2000
|
|
Eta osabak erran zuen: " Hori ezinezkoa da, zeren, nola karnaba hala usoa, nola harri tipia hala harri handia, naturaleza
|
bereko
objektu guztiak abiadura berean erortzen baitira, baldin puntu beretik erortzerat uzten baditugu". Eta, handik harat, jauntxo guztiak eta aita Bartolome ere ezetz erraiten hasi zirtzaizkion, ezetz eta ezetz, zeren eta klar eta ebident baitzen ezen harkaitz bat —Mendai tze ko Harkaitza, konparazione— harri tipi bat baino fitezago eroriko zela, eta fitezago ere eginen zuela eta denbora laburragoan, ondorez, bi punturen arteko bide goiti beheitikoa.
|
2007
|
|
Honek, Mesopotamia eta Egiptoko geografia, klima? moduetan aurreneko esperientziak egin eta gero, Grezian beste kultura modu bat entseatu dizu arrakastatsu, etab.; eta azkenik, kulturak (kultura bera da subjektua, eta bera
|
bere
objektua ere), aurreko esperientzia guztiekin aberastua zetorrela etorri, esperientzia berrietarako iparraldeko klima eta izpiritua bilatu ditu, Shakespeare bat supiztuz. Gizadiaren kultura edo izpiritua, historia unibertsala?, bere burua egiten doala ematen du, orain Israelen, gero Grezian, lurraldez lurralde, herri gogoz herri gogo, lehenarekin geroa ernaltzen, oraina eraitsi eta biharra jaso.
|
2009
|
|
biltzen zuen subjektu edo ama handia izateari; objektu bihurtzen da gizakiaren behaketena, esperimentu, era guztietako manipulazio eta ustiaketena. Subjektu absolutu bezala gizakia altxatzen da, Natura
|
bere
objektu soilera murrizten duena; gizaki berri hori bera(, subjektu modernoa?), arrazoimenagaz identifikatua; eta arrazoimena bera, arrazoimen zientifiko (matematizatzaile) hutsarekin, emozio, amets, oroipen, sentimendu, subjektibo, ororen etsai.
|
2010
|
|
Esaterako? Eremu arkeologiko baten arduraduna izaki, erraz izango zituen
|
bere esku
objektu arkeologiko baliotsuak. Amaiak entzuna zuen, amaren ahotan, hilobi eta beste hondakinetako lapurren berri.
|
2011
|
|
15:00 Jakin minez, sex shop batean
|
bertako
objektuak eta aldizkariak aztertzen ditugu.
|
2014
|
|
–La cause de la critique, c, est la cause du rationalisme, et la cause du rationalisme, c, est la cause même de l, esprit moderne? 374 Kritika, historiari ez ezik, razionalismoari lotzen zaio hemen. Eta razionalismo gisa (beraz, filosofia bat eta metafisika bat ere bai,, anti, aren forman bada ere), kritika ez da mugatuko naturgaindikoa ignoratu eta
|
bere
objektuaren ikerketa soilean etsitzera, ezpada naturgaindiko oro zuzenean borrokatu egin du primitibo, irrazional, espiritu modernoaz elkartezin bezala375 Kritika ez da ulertzen jada ikerketako metodo edo bezala soilik, emantzipazio espiritualaren egitarau gisa baizik. Kritika historikoaren (zientziaren!, h. d., Renanen beraren) egitekoa, behiala seminarista bretoia naturgaindikoaren uste primitibotik eta fede dogmatikotik askatu zuen moduan, gizarte frantses osoa askatzea da376. L?, uvre de la critique moderne est donc de détruire tout système de croyance entaché de supernaturalisme? 377.
|
|
Trajeak eta alkandorak zintzilik daude oraindik, baita gorbatak ere. Eta azpiko tiraderetan dauzkazu jertseak, barruko arropak eta
|
bere
objektu kuttunak gordetzen zituen kutxatxoa: betaurrekoz, erlojuz, gorbatentzako orratzez eta bikiz betea.
|
2017
|
|
Komunitateek mobilizazio kolektiboa eta borroka politikoa erabiltzen dituzte, hartara, herriak parte hartzeko beren sistema politiko eta sozio-ekonomikoaren gobernuan eta gobernantzan (eta, horretarako, hein batean,, herria? konzeptua etengabe zabaldu beharra dago); halaxe beren burua gobernatzen dute, eta subjektu politiko ez ezik, gobernuaren
|
beraren
objektu bihurtzen dira komunitateko kideak. Horregatik dauzkate subjektu politikoek objektu sozialen bi oinarrizko dimentsioak, subjektiboa eta objektiboa:
|
2018
|
|
[Nia eta supernia (ni ideala)] izeneko atalean, hala ere, «karaktereaz» ez ezik, genero identitatearen eskurapenaz ere mintzatzen da. Freudek dioenean «beharbada identifikazioaren bidez bakarrik utz ditzake [ela] zerak
|
bere
objektuak alde batera», aditzera ematen ari da malenkoniaren barneratze estrategiak ez duela dolua oztopatzen, eta, are gehiago, modu bakarra izan daitekeela niak bizirik iraun dezan besteekiko lotura emozional funtsezkoak galtzen dituenean. Aurrerago Freudek dio «niaren karakterea abandonatutako objektu katexien prezipitatu bat dela, eta objektu aukera horien historia gordetzen duela».
|
|
Hasierako lan honetan Freudek uste du dolua dela katexi libidinala objektutik aldentzea eta beste objektu batera transferitzea. Nia eta zera n, hala ere, Freudek doluaren eta malenkoniaren arteko bereizketa hori aldatzen du, eta esaten du malenkonian gertatzen den identifikazio prozesua agian dela «zerak
|
bere
objektuak atzean uzteko ezinbesteko baldintza» (19). Beste era batera esanda, malenkoniaren ezaugarria den amodio galduekiko identifikazio hori dolu lanerako baldintza bihurtzen da.
|
|
Baina garbi dago genero identifikazio guztiak ez direla oinarritzen homosexualitatearen tabuaren aplikazio arrakastatsuan. Disposizio femeninoa eta maskulinoa tabu hori guztiz barneratzearen emaitza badira, eta sexu
|
bereko
objektuaren galerari ematen zaion erantzun malenkoniatsua baldin bada objektu hori barneratzea, eta areago, hura bihurtzea ni idealaren eraikuntzaren bidez, orduan badirudi genero identitatea beste ezeren gainetik debeku hori barneratzea dela, eta debekuak identitatea eratzen duela. Ez hori bakarrik:
|
|
Zientzia bakoitzak
|
bere
objektu propioa du, edo objektua begiesteko molde berekia. Historiak nola aurkitzen ditu bere objektuak?
|
|
Zientzia bakoitzak bere objektu propioa du, edo objektua begiesteko molde berekia. Historiak nola aurkitzen ditu
|
bere
objektuak. Erdi Aroko historialari batek Frantziarik nola aurkitzen du?
|
2019
|
|
Nolanahi ere, aita ez du libido femeninoak jainkotzen: ama ez du semeengan pizten duen desirak jainkotzen; desira femeninoa izaki subirano batenganakoa izateak originaltasuna ematen dio; emakumea, ordea, ez da
|
bere
objektuaren osagaietariko bat: pairatu egiten du objektu hori.
|
|
pentsatzen da maskulinizatzeko gogoa duela, lesbiana omen da, edo nabarmendu nahi omen du: eszentrikoa omen;
|
bere
objektu funtzioari uko eginez, desafio jotzen omen dio gizarteari: anarkista omen da.
|
|
kale kantoi bakoitzean, hutsa falta da liskarrak pizteko; gehienetan ez dute aurrera egiten, baina gizonak, bere subiranotasunean indarturik sentitzeko, aski du ukabiletan nabaritzea bere burua berresteko borondatea. Zernahi laidoren kontra,
|
bera
objektu bihurtu nahi duen zernahi saioren kontra, gizonak badu kolpeak emateko modua, kolpeak hartzekoa: ez dio uzten besteri bera gainditzen; bere subjektibitatearen bihotzean aurkitzen du bere burua.
|
|
Okerra da emakumea esklaboarekin parekatzea; esklaboetan izan da emakumerik, baina beti izan dira emakume libreak ere, hau da, duintasun erlijioso eta sozial batez jantzirikoak: haiek onartu egiten zuten gizonaren subiranotasuna, eta gizonak ez zuen sentitzen
|
bera
objektu bihur zezakeen matxinada baten mehatxurik. Hala, emakumea esentzial sekula bihurtzen ez den inesentzial gisa ageri zen, Beste absolutu gisa, erreziprozitaterik gabe.
|
|
Sabinek abar batzuk inguruan bildu, eta su ttipia egiten du. Gero, botikina atera eta
|
bertatik
objektu batzuk hartzen ditu, banan banan, zapi zuri baten gainean uzteko. Ilunabarra abailtzen ari da, azkarregi Manuelen iritziz, itzalen eremu bati bide emanez.
|
2022
|
|
Orduan inguruari begira jarri da, errealitatera baldarki jaisten. Hain liluratuta geratu da
|
bere
objektuari begira, buru perfektua, belarri txikiak, betile luzeko begiak, arropen azpian imajinatzera heltzen den guztia, non ez den konturatu nola aldatu den giroa hiriaren alde honetan. Askoz jende gehiago dabil hemen, oinez zein taldetxoetan bilduta edo lurrean eserita, eta janari postuz beteta dago ingurua.
|
2023
|
|
Gizarte zerbitzu sistemak omen du gurean laguntzeko funtzio berezia. Baina zein da
|
bere
objektua. Zein ezaugarrik egiten du sistema hau berezko?
|