Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 947

2015
‎Oi nire Jainkoaren zauriei darien iturri biziak, bai oparo jarioko duzuela beti gu elikatzeko eta bai ziur joango dela bizitza dohakabe honetako arrisku artean jainkozko likore honetatik elikatzen saiatzen dena.
‎Oi zuok, atseginez, pozkidaz eta gozotasunez eta zeuen nahia beti egitera zaudetenok, dolu egizue zeuen buruengatik! Gogoratu infernuko haserreen mende izango zaretela beti betiko, amaierarik gabe.
‎Oi zuok, atseginez, pozkidaz eta gozotasunez eta zeuen nahia beti egitera zaudetenok, dolu egizue zeuen buruengatik! Gogoratu infernuko haserreen mende izango zaretela beti betiko, amaierarik gabe. Kontuan izan erregu egiten dizuela orain kondenatuko zaituzten Epaileak, eta ez duzuela bizia seguru unetxo batean ere; zergatik ez duzue bizi nahi betiko?
‎Oi, ene Jainkoa! ...n duenean amaierarik gabeko egoera izango dela (han alferrik izango zaiola fedeko gauzez pentsatu nahi ez izatea, hemen egin ohi zuenez), eta ia oraindik gozatzen hasi ere ez zela egin zeritzanetik bere burua aldendua ikusten duenean (eta arrazoiz, biziarekin batera amaitzen dena, unetxo bat baizik ez baita), eta lagunarte itxuragabe eta errukigabe hartaz inguratua; lagunarte harekin sufritu duela beti , sugez beteriko aintzira kirasdun hartan sartua, eta haietatik gehien ahal duenak hozkadarik handiena egingo diola; zorigaiztoko ilunpe hartan ez dute ikusiko oinaze eta mina emango dizkiena baino besterik; ez dute ikusiko sugar beltz baten argia baino besterik! Oi, bera denerako zein motel azaldua doan!
‎Dohatsua zuen zoria. Bai arrazoi handia duzuela beti gorespen hauetan aritzean eta bai inbidia handia dizuela nire arimak, garai zorigaiztoko hauetan nire Jainkoari egiten zaizkion irain handiek ematen duten atsekabetik, eta hainbesteko esker gaiztoa ikustetik, eta Satanasek daramatzan arima ugariei ez ikusi egin nahi zaiela ikustetik aske baitzaudete.
‎Kexu izango ote naiz emakume santu honekin batera? Ez, ez dut inolako arrazoirik kexu agertzeko, neure Jainkoagan nik eska eta desira ditzakedan baino askoz ere maite erakutsi handiagoak ikusi baititut beti ! Zure onberatasunak hainbesteraino jasan nauelako ez bada, ez dut zertan agerturik kexu.
‎Zoriontsuak une beldurgarri hartan Zurekin pozten direnak, ene Jaun eta Jainkoa! Zuk jaso duzunak, une bateko atsegin bat lortzearren era doilorrean galdu zela konturatu denak eta beti Zu pozteko erabakia hartua duenak, zure laguntzaz (ez baitiezu huts egiten, ene arimaren on horrek, maite zaituztenei, ezta erantzun gabe uzten ere deitzen dizutenei), gero bizi izateko, zer erremedio izango luke, Jauna, hain on handia galdu izanaren oroipenaz, hau da, bataioaz gero geratu zen errugabetasuna galdu izanaren oroipenaz, hilez joatea baino besterik. Izan dezakeen bizitzarik hoberena, sentimendu honekin beti hilez joatea du.
‎Zuk jaso duzunak, une bateko atsegin bat lortzearren era doilorrean galdu zela konturatu denak eta beti Zu pozteko erabakia hartua duenak, zure laguntzaz (ez baitiezu huts egiten, ene arimaren on horrek, maite zaituztenei, ezta erantzun gabe uzten ere deitzen dizutenei), gero bizi izateko, zer erremedio izango luke, Jauna, hain on handia galdu izanaren oroipenaz, hau da, bataioaz gero geratu zen errugabetasuna galdu izanaren oroipenaz, hilez joatea baino besterik? Izan dezakeen bizitzarik hoberena, sentimendu honekin beti hilez joatea du. Hala ere, bihotz bihotzez maite zaituen arimak, nola sufritu ahal izango du?
‎Nahiago dut betiko bizitzarako ahaleginez eta itxaropenez bizi eta hiltzea, kreatura guztien eta amaituko diren ondasun guztien jabe izatea baino. Ez nazazu bertan behera utz, Jauna, Zugan itxaroten baitut, ez dakidala neure ustea huts gerta; zerbitza zaitzadala nik beti eta egizu nitaz nahi duzuna.
‎Har ezazu Zuk behar diren baliabideak nire arimak beraren nahierara baino gehiago zurera zerbitzu egin diezazun. Ez zigortu ni nik neuk nahi edo desira dudana emanez, zure maitasunak (nigan beti bizi denak), hala nahi ez badu. Hil bedi honezkero ni hau, eta bizi bedi nigan ni baino gehiago eta niretzat ni neu baino hobea dena, nik zerbitzu egin diezaiodan.
‎nik diodana egitea maitasun egintza bat zertuz, edota san Paulok dioena esanez: zer nahi duzu, Jauna, egin dezadan. Era askotara irakatsiko dizue han nola Berari atsegin eman eta abagune egokia da; izan ere, entzuten ari zaigula ematen du, eta ia beti prestatzen du arima hain ukitu fin honek, esanda geratu dena borondate sendoz egin ahal izateko.
‎10 Hemen egoitza honetan dagoen aldea esandakoa da: ia inoiz ere ez dago ez lehortasunik, ezta gainerako guztietan noizbehinka izaten ziren barruko nahasmendurik ere, baizik eta arima ia beti baretasunean dago; ez dago deabruak mesede hain goren hau imita dezakeen beldurrik; sen batean dago, ordea, Jainkoa delako ziurtasunaz; izan ere, esanda dagoenez, ez zentzumenek ezta ahalmenek ere ez dute hemen zerikusirik, Haren Maiestatea agertu baitzitzaion arimari eta berarekin sarrarazi baitzuen, nire ustez, deabrua sartzen ausartuko ez den eta Jaunak utziko ez dion lekura; eta hemen arimari egiten dizkion mesede guztietatik bat ere ez da, esan dudanez?
‎Eta nork jakin ditzakeen arimaren bake hau adierazteko izango diren Eskritura Santuko hainbeste gauza! Ene Jainkoa, zenbateraino doakigun [bake hau] ikusten duzunez gero, egizu kristauek bilatu nahi dezatela, eta eman diezunei ez iezaiezu ken, zeure errukiagatik; izan ere, egiazko bakea ematen diezun arte, eta ezin amaitu den lekura eramaten dituzun arte, beti bizi behar da beldurrez. Egiazko bakea diot, ez hau ez dela egiazkoa uste dudalako, gu Jainkoagandik urrunduko bagina, lehenengo gerrara itzultzea gerta daitekeelako baizik.
‎15 Nik diotsuet, ahizpak, gurutzerik ez zaiela falta; hala ere ez ditu kezkarazten, ezta bakea kentzen ere; laster batean igarotzen dira, olatu bat bezala, ekaitz batzuk, eta barealdia dator berriro; gogoan dakarten Jaunaren presentziak guztia ahantzarazten die. Bedeinka eta gorets bezate beti kreatura guztiek, amen.
‎1 Hemendik ez duzue atera behar, ahizpak, esan ditudan ondorio hauek beti sen batean daudenik arima hauetan, eta horregatik, gogoratzen naizenean, gehienetan, esaten dut; behin edo behin, gure Jaunak beren berezko izaeran uzten baititu, eta orduan gaztelu honen inguruko eta egoitzetako gauza pozoitsu guztiek elkar hartzen dutela dirudi, arima haiek eskura izateko aukerarik izan ez duten tarteagatik haien mendekua hartzeko.
‎gehienez egun bat, edo ez asko gehiago; eta nahasmendu handi honetan, gehienetan okasioren batetik sorturikoan, ikusten da hain ongi lagundua egotean arimak irabazten duena, Jaunak adore handia ematen baitio bere zerbitzutik eta erabaki onetatik ezertan ere ez okertzeko; alderantziz, haietan hazi egiten dela dirudi, eta lehen mugimendu txiki bat gorabehera, ez da okertzen erabaki honetatik. Diodanez, gutxitan izaten da, baina bere izaera ez dezala ahaztu nahi du gure Jaunak, batetik beti apal iraun dezan; bestetik, hobeki uler dezan Haren Maiestateari zor diona eta jasotzen duen mesedearen handitasuna, eta gorets dezan.
‎Honetarako da otoitza, ene alabak; horretarako balio du espirituzko ezkontza honek: egintzak sor daitezen beti , egintzak.
‎7 Hauxe da Jainkoak egindako gauza eta mesedea delako benetako seinalea, dagoeneko esan dizuedanez?, izan ere, gutxi balio izango dit oso bilduta gure Jaunarekin bakarrean asmoak zertzen egoteak, haren zerbitzurako gauza miragarriak egingo ditudala adieraziz eta hitzemanez, handik irtetean, aukera agertzean, guztia bestera egiten badut. Gaizki esan dut gutxi balioko duela, Jainkoarekin egotea beti baita probetxu handikoa; eta erabaki hauek, egitez betetzeko gero ahulak izan arren, halako batean emango digu Jaunak egiteko modua, baita, beharbada, gure gogoz kontra ere, askotan gertatzen den bezala: arima oso beldurti ikusten duenez gero, beronen gogoz kontra, neke handiak ematen dizkio, eta irabaziaz ateratzen du; eta gero, arima horretaz konturatzen denean, galdu egiten du beldurra, Hari bere burua gogotsuago eskaintzeko.
‎9 Berriro diot, horretarako beharrezkoa dela zeuen oinarria errezo eta kontenplazioan soilik ez ipintzea; izan ere, bertuteak lortzen eta haiek lantzen saiatzen ez bazarete, betiere txiki txiki geratuko zarete; eta Jainkoak nahi beza ez hazteagatik bakarrik izatea, izan ere, badakizue handiago egiten ez dena txikiago bihurtzen dela; ezinezkotzat dudalako maitasuna, dagoen lekuan, beti egoera berean egoteaz kontentatzea.
‎12 Hau lortzen saia gaitezela nahi dut nik, ene ahizpak, eta ez gozatzeko, indar hauek zerbitzurako izan ditzagun baizik: ...ula eta otoitzari emanak egon gaitezela; ez dezagula nahi izan inoiz ibili gabeko bidetik joaterik, ustekabean gal ez gaitezen; eta oso berria litzateke Jainkoaren mesede hauek Hura eta santuak joan ziren bidetik ez baina beste bide batetik lortzea pentsatzea; ez dakigula burutik pasatu ere egin halakorik; sinets iezadazue, Martak eta Mariak elkarrekin ibili behar dutela Jaunari ostatu emateko eta beti beraiekin izateko, eta ez harrera txarra egin, jaten eman gabe utziz. Nola tratatuko zuen Mariak, beti haren oinetan egonez, bere ahizpak lagundu ez balio?
‎otoitzerako gogoa izan dezagula eta otoitzari emanak egon gaitezela; ez dezagula nahi izan inoiz ibili gabeko bidetik joaterik, ustekabean gal ez gaitezen; eta oso berria litzateke Jainkoaren mesede hauek Hura eta santuak joan ziren bidetik ez baina beste bide batetik lortzea pentsatzea; ez dakigula burutik pasatu ere egin halakorik; sinets iezadazue, Martak eta Mariak elkarrekin ibili behar dutela Jaunari ostatu emateko eta beti beraiekin izateko, eta ez harrera txarra egin, jaten eman gabe utziz. Nola tratatuko zuen Mariak, beti haren oinetan egonez, bere ahizpak lagundu ez balio. Haren janaria, ahal dugun era guztietara, arimak Berarengana eramatea da, salba daitezen eta beti gorets dezaten.
‎Nola tratatuko zuen Mariak, beti haren oinetan egonez, bere ahizpak lagundu ez balio? Haren janaria, ahal dugun era guztietara, arimak Berarengana eramatea da, salba daitezen eta beti gorets dezaten.
‎neke handien eta penitentziaren gainean zetorrela, bere Maisua hain gorrotatua ikustea baino besterik ez balitz ere, ezin eramanezko nekea baitzitzaion. Gero, Jaunaren heriotzan eraman zituenak eta bizi zen urteetan, bere burua Harengandik urrun sentitzean, ikaragarrizko oinaze bide izango zirenetan, ikusiko da ez zegoela beti kontenplazioko gozotasunez Jaunaren oinetan. Nik neuk uste dut, martiritzarik jasan ez bazuen, Jauna hiltzen ikustean jasan zuelako izan zela.
‎16 Haren Maiestateak nahi dezala, ene ahizpak eta alabak, elkar ikus dezagula beti Hura goretsiko dugun lekuan, eta niri eman diezadala hemen esaten dizuedanetik zer edo zer egitez betetzeko grazia, bere Semearen irabaziengatik, betiko bizi eta errege baita amen; badiotsuet ez dela txikia dudan lotsaria, eta horrela eskatzen dizuet Jaunagatik beragatik ez ahazteko zeuen otoitzetan ezerez errukarria den hau.
‎Oso maite du apaltasuna. ...ez duzuela bazaudete, haren bihotza erakarriko duzue bosgarrenetaraino iristeko; eta horrela, handik zerbitzatu ahal izango duzue, sarri sarri haietara joaten jarraituz, Berarentzat duen egoitza berean sar zaitzaten arte; ez zarete handik gehiago irtengo, prioreak dei eginda izan ezik, haren borondatea berberarena bezala betetzea nahi baitu Jaun honek; eta haren aginduz askotan kanpoan egon arren, beti aurkituko duzue atea irekita. Gaztelu honetako gozotasuna probarazten zaizuenean, gauza guztietan aurkituko duzue atsegina, neke handiko gauzak izan arren, hara berriro itzultzeko itxaropenaz, inork ere kendu dizuenaz.
‎Izan bedi gure Jauna goretsia eta bedeinkatua beti betiko, amen, amen. 5 Ávilako San Jose monasterioan amaitu zen hau idaztea, 1577ko urtean, san Andres bezperan, Jainkoaren aintzarako, errege bizi baita beti betiko, amen.
‎Izan bedi gure Jauna goretsia eta bedeinkatua beti betiko, amen, amen. 5 Ávilako San Jose monasterioan amaitu zen hau idaztea, 1577ko urtean, san Andres bezperan, Jainkoaren aintzarako, errege bizi baita beti betiko, amen.
‎Teresak burutik kendu nahi digu arimaren egoitzak mailaz maila eta beti berdin direlako ideia; gazteluaren sinboloak espiritua eta honen aberastasuna sakonki ikusten lagundu behar du.
‎Bildutasunezko otoitzaz Bizitza 14 eta 15 kapituluetan hitz egin du, Perf. Bid. 26 eta 29 kapituluetan eta 5 Kontakizunean (Barne Gaztelua baino pixka bat lehenago idatzi zuen obra hau). . Kontuan izan behar da, otoitz graduen izenetan ez dela guztiz zehatza, hau da, kontzeptu berarentzat ez du beti izen bera erabiltzen: batzuetan, bildutasunezko otoitza?
‎Ez diot gezurrezkoak, horiek dituenak engainatu nahi duelako, bera engainatua dagoelako baizik; eta seinaleak eta ondorioak hain mesede handiarekin bat ez datozenez gero, ohorea galdurik geratzen da eta arrazoiz ez zaio sinesten gero Jaunak mesede hori egin dionari ere. Izan bedi bedeinkatua eta goretsia beti betiko, amen.
‎5 Honetarako ere adore handia behar da, asko koldartzen duen gauza delako; eta gure Jaunak adorea eman ezik, beti ibiliko litzateke nahigabe handiaz; izan ere, Haren Maiestateak beragatik egiten duenari begiratuz eta bere buruari begiratzera etorriz, beharturik dagoenerako zein gutxi zerbitzatzen duen, eta egiten duen gutxi hori ere hutsegitez, hausturaz eta nagikeriaz beterik, egintzaren bat, egiten badu, zenbaterainoko inperfekzioz egiten duen ez gogoratzearren, nahiago du ahazten saiatzea eta bere bekatua...
‎...bere buruari begiratzera etorriz, beharturik dagoenerako zein gutxi zerbitzatzen duen, eta egiten duen gutxi hori ere hutsegitez, hausturaz eta nagikeriaz beterik, egintzaren bat, egiten badu, zenbaterainoko inperfekzioz egiten duen ez gogoratzearren, nahiago du ahazten saiatzea eta bere bekatuak gogora ekarriz, Jainkoaren errukian bere burua uztea; zerekin ordaindurik ez duenez gero, bekatariekin beti izan duen bihozberatasun eta errukiaz erremedia dezala.
‎3 Nik ezagutzen dut pertsona bat, Jainkoa ikustearren hil nahi izatea alde batera utzita, hiltzea nahi zuena, beti hainbeste zor zionarekin eta hainbeste zor izango zionarekin zein esker gaiztokoa izan zen ikustearen samina hain sarri ez sentitzearren; eta, horrela, iruditzen zitzaion inoren gaiztakeriak ez zirela bere gaiztakerien mailara iritsiko, Jainkoak berari adina barkatu eta mesede egin dionik ez zela izango uste zuelako. Infernuaren beldurrari dagokionez, ez dute batere.
‎Beharbada, ni hain kaskarra izan naizenez gero, hala dela uste dut, eta horregatik ekarri ohi dut etengabe oroimenera. Onak izan direnak, ordea, ez dute halakorik sentituko, baina gorputz hilkor honetan bizi garen bitartean beti daude hutsegiteak. Samin hau ez da inola ere arintzen gure Jaunak bekatuak barkatuak eta ahaztuak dituela pentsatzeaz; bestera da:
‎6 Batzuek uste izan dezakete ezin dutela gogoetarik egin Pasioaz; beraz, gutxiago egin ahal izango dute Birjina guztiz santuaz, eta Santuen bizitzaz, haien oroipena guretzat hain ongarri eta arnasa emaile izan arren. Ez dakit nik zertan pentsatzen duten; gorputzezkoa den guztitik aldendurik, aingeru espirituak maitasunez sutuak daude beti ; gorputz hilkor honetan bizi garenok, ordea, gorputz hilkorra izan eta Jainkoagatik hain gauza handiak egin zituzten haiekin harremana izan, haiengan pentsatu eta haien laguntza izan beharra dugu; are gutxiago aldendu behar da nahita geure on guztia eta erremedioa dugun Jesu Kristo gure Jaunaren Gizatasun txit santutik. Eta ezin dut sinetsi halakorik egiten dutenik, nahasita daudela baizik, eta horrela kalte egingo diete beren buruei eta besteei.
‎Hitz hauei beste esanahi bat ematen zaiela esango dute. Nik ez ditut ezagutzen beste esanahi horiek; honekin, nire arimak beti egia dela sumatu duen honekin, oso ongi joan zait.
‎7 Badira arima batzuk, eta asko dira nirekin harremanak izan dituztenak? gure Jaunak kontenplazio gorenera eraman dituenez gero, hantxe beti gelditu nahi luketenak, eta hori ezin da; baina Jaunaren mesede honekin geratzen dira eta horrela ezin dute gogoetarik egin Pasioko misterioez eta Kristoren bizitzaz lehen egiten zuten bezala. Eta ez dakit zein den horren arrazoia, baina hau oso ohikoa da, hau da, adimena meditaziorako lehen adinako gaitasunik ez duela geratzen dela.
‎9 Egia da, Jaunak zazpigarren egoitzan sar dezanak, oso gutxitan, edota ia inoiz ere ez duela ahalegin hau egin beharrik izango, gogoratzen banaiz, han esango dudan arrazoiarengatik; baina aldiro aldirokoa da Kristo gure Jaunarekin era miragarrian ibiltzetik ez aldentzea, eta haren laguntza beti da jainkozkoa eta gizatasunezkoa era batera. Beraz, esanda dagoen sua borondatean pizturik ez dagoenean eta Jainkoaren presentzia ere sentitzen ez denean, bilatu beharra dugu; hauxe da, izan ere, Haren Maiestateak nahi duena, Kantarik Ederreneko Emazteak egiten zuenez, eta galde diezaiegula kreaturei nork egin zituen, san Agustinek, uste dut, bere Meditazioetan edo Aitorkizunetan dioenez?, eta ez gaitezela ergelen antzera egon denbora galtzen behin eman zitzaigunaren zain egotearren, hasieretan Jaunak urtebetean eta urte askoan ere ez ematea gerta baitateke; Haren Maiestateak daki zergatik; guk ez dugu jakin nahi izan behar, eta ez dago zertan jakinik ere.
‎13 Hasiera batzuk daude, eta baita tartekoak ere, arima batzuek dituztenak; gelditasunezko otoitzera iristen hasten direnean eta Jaunak ematen dituen gozotasun eta atseginez gozatzen, beti hantxe haietaz gozatzen egotea gauza handia dela iruditzen zaie. Sinets iezadazue eta ez murgildu horrenbeste, beste leku batean esan dudanez?
‎Eta horrela jokaturik, ez zaitezte ibil asaldaturik ezta ezinegonik ere, Jainkoarena ez bada ere, apaltasuna eta kontzientzia ona baduzue, ez duzuelako kalterik izango; izan ere, Haren Maiestateak badaki txarretik ona ateratzen, eta deabruak galdu nahi zintuzten bidetik, gehiago irabaziko duzue. Hainbeste on egiten dizuela pentsatuz, Hari hobeki poz ematen eta haren irudia beti oroimenean izaten saiatuko zarete; jakintsu handi batek zioenez deabrua pintore on ona da, eta Jaunaren irudi bat oso bizi agertuko balio, ez liokeela horrek minik emango, alderantziz baizik: debozioa pizteko eta deabruari beronen makurkeriekin gerra egiteko erabiliko lukeela; izan ere, pintore bat txarra izan arren, ez dela horratik egiten duen pintura gutxietsi behar, gure On guztiarena denean.
‎16 Azken batean, ahizpak, hauek alde batera utzita ere, badira beste arrazoi batzuk; eta sinets iezadazue ziurrena Jainkoak nahi duena dela, Hark guk geure burua baino ere hobeki ezagutzen baikaitu eta maitatzen. Jar gaitezen beraren eskuetan, gugan beraren borondatea bete dadin, eta ezin izango dugu hutsik egin, borondate irmoz beti honetan irauten badugu. Eta kontuan izan behar duzue, honelako mesede ugari hartuagatik ez dela aintza handiagorik irabazten, gehiago zerbitzatzera behartuak daudelako, gehiago hartzea da-eta.
‎18 Egia da desira hauek ere naturaz gaindikoak direla, nire iritziz, eta oso maitemindurik dauden arimenak, Jaunari erakutsi nahi baitiote ez dutela zerbitzatzen soldatagatik; eta horrela, esan dudanez? sekula ere ez zaie burutik pasatzen horregatik aintzarik hartu behar dutenik, horrela zerbitzatzen gehiago saiatzeko; maiteari poz ematea, horixe besterik ez da haien berezko jokaera beti eta mila eratara. Arima, ahal balu, zer asma ariko litzateke harengan bere burua urtzeko; eta, Jainkoaren aintza handiagorako betiko ezerezturik geratu behar balu, poz pozik onartuko luke.
‎6 Nik kasu honetan gehiago aditzera ematea nahiko nuke, baina ezin esan daiteke. Hemendik atera dezagun, ahizpak, gure Jainko eta Senarrarekin zer edo zertan bat etor gaitezen, beti beti eta bihotzez saiatu behar dugula egia honetan ibiltzen. Ez diot gezurrik ez esateko soilik, Jainkoari eskerrak, horretan etxe hauetan ezergatik ere ez esateko kontu handia duzuela ikusten baitut; diodana da, ibil gaitezela egian Jainkoaren eta jendearen aurrean ahal dugun era guztietan, batez ere izatez garen baino hobetzat ez gaitzatela har nahi izanez, eta geure egintzetan Jainkoari berea eta geure buruari geurea emanez, eta gauza guztietatik egia ateratzen saiatuz; eta horrela, gutxitzat izango dugu mundu hau, gezurra eta faltsua besterik ez baita, eta, beraz, gutxi irauten duena.
‎6 Nik kasu honetan gehiago aditzera ematea nahiko nuke, baina ezin esan daiteke. Hemendik atera dezagun, ahizpak, gure Jainko eta Senarrarekin zer edo zertan bat etor gaitezen, beti beti eta bihotzez saiatu behar dugula egia honetan ibiltzen. Ez diot gezurrik ez esateko soilik, Jainkoari eskerrak, horretan etxe hauetan ezergatik ere ez esateko kontu handia duzuela ikusten baitut; diodana da, ibil gaitezela egian Jainkoaren eta jendearen aurrean ahal dugun era guztietan, batez ere izatez garen baino hobetzat ez gaitzatela har nahi izanez, eta geure egintzetan Jainkoari berea eta geure buruari geurea emanez, eta gauza guztietatik egia ateratzen saiatuz; eta horrela, gutxitzat izango dugu mundu hau, gezurra eta faltsua besterik ez baita, eta, beraz, gutxi irauten duena.
‎Ez horixe; bestera da, askoz ere txarrago dago. Mesede hauek hartzen dituela urte asko izan arren, beti ari da intzirika eta negarrez, haietako bakoitzetik samin handiagoa geratzen zaiolako. Bere Jainkoaren handitasunak hobeki ezagutuz joanik eta Harengan gozatzeko bere burua absente eta urrundua ikusirik, desira biziki hazten delako da hori; maitasuna ere haziz doa, Jainko eta Jaun handi honek maitatua izatea merezi duela agertuz doakion heinean; eta urte hauetan apurka apurka haziz doa desira hau, orain esango dudan samin bizi biziraino iritsiz.
‎7 Gogora ditzagun, ene ahizpak, infernuan dauden haiek, ez baitaude eroapen honekin, ez Jainkoak ariman ezartzen dituen poz eta gozotasunarekin ere, ezta sufritze hau gehiago irabazteko izango delakoan ere, gero eta gehiago sufritzen dutelakoan baizik, (gero eta gehiago diot, ez funtsezko oinazeei dagokienez). Arimako oinazeak gorputzekoak baino askoz handiagoak izanik eta haiek sufritzen dituztenak, alde handiz, hemen esan ditugunak baino latzagoak izanik, eta oinazeak beti betiko izango direla ikusiz, zer izango ote da arima zorigaitzeko haietaz. Eta zer egin dezakegu eta sufritu, bizitza hain laburrean, oinaze hain ikaragarri eta betikoei ihes egiteko adina denik?
‎Ikusten duzue. Jainkoarren eskatzen dizuet, beti gogoan izan ditzazuela zeuen otoitzetan halako arimak.
‎9 Presentzia hau gogoan erabiltzea, ulertu behar da, ez dela lehen aldikoa eta Jainkoak opari hau egin nahi izan dion beste batzuetakoa bezain osoa; ez dela hain argia esan nahi dut; izan ere, halakoa balitz, luke beste ezertan jardun, ezta jende artean bizi ere; baina, beti honelako argi bizi biziaz ez bada ere, konturatzen den guztian lagun honekin egon ohi da. Orain egin dezagun pertsona bat gela argi argi batean dagoela beste batzuekin, eta leihoak ixten direla eta ilunpean geratzen dela; haiek ikusi ahal izateko argia kendu zelako eta berriro argia etorri arte ikusten ez dituelako, horratik, ez dio utziko han daudela sinesteari.
‎3 Egia esan, otoitza kentzeko ardura hartu behar da, eta eginahalak egin ditzala halako gauzei jaramonik ez egiten; deabrua gaixo dauden arima hauetaz baliatzen delako, beraren kalterako ez bada, besteenerako; beraz, nahiz gaixoak nahiz osasuntsuak izan, gauza hauetan beldurrez ibili beharra dago, espiritua ulertuz joan arte. Eta hasieretan hoberena beti da desegitea; izan ere, Jainkoarena bada, laguntza handiagoa da aurrera egiteko, eta, gainera, probatua denean hazi egiten da. Hau honela da, baina ez da egin behar arima estutuz eta larriaraziz, hark egiaz ezin duelako gehiago.
‎Gauza batez ohartarazten dizuet, ez dezazuela uste izan, Jainkoarenak badira ere, horregatik hobeak izango zaretenik, fariseuei ere asko hitz egin baitzien, eta on guztia honetan datza: hitz haietatik zer onura ateratzen den; eta Eskritura Santuaz bat ez datorren hitzari ez egin deabruari berari entzungo bazeniote baino kasu handiagorik; izan ere, zuen irudimen ahuletik etorri arren, fedeko gauzen aurkako tentalditzat hartu behar dira, eta horrela kontra egin beti , kenduz joan daitezen; eta kenduko dira, bai, indar gutxikoak direlako.
‎(Batera ikusitakoa dut soilik gogoan). Honela hemen ere, arima Jainkoarekin guztiz bat eginik, geure arimen barruan eduki behar dugun zeru goreneko gelan sarturik dagoela (izan ere, argi dago Jainkoa haietan dagoela, egoitza hauetako bat duela), eta, arima honela estasian dagoenean, sekretu hauek ikusterik Jaunak beti nahi izaten ez badu ere (Hartaz gozatzean erabat murgildua dagoelako, hain on handi hori nahikoa duela), noizean behin nahi izaten du arima bere baitako egoera hartatik irten dadin eta bat batean ikus dezan gela hartan dagoena, eta horrela geratzen da, bere senera etorri denean, ikusi zituen handitasunak irudikatzen zaizkiola; hala ere, ezin du adierazi haietako bat ere, eta ez da iristen haren i...
‎Erromako Eliza Katoliko santuak sinesten duenaz bat ez datorren gauzaren bat esango banu, nire ezjakintasunagatik litzateke eta ez maleziagatik. Hau gauza ziurtzat izan daiteke, eta beti nago eta egongo naiz eta izan naiz haren mende, Jainkoari eskerrak. Bedeinkatua eta goretsia izan bedi beti betiko, amen.
‎Hau gauza ziurtzat izan daiteke, eta beti nago eta egongo naiz eta izan naiz haren mende, Jainkoari eskerrak. Bedeinkatua eta goretsia izan bedi beti betiko, amen.
‎Oso lagun ona dugu Jesus laguntza honetatik urrundu ez gaitezen, ezta haren Ama guztiz Santuarenetik ere, eta gogoko izan dezagun haren oinazeez guk min hartzea, geure poz eta gozotasuna une batzuetan alde batera utzi behar badugu ere. Arrazoi handiagoz, ene alabak, gozotasuna otoitzean hain ohikoa ez denean, askotariko uneak baitaude; eta beti egoera berean dagoela, hau da, esanda geratu dena ezin duela egundo ere egin dioena, nik susmagarritzat joko nuke; eta zuek ere halakotzat izan eta saiatu engainu horretatik eta liluralditik irteten zeuen indar guztiekin; eta hori nahiko izan ezik, esan prioreari, arrisku hori baztertu dezakeen ardura handiko ofizioren bat eman diezazuen; horrek luze iraungo balu, zentzuarentzat eta buruarentzat ...
‎15 Nik nuen engainua, nire iritziz, ez zen horrenbesteraino iritsi; Jesu Kristo gure Jaunagan pentsatzea hain atsegin ez izatea ekarri zidan, eta murgiltze hartan sarturik gozotasun haren zain egotea. Eta argi eta garbi ikusi nuen gaizki nindoala; izan ere, gozotasunik beti ezin izan nuenez gero, pentsamendua batetik bestera zebilen, eta arima, uste dut, non pausaturik ez duen hegazti bat bezala hegaka, eta denbora asko alferrik ematen, eta bertuteetan eta otoitzean aurrerapenik egin gabe. Eta ez nuen ulertzen zergatik zen, eta ez nuen ulertu ere egingo, hura egokia zela uste bainuen, harik eta, neure otoitz era Jainkoaren zerbitzari bati agertuz, konturarazi ninduen arte.
‎Gero argi ikusi nuen zein oker nindoan, eta sekula ere ez zait damuaren harra kendu bihotzetik hain galera handiaz nekez lor daitekeela irabazirik ulertu ezin nueneko garai bat izan zelako; eta ahal dudanean, ez dut nahi inolako onik, on guztiak etorri zaizkigunaren bidez lortua izan ezik. Izan bedi beti betiko goretsia, amen.
‎Ez izan beldurrik, neu naiz. Hitz hauek hainbesteko indarra izanik, ezin zuen zalantzarik izan orduan behintzat, eta hain lagun onarekin sendoturik eta alai geratzen zen; argi ikusten zuen laguntza handia zitzaiola eskuarki Jainkoa gogoan erabiltzeko eta kontu handia izateko Hura nahigabetzeko gauzarik ez egiteko, beti begira zeukala iruditzen baitzitzaion. Eta Haren Maiestatearekin harremanetan jarri nahi zuenean otoitzean, eta baita otoitzean ez zenean ere, hain hurbil zegoela zeritzan, non ezin baitzuen Hari entzun gabe egon; baina hitzak ez zituen ulertzen berak nahi zuenean, orduz kanpo baizik, behar zenean.
‎Han harri eta zur geratuko gara, hemen pentsa dezakegunetik zein bestelakoa den haren epaia ikusirik. Izan bedi beti betiko goretsia, amen.
‎10 Bada, esaten ari nintzenera itzuliz, ez da ulertu behar ahalmenak eta zentzumenak beti bake honetan direnik; arima bai, ordea; hala ere, gainerako egoitzetan badira gerra eta lanak eta nekeak izaten diren uneak; hala ere, bere baketik eta bere lekutik ateratzen ez dutenak dira: hau gehienetan gertatzen dena da.
‎10 Jainkozko Maiestateak, miragarriro lagun eginez, arima gauza goragoetarako prestatu nahi duela dirudi; izan ere, argi dago gauza guztietan ongi lagundua izango dela, perfekzioan aurrera joateko eta, esanda geratu denez, beste mesede batzuk egiten zizkionean noizbait izaten zuen beldurra galtzeko. ...la izan zen, gauza guztietan hobetua ikusten zuen bere burua, eta uste zuen, lan eta zeregin handiak izan arren, bere arimaren muina ez zela sekula ere mugitzen egoitza hartatik; beraz, nolabaiteko zatiketa zela bere ariman uste zuen, eta Jainkoak mesede hau eginda pixka bat geroago, lan handien artean zebilela, hartaz kexu zen, Marta Mariagatik kexu zen bezala, eta batzuetan esan egiten zion hura beti zegoela gozo gozo atseden hartaz gozatzen, bera, ordea, hainbeste lan eta zereginen artean uzten zuela, ez baitzuen nork lagun eginik.
‎Gauza guztietatik askatze handi bat du eta beti bakarrik edo arimaren baten onerako zeregin batean egoteko gogoa. Ez du lehortasunik, ezta barruko nekerik ere; gure Jaunarekin halako oroipen eta samurtasunez izanik, inoiz ere ez luke nahi Hura goresten baino beste ezertan aritzerik; eta arreta galtzen duenean, Jaunak berak iratzarri ohi du esan den bezala, argi argi ikusten baita bultzada hura, edo dena delakoa, arimaren barrutik datorrela, bultzadei buruz hitz egiterakoan esan zenez.
‎Deabruak ama priorearekin ere ezar lezake tentaldi hau, eta arriskutsuagoa izango litzateke. Zuhurtasun handia behar da honetan; izan ere, Erregelaren eta Konstituzioaren aurka doazen gauzak balira, ez litzateke beti alde onera bota behar, berari ohartarazi baizik, eta zentzatuko ez balitz, prelatuari. Hau da karitatea.
‎kolpe eta artilleriaren burrundarak hain zakarrak izanik, nahitaez entzun behar arimak. Izan ere, hemen izaten da deabruek munduko gauzen suge hauek irudikatzea eta hango gozotasunak ia betikoak egitea, han izan ohi duen estimua, adiskide eta senitartekoak, penitentziazko gauzetan osasuna (egoitza honetan sartzen den arima beti hasten baita zerbait egiteko gogoa izaten), eta eragozpenen beste milaka era.
‎Emaiozu argia, honetan dela bere on guztia ikus dezan, eta lagun txarretatik urrundu dadin; gauza handi handia da gauza hauetan ari direnekin harremana izatea; ez bera dagoen egonlekuetan daudenen ondora joatea soilik, baita hurbilago sartu direla uste duenen ondora joatea ere; bada, laguntza handia izango du, eta haiekin hainbeste tratatzeak beraiekin batera sartzea ekar dezake. Egon dadila beti erne, mende hartzen ez uzteko; izan ere, deabruak, lehen bizilekura itzultzea baino bizia, atsedena eta eskaintzen dion guztia alde batera uztea nahiago duela, erabaki sendoaz ikusten badu, askoz ere lehenago utziko du bakean. Izan dadila ausarta eta ez ahuspez edaten jartzen zirenetakoa, gerrara zihoazenean, ez naiz gogoratzen norekin, baina buruan sar dezala deabru guztien aurka gudukatzera doala eta ez dagoela gurutzearenak baino arma hoberik.
‎Haren Maiestateak nahi beza guri ulertaraztea zenbat kosta gatzaizkion eta nola ez den morroia nagusia baino gehiago, eta zer egin behar dugun haren aintzaz gozatzeko, eta honetarako beharrezkoa dugula otoitz egitea, beti tentaldian ibil ez gaitezen.
‎Hemendik aterako duzue, ene ahizpak, zer axola handia duen iraganeko borrokaldietan garaile irteteak; izan ere, ziurtzat daukat nik Jaunak ez duela sekula utziko kontzientziako segurantzarik gabe, eta ez da on txikia hau. Segurantza diot, eta oker esan dut, bizitza honetan ez baita segurantzarik, eta horregatik gogoan izan beti –hasitako bidean atzera egiten ez badu, diodala.
‎2 Nahiko miseria da, atean etsaiak dituztenen antzera bizitzan beti bizi beharra, ez dute armarik gabe ez lorik egiterik ez jaterik, eta beti izu ikaraz alderen batetik gotorleku hau zulatuko ote duten. Oi ene Jaun eta ene ona!, nola nahi duzu hain bizitza dohakabea desiratzea, desiratu gabe egoterik eta bertatik atera gaitzazula eskatzerik ez baitago, Zugatik galtzeko itxaropenez edota egi egiaz zure zerbitzuan gastatzeko ez bada, eta batez ere zure borondatea den kontuan hartuz?
‎2 Nahiko miseria da, atean etsaiak dituztenen antzera bizitzan beti bizi beharra, ez dute armarik gabe ez lorik egiterik ez jaterik, eta beti izu ikaraz alderen batetik gotorleku hau zulatuko ote duten. Oi ene Jaun eta ene ona!, nola nahi duzu hain bizitza dohakabea desiratzea, desiratu gabe egoterik eta bertatik atera gaitzazula eskatzerik ez baitago, Zugatik galtzeko itxaropenez edota egi egiaz zure zerbitzuan gastatzeko ez bada, eta batez ere zure borondatea den kontuan hartuz?
‎3 Egiaz, ene alabak, hainbesteko beldur ikaraz ari naiz hau idazten, non ez baitakit nola idazten dudan eta nola bizi naizen ere hori gogora etortzen zaidanean, eta askotan etortzen zait. Eska iezaiozue, ene alabok, nigan bizi dadila beti Haren Maiestatea; izan ere, horrela ez bada, zer ziurtasun izan dezake nirea bezain gaizki gastatua izan den bizitza batek. Eta ez dakizuela kosta hori horrela dela ulertzea, batzuetan zuongan ikusi dudanez esan dizuedanean, eta hau santa handia izan nendila nahi zenuketelako da, eta zuzen zaudete:
‎4 Baina gauza bat jakinarazten dizuet: zaretenak zaretelako eta halako ama duzuelako ez ditzazuela zeuen buruak ziur ikus, oso santua izan baitzen David, eta gogoan duzue zer izan zen Salomon; ez jaramonik egin bizi duzuen itxitura eta penitentziari, ezta ez egon ziur beti Jainkoaz ari zaretelako eta etengabe otoitzari emanak zaudetelako eta munduko gauzak hain bazterrera utziak eta zeuen ustez hain higuinduak dituzuelako ere. Ona da hori guztiori, baina ez da nahiko, esan dudanez?
‎Guztiok diogu nahi dugula; baina Jaunak arima oso osoan berea izan dezan, ez da nahiko esatea, gazteari ere nahiko izan ez zitzaionez guztiz ona izan nahi ote zuen Jaunak galdetu zionean. Egoitza hauetaz hitz egiten hasi nintzenetik gogo gogoan dut; izan ere, horrelakoak gara bete betean, eta gehienetan hemendik datoz otoitzeko lehortasun handiak, beste arrazoi batzuk ere badira baina; eta ez ditut aipatzen arima on askok dituzten barruko proba batzuk, ezin jasanezkoak eta beren errurik gabe dituztenak; horietatik beti ateratzen du Jaunak irabazi handia, baita malenkonia eta beste gaixotasun batzuk dituztenengandik ere. Azken batean, gauza guztietan bereiz utzi behar ditugu Jainkoaren erabakiak.
‎7 Arima hauek egiten dituzten penitentziak beraien bizitza bezain eratsuak dira; egiaz estimatzen dute bizitza gure Jaunaren zerbitzurako, eta hau guztiau ez da txarra, eta horrela, zuhurtasun handiz jarduten dute haietan osasunari kalterik egin ez diezaioten. Ez izan beren burua hilko duten beldurrik, haien arrazoia oso bere lekuan baitago; maitasuna ez dago oraindik arrazoitik aterarazteko eran; nik nahiago nuke arrazoiaz baliatzea, Jainkoa zerbitzatzeko era honekin ez kontentatzeko, beti pausoz pauso, sekula ez baikara bide honen amaierara iritsiko. Eta gure iritziz beti ibiliz goazenez eta nekatu egiten garenez (bada, sinetsi bide itogarria dela), onik nahikoa izango ez galtzea.
‎Ez izan beren burua hilko duten beldurrik, haien arrazoia oso bere lekuan baitago; maitasuna ez dago oraindik arrazoitik aterarazteko eran; nik nahiago nuke arrazoiaz baliatzea, Jainkoa zerbitzatzeko era honekin ez kontentatzeko, beti pausoz pauso, sekula ez baikara bide honen amaierara iritsiko. Eta gure iritziz beti ibiliz goazenez eta nekatu egiten garenez (bada, sinetsi bide itogarria dela), onik nahikoa izango ez galtzea. Baina, uste duzue, ene alabak, ongi litzatekeela, lurralde batetik bestera joanez, zortzi egunean iritsi ahal izanik urtebetean ostatuetan eta elur eta euri eta bide txarretan ibiltzea?
‎Izan ere, geure buruari uko egin ez diogunez gero, oso neketsu eta astuna da; geure miseriaren lur honetaz oso kargatuak goazelako; falta diren egoitzetara igotzen direnak, ordea, ez doaz horrela. Hauek ez ditu Jaunak, zuzena denez gero eta baita errukitsua ere, beti merezi dugun baino askoz ere gehiago ematen duena?, ordaindu gabe uzten, bizitzako atsegin eta jostaketek ematen dutenetan izan ditzakegun baino askoz ere, poz, handiagoak emanez; baina ez dut uste gozotasun asko ematen dituenik, noiz edo noiz, gainerako egoitzetan zer gertatzen den ikusiz gonbidapena egiteko, haietan sartzeko presta daitezen ez bada.
‎13 Begira ditzagun geure hutsak eta utz ditzagun besteenak, pertsona hain eratsuen ezaugarria baita edozertaz harritzea; eta, beharbada, harritzen gaituen harengandik izan dezakegu zer ikasirik oinarrizko gauzan; azaleko erabide eta harreman kontuan hura baino aurrerago gaude; eta, ona bada ere, ez da hau garrantzitsuena, ez dago guztiak gure bidetik joan daitezela nahi izan beharrik, ezta espirituaren bidea irakasten hasi beharrik ere, beharbada, hori zer den ere ez baitaki; Jainkoak arimen onerako ematen dizkigun desira hauekin, ene ahizpak, oker ugari egin ditzakegu; eta, honela, hobe dugu gure Erregelak dioenera etortzea: ? beti isiltasunean eta itxaropenean bizi izaten saiatu?, Jaunak bere arimen ardura izango baitu. Gu geu Haren Maiestateari eskatzen zabarkeriaz ez bagabiltza, on handia egingo dugu beraren laguntzaz.
‎Gu geu Haren Maiestateari eskatzen zabarkeriaz ez bagabiltza, on handia egingo dugu beraren laguntzaz. Bedeinkatua izan bedi beti betiko.
‎Eta askoz hobetzat dut otoitzaren egoera honetan sartzen direnean eta lanak ematen dituztenean; izan ere, Jainkoak ematen dituen gozotasunez baliatuz deabruak engainua sar dezake, tentaldirik ez balego, eta haiek daudenean baino askoz ere kalte handiagoa egin eta arimak hainbesteko irabazirik lortu ez, gutxienez merezimenduak lortzeko bide diren gauzak baztertuz, eta arima murgiltze egoera batean utz dezake. Hau sen batean denean, ez dut ziurtzat jotzen ezta ez dut uste Jaunaren espiritua beti sen batean izan daitekeenik ere erbeste honetan.
‎Jakinaren gainean egon zaiteztela nahi dut soilik, bide honetan onura handia atera eta nahi ditugun egoitzetara igotzeko, kontua ez dela asko pentsatzea, gartsu maitatzea baizik; eta horrela maitatzera gehien pizten zaituztena, huraxe egizue. Beharbada ez dakigu zer den maitatzea, eta ez naiz asko harrituko; izan ere, maitatzea ez datza gozotasunik handiena izatean, baizik eta gauza guztietan Jainkoa poztu nahi izateko erabakirik sendoenean eta, ahal dugun heinean, Hura ez iraintzen saiatzean, eta beraren Semearen ohore eta aintza beti aurretik joan daitezela eta Eliza Katolikoaren hazkundea eskatzean. Hauek dira maitasunaren seinaleak, eta ez uste izan kontua beste ezer ez pentsatzea denik, eta pixka bat barreiatzen bazarete dena galdua denik.
‎Zenbaki honetan bertan ere pozak deitu die. (Gozotasunak goi isurizkoak dira, berez; pozak, berriz, ez dira goi isurizkoak, baina esana dugu Teresak ez dituela terminoak beti berdin erabiltzen).
‎Galtzen ikusten dituzten arimek ere emango diete samina; eta nolabait beraien artekoak izango ez direlako itxaropen sendoa badute ere, Eskritura Santuak aipatzen dituen zenbaitez gogoratzen direnean, Jaunaren babesa zutela zirudien haietaz, esaterako Salomon batez, Haren Maiestatearekin hain harreman estua baitzuen, orduan ezin dira beldurrik gabe egon, esan dudanez; eta zuen artean bere burua ziurtasun handienaz ikus dezanak, beldur handiagoa izan dezala, zorionekoa Jainkoaren beldur den gizonabaitio Davidek. Haren Maiestateak babes gaitzala beti ; ez dezagula iraindu Hari eskatzea da guk izan dezakegun ziurtasunik handiena. Goretsia izan bedi betiko, amen.
‎5 Beti ikusi izan dugu Kristo gure Jaunagandik hurbilen ibili zirenak izan zirela nekerik handienak eraman zituztenak: begira diezaiegun haren Ama goresgarriak eta apostolu goresgarriek eraman zituztenei.
‎3 Gogoan izan behar da, hemen, arimaren erdian den iturriak eta eguzki distiratsu hark ez duela galtzen ez distirarik ez edertasunik, bere barnean baitu beti , eta ezerk ezin baitio kendu bere edertasuna. Ala ere, eguzkiak jotzen duen kristalaren gainean oihal beltz beltz bat jarriz gero, argi dago, eguzkian bertan jo arren, haren argiak ez duela egingo lanik kristalean.
‎Beharrezkoa da irakur dezanak pazientzia izatea, nik ere ez dakidana idazteko badut-eta; egia da, batzuetan hartzen dudala papera zentzurik gabe, zer esan eta nondik hasi ez dakidala. Badakit ongi zuentzat gorabehera handiko gauza dela barruko gauza batzuk azaltzea, ahal dudan bezala; izan ere, beti entzuten dugu zein ona den otoitza eta konstituzioak ere agintzen digu hainbat orduz izateko, eta ez zaigu azaltzen guk ahal dugun baino gehiago; eta Jaunak ariman egin ohi dituen gauzez, hau da, naturaz gaindikoez, gutxi azaltzen da. Era askotara esanez eta aditzera emanez, pozgarri gertatuko zaigu gogoan erabiltzea zeruko barne artifizio hau, gizakien artean hain ezezaguna dena, bide horretatik asko badoaz ere.
‎Oi norbere buruaren ezagutzarako bada! Bai beharrezkoa zaiela hau (uler iezadazue), Jaunak Bera dagoen egoitza berean dituenei ere!; inoiz ere ez dagokio besterik eta nahi izanda ere ezin izango du, goi goian egon arren?; apaltasunak, erleak erlauntzean bezala, beti ontzen du eztia, eta hura gabe dena dago galdua. Baina gogora ekar dezagun erlea ez dela geratzen loreak ekartzeko hegan egitera irten gabe; horrela arimak ere bere buruaren ezagutzarako; sinets diezadala eta egin dezala hegan noizbehinka bere Jainkoaren handitasun eta gurentasunaz gogoeta egitera.
‎Bigarrena, gure adimena eta nahimena bikainagoak egiten direla eta on orotarako gaituago Jainkoarekin harremanetan jardunez gero; eta geure miserien lokatz artetik sekula irteten ez bagara, eragozpen handia litzateke hori. Bekatu astunean daudenei buruz haien ur korronteak beltz beltzak eta kirastuak zirela esaten genuenez, halaxe dira hemen ere (haiek bezalakoak ez badira ere, Jainkoak gorde gaitzala, hau konparazioa besterik ez da), beti gure lurreko miserian sarturik, ur korrontea ez da irtengo beldurren, txepelkeriaren eta koldarkeriaren lokatz artetik: begira ote dauzkat, ez ote dauzkat; bide honetatik joanez, gauzak gaizki irtengo ote zaizkidan; ausartu ote naiz lan hari hasiera ematen, harrokeria ote da; egoki ote da hain kaskarra den pertsona batek otoitza bezain gauza goi goikoari ekitea; hobetzat izango ote naute gainerako guztien bidetik ez banoa; bertute gauzetan bada ere, ertzak ez dira onak; bekataria naizenez gero, goragotik erortzea izango da; beharbada, ez dut aurrera egingo eta onei kalte egingo diet; ni bezalako batek ez du berezitasunik behar.
‎Horregatik diot ez uste izateko gela gutxi direnik, milioika baizik; izan ere, arimak era askotara sartzen dira hemen, guztiak asmo onaz. Baina, deabruak beti asmo txar txarra duenez gero, haietako bakoitzean demonio samalda bat izan behar du gela batzuetatik besteetara igarotzea oztopatzeko eta, arima gaixoa horretaz ohartzen ez denez gero, era askotara egiten dizkigu iruzurrak; erregea dagoen lekutik hurbilago daudenei ezin die egin hainbeste; hemen, ordea, oraindik munduko gauzetan sarturik eta atseginetan murgildurik eta hango ohore eta gurarietan ... Beren buruak egoera honetan ikus ditzatenek, ahal duten eran, Haren Maiestatearengana sarri sarri jo beharra dute, haren Ama bedeinkatua hartu bitarteko, eta haren Santuak, hauek haien ordez borroka egin dezaten, haien zerbitzariek indar gutxi baitute beren burua babesteko.
‎Izan ere, min gozo hau, eta ez da mina? ez dago beti egoera berean; batzuetan luze iraun arren, beste batzuetan laster batean amaitzen da, Jaunak arimari komunikatu nahi dionaren arabera, ez baita inongo giza bidetatik lor daitekeena. Hala ere batzuetan aldi luzean badago ere, kendu egiten da eta berriro itzultzen; azken batean, sekula ere ez dago geldi geldi, eta horregatik ez du guztiz kiskaltzen arima, baizik eta isiotzera doanez gero, txinparta hil egiten da eta hark ematen dion maitezko min hura berriro sufritzeko irrikaz geratzen.
‎Gure Jaunak mesede hau egin izan dionak (hala izan bada, hau irakurtzean ulertuko du), eman biezazkio eskerrak, ez baitu engainua ote den beldur izan beharrik; benetan beldur izan bedi, ordea, hain mesede handiari buruz esker txarrekoa ez ote den izango, eta saia bedi zerbitzatzen eginahalak egiten eta gauza guztietan bere bizitza hobetzen, eta ikusiko du zertara joko duen eta nola jasoko duen gehiago eta gehiago; dena dela, hau izan zuen pertsona batek horrela igaro zituen urte batzuk eta mesede harekin pozarren zegoen; Jauna urte askoan sufrimendu askorekin zerbitzatuko balu ere, oso ongi ordaindutzat joko luke. Bedeinkatu izan bedi beti betiko, amen.
‎Baliteke ni oker egotea, baina horretaz dakienari bestelako arrazoirik entzun arte, beti eutsiko diot iritzi honi; eta honela badakit pertsona bat engainu hauen beldurrez beterik izaten zena, baina otoitz honen beldurrik sekula ere ezin zuen izan.
‎Nik uste sendoa dut, egiaz apaltzen eta askatzen dena (egiaz diot, ez baitu izan behar gure pentsamenduz soilik, hauek askotan engainatzen gaituzte-eta, guztiz askaturik egon gaitezela baizik), ez duela utziko Jaunak mesede hau eta beste asko, gure desiren gainetik daudenak, egin gabe. Izan bedi goretsia eta bedeinkatua beti betiko, amen.
‎1 Otoitz honen ondorioak asko dira: haietako batzuk esango ditut, eta lehenik, ia beti honen aurretik hasten den beste otoitz era bat, eta beste leku batzuetan honetaz hitz egin dudalako, gutxi esango dut. Bildutasun bat, hau ere naturaz gaindikoa delakoan nago, izan ere, ez da ilunpean egotea ez begiak itxita, ezta ez datza kanpoko ezertan ere, begiak ixtea eta bakardadearen desira, nahi gabe gertatzen direlako; eta artifiziorik gabe, esandako otoitzerako eraikina landuz doala dirudi; izan ere, zentzumen hauek eta kanpoko gauzek ahalmena galduz doazela dirudi, arimak galdua zuen berea berreskura dezan.
‎Horretaz geroago hitz egingo denez gero, hemen ez dut besterik esango, egoitza honetan asko luzatu naizelako; izan ere, uste dut arimarik gehien sartzen direnekoa dela, eta era berean naturazkoa eta naturaz gaindikoa denez gero, deabruak kalte handiagoa egin dezake; esateko dauden egoitzetan, ordea, Jaunak ez dio hainbesteko lekurik uzten. Izan bedi goretsia beti betiko, amen.
‎Gauza korapilatsuetan, ulertzen dudala eta egia diodala baderitzat ere,, uste dut? eta horrelako hizkeraz aritzen naiz beti ; izan ere, huts egin baneza, prest prest nago jakintza handia dutenek esan dezatena sinesteko; haiek gauza hauetatik igaro ez badira ere, jakintsu handiek badute ez dakit nik zer, Jainkoak bere Elizaren argi izateko dituenez gero, eman egiten die argia, egia denean, onartua izan dadin; eta barreiatuak ez badira Jainkoaren zerbitzariak baizik, ez dira egundo ere harritzen haren handitasunengatik, ... Eta, azken batean, gauza batzuk hain argi azalduak ez badaude ere, beste batzuk idatziak aurkituko dituzte, eta hortik ikusten dute hauentzako bidea.
‎13 Oi ene alabak, zenbat gauza ikusiko ditugun, geure apaltasun eta ezereza baino besterik ikusi nahi ez badugu, eta hain Jaun handiaren mirabe izateko ez garela duin eta haren miragarriak ezin ditugula ulertu konturatzen bagara! Izan bedi goretsia beti betiko, amen.
‎Nork usteko zuen halakorik, hain goi mailako mesedearen ondoren? Azken batean, era batera edo bestera, gurutzea izan dugu bizi garen bitartean, eta hona iritsi zenez gero beti dagoela atseden eta gozotasunean esaten duena, ez zela egundo iritsi hona esango nuke nik; beharbada, gozotasunen bat bai izango zuen, aurreko egoitzan sartu bada, berezko ahultasunak lagundurik, eta, beharbada, deabruak lagundurik, bakea ematen baitio geroago askoz ere gerra handiagoa egiteko.
‎Hazia botatzen duela diot, Jainkoak ez duela nahi hain mesede handia alferrik emana izan dadin uste baitut; eta, horregatik, hark berarentzat handik probetxurik ateratzen ez duenez gero, beste batzuek atera dezatela. Izan ere, aipaturiko desira eta bertuteekin geratzen denez gero, bide onean dirauen bitartean beti egiten die on beste arima batzuei eta beroa eransten die bere berotik; eta berak galdutzat duen arren, besteek probetxu atera dezaten gogoaz geratzen da, eta pozik aditzera ematen ditu Jainkoak bera maite duenari eta bera zerbitzatzen duenari egiten dizkion mesedeak.
‎Hauxe da neure bizi guztian nahi izan dudan bat egitea; hauxe da gure Jaunari beti eskatzen diodana eta argiena eta ziurrena dena.
‎2 Oraindik gehiago azaldu nahi dizuet, nire iritziz, zer den bat egitezko otoitz hau. Neure asmamenaren arabera konparazio bat jarriko dut; gero, gehiago esango dugu tximeletatxo honetaz, ez baita pausatzen (bere buruari eta beste arima batzuei on eginez beti fruitu ematen badu ere), ez duelako aurkitzen berarentzat benetako atsedenik.
‎Nik diotsuet honetan arrazoia duzuela, Jainkoak nahikoa erruki erakutsi digulako; baina, esan dudanez? Judas ikusten dudanean Apostoluekin, eta Jainkoarekin berarekin zituela beti harremanak, haren hitzak entzunez, konturatzen naiz ez dela ziurtasunik honetan.
‎8 Lehenengoari erantzunez, diot, arima hau Jainkoaren borondateari loturik balego beti , argi dago ez litzatekeela galduko; baina deabrua zorrozkeria handiekin dator, eta on itxuran, arima beronen gauza gutxi batzuetan deserrotu egiten du eta beste gauza batzuetara eramaten du, ez direla txarrak buruan sarturik, eta apurka apurka adimena ilunduz eta borondatea motelduz eta harengan buru estimua haziz, batetik eta bestetik Jainkoaren borondatetik urrunduz eta bere borondatera ekarriz...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
beti 900 (5,92)
Beti 47 (0,31)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
beti berori 76 (0,50)
beti betiko 54 (0,36)
beti egon 35 (0,23)
beti egin 28 (0,18)
beti bera 20 (0,13)
beti hura 16 (0,11)
beti eman 15 (0,10)
beti jainko 11 (0,07)
beti aurre 10 (0,07)
beti ikusi 10 (0,07)
beti lagundu 10 (0,07)
beti eskatu 9 (0,06)
beti iruditu 8 (0,05)
beti gogo 7 (0,05)
beti horrela 7 (0,05)
beti ni 7 (0,05)
beti ukan 7 (0,05)
beti uste 7 (0,05)
beti beti 6 (0,04)
beti bizi 5 (0,03)
beti esan 5 (0,03)
beti goretsi 5 (0,03)
beti gu 5 (0,03)
beti nahi 5 (0,03)
beti baita 4 (0,03)
beti bedeinkatu 4 (0,03)
beti begi 4 (0,03)
beti beldur 4 (0,03)
beti entzun 4 (0,03)
beti ez 4 (0,03)
beti geratu 4 (0,03)
beti ibili 4 (0,03)
beti idatzi 4 (0,03)
beti otoitz 4 (0,03)
beti argi 3 (0,02)
beti asmatu 3 (0,02)
beti aurkitu 3 (0,02)
beti bat 3 (0,02)
beti berak 3 (0,02)
beti bezala 3 (0,02)
beti egoera 3 (0,02)
beti etorri 3 (0,02)
beti hain 3 (0,02)
beti hainbeste 3 (0,02)
beti hau 3 (0,02)
beti iraun 3 (0,02)
beti joan 3 (0,02)
beti kontsolatu 3 (0,02)
beti kontu 3 (0,02)
beti neke 3 (0,02)
beti nola 3 (0,02)
beti on 3 (0,02)
beti saiatu 3 (0,02)
beti agertu 2 (0,01)
beti aieneka 2 (0,01)
beti aitor 2 (0,01)
beti alde 2 (0,01)
beti apal 2 (0,01)
beti apaltasun 2 (0,01)
beti ari 2 (0,01)
beti asti 2 (0,01)
beti atera 2 (0,01)
beti bake 2 (0,01)
beti batera 2 (0,01)
beti berdin 2 (0,01)
beti bezain 2 (0,01)
beti bihotz 2 (0,01)
beti egia 2 (0,01)
beti elkar 2 (0,01)
beti era 2 (0,01)
beti erakutsi 2 (0,01)
beti eraman 2 (0,01)
beti esku 2 (0,01)
beti etxe 2 (0,01)
beti ezin 2 (0,01)
beti gehiago 2 (0,01)
beti gelditu 2 (0,01)
beti geu 2 (0,01)
beti gorde 2 (0,01)
beti haiek 2 (0,01)
beti halako 2 (0,01)
beti hasiera 2 (0,01)
beti hazi 2 (0,01)
beti hitz 2 (0,01)
beti hobe 2 (0,01)
beti hoberen 2 (0,01)
beti irten 2 (0,01)
beti jaun 2 (0,01)
beti jo 2 (0,01)
beti min 2 (0,01)
beti obeditu 2 (0,01)
beti ordena 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
beti bera esku 9 (0,06)
beti berori jauntasun 8 (0,05)
beti berori aitatasun 7 (0,05)
beti aurre joan 6 (0,04)
beti berori maiestate 4 (0,03)
beti egon behar 4 (0,03)
beti hura maiestate 4 (0,03)
beti bera borondate 3 (0,02)
beti bera zerbitzu 3 (0,02)
beti berori agurgarritasun 3 (0,02)
beti berori arima 3 (0,02)
beti berori gorentasun 3 (0,02)
beti betiko goretsi 3 (0,02)
beti egin ohi 3 (0,02)
beti egoera bera 3 (0,02)
beti egon nahi 3 (0,02)
beti horrela egin 3 (0,02)
beti aitor entzule 2 (0,01)
beti aurre egin 2 (0,01)
beti beldur ibili 2 (0,01)
beti beti egon 2 (0,01)
beti bizi behar 2 (0,01)
beti egin behar 2 (0,01)
beti egin egon 2 (0,01)
beti egon gauza 2 (0,01)
beti esan ohi 2 (0,01)
beti eskatu ezan 2 (0,01)
beti gu jaun 2 (0,01)
beti hazi joan 2 (0,01)
beti hitz egin 2 (0,01)
beti hobe egin 2 (0,01)
beti hoberen berri 2 (0,01)
beti nahi ukan 2 (0,01)
beti neke arte 2 (0,01)
beti otoitz eman 2 (0,01)
beti uste on 2 (0,01)
beti agertu ohi 1 (0,01)
beti aieneka ibili 1 (0,01)
beti aieneka jardun 1 (0,01)
beti alde eraman 1 (0,01)
beti alde on 1 (0,01)
beti apal iraun 1 (0,01)
beti argi bizi 1 (0,01)
beti argi egon 1 (0,01)
beti argi gauza 1 (0,01)
beti asti gehiago 1 (0,01)
beti aurre eraman 1 (0,01)
beti baita arrisku 1 (0,01)
beti baita benetako 1 (0,01)
beti baita denbora 1 (0,01)
beti baita probetxu 1 (0,01)
beti bake hau 1 (0,01)
beti bat etorri 1 (0,01)
beti bat jokatu 1 (0,01)
beti batera ibili 1 (0,01)
beti batera joan 1 (0,01)
beti begi itxi 1 (0,01)
beti begi ukan 1 (0,01)
beti beldur aritu 1 (0,01)
beti bera aintza 1 (0,01)
beti bera egon 1 (0,01)
beti bera jainko 1 (0,01)
beti bera lagun 1 (0,01)
beti bera maitatu 1 (0,01)
beti berdin direlako 1 (0,01)
beti berdin erabili 1 (0,01)
beti berori argi 1 (0,01)
beti berori bera 1 (0,01)
beti beti eliza 1 (0,01)
beti betiko bizi 1 (0,01)
beti betiko errege 1 (0,01)
beti betiko gozatu 1 (0,01)
beti betiko hainbeste 1 (0,01)
beti betiko hura 1 (0,01)
beti betiko oinaze 1 (0,01)
beti bezain baketsu 1 (0,01)
beti bezain sano 1 (0,01)
beti bezala geratu 1 (0,01)
beti bihotz eraman 1 (0,01)
beti bihotz ni 1 (0,01)
beti bizi den 1 (0,01)
beti egia esan 1 (0,01)
beti egon ahal 1 (0,01)
beti egon artega 1 (0,01)
beti egon asti 1 (0,01)
beti egon atseden 1 (0,01)
beti egon barreka 1 (0,01)
beti egon bat 1 (0,01)
beti egon ezbaiko 1 (0,01)
beti egon fede 1 (0,01)
beti egon gaixorik 1 (0,01)
beti egon gozo 1 (0,01)
beti egon hutsegite 1 (0,01)
beti egon irakin 1 (0,01)
beti egon ohi 1 (0,01)
beti egon okasio 1 (0,01)
beti egon ongi 1 (0,01)
beti egon oso 1 (0,01)
beti egon toki 1 (0,01)
beti elkar aldendu 1 (0,01)
beti elkar harreman 1 (0,01)
beti eman baratu 1 (0,01)
beti eman goraintzi 1 (0,01)
beti eman haiek 1 (0,01)
beti eman nahi 1 (0,01)
beti eman ohi 1 (0,01)
beti era bat 1 (0,01)
beti era bera 1 (0,01)
beti eraman jendetza 1 (0,01)
beti esku luzatu 1 (0,01)
beti etxe esan 1 (0,01)
beti etxe hau 1 (0,01)
beti gehiago bizi 1 (0,01)
beti gelditu nahi 1 (0,01)
beti geu bidaia 1 (0,01)
beti gogo bizi 1 (0,01)
beti gogo ukan 1 (0,01)
beti gorde iritsi 1 (0,01)
beti goretsi ezan 1 (0,01)
beti gu aita 1 (0,01)
beti gu elikatu 1 (0,01)
beti gu lur 1 (0,01)
beti haiek bizi 1 (0,01)
beti haiek tratatu 1 (0,01)
beti hain argi 1 (0,01)
beti hain gogor 1 (0,01)
beti hain lagunarte 1 (0,01)
beti hainbeste maite 1 (0,01)
beti hainbeste mesede 1 (0,01)
beti hainbeste zor 1 (0,01)
beti halako ernegu 1 (0,01)
beti halako oinaze 1 (0,01)
beti hasiera egon 1 (0,01)
beti hasiera on 1 (0,01)
beti hau eskatu 1 (0,01)
beti hau gertatu 1 (0,01)
beti hau hasi 1 (0,01)
beti horrela egon 1 (0,01)
beti horrela ez 1 (0,01)
beti horrela joan 1 (0,01)
beti hura bizi 1 (0,01)
beti hura borondate 1 (0,01)
beti hura erretratu 1 (0,01)
beti hura esan 1 (0,01)
beti hura esku 1 (0,01)
beti hura goretsi 1 (0,01)
beti hura ikusi 1 (0,01)
beti hura maitatu 1 (0,01)
beti hura nahi 1 (0,01)
beti hura oin 1 (0,01)
beti hura osasun 1 (0,01)
beti hura zerbitzu 1 (0,01)
beti ibili joan 1 (0,01)
beti idatzi ezan 1 (0,01)
beti iraun ezan 1 (0,01)
beti jainko alderdi 1 (0,01)
beti jainko ari 1 (0,01)
beti jainko bera 1 (0,01)
beti jainko berori 1 (0,01)
beti jainko bete 1 (0,01)
beti jainko egon 1 (0,01)
beti jainko gauza 1 (0,01)
beti jainko hitz 1 (0,01)
beti jainko presentzia 1 (0,01)
beti jaun bera 1 (0,01)
beti jaun goretsi 1 (0,01)
beti joan bizitu 1 (0,01)
beti kontu handi 1 (0,01)
beti neke handi 1 (0,01)
beti ni desira 1 (0,01)
beti ni gogo 1 (0,01)
beti ni goraintzi 1 (0,01)
beti ni gutun 1 (0,01)
beti ni kontu 1 (0,01)
beti ni nahi 1 (0,01)
beti ni ondoan 1 (0,01)
beti nola egon 1 (0,01)
beti nola ibili 1 (0,01)
beti nola joan 1 (0,01)
beti obeditu baizik 1 (0,01)
beti on egin 1 (0,01)
beti on elkartu 1 (0,01)
beti on gauza 1 (0,01)
beti ordena joan 1 (0,01)
beti otoitz asko 1 (0,01)
beti otoitz egin 1 (0,01)
beti ukan aho 1 (0,01)
beti ukan argi 1 (0,01)
beti ukan beroriek 1 (0,01)
beti ukan hobe 1 (0,01)
beti ukan ni 1 (0,01)
beti ukan uste 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia