2000
|
|
Asetasuneko lehen esperientzia atsegin horren oroimenak, berriro esperimentatzera bultzatzen du izakia, eta subjektu orok jaiotzerakoan bizi izandakoharremanak, kanpo munduarekin eta
|
bere
objektuekin eta batik bat horienerrepresentazioekin, bide irekia uzten dio desirari (Freud, 1900). Beraz, desirafuntsezkoa da edozein harremanetan:
|
|
Postulatu hauetan oinarrituz, taldearen ideia subjektuak
|
bere
objektuekin dituenlotura moduan ulertzen da batik bat. Objektuak eta horiei dagozkien afektuakbarneratzean osatzen da subjektuaren barne mundua, eta taldearen barne irudikapena itxuratzen duen subjektuarekin lotura multzo bat osatzen dute objektuok.
|
|
Baina banakako psikoanalisia egitura inkontzientera zuzentzen den bezala, nondu bere gaia,
|
bere
objektua, talde terapia analitikoak?
|
|
Caparros-ek (1993a) dioenez, talde psikoterapia analitikoak oraindik mugatugabea du
|
bere
objektua, eta, bere teoriari dagokionez, gizabanakoaren kideekikoharremana subjektu bakunaren eraikuntzan duen eraginari buruzko teoriekin lotutadago. Beraz talde analisiaren teoriak gizabanakoaren ezagutzarekin du lotura etazerikusia, eta bere teoria eta teknika ere, gizabanakoari zuzentzen zaizkionekindaude elkarreraginean.
|
2002
|
|
Telebistak
|
bere
objektuaren irudi limurtzailea eskaintzen digu. Telebistaren kasuan, makrodiskurtsoa bere buruaren inguruan antolatutako diskurtso erraldoia baino ez da.
|
2007
|
|
(Saussure) »1379 Hizkuntzak sortzen du objektua: hizkuntza bakoitzak
|
bere
objektu mundu partikularra, ala hizkuntzazkotasunak objektuen mundu bakar bat bera hizkuntza guztietan? «Si, irakurtzen diogu J. Tusón i?
|
|
Hau da, hauteman du objektu bat, ardi bat, esaterako?, mila ezaugarri diferente ageri du berez, baina gizakiaren oharmena eskasa da, alde guztietatik bonbardatzen ari diren mila inpresioei batera arreta egiteko, eta objektu bakoitzeko inpresio bat bereizten eta hautatzen du, eta hura hartzen dizu bere gogoan. Ikur baten bereizte hori, ezaugarri baten bidez egindako objektuaren identifikazioa, hori da objektuaren ideia, aldi
|
berean
objektuaren (barne) izena: gizakiaren pentsatzea eta hitz egitea batera.
|
|
Hizkuntza doi doi objektiboki eraginkor eta berjabe hein bereantxe da, non ere subjektboki daragien eta menpeko den. Eduki ere inon ez baitauka egoitza iraunkorrik, ezta izkribuan ere, haren parte nolabait hilotzak behin eta beti berriro pentsamenduan birsortua izan behar du, bizirik sartua hizketan edo elkar ulermenean, subjektua baitan beraz; baina produkzio honetako egintzan bertan datza, hura [hizkuntza] gisa
|
berean
objektu ere egitea: modu honetan aldioro banakoaren eragintza osoa esperimentatzen du; baina berak [hizkuntzak] daragien eta eragina duenaren bitartez lotua dago eragintza hori bere baitan.
|
2008
|
|
– Nork
|
bere inguruko
objektuekin eskuin/ ezker ariketak egin.
|
2010
|
|
alde batera utzi nahi duela adierazteko egiten duen egintza prozesala da. Ondorioz, prozesua
|
bere
objektua epaitu gabe gelditzen dela bukatzen da, eta demandatzaileak ez du galtzen uzi hori beste epaiketa batean jartzeko eskubidea275.
|
|
Zatikako amore ematea posible da. Kasu honetan, prozesuak aurrera jarraituko du, eta
|
bere
objektua demandatuak ez onartutako uziaren zatia da. Alonso Olea, M., Miñambres Puig, C., Alonso García, R.
|
2011
|
|
Lehenengoa epaile zehatzak kasu eta alderdi zehatzarekiko duen ustea da eta, kontrakorik frogatu ezean, badela suposatuko da. Bigarrenak, berriz, prozesuaren
|
beraren
objektuarekiko epaileak eman edo erakutsi behar dituen bermeei erreparatzen die, berme horiek ematen ez badira, epailea partzialtzat joz.
|
|
|
Bere
objektu psikikoa frustratzailea izaten da, jazarlea baino areago; ez du zikiramenduarekin mehatxatzen.
|
2012
|
|
Debekatutako jarduerak eragindako efektuen kentzea, kentze ekintzaren berezko edukia da. Horregatik, galde dezakegu posible ote den kentzearen xedea etete ekintzaren barruan sartzea,
|
bere
objektuarekin bat datorren egite positibo bat bezala eta haren pilaketa azken honetara beharrezkoa ez delarik. Irakurketa hau posible da soilik «egitea» etete ekintzaren edukia den «ez egite»ari zentzu osoa emateko erabat ezinbestekoa denean, eta betiere hura «egitea» demandan espresuki eskatu bada.
|
2014
|
|
Horrek diagnostiko, gogoeta eta ekintzako modu alternatiboak asmatzeko eta praktikan jartzeko bideaematen digu. Gorputz gisa pentsatzen badugu, aldi
|
berean
objektuak eta subjektuakdiren gorputz gisa, aukera asko sortu ahal ditugu (eta sortzen ari gara) feminismoafeminismo denetik hor dauden zenbait ideia berrikusteko edota birformulatzeko»2.
|
|
Horren ondorioz, emakumeen gorputza betierekotzat jotzearen ondorioz, gorputzak ospatzen baditugu gorputz emeak direlako (modu kaltegarrian ahaztuzexistentzia generotuaren denborazkotasuna eta malgutasuna), zailagoa izango zaigu, era berean, kritika feminista koherentea egitea, adibidez, emakumeen gorputzenkokatze instrumentalari buruz, zeren eta kritika horrek ere behar du nolabaitekodenborazkotasun irizpidea. Baiezta genezake begirada sadikoaren ezaugarrietakobat dela
|
bere
objektua finkatzea eta izoztea, diferentzia absolutua azpimarratzea, mugimendua debekatzea.
|