Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 207

2017
‎Gainera, nire ahizparen senarra frontean hil zuten, eta ahizpak lau ume hazi behar ditu... Baina gure aitak ezer ez daki gure arazo materialez. Hasieran dirua aurrezten hasi ginen, geroz eta gehiago, baina alperrik zen.
‎Orduan, bueno, baloratu egin behar da, funtzio sozialak, funtzio linguistikoak, eta funtzio kulturalak, eta logika artistikoa nolabait. Logika artistiko hutsetik begiratuta txapelketa batek ez leukake zentzurik, baina guk ez diogu begiratzen hortik bakarrik, begiratzen diogu baita ere bestelako funtzio horien ikuspuntutik. Funtzio sozial, funtzio linguistiko, horien ikuspuntutik.
‎Bertigoak aktibatzen duela, baduela zerbait gure barruan sormena aktibatzen duena. Beharbada ohituragatik, osea horretara ohituta ez dagoen pertsona batek bertigoak sortzen diona blokeoa da, baina gu jada hainbeste ohitu gara sorkuntza momentuan bertigo pixka batekin jokatzen, lagundu egiten digu pixka bat hori motibatzeko.
‎Aita Joaquín Gallegos del Campo izan zuen; baina gure idazleak ez zuen ezagutu, urte eta erdi zituela hil baitzen. Emma Lara Calderón, ama alargunak nahikoa lanak izan zituen bere seme bakarra aurrera ateratzen.
‎Imajinatzen dut Nafarroan eta Bidasoaz iparraldeko hiru lurraldeetan ere datua ona izango zela. Bueno, Iparraldean itsasoak bustitzen dituen lurraldean bai, Santiagoko erromesen bide horrek zipriztintzen duen bestean ere akaso, baina gure erreserba indiotzat ere etorkizun kaxkarra duen Zuberoan agian ez. Geu ere ez gara joaten...
‎Lastima, halaber, sari emanaldia zuzenean ezin ikusia, lana, lan madarikatua, bestela goizaldera arte telebistaren aurrean geundekeen, baina begirada kritikoz, hori bai, oso kritikoz, zinema independente eta alternatiboan zailduak gara gu, aspaldidanik Zabaltegiren jarraitzaile sutsuak, zuzendari irandarren zerrenda Realeko 80etako ligetako hamaikakoa bezain ongi dakigunak, ez gara zabor irensle koittaduak. Kritikoak, baina gure garaien seme alaba ere bagara, aingura ideologikoak erantzitakoak, 140 karakterreko pentsamenduen arora moldatu garenak eta beraz, guztiok ematen dizkiogu arintasun uneak arimari, ez da kontua eguneko 24 orduak serio eta sakon izatea. Youtubek eta bestelakoek aukera ematen digute and the Oscar goes to ikusi eta entzuteko eta Di Caprioren poz eutsi horretaz nahi adina aldiz gozatzeko, baina zuzenekoa beste kontu bat da.
‎Jende arruntez osatu olde mutu kutsatuak nituen kasko zokoan, iragan igandean, Lekarozko karrikatik belaian ikusten zen galtzada bati jarraituz Aroztegiara iritsi ginenean, Baztango (H) Ilbetza nobela beltzaren ohorezko ekitaldiaren karietara. Ondoko urteetan menturaz erabat aldatuko da inguru hori, urbanizatuko da salbaiki, etxe modernoak eraikiko dira, bederatzi zulorekiko golf bat zabalduko da, baina gure buruetan oinez eta hotzaren mende egin genuen ibilaldiko irudiak baizik ez dira bizi aztarna bilakatuko. Elizondoko saihets bidetik lerratzean intimoki jakingo dugu hor beste errealitate bat izan zela, gizaldi ahantzietara ihesean joan beharrik gabe.
‎Pasabidea ez zela amaitzen zirudien, baina gure bi lagunek ez zuten etsi eta aurrera jarraitu zuten. Pasabidea gero eta estuagoa zen eta makurtuta joan behar izan zuten.
‎Inguruko guztiak zoroaren hots eta arrazoiei adi egon ziren, baina gure lizentziatua, kapilauari itzuliz eta eskuetatik oratuz, esan zion:
‎Lortu dugu, lortu dugu. Zuloz josi gaituzte baina guk hala ere, aurrera, beti aurrera!
‎Gaur egun, diru denak xahutzen ditugu hizkuntza eskolak ordaintzen, ez dakit zer ikasi nahi dugulako. Baina gure artean dauzkagu txinera, errusiera, arabiera... Ziurrenik elkarbizitzarako balioko liguke eta hainbat hiztun komunitateren jakintza jasoko genuke.
‎Bai, baina gure errealitate hurbilean zaila ikusten dugu, Espainiako eta Frantziako Estatuetan alegia.
‎herritik sortu zinetelako maite zaituzte herriak. Elkarrekin hasi genuen bidea, baina guk pauso bat eman genuenerako zuek hamar eman zenituzten, eta orain elkarrengandik urrunegi gaude. Joaten gara bisitan, egiten dugu topa haien alde, bidaltzen dizkiegu dirua eta liburuak, esaten diegu maite ditugula, baina haiek han daude, eta guk gaur ere garagardo batzuk edango ditugu Zazpikaleetan manifestazio ostean.
‎Eta edozelan hil dituztela ere, ETAko kideen izenak kendu egin dituzte kaleetatik. Baina gu manifestazioaren zain geunden puntuan Autonomia kalearekin gurutzatzen den kaleak Marcelino Oreja du izena. Banketxeko gutunetan, telefono fakturetan, lagunek oporretatik bidaliko postaletan... han agertuko da beti Marcelino Oreja, eta ez da iguala manifestazioari Autonomia kalean ala Marcelino Oreja kalean itxarotea.
‎Gura badugu merkea erosten dugu, eta ahal badugu okela ona jaten dugu. Baina guk okela eros dezagun beste batzuek ganadua zaindu egiten dute, jaten ematen diote, eta hil egiten dute. Ganadua hiltzeko hiltegiak behar dira, eta Bizkaia hiltegirik gabe utzi nahi dute.
‎txakurrak ortozik. Baina guk uste dugu benetan ez dugula parerik: senak esaten digu baietz, meritu handia dugula mendeetan iraun dugun moduan irauteko.
‎senak esaten digu baietz, meritu handia dugula mendeetan iraun dugun moduan irauteko. Ez, ez gara makalak; baina gure egoa folklore bihurtzen dugunean pentsatzen dut arriskutsua izango litzatekeela euskal selekzio ofiziala izatea. Han joango gara, egunen batean, hegazkin bete jende ikurrinak eskuan hartuta, Gora Euskadi txapela buruan jantzita ez dakit noraino.
‎" Zerutik aingeruak jaitsiko dira tronpeta joz, eta Jainkoak guztiok eramango gaitu Josafateko zelaira, eta han onak eta txarrak bereiziko ditu. Baina gu lasai joango gara onak izan baikara; eta onak salbatu egingo gara betirako infernutik". Pentsatze hutsak kakatan jartzen ninduen.
‎Sarriago hartu behar genuke gora begiratzeko astia. Iparra hantxe dago gauero norabidea erakutsiz; baina guk ez daukagu begiratzeko astirik.
‎Eta hala ere, beti egon da hor: etxean ikasi genituen kantuetan, agurretan eta ongi etorrietan, maitasunean, manifestazio amaigabeetan, bertsoetan... ez dakit azken ihesa betea izan ote zuen, edo bakea aurkituko zuen, baina guk orain ere etxe ertzeko loreak maite ditugu. Eta ikusten dugu liliak hosto hosto nola erantzi daitezkeen gizona kantuz kantu erantzi genuen moduan.
‎Kontuz: ez dute dena ondo egin, baina gure eredu sozioekonomikoaren zilegitasuna kolokan jarri dute, bestelako ereduak posible direla erakutsiz. Eta horixe da iraultzaileei diktadore izena jartzen dietenei beldurrik handiena ematen diena.
‎Guk landutako gidoiaren arabera, gure auzoa izango da Galia eta Muxika Erroma, eta hor barruan zenbait gorabehera antzeztuko ditugu. Kanpotik datorren edonor aspertu egingo litzateke, ez lituzke txisteak ulertuko, baina guretzat, gauza ederra da. Geure inguruari barre egiten diogu, eta gure inguruan izandako pertsonaien izenak karikaturizatzen ditugu.
‎hartu ditugun erabakiak atzeraezinak dira. Boto asko bildu dituzue, baina gure gainetik ezin duzue nahi duzuena egin: eskatu zuen lagunei haiek ere alda daitezela.
‎Belaunaldi osoa ari zaigu joaten Zabalen, eta munduari berdin dio. Mundua abiadura bizian doa beheko errepide nagusian, baina guri nork egingo dizkigu txurroak eta txokolatea hotz egiten duenean. Nori kontatuko diot nik alfonbra gorriarena, Irene, nori?
‎Ikatza ondo etorriko zait neguan, bakarrik banago hankak berotzeko. Baina gure zoriona izorratu dutenei, ez ekarri ezer. Seguru nago, bere suhiak lapurtu digunarekin, erregeak ekarriko diela merezi baino gehiago urtarrilaren 6an.
‎Orain, ez digute deitzen. Ez dugu gure ostetik jotzen zutenek baino askoz gehiago kobratzen, baina guri ez digute deitzen oso garestiak omen garelako. Gure arrakastarekin pozten direla esaten digute, baina gure lana hau dela onartu genuenetik, merezi gabeko kritika gehiegi jasotzen dugu.
‎Ez dugu gure ostetik jotzen zutenek baino askoz gehiago kobratzen, baina guri ez digute deitzen oso garestiak omen garelako. Gure arrakastarekin pozten direla esaten digute, baina gure lana hau dela onartu genuenetik, merezi gabeko kritika gehiegi jasotzen dugu.
‎Hesiz inguratutako txaletak eraikitzea modan jarri zenetik hona, han etorri zitzaizkigu ez dakit zenbat bizilagun berri. Gehienek lo bakarrik egiten dute gure ondoan eraiki dituzten etxeetan, baina guk, lo baino gehiago egin nahi dugu herrian. Lagun bat etorri zen gure etxea ikustera, eta" hemen lo ondo egingo da, bada", esan zidan.
‎Begira ezak, nik ere seme alabak zeuzkaat, eta bazekiat zer den haurrenganako sentimendu horiek izatea; beraz ez pentsa bat naizenik, baina gure probisioak dauden egoeran egonik, ezin diagu horrelako kasuekin deus ere egin...
Baina guk bilobarentzat botak nahi ditugu.
Baina guk ez dugu hala egiten. Egunetik egunera gabiltza:
‎Mereziturik ditugu egiteko hauek guztiok; justu da gehiago ere paira dezagun, zeren bekatu handia eginik, geure anaia saldurik baikaude. Gogorki jokatu genuen harekiko, anitz otoitz eder egin zigun, anitz negar punpuila isuri zuen, aski baitziratekeen den bihotzik gogorrena ere hausteko eta beratzeko; baina gureak ez ziren higitu ere, ez ginen errukitu, ez genuen entzun. Hargatik gabiltza, bada, orain geu ere asaldatuak, akusatuak eta atsekabetuak.
Baina guk kontrara egiten dugu: zer izango baita ere etorkizunaz, gero Jainkoaren miserikordiara ihes egingo badugu ere, orain eskuen gainean, presentean, ez dugu bekaturik ez egiteagatik plazerik utzi nahi eta ez penarik hartu; nahiago gatzaizkio etorkizuneko arrisku handiari eta gaitz bortitzari jarri, presenteko lan apurrari baino.
‎Esan beza Aristotelesek nahi duena denboraz (Physica, IV, 13 k., 9: " Tempus est numerus motus, secundum prius et posterius"), baina gure konturako, denbora da lehen, orain eta gero gauzak ibiltzea, iragatea eta, iragatearekin batean, higatzea eta akabatzea. Denbora beti doa.
‎Eta ongi gehiago egiten digu pobreak guri, eskatzeaz eta guregandik errezibitzeaz, guk hari emateaz egiten diogun baino. Zeren guk hari labore poxi bat, kornadu bat edo honelako zenbait beste gauza apur ematen diogu, baina guk handik zeruko loria irabazten dugu.
‎Bai, 1981ean Euskadiko Txapelketa antolatu zuten Soustonen, eta hara joan ginen zortzikoarekin. Txapelketa izateko lau txalupa behar zirela zioten; eta hori, beraz, ez zen txapelketa, baina guk Baionakoen aurka jokatu genuen, eta irabazleak izan ginen. Baionakoek ezin zuten sinetsi, arazoak izan zituztela esan zuten, eta berriro jokatzeko.
‎Beti ezagutu dugu estropada hori, eta hor arraunean egiteko aukera izatea oso polita da. Guk ezin izan genuen Kontxan atera, baina guk irekitako bideari esker, orain badabiltzala ikustea oso polita da.
‎Edonola, neska dezente daude beheko mailetan, beste traineru bat osatzeko adina. Ez dakit horregatik hasi diren arraunean, baina gu ilusio hori pizten saiatzen gara. Ikusten dute egunero aritzen garela entrenatzen, eta traineruarekin atzera eta aurrera ibiltzen garela.
‎Guk musikaren bidez artea bultzatu nahi genuen, eta hedabide britainiarretan hori ez ziguten barkatu. Haien pedantekeria ezjakintasunean eta harrokeria tuntunean oinarritzen zen; baina guretzat hori ez zen ezustekoa izan, arte eskolak erantzun horri aurre egiteko prestatu ninduen aspaldi.
‎Ni Himilkon feniziarra nauzue eta gure Jainko Baalen haserreak ekarri gaitu zuen lur hauetara, gure itsasontziak hondatu eta jendea heriotzara eramanez. Halabeharrez gaude hemen baina gure izatea merkataritzan datza, ez dugu besterik nahi, elkarrenganako mesedegarria izan daitekeena besterik ez dugu bilatzen. Zuek hala nahi baduzue elkar ezagutu, gure itsasontzia konpondu eta alde egingo dugu eta hori esanez atzera egin zuen.
‎Sekula ez dut halako sentsaziorik izan eta ez naiz bakarra nire taldean. Denok irudipen bera izan dugu, seguruenez drogaren eraginez, baina gure herriko edozein droga baino indartsuagoa da hau edo bestela botere bereziak izango zituen beraien sorginak, zirkuluaren erdian jarri zenak.
‎Gerorako oroitzapenengatik zerbait gogoratzen dut Sevillako Expoaz eta urriko Amerikako Aurkintzaren 5 Mendeurrenaz. Hemerotekak zerrenda luze dakar urte horretako gertakariekin, baina gure etxean arreta gutxi eskaini genion aktualitateari. 1992 urtean, izan ere, Hernaniko Pedro Orbegozo lantegia itxi zuten eta gurean arrakala handi bat ireki zen, urteetan altxatutako eraikuntzaren zimenduetan dunbotsa ikaragarria sortuz.
‎Iturri guztien arabera, afera hartan garrantzi handiko gizon bakarra zen; eta, horrez gain, zintzo jokatzen zuen eta ezin zitekeen besteei buruz horrenbeste esan. Ulertu nuenez, Berlinen eta Vienan gorroto handia zioten; baina gu haren aldekoak ginen, eta horrela jarraitzeko asmoa geneukan. Egunkari baten iritziz, Karolides zen Europaren eta hondamendiaren artean zegoen babes bakarra.
‎Hori da Ingalaterrako egunkariak urduri jartzen dituen enpresario alemaniarra. Baina gure lana maila are handiagokoa baldin bada, eta benetako nagusiarekin tratatu behar badugu, litekeena da nagusia aurpegi zuriko judu txikia izatea, kriskitin suge baten begiak dituena eta gurpil aulki batean eserita dagoena. Bai, jauna, horixe da gaur egun mundua gobernatzen duena, eta Tsarren inperioan labana sartu nahi du, izeba bortxatu eta aita jipoitu zituztelako Volga ondoan dagoen herrixka triste batean.
2018
‎MANUEL. (Maleni.) Ez niken oso ozen esan nahi, baina gure Mieltxo gero eta helduagoa bihurtzen ari dela uste dinat.
‎MALEN. (Serio.) Posible duk, hor arriskua zagok. Baina gu ausartak gaituk, ezta?
Baina gure errealitatea bestelakoa da sarritan. Aizkora zorroztuta barik, kamustuta daukagu.
‎XVI XVII. mendeetako pertsona izenak, adibidez, soilik artxiboetan zeuden. Egia da hizkuntza guztietan gauzak aldatzen direla, baina gure kasuan akulturazioa izan da, izen horiek ohikoak baitziren. Ez naiz Tristan edo Percebalez ari.
‎Komunitatea ehundu, saretu, batu, bereizi, trinkotu, elkarlotu. Baina guk erabakitzen duguna, guk hartu behar baitugu gatzaren ardura.
‎Geure buruaz berba egitea zilegi da, geure buruaz arduratzea zilegi da. Baina gure asmoa jendartean aldaketak eragitea baldin bada, jendarte horren kezka, kexa, bizipen, sentimen eta abarrei adi adi jarraitu behar diegu, nahi eta nahi ez. Errontodatik eta autotik irtenda, jakina.
‎Ah, ez ditut aipatu saskiak kendu eta porteriak jarrita patio osoa bihurtu gura dutenak... edo bai... futbol entrenatzaile ahozabalak izan daitezke horiek... baina gure antolaketaz ari gara. Hortxe ikusten dut gakoa.
‎Hautu pertsonaletan erreparatu ordez, eremu praktikora eraman dezagun: ez dizut ezer eskatzen, baina gu euskaraz bizi gara, eta gurekin lana euskaraz egiten da. Zeuk ikusi badakizun ala ez, baina nirekin egin euskaraz.
‎Euskara koofiziala den lur zatian akaso, beste hizkuntza batzuen (estatudun zein estatubakoak) marko juridikoak erabil genitzake inspirazio bila; baina gure egoera gatazkatsuak atzera egiten die hizkuntza politikaren hainbat karguri. Bestalde, aspalditxoan eta hizkuntza eskubideak oinarri, asko hasita dira zerbitzu hizkuntza eta kalitatearen kontzeptuak lotzen, horixe baita erakundeei ardura dien elementu garrantzitsu bat.
‎Txarrena da, gutxiagotasun konplexu hori erabat barneratuta dugula hiztun gehienok eta ez dakit ze edukazio klaseren izenean, euskarari eustea erdaldunen aurrean erradikalismotzat jotzen da. Katalunyan adibidez, hau guztiz normalizatuta dago; baina gurean erraz lerratzen gara erdarara euskal hiztun guztiok eta hori konplexu horren seinalea da, noski, gerora euskararen inguruko politiketan isla duena.
‎Dagoenekoz, zeruan izanen da Jaungoikoaren eta santu guztiekin batera. Baina guk, hemen gaudenok, ezin dugu horrela gelditu eta gure senidearen hiltzailearekin justizia egin beharra daukagu.Horixe izanen da hemendik aurrera gure xede nagusia, hau da, hiltzailea aurkitzea eta justizia egitea.
‎Azkenean, goizaldiaren lehen argiekin batera, osteguna etorri zen. Egun ederra, eguzkitsua zen, baina gure lagunak ez zeuden eguraldiaren onuraz gozatzeko moduan. Eguna hala hola pasa zuten eta ia ia ez zuten ahora eramateko mokadurik.
‎Gizonezkoak haserre bizian orroka ari ginen, eta harrika eta harrika erasotzen genien lurrean zeuden hiru gizonei. Suaren Gizon batzuk haiek leku segurura eramatera itzuli ziren; baina gure harriek atzera eragiten zieten salbatzaileei.
‎Zalu eta ni isilik urrundu ginen, baina Suaren Gizonen beste talde batekin egin genuen topo. Ahabien paduraraino jarraitu ziguten; baina guk ezagunak genituen lurretik jarraitu ziguten zingiradi eta aintzirak gainetik igarotzeko zuhaitz bideak, eta ihes egin genien. Hala, beste aldean, ahabien padura sartaldean hedatzen zen paduratik bereizten zuen baso zerrenda estu batera iritsi ginen.
‎Harantz arraunean egiten hasi ginen berriro. Leku hartan ur lasterra hegoaldeko ezpondarantz bihurtzen zen berriro; baina gure arraunketari esker lekurik estuenean igaro genuen. Ohartu orduko kanpoan ginen, baregune batean.
‎Gizon modernoak, dibortzioaren instituzioarekin, gauza bera egiten du lege barruan. Baina guk ez genuen legerik. Ohiturak ziren gure araua, eta gai honetan, hain zuzen, promiskuo samarrak ginen.
‎Erorikoarena du ia oroitzapen bakarra. Baina gutako askok oso argia eta zehatza dugu beste nortasun hori. Askok dugu hegan egitearen ametsa, munstroek pertsegitzen gaituztelako ametsa, kolorezko ametsak, arnasa estutzen zaigulako ametsa, sugeen eta piztien ametsak.
‎Askotan pentsatu izan dut, geroztik, izotz geruza iparraldetik lur azalera zabaldu ahala etortzekoak ziren ezin konta ahalako negu hotzen aitzindaria zela hura. Baina guk ez genuen ikusi izotz geruza hori. Belaunaldi asko joango ziren gure taldearen ondorengo belaunaldiak hegoalderago aldatu edo bertan geratu eta ingurunearen egoera aldatuara egokitu ziren arte.
Baina gure aldaberatasunak eta ergelkeriak sumintzen naute gehiena, begiak urruneko bizitza hartara bihurtzen ditudanean. Behin kalabaza puskatu bat topatu nuen; zuloa gora begira zeukan, osorik zuen aldea beheraka, eta euritako urez beteta zegoen.
‎Halaxe izan zen Mundu Sortuberri hartan bultzada berri bat. Baina guk ez genuen bultzada hori. Hasten ari ginen, eta belaunaldi bakarrean ezin ginen oso aurrera iritsi.
‎Orroka ekiten zigun, isatsa astintzen zuen, aldian aldian gelditu eta puska batean begira geratzen zitzaigun, guri atzaparra nola erantsi pentsatzen ariko balitz bezala. Baina guk barre eginez, adar puntak eta abarrak jaurtiz erasotzen genion.
baina gurekin dator denbora
‎Beno, lasai gaitezen, herri hau txikia da eta seguruenez berriak ziztu bizian doaz, batetik bestera, are gehiago narkoen historia honekin, baina gure berri izan, badaukate bertako sardinzaharrek egin ziguten kontrolaren ostean, beraz, alde horretatik lasai ibili diagu. Ezta?
‎Hitz eta pitz hasi ginen, aukera guztiak xehatu nahian: gu etorri berriak ginen zubi luze honetan, ez ginen kanpotar bakarrak izango baina gure Potrosa, ene gure Potrosa! Oso aproposa zen hor nonbait arreta ez bereganatzeko, utikan!
‎Pozten naiz erabat gu aukeratu izana, nahiz eta galdetu ez, baina nola esan? Gu aho beroak bai, baina gure espezieko gehientsuenak bezala segituan hozten diren horietakoak gara, behin desiratutako emakumea aurrean jarri ondoren. Estimatua dago eder halakoak, baina koadro surrealista honen aurrean, nik neuk Joxemiel basozainak, zera esan behar dizuet:
‎Irudi tipikoa da Ama Birginarena erreka baten ondoan, Edem go ibaiaren ondoan ote? Baina gure baladako anderea laminen eta basandereen kopia da, horiek egoten dira-eta ur bazterrean, bilo luzearen orrazten, urrezko orraziaz (Ama Birginak biloa du urrezkoa, laminek orrazia), edo arropa ederrak zuritzen. Askotan Espainian eta Frantzian hasteko Ama Birgina ere irudikatua da latsan ari, Jesus Haurraren zapiak eta xatarren ikuzten, komunzki.
‎Eta anderea izan balitz? Baina gure arbasoek" Aita gurea zeruan zaudena" orde" Ama gurea zeruan zabiltzana" otoitz egin zezaketela pentsatzea, iraultza mental handiegia da...
2019
‎turista izatea italiarren eremua, baina gurean?
‎Bai, errazagoa suertatzen zait seme alabarik izan nahi ez dutenen arrazoi eta argudioak azaltzea. Baina guk seme alabak izatea erabaki genuen eta ez dakit" zergatik?" galderari erantzuten. " Seme alabek zoriontasun ikaragarria ematen dizutelako" erantzungo du baten batek.
Baina gure nahiak ezin gaitzake itsutu zeren baitakigu jakin justu kontrakoa gerta litekeela. Gerta liteke, esaterako, bere motxilaren zamari ezin aurre egitea, gure sentimenduak eta bereak bat ez etortzea, munduarekin erresuminduta bizitzea.
‎Ez dakigu etorkizunean zalantza hauek guztiak absurdutzat joko ote ditugun baina guri baliagarria izan zitzaigun Txinaren aldeko apustua egiteko orduan.
‎Handik aurrera" lagun ikusezina" erabiliko genuela esan zuen, zerrenda eta guzti, eta guk, jakina, amen egin genuen. Emozioa galdu genuen baina gure amak lasaitu ederra hartu zuen.
‎Horiek izan dira gure arrazoiak eta ez alferrik aldatu dut pluraleko lehenengo pertsona behar aditza idaztean. Nahi dugu eta ahal dugu, bai, baina gure nahiak eta ahalmenak hutsalak dira haur hauen beharren aldean. Haiek behar dute eta horixe da garrantzitsuena.
‎Iluntzen hasten zenean, neoizko iragarki erraldoiek argitzen zuten kalea, New Yorken bageunde bezala. Ez zegoen ezer berezirik ikusteko baina gu gustura joaten ginen, ziurrenik hoteletik gertu zegoelako. Egun, Google Earth programari esker Beijingeko kaleak satelitez ikusten ditudanean, oso oso gutxi mugitu ginela ohartzen naiz, ez genuela ia ia ezer paseatu, Paris edota Bartzelona bisitatzean ez bezala, Beijingen ez ginela ibili kalez kale eta auzoz auzo mapa soil baten laguntzaren eskutik.
‎Ez dakigu etorkizunak zer ekarriko digun, ezta Enarak bere jaioterriaren izena entzutean zer sentituko duen ere. Baina guk zerbait argi baldin badugu hori egunen batean Chongqingera itzuliko garela da, bai eta Fengdu ezagutzera joango garela ere. Fengdu berria izango da, hiria edo zati bat behinik behin beste aldeko ertzera lekualdatzen ari direlako.
‎Xehetasun horrek, berez, ez dauka inolako garrantzirik, tratu hotzak ez baita tratu txarraren sinonimo, baina guretzat esanguratsua zen gure susmoa berresten zuelako. Beijingeko egonaldia ez zen Chongqingekoa bezalakoa izango.
‎Ba, begira andereño, landare honek arrosa gorri bat izan behar zuen, baina guk nahi gabe txuria landatu genuen, eta, Erreginak jakiten badu, lepoa moztuko digu hiruroi. Beraz, bera datorrenerako ahaleginak egiten ari gara...
‎Ikusten da bai, zein gaizki pasa duzun gau hau. Baina gure etxean zuretzat ohe bat prestatua dago. Gosaldu ondoren sar zaitezke.
‎Zuk nahi baduzu ez dugu esango. Baina gure iritzian hobe litzateke zure ekintza onaren berri zabaltzea. Zuretzat ere ez luke kalterik.
‎Ez dakit zer esan nahi duzun. Baina guk ez dugu ezer txarrik egin.
Baina gu eta landareak eta harriak
‎Konkistadore haien basakeri, esplotazio gogoetetarik ibiliz maiz. Han ditugula gure senideak, mundu berria eraikitzean hemengo bereko bidegabekerietan, baina gureak dira eta mundu berdinean garela oroitarazten digu horrek. Biharkoa berritzekoa eta arraeraikitzekoa dela!
‎Asko, baina gure gustukorik asko bai?
‎Hi, neu ere horixe bera egiteko gogoa jaten nagok, baina gu ez gaituk horrelakoak! batek.
‎Gero eta kolonia garestiagoa. Baina gu, gero eta txiroagoak. Gero eta arropa desberdinagoa.
‎Gero eta arropa desberdinagoa. Baina gu, gero eta antzekoagoak.
‎Gero eta kale zabalagoa. Baina gu, gero eta estuagoak. Gero eta herri turistikoagoa.
‎Gero eta herri turistikoagoa. Baina gu, gero eta bakartiagoak.
‎Egunak aurrera doaz, baina gu geldi gaude. Inoiz ez gara helduko amestutako etorkizunera.
‎Aurreneko aldiz Ohorezko Mailan jokatu zuen taldearen parte ziren, 1982an. " Orduan lagun kuadrilla bat ginen, eskubaloiaren zaletasuna elkarbanatzen genuen, baina gure asmoa sekula ez zen izan elitera igotzea, ez genuen posible ikusten, alegia", kontatu du Karmele Makazagak. Behin igota, ordea, gauza asko aldatzen direla nabarmentzera pasatu da, bidaia kontuak tarteko.
‎Gurea harrobia da, oso errealistak gara. Gure helburua da Amenabar eta Aiala ahalik eta goren egotea, orain bezala Zilarrezko mailan, baina gurea harrobia da", dio zuzendaritza batzordeko kideak, seriotasun osoz.
‎Ez bizitza beste zerbait da. Bizitza bizi duenak badaki, heriotza ispiluaren beste aldea baino ez dela, ikusezina, baina gure zentzumenek harrapatzen erraza. " Ikusezinaren erleak", deitzen zien Rilkek, bizitzan zehar heriotzara bidean ematen ziren pausuei:
‎727 Gure hilobian gure gorpua etzango da, baina gure gorputz helduaren baitan izan ginen ume haren gorpua eta arima dautza.
‎49 Arrakastak edo porrotak ez dute ezer aldatzen izatearen izaeran, baina gure hautematea eragiten eta baldintzatzen dute.
‎66 Europan gero eta biztanle gutxiago dagoela diote, baina gure bazterretan jendetza itzela dago beti.
‎Hori garbi utzita, orain dagoen galdera honako hau da, Riosen esanean: " Neandertalak gizakiak ziren, baina gu bezain gizaki?". Eta jarraitu egiten du:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina 203 (1,34)
bainan 4 (0,03)
Lehen forma
baina 132 (0,87)
Baina 70 (0,46)
Bainan 2 (0,01)
bainan 2 (0,01)
BAINA 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina gu ez 21 (0,14)
baina gu ere 8 (0,05)
baina gu aita 7 (0,05)
baina gu etxe 5 (0,03)
baina gu kasu 4 (0,03)
baina gu buru 3 (0,02)
baina gu ezin 3 (0,02)
baina gu nahi 3 (0,02)
baina gu ama 2 (0,01)
baina gu asmo 2 (0,01)
baina gu ausart 2 (0,01)
baina gu bi 2 (0,01)
baina gu errealitate 2 (0,01)
baina gu lagun 2 (0,01)
baina gu lan 2 (0,01)
baina gu lasai 2 (0,01)
baina gu orain 2 (0,01)
baina gu sasoi 2 (0,01)
baina gu uste 2 (0,01)
baina gu aitona 1 (0,01)
baina gu akaso 1 (0,01)
baina gu alaitasun 1 (0,01)
baina gu aldaberatasun 1 (0,01)
baina gu Almanzor 1 (0,01)
baina gu amama 1 (0,01)
baina gu anaia 1 (0,01)
baina gu Anna 1 (0,01)
baina gu antolaketa 1 (0,01)
baina gu arbaso 1 (0,01)
baina gu armada 1 (0,01)
baina gu arraunketa 1 (0,01)
baina gu aski 1 (0,01)
baina gu asko 1 (0,01)
baina gu atze 1 (0,01)
baina gu auzi 1 (0,01)
baina gu bai 1 (0,01)
baina gu Baiona 1 (0,01)
baina gu balada 1 (0,01)
baina gu baliagarri 1 (0,01)
baina gu barre 1 (0,01)
baina gu bazter 1 (0,01)
baina gu berandu 1 (0,01)
baina gu berri 1 (0,01)
baina gu berriro 1 (0,01)
baina gu bezain 1 (0,01)
baina gu bidaia 1 (0,01)
baina gu bihotz 1 (0,01)
baina gu biloba 1 (0,01)
baina gu bizileku 1 (0,01)
baina gu dirutza 1 (0,01)
baina gu ederto 1 (0,01)
baina gu eduki 1 (0,01)
baina gu egin 1 (0,01)
baina gu ego 1 (0,01)
baina gu egoera 1 (0,01)
baina gu egon 1 (0,01)
baina gu erabaki 1 (0,01)
baina gu erail 1 (0,01)
baina gu eredu 1 (0,01)
baina gu erraz 1 (0,01)
baina gu erreserba 1 (0,01)
baina gu erresuma 1 (0,01)
baina gu esanguratsu 1 (0,01)
baina gu espezie 1 (0,01)
baina gu etorri 1 (0,01)
baina gu euskal 1 (0,01)
baina gu euskara 1 (0,01)
baina gu ezagun 1 (0,01)
baina gu garai 1 (0,01)
baina gu garrantzitsu 1 (0,01)
baina gu geldi 1 (0,01)
baina gu gorputz 1 (0,01)
baina gu gu 1 (0,01)
baina gu gustu 1 (0,01)
baina gu gustuko 1 (0,01)
baina gu hala 1 (0,01)
baina gu handi 1 (0,01)
baina gu harri 1 (0,01)
baina gu harrobi 1 (0,01)
baina gu haur 1 (0,01)
baina gu hauteman 1 (0,01)
baina gu hegoalde 1 (0,01)
baina gu hemen 1 (0,01)
baina gu herri 1 (0,01)
baina gu hi 1 (0,01)
baina gu hiru 1 (0,01)
baina gu hori 1 (0,01)
baina gu hura 1 (0,01)
baina gu ibiltari 1 (0,01)
baina gu idazle 1 (0,01)
baina gu ikasle 1 (0,01)
baina gu ikuspegi 1 (0,01)
baina gu ilusio 1 (0,01)
baina gu inor 1 (0,01)
baina gu ireki 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia