Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 76

2000
‎Asetasuneko lehen esperientzia atsegin horren oroimenak, berriro esperimentatzera bultzatzen du izakia, eta subjektu orok jaiotzerakoan bizi izandakoharremanak, kanpo munduarekin eta bere objektuekin eta batik bat horienerrepresentazioekin, bide irekia uzten dio desirari (Freud, 1900). Beraz, desirafuntsezkoa da edozein harremanetan:
‎Postulatu hauetan oinarrituz, taldearen ideia subjektuak bere objektuekin dituenlotura moduan ulertzen da batik bat. Objektuak eta horiei dagozkien afektuakbarneratzean osatzen da subjektuaren barne mundua, eta taldearen barne irudikapena itxuratzen duen subjektuarekin lotura multzo bat osatzen dute objektuok.
‎Baina banakako psikoanalisia egitura inkontzientera zuzentzen den bezala, nondu bere gaia, bere objektua, talde terapia analitikoak?
‎Caparros-ek (1993a) dioenez, talde psikoterapia analitikoak oraindik mugatugabea du bere objektua, eta, bere teoriari dagokionez, gizabanakoaren kideekikoharremana subjektu bakunaren eraikuntzan duen eraginari buruzko teoriekin lotutadago. Beraz talde analisiaren teoriak gizabanakoaren ezagutzarekin du lotura etazerikusia, eta bere teoria eta teknika ere, gizabanakoari zuzentzen zaizkionekindaude elkarreraginean.
2001
‎Galileo, Torricelli eta Stahl aipatzen ditu Kantek. Hauek ikusi zuten arrazoimenak berak sortu duena soilik ulertzen duela, eta, ondorioz, arrazoimena bere objektuari aitzinatu behar zaiola judizioaren printzipioekin eta arrazoimenak izadia behartu behar duela bere galderei erantzutera. Ez da, beraz, maisuaren ikasle otzana izango, baizik eta lekukoak galderak erantzutera behartzen dituen epailea.
‎Izaki mugatu batek ez dauka begiespen intelektualik, hots, berak ez ditu sortzen bere objektuak jainkoa balitz bezala, baizik eta bere begiespena sentsuen araberakoa da, eta, beraz, objektuen bitarterik gabeko harmena eskatzen du. Eta horrela subjektuari espazioaren eta denboraren forma hutsen bidez zuzenki agertzen zaion begiespenaren objektu oro fenomenoa edo agerpena izango da.
‎Hemen teologiaz jardungo du Kantek, eta bere objektua den jainkoaz. Orain arte ideia absolutuak landu ditu, arima eta izadia, ‘in concreto’ diren ideiak; jainkoa, ordea, ‘in individuo’ eman nahi den ideia da, eta beraz, ideala.
‎Halako batasun sistematikoaren printzipioa objektiboa ere bada, nahiz era indeterminatuan izan (principium vagum), ez printzipio eratzaile gisa zerbait bere objektu zuzenari dagokionez determinatzearren, baizik eta oinarri esakune erregulatzaile eta maxima soil gisa arrazoimenaren erabilera enpirikoa adimenak ezagutzen ez dituen bide berriak irekiz amaigaberantz bultzatzearren eta finkatzearren, inoiz, ordea, erabilera enpirikoaren legeen aurka egin gabe (A680/ B709 (E513)).
2002
‎Telebistak bere objektuaren irudi limurtzailea eskaintzen digu. Telebistaren kasuan, makrodiskurtsoa bere buruaren inguruan antolatutako diskurtso erraldoia baino ez da.
2003
‎Eta, sortu, paisaiarekin identifikatuz, bera paisaiaren parte bilakatzeraino. Subjektua, ikuslea, bere objektu bihurtzen da. Paisaia ispilu bat, Hugo bera ispilu bat.
‎Filosofia, jakitearekiko maitasuna eta grina, bilaketan ari da beti, ikertzen, gogaitzen batzuetan, azkenik ondorioak ateratzeko. Eta bere objektua ezagutza bada, gaur egun horren mailarik gorena zientzian aurkitzen dugu. Eta filosofiak zientziari ere arreta jartzen dio, jakina.
2004
‎Norbait etxe aldaketa batean sartu behar denean, bere kezka nagusietako bat izan daiteke bere objektu pertsonal guztiak bere helmugara iristearekin, hau da, galdu ez izatearekin. Jakina, gauza guztiak egoera ezin hobean iristea ere kezkatzen du, bereziki hauskorrenek hausturarik, marrarik edo bestelako akatsik ez izatea.
‎Horretarako, eta hasteko, etika zientifikoak xehetasunez zehaztu luke bere objektu behakorraren maila. Generikoki giza egintzak eta jokabideak ditugu behaketa iturri nagusia, definizioan azaldu dugunez.
‎Aristotelesek" izate den aldetikako izatearen" zientziaren ketan huts egin zuen bezala, Marxek ere huts egin zuen ondasun trukeen patroi objektibo eta natural bat (hots, kulturaren zirkuitutik at) bilatzen saiatu zenean. Izatearen errealitatea ezin atzeman daiteke zientziak bere objektuak atzematen dituen bezala, ahantzi gabe izatea errealitatearen tasun bat dela eta, beraz, errealitatean hartzen duela oinarri eta argi. Erreala ezin da inoiz bere erabateko osotasunean har, ihes egiten baitigu.
2005
‎batetik, eta nire ustetan, hemen oinarritzen delako giza espeziearen bizitza organikoaren ikuskera zuzena eta, honekin, baita neurri handi batean ere historia unibertsalarena; eta bestetik, baita nire aburuz ere, garrantzitsua delako ideia jakin bat saihestea, hain zuzen, hizkuntzaren izaera miresgarria bera zatitze linguistiko lehor eta beti eskas baten bitartez oinarritu daitekeelako ideia. Idazlearen lehen betebeharra, hain justu, bere objektuarekiko errespetua adieraztea da.
2006
‎[17] Ezaguna da zein den zentzumen edo ahalmen ororen perfekzioa, hain zuzen ere, bere objekturik ñimiñoena ere zehatz mehatz hautematea eta, halaber, ezeri ez uztea bere behaketatik eta oharmenetik ihes egiten. Begiak atzeman ditzakeen objektuak zenbat eta txikiagoak izan, orduan eta finagoa da organoa, eta horren egitura eta osaera orduan eta landuagoa da.
2007
‎Honek, Mesopotamia eta Egiptoko geografia, klima? moduetan aurreneko esperientziak egin eta gero, Grezian beste kultura modu bat entseatu dizu arrakastatsu, etab.; eta azkenik, kulturak (kultura bera da subjektua, eta bera bere objektua ere), aurreko esperientzia guztiekin aberastua zetorrela etorri, esperientzia berrietarako iparraldeko klima eta izpiritua bilatu ditu, Shakespeare bat supiztuz. Gizadiaren kultura edo izpiritua, historia unibertsala?, bere burua egiten doala ematen du, orain Israelen, gero Grezian, lurraldez lurralde, herri gogoz herri gogo, lehenarekin geroa ernaltzen, oraina eraitsi eta biharra jaso.
‎(Saussure) »1379 Hizkuntzak sortzen du objektua: hizkuntza bakoitzak bere objektu mundu partikularra, ala hizkuntzazkotasunak objektuen mundu bakar bat bera hizkuntza guztietan? «Si, irakurtzen diogu J. Tusón i?
2008
‎Bide horretako une bakoitzean, kontzientzia bere objektuari egokitzen zaio; baina objektuak ere aldatzen du bere burua une bakoitzean. Kontzientziari lehen unean egiazkoa iruditzen zaiona, hurrengoan ez egiazkoa irudituko zaio.
‎Kontzientziari lehen unean egiazkoa iruditzen zaiona, hurrengoan ez egiazkoa irudituko zaio. Kontzientziaren izaera horrek hauxe adierazten du, kontzientzia bere objektuen eraldaketetan bakarrik ezagutzen dela: mundua gure burua ispilatzen den lekua besterik ez da.
‎Fenomenologia ren helburua" jakintza absolutua" da, horixe da azken kapituluaren izenburua ere. Mugimendua bukatzen da bakarrik, jakintza (subjektiboa) bere objektura guztiz egokitzen denean, hau da, bere burua guztiz gauzatzen denean. Bitarteko etapetan ez du bakerik, atsedenik aurkitzen.
‎Jakintzaren eta bere objektuen arteko bizikidetzari" esperientzia" deitzen dio Hegelek eta bide hori" dialektikoa" da.
‎1 Kontzientzia bere objektuetan edo bizitzen ari den edukietan guztiz nahasia dagoenez, eduki berri bat agertzeak desoreka sortzen du, eta hori da" esperientzia" hain zuzen. Horregatik, eduki batetik besterainoko bidea ustekabean gaurkotzen da:
‎Izatea eta Ezereza bilakatzearen bi uneak dira. Izatea (hutsa) fenomenologiaren ondorioa da, hau da, kontzientzia eta bere objektua aurkitu dira, eta une bakarra osatzen dute.
2009
‎biltzen zuen subjektu edo ama handia izateari; objektu bihurtzen da gizakiaren behaketena, esperimentu, era guztietako manipulazio eta ustiaketena. Subjektu absolutu bezala gizakia altxatzen da, Natura bere objektu soilera murrizten duena; gizaki berri hori bera(, subjektu modernoa?), arrazoimenagaz identifikatua; eta arrazoimena bera, arrazoimen zientifiko (matematizatzaile) hutsarekin, emozio, amets, oroipen, sentimendu, subjektibo, ororen etsai.
‎Ez nau harritzen artistak izatea larritu direnak, beren patua ikusi balute bezala bizitza osoa hilezkortasunaren atzetik pasa ondoren. Bizirik balego zorrei aurre egin behar lieke, bere objektuak salbatzea ez da dioten eran artista bizirik mantentzeko modua, hil dela konfirmatzekoa baizik. Bizirik dagoena iragankorra da, hilik dagoenak baizik ez du betiko irauten.
‎bonba, ekologia, krisiak, estalinismoa. Teoriaren hedapen planetarioa ez da gertatzen egia abstraktuak agerian jartzearen ondorioz, bere objektu propioaren (merkataritza salerosketa) hedapen eta orokortzearen ondorioz baizik. Alderatzen jarrita, modernitate liberalaren berrikuntzak honetara murrizten dira:
‎Baina historiaren ezagutza historikoa dela ez da egia txikiagoa. " Materialismo historikoa" ez da zientzia absolutua, kapitalaren eta horrek adierazten duen munduaren kritika baino, bere objektuaren teoria zehatza.
‎Hil eta jaiotzen dira eta aldatuz doaz emeki emeki denboran zehar. Azpiatal honek ideietan edo kontzeptuetan jarriko du bere begirada eta horiek izanen dira bere objektua. Halaz ere, ez da izanen hori azkeneko xedea.
‎nolatan da hori posible?". 18 Edo, birformulaturik: " nola ezagut daiteke a priori esperientziaren beraren derrigorrezko legezkotasuna oro har bere objektu guztiei buruz?". 19 Galdera ez da ea baden natur zientzia huts bat. Zientzia hori bada, bai, baina, nolatan da posible?
‎Berezkoa baitu. Halaz ere, metafisika tradizionalak(" dogmatikoa" bere berbetan) ez du bere objektua ondo definitu. Ez du bere objektua zein den ondo erabaki.
‎Halaz ere, metafisika tradizionalak(" dogmatikoa" bere berbetan) ez du bere objektua ondo definitu. Ez du bere objektua zein den ondo erabaki. Joera transzendentea izan du Greziatik Kanten garaira arte.
2010
‎Badira izen gehiago: besteren artean, Vicente Ameztoy() bere objektuen bitartez Karmelo Landa, Arantxa Urretabizkaia, Lourdes Oñederra, Xabier Montoia, Eider Rodriguez, Edorta Jimenez, Koldo Izagirre, Pello Otxoteko, Patxi Ezkiaga, Pedro Alberdi, Luzien Etxezarreta, Jabier Muguruza, Kepa Altonaga, Joseba Luzuriaga, Juan Luis Zabala, Felix Ibargutxi., Felipe Juaristi... Azala Gonzalo Etxebarriarena da, eta ilustrazioak eta argazkiak Anne Rearick, Zaldi Ero, Ernesto Valverde eta Erramun Landak sinatzen dituzte.
‎alde batera utzi nahi duela adierazteko egiten duen egintza prozesala da. Ondorioz, prozesua bere objektua epaitu gabe gelditzen dela bukatzen da, eta demandatzaileak ez du galtzen uzi hori beste epaiketa batean jartzeko eskubidea275.
‎Zatikako amore ematea posible da. Kasu honetan, prozesuak aurrera jarraituko du, eta bere objektua demandatuak ez onartutako uziaren zatia da. Alonso Olea, M., Miñambres Puig, C., Alonso García, R.
‎Esan ohi da" ius" dela justiziaren iturriak isuri zuena. Hori dela eta, ius deiturikoa justiziaren arrazoia da, haren objektu edo xedea den heinean; hala ere, arrazoi eragingarriaren ikusmiratik, justiziaren efektua edo ondorea da, justizia horrek eratu eta osatzen duelako bere objektua, beste bertute moralen kasuan gertatzen den bezala. Ondorenez, haren objektu izan daitekeena kontuan hartzen badugu, justiziak eratorrita justifikatzeko modukoa dela esan dezakegu, nolabait adierazteko; ildo beretik hitz egin dugu lehen ikusmenaz eta ikusgarriaz.
2011
‎Lehenengo egunetan, negar asko egiten zuen aitarengandik urruntzean, jarduera aldatzen genuenean edo beste gune batera joaten ginenean (adibidez, gela batetik bestera). Bestalde, gogor eusten zien bere objektu pertsonalei. Dena den, ez zen zaila hura lasaitzea.2 Gaur egunPixkanaka, alaiago etortzen da, eta guztiz integratuta dago.3 JangelaEskolako jangelara moldatzen ari da, eta gero eta autonomia handiagoa erakusten du.4 Gelakideekiko harremanaLagunartekoa eta oso irekia da haurra, eta oso harreman ona du beste haurrekin.
2012
‎Pixkanaka, ordea, antropologoak ohartzen hasten dira subjektuak ezin duela saihestu behatzen duen objektuak bere deskribapenean izango duen eragina, eta, ondorioz, ezinezkoa dela objektiboa, neutroa, deskriptiboa izatea. Zientzia hutsak deiturikoetan, berriz, argi ikusi da aztergaiak azterketa baldintza jakin batzuen menpean jartzean, subjektuak bere objektuaren jokabidea halabeharrez aldatzen duela.17 Itzulpengintzan ere antzera gertatzen da: subjektuak (itzultzaileak) eragin handia du objektuan (testuan), bere modura interpretatu eta itzultzen baitu, itzulpenean bere marka pertsonala utziz.
‎Eta Platonek cosmos goragoko bat intuitu zuen, forma inmutableena, eta halako forma jada bazen definizio unibertsala objektu material batena, edo beste batena (oro har hartuta), eta hor jada zientzia posible zen. Aristotelesek cosmos goragoko hori aintzat hartuz forma inmutableak itsatsi egiten zituen bakoitza bere objektu materialari (hylemorfismoa), eta hor jada bazen posible zientzia egitea. Baina definizio unibertsalak ziren forma inmutable horiek, objektuen esentzia adierazten zutenak, eta nola cosmos material honetan ez diren, dena baita mutablea, nik hartzen ditut nola hipotesis bezala lan zientifikoa egiteko (eta beti hobegarriak direlako, beraz inperfektuak beti; ez bakarrik socratismoan, baita predikatuen logikan ere, hau da, predikatuen logikan ipiniz gero dira bariable horiek hipotesiak bezala operazioetan, suposatzen dugularik egiazko definicio unibertsalak direla, beraz egiazko unibertsaltasun batetik beti azpian), eta hortik, hasten baldin banaiz ere metodo induktiboarekin, logika formala egiten ahal dut, predikatuen logika hain zuzen ere, eta hor badaude ariketak kasu partikularretatik abiatuz (kuantifikadore partikularra edo esistentziala), restrikzioa salbatuz, unibertsal bihurtzeko (kuantifikadore unibertsala sartzeko), eta kasu paradigmatikoa da triangeluarena (edozein triangeluren definizioa beti da bera).
‎Debekatutako jarduerak eragindako efektuen kentzea, kentze ekintzaren berezko edukia da. Horregatik, galde dezakegu posible ote den kentzearen xedea etete ekintzaren barruan sartzea, bere objektuarekin bat datorren egite positibo bat bezala eta haren pilaketa azken honetara beharrezkoa ez delarik. Irakurketa hau posible da soilik «egitea» etete ekintzaren edukia den «ez egite»ari zentzu osoa emateko erabat ezinbestekoa denean, eta betiere hura «egitea» demandan espresuki eskatu bada.
‎Sarritan, zakur nagusiak antsietatea izaten du familiaren etxe aldaketa baten aurrean, eta funtsezkoa da errutinari eustea eta bere objektu gogokoenez inguratzea.
‎dadcarin 1 Txakurrarekiko ezkutalekuaren jolasa Txakur okupatu bat kontent dago. Paseoan bere motxila eraman dezan( bere objektu pertsonalekin) edo egunkaria etxean ekar dezan, garuna erabiltzen duten jarduerak dira. Beste aukera interesgarri bat berarekin ezkutatzean jokatzea da.
2014
‎–La cause de la critique, c, est la cause du rationalisme, et la cause du rationalisme, c, est la cause même de l, esprit moderne? 374 Kritika, historiari ez ezik, razionalismoari lotzen zaio hemen. Eta razionalismo gisa (beraz, filosofia bat eta metafisika bat ere bai,, anti, aren forman bada ere), kritika ez da mugatuko naturgaindikoa ignoratu eta bere objektuaren ikerketa soilean etsitzera, ezpada naturgaindiko oro zuzenean borrokatu egin du primitibo, irrazional, espiritu modernoaz elkartezin bezala375 Kritika ez da ulertzen jada ikerketako metodo edo bezala soilik, emantzipazio espiritualaren egitarau gisa baizik. Kritika historikoaren (zientziaren!, h. d., Renanen beraren) egitekoa, behiala seminarista bretoia naturgaindikoaren uste primitibotik eta fede dogmatikotik askatu zuen moduan, gizarte frantses osoa askatzea da376. L?, uvre de la critique moderne est donc de détruire tout système de croyance entaché de supernaturalisme? 377.
‎Trajeak eta alkandorak zintzilik daude oraindik, baita gorbatak ere. Eta azpiko tiraderetan dauzkazu jertseak, barruko arropak eta bere objektu kuttunak gordetzen zituen kutxatxoa: betaurrekoz, erlojuz, gorbatentzako orratzez eta bikiz betea.
‎Horren ondorioz, emakumeen gorputza betierekotzat jotzearen ondorioz, gorputzak ospatzen baditugu gorputz emeak direlako (modu kaltegarrian ahaztuzexistentzia generotuaren denborazkotasuna eta malgutasuna), zailagoa izango zaigu, era berean, kritika feminista koherentea egitea, adibidez, emakumeen gorputzenkokatze instrumentalari buruz, zeren eta kritika horrek ere behar du nolabaitekodenborazkotasun irizpidea. Baiezta genezake begirada sadikoaren ezaugarrietakobat dela bere objektua finkatzea eta izoztea, diferentzia absolutua azpimarratzea, mugimendua debekatzea.
2015
‎objektuen bitartez egiten ditut elkarrizketak. Hilabete edo bi hilabete lehenago, bere objektu maiteenen zerrenda egiteko eskatzen diot elkarrizketatuari, gero horien gainean galdetzeko. Adibidez, Marino Lejarretak beisball eskularru bat aukeratu zuen, eta eskularru horren istorioa kontatzen zuenean, bere istorioa ari zen kontatzen.
2016
‎Horrez gain, Gemma Zabaletaren alderik pertsonalena ezagutzeko parada izango dute Falerinara gerturatzen direnek: bere bizipen pertsonalak, oroitzapen politiko bereziak, bere objekturik esanguratsuenak eta kanta kuttun bat, esaterako. Amaieran, berak aukeratutako merienda askaldu ahal izango dute bertaratutakoek.
‎Zenbait lekualdaketa mota proposatzen ditu. Musika gelditzean, haur bakoitzak bere objektua atzeman behar du, eta irakasleak eman agindua bete; adibidez, objektua pusatuz lekualdatzea. Musika berriz gelditzean, beste agindu bat ematen du (objektua mugituz, itzulikaraziz...).
‎• Talde bakoitzak bere objektuak kutxa batetik bestera eraman behar ditu, aldi oroz ateetatik pasatuz.
2017
‎beharrezkoa da Bestearen aldaketa bat errotik objektibotasunetik libratuko duena. Ez dut, bada, kontsideratuko Besteak luzatzen didan begirada bere objektuzko izatearen adierazpen posibleetako bat bezala: Besteak ezin dit begiratu zelaiari begiratzen dion bezala.
‎Nia, beraz, munduko objektuen maila berean existitzen da orain kontzientziarentzat; niaren presentifikazioa, lehen kontzientzia erreflexiboari bakarrik zegokion egiteko hori, orain kontzientzia ez erreflexuari dagokio. Soilik zera, kontzientzia erreflexiboak nia hartzen du zuzenean objektutzat; ordea, kontzientzia ez erreflexuak ez du pertsona hartzen zuzenean eta bere objektutzat: pertsona kontzientziari zaio presente Bestearentzako objektu delarik.
‎Bada, hor nahasten dira bi ezagutza arlo desberdin eta bi izate mota parekaezin. Betidanik jakin dugu munduko objektua probablea bakarrik izan zitekeela; hori bere objektuzko izaeratik dator. Probablea da oinezkoa gizon bat izatea; eta nigana biratzen baditu begiak, une horretan begiratua izatearen ziurtasuna sentitu arren, ezin dut eraman ziurtasun hori nire Beste objektuaren esperientziara.
‎Beste objektua agertzen zait bera den horrengatik, bera berari bakarrik dagokio. Beste objektua agertzen zaidan bezalakoa da, besterik gabe, objektutasunaren mailan, oro har, eta bere objektu izatean; izan ere, pentsaezina da nik berari buruz dukedan zeinahi ezagutza bere subjektibotasunarekin lotzea, begiradaren kasuan bizi dudanarekin, alegia. Beste objektua objektu hutsa da, baina bera atzemateak zera ulertarazten dit, Besteari buruz nik beti bizi dudala printzipioz beste esperientzia bat, izatearen beste maila batean kokatuz.
‎4 Sartrerentzat, kontzientzia intentzionalki lotuta dago bere objektuarekin, eta, horren arabera, kontzientzia objektua osorik eta batera ematen da; ez da posiziozkoa, ez da ezagutzazkoa. Horregatik, hori genitiboz (conscience de) adierazi beharraren traba linguistikoa gainditzeko, letra etzana edota parentesiak baliatzen ditu.
‎Bestalde, transzendentzia transzenditua den bere baitarakoa (ni, alegia) gorputz objektu gisa agertzen zaio Besteari. Baina gorputz hori, Besteak bere objektu bihurtzen duena, ez da bere baitako gorputz bat, bere baitarakoa baizik. Gorputza kontzientziaren ekintza tresna da:
‎Ordea, Besteak begiratzen badit, bera subjektu delarik izan behar du (eta, beraz, berak ni objektutzat hartzen nauelarik). Baina nik ezin dut Bestea atzeman bere objektua baldin banaiz (eta, ondorioz, subjektu ez banaiz). Beraz, Besteak ikusia izan deritzan erlazioa ezin da ondorioztatu ez niretzat objektu litzatekeen Beste batetik (objektu delarik ezin baitit begiratu) ez ni subjektu aske batetik.
‎Horregatik, hori genitiboz (conscience de) adierazi beharraren traba linguistikoa gainditzeko, letra etzana edota parentesiak baliatzen ditu. Azpimarrak agerian utzi nahi du, hain zuzen, kontzientziak ez duela bere objektuarekiko ikuspunturik eta nagusitasunik hartzen. Ikus Sartreren azalpena obraren hasieran (20 or.).
‎Lehenengo obran (La transcendence de l' Ego, 1936) azpimarratzen duenez, intentzionalitateak definitzen du kontzientzia. Kontzientzia transzendentzia hutsa da, ez da edukiontzi moduko bat nia objektu edota subjektu moduan gordeko lukeena, baizik eta bat batekotasun eta bizipen intentzional hutsa," kontzientziaren existentzia absolutua da, kontzientzia beraren kontzientzia baita[...] ez da posiziozkoa, alegia, kontzientzia ez da bere objektua". 12 Ildo horretatik, Sartrek irudimenaren fenomenologiari heltzen dio (L' imagination, 1936; L' imaginaire, 1940): kontzientzia eta irudia ez dira bi gauza bereizi, kontzientzia irudi kontzientzia da.
2018
‎Baina Begoña" bere objektu mimatua" baldin bazen, Itsasadarra" oso barruan zeraman zerbait" zen. Itsasadarra eta itsasontziak, garraioaren eta merkantzien mugimendua, bainulariak, itsasoko prozesioak, estropadak, itsasontzien eraikuntza eta uretaratzeak, arrantzaleak eta itsasontziak portura iristen, sardina saltzaileak, Zubi Esekia, Labe Garaiak...
‎[Nia eta supernia (ni ideala)] izeneko atalean, hala ere, «karaktereaz» ez ezik, genero identitatearen eskurapenaz ere mintzatzen da. Freudek dioenean «beharbada identifikazioaren bidez bakarrik utz ditzake [ela] zerak bere objektuak alde batera», aditzera ematen ari da malenkoniaren barneratze estrategiak ez duela dolua oztopatzen, eta, are gehiago, modu bakarra izan daitekeela niak bizirik iraun dezan besteekiko lotura emozional funtsezkoak galtzen dituenean. Aurrerago Freudek dio «niaren karakterea abandonatutako objektu katexien prezipitatu bat dela, eta objektu aukera horien historia gordetzen duela».
‎Hasierako lan honetan Freudek uste du dolua dela katexi libidinala objektutik aldentzea eta beste objektu batera transferitzea. Nia eta zera n, hala ere, Freudek doluaren eta malenkoniaren arteko bereizketa hori aldatzen du, eta esaten du malenkonian gertatzen den identifikazio prozesua agian dela «zerak bere objektuak atzean uzteko ezinbesteko baldintza» (19). Beste era batera esanda, malenkoniaren ezaugarria den amodio galduekiko identifikazio hori dolu lanerako baldintza bihurtzen da.
‎Zientzia bakoitzak bere objektu propioa du, edo objektua begiesteko molde berekia. Historiak nola aurkitzen ditu bere objektuak?
‎Zientzia bakoitzak bere objektu propioa du, edo objektua begiesteko molde berekia. Historiak nola aurkitzen ditu bere objektuak. Erdi Aroko historialari batek Frantziarik nola aurkitzen du?
‎Gero, azoka frontoian.Zer aurkituko dugu zuen azokan. Pintxoak egin eta salduko ditugu, baita guk landutako pultserak ere. Bakoitzak bere objektu kuttun bat eramango du azokara. Paper batzuetan idatzia izango dugu, zergatik dugun gustuko objektu bakoitza eta zergatik eraman dugun azokara.
2019
‎Nolanahi ere, aita ez du libido femeninoak jainkotzen: ama ez du semeengan pizten duen desirak jainkotzen; desira femeninoa izaki subirano batenganakoa izateak originaltasuna ematen dio; emakumea, ordea, ez da bere objektuaren osagaietariko bat: pairatu egiten du objektu hori.
‎pentsatzen da maskulinizatzeko gogoa duela, lesbiana omen da, edo nabarmendu nahi omen du: eszentrikoa omen; bere objektu funtzioari uko eginez, desafio jotzen omen dio gizarteari: anarkista omen da.
2020
‎Zientzia bakoitzak bere objektu propioa du, edo objektua begiesteko molde berekia. [...] De fakto historiagintza zientifiko moderno kasik dena Estatuon perspektibatik eta horien zerbitzuan egin da, a la Hegel.
2022
‎Ikerketak aurrera egin ahala egiaztatu zuten guztiek erabili zutela gizonezkoekin harremanak izateko Wapo aplikazioa, eta hil ondorengo egunetan dirua desagertu zen gizon horien kontu korrontetik. Eferen arabera, susmagarriak bere objektu pertsonalak eta substantzia estupefazienteak zituen motxila bat utzi zuen Bilboko Alde Zaharreko etxe batean, eta horrek erraztu du haren identitatea jakitea.
‎Orduan inguruari begira jarri da, errealitatera baldarki jaisten. Hain liluratuta geratu da bere objektuari begira, buru perfektua, belarri txikiak, betile luzeko begiak, arropen azpian imajinatzera heltzen den guztia, non ez den konturatu nola aldatu den giroa hiriaren alde honetan. Askoz jende gehiago dabil hemen, oinez zein taldetxoetan bilduta edo lurrean eserita, eta janari postuz beteta dago ingurua.
‎Hau da, besteak beste, arlo horrek duen eztabaida nagusietako bat: bere objektu edo definizioa topatzea. Lege gehienek ongizatearen bilaketarekin lotzen dute hori, eta horretarako artikulatutako zerbitzu eta diru-laguntzen multzoarekin.
2023
‎Baina orai gure begiak bere objektua (helburua) galdu duen
‎Agiri hartan, orobat, hiribildua gurutzatzen zuten produktuen zerrenda luze bat ageri da. «Mundua da kasik, bere objektuetan. Erregimen Zaharrean bizitzeko erabiltzen zen ia dena erregistratuta dago».
‎Gizarte zerbitzu sistemak omen du gurean laguntzeko funtzio berezia. Baina zein da bere objektua. Zein ezaugarrik egiten du sistema hau berezko?
‎Kontraesana itxurazkoa da baizik; zehazkiago erraiteko erreala da; baina, bere egian ikusita, giza egoerari dagozkion funtsezko kontraesan horietarik bat da zeina aitortu, onartu eta igogailu gisan erabili behar baitugu gizatiarra dena baino gorago igotzeko.148 Unibertso horretan ez da neurri berdintasunik obligazioaren eta bere objektuaren artean; obligazioa mugagabea da, ez ordea objektua; kontraesan horrek, salbuespenik gabe, jende guzien eguneroko bizitzaren gainean pisatzen du, baita hori era lausoz baizik adierazteko ezgai diren gizakien eguneroko bizitzan ere; kontraesan horretatik ateratzeko gizakiek aurkitu zituzten jokamolde guziak ez dira gezurrak baizik.
‎Hortik ondorioztatzen da" datuak babesteko eskubidearen berezitasuna. Bada, bere objektua intimitaterako eskubidearena baino zabalagoa da; izan ere, datuak babesteko oinarrizko eskubideak bere bermea intimitatetik haratago hedatzen du", hau da," bere baitan hartzen ditu bizitza pribatuaren esparruko pertsonalitatearen ondasun guztiak, pertsonaren duintasuna errespetatzeari estu lotzen zaizkionak".
‎★ Kontratu geldiarazpenak, kontratu eteteak eta eszedentziak: zenbait kasutan, lan kontratuari eusten zaio, nahiz eta ez gauzatu bere objektu diren bi betebeharrak, oinarrizkoak eta elkarrekikoak direnak, edo horietako bat. Bada, legearen arabera justifikatutako geldiarazpenen bidez langileari baimentzen zaio lanean absente izatea eta ordainsariak jasotzen jarraitzea (37 artikulua).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia