Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎Hura ospe handiko jurista zen, eta Espainiako hainbat koderen bultzatzailea. Haren eskua begi bistakoa da testu honetan eta beraren zioen azalpenean ere.
2010
‎artículos 1 a 98 inclusive, Tirant lo blanch, Valentzia, 2001, 40, 41 eta 43 or., dioenez «heterointegrazioa edo beste lege prozesalen hutsuneak betetzeko ordezko zuzenbidea erabiltzea helburutzat duen klausula orokorra da». Edozein kasutan, PZLren 4 artikuluan jasotako klausula hori erritu zibila arautzen duen legearen lege prozesal komun bihurtzeko nahiaren isla besterik ez da, bere Zioen Azalpenean jasotzen den bezala. Nahi hori kritikoki aztertzen du Pedrajas Moreno, A. k,. Un nuevo enfoque de la supletoriedad normativa, no exento de problemática:
‎Sánz Tomé, F. k,. Las costas en el proceso laboral?, Relaciones Laborales, 1993/ 2 bol., dioenarekin bat EK-k berak justizia garestia dela aintzatesten du isilbidez bere 119 artikuluko formulazioarekin. Zehazki, DLJLk bere zioen azalpenean hauxe dio: «25/ 1986 Legeak tasa judizialak kenduta, epai bidezko babesera jotzeak dakartzan kostu ekonomikorik handienak legearen aginduz honetan eskubideen eta interesen defentsa eta ordezkaritzaz arduratzen diren profesionalen parte hartzetik dator.
2011
‎12 Zentzu honetan, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren (aurrerantzean EBKO) bake epaileei buruzko 3/ 1995, ekainaren 7ko erregelamenduak (EAOan 1995eko uztailaren 13an, 166 zenbakian publikatua), bere zioen azalpenean zera dio: «Bake epaitegiak, Estatuaren egitura judizialaren lehen maila, Botere Judizialaren Lege Organikoak funtzio jurisdikzionalak egikaritzen dituzten epaile legoek, ez profesionalek alegia, zerbitzatzen dituzten organo legez egituratzen ditu.
‎Bake epaitegien egoitza zehaztea Espainiako Justizia Ministerioari edo eskuduntza duten autonomia erkidegoei dagokie, kasuan kasuko udalaren proposamenez (DPJLren 10 art.). Gure kasuan, eskumen hau Euskal Autonomia Erkidegoarena izanik, bake justiziari buruzko 411/ 1998, abenduaren 22ko dekretuari so egin behar diogu25 Honek bere zioen azalpenean eta lehenengo artikuluan aintzatesten du bere helburuetariko bat bake epaitegien egoitza zehazteko prozedura arautzea dela. Jarraian hiru artikulu eskaintzen dizkio kontu honen arauketari, 15, 16 eta 17 artikuluak hain zuzen ere.
‎Azkenik, eta bake epaitegiek beste epaitegiekin duten harremanari dagokionez, esan behar da BERek bere zioen azalpenean dioen bezala, haiek, hurrengoko kapituluan aztertuko ditugun beren eskumen propioez aparte, lehen auzialdiko eta instrukzioko epaitegiaren funtzioak egikaritzen dituztela delegazioz, beren lurraldearen eremuan.
‎Hala ere, zehaztasun bat egin beharrean gara: BERen beraren zioen azalpenak dioenez, bake epaileak, Botere Judizialaren parte diren heinean, epaile eta magistratuen estatutu juridikoaren menpe daude, nahiz eta haien mandatuaren aldi baterakotasunak eta profesionaltasun ezak berezitasun batzuk galdatzen dituen. Berezitasun horiek BERen arautzen ditu BJKNk, BJLOk bere 110.2 k) artikuluan aintzatesten dion ahalmen erregelamendugilearen egikaritzan eta BJLOren 99 artikuluak garatuz.
‎1870eko Botere Judizialaren Lege Organikoak Botere Judizialaren independentzia aldarrikatu arte, epaileen mugiezintasuna eta erantzukizuna beren ezaugarri nagusi bihurtuz, funtzio jurisdikzionalen eta gobernu funtzioen arteko talka eta banatu nahia izan ziren nagusi. Ildo horretatik, 1868ko azaroaren 7ko dekretuak, bere zioen azalpenean, bake epaitegiak izendatzeko orduan inpartzialtasuna gailendu behar zela xedatzen zuen.
‎Lege honek, bere zioen azalpenean zioenez, «herrixka eta biztanle gutxiko hirietan erantzukizun zibilaren kontzientzia eta herritartasunaren zentzu bizia, piztu nahi zuen aukeraketa sistema honekin.
2023
‎Testuinguru horretan Tokiko Gobernuei buruzko Liburu Zuria idatzi zen eta horretan oinarrituta 2005ean Tokiko Gobernuaren eta Administrazioaren Oinarriei buruzko Lege Proiektua garatu zen. Lege proiektu honen zuzeneko helburua toki autonomiaren printzipioan sakontzea zen eta horrela esaten zuen bere zioen azalpenean: " Toki erakundeek berezkoak dituzten intereseko gaiak kudeatzeko autonomia izango dute;(...) lege honek udalerri, probintzia eta irlen oinarrizko autonomia bermatzen eta arautzen du.
‎HAP/ 2105/ 2012 Aginduak, bere zioen azalpenean dioenari jarraituz, honako helburu orokor hauek ditu: Aurrekontu egonkortasunaren helburuen jarraipen zehatza eta eragingarria egitea. Espainiak Europar Batasunaren aurrean aurrekontu egonkortasunaren helburuak betetzeko duen konpromisoa indartzea. Publizitate aktiboa sustatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia