Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 125

2000
‎Asetasuneko lehen esperientzia atsegin horren oroimenak, berriro esperimentatzera bultzatzen du izakia, eta subjektu orok jaiotzerakoan bizi izandakoharremanak, kanpo munduarekin eta bere objektuekin eta batik bat horienerrepresentazioekin, bide irekia uzten dio desirari (Freud, 1900). Beraz, desirafuntsezkoa da edozein harremanetan:
‎Postulatu hauetan oinarrituz, taldearen ideia subjektuak bere objektuekin dituenlotura moduan ulertzen da batik bat. Objektuak eta horiei dagozkien afektuakbarneratzean osatzen da subjektuaren barne mundua, eta taldearen barne irudikapena itxuratzen duen subjektuarekin lotura multzo bat osatzen dute objektuok.
‎Baina banakako psikoanalisia egitura inkontzientera zuzentzen den bezala, nondu bere gaia, bere objektua, talde terapia analitikoak?
‎Caparros-ek (1993a) dioenez, talde psikoterapia analitikoak oraindik mugatugabea du bere objektua, eta, bere teoriari dagokionez, gizabanakoaren kideekikoharremana subjektu bakunaren eraikuntzan duen eraginari buruzko teoriekin lotutadago. Beraz talde analisiaren teoriak gizabanakoaren ezagutzarekin du lotura etazerikusia, eta bere teoria eta teknika ere, gizabanakoari zuzentzen zaizkionekindaude elkarreraginean.
‎Eta osabak erran zuen: " Hori ezinezkoa da, zeren, nola karnaba hala usoa, nola harri tipia hala harri handia, naturaleza bereko objektu guztiak abiadura berean erortzen baitira, baldin puntu beretik erortzerat uzten baditugu". Eta, handik harat, jauntxo guztiak eta aita Bartolome ere ezetz erraiten hasi zirtzaizkion, ezetz eta ezetz, zeren eta klar eta ebident baitzen ezen harkaitz bat —Mendai tze ko Harkaitza, konparazione— harri tipi bat baino fitezago eroriko zela, eta fitezago ere eginen zuela eta denbora laburragoan, ondorez, bi punturen arteko bide goiti beheitikoa.
2001
‎Oro har esperientziaren ahalgarritasunaren baldintzak aldi berean objektuen ahalgarritasun baldintzak dira, eta horregatik apriorizko judizio sintetiko batean baliotasun objektiboa dute.12
‎• Kontzientziaren batasuna (eta aldi berean objektuaren batasuna) esperientziaren halabeharrezko baldintza da. Batasun honek niaren identitatea bermatzen du denboran.
‎Galileo, Torricelli eta Stahl aipatzen ditu Kantek. Hauek ikusi zuten arrazoimenak berak sortu duena soilik ulertzen duela, eta, ondorioz, arrazoimena bere objektuari aitzinatu behar zaiola judizioaren printzipioekin eta arrazoimenak izadia behartu behar duela bere galderei erantzutera. Ez da, beraz, maisuaren ikasle otzana izango, baizik eta lekukoak galderak erantzutera behartzen dituen epailea.
‎Begiespen hutsa sentsazioari dagokion osagai oro alde batera uzten duen begiespena da. Gorputz bati adimenak substantzia, indarra eta halako adigaiak egotz diezazkioke eta sentsazioaren mailan kolorea, gogortasuna etab. gainera ditzakegu; baina, gainera, bera objektu gisa jasotzeko forma soilari dagozkion hedadura eta forma geratuko lirateke begiespen hutsaren aldetik.
‎Espazioa subjektuari lotu zaion bezala, denborari hori are modu estuagoan gertatuko zaio. " Bera [denbora] ez da erreala, beraz, objektu gisa, baizik eta neure burua bera objektutzat hartzeko errepresentazio era gisa" (A37/ B54 (E87)). Denbora barneko sentsua da, beraren bidez gogamenaren barne egoera begiesten da.
‎Izaki mugatu batek ez dauka begiespen intelektualik, hots, berak ez ditu sortzen bere objektuak jainkoa balitz bezala, baizik eta bere begiespena sentsuen araberakoa da, eta, beraz, objektuen bitarterik gabeko harmena eskatzen du. Eta horrela subjektuari espazioaren eta denboraren forma hutsen bidez zuzenki agertzen zaion begiespenaren objektu oro fenomenoa edo agerpena izango da.
‎Hemen teologiaz jardungo du Kantek, eta bere objektua den jainkoaz. Orain arte ideia absolutuak landu ditu, arima eta izadia, ‘in concreto’ diren ideiak; jainkoa, ordea, ‘in individuo’ eman nahi den ideia da, eta beraz, ideala.
‎Halako batasun sistematikoaren printzipioa objektiboa ere bada, nahiz era indeterminatuan izan (principium vagum), ez printzipio eratzaile gisa zerbait bere objektu zuzenari dagokionez determinatzearren, baizik eta oinarri esakune erregulatzaile eta maxima soil gisa arrazoimenaren erabilera enpirikoa adimenak ezagutzen ez dituen bide berriak irekiz amaigaberantz bultzatzearren eta finkatzearren, inoiz, ordea, erabilera enpirikoaren legeen aurka egin gabe (A680/ B709 (E513)).
2002
‎Telebistak bere objektuaren irudi limurtzailea eskaintzen digu. Telebistaren kasuan, makrodiskurtsoa bere buruaren inguruan antolatutako diskurtso erraldoia baino ez da.
2003
‎Eta, sortu, paisaiarekin identifikatuz, bera paisaiaren parte bilakatzeraino. Subjektua, ikuslea, bere objektu bihurtzen da. Paisaia ispilu bat, Hugo bera ispilu bat.
‎Filosofia, jakitearekiko maitasuna eta grina, bilaketan ari da beti, ikertzen, gogaitzen batzuetan, azkenik ondorioak ateratzeko. Eta bere objektua ezagutza bada, gaur egun horren mailarik gorena zientzian aurkitzen dugu. Eta filosofiak zientziari ere arreta jartzen dio, jakina.
2004
‎Lehenengo atala Demanda eta beraren objektua
‎Lehenengo atala. Demanda eta beraren objektua 436
‎Norbait etxe aldaketa batean sartu behar denean, bere kezka nagusietako bat izan daiteke bere objektu pertsonal guztiak bere helmugara iristearekin, hau da, galdu ez izatearekin. Jakina, gauza guztiak egoera ezin hobean iristea ere kezkatzen du, bereziki hauskorrenek hausturarik, marrarik edo bestelako akatsik ez izatea.
‎Aurrerantzean arazoa ez da izango gauzak nolakoak diren, baizik guk nola ezagutu ahal ditugun; izanere, ez dago subj ektua gauzen mende, baizik eta haiek daude subjektuaren ekimenaren baldintzen mende. Horregatik," oro har esperientziaren ahalgarritasunaren baldintzak aldi berean objektuen ahalgarritasun baldintzak dira".
‎Horretarako, eta hasteko, etika zientifikoak xehetasunez zehaztu luke bere objektu behakorraren maila. Generikoki giza egintzak eta jokabideak ditugu behaketa iturri nagusia, definizioan azaldu dugunez.
‎Aristotelesek" izate den aldetikako izatearen" zientziaren ketan huts egin zuen bezala, Marxek ere huts egin zuen ondasun trukeen patroi objektibo eta natural bat (hots, kulturaren zirkuitutik at) bilatzen saiatu zenean. Izatearen errealitatea ezin atzeman daiteke zientziak bere objektuak atzematen dituen bezala, ahantzi gabe izatea errealitatearen tasun bat dela eta, beraz, errealitatean hartzen duela oinarri eta argi. Erreala ezin da inoiz bere erabateko osotasunean har, ihes egiten baitigu.
2005
‎batetik, eta nire ustetan, hemen oinarritzen delako giza espeziearen bizitza organikoaren ikuskera zuzena eta, honekin, baita neurri handi batean ere historia unibertsalarena; eta bestetik, baita nire aburuz ere, garrantzitsua delako ideia jakin bat saihestea, hain zuzen, hizkuntzaren izaera miresgarria bera zatitze linguistiko lehor eta beti eskas baten bitartez oinarritu daitekeelako ideia. Idazlearen lehen betebeharra, hain justu, bere objektuarekiko errespetua adieraztea da.
2006
‎[17] Ezaguna da zein den zentzumen edo ahalmen ororen perfekzioa, hain zuzen ere, bere objekturik ñimiñoena ere zehatz mehatz hautematea eta, halaber, ezeri ez uztea bere behaketatik eta oharmenetik ihes egiten. Begiak atzeman ditzakeen objektuak zenbat eta txikiagoak izan, orduan eta finagoa da organoa, eta horren egitura eta osaera orduan eta landuagoa da.
2007
‎Honek, Mesopotamia eta Egiptoko geografia, klima? moduetan aurreneko esperientziak egin eta gero, Grezian beste kultura modu bat entseatu dizu arrakastatsu, etab.; eta azkenik, kulturak (kultura bera da subjektua, eta bera bere objektua ere), aurreko esperientzia guztiekin aberastua zetorrela etorri, esperientzia berrietarako iparraldeko klima eta izpiritua bilatu ditu, Shakespeare bat supiztuz. Gizadiaren kultura edo izpiritua, historia unibertsala?, bere burua egiten doala ematen du, orain Israelen, gero Grezian, lurraldez lurralde, herri gogoz herri gogo, lehenarekin geroa ernaltzen, oraina eraitsi eta biharra jaso.
‎(Saussure) »1379 Hizkuntzak sortzen du objektua: hizkuntza bakoitzak bere objektu mundu partikularra, ala hizkuntzazkotasunak objektuen mundu bakar bat bera hizkuntza guztietan? «Si, irakurtzen diogu J. Tusón i?
‎Hau da, hauteman du objektu bat, ardi bat, esaterako?, mila ezaugarri diferente ageri du berez, baina gizakiaren oharmena eskasa da, alde guztietatik bonbardatzen ari diren mila inpresioei batera arreta egiteko, eta objektu bakoitzeko inpresio bat bereizten eta hautatzen du, eta hura hartzen dizu bere gogoan. Ikur baten bereizte hori, ezaugarri baten bidez egindako objektuaren identifikazioa, hori da objektuaren ideia, aldi berean objektuaren (barne) izena: gizakiaren pentsatzea eta hitz egitea batera.
‎Hizkuntza doi doi objektiboki eraginkor eta berjabe hein bereantxe da, non ere subjektboki daragien eta menpeko den. Eduki ere inon ez baitauka egoitza iraunkorrik, ezta izkribuan ere, haren parte nolabait hilotzak behin eta beti berriro pentsamenduan birsortua izan behar du, bizirik sartua hizketan edo elkar ulermenean, subjektua baitan beraz; baina produkzio honetako egintzan bertan datza, hura [hizkuntza] gisa berean objektu ere egitea: modu honetan aldioro banakoaren eragintza osoa esperimentatzen du; baina berak [hizkuntzak] daragien eta eragina duenaren bitartez lotua dago eragintza hori bere baitan.
2008
‎– Nork bere inguruko objektuekin eskuin/ ezker ariketak egin.
‎Biolinak bizitza propioa zuela, eta ahotsa, perutarraren bihotzean, zerbait autonomoa zela. Halako batean, haien gorputzetatik ateratzen zirela, eta bi musikariak helburu beraren objektu bilakatzen zirela: musika klasikoaren perfekzio gogoa.
‎Bide horretako une bakoitzean, kontzientzia bere objektuari egokitzen zaio; baina objektuak ere aldatzen du bere burua une bakoitzean. Kontzientziari lehen unean egiazkoa iruditzen zaiona, hurrengoan ez egiazkoa irudituko zaio.
‎Kontzientziari lehen unean egiazkoa iruditzen zaiona, hurrengoan ez egiazkoa irudituko zaio. Kontzientziaren izaera horrek hauxe adierazten du, kontzientzia bere objektuen eraldaketetan bakarrik ezagutzen dela: mundua gure burua ispilatzen den lekua besterik ez da.
‎Fenomenologia ren helburua" jakintza absolutua" da, horixe da azken kapituluaren izenburua ere. Mugimendua bukatzen da bakarrik, jakintza (subjektiboa) bere objektura guztiz egokitzen denean, hau da, bere burua guztiz gauzatzen denean. Bitarteko etapetan ez du bakerik, atsedenik aurkitzen.
‎Jakintzaren eta bere objektuen arteko bizikidetzari" esperientzia" deitzen dio Hegelek eta bide hori" dialektikoa" da.
‎1 Kontzientzia bere objektuetan edo bizitzen ari den edukietan guztiz nahasia dagoenez, eduki berri bat agertzeak desoreka sortzen du, eta hori da" esperientzia" hain zuzen. Horregatik, eduki batetik besterainoko bidea ustekabean gaurkotzen da:
‎Izatea eta Ezereza bilakatzearen bi uneak dira. Izatea (hutsa) fenomenologiaren ondorioa da, hau da, kontzientzia eta bere objektua aurkitu dira, eta une bakarra osatzen dute.
2009
‎biltzen zuen subjektu edo ama handia izateari; objektu bihurtzen da gizakiaren behaketena, esperimentu, era guztietako manipulazio eta ustiaketena. Subjektu absolutu bezala gizakia altxatzen da, Natura bere objektu soilera murrizten duena; gizaki berri hori bera(, subjektu modernoa?), arrazoimenagaz identifikatua; eta arrazoimena bera, arrazoimen zientifiko (matematizatzaile) hutsarekin, emozio, amets, oroipen, sentimendu, subjektibo, ororen etsai.
‎Ez nau harritzen artistak izatea larritu direnak, beren patua ikusi balute bezala bizitza osoa hilezkortasunaren atzetik pasa ondoren. Bizirik balego zorrei aurre egin behar lieke, bere objektuak salbatzea ez da dioten eran artista bizirik mantentzeko modua, hil dela konfirmatzekoa baizik. Bizirik dagoena iragankorra da, hilik dagoenak baizik ez du betiko irauten.
‎bonba, ekologia, krisiak, estalinismoa. Teoriaren hedapen planetarioa ez da gertatzen egia abstraktuak agerian jartzearen ondorioz, bere objektu propioaren (merkataritza salerosketa) hedapen eta orokortzearen ondorioz baizik. Alderatzen jarrita, modernitate liberalaren berrikuntzak honetara murrizten dira:
‎Baina historiaren ezagutza historikoa dela ez da egia txikiagoa. " Materialismo historikoa" ez da zientzia absolutua, kapitalaren eta horrek adierazten duen munduaren kritika baino, bere objektuaren teoria zehatza.
‎Hil eta jaiotzen dira eta aldatuz doaz emeki emeki denboran zehar. Azpiatal honek ideietan edo kontzeptuetan jarriko du bere begirada eta horiek izanen dira bere objektua. Halaz ere, ez da izanen hori azkeneko xedea.
‎nolatan da hori posible?". 18 Edo, birformulaturik: " nola ezagut daiteke a priori esperientziaren beraren derrigorrezko legezkotasuna oro har bere objektu guztiei buruz?". 19 Galdera ez da ea baden natur zientzia huts bat. Zientzia hori bada, bai, baina, nolatan da posible?
‎Berezkoa baitu. Halaz ere, metafisika tradizionalak(" dogmatikoa" bere berbetan) ez du bere objektua ondo definitu. Ez du bere objektua zein den ondo erabaki.
‎Halaz ere, metafisika tradizionalak(" dogmatikoa" bere berbetan) ez du bere objektua ondo definitu. Ez du bere objektua zein den ondo erabaki. Joera transzendentea izan du Greziatik Kanten garaira arte.
2010
‎Esaterako? Eremu arkeologiko baten arduraduna izaki, erraz izango zituen bere esku objektu arkeologiko baliotsuak. Amaiak entzuna zuen, amaren ahotan, hilobi eta beste hondakinetako lapurren berri.
‎Badira izen gehiago: besteren artean, Vicente Ameztoy() bere objektuen bitartez Karmelo Landa, Arantxa Urretabizkaia, Lourdes Oñederra, Xabier Montoia, Eider Rodriguez, Edorta Jimenez, Koldo Izagirre, Pello Otxoteko, Patxi Ezkiaga, Pedro Alberdi, Luzien Etxezarreta, Jabier Muguruza, Kepa Altonaga, Joseba Luzuriaga, Juan Luis Zabala, Felix Ibargutxi., Felipe Juaristi... Azala Gonzalo Etxebarriarena da, eta ilustrazioak eta argazkiak Anne Rearick, Zaldi Ero, Ernesto Valverde eta Erramun Landak sinatzen dituzte.
‎alde batera utzi nahi duela adierazteko egiten duen egintza prozesala da. Ondorioz, prozesua bere objektua epaitu gabe gelditzen dela bukatzen da, eta demandatzaileak ez du galtzen uzi hori beste epaiketa batean jartzeko eskubidea275.
‎Zatikako amore ematea posible da. Kasu honetan, prozesuak aurrera jarraituko du, eta bere objektua demandatuak ez onartutako uziaren zatia da. Alonso Olea, M., Miñambres Puig, C., Alonso García, R.
‎Esan ohi da" ius" dela justiziaren iturriak isuri zuena. Hori dela eta, ius deiturikoa justiziaren arrazoia da, haren objektu edo xedea den heinean; hala ere, arrazoi eragingarriaren ikusmiratik, justiziaren efektua edo ondorea da, justizia horrek eratu eta osatzen duelako bere objektua, beste bertute moralen kasuan gertatzen den bezala. Ondorenez, haren objektu izan daitekeena kontuan hartzen badugu, justiziak eratorrita justifikatzeko modukoa dela esan dezakegu, nolabait adierazteko; ildo beretik hitz egin dugu lehen ikusmenaz eta ikusgarriaz.
2011
‎15:00 Jakin minez, sex shop batean bertako objektuak eta aldizkariak aztertzen ditugu.
‎Lehenengo egunetan, negar asko egiten zuen aitarengandik urruntzean, jarduera aldatzen genuenean edo beste gune batera joaten ginenean (adibidez, gela batetik bestera). Bestalde, gogor eusten zien bere objektu pertsonalei. Dena den, ez zen zaila hura lasaitzea.2 Gaur egunPixkanaka, alaiago etortzen da, eta guztiz integratuta dago.3 JangelaEskolako jangelara moldatzen ari da, eta gero eta autonomia handiagoa erakusten du.4 Gelakideekiko harremanaLagunartekoa eta oso irekia da haurra, eta oso harreman ona du beste haurrekin.
‎ERANTZUNAa) Arrisku faktore nagusia egitura da, kasu honetan, apala. Ordena eta garbiketa ere arrisku faktoretzat har ditzakegu.b) Kasu honetan, Eduardok kolpeak eta ebakiak paira ditzake objektuak erortzean, apalak askatu eta haiek nahiz bertako objektuak erortzean.c) Enpresak mantentze lanak egin behar lituzke apaletan, eta sendoak eta erabiltzeko egokiak diren egiaztatu. Gainera, biltegiko garbiketaz eta ordenaz ere arduratu behar du.
‎Lehenengoa epaile zehatzak kasu eta alderdi zehatzarekiko duen ustea da eta, kontrakorik frogatu ezean, badela suposatuko da. Bigarrenak, berriz, prozesuaren beraren objektuarekiko epaileak eman edo erakutsi behar dituen bermeei erreparatzen die, berme horiek ematen ez badira, epailea partzialtzat joz.
Bere objektu psikikoa frustratzailea izaten da, jazarlea baino areago; ez du zikiramenduarekin mehatxatzen.
2012
‎Pixkanaka, ordea, antropologoak ohartzen hasten dira subjektuak ezin duela saihestu behatzen duen objektuak bere deskribapenean izango duen eragina, eta, ondorioz, ezinezkoa dela objektiboa, neutroa, deskriptiboa izatea. Zientzia hutsak deiturikoetan, berriz, argi ikusi da aztergaiak azterketa baldintza jakin batzuen menpean jartzean, subjektuak bere objektuaren jokabidea halabeharrez aldatzen duela.17 Itzulpengintzan ere antzera gertatzen da: subjektuak (itzultzaileak) eragin handia du objektuan (testuan), bere modura interpretatu eta itzultzen baitu, itzulpenean bere marka pertsonala utziz.
‎Eta Platonek cosmos goragoko bat intuitu zuen, forma inmutableena, eta halako forma jada bazen definizio unibertsala objektu material batena, edo beste batena (oro har hartuta), eta hor jada zientzia posible zen. Aristotelesek cosmos goragoko hori aintzat hartuz forma inmutableak itsatsi egiten zituen bakoitza bere objektu materialari (hylemorfismoa), eta hor jada bazen posible zientzia egitea. Baina definizio unibertsalak ziren forma inmutable horiek, objektuen esentzia adierazten zutenak, eta nola cosmos material honetan ez diren, dena baita mutablea, nik hartzen ditut nola hipotesis bezala lan zientifikoa egiteko (eta beti hobegarriak direlako, beraz inperfektuak beti; ez bakarrik socratismoan, baita predikatuen logikan ere, hau da, predikatuen logikan ipiniz gero dira bariable horiek hipotesiak bezala operazioetan, suposatzen dugularik egiazko definicio unibertsalak direla, beraz egiazko unibertsaltasun batetik beti azpian), eta hortik, hasten baldin banaiz ere metodo induktiboarekin, logika formala egiten ahal dut, predikatuen logika hain zuzen ere, eta hor badaude ariketak kasu partikularretatik abiatuz (kuantifikadore partikularra edo esistentziala), restrikzioa salbatuz, unibertsal bihurtzeko (kuantifikadore unibertsala sartzeko), eta kasu paradigmatikoa da triangeluarena (edozein triangeluren definizioa beti da bera).
‎Nik aristotelismoaren kausa formala honela ulertzen dut: objektu materialak forma mutableetan ageri zaizkigu, beraz inteligible egin dakigun objektu material bat (alde bat lagata Platonen intuizioa beste goragoko cosmos horrena, non forma inmutableak dauden, inteligibleak beraz), beraz objektu material bat inteligible egin dakigun, materialismo hutsean gaude, suposatu behar dugu ezen gure objektu bati buruzko aberiguazioetan aurkitu dugun definizioa unibertsala dela. Hipotesis batekin hasten gara beraz, zeren egiazki ez baita gure ikerketa induktiboa definizio unibertsal batera iristen, baina suposatu egiten dugu, diot berriro, eta hor jada posible da zientzia egitea, nahiz eta zientziaren lehen momentu hori hipotesis bat den egiazko ezagutza unibertsalaran azpian dagoena.
‎Debekatutako jarduerak eragindako efektuen kentzea, kentze ekintzaren berezko edukia da. Horregatik, galde dezakegu posible ote den kentzearen xedea etete ekintzaren barruan sartzea, bere objektuarekin bat datorren egite positibo bat bezala eta haren pilaketa azken honetara beharrezkoa ez delarik. Irakurketa hau posible da soilik «egitea» etete ekintzaren edukia den «ez egite»ari zentzu osoa emateko erabat ezinbestekoa denean, eta betiere hura «egitea» demandan espresuki eskatu bada.
‎Sexu bereko objektuak, hankak edo sortzetikoak zakurrek izaera errituala eta ez sexuala izaten dute askotan.
‎Sarritan, zakur nagusiak antsietatea izaten du familiaren etxe aldaketa baten aurrean, eta funtsezkoa da errutinari eustea eta bere objektu gogokoenez inguratzea.
‎dadcarin 1 Txakurrarekiko ezkutalekuaren jolasa Txakur okupatu bat kontent dago. Paseoan bere motxila eraman dezan( bere objektu pertsonalekin) edo egunkaria etxean ekar dezan, garuna erabiltzen duten jarduerak dira. Beste aukera interesgarri bat berarekin ezkutatzean jokatzea da.
2013
‎1 Dagoeneko zuen objektuaren garaia ezagutzen duzuenez, garai bereko objektuak dituzuen kideak elkartu eta seien artean zuen garaiko informazio fitxa bakarra egingo duzue (Paleolito garaia, Neolitoa&). Ikus ezazue bideo animazioa, lana nola bideratu jakiteko.
‎Egin gauza bera objektuaren funtzioarekin.
‎Errealitate objektiboaren aurrean (existituko balitz?) pertsonak pertzeptzio bat edo jarrera bat aurkeztu ohi du eta berarentzat, gehienetan, horixe da errealitatea. Beraz objektu edo paisaia «beretik» bi pertsonak errealitatearen irudi ezberdinak soma ditzakete, hortik, paisaiari eraikuntza mentala deitzea. Pertzeptzio horren garapenean pertsonaren bizipenak oso garrantzitsuak dira, horiek osatzen baitute beraren pentsaera edo jarrera paisaiaren aurrean.
2014
‎–La cause de la critique, c, est la cause du rationalisme, et la cause du rationalisme, c, est la cause même de l, esprit moderne? 374 Kritika, historiari ez ezik, razionalismoari lotzen zaio hemen. Eta razionalismo gisa (beraz, filosofia bat eta metafisika bat ere bai,, anti, aren forman bada ere), kritika ez da mugatuko naturgaindikoa ignoratu eta bere objektuaren ikerketa soilean etsitzera, ezpada naturgaindiko oro zuzenean borrokatu egin du primitibo, irrazional, espiritu modernoaz elkartezin bezala375 Kritika ez da ulertzen jada ikerketako metodo edo bezala soilik, emantzipazio espiritualaren egitarau gisa baizik. Kritika historikoaren (zientziaren!, h. d., Renanen beraren) egitekoa, behiala seminarista bretoia naturgaindikoaren uste primitibotik eta fede dogmatikotik askatu zuen moduan, gizarte frantses osoa askatzea da376. L?, uvre de la critique moderne est donc de détruire tout système de croyance entaché de supernaturalisme? 377.
‎Trajeak eta alkandorak zintzilik daude oraindik, baita gorbatak ere. Eta azpiko tiraderetan dauzkazu jertseak, barruko arropak eta bere objektu kuttunak gordetzen zituen kutxatxoa: betaurrekoz, erlojuz, gorbatentzako orratzez eta bikiz betea.
‎Horrek diagnostiko, gogoeta eta ekintzako modu alternatiboak asmatzeko eta praktikan jartzeko bideaematen digu. Gorputz gisa pentsatzen badugu, aldi berean objektuak eta subjektuakdiren gorputz gisa, aukera asko sortu ahal ditugu (eta sortzen ari gara) feminismoafeminismo denetik hor dauden zenbait ideia berrikusteko edota birformulatzeko»2.
‎Horren ondorioz, emakumeen gorputza betierekotzat jotzearen ondorioz, gorputzak ospatzen baditugu gorputz emeak direlako (modu kaltegarrian ahaztuzexistentzia generotuaren denborazkotasuna eta malgutasuna), zailagoa izango zaigu, era berean, kritika feminista koherentea egitea, adibidez, emakumeen gorputzenkokatze instrumentalari buruz, zeren eta kritika horrek ere behar du nolabaitekodenborazkotasun irizpidea. Baiezta genezake begirada sadikoaren ezaugarrietakobat dela bere objektua finkatzea eta izoztea, diferentzia absolutua azpimarratzea, mugimendua debekatzea.
‎Ondoren, neur itzazu material bereko objektuak. Zer erlazio ikusten duzu bi objektu horien arteko masen artean?
2015
‎objektuen bitartez egiten ditut elkarrizketak. Hilabete edo bi hilabete lehenago, bere objektu maiteenen zerrenda egiteko eskatzen diot elkarrizketatuari, gero horien gainean galdetzeko. Adibidez, Marino Lejarretak beisball eskularru bat aukeratu zuen, eta eskularru horren istorioa kontatzen zuenean, bere istorioa ari zen kontatzen.
2016
‎szefei Seme alaben hazkuntzak planteatzen dituen erronka handi guztien artean, gurasoengan kezka gehien sortzen duenetako bat haurrei partekatzen irakasteko gaia da. Asko kezkatzen dira batez ere, bizitzako lehen urteetan, haurrak Jean Piaget psikologoak «haurren egozentrismo etapa» deritzona zeharkatzen duenean, haurrak bere gain hartzen duenean bere inguruko objektu, objektu eta pertsonak, eta berak nahi duenean eskura ditzake. Etapa hori biziagoa da bi urte inguruan, baina lau edo bost urtera arte luza daiteke.
‎Horrez gain, Gemma Zabaletaren alderik pertsonalena ezagutzeko parada izango dute Falerinara gerturatzen direnek: bere bizipen pertsonalak, oroitzapen politiko bereziak, bere objekturik esanguratsuenak eta kanta kuttun bat, esaterako. Amaieran, berak aukeratutako merienda askaldu ahal izango dute bertaratutakoek.
‎Zenbait lekualdaketa mota proposatzen ditu. Musika gelditzean, haur bakoitzak bere objektua atzeman behar du, eta irakasleak eman agindua bete; adibidez, objektua pusatuz lekualdatzea. Musika berriz gelditzean, beste agindu bat ematen du (objektua mugituz, itzulikaraziz...).
‎Kolore ezberdinetako kutxak, kutxen kolore bereko objektuak (eraztunak, pilotak, zapiak, konotxoak, hodiak...), eskumuturrekoak, joko atorrak edo zapiak.
‎◦ Erranaldi hori bera objekturik gabe egizu.
‎• Talde bakoitzak bere objektuak kutxa batetik bestera eraman behar ditu, aldi oroz ateetatik pasatuz.
‎▪ Mugimendu bera objekturik gabe
‎• lerroan lekualdatzeko eta aldi berean objektua eskukatzeko modu zenbait xerka eta entsea. Denek elkarrekin, lekualdatze moten zerrenda egin.
2017
‎Komunitateek mobilizazio kolektiboa eta borroka politikoa erabiltzen dituzte, hartara, herriak parte hartzeko beren sistema politiko eta sozio-ekonomikoaren gobernuan eta gobernantzan (eta, horretarako, hein batean,, herria? konzeptua etengabe zabaldu beharra dago); halaxe beren burua gobernatzen dute, eta subjektu politiko ez ezik, gobernuaren beraren objektu bihurtzen dira komunitateko kideak. Horregatik dauzkate subjektu politikoek objektu sozialen bi oinarrizko dimentsioak, subjektiboa eta objektiboa:
‎5 Egin gauza bera objektu guztiekin.
‎beharrezkoa da Bestearen aldaketa bat errotik objektibotasunetik libratuko duena. Ez dut, bada, kontsideratuko Besteak luzatzen didan begirada bere objektuzko izatearen adierazpen posibleetako bat bezala: Besteak ezin dit begiratu zelaiari begiratzen dion bezala.
‎Besteak ezin dit begiratu zelaiari begiratzen dion bezala. Gainera, nire objektibotasuna bera ezin da niretzat ondorioztatu munduko objektibotasunetik, zeren ni bainaiz, hain zuzen ere, mundu bat egotea ahalbidetzen duena; eta ni bainaiz, alegia, ezin dena printzipioz berarentzako objektu izan.
‎Nia, beraz, munduko objektuen maila berean existitzen da orain kontzientziarentzat; niaren presentifikazioa, lehen kontzientzia erreflexiboari bakarrik zegokion egiteko hori, orain kontzientzia ez erreflexuari dagokio. Soilik zera, kontzientzia erreflexiboak nia hartzen du zuzenean objektutzat; ordea, kontzientzia ez erreflexuak ez du pertsona hartzen zuzenean eta bere objektutzat: pertsona kontzientziari zaio presente Bestearentzako objektu delarik.
‎Bada, hor nahasten dira bi ezagutza arlo desberdin eta bi izate mota parekaezin. Betidanik jakin dugu munduko objektua probablea bakarrik izan zitekeela; hori bere objektuzko izaeratik dator. Probablea da oinezkoa gizon bat izatea; eta nigana biratzen baditu begiak, une horretan begiratua izatearen ziurtasuna sentitu arren, ezin dut eraman ziurtasun hori nire Beste objektuaren esperientziara.
‎Baina ezeztapen bikoitz hori, nolabait ere, bera bakarrik suntsitzen da: edo jotzen dut, bada, izate jakin bat ez izatera eta, orduan, bera objektua da niretzat eta nik nire objektutasuna galtzen dut berarentzat; kasu horretan, Besteak utzi egiten dio Beste ni izateari, alegia, ni izaterik ukatuz objektu bihurtzen nauen subjektu izateari; edo, bestela, izate hori zinez Bestea da eta ni ez izatera jotzen du; baina, kasu horretan, ni objektu bihurtzen naiz berarentzat eta berak galdu egiten du bere objektutasuna. Horregatik, funtsean, Bestea Ez ni ez objektua da.
‎Baina munduko irudi hori ezin dut inoiz dezifratu, egokitu egiten natzaio ekintzan eta ekintzaz. Bestea ere, subjektua izaki, bere irudian engaiatua aurkitzen da; baina bera objektutzat jotzen dudanean, ordea, munduko irudi hori da begien bistan jartzen zaidana. Bestea bihurtzen da beste tresna guztiekiko harremanaz definitzen den tresna:
‎Beste objektua agertzen zait bera den horrengatik, bera berari bakarrik dagokio. Beste objektua agertzen zaidan bezalakoa da, besterik gabe, objektutasunaren mailan, oro har, eta bere objektu izatean; izan ere, pentsaezina da nik berari buruz dukedan zeinahi ezagutza bere subjektibotasunarekin lotzea, begiradaren kasuan bizi dudanarekin, alegia. Beste objektua objektu hutsa da, baina bera atzemateak zera ulertarazten dit, Besteari buruz nik beti bizi dudala printzipioz beste esperientzia bat, izatearen beste maila batean kokatuz.
‎Halatan, Beste objektua tresna lehergarria da eta tentuz maneiatzen dut, bere inguruan etengabeko posibilitatea sentitzen baitut leherraraz dezaten eta leherketa horrekin bat batean bizi dezadan munduaren ihesa nigandik kanpo eta nire izatearen alienazioa. Horregatik, nire ardura konstantea Bestea bere objektibotasunean edukitzea da eta, beraz, Beste objektuarekin dudan harremana batik bat abileziaz eratu ohi da berak objektu izaten jarrai dezan. Baina nahikoa da Bestearen begirada bat amarru horiek guztiak bertan behera desegiteko eta berriz ere Bestearen antzaldatzea sentitzeko.
‎bere kontzientzia izateko ahaleginean, bere baitarako osotasuna eratuko litzateke bere aurrean bera kontzientzia bat bezala, baina bera kontzientzia deneko bera hori ez izateko duen kontzientzia bat bezala. Orobat, bera objektua, izateko, agertu litzateke kontzientzia batek eta batentzat izana bezala, hain zuzen, berak ez izateko duena baldin eta bera izango bada. Hortik letorke Bestearentzakoaren zisma, eta bereizketa dikotomiko hori infinituraino errepikatuko litzateke, kontzientziak oinarrizko leherketa baten pusketak balira bezala eratzeko.
‎4 Sartrerentzat, kontzientzia intentzionalki lotuta dago bere objektuarekin, eta, horren arabera, kontzientzia objektua osorik eta batera ematen da; ez da posiziozkoa, ez da ezagutzazkoa. Horregatik, hori genitiboz (conscience de) adierazi beharraren traba linguistikoa gainditzeko, letra etzana edota parentesiak baliatzen ditu.
‎Bestalde, transzendentzia transzenditua den bere baitarakoa (ni, alegia) gorputz objektu gisa agertzen zaio Besteari. Baina gorputz hori, Besteak bere objektu bihurtzen duena, ez da bere baitako gorputz bat, bere baitarakoa baizik. Gorputza kontzientziaren ekintza tresna da:
‎Ordea, Besteak begiratzen badit, bera subjektu delarik izan behar du (eta, beraz, berak ni objektutzat hartzen nauelarik). Baina nik ezin dut Bestea atzeman bere objektua baldin banaiz (eta, ondorioz, subjektu ez banaiz). Beraz, Besteak ikusia izan deritzan erlazioa ezin da ondorioztatu ez niretzat objektu litzatekeen Beste batetik (objektu delarik ezin baitit begiratu) ez ni subjektu aske batetik.
‎Cogitoak, beragandik kanpo, Beste konkretuaren presentzia zalantzagabearen bidean jarri behar gaitu. Bestea ni ez izaten moduan agertu behar da; (iii) Cogitoak Bestea erakutsi behar digu ez bera objektu delarik, baizik eta parte duelarik gure izatean; eta (iv) Bestea barneko ezeztapen bezala atzeman behar dugu ni ez izaten, hau da, Besteak eta nik batasun sintetiko bat eratzen dugularik eta bata bestea denik ukatuz eratzen garelarik. Horrek eskatzen du, bestalde, nik ezin dudala, nahiz eta izate batasuna osatu, osotasunaren ikuspunturik hartu eta, beraz, Bestearen existentziaren bizipena osotasun osagabea dela.
‎Horregatik, hori genitiboz (conscience de) adierazi beharraren traba linguistikoa gainditzeko, letra etzana edota parentesiak baliatzen ditu. Azpimarrak agerian utzi nahi du, hain zuzen, kontzientziak ez duela bere objektuarekiko ikuspunturik eta nagusitasunik hartzen. Ikus Sartreren azalpena obraren hasieran (20 or.).
‎Horretan Hegelek arrazoi zuen. Ordea, beste kontzientzia hori eta beste askatasun hori niretzat ez dira inoiz emanak, ezen emanak baldin balira ezagunak bailirateke, beraz objektu, eta orduan nik objektu izateari utziko nioke. Ezin ondoriozta nezake ere kontzeptua edo irudikapena nire funtsetik.
‎Lehenengo obran (La transcendence de l' Ego, 1936) azpimarratzen duenez, intentzionalitateak definitzen du kontzientzia. Kontzientzia transzendentzia hutsa da, ez da edukiontzi moduko bat nia objektu edota subjektu moduan gordeko lukeena, baizik eta bat batekotasun eta bizipen intentzional hutsa," kontzientziaren existentzia absolutua da, kontzientzia beraren kontzientzia baita[...] ez da posiziozkoa, alegia, kontzientzia ez da bere objektua". 12 Ildo horretatik, Sartrek irudimenaren fenomenologiari heltzen dio (L' imagination, 1936; L' imaginaire, 1940): kontzientzia eta irudia ez dira bi gauza bereizi, kontzientzia irudi kontzientzia da.
‎Besteak begiratzen didanean, gainera, begiratzailea bera da, nik ezin dut bera begiratzaile gisa ikusi. Ildo beretik, Besteari begiratzen diodanean, bera objektua da niretzat, beraz, ez da begiratua sentiarazi didana. Bestea ezin da izan nire atentzioa beragan jarri dudalako agertzen den zerbait, subjektua delarik begiratzen baitit beti.
‎Joseba seguru azalpen psikoanalitikotan galduko zela. “Kronika bat egiteko ezer interesgarria ez, ez bazen Iñigorekiko nabari zuen posesio sentsazio itzel harengatik ez balitz; Iñigo berea, eta soilik berea zelako hura, berea objektu bat bezala; edukitzeak berak nagusitasuna ematen zion; kronika hortik eramango zuen, Josebak maite zituen nagusi eta menpekoen arteko istorio haien bidetik; nagusiak eta esklaboak, eta bien arteko harremanak, Foucault eta gay kinkila hura guztia”. Nahiz eta, onartu behar zuen, eraiki zutena, marikoikeria guztia gorabehera, nahiko txukuna izan.
2018
‎Baina Begoña" bere objektu mimatua" baldin bazen, Itsasadarra" oso barruan zeraman zerbait" zen. Itsasadarra eta itsasontziak, garraioaren eta merkantzien mugimendua, bainulariak, itsasoko prozesioak, estropadak, itsasontzien eraikuntza eta uretaratzeak, arrantzaleak eta itsasontziak portura iristen, sardina saltzaileak, Zubi Esekia, Labe Garaiak...
‎[Nia eta supernia (ni ideala)] izeneko atalean, hala ere, «karaktereaz» ez ezik, genero identitatearen eskurapenaz ere mintzatzen da. Freudek dioenean «beharbada identifikazioaren bidez bakarrik utz ditzake [ela] zerak bere objektuak alde batera», aditzera ematen ari da malenkoniaren barneratze estrategiak ez duela dolua oztopatzen, eta, are gehiago, modu bakarra izan daitekeela niak bizirik iraun dezan besteekiko lotura emozional funtsezkoak galtzen dituenean. Aurrerago Freudek dio «niaren karakterea abandonatutako objektu katexien prezipitatu bat dela, eta objektu aukera horien historia gordetzen duela».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bere 76 (0,50)
bera 15 (0,10)
berean 7 (0,05)
beraren 6 (0,04)
bereko 6 (0,04)
beraz 3 (0,02)
bere inguruko 3 (0,02)
bertako 2 (0,01)
Beraz 1 (0,01)
Bere 1 (0,01)
berak 1 (0,01)
berarentzako 1 (0,01)
bere esku 1 (0,01)
berea 1 (0,01)
bertatik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Jakin liburuak 43 (0,28)
ELKAR 20 (0,13)
UEU 16 (0,11)
Ikas 6 (0,04)
Consumer 5 (0,03)
Berria 5 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
Ikaselkar 4 (0,03)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
LANEKI 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Susa 2 (0,01)
Maiatz liburuak 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera objektu bihurtu 5 (0,03)
bera objektu guzti 4 (0,03)
bera objektu pertsonal 4 (0,03)
bera objektu bat 3 (0,02)
bera objektu propio 3 (0,02)
bera objektu atzeman 2 (0,01)
bera objektu ere 2 (0,01)
bera objektu funtzio 2 (0,01)
bera objektu kuttun 2 (0,01)
bera objektu material 2 (0,01)
bera objektu ukan 2 (0,01)
bera objektu aitzinatu 1 (0,01)
bera objektu alde 1 (0,01)
bera objektu arkeologiko 1 (0,01)
bera objektu artean 1 (0,01)
bera objektu artistiko 1 (0,01)
bera objektu atze 1 (0,01)
bera objektu aurkitu 1 (0,01)
bera objektu baldin 1 (0,01)
bera objektu batasun 1 (0,01)
bera objektu batzuk 1 (0,01)
bera objektu begira 1 (0,01)
bera objektu bilakatu 1 (0,01)
bera objektu bizikidetza 1 (0,01)
bera objektu demandatu 1 (0,01)
bera objektu egin 1 (0,01)
bera objektu egokitu 1 (0,01)
bera objektu epaile 1 (0,01)
bera objektu epaitu 1 (0,01)
bera objektu eraldaketa 1 (0,01)
bera objektu errespetu 1 (0,01)
bera objektu esanguratsu 1 (0,01)
bera objektu eskuin 1 (0,01)
bera objektu eskukatu 1 (0,01)
bera objektu ezagutza 1 (0,01)
bera objektu finkatu 1 (0,01)
bera objektu galera 1 (0,01)
bera objektu gisa 1 (0,01)
bera objektu gogoko 1 (0,01)
bera objektu hartu 1 (0,01)
bera objektu ikerketa 1 (0,01)
bera objektu ikuspuntu 1 (0,01)
bera objektu intimitate 1 (0,01)
bera objektu irudi 1 (0,01)
bera objektu izaera 1 (0,01)
bera objektu jainko 1 (0,01)
bera objektu jo 1 (0,01)
bera objektu jokabide 1 (0,01)
bera objektu Karmelo 1 (0,01)
bera objektu kutxa 1 (0,01)
bera objektu maite 1 (0,01)
bera objektu mimatu 1 (0,01)
bera objektu mundu 1 (0,01)
bera objektu ondo 1 (0,01)
bera objektu osagai 1 (0,01)
bera objektu psikiko 1 (0,01)
bera objektu salbatu 1 (0,01)
bera objektu soil 1 (0,01)
bera objektu teoria 1 (0,01)
bera objektu zein 1 (0,01)
bera objektu zuzen 1 (0,01)
bera objektu ñimiño 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia