2010
|
|
Egindako lan guztiaren eta garaitutako buruko minen ordain gisa edo opari lez, idazkortz? eder bat eskaini zioten Augustini, idazten
|
bidea
irekitzen jarrai zezan.
|
|
Augustinen orduko lexikoaren zerrendatxoa ere badakar, horko hitz asko eta asko garai hartan erabiltzen ziren neologismoak baitziren. Horietako batzuek
|
bidea
egin dute eta euskaldun guztion lexikoaren ondare bihurtu dira.
|
|
Hamar urte zituela Saturrarango seminarioan sartu zen. Apaiz izateko
|
bidea
hasi zuen, beraz. Eta haren bizitzaren oinarri izango ziren bost zutabeak seinalatu ondoren, haren biografoak hau dio:
|
|
–Artibai?,. Txori Erreka?,. Basa txoritxu? etab. Haien artean garbi ikusi omen zuen bere
|
bidea
zein zen: bere herriaren eta euskararen alde lan egitea.
|
|
Egia da, Elizan gotzainak aukeratzeko beste bide batzuk be erabili izan dirala. Baina gaur egungo
|
bidea
danok dakigu zein dan eta bide hori aldatu be egin leitekela. Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan.
|
|
Egia da, Elizan gotzainak aukeratzeko beste bide batzuk be erabili izan dirala. Baina gaur egungo bidea danok dakigu zein dan eta
|
bide
hori aldatu be egin leitekela. Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan.
|
|
Baina gaur egungo bidea danok dakigu zein dan eta bide hori aldatu be egin leitekela. Momentuz daukagun
|
bidea
erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan. Bide berbera erabili izan da orain arteko gotzainak aukeratzeko be, esaterako, Jose Mª Setien edo Juan Mª Uriarte eta baita beste mendebaldeko Eliza Katolikoaren gotzain guztiak aukeratzeko be.
|
|
Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan.
|
Bide
berbera erabili izan da orain arteko gotzainak aukeratzeko be, esaterako, Jose Mª Setien edo Juan Mª Uriarte eta baita beste mendebaldeko Eliza Katolikoaren gotzain guztiak aukeratzeko be. Garbi dago, bada, Jose Ignacio Munilla Donostiako legezko gotzaina dogula.
|
|
+ 08:00etan edo Madrilako
|
bidea
hartu genuen burua makur patrol(?) batean eta eskuburdinak jarrita, eskuak atzealdera eramanda. Zorionez pixka bat beranduago eskuburdinak kendu eta eskuak aurrealdean ipintzen utzi zidaten.
|
|
Elkarrizketa luzea egin genuen (4 ordukoa?) nire ondoan zetozen bi g.z.ek eta hirurok. Burua altxata baina estalita,
|
bidea
ikus ez nezan. Zeru lurrak astindu genituen:
|
|
Bakean utzi ninduten! Ziegako
|
bidean
batek oso goxo hitz egin zidan: –Ondo zeratu zara.
|
|
Berriz ere infernura!
|
Bidean
: –Bukatu zaizkizu orain arteko pribilegioak!
|
|
Goiko pasiloetara igo eta betikoa: gorputza tenteago jarri eta begiak irekitzeko baimena, noizean behin
|
bidean
beste atxiloturen batekin topo eginez geratu eta buru makur eta begiak itxita edukitzen nindutelarik segundo batzuetan. Azkenean, forentsearen aurrean:
|
|
Agur?. Eta noski ziegarako
|
bidea
hartu genuen 11 aldiz. Umiliazioa bidean, umiliazioa bidean, umiliazioa nonahi eta noiznahi.
|
|
Eta noski ziegarako bidea hartu genuen 11 aldiz. Umiliazioa
|
bidean
, umiliazioa bidean, umiliazioa nonahi eta noiznahi. Giza eskubide oinarrikoak erabat zapalduak demokraziaren izenean!.
|
|
Eta noski ziegarako bidea hartu genuen 11 aldiz. Umiliazioa bidean, umiliazioa
|
bidean
, umiliazioa nonahi eta noiznahi. Giza eskubide oinarrikoak erabat zapalduak demokraziaren izenean!.
|
|
a/ bidegabekeria eta giza eskubideen zapalketa posible egiten duten epaile, politikari, lege eta epaitegien salaketa gardena eta gaitzespen irmoa ongi ongi prestatzea; eta b/ nire inguruan ditudan presoak, euskaldunak zein besteak? (espainiarrak, latinamerikarrak e.a.) maitatzea eta askatasun
|
bidean
ibiltzen laguntzea. Nola?
|
|
2003 urteko urrian gertatu zen: orduan Del Olmo instrukzio epaileak sumarioa edo auzi nagusia bitan banatu zuen eta 2007.ean bultzada erabakigarria eman zion, 3 lagun gehiago inputatuz eta auzi hau epaiketa
|
bidean
jarriz.
|
|
Martin UGALDE, Joxemi ZUMALABE, Joseba JAKA, Luis GOIA eta abarrekin?
|
bide
beretsuetatik ibiltzeko prest nengoke gaur egun ere, poz pozik eta ilusio ikaragarriaz.
|
|
Bigarren ahapaldia Salaberriren laugarrenaren aldamenean dago. Bigarren ahapaldia ulertzeko
|
bidea
beste aldaera batzuk ematen digute.
|
|
Landare hazidunen
|
bide
ebolutiboan emaniko urrats garrantzitsu guztiek dute ordezkariren bat gure irudi espiral horretan. Bost kontinenteetatik ekarri ditugu, eta, aldi berean, beren txokotxoetan bada ere, bizirik irautea lortu duten zuhaitzak dira.
|
|
Baina argi piska bat badut eman. Eta daukat ezen hipotesien bitartez historiaren filosofia ezberdinak egiten ahal direla, eta ez bada ahazten oinarriak suposamenak direla, ez gaude falazian eroriak, eta bai egiazko
|
bideetatik
.
|
|
han aurkitu nebazan eskola nagusiko herrikideak, eta egiten daben lanaren zehaztasunak jakin. Bake, alkarte eta kultura
|
bide
hori ezin hobea da gure izen onerako. Arratsaldean moja karmeldarren eleizatxuan mezea egoan antolatuta.
|
|
Hau gaineratu gura dot hemen: Gure herriaren historiak eta kultura egoereak berez beste holakoen antzeko zoria ulertzeko erreztasuna edo
|
bidea
emoten deuskue.
|
|
Kronika kutsu hori da, beraz, Arriolaren bertsogintzari darion, alderdi nabariena, eta aipagarriena?, Lekuonaren 1981eko berbak erabilita. Harrezkeroko bertsogintzan ere(),
|
bide
beretik jarraitu zuen Arriolak, hurreko errealitateari behatuz, eta gertatzen zenaren berri emanez, urteotan bertsorik gehienak Donostiako El Diario Vasco n eta Arrasateko jubilatuen aldizkarian argitaratu zituelarik.
|
|
Bederatzi urte lehenago Deustuko Unibertsitateak Honoris CausaDoktore egin zuen jesuitak, besteak beste, Auspoaliburu bilduma mardulean 311 liburu zizkien opetsiak liburuzale euskaldunei. Edozelan ere, hil osteko egunetan liburu berri batek ikusi zuen argia, Mondragoiko kalezaiñaren bertsoakbertso liburuak, hain zuen ere, Zavalak berak hil aurretxoan amaitua eta inprentarako
|
bidean
utzia.
|
|
Bost urte zituelarik, ama haurdun gelditu zen hirugarren aldiz. Baina patu txarrak eraman zituen, bai bera, eta bai barruan zeramatzan bi neskatilak, bi urte lehenago hildako beste neskatilaren herio
|
bideari
jarraiki. Heriotza hauek izugarri kolpatu zuten Xabier eta eragin handia izan dute bai bere izakeran eta baita bere bizimoduan ere.
|
|
2007an, lehen aipatu dudan Oroitzirriakliburu zirraragarria kaleratu zuen Maiatz en eskutik, eta 2008an bi liburu eman zituen argitara: Hiriaargitaletxearenbidez kaleratutakoBizil eta oldar olerki liburu autobiografikoa eta Elkar en
|
bidez
plazaratu zuen Izotzetik izaneraizeneko erdi saiakera erdi eleberri estetiko esperimentala. Azken liburu honetan euskararen sorreraz duen kezka asebetetzen saiatu da.
|
|
Beraz, jatorrizko hiztunek erabiltzen badituzte errazteko
|
bideak
eta konpentsazio baliabideak, irakatsi ere egin dira, eta era berezian, gabiltzan moduan ibilirik profesioz irakasle direnei hizkera landu, doitua erakusten.
|
|
Rutinak informazioa emateko
|
bide
konbentzionalak dira:
|
|
Beraz, irakaslea gehiegizko zuzenketetan ez da ariko; bestela ikaslea esanahietatik formetara aldatuko da. Dena den, Ikasleak ikasiko badu,
|
bide
onetik ala txarretik doan jakin egin behar du.
|
|
Idazteko edo klasea emateko nahitaezko lehen premisa kontzeptuak edukitzea da. Hori hola izanik ere, baina azalpenerako trebetasuna, ordenatzearena, bata bestearen atzean jartzea eta kontzeptuak elkarrekin lotzea, estudio
|
bidez
eta ariketen bitartez lortzen da.
|
|
Txapelketak ekintza osagarri batzuk izan zituen; izan ere, aurreko ostiralean, Jautarkol olerkari ezagunak Xenpelar bertsolariari buruzko berbaldi bat eman zuen, Laborda abadeak kantatutako bertsoen laguntzarekin.
|
Bide
beretik, bezperan, larunbat iluntzean, Dionisio Azkue Dunixiidazleak Bilintxen bertsogintza aztertu zuen, Olaizola, Zabalbeaskoa eta Lizarraga kantariek lagunduta.
|
|
/ Euskalerria euskerik gabe/ bai dala erri gaixoa,/ maasti orritsu ederra bai, a/ mats alerik gabekoa!?.
|
Bide
beretik, hirugarrenean: –Irakasleak bezela daukat/ nik ere aitortu naia,/ au esanikan yoan zitzaigun/ Arana Goiri aundia:
|
|
Heltzeke dagoena, ez dago beti
|
bidean
.
|
|
3 komentarioak hamaika egiten ahal dira guzti horretaz, eta bat egingo dut amaitzeko. Sozialismo moderatua proposatu dut (sendotasunez erreformak bultzatzen dituena, eta hori da niretzat
|
bide
egokiena zeren bakean garatzen ahal baita, demokrazian adibidez, eta ejerzitoek errespetatuz demokrazia), baina jada jakituriazko liburuetan bada esaten nola gobernu gaiztoek amaiera ez desiatuak edukitzen dituztela usuenean, eta bata izan daiteke iraultza, zeinaren posibilitatea nik ez baitut ukatzen. Beraz, nik, gaur egun, nire teoriak ontzat hartzen dituen sozialismo erreformistarekin bat egiten dut, baina, haiek esaten dutenaren kontrara, ezin dut ukatu, logika garbian, iraultzaren posibilitatea ere.
|
|
justifikatzerakoan, eta hola. Helburua?, izango litzateke zibilizazioaren joera ekonomiko nagusia aldatzea, eta joera acumulativotik igarotzea, dagoen eskarmentua aintzat harturik, joera redistributivoaren nagusitasunera,
|
bidean
hain inportantea den lanaren kultura hori galdu gabe. Nahikoa da.
|
|
Eskolatik kanpo ez genuen inoiz ezertarako gaztelaniarik erabiltzen. Elizan ere, liturgia hizkuntza latina izanik, kristau
|
bidea
, azalpenak, hitzaldiak, aitortzak, kantuak, den dena euskara hutsean izaten zen.
|
|
(: Idazlan guztiak VISenperetik Senperera, 212 or.).
|
Bide
beretik, Franck Dolosorrek zera diosku: –Hogoigarren mende hastapenean, Senpereko seme hau bertsulari ospetsuenetakoa izan zen?
|
|
Bainan bai buruz ernea ta abila? (, 73 or.). Herria aldizkarian,
|
bide
beretik: –Botz mehe eta ttiki bat omen zuen, orduan ez bide zitaiken bozgorailurik Euskal Herriko plazetan.
|
|
Horrek argi erakusten du Matxinek garai hartan zeukan sona eta ezagutza.
|
Bide
beretik, esan beharra dago, Txirritak, Iparraldera bertsotan joaten zenean, gehienetan?, Matxin izaten zuela kantu lagun.
|
|
Seguru asko Dargaitzek mamia gordeko zuen buruan, eta gero gutxi gorabehera tolestuko zuen. Berak diotso Aitzoli, etxera
|
bidean
errezitaturecit (é agertzen da testuan) egin ziola ahapaldia herriko abadeari, eta honek hiru libera eman zizkiola. Edozelan ere, metrikaren aldetiko gorabeherak nabarmenak dira Aitzolek Dargaitzeri hartutako bertsorik gehienetan.
|
|
Izugarrizko lana egin dugu euskara normalizatuz gaur egungo premietarako prestatzen, baita euskarari komunikabideetan, irakaskuntzan nahiz administrazioan
|
bidea
egiten. Hala ere, ahaleginak ahalegin, kili kolo ageri zaigu euskara gizarteko harremanetan.
|
|
Mundu zabalerako
|
bideak
ireki dizkigun globalizazio tresna ugariek irrati, telebista, internet, eskuko telefono eta halakoek inguruko hizkuntzen indarra hain handia izanik, euskara itobeharrean jarri digute. Euskaltzaleen artean edonon ari gara ardura eta kezka sumatzen.
|
|
Inpase egoeran gaude. Ataka horretatik ateratzeko, zerbitzuen alorra eragin nahi duen Lehen Hitzetik zerbitzua euskaraz eragite ekintza jarri du abian kontseiluak, euskalgintzak abiatutako
|
bideari
eutsi eta are indar handiagoa eman nahirik(?) Euskaldun kontzientziatuok euskaraz bizitzeko jarrera geure egin eta indartuz gero, bizkortu dezakegu eragile sozial eta politikoek euskararekiko jokabidea aktiboak izatea? (Erabili.com.:
|
|
Horren bila ibili gara azken urte hauetan. Ahalegin handiak egin dira
|
bide
egokien bila. Eta, azkenean, honetan ere aurrerantz egitea lortu dugu.
|
|
izeneko txostenean mundu berri baten aurkezpena egin zigun Eneko Barberena jaunak. Internet
|
bidez
sareak gazteen artean hartzen ari diren indarraz jabetzeko zenbait datu eskainiz. (Informazio gehiago nahi izanez gero:
|
|
Horren adibide aparteko bizitza egiteko gogo hori ahalbideratzeko lonjak eta alokatzea. Bestalde, teknologia berrian
|
bidez
beren bizitza osoa antolatzeko gai ikusten omen dituzte buruak.
|
|
Euskara irakasteaz gain, sortzen ari diren mundu paralelo horretan euskararen aldeko moldeak bultzatu beharra du, bertan eurek bidelagun direla eta euren emozioen
|
bidetik
aurrerantz tira eginez.
|
|
Egintza horien ardura hartzen duten enpresei zerbitzua euskaraz eskaintzea eskatu behar zaie. Eta talde egokia dagoenean euskara hutsean gauzatzeko
|
bideak
abian jarri. Talde nahasiak direnean ere, euskarari eman behar zaio lehentasuna.
|
|
Eta ara!, poztasun arren aipatzen doguz ardurak; ardao baltzak lez, poztuten dau kantu benak; jaia itzaliz doa, eta bakoitza joango biarbere
|
bidetik
lur medarrean.
|
|
dan guztirako
|
biderik
laburrena atzera; olan doa jatsizibaia, atseden bila, erakarri dau egiten, naiezta daroaaitzerik aitz lemabakoa
|
|
Baina ez dira areek gizakientzat gitxiago onberak, maite dabe, maitatuak diran lez, eta sarritan eragozten dabe, luzaroargia goza dadin, gizakiaren
|
bidea
.
|
|
Arrazoi garbia izanik ezagutza universala, hortik deduzitzen dela etika normativoa, baina misterio santu hori inexistentea bada, ondorioztatu bada halako farorik ez dagoela inon cosmos honetan, eta cosmos honetatik harutzago ez dagoela ezer, zer ondorioztatu daiteke?:
|
bide
horrek ez duela erremediorik.
|
|
Nik zientzia metafisikoaren posibilitatea ikasten dut badagoela, baina Jesusek soilik ematen du klavea. Haren baitan sinesten ez dutenak konprenitzen ditut, eta ez dute beste
|
biderik
Kantek markatua baizik, hau da, materialismo ateoa, molde aunitzetan adieraz daitekeena. Eta konprenitzen ditut zeren Jesusik barik ez baita ikasten halako posibilitaterik kosmos honetan.
|
|
Hor daude eskrituristak, eta esaten dute ebangelioetan kontraesanak daudela, eta hasten dira (hitzaldietan egona naiz) esaten pasaje batzuk poetikoak direla, hau da, ez testimonio egiazkoak. Beste pasajeak dakusate direla intentzio teologikoarekin eginak, ez dira beraz testimonioak, beste pasaje bat diote gezurra dela Jesusek esan zuela hori (hau da Bera dela
|
bidea
, egia eta bizia), eta hola. Eta nik behin galdetu nion bati ea zer tendentzia zegoen estudio horietan, akaso ebangelio kanonikoak besteen mailara ekartzea?, apocrifoen mailara?.
|
|
nire irudiko eskrituristek, oso lan polita egiten dutenak ostean, itsatsi zaien joera, ilustratu? hori albo batera utzi lukete historia, batez ere errevelazioaren historia, ikertzerakoan, eta hortara errevelazioarekin batera agertzen diren seinaleak aintzat hartu, behar duten garrantziaz ohartuz, ez hartu halakoak deskribatzen direnean legendarioak bezala, edo mitologikoak (gezurrezkoak), horretara positivisten
|
bidea
hartzen baita, eta bide hortatik ezin egin daiteke demostraziorik ezer sobrenaturala denaz, baina aldi berean milagrero izan ez ditezela, jakina (lana ere egin dugu erregular), eta gutxiago oraindik, nigromante, esoterista edo holakoren bat.
|
|
Baina nire ikuspuntutik andrazkoak gizonezkoekin konparatuz, zerbait esatekotan, andrazkoak gizaki beteagok direla esan behar. Andrazkoek argiago ikusten dute egiazko
|
bidea
, eta zuzenago hautatzen maitasunezko jarduna.
|
|
Hala ere zerbait esan beharra dagoela uste dut. Andrazkoen artean gizonezkook eraginda (alderdi batetik behintzat horrela dela aitortu behar dugu gizonezkook), feminista talde txiki baina bihurriak sortu dira, andrazko izatea pozik onartzen ez dutenak eta, batez ere, genero eskubideak aipatuz okerreko
|
bideak
aukeratzen eta gizartean ezartzen ari direnak. Gizonezkoen matxismoa bereganatuz feminismo matxista gaitzesgarria eratzen ari direnak.
|
|
Errepidea konpontzen ari dira langileak.Mendi zati bat jausi da, lurra zulatua dagoharriak kendu behar dituzte
|
bidetik
asfaltoberregin.
|
|
Bizitza
|
bidea
|
|
–Oi ene Ama, zein ederra den dagokizun zatia!... Benetan zure duin da, gure familiako hautatu zaren horren duin; bere laguntaldearen buru ikusten den enara txiki horren antzera eta erreinu berrira gidatu behar dituen
|
bidea
taxutzen duenaren antzera, bidea erakusten diguzun horren duin? (TG 216).
|
|
–Oi ene Ama, zein ederra den dagokizun zatia!... Benetan zure duin da, gure familiako hautatu zaren horren duin; bere laguntaldearen buru ikusten den enara txiki horren antzera eta erreinu berrira gidatu behar dituen bidea taxutzen duenaren antzera,
|
bidea
erakusten diguzun horren duin? (TG 216).
|
|
Ez dira etxeratuko herriko elizetan aldareko Sakramentu Santuari ikustaldirik egin barik. Ezta
|
bidean
aurkitzen ebezan eskalei eskupekorik emon barik be.
|
|
Beno, espero dut, orain, Karmel aldizkariari esker horrela izatea! Egia esan, oraingoz, AEBetan argitaratu da bakarrik, nahiz eta posible den Amazon
|
bidez
edo nire webgunearen bidez www.missnyet.comeskabideak egitea. Liburuak Frantziatik bidaltzen ditugu, bidalketa gastuak murrizteko.
|
|
Lartaun eta Patxi laurogeigarren hamarkadako gazte militanteak ziren, garai hartan beste asko bezala, Euskal Herrian. Baina
|
bide
ezberdinak aukeratu zituzten, bizitzan zehar pairatzea egokitu zitzaizkien gertaerengatik. Patxik borroka armatua aukeratu zuen; Lartaun-ek, ostera, gatazkari irtenbidea emateko bide baketsuagorik asmatuko zutela sinetsi nahi izan zuen.
|
|
Baina bide ezberdinak aukeratu zituzten, bizitzan zehar pairatzea egokitu zitzaizkien gertaerengatik. Patxik borroka armatua aukeratu zuen; Lartaun-ek, ostera, gatazkari irtenbidea emateko
|
bide
baketsuagorik asmatuko zutela sinetsi nahi izan zuen. Egia esan, ETAren historia oso da interesgarria, eta konplexua, Francoren garaian, bereziki.
|
2011
|
|
Biltzen ari zirenen artean Mixel Dihartze, Elise Aramendi, Piarres Lafitte, Eugène Goienetxe, Jauregiberri medikua, Iratzeder eta Madalena Jauregiberri xiberotarra zeuden. Emazteki gartsu honek Hegoaldeko Emakume Abertzale Batzaren antzeko zerbait egin nahi zuen Iparraldeko hiru probintzietan, eta ahalegin guziak
|
bide
horretatik bideratzen zituen.
|
|
Dahrendorf en arabera (Dahrendorf, 1971), gizarte gatazkaren sorburu garrantzitsuena ez da, Marx-ek zioen bezala, ekoizpen
|
bideen
propietatearen banaketa desberdina, baizik eta taldeen eta pertsonen artean izaten den autoritatearen banaketa desberdina.
|
|
Horrela, antolaketa arazoak izan zituzten matxinatu frankisten aurka borrokatzerakoan, udal arazoak konpontzerakoan edo elkarbizitza antolatzerakoan; are gehiago, ia talde bat ziren heinean, istilu asko izan zituzten herriko tradizionalistekin eta eskuindarrekin nola jardun behar zuten zehazterakoan (Frontea geldirik egon zen zazpi hileetan 15 tradizionalista atxilotu zituzten, baina berehala askatu zituzten EAJ koek egin zuten presioaren ondorioz) (Onaindia, 1937). Aldiz, tradizionalistak eta herriko jauntxoak interes talde bat ziren, eta argi zituzten zeintzuk ziren euren interesak eta interes horiek lortzeko
|
bideak
. Gerra garaian, oso ondo antolatu zituzten frontearen beste aldera jendea pasatzeko estrategiak, militar matxinatuei informazio pasatzeko espioitza sareak, edota sabotaje ugari prestatu zituzten errepublikaren aldeko soldaduen eta antolaketa militarren aurka (abade, agintari zein tradizionalistek parte hartzen zuten sabotaje hauetan).
|
|
Tradizionalistak, FET JONS eko kideak eta herriko jauntxoak interes talde bezala jokatzen zuten, eta, ondorioz, argi zituzten zeintzuk ziren euren interesak eta interes horiek lortzeko
|
bideak
. Gerra garaian zein gerra ostean, tradizionalistak agente aktibo giza jokatu zuten euren interesak babesten; jendea euren interesen arabera erabiltzen; eta ezkertiarrak, abertzaleak eta euskaltzaleak desagerrarazten.
|
|
Gerratik landa, soldata nimino baten jasotzailea nintzen baina aire aratz arnastearren desio kiskalgarria neukan hala ere. Aintzinetik pentsaturiko ideiarik gabe, hortik aparte, lurralde soil horien
|
bideari
nintzaion berriz lotu.
|
|
Ez nuen sekulan bere desengainuen kontua egin. Alabaina, aise asma daiteke, behin baino gehiagotan zorigaitzarekin borrokatu behar izan zuela halako suhartasun baten garaipenerako
|
bidean
. Etsimenduarekiko guda ere gogorra izan zitzaion hain segur.
|
|
Oren baten buruan, gehitu zidan: «Jende gehienak baino gehiago zakik, zorionerako
|
bidean
zabilek».
|
|
Laurogeita zazpi urte zeramatzan orduan. Munduko gerrak herria ia erabat hondatu bazuen ere, Durance aranaren eta inguruko mendien arteko
|
bidea
zegien autobusa martxan jarri zuten. Erlatiboki zalu zen baina behialan ezagutu nuen triskantzan neramala bururatzeko herri baten sarrerako lauki baten laguntza behar izan nuen.
|
|
Oraindanik alderriak bizigura zemaikien. Hortik goiti
|
bidea
oinez egin nuen. Doi doi ateratzen ginen gerrak bizitzaren garapen osoa ahalbidetu ez bazuen ere Lazard tombatik kanpo zegoen.
|
|
Biharamunean, kabala atera eta alhaguneruntz akuilatu aintzin larruzko zaku txipi batean bezperan bildutako ezkurrak busti zituen uhoitz batean. Makila gisan, metro bat eta erdiko burdinezko barra bat zeramala nabaritu nuen bere atzean hartu nuen saihes
|
bidetik
. Ardiak txakurraren menpe alhan utzi eta nengoen lekurantz igo zen.
|
|
Beldur nintzen niregan etor zekidan nire begiluzekeria egotziz baina ez. Bere
|
bidea
zen eta hobeagorik ez banu komitatu ninduen berekin jarraikitzera. Hemendik berrehun metrotara zihoan goialderuntz.
|
|
Eraikuntzak, bestalde, ideiara egin gaitezen, 500 m² edukiko ditu plantan, gehi 50 m²ko lau txoko, kanpoalde zabalarekin batera. Aipatua gauzatzeko
|
bidean
, proiektua osatuta dago eta estudio geologikoak eta doituta daude.
|
|
Haren Txorierriko eta inguruko euskaltzaleei begira egongo bada ere, gura duenak parte hartuko du proiektu honetan. Horretarako, zabalduko dira
|
bideak
haren inplementatze bidean (partaidetza proiektuaren erredakzioan, kudeaketan, sostengu ekonomikoan, funtzionamenduan...).
|
|
Haren Txorierriko eta inguruko euskaltzaleei begira egongo bada ere, gura duenak parte hartuko du proiektu honetan. Horretarako, zabalduko dira bideak haren inplementatze
|
bidean
(partaidetza proiektuaren erredakzioan, kudeaketan, sostengu ekonomikoan, funtzionamenduan...).
|
|
Berba hau hasieran Jaungoikoagaz zan. Dana Berbearen
|
bidez
egina da; eta egindakoetan ez da ezer Ha barik eginik. Harengan zan bizia.
|
|
Eta San Jeronimoren berbak gogoratzen ditu: . Ogisantu apurra eta odolsantu tanta bat jausten bada zenbat arduratzen garan, baina Jaunak berba egiten deuskunean Eskritura Santuaren
|
bidez
, zenbat bider arreta jarri barik egoten garan berari entzuten?.
|
|
Arratsaldeko laurak inguruan, Luis eta biok, autoa liburuekin beteta (Salmoak liburu barriekin eta beraren Idazlan guztiak liburuekin) Dimarako
|
bidea
hartu genduan; egun ederra zan, eta laster ginan han. Herri barruan sartzeko buelta asko emon ondoren, sartu ginan herriko plazan.
|
|
Obako semea zan Pedro de Madariaga, kaligrafo, euskalzale, gramatikalariaria, bi lanetan; Baltzolako semea zan Ilario Soloeta abade behargin sutsua, beste bi lanetan; Emaldiko semea zan Agustin Atutxa Bikarregi. Mugarra? olerki liburuaren egilea lan batean; eta santu izendatua izateko
|
bidean
dan, Domingo Iturrate Zubero, hirukoiztarra, beste bi lanetan.
|
|
Euskara batuaren inguruko eztabaidek kalte egin eutsoen. Egite
|
bidean
zan euskara batua euskalkien kaltetarako zala uste izanez, kritika gogor batzuk idatzi zituen. Bere ikuspegia. Euskara batuaren billa?
|
|
Eta gero, mezako ordua hurreratuz joiala eta, beherantz jo genduan;
|
bide
luzetxoa, ia bost km.
|
|
Liburutegi eta liburu dendetan sagua lez ibiltekoa zan, jakinguraz beteta?. Bizitza osoan
|
bide
horretatik jokatu eban, eta hortik lortu eban halako jakintza maila zabala.
|
|
Agintariak morroiak nahi dituenean, ez kolaboratzaile burutsuak, morroi
|
bidetik
ateratzen badira, bota egiten ditu horrelakoak, gainera saltzaile izena emanda. Eta are eta gehiago diktadoreak hurbilago euki dituenean, ondino eta saminago bihurtuz bazterketa.
|
|
(Studia ingogermanica eta palaeohispanica in honorem A. Tovar et L. Michelena, 291) Euskararen mesederako, politikan abertzaleak ez zirenek lan bikainak egin dituzte euskararen alde, adibidez Julio de Urkijo jaunak. Espainako lau hizkuntzak ezagutzen zituen eta umetan Elorrion euskara ikasteak eta gaztetandik izan zuen zaletasuna latin aurreko hizkuntzak penintsulan ezagutzeko, nire iritziz, arrazoi indartsuagoa dira, hartu zuen
|
bidea
hartzeko. 1944an Castro Guisasolaren liburu baten kontuemate bat argitaratu zuen, eta 1945an euskararen etimo batzuei buruz beste lan bat. Boletín de la Real Sociedad Vascongada de Amigos del País?
|
|
Espainia arazo lez eta Espainia arazorik gabe dira orduan dauden bi joera nagusiak. Lehenengoa Lainen
|
bidea
da, eta bigarrena, Opusko R. Calvo Sererrek hartzen duena.
|
|
Eta hortik Espainako beste unibertsitateetara zabaldu zen, batez ere bere ikasleen bitartez. Bere argitaratutako lanek argi uzten dute nola landu behar den alor hori gaurko ikerketaren
|
bideak
jarraitu nahi badira.
|
|
Aberria maite izan zuen, aberria osatzen duten gizakiak maite zituelako. Eta maitasun hori ez zuen erababili bere probetxurako, askotan gertatzen den bezala, bere garaiko gizarteari
|
bideak
irekitzeko baizik.
|
|
Urteroko bidaia egin dugu udaren bihotzean. Erraza zirudien arren eta ustez betiko
|
bidetik
joan, erratu egin gara. Kontuak kontu eta ibiliaren poderioan, gure Belokera noizbait heldu gara.
|
|
Horrelaxe bizi gara. Gorabeherek erakusten baitute, ordea,
|
bidea
eta ez zurikeriek.
|
|
Ardiak badatoz artegira eta katua sasipean ehizarako zelatan. Eguzkiak garai honetan hartu ohi duen
|
bideari
heldu dio: mendebaldea.
|
|
Ama, berriz, biziki giristinoa zen, eta euskaraz bakarrik hitz egiten zuen. Jadanik ezkonduta zirela, eta Espainiak Marokoko Rif aldean zuen gerlara ez joateko, desertatu, gurdia etxeko ondasunez eta hargin ofizioko tresnez bete, eta Iparraldeko
|
bideari
ekin zioten. Gurdian, gainerako gauzen artean, bizpahiru txerri zekartzaten eta muga pasatzerakoan poliziek haien harrabotsak entzun ez zitzaten, rona eman zieten eta horditurik, erdi lotan, ekarri zituzten Urruñaraino.
|
|
Ez zioten dirurik ematen, baserrietako mozkinak baizik, eta horrela bizi izan ziren lehen urte zail haietan. Bere eskuz altxatu zuen, Urruñarako
|
bidean
, ezker aldean, orduz geroztik albizutarren etxe eta habia izan den Iturrialde izeneko etxe handi ederra. Bitxikeria gisa, aipa dezagun berak egin zuela Kalbario mendiko gailurrean dagoen gurutze handia.
|
|
1979an Hiru uhainak izeneko ipuin eder eta gogoangarria plazaratu zuen Elkar argitaletxearen bitartez, eta 2003an, Maiatz en
|
bidez
, Lau sasoi, lau ipui liburu xarmangarria. Horretaz gain, ipuinak, gogoetak, olerkiak,?
|
|
Idazteko orduan biziki euskara ederra eta herrikoia erabili du beti. Hasiera hasieratik baturanzko
|
bidea
jorratu du, hori dela eta, euskal aditza batuaren aldeko apustua egin du. Lexikoa eta erramoldeak, berriz, lapurtera bizi bizitik hartu izan ditu.
|