Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 356

2010
‎Zuzendaria agintarien beldur zen, ordea, eta ahalegintzeko eskatu zion Augustini, baina honek irmo azalduko zuen bere jarrera: Egunak, euskal eguneroko bakarra izanik, zabala izan behar zuen. Denek ulertzeko modukoa eta, han, jatorri askotariko idazleek izan behar zuten leku.
‎Egunak, euskal eguneroko bakarra izanik, zabala izan behar zuen. Denek ulertzeko modukoa eta, han, jatorri askotariko idazleek izan behar zuten leku.
‎Baina Augustinen idazle ekarria ez da kroniketara mugatzen. Arlo zabalagoa behar zuen:
‎Batzokian zuten beren txoko maitea Ondarroako idazleek; han izaten zuten kulturako eta politikako berri, han eskolatzen eta trebatzen ziren herriaren zerbitzurako. Idazleak, ohiturari jarraituz eta une batzuetan debekuak zirela eta isilpean jardun behar zutelako, izenordeaz baliatzen ziren. Garai honetan, hauek aipatzen dizkigu Augustinen biografoak:
‎Bukaeran gela utzi eta bainura sartzeko baimena eskatu nuen, handia eta txikia? egin behar nituela; txikia irten zen aise, handia ezinezkoa baina: baten presentziak, galerazi?
‎Ondoren behera joan, galdera batzuk egin eta paper bat sinatzeko eskatu zidan polizia edo g.z. batek. Ezetz erantzun nion, neure abokatua behar nuela. Eskuak beti elkar lotuta aterarazi ninduten etxetik:
‎Eta neuk: . Neronek bizi izandakoa egiaz kontatzeagatik hau edo bestea sufritu behar badut, onartua eta nireganatua daukat. Zuk indarrez zerbait esatera behartzen banauzu, esan egingo dizut zuk entzun nahi duzuna, ez egia baina?.
‎Zutunik jarraitzera behartu ninduten eta 2 ordu(?) igaro ondoren hauxe esan nien lasai asko: . Erortzear nago horrela jarraitu behar badut. Posible al da flexio ariketa pare bat egitea eta gero zuen galdeketarekin segitzea??
‎Erantzunik ematerik ez zuela bota zidan 2 g.z.ak. Eta orduan neuk: . Orduan zertarako behar dut abokatua?. Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste zer edo zer egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan.
‎Zein egun zen galdetzean, berak niri?, igandea (23a) zela erantzun nion. Berak ezetz, 22a, larunbata zela, berak egunero etorri beharra zuela eta egun bakar bat saltatzerik ez zuela. Horrela jakin nuen zer ordu zen eta asteko zein eguna ere.
‎Neu zigor astuna, ordaintzeko? prest nago, ezer txarrik egin ez badut ere eta ETAkoekin inoiz inolako harremanik izan ez badut ere?, baina nire salaketak eta gaitzespenak (alegia lege antiterrorista eta Epaitegi Nazionalarenak) oihartzuna izan behar dute bai Euskal Herrian, bai Espainiar Estatuan bai Europan. Egundoko barne alaitasuna, izugarrizko bakea nagusitu dira nire baitan.
‎Bigarren ahapaldian eztitüt jarri beharrean ezitüt jarri dugu, hau da, euskara estantarreko, ez zaitut?. Honelako zerbait izan behar luke: Artzain gaztia bortü goretan/ oihüz ari da doloretan.
‎Era berean ezpadirohorrek, ez badezake? izan behar luke, nahiz eta zentzuaren aldetik hobeki etorri KKK aldaerako ezpalezoadizkia.
‎Gure ahapaldiko lehen amorosdelakoa, amodioz? izan behar luke. Hau da maitearengana bazoaz, amodioarekin?.
‎Horrelakoak dira gainerako guztiak, batzuk lorezaintza komertzialari esker munduan zehar artifizialki eta beti gizakiaren eskutik asko hedatu badira ere, Magnolia grandifloraesate baterako. Baina unibertsitarioak garen, edo izan garen, neurrian, unibertsalak ere izan behar dugu. Horrexegatik, zuhaitz espezie bakoitzaren jatorria eta gaur egungo hedadura oso mugatuak izan arren, bost kontinenteetariko bakoitzak badu bere ordezkaria guk landatuko dugun zu haitz bilduma horretan.
‎Har dezagun hipotesitzat denok garela diferente, hau da principium individuationis delakoa. Orduan ondorioztatu behar dugu kultura guztietan egin izan direla hierarkiak, eta hola. Eta aunitzetan gainera erori da harrokeriaren bekatura, hau da, arrazakeriaren teorizaziora, eta praktikara.
‎Nik, seminarioan egon nintzenean, gaizki ez banaiz akordatzen, lehenbizi esan behar dut vokazioagatik izan zela (nire lehen vokazioa, bigarrena izan zen fisiko nuklearra izatea eta azkenik psikoanalista izatea deliberatu nuen, eta horregatik egin nuen medizina lehenbizi), ez ninduten eroan beste motivoetatik, eta bertan daukat ezen ikasi nuela ezen Jesusen ostean jada ez dagoela profetarik. Apocalipsia denbora txarretarako liburua da.
‎Omenaldia lendabizitikeman banun ere ontzat, nere barrenak maiz galde egin dit: zer dala ta ori neretzat. Zer dala eta Euskal Erriakartu bear nau ni aintzat. Omenaldia gogoratzeanbiotza eroritzen zat.
‎Buka ez dezadan jaso dut agintze.Aitortu behar ditut oraino hainbeste.Lagun, adiskide, ez usteegonen naukela triste.Desatena ez diat ere maite.Txarrenetatik izan litekeneure burua ez baitiat libre, besteei toberan aritzeko ere.
‎Hiztunak komunikatzaile ona ere izan behar du, eta komunikazio horretan eragin handia daukate: rutinek eta negoziazio trebetasunek.
‎Sasoi baten gaitasun linguistikoa zen hizkuntzaren irakaskuntzan helburua; gaur, ostera, komunikazio gaitasuna da, ezen perpaus gramatikalak egiteaz gain, hiztunak jakin behar baitu noiz, zertarako eta norekin hitz egin.
‎Bruto Zesar hil zuen. Azterketa zuzentzen duenak, txartzat jo behar du baieztapen hori, literaltasunera joez gero ez baitakigu nork nor hil zuen.
‎Helburu metodologikoetan, feedback komunikatiboaere aipatu behar dugu. Feedback komunikatiboa esanahian ardazten da eta ez forman.
‎Beraz, irakaslea gehiegizko zuzenketetan ez da ariko; bestela ikaslea esanahietatik formetara aldatuko da. Dena den, Ikasleak ikasiko badu, bide onetik ala txarretik doan jakin egin behar du.
‎Gure ikasgelako ahozko trebetasuna arakatu eta hobetzeko, gaitasun testualari begiratu behar diogu; perpausaren gramatikari baino gramatika testualari. Azterketa probetxuzkoa egiteko, perpausa baino goragora jo behar dugu, ulertu ahal izateko, antolaketa hierarkikoa, testuaren barruko loturak.
‎Telefonoko faktura goizeon heldu da. Ordenagailua eroan behar dut konpontzera. Semeak betaurrekoak aldendu ditu.
‎Arbelaren eta ikasleen bitartean urteak igaro ditugunok, arreta handiz erreparatzen diogu ahozko jardunari, zeren gorputzarekin batera hitza izan baitugu baliabide nagusi, idatzia ezinbesteko kodigo gertatu zaigun sasoietan ere. Dena dela, norbere presentziaz eta ahotsez eskola ordu bikaina eskain litekeen arren, argiro onartu behar dugu euskarri informatikoak eta laguntza itzela direla gure gizarte estimulu bisualez beterikoan.
‎Finean, honelako oharren aurrean, janzkeraz, begiradaz, isilunez iritzi okerra atera daiteke, hainbeste direlako nahiz eta ez den zertan ezen, hizlari perfekturik ez baitago; era diferenteetako hizlariak daude, publiko desberdinentzat direnak gustuko. Beraz, guk gura izan behar duguna da, hizlaria den moduko agertzea, era naturalean, norbera izanik. Zentzu horretan, gorputza, keinuak, oinak kontrolatzea mesedegarri da, gerta ez dakigun Deustuko unibertsitateko irakasle haren tamainako kolpe latza hartzea, klariona eskuan tarimatik behera atzez jausi zenean.
‎Sartzen nintzenean ikasgelara eta abiatu esanik: Gaur Etxepare aztertuko dugueta kantura jo, orok// behar luke pensatu. Iangoikoak nola duyen// batbedera formatu, bere irudi propiara// gure arima kreatu;... ikasleetarik askok barreari ematen zion; ordea, azaltzen nienean:
‎Finean eta buruan, autokonfidantza handia behar dugu izan irakasle zein hizlariok, entzule, parte hartzaileen aitzinean, jakinik, andre gizonok pianoaren 88 tekla dauzkagula, baina praktikan gure melodiak erdiko oktabara murrizten ditugula; beraz, dakiguna baino askoz gehiago eta gorago jotzeko gaitasuna duguna.
‎Iangoikoak nola duyen// batbedera formatu, bere irudi propiara// gure arima kreatu;... ikasleetarik askok barreari ematen zion; ordea, azaltzen nienean: jakizue nire ondorik zeuek abestu behar duzuela, irriak eta barreak desagertu egiten ziren automatikoki, euren burua tarima gainean kokatzen zuten-eta. Munduyan den gizon
‎Laugarren eta azken saioan, ofizioak emanda, bertsolari bakoitzak bost bertso abestu zituen. Ofizioen banaketa bertso saioaren hasieran egin zen, baita nork norekin kantatu behar zuen zehaztu ere. Jarduera honetan, orduko prentsan Matxin (ardo saltzailea) eta Larralde (edalea) ipartarrek eginiko saioa goraipatzen zen:
‎Lagunak eta erabakiak ez dira adiskide. Horregatik sentitzen da bat bakarrik, erabaki behar duenean.
‎4 Eta lektoreak ikasi behar du, amaitzeko, nola nik etika katolikoan estudiatzen den vicio baten inguruan soilik zentratu naizela nire lehen historiaren filosofian, eta bigarrenean alferkeria hartu dut hipotesitzat. Vicio eta bekatu askoz gehiago daude (harrokeria ere aipatu dut, adibidez, eta horregatik proposatzen dudan sozialismoak joera aristokratikoa izan lukeela deritzot, harrokeriazkoa ez dena niretzat), vicio eta bekatu askoz gehiago daude, ordenatua dagoela haien estudioa, eta hor ere lana ez da makala, izanik helburua ezagutza universala, hau da, perfekzio morala, zeina ezinezkoa den kosmos honetan, nahiz eta betebehar argia den hobetzea bilatzea, bistan dago.
‎Eta nik sentimendu ditut jabego pribatuaz. Ez da niretzat soluzio definitivoa, niretzat ekonomiaren gorabeheren jostailu izan beharrean, eta kultura politiko orientalean hori gara, ekonomia gobernatzen ikasi behar dugu. Eta hala ere seguritate osorik ezinezkoa da beti kosmos material honetan.
‎Era berean. Egoera horrela, ez dugu nahikoa asmo onak edo gogo finak izatea. Euskaraz bizitzea ahalbideratuko digun gizartea behar dugu, adierazi zuen Patxik.
‎Txikitatik garatu behar da hizkuntzarekiko gertutasuna, hor oinarritzen baitira geroko norabidearen oinarriak. Beraz, euskara bizirik ikusi nahi badugu, badakigu nondik hasi behar dugun lanean.
‎–Hitzaldi honek euskarari buruzkoa izan behar duenez, egokitzat jo dut transmisioari buruzko gogoeta batzuk egitea.
‎Laugarren eta azken saioan, ofizioak emanda, bertsolari bakoitzak bost bertso abestu zituen. Ofizioen banaketa hasieran egin zen, baita nork norekin kantatu behar zuen zehaztu ere. Jarduera honetan, orduko prentsan Matxin (ardo saltzailea) eta Larralde (edalea) ipartarrek eginiko saioa goraipatzen zen:
‎Hainbertze gizon, holako ordre ederrean, hoin fite, oro utzirik, denak soldado. Gerla behar badugu, doala gerla. Biba Frantzia!? 75.
‎Izan ere, Aitzolek Mixel Dargaitz saratar bertsolariarengan aurkitu zuen Matxinen arrastoa jarraitu ahal izateko behar zuen bide erakuslea. Hona hemen, Dargaitzek Aitzoli esandakoa:
‎Kontuan hartuta, Matxinen frantsesa, berak esanda? nahiko mugatua zela, pentsatu behar dugu aipatutako sailkapena euskaraz egingo ziela Xarritton eta Lafitteri, eta hauek itzuli. Polita bezain interesgarria litzateke testu jatorra ezagutu ahal izatea, kultural eta linguistikoki balio handikoa dateke-eta.
‎Euskaltzaindiak antolatutako jardunaldi hauek euskaldunontzat gogoetarako bide izan behar dute. Egin eginean ere, arazo larri baten aurrean bide berriak bilatzera bultzatu behar gaituen hausnarketa egiteko.
‎Horiek hala, eta jakinik harremanak beti hizkuntzaren batean egiten direla, bizkor ondoriozta daiteke ez dela euskararen egoera normalduko gizarte bizitza euskaldundu gabe. Euskarak funtzio guztiak berreskuratu behar ditu, euskarak ez baitu etorkizunik izango erabiltzen ez bada.
‎Komunikabide berrien bidez (Telebista, Internet, Eskuko telefono eta abarren bidez) gure etxeko ate leihoak mundura zabalduta bizi gara. Euskarak inguru berri horrek dakarzkigun eragozpenei aurre egin beharra du.
‎Egoera horrela, ez dugu nahikoa asmo onak edo gogo finak izatea. Euskaraz bizitzea ahalbideratuko digun gizartea behar dugu. Euskaldunoi ez zaigu aitortzen Euskal Herrian euskaraz bizitzeko eskubidea.
‎Gazteak eta hizkuntza aztertzerakoan, nagusiok ditugun irizpideak aldatu behar ditugula ere esan zigun. Horrela,, ezagutzaz?
‎hitz egin beharrean, gaitasunaz? egin behar dugula;, erabilerari, baino gehiago, praktikari?
‎aipatzearen ordez, emozioaz? hitz egin behar dugula. Hizlari honen iritziz garrantzi handikoa da terminoen eremu hori aldatzea, errealitatea hobeki ikusten lagunduko digu eta.
‎Presio handiegia sentitzen dute, pertsona nagusion kezkak eta ardurak beren gain hartuz. Horregatik hizkuntza eta gizartea uztartu beharra dugu, bietan izugarrizko aldaketak izan direlako, eta gazteak maiz bateko zein besteko indarren artean kateatuta aurkitzen direlako.
‎Euskara irakasteaz gain, sortzen ari diren mundu paralelo horretan euskararen aldeko moldeak bultzatu beharra du, bertan eurek bidelagun direla eta euren emozioen bidetik aurrerantz tira eginez.
‎Familia bizitzaren eraginari buruz honakoa zioen: . Gazteekin, kontuan hartu behar dugu haurtzaroan hizkuntzarekiko sentipen eta bizipen batzuk izan dituztela. Gaztaroan hartzen dituen erabaki guztiak aurreko oinarri horretatik datoz, Beraz, eragina du neurri handi batean, baina gure ikerketaren helburua ez da izan faktore bakoitzak zenbaterainoko eragina duen ikertzea?.
‎Eta erantzun bat merezi duelakoan nago, eta horretarako nago ni nire filosofia universalistarekin. Badakit zer dioen san Pablok, hau da, kontuz ibili behar dela filosofiekin datozenekin, baina san Pedrok, beste epistola batean, badio nola kristauak beti gertu egon behar duela edozeineri bere fedearen arrazoiak emateko. Jarrai dezadan bada nire filosofia desarroilatzen.
‎nire irudiko eskrituristek, oso lan polita egiten dutenak ostean, itsatsi zaien joera, ilustratu? hori albo batera utzi lukete historia, batez ere errevelazioaren historia, ikertzerakoan, eta hortara errevelazioarekin batera agertzen diren seinaleak aintzat hartu, behar duten garrantziaz ohartuz, ez hartu halakoak deskribatzen direnean legendarioak bezala, edo mitologikoak (gezurrezkoak), horretara positivisten bidea hartzen baita, eta bide hortatik ezin egin daiteke demostraziorik ezer sobrenaturala denaz, baina aldi berean milagrero izan ez ditezela, jakina (lana ere egin dugu erregular), eta gutxiago oraindik, nigromante, esoterista edo holakoren bat....
‎Lagunok, ondorioztatu behar dugu gure fedea testimonio faltsuetan oinarrituta dagoela?. Hori ondorioztatu behar dut?. Denok gara diferente, eta ni honela aritzen naiz teorizatzen.
‎Lagunok, ondorioztatu behar dugu gure fedea testimonio faltsuetan oinarrituta dagoela?. Hori ondorioztatu behar dut?. Denok gara diferente, eta ni honela aritzen naiz teorizatzen.
‎Hala ere zerbait esan beharra dagoela uste dut. Andrazkoen artean gizonezkook eraginda (alderdi batetik behintzat horrela dela aitortu behar dugu gizonezkook), feminista talde txiki baina bihurriak sortu dira, andrazko izatea pozik onartzen ez dutenak eta, batez ere, genero eskubideak aipatuz okerreko bideak aukeratzen eta gizartean ezartzen ari direnak. Gizonezkoen matxismoa bereganatuz feminismo matxista gaitzesgarria eratzen ari direnak.
‎Gainera, komunitatearen eta ikastetxearen ohiko bizitza eragozten zuena, komentuaren parte handi bat presoek betetzen zutela zen; gogoan izan behar dugu komentua kartzela normal bihurturik egon zela bost urte baino luzaroago().
‎Lehenengo Errepublikako gobernuaren mende egon ziren hamaika hilabeteetan eta gero Eusko Jaurlaritzaren mende egon zen denboran, komunitateak komentuan iraun ahal izan zuen eta baita bere etxeko aterpean hartu ere arrazoi bat edo bestea zela eta Santanderko, Gipuzkoako eta Bizkaiko komentuetatik iheska zetozen erlijiosoak. Hauen artean aipatu behar ditugu A. Krisogono Gaztelako Probintziakoa, A. Bruno Burgosko Probintziakoa eta A. Alfonso AragoiValentzia Probintziakoa. Hirurei eman zien Eusko Jaurlaritzak ihesbidea Frantziara joan zitezen.
‎Aurkezpenean hau dio: , lehen lehenik azpimarratu behar dut, lan hau Antonio Unzueta, Angel Fernandez Mendiola eta Julen Urkiza Karmeldarrek erdaraz burututako beste estudio askoz zabalago baten laburpena dela (Provincia carmelitana de San Joaquín de Navarra. Carmelitas en Euskal Herria, siglos XIII XX, 2005ean argitaratua).
‎Errepidea konpontzen ari dira langileak.Mendi zati bat jausi da, lurra zulatua dagoharriak kendu behar dituzte bidetik asfaltoberregin.
‎Kalima egin da.beste planeta bateko gizakia da errepideko langileaizerdi beltza aurpegianloihartzekoa soineanseguru sentitzen da bide erdiangomazko botak alkitranean txiklea bezalaStop, stop, stop agintzen dielangile izerdituak auto ilarei. Sekula ez du hainbeste botere izan.Bolanteari lotuta ikusi du gidari bat, urduri begiratzen dio bere aginduei zain.Bera da emaztea eta bi umeekin.Kalimak irenstea desio izan du.Paso eman behar dut, esan dio walkie talkietik bestaldeko lankideariEzetz entzun du bestaldetikStop, stop, stopAsfaltoa botatzen hasi behar dirabere autoa dagoen lekuan.Paso eman nahi du eta ezin eskuak bolantetik mugitu.Zapalgailua sentitu du bere gainean.
‎–Oi ene Ama, zein ederra den dagokizun zatia!... Benetan zure duin da, gure familiako hautatu zaren horren duin; bere laguntaldearen buru ikusten den enara txiki horren antzera eta erreinu berrira gidatu behar dituen bidea taxutzen duenaren antzera, bidea erakusten diguzun horren duin? (TG 216).
‎Ez dut ETAko inor ezagutzen eta gaiari buruzko liburuak existitzen diren arren, ETAren historiari, helburuei, filosofiari eta ekintzei buruzkoak dira, eta ez dute aipatzen barrutik nola funtzionatzen duen, normala den moduan, antolakuntza sekretu bat baita. Hori dela eta, ezagutzen ez dudan zerbaiti buruz ez nuenez idatzi nahi, erabaki nuen Patxik ETArengandik independentea izango zen talde bat antolatu behar zuela. Horrela, nik, idazle bezala, askatasun handiagoa izango nukeen liburuan. Zorrotz Taldea?
‎Hego Euskal Herriari dagokionean, Donostia, Irun eta Bilbo ezagutzen ditut. Argi dago, beraz, berriro Euskal Herrira bueltatu eta gainontzekoa ezagutu behar dudala!
2011
‎euskararen defentsa, euskal kulturaren zabaltzea eta fede giristinoaren indartzea. Eta hiru ardatz horien defentsa eta zabalkunderako erabili zuten lehen tresna antzerkia izan zen, eta erran behar dugu, Begiraleak elkartearen antzeztaldea urte luzez arrakastaz arrakasta ibili zela Iparralde osoan zehar. Hastapenean komeria herrikoiak taularatu zituzten, eta hortxe azaldu zen antzerki egile multzo polit bat:
‎Ondo ezagutu eta gorde beharreko ondarea. Oso kontuan izan behar dugu memoriarik gabeko herriak identitaterik eta etorkizunik gabeko herri bihurtzen direla, eta iraganeko okerretan jausteko arriskua izaten dutela.
‎Zabala jauregian kokatu zen Jose Seva infanteriako teniente koronelak jakinarazi zieten alkate eta zinegotzi berriei eta, oro har, herriko FET JONS eko kideei, beharturik zeudela herriko mugimendu gorri separatistaren eta ezkertiarren buruzagi guztien izenak justizia militarrari ematera, eta alderdietako militanteen izenak ere eman behar zituztela (Molina, 2005: 155). Zabala jauregiko militarrek hasieratik bultzatu zuten herritarren errepresioa, eta, ondorioz, tradizionalistek lan asko egin zuten herriko abertzaleak, euskaltzaleak, ezkertiarrak edota errepublikazaleak salatzen eta kartzelaratzen.
‎Dena dela, ia talde bat ziren; interes batzuk komunean zituzten kategoria sozial gisa jarduten zuten; eta, ondorioz, talka egiten zuten batzuen eta besteen helburuak, interesak eta estrategiak. Horrela, antolaketa arazoak izan zituzten matxinatu frankisten aurka borrokatzerakoan, udal arazoak konpontzerakoan edo elkarbizitza antolatzerakoan; are gehiago, ia talde bat ziren heinean, istilu asko izan zituzten herriko tradizionalistekin eta eskuindarrekin nola jardun behar zuten zehazterakoan (Frontea geldirik egon zen zazpi hileetan 15 tradizionalista atxilotu zituzten, baina berehala askatu zituzten EAJ koek egin zuten presioaren ondorioz) (Onaindia, 1937). Aldiz, tradizionalistak eta herriko jauntxoak interes talde bat ziren, eta argi zituzten zeintzuk ziren euren interesak eta interes horiek lortzeko bideak.
‎Markina eta Xemein gizarte oso erlijiosoak ziren, bai Errepublika aurretik zein Errepublika garaian, eta, ondorioz, elizgizonek izugarrizko boterea eta eragina zuten markinarren eta xemeindarren pentsamoldeetan eta, oro har, bizimoduan. Horrez gainera, kontuan hartu behar dugu Bigarren Errepublika garaian 70 bat erlijioso bizi zirela Markinako eta Xemeingo zazpi parrokia eta komentuetan (Bilbao, Garaian, 1994: 15), eta herriko alderdi politiko nagusienak (Comunion Tradizionalista eta EAJ) elizkoiak zirela eta harreman ona zutela elizarekin.
‎Fundazioak pertsona partikularren, elkarteen, enpresen eta instituzioen laguntza eta ekarpen ekonomikoak behar ditu, eta zeregin horretan dihardu. Baina, horrezaz gain, Baserri Antzokia eraikitzeak dakartzan kostuei (1,5 M?
‎Gorka Karro, Aitor Badaia, Zuriñe Argatxa, Gabriel Etxebarria, Borja Gonzalez Bilbao, Juan Luis Goikoetxea, Txaber Gandiaga, Kepa Larrabeiti, Fernando Olabarrieta, Iñaki Astorkiza eta euskarazko taleetakoak, batez ere, gidari denarena, Xabier Goienetxerena, alegia, sasoian sasoiko erronkari erantzuteko gaitasunaren jabe dena. Leaderrak berez behar du gertu agertu jendaldearen txaloak entzuteko zein itsasoaren zaplada hartzeko, nekez ibiliko baita ohoretik ohorera, ospearen gailurrik gailurrera.
‎Orain hile batzuk abian den marketing plangintzan ZU BARIK EZ GINEN, ZEURI ESKER, BAGARA lelopekoan, egitasmoa gizarteratzekoan, Ales Matias BEHARGINTZAkoak eta profesional taldeek aspalditxoan biribildu zuten Negozio planek, hots, Bideragarritasun planek, garbi erakusten dute, Baserri Antzokia lako erakundeetan, alde kultural defizitarioa babesteko, alde komertzialaz baliatu beharra dagoela. Helburu horretarako, inguruak ere lagundu behar du: Txorierrin, 18.000 biztanle baino bizi ez badira ere, 2.700 enpresa inguruk du kokalekua, tabernak zein dendak barru direla.
‎Tovarren lanak ezagunak ziren Europan eta EEBBtan. Eta Tubingan Hizkuntza konparatuen irakasle bat behar zuten. Alemaniar batzuk eta Tovarrek aurkeztu zuten euren burua.
‎(A. Tovar,. Lo medieval en la conquista y otros ensayos americanos?, p. 131) Gaur ere berriz irakurri eta hausnartu behar ditugu hurrengo esaldi hauek: –Cada lengua brota de la boca más desdentada y tenebrosa como una riqueza.
‎Honek, ustekabean, aramaioar idazlearen eskuizkribu originala eskuratu ahal izan zuen, eta hartaz tentuz eta zuhurki baliatuz, irakurleari biderik ziurrena erakusten dio. Barrutiaren bizitza eta lanaren harian, goian aipatzen direnez gain, beste izen batzuk ere aipatu behar genituzke, eta lehen lehenik eta goi goian Juan Carlos Guerra, orain arteko argitarapen guztien iturri izan dena, eta gero R.M. Azkue, Barrutiaren lehenengo argitaratzailea. Mitxelenak, Onaindiak, Villasantek..., labur bada ere, lekutxo bat eskaintzen diote literaturaren historian.
‎Euskera 21 (1981) 449 Jakin mina pizten zaigu Etxepareren liburuaz; gaurko estetikaren ikuspegitik haren poesia bizi bizia, aintzat hartua eta goretsia da. Bere garaian ere hala izan behar zuela dirudi: pozezko zirrara eragingo zuela herriarengan eta batez ere euskararen langile eta artista ziren jende hautatuengan.
‎Lehen eta behin gogora ekarri behar dugu. Salmoak. Biblia barruko liburu batean batuta ageri zaizkigula.
‎Gure artean ere bai. Kontuan izan behar dugu Biblia izan dela historian zehar hizkuntza bertsio gehien izan dituen liburua. Aparteko garrantzia izan du, bada, mendez mende egin den erlijio eta kulturaren transmisioan.
‎Aipatu berri digutun liburuok izan dira salmoak euskal herritarrengana urreratzeko bide nagusienak. Kontuan izan behar dugu, gaur egun edozein elizkizun ospatzerakoan beti izaten direla bertan salmoak, eta horrek herritarrei parte hartzeko aukerak eskaintzen dizkiela.
‎Une batean, merkatuan jendearen esku zebilen 3000 HIZTEGIAK berriztaketa sakon bat behar zuela ikusirik hiztegi elebidunak prestatzen hasi ginen. Horrela, lan luze eta neketsuaren ondoren hurrengo hauek atera ditugu.
‎Elkar ikus genuen azkenekoan ustekabe ederra eman zidan. Txomin Peillen euskaltzain zuberotarra emeritua izendatua zen eta berak izan behar zuen bere tokian sartzekoa. Eta ez hori bakarrik, 2011ko ekainaren 25ean sartze hitzaldia defendatu behar zuen bere herrian, Maulen alegia.
‎Txomin Peillen euskaltzain zuberotarra emeritua izendatua zen eta berak izan behar zuen bere tokian sartzekoa. Eta ez hori bakarrik, 2011ko ekainaren 25ean sartze hitzaldia defendatu behar zuen bere herrian, Maulen alegia. Amultsuki, bai ni eta bai Iratiko lehen ikastaldi hartan ezagututako hainbat lagun gonbidaturik ginela zigun erran.
‎Ikastola sortu berriak, Xalbador frantsesaren euskera ulertezinak, Aresti ikonoklasta? urrats bizkorrak behar ziren, bide erakusle bat, hizkuntza bat behar genuen, ez bost hamar jakitunen laborategiko jolas tresna.
‎Nire uste apalean koherentziatik hurbil. Baina hizkuntza NORA NAHIKOA behar dugu. Nondik gatozen jakitea komeni zaigu.
‎Nik neuk haboro zor diot Bittori. Gure hizkuntzaren, euskeraren balioa bere kautan idoro behar dugula erakutsi zidan. Gure mithologien atzean izate oso bat izan daitekela, lehengo hondar batzuk gorputz oso bat osotu arteko aztarnak izan daitezkeela erakutsi zigun, zidan.
‎Zerutxu Ikastolari eta Bertsolari EGUNAri. Baita kontuan izan behar dugu, barrurantz begira, profesadun gazteen irakaslea ere izan zela urte askoan, batez ere Euskarako eta Literaturako irakaslea. Gauza hauetaz, Nire Sasoiko Markina Xemein liburuan (2009an Markina Xemeingo Udalak argitaratua, 487 or.) hartaz egindako zenbait aipamen aldatuko ditut hona:
‎I, kasu honetan, informazioa biltzeko bidea izateaz gain, interbentzio modu bat da, ikergai den populazioa dituen arazoez ohartzeko, bere egoeraren azterketan sakontzeko eta, azken finean, mobilizatzeko. Zentzu honetan, gizarte ikerlariek euskal gatazkan parte hartu duten gizakiekin batera berreraiki behar dute gertatutakoa, eta, horrekin batera, ikerketak balio behar du gizarte kideak euren egoeraz eta dauzkaten arazoez jabetzeko (kontzientzia hartuz) eta errealitate horretan eragiteko.
‎I, kasu honetan, informazioa biltzeko bidea izateaz gain, interbentzio modu bat da, ikergai den populazioa dituen arazoez ohartzeko, bere egoeraren azterketan sakontzeko eta, azken finean, mobilizatzeko. Zentzu honetan, gizarte ikerlariek euskal gatazkan parte hartu duten gizakiekin batera berreraiki behar dute gertatutakoa, eta, horrekin batera, ikerketak balio behar du gizarte kideak euren egoeraz eta dauzkaten arazoez jabetzeko (kontzientzia hartuz) eta errealitate horretan eragiteko.
‎– Euskal ikerlariek ikerketa esploratzaileak, deskribatzaileak eta esplikatzaileak egin behar dituzte. Euskal gatazkaren arlo batzuei buruz ezer gutxi dakigu, eta ezinbestekoa da ikerketa esploratzaileak egitea.
‎Azkenik, ikerketa esplikatzaileak egin behar dira, ahal den neurrian gertatukoaren zergatiak aurkitzeko. Merton en terminologia erabiliz, euskal ikerlariek maila ertaineko teoriak sortu behar dituzte. Gatazkak dauden beste toki batzuetarako balioko duten maila ertaineko teoriak.
‎Gerra Zibileko esperientzia ezagututa, ezinbestekoa da gatazkaren aurpegi guztiak ikertzea eta memoria historikoaren aldeko ekimenak bultzatzea, hain justu ere, azken urte hauetan, alde guztietan ireki diren zauri psikologiko eta sozialak behar bezala osatzeko. politiko, sozial eta instituzionalen izan behar luke gertatutakoaren kontaketa justua eta zuzena egitea, eta sufritu duten guztien memoria bizirik gordetzea.
‎Tradizio metodologiko honen arabera, gizarte ikerkuntza neutroa eta aseptikoa da, lortzen dituen datuak objektiboak dira, eta jakintza teknikoa, objektiboa eta instrumentala sortu behar du. Beraz, ikerketek ezin dute loturarik izan balio, ideologia eta politika zehatzekin.
‎Beraz, ikerketek ezin dute loturarik izan balio, ideologia eta politika zehatzekin. Gizarte ikerlariek datuak bildu eta interpretatu egin behar dituzte bakarrik. Errealitatea eraldatzea politikarien, erakundeen edo beste gizarte eragile batzuen lana da.
‎Bidean euria zen nagusi, Lapurdiko itsas hegian zaparrada handiak genituen, Baxenabarren sartzean, eurizko oihal trinko batek bazterrak bustitzen zituela ikusi ahal izan genuen. Donapaleutik gora abiatuta euriak barra barra jarraitzen zuen, Oxkaxeko lepotik barna gindoazela lantzerrak eta lainoak hango paisaia ezkutatzen zuten?, ez zirudien Larrainen jokatu behar zuten pastoralaren lehen emanaldi hura burutu ahal izanen zutenik.
‎Meza amaiturik, arizaleak karrika üngürüan ibili ziren. Ordubat aldera, pastorala jokatu behar zuten tokian geunden. Sarrerak eta pastoral liburuxkak erosteko tenorea zen.
2012
‎aberriaren aingeruok!, oi zuok, zuen aurrean begia, indartsua izan arren, eta belauna ausi egiten jakoz gizon bakartuari, eta adiskideak bear ditu euskarri eta maiteei eskatuberagaz ekar dagiela zama zoriongarri guztia, izan, oi onberok, aregaitik etailkorren artean nire bizi, nire ondasun diran beste guztiakaitik.
‎Zenbatetan, ez dugu oraindik deus egiterik, horretarako behar genituzkeen estudioak ez baititu inork egin. Beste zenbatetan berriz?
‎Gogoratu egin behar dugu, bestalde, Euskaltzaindiak bere jarduna Sailetan eta batzordeetan taxutua duela. Horrela, aipatu berri dugun liburuxka eta oraingo hau Jagon Saileko Corpus Batzordeak1 prestatua izan da.
‎Izan ere, euskaraz idazten ibili garenoi behin baino sarriago sortu izan zaizkigu barnean zalantzak gure joskerari buruz. Inguruko erdaren eragina hain handia izanik behin baino gehiagotan uste izan dugu aparteko ahalegina egin behar genuela hizkuntza horien morrontzatik geure buruak askatzeko. Horrek, baina, inoiz hizkuntzaren lehen helburua ahaztera ere eraman gaitu, egin eginean ere idazlearen eta irakurlearen artean komunikazio erraza egitea dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan 333 (2,19)
behar 17 (0,11)
bear 6 (0,04)
Lehen forma
behar 332 (2,19)
beharra 17 (0,11)
bear 6 (0,04)
Behar 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
behar ukan ni 5 (0,03)
behar ukan bera 4 (0,03)
behar ukan ere 4 (0,03)
behar ukan sektore 4 (0,03)
behar ukan adiskide 3 (0,02)
behar ukan azpiegitura 3 (0,02)
behar ukan bide 3 (0,02)
behar ukan elkar 3 (0,02)
behar ukan esan 3 (0,02)
behar ukan ETB 3 (0,02)
behar ukan hizkuntza 3 (0,02)
behar ukan oinarri 3 (0,02)
behar ukan sortzaile 3 (0,02)
behar ukan zehaztu 3 (0,02)
behar ukan denbora 2 (0,01)
behar ukan egon 2 (0,01)
behar ukan euskaltzain 2 (0,01)
behar ukan euskarri 2 (0,01)
behar ukan gai 2 (0,01)
behar ukan gauza 2 (0,01)
behar ukan gertatu 2 (0,01)
behar ukan gu 2 (0,01)
behar ukan jakin 2 (0,01)
behar ukan jaun 2 (0,01)
behar ukan kontu 2 (0,01)
behar ukan lan 2 (0,01)
behar ukan lurralde 2 (0,01)
behar ukan otoitz 2 (0,01)
behar ukan sinetsi 2 (0,01)
behar ukan sorkari 2 (0,01)
behar ukan A. 1 (0,01)
behar ukan abiadura 1 (0,01)
behar ukan abokatu 1 (0,01)
behar ukan adierazi 1 (0,01)
behar ukan aipatu 1 (0,01)
behar ukan alde 1 (0,01)
behar ukan apaiz 1 (0,01)
behar ukan argitu 1 (0,01)
behar ukan arizale 1 (0,01)
behar ukan aztertu 1 (0,01)
behar ukan bai 1 (0,01)
behar ukan baieztapen 1 (0,01)
behar ukan baino 1 (0,01)
behar ukan bakarrik 1 (0,01)
behar ukan barne 1 (0,01)
behar ukan beldur 1 (0,01)
behar ukan beti 1 (0,01)
behar ukan bezala 1 (0,01)
behar ukan Biblia 1 (0,01)
behar ukan bidaia 1 (0,01)
behar ukan bideo 1 (0,01)
behar ukan bigarren 1 (0,01)
behar ukan ebanjelista 1 (0,01)
behar ukan egitura 1 (0,01)
behar ukan egungo 1 (0,01)
behar ukan elikagai 1 (0,01)
behar ukan emakume 1 (0,01)
behar ukan erabaki 1 (0,01)
behar ukan erakutsi 1 (0,01)
behar ukan estudio 1 (0,01)
behar ukan Europa 1 (0,01)
behar ukan ezen 1 (0,01)
behar ukan gabon 1 (0,01)
behar ukan garai 1 (0,01)
behar ukan garrantzi 1 (0,01)
behar ukan gerra 1 (0,01)
behar ukan gertu 1 (0,01)
behar ukan geu 1 (0,01)
behar ukan gizarte 1 (0,01)
behar ukan gizonezko 1 (0,01)
behar ukan goiz 1 (0,01)
behar ukan guzti 1 (0,01)
behar ukan hain 1 (0,01)
behar ukan haurtzaro 1 (0,01)
behar ukan hautagai 1 (0,01)
behar ukan hurrengo 1 (0,01)
behar ukan ikusi 1 (0,01)
behar ukan iruditu 1 (0,01)
behar ukan iturri 1 (0,01)
behar ukan izen 1 (0,01)
behar ukan izendatu 1 (0,01)
behar ukan jainko 1 (0,01)
behar ukan Jesus 1 (0,01)
behar ukan juez 1 (0,01)
behar ukan komentu 1 (0,01)
behar ukan Maule 1 (0,01)
behar ukan Moises 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia