izeneko txostenean mundu berri baten aurkezpena egin zigun Eneko Barberena jaunak. Internet bidez sareak gazteen artean hartzen ari diren indarraz jabetzeko zenbait datu eskainiz. (Informazio gehiago nahi izanez gero:
‎Horren adibide aparteko bizitza egiteko gogo hori ahalbideratzeko lonjak eta alokatzea. Bestalde, teknologia berrian bidez beren bizitza osoa antolatzeko gai ikusten omen dituzte buruak.
‎Euskara irakasteaz gain, sortzen ari diren mundu paralelo horretan euskararen aldeko moldeak bultzatu beharra du, bertan eurek bidelagun direla eta euren emozioen bidetik aurrerantz tira eginez.
‎Egintza horien ardura hartzen duten enpresei zerbitzua euskaraz eskaintzea eskatu behar zaie. Eta talde egokia dagoenean euskara hutsean gauzatzeko bideak abian jarri. Talde nahasiak direnean ere, euskarari eman behar zaio lehentasuna.
‎Eta ara!, poztasun arren aipatzen doguz ardurak; ardao baltzak lez, poztuten dau kantu benak; jaia itzaliz doa, eta bakoitza joango biarbere bidetik lur medarrean.
‎dan guztirako biderik laburrena atzera; olan doa jatsizibaia, atseden bila, erakarri dau egiten, naiezta daroaaitzerik aitz lemabakoa
‎Baina ez dira areek gizakientzat gitxiago onberak, maite dabe, maitatuak diran lez, eta sarritan eragozten dabe, luzaroargia goza dadin, gizakiaren bidea .
‎Arrazoi garbia izanik ezagutza universala, hortik deduzitzen dela etika normativoa, baina misterio santu hori inexistentea bada, ondorioztatu bada halako farorik ez dagoela inon cosmos honetan, eta cosmos honetatik harutzago ez dagoela ezer, zer ondorioztatu daiteke?: bide horrek ez duela erremediorik.
‎Nik zientzia metafisikoaren posibilitatea ikasten dut badagoela, baina Jesusek soilik ematen du klavea. Haren baitan sinesten ez dutenak konprenitzen ditut, eta ez dute beste biderik Kantek markatua baizik, hau da, materialismo ateoa, molde aunitzetan adieraz daitekeena. Eta konprenitzen ditut zeren Jesusik barik ez baita ikasten halako posibilitaterik kosmos honetan.
‎Hor daude eskrituristak, eta esaten dute ebangelioetan kontraesanak daudela, eta hasten dira (hitzaldietan egona naiz) esaten pasaje batzuk poetikoak direla, hau da, ez testimonio egiazkoak. Beste pasajeak dakusate direla intentzio teologikoarekin eginak, ez dira beraz testimonioak, beste pasaje bat diote gezurra dela Jesusek esan zuela hori (hau da Bera dela bidea , egia eta bizia), eta hola. Eta nik behin galdetu nion bati ea zer tendentzia zegoen estudio horietan, akaso ebangelio kanonikoak besteen mailara ekartzea?, apocrifoen mailara?.
‎nire irudiko eskrituristek, oso lan polita egiten dutenak ostean, itsatsi zaien joera, ilustratu? hori albo batera utzi lukete historia, batez ere errevelazioaren historia, ikertzerakoan, eta hortara errevelazioarekin batera agertzen diren seinaleak aintzat hartu, behar duten garrantziaz ohartuz, ez hartu halakoak deskribatzen direnean legendarioak bezala, edo mitologikoak (gezurrezkoak), horretara positivisten bidea hartzen baita, eta bide hortatik ezin egin daiteke demostraziorik ezer sobrenaturala denaz, baina aldi berean milagrero izan ez ditezela, jakina (lana ere egin dugu erregular), eta gutxiago oraindik, nigromante, esoterista edo holakoren bat.
‎Baina nire ikuspuntutik andrazkoak gizonezkoekin konparatuz, zerbait esatekotan, andrazkoak gizaki beteagok direla esan behar. Andrazkoek argiago ikusten dute egiazko bidea , eta zuzenago hautatzen maitasunezko jarduna.
‎Hala ere zerbait esan beharra dagoela uste dut. Andrazkoen artean gizonezkook eraginda (alderdi batetik behintzat horrela dela aitortu behar dugu gizonezkook), feminista talde txiki baina bihurriak sortu dira, andrazko izatea pozik onartzen ez dutenak eta, batez ere, genero eskubideak aipatuz okerreko bideak aukeratzen eta gizartean ezartzen ari direnak. Gizonezkoen matxismoa bereganatuz feminismo matxista gaitzesgarria eratzen ari direnak.
‎Errepidea konpontzen ari dira langileak.Mendi zati bat jausi da, lurra zulatua dagoharriak kendu behar dituzte bidetik asfaltoberregin.
‎Bizitza bidea
‎–Oi ene Ama, zein ederra den dagokizun zatia!... Benetan zure duin da, gure familiako hautatu zaren horren duin; bere laguntaldearen buru ikusten den enara txiki horren antzera eta erreinu berrira gidatu behar dituen bidea taxutzen duenaren antzera, bidea erakusten diguzun horren duin? (TG 216).
‎–Oi ene Ama, zein ederra den dagokizun zatia!... Benetan zure duin da, gure familiako hautatu zaren horren duin; bere laguntaldearen buru ikusten den enara txiki horren antzera eta erreinu berrira gidatu behar dituen bidea taxutzen duenaren antzera, bidea erakusten diguzun horren duin? (TG 216).
‎Ez dira etxeratuko herriko elizetan aldareko Sakramentu Santuari ikustaldirik egin barik. Ezta bidean aurkitzen ebezan eskalei eskupekorik emon barik be.
‎Beno, espero dut, orain, Karmel aldizkariari esker horrela izatea! Egia esan, oraingoz, AEBetan argitaratu da bakarrik, nahiz eta posible den Amazon bidez edo nire webgunearen bidez www.missnyet.comeskabideak egitea. Liburuak Frantziatik bidaltzen ditugu, bidalketa gastuak murrizteko.
‎Lartaun eta Patxi laurogeigarren hamarkadako gazte militanteak ziren, garai hartan beste asko bezala, Euskal Herrian. Baina bide ezberdinak aukeratu zituzten, bizitzan zehar pairatzea egokitu zitzaizkien gertaerengatik. Patxik borroka armatua aukeratu zuen; Lartaun-ek, ostera, gatazkari irtenbidea emateko bide baketsuagorik asmatuko zutela sinetsi nahi izan zuen.
‎Baina bide ezberdinak aukeratu zituzten, bizitzan zehar pairatzea egokitu zitzaizkien gertaerengatik. Patxik borroka armatua aukeratu zuen; Lartaun-ek, ostera, gatazkari irtenbidea emateko bide baketsuagorik asmatuko zutela sinetsi nahi izan zuen. Egia esan, ETAren historia oso da interesgarria, eta konplexua, Francoren garaian, bereziki.
2011
‎Biltzen ari zirenen artean Mixel Dihartze, Elise Aramendi, Piarres Lafitte, Eugène Goienetxe, Jauregiberri medikua, Iratzeder eta Madalena Jauregiberri xiberotarra zeuden. Emazteki gartsu honek Hegoaldeko Emakume Abertzale Batzaren antzeko zerbait egin nahi zuen Iparraldeko hiru probintzietan, eta ahalegin guziak bide horretatik bideratzen zituen.
‎Dahrendorf en arabera (Dahrendorf, 1971), gizarte gatazkaren sorburu garrantzitsuena ez da, Marx-ek zioen bezala, ekoizpen bideen propietatearen banaketa desberdina, baizik eta taldeen eta pertsonen artean izaten den autoritatearen banaketa desberdina.
‎Horrela, antolaketa arazoak izan zituzten matxinatu frankisten aurka borrokatzerakoan, udal arazoak konpontzerakoan edo elkarbizitza antolatzerakoan; are gehiago, ia talde bat ziren heinean, istilu asko izan zituzten herriko tradizionalistekin eta eskuindarrekin nola jardun behar zuten zehazterakoan (Frontea geldirik egon zen zazpi hileetan 15 tradizionalista atxilotu zituzten, baina berehala askatu zituzten EAJ koek egin zuten presioaren ondorioz) (Onaindia, 1937). Aldiz, tradizionalistak eta herriko jauntxoak interes talde bat ziren, eta argi zituzten zeintzuk ziren euren interesak eta interes horiek lortzeko bideak . Gerra garaian, oso ondo antolatu zituzten frontearen beste aldera jendea pasatzeko estrategiak, militar matxinatuei informazio pasatzeko espioitza sareak, edota sabotaje ugari prestatu zituzten errepublikaren aldeko soldaduen eta antolaketa militarren aurka (abade, agintari zein tradizionalistek parte hartzen zuten sabotaje hauetan).
‎Tradizionalistak, FET JONS eko kideak eta herriko jauntxoak interes talde bezala jokatzen zuten, eta, ondorioz, argi zituzten zeintzuk ziren euren interesak eta interes horiek lortzeko bideak . Gerra garaian zein gerra ostean, tradizionalistak agente aktibo giza jokatu zuten euren interesak babesten; jendea euren interesen arabera erabiltzen; eta ezkertiarrak, abertzaleak eta euskaltzaleak desagerrarazten.
‎Gerratik landa, soldata nimino baten jasotzailea nintzen baina aire aratz arnastearren desio kiskalgarria neukan hala ere. Aintzinetik pentsaturiko ideiarik gabe, hortik aparte, lurralde soil horien bideari nintzaion berriz lotu.
‎Ez nuen sekulan bere desengainuen kontua egin. Alabaina, aise asma daiteke, behin baino gehiagotan zorigaitzarekin borrokatu behar izan zuela halako suhartasun baten garaipenerako bidean . Etsimenduarekiko guda ere gogorra izan zitzaion hain segur.
‎Oren baten buruan, gehitu zidan: «Jende gehienak baino gehiago zakik, zorionerako bidean zabilek».
‎Laurogeita zazpi urte zeramatzan orduan. Munduko gerrak herria ia erabat hondatu bazuen ere, Durance aranaren eta inguruko mendien arteko bidea zegien autobusa martxan jarri zuten. Erlatiboki zalu zen baina behialan ezagutu nuen triskantzan neramala bururatzeko herri baten sarrerako lauki baten laguntza behar izan nuen.
‎Oraindanik alderriak bizigura zemaikien. Hortik goiti bidea oinez egin nuen. Doi doi ateratzen ginen gerrak bizitzaren garapen osoa ahalbidetu ez bazuen ere Lazard tombatik kanpo zegoen.
‎Biharamunean, kabala atera eta alhaguneruntz akuilatu aintzin larruzko zaku txipi batean bezperan bildutako ezkurrak busti zituen uhoitz batean. Makila gisan, metro bat eta erdiko burdinezko barra bat zeramala nabaritu nuen bere atzean hartu nuen saihes bidetik . Ardiak txakurraren menpe alhan utzi eta nengoen lekurantz igo zen.
‎Beldur nintzen niregan etor zekidan nire begiluzekeria egotziz baina ez. Bere bidea zen eta hobeagorik ez banu komitatu ninduen berekin jarraikitzera. Hemendik berrehun metrotara zihoan goialderuntz.
‎Eraikuntzak, bestalde, ideiara egin gaitezen, 500 m² edukiko ditu plantan, gehi 50 m²ko lau txoko, kanpoalde zabalarekin batera. Aipatua gauzatzeko bidean , proiektua osatuta dago eta estudio geologikoak eta doituta daude.
‎Haren Txorierriko eta inguruko euskaltzaleei begira egongo bada ere, gura duenak parte hartuko du proiektu honetan. Horretarako, zabalduko dira bideak haren inplementatze bidean (partaidetza proiektuaren erredakzioan, kudeaketan, sostengu ekonomikoan, funtzionamenduan...).
‎Haren Txorierriko eta inguruko euskaltzaleei begira egongo bada ere, gura duenak parte hartuko du proiektu honetan. Horretarako, zabalduko dira bideak haren inplementatze bidean (partaidetza proiektuaren erredakzioan, kudeaketan, sostengu ekonomikoan, funtzionamenduan...).
‎Berba hau hasieran Jaungoikoagaz zan. Dana Berbearen bidez egina da; eta egindakoetan ez da ezer Ha barik eginik. Harengan zan bizia.
‎Eta San Jeronimoren berbak gogoratzen ditu: . Ogisantu apurra eta odolsantu tanta bat jausten bada zenbat arduratzen garan, baina Jaunak berba egiten deuskunean Eskritura Santuaren bidez , zenbat bider arreta jarri barik egoten garan berari entzuten?.
‎Arratsaldeko laurak inguruan, Luis eta biok, autoa liburuekin beteta (Salmoak liburu barriekin eta beraren Idazlan guztiak liburuekin) Dimarako bidea hartu genduan; egun ederra zan, eta laster ginan han. Herri barruan sartzeko buelta asko emon ondoren, sartu ginan herriko plazan.
‎Obako semea zan Pedro de Madariaga, kaligrafo, euskalzale, gramatikalariaria, bi lanetan; Baltzolako semea zan Ilario Soloeta abade behargin sutsua, beste bi lanetan; Emaldiko semea zan Agustin Atutxa Bikarregi. Mugarra? olerki liburuaren egilea lan batean; eta santu izendatua izateko bidean dan, Domingo Iturrate Zubero, hirukoiztarra, beste bi lanetan.
‎Euskara batuaren inguruko eztabaidek kalte egin eutsoen. Egite bidean zan euskara batua euskalkien kaltetarako zala uste izanez, kritika gogor batzuk idatzi zituen. Bere ikuspegia. Euskara batuaren billa?
‎Eta gero, mezako ordua hurreratuz joiala eta, beherantz jo genduan; bide luzetxoa, ia bost km.
‎Liburutegi eta liburu dendetan sagua lez ibiltekoa zan, jakinguraz beteta?. Bizitza osoan bide horretatik jokatu eban, eta hortik lortu eban halako jakintza maila zabala.
‎Agintariak morroiak nahi dituenean, ez kolaboratzaile burutsuak, morroi bidetik ateratzen badira, bota egiten ditu horrelakoak, gainera saltzaile izena emanda. Eta are eta gehiago diktadoreak hurbilago euki dituenean, ondino eta saminago bihurtuz bazterketa.
‎(Studia ingogermanica eta palaeohispanica in honorem A. Tovar et L. Michelena, 291) Euskararen mesederako, politikan abertzaleak ez zirenek lan bikainak egin dituzte euskararen alde, adibidez Julio de Urkijo jaunak. Espainako lau hizkuntzak ezagutzen zituen eta umetan Elorrion euskara ikasteak eta gaztetandik izan zuen zaletasuna latin aurreko hizkuntzak penintsulan ezagutzeko, nire iritziz, arrazoi indartsuagoa dira, hartu zuen bidea hartzeko. 1944an Castro Guisasolaren liburu baten kontuemate bat argitaratu zuen, eta 1945an euskararen etimo batzuei buruz beste lan bat. Boletín de la Real Sociedad Vascongada de Amigos del País?
‎Espainia arazo lez eta Espainia arazorik gabe dira orduan dauden bi joera nagusiak. Lehenengoa Lainen bidea da, eta bigarrena, Opusko R. Calvo Sererrek hartzen duena.
‎Eta hortik Espainako beste unibertsitateetara zabaldu zen, batez ere bere ikasleen bitartez. Bere argitaratutako lanek argi uzten dute nola landu behar den alor hori gaurko ikerketaren bideak jarraitu nahi badira.
‎Aberria maite izan zuen, aberria osatzen duten gizakiak maite zituelako. Eta maitasun hori ez zuen erababili bere probetxurako, askotan gertatzen den bezala, bere garaiko gizarteari bideak irekitzeko baizik.
‎Urteroko bidaia egin dugu udaren bihotzean. Erraza zirudien arren eta ustez betiko bidetik joan, erratu egin gara. Kontuak kontu eta ibiliaren poderioan, gure Belokera noizbait heldu gara.
‎Horrelaxe bizi gara. Gorabeherek erakusten baitute, ordea, bidea eta ez zurikeriek.
‎Ardiak badatoz artegira eta katua sasipean ehizarako zelatan. Eguzkiak garai honetan hartu ohi duen bideari heldu dio: mendebaldea.
‎Ama, berriz, biziki giristinoa zen, eta euskaraz bakarrik hitz egiten zuen. Jadanik ezkonduta zirela, eta Espainiak Marokoko Rif aldean zuen gerlara ez joateko, desertatu, gurdia etxeko ondasunez eta hargin ofizioko tresnez bete, eta Iparraldeko bideari ekin zioten. Gurdian, gainerako gauzen artean, bizpahiru txerri zekartzaten eta muga pasatzerakoan poliziek haien harrabotsak entzun ez zitzaten, rona eman zieten eta horditurik, erdi lotan, ekarri zituzten Urruñaraino.
‎Ez zioten dirurik ematen, baserrietako mozkinak baizik, eta horrela bizi izan ziren lehen urte zail haietan. Bere eskuz altxatu zuen, Urruñarako bidean , ezker aldean, orduz geroztik albizutarren etxe eta habia izan den Iturrialde izeneko etxe handi ederra. Bitxikeria gisa, aipa dezagun berak egin zuela Kalbario mendiko gailurrean dagoen gurutze handia.
‎1979an Hiru uhainak izeneko ipuin eder eta gogoangarria plazaratu zuen Elkar argitaletxearen bitartez, eta 2003an, Maiatz en bidez , Lau sasoi, lau ipui liburu xarmangarria. Horretaz gain, ipuinak, gogoetak, olerkiak,?
‎Idazteko orduan biziki euskara ederra eta herrikoia erabili du beti. Hasiera hasieratik baturanzko bidea jorratu du, hori dela eta, euskal aditza batuaren aldeko apustua egin du. Lexikoa eta erramoldeak, berriz, lapurtera bizi bizitik hartu izan ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bidea 169 (1,11)
bidean 85 (0,56)
bide 61 (0,40)
bideak 48 (0,32)
Bidea 38 (0,25)
bidez 30 (0,20)
biderik 25 (0,16)
bidetik 18 (0,12)
Bide 13 (0,09)
bideari 12 (0,08)
Bidean 10 (0,07)
bidearen 8 (0,05)
bideetan 7 (0,05)
bidera 6 (0,04)
bideetatik 4 (0,03)
bideaz 3 (0,02)
biderako 3 (0,02)
bideren 3 (0,02)
Bideari 2 (0,01)
bideei 2 (0,01)
bideen 2 (0,01)
bidetzat 2 (0,01)
bidian 2 (0,01)
BIDEA 1 (0,01)
BIDEAREN 1 (0,01)
Bideak 1 (0,01)
Bidearen 1 (0,01)
Bidez 1 (0,01)
bidearen alde 1 (0,01)
bidearen aurrean 1 (0,01)
bideekin 1 (0,01)
bideetako 1 (0,01)
bideetan zehar 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bide egin 27 (0,18)
bide hori 17 (0,11)
bide bera 16 (0,11)
bide ez 9 (0,06)
bide hartu 9 (0,06)
bide jarraitu 9 (0,06)
bide jarri 7 (0,05)
bide eman 6 (0,04)
bide ireki 6 (0,04)
bide aurkitu 5 (0,03)
bide hau 5 (0,03)
bide ikusi 5 (0,03)
bide liburu 5 (0,03)
bide zabaldu 5 (0,03)
bide aurre 4 (0,03)
bide erakutsi 4 (0,03)
bide eskaini 4 (0,03)
bide hura 4 (0,03)
bide aukeratu 3 (0,02)
bide bakar 3 (0,02)
bide bat 3 (0,02)
bide egoki 3 (0,02)
bide erraztu 3 (0,02)
bide hain 3 (0,02)
bide ibili 3 (0,02)
bide irakaspen 3 (0,02)
bide joan 3 (0,02)
bide jorratu 3 (0,02)
bide urratu 3 (0,02)
bide utzi 3 (0,02)
bide albo 2 (0,01)
bide aritu 2 (0,01)
bide arrisku 2 (0,01)
bide banandu 2 (0,01)
bide behar 2 (0,01)
bide berri 2 (0,01)
bide beste 2 (0,01)
bide bide 2 (0,01)
bide bilatu 2 (0,01)
bide deitu 2 (0,01)
bide desberdin 2 (0,01)
bide ekin 2 (0,01)
bide erabili 2 (0,01)
bide ere 2 (0,01)
bide eskuizkribu 2 (0,01)
bide etorri 2 (0,01)
bide irakatsi 2 (0,01)
bide on 2 (0,01)
bide oso 2 (0,01)
bide zabal 2 (0,01)
bide zuzen 2 (0,01)
bide Azkue 1 (0,01)
bide Calahorra 1 (0,01)
bide Durango 1 (0,01)
bide Frantzia 1 (0,01)
bide Gasteiz 1 (0,01)
bide Irene 1 (0,01)
bide Kant 1 (0,01)
bide Medina 1 (0,01)
bide abian 1 (0,01)
bide agindu 1 (0,01)
bide aldapatsu 1 (0,01)
bide aldatu 1 (0,01)
bide alkar 1 (0,01)
bide amaitu 1 (0,01)
bide amestu 1 (0,01)
bide aparta 1 (0,01)
bide argi 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
bide egin ari 3 (0,02)
bide ez egon 3 (0,02)
bide irakaspen probetxugarri 3 (0,02)
bide jarraitu nahi 3 (0,02)
bide aurre egin 2 (0,01)
bide banandu nahiz 2 (0,01)
bide bat aurkitu 2 (0,01)
bide bera jarraitu 2 (0,01)
bide egin behar 2 (0,01)
bide eskuizkribu autografo 2 (0,01)
bide hori etorri 2 (0,01)
bide hori jokatu 2 (0,01)
bide ikusi ere 2 (0,01)
bide abian jarri 1 (0,01)
bide albo egin 1 (0,01)
bide albo txalet 1 (0,01)
bide aparta ukan 1 (0,01)
bide argi liburu 1 (0,01)
bide arrisku bide 1 (0,01)
bide aurkitu ezinik 1 (0,01)
bide aurre jarri 1 (0,01)
bide aurre tira 1 (0,01)
bide Azkue fundazio 1 (0,01)
bide bat oso 1 (0,01)
bide bera aurre 1 (0,01)
bide bera eraman 1 (0,01)
bide bera gertatu 1 (0,01)
bide bera hartu 1 (0,01)
bide bera jardun 1 (0,01)
bide bera joan 1 (0,01)
bide berri egin 1 (0,01)
bide beste aldaera 1 (0,01)
bide beste atxilotu 1 (0,01)
bide bide beherantz 1 (0,01)
bide bilatu baita 1 (0,01)
bide desberdin egia 1 (0,01)
bide desberdin erabili 1 (0,01)
bide Durango Uria 1 (0,01)
bide egin arte 1 (0,01)
bide egin autobus 1 (0,01)
bide egin bonbardaketa 1 (0,01)
bide egin ezan 1 (0,01)
bide egin ezinbesteko 1 (0,01)
bide egin ezinik 1 (0,01)
bide egin irakatsi 1 (0,01)
bide egoki bila 1 (0,01)
bide egoki salmo 1 (0,01)
bide egoki zeren 1 (0,01)
bide eman Davant 1 (0,01)
bide eman ukan 1 (0,01)
bide erakutsi ezan 1 (0,01)
bide ere eskaini 1 (0,01)
bide erraztu asmo 1 (0,01)
bide erraztu teknika 1 (0,01)
bide eskaini asmo 1 (0,01)
bide eskaini behar 1 (0,01)
bide eskaini nahiez 1 (0,01)
bide etorri eite 1 (0,01)
bide etorri zira 1 (0,01)
bide ez eduki 1 (0,01)
bide Frantzia joan 1 (0,01)
bide Gasteiz iritsi 1 (0,01)
bide hain ekarpen 1 (0,01)
bide hain inportante 1 (0,01)
bide hartu behar 1 (0,01)
bide hartu i 1 (0,01)
bide hau euskal 1 (0,01)
bide hau merezi 1 (0,01)
bide hau mistika 1 (0,01)
bide hori aldatu 1 (0,01)
bide hori bideratu 1 (0,01)
bide hori egin 1 (0,01)
bide hori eman 1 (0,01)
bide hori eraman 1 (0,01)
bide hori eutsi 1 (0,01)
bide hori ez 1 (0,01)
bide hori ezin 1 (0,01)
bide hori joan 1 (0,01)
bide hori jorratu 1 (0,01)
bide hura inplementatu 1 (0,01)
bide hura jarraitu 1 (0,01)
bide hura neke 1 (0,01)
bide hura olerki 1 (0,01)
bide ibili lagundu 1 (0,01)
bide ikusi ez 1 (0,01)
bide ireki baizik 1 (0,01)
bide ireki borroka 1 (0,01)
bide ireki jarraitu 1 (0,01)
bide Irene Isusi 1 (0,01)
bide jarraitu askatasun 1 (0,01)
bide jarraitu laguntza 1 (0,01)
bide jarri beharrean 1 (0,01)
bide jarri ezan 1 (0,01)
bide jarri zira 1 (0,01)
bide joan egon 1 (0,01)
bide jorratu behar 1 (0,01)
bide Kant markatu 1 (0,01)
bide liburu hasiera 1 (0,01)
bide liburu hitzaurre 1 (0,01)
bide on ala 1 (0,01)
bide on ekarri 1 (0,01)
bide oso eman 1 (0,01)
bide urratu ari 1 (0,01)
bide urratu oinarritu 1 (0,01)
bide utzi nahiz 1 (0,01)
bide zabal egin 1 (0,01)
bide zabal urratu 1 (0,01)
bide zabaldu jak 1 (0,01)
bide zabaldu jardun 1 (0,01)
bide zuzen eskaini 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia