2001
|
|
4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli egin
|
behar
du. Zenbat itzuli egin du 15 km-ren egiteko?
|
|
Manatzean, prezioaren% 35 (edo) aitzinatu
|
behar
du.
|
|
Zenbat diru aitzinatu
|
behar
du?
|
2002
|
|
[! I 2 bildumaren batzeari doakion berdintza egin. 44 orrialdean ez bezala, hemen zenbakiak emaiten dira; ikasleek zenbaki horiei doazkien bildumak asmatu
|
behar
dituzte.
|
|
65 orrialdean bezalako ariketak. B rentzat, zenbaki hitzak ez ditzakete zuzenean kopia ikasleek (ereduzko zerrenda orri bestaldean baita); gogoan atxiki
|
behar
dituzte 65 orrialdean" gogoan hartu" dituztenetik orrialde honetan eman arte. Gisa horretan, memoria lantzen dute.
|
|
[[] Lan bera haurrek billeteak eta txanponak berek marraztu
|
behar
dituztelarik. doazkion buruketak
|
|
Q9 Zifrazko idazketen irakurketa: irakasleak xingolan ageri diren zenbakietatik bat erraiten du," bederatzi" adibidez, eta kolore bat," berdea" adibidez; ikasleek 9 zenbakia aurkitu
|
behar
dute eta zenbaki hori inguratzen duen zirkulua berdez margotu.
|
|
Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer egin
|
behar
duen eta nola, zer" ez duen egin behar" badakielarik.
|
|
" Taularekilako jokoa... ,, lkasleek arbela taula gainean pausatzen dute galdegai izanen diren zenbakien gordetzeko. lzaitez, irakasleak ahoz galdegin laukitxo batean zer ikusten den aitzindu
|
behar
dute (desordenan, aldi honetan):
|
|
zazpi, hamazazpi, hogeita zazpi, etab., eta azkenik hain erregularrak ez direnak, hala nola: bat, hamaika, hogeita bat, etab. lrakasleak zenbaki bat erraiten du, ikasleek 10 gehitu
|
behar
dute (behereko laukitxoa aipatuz}. Bat, hamaika, hogeita bat, etab, bereziki azpima� rratuko da.
|
|
" lrakasleak diferentzia horiek kontuan hartu
|
behar
ditu, hein bereko multzoak ez sortzeari kasu emanez" (pedagogia zikloko eskolaren antolaketaz 01/ 1991 argitaratu ministerioko testuaren arabera).
|
2005
|
|
Une hartan, kristauek itzultzea erabaki zuten. Dendak biltzen, banderak hartzen eta eramaten ikus zenitzaketen, eta handik hainbat urre eta zilar garraiatu
|
behar
ukan zuten. Orduan, Santxo Erregek erran zuen:
|
2008
|
|
Idazlan biziki politak egin dituzue. Guk, militarrek, biziki maitatu ditugu eta, ene lagunen izenean baita ere Perdomo jeneralaren izenean, goretsi
|
behar
zaituztegu zinez. Urrezko medaila ez da zuen ikasgelarentzat baina beste batentzat, beste ikasle batentzat.
|
2012
|
|
• Nazioko batzarrak erregularki bildu behar dira eta aburuak eta erabakiak pertsona bakoitzarenak izan
|
behar
dute eta ez ordenarenak.
|
|
13 artikulua: Zergak herritar guzien artean banatua izan
|
behar
du, bakoitzaren aberastasunaren arabera.
|
|
Orduz geroztik, Estatua kleroaren ontasunen jabe zen; apezak estatuak pagatzen zituen eta konstituzioari leial egonen zirela zin egin
|
behar
zuten. Errefusatzen zutenek (apez" hezigaitzek" edo" ukogileek") Aita Sainduaren sostengua zuten.
|
|
Erdi Aroan hiri handi baten sortzeko araudia. Eskualde bakoitzeko usaia eta ohiturak, Espainiako errege erreginek errespetatu
|
behar
zituztenak.
|
|
Bere erregealdian() Frantses I.a erregeak 1 eta 2 dok., erresumaren batasuna azkartu zuen Villers Cotterêtseko ordenantzari esker. 51 artikuluaren arabera, parrokia bakoitzeko erretoreek bataio erregistroa sortu
|
behar
zuten eta 111 artikuluaren arabera, frantsesak latina ordezkatu zuen agiri administratiboetan. 3 dok. Hizkuntzez eta dialektoz aberats zen erresuman, frantsesa hizkuntza ofiziala bilakatu zen.
|
|
Eskualde bakoitzeko usaia eta ohiturak, Espainiako errege erreginek errespetatu
|
behar
zituztenak.
|
|
" Baiona gune gotortua da, artilleriaz ongi hornitua eta harresi biziki lodiez inguratua. Gune zenbaitetan, intak ere badira.(...) Legoa erdi bat bada ozeanoaren eta hiriaren artean baina itsasontziek hiru oren
|
behar
dute ibaian gora jiteko;(...) La Lande deitzen den ibaia ez da hirian sartzen, baizik eta harresietarik hara iragaten. Hiria, La Nive izeneko beste ibai batek zeharkatzen du eta hiritik ateratzean La Lande ibaian sartzen da(...).
|
2013
|
|
Emazteak bere baitan gogoetak egin zituen bere arbasoen lurrak utzi
|
behar
zituelako.
|
|
Emazteak bere baitan gogoetak egin zituen bere arbasoen lurrak utzi
|
behar
zituelako.
|
|
Aerohalino hitzak (grezieraz aero= aire eta halas= gatz) ulertzera ematen du belar horiek itsas ur zipriztinak eta haizea jasan
|
behar
dituztela, lehen aipatu bezala. Baldintza horietan bizitzeko gai diren landareak guti dira.
|
2014
|
|
Beti begiratzen dit! Iduri du zerbait erran nahi didala... edo segitu
|
behar
dudala! " dio bere baitan Behruzek.
|
|
Beti begiratzen dit! Iduri du zerbait erran nahi didala... edo segitu
|
behar
dudala! " dio bere baitan Behruzek.
|
2015
|
|
Goiz hartan, irakaslearekin, herriko arte ederren museoa bisitatu
|
beharra
zuten.
|
|
Eloik haidorki kontatu zion haien salbatzea. Gero kuboak eman zizkion, esplikatuz hain segur aingeruak jostatzeko
|
beharra
bazukeela. gurtu zituen laborariak, gizon gazte aurpegi iluna, eta pinpirin ihizin ibilki zen emazteari sarearen itzultzera igan zen, bere baitan pentsatuz goiz hori bere biziko miresgarriena zela. Berriz jautsi zelarik sargiako atari handira, ikaskideak beha zitzaizkion.
|
2016
|
|
◦ Gazelek: beren izena entzutean, aterpera ihes egin
|
behar
dute, lehoiek harrapatu aitzin.
|
|
• Seinalean, lerro bakoitzeko lehena abiatzen da, konotxoaren itzulia egiten du eta abiapuntura itzultzen da. Ondokoak, abiatu aitzin, goaitatu
|
behar
du lehena itzuli arte (objektu bat ematen dio edo eskua jotzen dio).
|
|
• Talde bakoitzak kolore bakoitzeko objektu bat atzeman
|
behar
du.
|
|
◦ Hegazkin gidariaren seinalean, paraxutistek hegazkinetik jauzi egin
|
behar
dute.
|
|
Norberak kausitzeko gaitasunak ebaluatzea, gainditu
|
behar
duen oztopoaren arabera.
|
|
◦ Beste haurrak kanpoan dira, eta altxorra berriz gaztelu barnera bota
|
behar
dute.
|
|
• Haurrek eginbeharrak ahoz adierazi
|
behar
dituzte.
|
|
◦ Bi talde, kolore ezberdinetakoak. Azeriek untxien buztana harrapatu
|
behar
dute. Untxiek azeriak saihestu behar dituzte.
|
|
Azeriek untxien buztana harrapatu behar dute. Untxiek azeriak saihestu
|
behar
dituzte.
|
|
◦ 10 puntu kausitu
|
behar
ditut, gida-baimena erdiesteko (baimen berdea, laranja, gorria).
|
|
Bizkitartean, igeri egiten jakiteak segurtasuna ekartzen baitu, pedagogia taldeak ahalaz igeriketa hautatu
|
behar
du ingurumenak hala uzten duenean.
|
|
Objektuak ur bazterrean eta urean; materialak haurrak lekualdatzera bultzatu
|
behar
ditu. Haurrak urean direlarik, eta uretik kanpo direlarik ere zaindu behar dira.
|
|
• Talde bakoitzak segitu
|
behar
du kolore jakin batez markatu bidea, sokatxoz, konotxoz edo xingolaz (koloreak: urdina, gorria, horia eta berdea).
|
|
• Bigarren urratsa: talde bakoitzak ilaunkizko jostailuaren ezartzera joan
|
behar
du, beste bide bat hartuz, abiapuntura itzuli behar du, eta beste talde bati proposatu ezarri ilaunkizko jostailua atzematea.
|
|
• Bigarren urratsa: talde bakoitzak ilaunkizko jostailuaren ezartzera joan behar du, beste bide bat hartuz, abiapuntura itzuli
|
behar
du, eta beste talde bati proposatu ezarri ilaunkizko jostailua atzematea.
|
|
◦ Irakasleak talde bakoitzari argazki bat (bestetarik ezberdina) proposatzen dio. Talde bakoitzak maskota ezartzeko tokia ezagutu eta atzeman
|
behar
du.
|
|
• Lau erpurutxoak gordeak direlarik, lau taldeek beren erpurutxoa atzeman
|
behar
dute.
|
|
• Fitxan agertzen diren argazkiak non hartuak izan diren aurkitu
|
behar
duzu, ordenari jarraikiz.
|
|
• Nork bere gunean aurkariek baino pilota gutiago ukan
|
behar
du.
|
|
• Bakoitzak bere aldean aurkariek baino pilota gutiago ukan
|
behar
du.
|
|
• Esploratzailea zara; objektuak oihanean barna garraiatu
|
behar
dituzu.
|
|
• Konfiantza giroa sortu
|
behar
du, egitera utziz, bultzatuz, egina balioztatuz...
|
|
• Ahoz eta gorputzez, zenbait ekintza (itzulipurdiak egitea, erortzea...), sentsazio (fereka, bermea...), emozio (plazera, bertigoa) proposatu
|
behar
ditu.
|
|
• Eremua mugatu
|
behar
du, lekualdaketak aiseago egituratzeko.
|
|
• Ikasleentzat zentzua duten ekintzak proposatu
|
behar
ditu; dantzatzeko paradak jostagarriak eta egokiak izan behar dira.
|
|
Taldea alde guzietara ibiltzen da. Gidariaren seinalean (txaloa...), haur bakoitzak pertsona hurbilena segitu
|
behar
du. Zirkulu bat edo gehiago sortzen dira, berez.
|
|
• Lerroaren buruak ibilera berezi bat hartzen baldin badu, beste guziek imitatu
|
behar
dute.
|
|
bat itsua da, begiak hetsirik; bestea gidaria da. Gidariak itsua eremu osoan ibilarazi
|
behar
du, hitzik erran gabe eta kunkatu gabe, eskutik atxikiz... Itsua lasaitu behar da eta gidariaren baitan konfiantza ukan behar du.
|
|
Gidariak itsua eremu osoan ibilarazi behar du, hitzik erran gabe eta kunkatu gabe, eskutik atxikiz... Itsua lasaitu behar da eta gidariaren baitan konfiantza ukan
|
behar
du.
|
|
Zenbait lekualdaketa mota proposatzen ditu. Musika gelditzean, haur bakoitzak bere objektua atzeman
|
behar
du, eta irakasleak eman agindua bete; adibidez, objektua pusatuz lekualdatzea. Musika berriz gelditzean, beste agindu bat ematen du (objektua mugituz, itzulikaraziz...).
|
|
◦ Ikastaldearen erdi batek besteari bere dantza aurkezten dio; dantzaren osatzeko, bi arau bete
|
behar
dituzte: bi aldiz gunez aldatzea eta argazki posturak hartzea dantzaren hastapenean eta bukaeran.
|
|
" 1 zikloan, haurrek denbora
|
behar
dute, espazioa eta materiala ezagutzeko, aginduak ulertzeko, ekintzak gauzatzeko, jestuak fintzeko, ihardespen berriak atzemateko, trebatzeko, besteekin aritzeko, eta abar. Jarduerak ez baldin badira zorrozki antolatzen, haurrek denbora gehiago pasa lezakete beren aldiaren beha jarduera egiten baino."
|
|
Haurrek egin
|
behar
dutenaren arabera azalduak dira (helburu bat ematea: Zoaz...,... xerka,... bete,... hunki).
|
|
Antolamendu mota bat baino gehiago erabili behar dira, aldizka. Ikasleek kausitu
|
behar
dituzten jokamoldeei eta duten heldutasun mailari egokituak izan behar dira, materialaren eta taldearen antolamendua kontuan hartuz dezaten lan egiteko usaia har.
|
|
▪ Irakasleak haurrak banaka lagundu
|
behar
ditu.
|
|
▪ Maiz luzaz beha egon
|
behar
dute (zutabe bakoitzean ez da haur sobera eman behar)
|
|
Irakasleek jarduerak eta egoerak urte guziez berritu
|
behar
dituzte, eta gero eta konplexuagoak izan behar dira. Jarduera horiek, haurrek anitz praktikatzeko gisan antolatu behar dira, hobetzeko parada izan dezaten; eta menderatu dituzten gaitasun berriak azpimarratu behar zaizkie.
|
|
• Zoaz etxera, lasterketa lerro osoa zeharkatuz (haurrek etxe batera heldu eta, abiapuntura itzuli
|
behar
dute).
|
|
Talde bakoitzak piraten altxorrak bere uhartera eraman
|
behar
ditu, oztopoak gaindituz (marrazoak, karramarroak...), gelditu gabe.
|
|
◦ Eguzkiaren inguruan orbita duen planeta zara (estadio, futbol zelai edo besteren inguruan laster egin
|
behar
duzu). Seinalean, eguzkira joan behar duzu, ahal bezain zalu (zelaiaren erdira).
|
|
◦ Eguzkiaren inguruan orbita duen planeta zara (estadio, futbol zelai edo besteren inguruan laster egin behar duzu). Seinalean, eguzkira joan
|
behar
duzu, ahal bezain zalu (zelaiaren erdira).
|
|
◦ Talde ttipitan laster egin
|
behar
duzue, lehenari jarraikiz eta elkarren gibelean egonez.
|
|
◦ laster eginez idatzi
|
behar
dituzu: izena, deitura, maiuskulaz, minuskulaz, binaka (bigarrenak lehena segitzen du, eta idazten duena irakurtzen)...
|
|
◦ laster eginez marraztu
|
behar
dituzu: forma geometriko bat (zirkulua, laukia, hirukia...), etxe bat, eliza bat...
|
|
◦ irakasleak kronometratzen du, eta 7 segundoren buruan txistu egiten. So egileak emaitzak idazten ditu (motrizitate jokamoldeen behaketa eta marka idaztea bereizi behar dira, beraz haur bakoitzak bi aldiz laster egin
|
behar
du).
|
|
◦ irakasleak kronometratzen du, eta 7 segundoren buruan txistu egiten. So egileak emaitzak idazten ditu (motrizitate jokamoldeen behaketa eta marka idaztea bereizi behar dira, beraz haur bakoitzak bi aldiz laster egin
|
behar
du).
|
|
• irakasleak ipuin bat kontatzen du, edo animalia zerrenda bat ematen. Gazelek, beren izena entzutean, aterperaino ihes egin
|
behar
dute, ondotik dituzten lehoiek harrapatu aitzin.
|
|
Aterpera heldu
|
behar
du, gibeletik duenak zapia harrapatu gabe.
|
|
◦ lasterketek beti bi minutu baino gehiago iraun
|
behar
dute.
|
|
◦ 400 metroko zirkuitua 2 aldiz egin
|
behar
dute: adituak eta hasiberriak abiapuntuan dira, eta trebeak abiapuntutik 200 metrora.
|
|
◦ lehen haurrak helmuga gainditzean, beste guziek azken 20 metroko eremuan izan
|
behar
dute.
|
|
▶ ikasleek taldean etorri
|
behar
dute, jende heldu batek lagundu gabe (bukaerako xedea).
|
|
◦ Gogoan atxiki ezazu gorputza aitzinera buruz eman
|
behar
duzula jauziaren ondotik lurreratzen zarelarik.
|
|
2 zikloan proposatzen diren gorputz jardueren bidez, haurrek gorputz esperientziak bizi
|
behar
dituzte.
|
|
Saioen maiztasuna eta iraupena baitezpadakoak dira ikasketa kalitatezkoa izan dadin. Jarduera zikloek ikertzeko parada eskaini
|
behar
dute, aterabideen bilaketa bultzatu, ebaluatze mementoak berriz plantan ezarri, bai eta emeki emeki, erregulartasun eta hobetze bilaketa ere. Bakoitza bere buruaz, besteez eta jardueren ezagutzaz mintzatuko da eta emaitzak idatziz ezarriko ditu.
|
|
Aginduak inperatiboan formulatuak dira, haurrek egin
|
behar
dituzten eginkizunen arabera: hunki, xerka, bete, aurtiki, harrapa ezazu, gibela zaitez, etab. laburrak dira, zehatzak eta jarduera praktikoari egokituak.
|
|
Gorputz eta kirol heziketako jarduera zenbaitek zaintza sendoagoa eta segurtasun neurri bereziak
|
behar
dituzte (banakako eta talde segurtasun hornidurak, zaintza dispositibo bereziak...). Jarduera horiek plantan ezarri behar dira kasu eginez eta indarrean diren arauei jarraikiz.
|
|
Bukaerako arauak zamaketari bakoitzak aldian baloi bakar bat garraia dezake. zamaketariak ezin hunkituak dira aterpeetan edo gune neutroan direlarik. zamaketariek baloiak aterpeetan ezar ditzakete. zamaketari bat hunkitua baldin bada baloia eskuan duelarik, baloia biltegira eraman
|
behar
du.
|
|
Biltzaileek baloi galduak jokozainaren biltegira eramanen dituzte. Baloiak aurkarien guneko zola behin bederen hunkitu
|
behar
du. Baloiak ez du gune neutroan punpatu behar.
|
|
• Sorginak beste jokalariak ahal bezain zalu hunkitu
|
behar
ditu.
|
|
Joko eremutik ateratzen den jokalariak geldirik egon
|
behar
du eta atera den tokian jartzen da.
|
|
Jokalariek ez dute beren burua utzi behar sorgin batek hunkitzera. Sorginek jokalariak harrapatu
|
behar
dituzte ahal bezain zalu.
|
|
• Sorginek ahal bezainbat jokalari harrapatu
|
behar
dute, finkatu denboran.
|
|
Jokalari bakoitzak lekualdatu
|
behar
duen objektukopurua mugatzea. lerro jokozainak plantan ezartzea.
|
|
• Taldeek beren eremuan egon
|
behar
dute.
|
|
Baloiak aurkarien aldeko zola hunkitu
|
behar
du behin bederen.
|
|
• Baloiak aurkarien aldean punpatu
|
behar
du behin gutienez.
|
|
Dimentsio kodifikatuago batean gara hemen. Motrizitateeginbeharrak molde desberdinekoa izan
|
behar
du eta horren bidez haurra zehaztasun gehiagorekin abiatuko da gimnastikako mugimenduan.
|
|
itsu bat, begiak hetsirik eta gidari bat. Gidariak itsua gidatu
|
behar
du proposatu espazio guzian, hitzik erran gabe eta kaskatu gabe, itsua eskutik atxikiz. itsua lasaitu behar da eta gidariaren baitan fidatu.
|
|
• Nahi baduzu, objektu bat har ezazu eta dantzaraz (objektuak gelditu gabe mugitu
|
behar
du).
|
|
A bukatzean itzuli erdi bat egin
|
behar
du, eta BB’ denboran lekualdaketarik gabeko figura bat. Sekuentzia bera egin, musika gelditu arte.
|
|
Taldeak ez dira finkoak, ziklo guziaren denboran. Taldeen egiturak, ikasleen aitzinamenduak eta urratsez urrats dituzten beharrak kontuan hartu
|
behar
ditu.
|
|
Bizkitartean, igeri egiten jakiteak segurtasuna ekartzen baitu, pedagogia taldeak ahalaz igeriketa hautatu
|
behar
du, ingurumenak hala uzten duenean. Halere, igeriketa ez da kirol eta gorputz hezkuntzako bide bakarra izan behar.
|