Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 75

2008
‎Hala ere, jende komunitateak ondo arduratu dira adierazle eta adiera arteko loturak instituzionalizatzeaz eta naturalizatzeaz; alegia, adierazle bati esanahi bat eta bakarra lotzen saiatu dira, konnotazio guztiak bakar batera murrizten, horrela sortzen baita denotazioa. Eta horrela ere, interpretazio komunitate batek bere errealitatea eratzen du.
‎kopiatuak izateko arriskua dute. Izan ere, enpresa batek bere berrikuntza materialak, produktu, prozesu, lehengai edota, hard, delakoari dagozkion diseinu berritzaileak?
‎65 Jeltzaleek bazuten, gainera, ezkerreko indarrek ez zuten elementu bat beren arteko harremanak mantentzeko eta gerraren oroimena ez ahazteko, hildako gudarien aldeko mezak. Amurrion, adibidez, Legutianon hildako Araba batailoiko gudarien aldeko mezak 1937an bertan hasi ziren, herria frankisten esku egon arren.
‎kontzeptuek ez dute izan euskal ordainik gazteari egindako elkarrizketan. Hasiera batean bere buruas beste esan du, baina berak onartu du ez duela erabiltzen, maila jasoan egindako jardunean ez bada;, remolino, proposatzerakoan eta gaztelaniazko forma dela esan du; aipagarria da, relámpago?
2009
‎Parte hartzeko aukeren inguruko balorazioari bagagozkio, berriz, inoiz gonbidapenik jaso duten galdetuta,% 97k zuzenean ezetz erantzun du, inoiz ez duela horrelako gonbidapenik jaso. Ostera, soilik% 1ek dio inoiz gonbidatua izan dela fororen batera bere iritzia emateko. Gainera,% 1 eskas horren azterketa zehatzago batek hauxe erakusten digu:
‎instituzioren baten aldetik AHTren inguruan duten iritzia emateko inoiz gonbidapenik jaso duten galdetuta,% 97k zuzenean ezetz erantzun du, inoiz ez dutela horrelako gonbidapenik jaso. Ostera, soilik% 1ek dio inoiz gonbidatua izan dela fororen batera bere iritzia ematera.
‎Hau helburu desiratua da eta, horrez gain, EAEko landa garapen eta naturaren kontserbazioaren inguruko dokumentu eta legedian oro har espresuki adierazita agertzen da. Halere, helburu sozioekonomiko honen lorpena ez da erraza eta gainera kolokan jartzerik ere badago; izan ere, jasotzen duten finantza pizgarritik harago, zein onura lortuko ditu baserritar edo baso jabe batek bere jarduerak gauzatzen dituen eremua NEB izendatuz gero. Hirugarren sektoretik eratorritako diru sarrera potentzialek konpentsatzen ote dituzte erabilera eta jarduera murriztapenak?
‎Erabateko garrantzia du horrek egiteke dauden kudeaketa planen testuinguruan, bestela, garapen sozioekonomikoko helburuak Natura 2000tik guztiz baztertuta geratzeko arriskua dugu. Ez dadila gertatu EAEko Parke Naturalekin gertatu bezalaxe, non 16/ 1994 Legeak aurrikusten dituen sustapen sozioekonomikorako programa bat bera ere ez den abian jarri (programa bana Parke Natural bakoitzeko aurreikusten du legeak).
‎Autoeraginkortasuna banakoaren usteei dagokie. Hain zuzen, egoera zehatz batean bere gaitasunak praktikan jartzeko ahalmenari buruzko usteak (Bandura, 1997).
2010
‎Datu batzuek ezerk baino hobeto irudika dezakete egoera hori: Espainiako Gazte Kontseiluaren arabera, gazte batek bere diru sarreren% 85,9 etxebizitza ordaintzeko erabili behar du eta gazteez osaturiko etxe batek% 53,9 Gure gertuko datuei erreparatuz, Bizkaia da estatu osoan portzentaje altuenak erakusten dituena; horrela, gazte batek bere diru sarreren% 111,6 erabili luke eta% 68,7 hurrenez hurren. Gipuzkoa ere goiko probintzien artean kokatzen da, laugarrena hain zuzen ere, Bizkaia, Bartzelona eta Balearren atzetik,% 106,6 eta% 65,6 batekin (CJE, 2009:
‎Datu batzuek ezerk baino hobeto irudika dezakete egoera hori: Espainiako Gazte Kontseiluaren arabera, gazte batek bere diru sarreren% 85,9 etxebizitza ordaintzeko erabili behar du eta gazteez osaturiko etxe batek% 53,9 Gure gertuko datuei erreparatuz, Bizkaia da estatu osoan portzentaje altuenak erakusten dituena; horrela, gazte batek bere diru sarreren% 111,6 erabili luke eta% 68,7 hurrenez hurren. Gipuzkoa ere goiko probintzien artean kokatzen da, laugarrena hain zuzen ere, Bizkaia, Bartzelona eta Balearren atzetik,% 106,6 eta% 65,6 batekin (CJE, 2009:
‎Lagunak bazituen mugaz honuntza, adibidez, lehenago aipatu dugun Joseba Agirreazkuenaga, eta beste hainbat ere; beraz, harremanak izan zituen, eta onak, baina ez dirudi berak bere burua Iparraldetik kanpo ikusten zuenik. Bestelako kontsiderazioak alde batera utzita, ziur aski neurri batean bere hautua izan zen17.
‎Areago, denok dakigun bezala, Ipar eta Hegoaren arteko batasunean sinesteko dagoen arrazoi bakarra, berriz diot, bakarra, hizkuntza da, euskara. Euskara gabe ez legoke inongo arrazoirik zazpi euskal herrien batasunean sinesteko, bat bera ere ez. Horixe da nire uste apala, baina uste dut uste komuna dela eta ez dela beharrezkoa horren aldeko arrazoi handirik ematea, begi bistakoa baita denontzat.
‎Puntu honetara iritsita, hausnartu beharreko galdera hurrengoa da: zer jarduera eremu ditu irakasle batek bere lan ibilbidean?
‎Antzinateko globalizazioak eta gaurkoak erakusten digutenez, gizartea eta erkidegoa ez dira bat bera. Globalizazioak makro gizarteak behar dituenez, makro-egitura eta antolakuntzak eskatzen ditu, baina ezin du makro erkidegoa sortu horiei eusteko, are gehiago, badirudi makro gizartea eta erkidegoa kontrakarrean daudela.
‎Komunitatetik landa ez zen ezer, ulertezina zen, desbideratua. Gaur egun, ordea, bakoitzak ahaleginak egin behar ditu zerbait eta norbait izateko, irabazi egin behar du hori, bere burua baieztatuz, inguru lehiakor batean bere burua zurkaiztuz, arriskuan, jakinda edo susmatuta, oparotasunaren irudiaren atzean, amildegia zain egon daitekeela.
‎Datu ikaragarri horien baitan, azpimarratzekoa da ezen ez dagoela hezkuntza pribatuan matrikulatutako ikasle bakar bat bera ere, azterketa hori gainditzen duenik, ezta Lehen Hezkuntza mailakorik ere.
‎Hau da, aldizkariaren izenean deitzen dela esatean, jendea ez da ausartzen benetan pentsatzen duen guztia esatera. Hala eta guztiz ere, Aztikerrek telefonoz egin dituen 3.664 inkesten artean ez dago erantzun bakar bat bera ere herrian aldizkaria egotea txarra dela dioenik, eta guztiak ausazko inkestak izan dira.
‎31 Gure ordenamendu juridikoan ondorengo delitu semipublikoak aurreikusten dira: emakume bati bere baimen gabe lagundutako ugalketa praktikatzea (ZKren 161 art.); sexu eraso, sexu jarzarpen eta sexu abusuzko delituak (ZKren 191 art.); sekretuak ezagutarazi eta agerraraztea (ZKren 201 art.); guraso ahalari, zaintzari, tutoretzari edo familia harrerari dagozkien legezko betebeharren ez betetzea edo ezkontide, guraso edo ondorengoak laguntzeko betebeharra ez betetzea (ZKren 226.1, 227.1 eta ... ZKren 620 eta 621 artikuluek hutsegite semipublikoak aurreikusten dituzte.
2011
‎Jende komunitateak ondo arduratzen dira adierazle eta adiera arteko loturak instituzionalizatzen eta naturalizatzen; alegia, adierazle bati esanahi bat eta bakarra lotzen saiatzen dira, konnotazio guztiak bakar batera murrizten, horrela sortzen baita denotazioa. Eta horrela ere, interpretazio komunitate batek bere errealitatea eratzen du: konnotazio posible guztiak mugatzen eta adiera bakartasunera ahalik eta gehien hurbiltzen.
‎Haurtzaroaren zati bat bere jaioterrian igarota Madrilera bizitzera joan zen. Bertan El Pilar ikastetxean ikasi zuen, non heziketa elitista jaso zuen, giro burges eta dirudun batean murgildurik.
‎Orban beltz hori Saïdek sentitzen duen agoniaren irudikapena da, barnean sentitzen duen hutsunearen adierazlea. Saïdek sentitzen duen samin horren arrazoiaren parte bat bere herriaren egoerarengatik sufritzen duen mina da. Egiten duen guztia Sahararen egoera txarrari konponbide bat aurkitzeko egiten du.
2012
‎Eta hemen hasten da, hain zuzen, artearen eta espazio publikoaren arteko gatazka. Jendeak espazio publikoaren gaineko esku hartze baten aurrean bere buruari egiten dizkion oinarrizko galderetako batzuk ondorengoak lirateke: zure lanerako bidea aldatu behar izateak plazan eskultura bat ezarri dutelako, zure ohiturak aldatzen ditu?
‎Kontsumitzaile batek kontsumi dezake ekoizle batek ekoitzitako produktu bat, baina produktua sortzeko eta kontsumitzeko errepertorio komun bat egon behar da; errepertorio horren erabilera bere transmisioa ahalbidetzen duten instituzioek eta merkatuak mugatu edo kontrolatzen dute. Batetik, aipatutako faktoreetako bat bera ere ezin da deskribatu modu isolatuan, eta bestetik, hautematen diren harreman motak eskemaren balizko ardatz guztietan gertatzen dira.
‎Depresioa eragiten duten arrazoiak kontuan izaten badira, depresioak exogenoak edo endogenoak izan daitezke. Depresio exogenoaren kasuan, kanpo gertaera negatiboek eragiten dute nahastea (adibidez, pertsona batek bere bikotearekin zuen harremana apurtzea). Depresio endogenoaren kasuan, aldiz, nahastea banakoaren barne kausa ezezagunek eragina izaten da (adibidez, asaldura biokimikoak).
‎Ezgaituari inolako ezgaitasunik izango ez balu bezala biziarazten zaionean, ingurukoek ez dute beren aurreiritziak gainditzeko beharrik. Esate baterako, pertsona batek bere protesia ezkutatzen badu ere, arropak eranzten ikusi duten guztiek eta ezgaituak berak badakite gorputz atal bat falta zaiola. Hala ere, litekeena da protesia jendaurrean aldatzen hasiz gero, norbaitek hori gaitzestea, edo ezgaituak begirada desegokiak jasan behar izatea.
‎Baina, Hegel-en ustez, uneren batean kontzientzia nagusia morroia den bestearen beharraz ohartzen da. Nagusiak erakusten du uneren batean bere errealitate esentziala inbertitua dela; jada, konturatzen da ezin duela beste kontzientzia hori suntsitu eta haren beharra duela aitorpena lortzeko. Behin kontzientzia nagusiak bere dependentzia onartzen duenean, nagusia izateari uzten dio alderanzketa gauzatzeko ateak zabalduz.
2013
‎Egitura parentetikoak definitzerakoan maiz esan izan da egitura hau «ken daitekeela» edo kendu arren perpausaren egiturak zuzena izaten jarraitzen duela (Linares, 1974; Mounin, 1974). Perpausaren barneko mugetatik atera gabe, eta perpausaren egitura sintaktikoa gainditu gabe, egiazkoa izan liteke definizio hori, baina Koldo Mitxelena bezalako maisu batek bere diskurtsoan aurrera egiteko, batere behartu gabe, egitura jakin horietara jotzen badu, diskurtsoaren ikuspegitik egitura horiek funtzio garrantzitsua dutelako egiten du.
‎Oraingo honetan, buruan duen norentzakoa liburu edo ipuin hauek irakurtzera lerratu nahi du. Horretarako, ahots ezberdinen artean berea nabarmentzen du, modu markatuago batez bere ikuspegia tartekatuz.
‎1) Artikulu honetan Koldo Mitxelenaren diskurtsogintzaren ezaugarritzaile diren egitura parentetikoak izan ditugu hizpide, eta agerian jarri nahi izan dugu Koldo Mitxelena bezalako maisu batek bere diskurtsoan aurrera egiteko, batere behartu gabe, egitura jakin horietara jotzen badu diskurtsoaren ikuspegitik egitura horiek funtzio garrantzitsua dutelako egiten duela. Beraz, diskurtsoaren ikuspegitik begiratuta behintzat, ez direla besterik gabe ken litezkeen egiturak.
‎Edozer da ezereza baino hobea; hobe da ezereza deseatzea, ezer ez deseatzea baino. Asto bat bera ere izan daiteke oso aproposa hutsunea betetzeko, hutsunea betetzen den bitartean. Gizaki nagusi nietzschetarrek ederki ere dakite hori?. Gizaki nagusi modernoak izan ziren, beraz, Jainkoaren espektroa modu ezberdinetan gorpuzten saiatutakoak:
‎Orduantxe ohartzen da Zaratustra bera eta ipotxaren artean hautatu beharra duela. Behin ipotxa bere gainetik jaisten denean ikusten du ate handi bat bere ondoan. Atetik bide bi abiatzen dira kontrako noranzkoan eternitateraino.
‎Dena dela, eztabaida handia pizten duen beste kontu bat da egun asko sufritzen ari den pertsona bat bere garaian heriotzaren prozesu naturalean esku hartzearen aurka agertu izana. Kasu horretan, konponbidea zaila da, zeren eta, bizi testamentuak osasun egoera onean agertutako nahia errespetarazten duen bezalaxe (betiere, osasuna galduta edota erabakitzeko gaitasunik gabe geratzean gerta litezkeenetan oinarrituta), irizpide hori bera aplikatu behar litzateke planteatu berri dugun balizkoan ere.
‎«Heriotza modernoa erietxe modernoan gertatzen da, ezkutatzeko moduan, organismoaren hondatzea saihestuz, eta, azkenean, lurperatze modernorako, paketaturik?». Hona autoreak ematen digun lekukotza; andre batek bere amaren heriotzaren inguruan dioena da:
‎Diotenez, hiltzeko eskubideari bermedun mugarik ez jartzeak praktika sozialki ezin bideragarria bihurtuko luke eutanasia, homizidio edo erailketa ekintzen estalgarri jotzeko arriskuarekin. Arrazoibide nagusi hori erabiltzen da, «aldapa irristakor» goiburupean, hiltzeko eskubidea galarazteko; dena dela, argi utzi behar da eskubide bat bere termino zehatzetan zaintzea edo gordetzea zaila izateak ez duela zertan eskubide hori bertan behera utzi.
‎esate baterako,% 40k erantzun du gaztelaniazko egunkariak irakurtzeko ohitura duela, eta% 14k, berriz, etxean gaztelaniazko egunkariak erosten dituela. Erantzun horietan zalantzarik gabe eguneroko prentsa idatziari dagokion beste faktore batek, egunkari zehatz batekiko edo batzuekiko fideltasunak hain zuzen, garrantzi erabakigarria du, nekez aldatzen baitu irakurle batek bere ohiko egunkaria, baina erantzun horietan, halaber, hizkuntzaren arrazoia ere susma daiteke. Gainera, euskararen hizkuntza erkidegoaren ahulezia beste makina bat arlotan ere antzeman daiteke.
‎Hona hemen zer den: pertsonak arazo bat bere kabuz konpontzeko duen gaitasunaren, benetako garapen maila, eta arazoa konpontzeko gaitasun handiagoa duen edonoren laguntzaz duen gaitasunaren, ahalezko garapenmaila?
2014
‎Koldo Mitxelenak ez zuen gogoko «Euskal Unibertsitate»aren lema, «expresión ambigua si las hay», haren kexua. «Bistan da, Unibertsitate eskea gurean nabarmendu zenez gero ez gabiltzala guztiok gauza bat beraren bila», zioen. Konstatazio hau onartu beharra dago eta UEU saiatu izan da Euskal Unibertsitatearen ereduaren definizioa zehazten.
‎Horretarako, aski berant, hiru haurren guraso zelarik, Barkoxeko Etxahuni buruzko tesi bikoitza burutu zuen eredugarri bihurtzeraino eramanez saiakera literarioa. Egun batez berarekin hitz egiten ari nintzela, zera esan zidan, ni neu doktore egin nintzenean euskal letretan bosgarren doktorea nintzen Euskal Herri osoan. Ez zegoen orain bezalako tesi emaririk Euskal Herrian.
‎Erdararen nagusitasunak erabat zokoratuta, ia beti etxe barrenekoak ziren une jakinetan besterik ez zen agertuko, hilzorian dauden mintzoei gertatu ohi bezala. Hizkuntza jendaurreko funtzio guztietatik aspaldian erauzirik, lasai lasai gerta zekiokeen urte haietako haur bati bere inguruan euskara bazegoenik ere ez sentitzea, edota gaur egun, hamarkada asko igaro ostean, halakorik ez gogoratzea, hizketak eta galderek oroimena bizitu bitartean gutxienez: berriemaileren batek duda izpirik gabe erantzun du hasieran bere gazte denboran ez zela Bidankozen euskaraz egiten.
‎Aipatzen diren konpetentziak, gehienbat ANECAk (2008) garatutako Reflex proiektuan planteatutako zeharkako konpetentziak dira. Horrela ikasleari aurkezten zaio zeharkako gaitasun zerrenda bat non baloratu behar duen Likert eskala batean bere gaitasunen garapen gradua (1 oso gutxi/ 5 asko). Zeharkako gaitasunak horrelakoak izan ziren:
‎1906ko urrian Arrasateko Kasino Errepublikanoaren inaugurazioan, Uribesalgo, Samperio eta Ubagok emandako hitzaldiak horren beste adibide bat dira18 Inaugurazio gauean gainera, Abarrategi poetak karlismoaren aurkako zenbait poema eskaini zituen, bai eta bandera hiru kolorea goraipatu ere. Tartean honako hau entzun ahal izan zitzaion, aita liberal batek bere semeari karlistengandik urruntzeko eskatuz19:
2015
‎Mélouga etxeak seme edo alaba nagusiaren ohiturari jarraitzen dio: alaba zaharrena, Savina, etxeko premua da, eta bertan harmonia eta prosperitatea izango da nagusi, ahizpa batek berari dagokion ondarearen zatia eskatuko dion arte. Etxea hondatuta geratuko da.
‎Ikusia dugu bada polaritatea ez dela hain erraz azaltzen bere osotasun horretan(, ezezkoetan baizik ez?,, baiezkoetan baizik ez?). Lehenengo eta behin, polaritatea duen osagai bakoitzak, baditu hizkuntza jakin batean bere ezaugarri lexiko propioak, besteak beste hizkuntza horren bilakaerari eta osagaiaren jatorri etimologikoari lotuta. Adibidez, inongo (txoririk) ere eta inolako (txoririk) ere bat datoz ezezko perpausetan azaltze horretan, hau da, esan daiteke bai polaritate negatiboko osagai direla eta bai antzerako esangura dutela.
‎Goiena litzateke bideo mota horretan salbuespena, ez baitu adierazpen hutsezko bideo bakar bat bera ere. Ikusten denez, beraz, adierazpen hutsezko bideoak idatzizko informazioa janzteko erabiltzen dira, hau da, idatziz aipatzen diren adierazpen horiek entzuteko eta ikusteko aukera ematen zaio irakurleari, teknikoki posible delako eta, era berean, webgunea janzten dutelako, baina funtzio informatiboan sakondu gabe.
2016
‎Nagusiki, arazo handi moduan aipatzen dute Bizkaian emakumeentzako modulu arruntik ez egotea, gehienek bizilekua han dutela aintzat hartuta. Baina, halaber, gabezia nabarmen bezala jasotzen dute Euskal Herrian Amentzako Unitate8 bat bera ere ez egotea edota emakumeek hirugarren gradua (erregimen irekia) egiteko aukera material gutxiago izatea; egitate horiek ere urruntze handiagora eramaten baitituzte. Finean, elkarrizketatuek ondo dakite dispertsio geografiko horrek deserrotze handiagoa dakarrela berekin, baita espetxean bisitak izateko aukera gutxiago eta irteera baimenetan nahiz erregimen irekian etxera joan ahal izateko aukera gutxiago ere; bada, joan etorriak ordaintzea arazo larria da zailtasun ekonomikoak dituzten emakume preso zein familia askorentzat.
‎Kasu guztiak Afrikan aurreko egun edo asteetan egondako eta gaixotutako pertsonak izan ziren. Halere, kasu guztietan ebola alarmagatiko protokolo medikua martxan jarri zen, baina azkenean horietariko bat bera ere ez zen egon ebolaz gaixotua. Halere, protokolo aktibatze
2017
‎II. Ikerketa bat bere merituengatik ebaluatuko dela, eta ez argitaratua izan den aldizkariak izan dezakeen ospeagatik.
‎Gehienetan, beste hizkuntzetatik ekarritako testuak gaztelaniara zein euskarara itzuli ziren, baina nabaria da bertako idazleen jatorrizko euskarazko testuen gutxiagotzea. Joera hori 30 zenbakitik aurrera areagotuko da, gaika antolatuko baitira zenbakiak, eta maiz gertatuko da testu bat bera ere ez dela euskaraz idatziko, bertako idazleek gaztelaniaren hautua egingo baitute. Horren adibide dugu rockari dedikatutako 35 zenbakia, 1997ko negukoa.
‎Nik, Paulok, Jainkoak hala nahirik eta berak deiturik, Jesu Kristoren apostolu naizen honek, eta Sostenes anaiak Korinton dagoen Jainkoaren eliz elkarteari idazten diogu. Jesu Kristok sagaratu zaituzte eta Jainkoak bere herri santu izateko deitu, edozein lekutan Jesu Kristo gure Jaunari dei egiten dioten guztiekin batera, hauek eta guk Jaun bat bera onartzen baitugu. Jainko gure Aitak eta Jesu Kristo Jaunak eman biezazkizuete grazia eta bakea (EAB.
‎Hirugarrenik, emakumeek gizonezkoek bizi ez duten kontziliazio eta ordutegien arazoari aurre egin behar izaten baitiote (Martin, 2005). Azkenik, promozio profesionalari begira, gidariak inspektore bilaka daitezkeela aintzat harturik, egun oraindik ez delako emakume bat bera ere erdi mailako postuetara iritsi. Promoziorako irizpideak zein diren argitzeko beharra agertu da elkarrizketetan.
‎– Las Vegas hiriko kasino batek bere langileen lan uniformeetan irismen luzeko RFID etiketak erantsi zituen (Bibby, 2006) langileen kokalekua eta mugimenduak kontrolatzeko lan zaintzako neurri bezala.
2018
‎Lacanen arabera, histeria da ordena sinbolikoari, legeari eta adierazle nagusiari aurre egiten dioen erresistentziako diskurtsoa. Adierazle nagusiari edo «dakiela suposatzen den subjektuari» eskatzen dio erantzun bat bere gaixotasunari edo ezinegonari aurre egiteko, baina era berean ihes egiten dio adierazle nagusiaren erantzunari. Izan ere, helburua ez da erantzun bat lortzea, baizik eta adierazle nagusiaren botere politikoa auzitan jartzea.
2019
‎Argudio bidea eraikitzeko, eskualdera etorritako Cacereseko ama batek bere semea A ereduan matrikulatzeko arrazoiak ematen dituen iritzi artikulu bat eskaini zaie (euskaratua). Testuak zera biltzen du:
‎Nahiz eta askorentzat ezaguna den Mikel Laboa, berari buruzko errebisio bibliografiko bat egingo den honetan, ezinbestekoa iruditu zaigu protagonistaren aurkezpen txiki batekin hastea. Lan hau osatzeko erabili ditugun testu guztietatik abiatuta sortu dugu ondorengo soslaia eta batik bat bere musikagintzan erabakigarriak izan diren gertaerak biltzera mugatu gara.
‎Gogoratu behar dugu graduazioa tipikotasun printzipioaren elementua dela46, tipikotasunari begira legeak banatu luke jakinarazi ez den manifestazioa deitzea, hori bultzatzea, hori iragartzea, hori zabaltzea... Bestela zer motatako segurtasun juridikoa edukiko du manifestazioa egingo den lekutik milaka kilometrora dagoen pertsona batek bere mugikorraren bidez likeematen badu Facebooken edo WhatsAppean mezua zabaltzen badu. Espainako Zigor Kodeak ere banatu egiten ditu zigorrak, egile, sopikun, laguntzaile eta abarren artean, bakoitzarentzat zigor arau bereziak ezarriz.
‎Ikerren ustetan, «euskaltasunak» badu esanahiak sortu eta salmentak errazteko ahalmena Frantziako Estatuan, eta hura babesteko asmoz Ipar Euskal Herriko lurralde marka bat sortzeko eginiko ahaleginak azaltzen dizkigu: marka zeharkakoa sortu nahi izan zen, «egituratzailea, garapen ekonomiko arduratsu baten sustatzailea, Euskal Herriko balioetan oinarritua eta itun baten bitartez bere kideak parte harrarazten dituena», besteak beste. Hala ere, nekazaritzako elikagaien arloan sortutako desadostasunek proiektua zapuztu zuten.
2020
‎Hala ere, egungo Saharar herriaren zatiketa politiko eta administratiboa ulertzeko ezinbestekoa da 1975eko Marokoko Ibilaldi Berdearen garrantzia azpimarratzea. Gertaera horretan, saharar biztanleriaren gehiengo zabal batek bere bizilekuetatik ihes egin zuen, Marokok egoera hura baliatu zuelarik babeserako harresia eraikitzeko, saharar ihes larien itzulera eragozteko xedez (Es Sweyih eta uld Ismail, 1998). Ondorioz, 1980tik aurrera, Mendebaldeko Sahararen lurraldea hiru zatitan banatuta geratu zen:
‎Historian zehar, islam ortodoxoa eta sufismoa elkarrekin bizi baziren ere, gaur egun, islam sunismo erlijioa zabalki ezarrita dago saharar biztanlerian: sahararren gehiengo batek bere burua praktikantetzat edo erlijioan aktibotzat dauka.
‎5) Konstituzioaren 233 artikulua ezin zaio aztertzen ari garen kasuari aplikatu. Ez da artikuluak aurreikusten dituen lehendakariaren faltarako sei arrazoie tatik bat bera ere eman, eta beraz, ezin da artikulu horretan oinarrituz lehendakari arduradunik izendatu.
‎«Teknikoki honakoa da zehazki. Manifestazio batean zehar bere burua bere herrialdeko presidente izendatu duen gizon bat. Legearen nagusitasuna defendatzen dutenak koherente izan eta legez kanpoko iruzur hau estatu kolpea baino ez dela onar dezatela espero dut.
‎5) Konstituzioaren 233 artikulua ezin zaio aztertzen ari garen kasuari aplikatu. Ez da artikuluak aurreikusten dituen lehendakariaren faltarako sei arrazoietatik bat bera ere eman, eta beraz, ezin da artikulu horretan oinarrituz lehendakari arduradunik izendatu.
‎" Teknikoki honakoa da zehazki. Manifestazio batean zehar bere burua bere herrialdeko presidente izendatu duen gizon bat. Legearen nagusitasuna defendatzen dutenak koherente izan eta legez kanpoko iruzur hau estatu kolpea baino ez dela onar dezatela espero dut.
‎Artearen ikuspegi erlazionala aipatzen du, non kontsumitzailea ko produktore bihurtzen den. Horrek esan nahi du lan artistiko batek bere funtzioa bete dezan audientziaren aldetik meritu artistikoa jaso behar duela, artea ez baita objektu bat, ezta akzio bat ere; ordea, publikoak kontsideratua izan behar du. Ikuspegi erlazionalak eragin nabarmena du arteen marketinean.
‎Hala ere, egungo Saharar herriaren zatiketa politiko eta administratiboa ulertzeko ezinbestekoa da 1975eko Marokoko Ibilaldi Berdearen garrantzia azpimarratzea. Gertaera horretan, saharar biztanleriaren gehiengo zabal batek bere bizilekuetatik ihes egin zuen, Marokok egoera hura baliatu zuelarik babeserako harresia eraikitzeko, saharar iheslarien itzulera eragozteko xedez (Es Sweyih eta uld Ismail, 1998). Ondorioz, 1980tik aurrera, Mendebaldeko Sahararen lurraldea hiru zatitan banatuta geratu zen:
‎Historian zehar, islam ortodoxoa eta sufismoa elkarrekin bizi baziren ere, gaur egun, islam sunismo erlijioa zabalki ezarrita dago saharar biztanlerian: sahararren gehiengo batek bere burua praktikantetzat edo erlijioan aktibotzat dauka.
‎Ikerlan honekin, bestalde, euskarazko ebaluazio tresnak garatzeko beharrari erantzun nahi zaio hein batean. Izan ere, Euskal Herriko populazioaren kopuru esanguratsu batek bere egunerokotasunean euskara erabiltzen du edo/ eta bere ama hizkuntzatzat jotzen du; are gehiago, euskararen erabilerari dagokionez, azken inkestek goranzko joeraren berri ematen dute. Hala, lurralde honen ezaugarri soziolinguistikoek euskarara egokitutako eta baliozkotutako ebaluazio tresnen beharra agerian jartzen dute, eta, hartara, EADG galde sorta euskal hizkuntza eta kulturara egokitu nahi da.
‎Izan ere, irakasle bat bere lanpostuan hasten den unean, ilusio bezainbeste kezkarekin hasten da. Beraz, jasotako prestakuntza aplikatu nahi izaten du, nahiz eta horretarako tresna nahikorik izan ez.
‎Horiek iraganean baraturik bizi diren nazionalisten delirioak dira, bera gaurkotasunean eta errealismoan tinkaturiko gizona da. Identitateren bat berak ere ukanen du, ezta?, pentsatzen duzu. Eta arazo gabekoa baldin badu berea, ez da zaila asmatzea, zein identitate duen (EA, 12).
2021
‎Bestetik, bi sistemek mekanismo internazionalak ahalbidetzen dituzte, estatu bat bere ez egiteengatik (giza eskubideak urratzeagatik edo inbertsio tratatuetako obligazioak ez betetzeagatik) erantzule bihurtzeko. Giza eskubideen hitzarmenen kasuan, pertsona batek estatu bat demandatu dezake, normalean barne instantziak agortu ondoren.
‎Horrenbestez, inbertsio arbitrajeko prozesuan Giza Eskubideen Zuzenbidea aplikatzen dela baiezta dezakegu, baina inbertitzaileen babes arauak interpretatzeko dela ahaztu gabe, hots, inbertitzaileei bermatu behar zaizkien gerizen onurarako. Horren harira, ez dugu isildu behar arbitroek ez dutela eskumenik estatu bat bere giza eskubideen obligazioak urratzeagatik erantzule bihurtzeko. Beste hitz batzuetan:
‎Iadanik agertu dut historia berria dela. Herri batek, pertsonatalde batek, pertsona batek bere izakera, beti bikoitza, hau da biologiazkoa eta kulturazkoa, 18 Ikus Joxemartin Apalategiren tesia (1988) I. tomoa, 32 orrialdea.
2022
‎Egoera horren aurrean, 1993ko uztailean Eusko Legebiltzarrak transferitu gabeko 54 eskuduntzen zerrenda(" Zubia txostena" 20) bidali zion eratu berria zen Espainiako Gobernuari. Horrek bederatzi eskumen berri esleitu zizkion, baina bat bera ere esangura handikoa21 1994ko hauteskunde autonomikoak egin eta gero, EAJren eta PSOEEEren arteko gobernu akordioak legegintzaldi horretan" Estatutuaren garapena bururaino" eramateko konpromisoa jaso zuen. Horretarako, akordioa sinatu eta sei hilabetera transferitu gabe zeuden" eskumenen preferentziazko ordenua finkatze aldera, negoziazioaren lehentasunak" eta" irizpide politikoak eta eskualdatzeen balorazio ekonomikoetarako printzipio espezifikoak" ezartzeko ikerketa berri bat egitea adostu zuten.
‎Integrazioak elkarrekin bizitzea, desberdintasuna onartzea, errespetatzea dakar, bai, baina bizi zaren eta hartzen zaituen gizartera egokitzeko elkarrekiko ahalegina ere eskatzen du. Nazioen nortasuna indartsuagoa da, integratzaileagoa eta barneko ezberdintasunekiko errespetuzkoagoa izatearen alde egiten duen heinean; izan ere, nazio zibiko batek bere indarra nortasunaren ikuskera inklusiboan oinarritu behar du (Aldecoa, 2000). Eta horrek esan nahi du zenbait praktika, hala nola poligamia, gaitzespena, ablazioa, emakumearen diskriminazio moduak edo ezkontzak ezartzea, ez direla onargarriak oinarrizko eskubideak babesteko ikuspegitik.
‎Azkenik, ikerlan batek bere helburuak lortzeko eta eraginkorra izateko, beharrezkoa da askotariko ikuspegi teorikoak edukitzea, ez soilik diziplinartekoak. Jakina, lan askoz konplexuagoa, zailagoa eta ausartagoa da gure argudioak ikuspegi analitiko bakar batean edo munduari begiratzeko modu bakar batean txertatzea baino.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bat 31 (0,20)
batek 27 (0,18)
batean 7 (0,05)
batean zehar 2 (0,01)
batera 2 (0,01)
batez 2 (0,01)
bati 2 (0,01)
baten aurrean 1 (0,01)
baten bitartez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia