Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 135

2009
‎Horrek, denbora pasatu ahala, kartel baten itxura hartu zuen, ekoizpen material batera heldu zineten. Eta ostera atzera joan zineten, objektu batetik prozesu bat adierazten zuen errepresentaziora helduz.
‎Ekainaren 4ko irekiera ekitaldian, Felix Arranz erakusketaren komisarioak hitzaldia eman zuen, adieraziz bera gaztea zenean nolako egoera zegoen eta bere esperientzia zein izan ziren. Ondoren, Gipuzkoako 5 arkitekto estudio, hasiberriekin?
‎Bere pasadizoa sarituen artean egon da, eta osorik aurkezten dizuegu. Nor hobe sormen prozesuaren gorabeherak adierazteko , egileak baino.
2012
‎Eskakizun eta kalkulu termikoak ahalbidetze aldera, araudi hauek itxituren erresistentzia eta transmitantzia termikoaren kontzeptuak garatu zituzten. Transmitantzia termikoak (U) beroa norabide bakarrean transmititzen dela suposatzen du; balio txikiek isolamendu hobea adierazten dute.
‎Fluxu termikoaren areagotzea neurtzen du, aldameneko itxituren trasmitantziaren (U) gainean. Balio txikiek isolamendu hobea adierazten dute, hau da, zubi termikoaren eragin apala.
‎2 irudiko eskuineko grafikoak, simulazioko datuetatik abiatuz. Fluxu termikoa adierazten dute, transmitantzia (U) eta transmitantzia linealaren(?) artean bereizita.
‎Aplikatuko den ondoriozko errezeta, kontrolarena da, eta kirola hiriko erabilera bat gehiago dela ulertzen denez, harentzat propio diren tokietan jardutera mugatuko du. Horrela, batzuen ustez, azpikultura hauek adierazteko eragozpenak baino ez dira sortzen, hala ere, erabilera zehatzeko kirolgune hauek teknika eta modalitateen garapenerako erabilgarriak direla dioenik ere badago.
‎iturri publikoak, upategiak eta tradizioak Herriaren bereizgarri izan dira urte luzez eta egun galzorian daude, hortaz, herritarrak beraiekin berriro harremanetan jarri beharra zegoen. Horrez gain, R sinbolo bat amatu zen berreskuratu beharreko elementuak adierazteko .
‎bertakoekin izandako harremanetik ardoaren ekoizpenera bideratutako etxeko eskalako upategi partikularren kopuru handia antzeman genuen, horietako asko erabiltzeari utziak. Horrek, mahastien ekoizpenak inguruan izandako pisua adierazten digu. Udalerria Duero eta Tormes ibaien arroetan kokatuta dago eta ur masak koltxoi termiko legez funtzionatzen du, mahastientzat egokia den klima eskainiz.
‎Ban Ki moonek adierazi duen moduan, aztarna ekologikoa leheneratu egin behar dugu; hots, herrialde garatuen aztarna txikitu egin behar da, beste askorena handitu ahal izateko. Beraz, kontsumoaren hazkundeak ezin du garapen orokorraren panazea izaten jarraitu.
‎Baina arazoaren gakoa guztiontzat hori da. Garapen bidean dauden herrialdeek adierazi dute lehentasunezkoa izan behar duela pertsona guztiei energia eskura izateko aukera bermatzeak, eta pobrezia energetikoa desagerrarazteak. 1.200 milioi pertsona inguruk ez dute energia eskuratzeko aukerarik, eta horrek eragin zuzena du haien osasunean, hezkuntzan eta bizitzeko moduan.
2013
‎Arrazoi horrek, atzerapena eta gainkostua ekarri du. Eltziegoko hotelaren proiektu konplexuan, datuek hori bera adierazten dute.
‎«1970eko hamarkadan, hiriko historiagile teoriko famatua zen Peter Hallek Bilbotik osteratxoa egiterakoan, Bizkaiko metropoli hura Europako Mendebaldeko izorratuena zela adierazi zuen?»
‎Industria nagusi izan den hirietako periferietan, erdigunean bertan edota ur fronterik erabilgarri eta produktiboenetan Iraultza industrialaren garaitik ezartzen joan ziren egitura zaharren fabrika eta estruktura arkitektonikoak, euren funtzioak aldatuz mantentzeko eta zaharberritzeko joera erlatiboa, hiri postmodernoaren paradigman nahiko berria izan daitekeela adierazten digu François Choayk; «ondarearen berrasmatzea» hitzekin definitu duen terminora jotzen badugu. Ezen, kulturaren asimilazio sistemek, neurriz eta testuinguruz erabat kanpo daudenean, paradoxa moduan bada ere kontserbatu nahi duten esentzia historiko oro suntsitzen amaituko dute, interpretazio finko eta jakin batzuen menpean izozturik gelditu arte.
‎Oteizak zioenez,, gizaki izateko modu bat? adierazten zuen, kulturaunea, zen, kondentsatua, sinbolizatua,, emaitza artistiko eta iraunkorrak dituen ekuazio magikoaren?
‎Plan horren arabera, Ametzagaña mendiaren hegoaldeko hegi horretarako kokaleku ezin hobea zen, bai eta bertan zeuden zuhaitzak eta bertako topografia errespetatu behar zirela ere; horrekin batera,, horma hilobiak, kolunbarioak, panteoiak eta edonolako lurperatzeak behin betiko lursailaren arrasaren (mailaren) gainean eraikitzeak debekatuta? egon lukeela ere adierazten zen (9).
‎Era berean, hilerri larre anglosaxoien funtzionalitatean oinarritutako tratamendu estetikoa izatea agintzen zen eta, amaitzeko, zera adierazten zen: –instalazio eta itxituren estiloak eta formak bisitatzeko moduko parkearen itxura emango diote hilerri berriari?.
‎–instalazio eta itxituren estiloak eta formak bisitatzeko moduko parkearen itxura emango diote hilerri berriari?. Alderdi horiek lehiaketaren Baldintza Agiriaren Hirugarren Oinarrian jasota zeuden eta, argi eta garbi, toki horrek adierazten zuen, genius loci, horretara egokitzea eta espazialitatea lortzera bideratuta zeuden; horretarako, hilerrierreformaren oinordeko diren Europako hilerri paisajistikoen tradizioan kokatu zuen.
‎Alde batetik,, ideia sinbolikoa?,, heriotza bidaia moduan? adierazten duena eta, bestetik,, egitura sinbolikoa, edo kokaleku horretan gurutzatutako bi ardatz jarrita irudikatzen zen, ikur monumentala?, Eskultura/ Arkitekturaren integrazioa ulertzeko bere moduaren sintesi moduan.
‎PAISAIA ETA HIRIA. Oteizak Ametzagañarako irudikatutako paisaia adierazten duten marrazki eta erreferentzien artean, collage bat da nabariena; collage hori Hans Hollein arkitektoak 1964 urtean irudikatutako hiriaren pop irudian oinarritzen da. Hegazkin ontziaren sekulako bizkar edo gainaldea bezalaxe, Gordon Craig autorean (6) oinarritutako eszenografia espazial dramatiko batean lehorreratuta dagoela ematen du, Izarrak alde proiektuaren Estatua aireratze pista Ametzagañako muinoaren gainean kokatuta dago, gizakiarentzako aparkaleku espirituala?
‎eurenerrepresentazioekinelkartzendituenloturaikusezinetamateriarikgabekoa adierazten omen du J. M. Barandiaran-en HiztegiMitologikoan.
‎Amaitzearren, azken proposamen horren beste lorpen handi bat adierazi nahi nuke: Zorrotzaurreren integrazioa Bilboko metropolian, bi hiri elementu aintzat hartuta; gorago aztertua izan den metropoliko bide pasealekua, eta bizitegi guneen artean kokatzen zuten parkea, zeina hiri eskalako elementu bat zen, itsasadarraren eskuineko
2014
‎Laburpena: Errenazimentuan adierazitako albertiar trazaduraren arauei jarraitu die mendeetan zehar arkitekturaren irudikapenak. Lehenago, marrazkien ordez prozesu eskemetan laburbiltzen zen arkitektura.
‎Marrazketa arkitektura adimenaren adierazpen sublimea ez ezik, eraiki nahi ditugun formen definizio geometrikoa ere bada. Leon Battista Albertik eraikin osoa arkitektoak zehaztu dezan adierazten du. Hark erabakiko du eraiki behar den eraikinaren forma eta neurri zehatza, bere ezagutza eta arkitektura ideiak baldintzetara egokituko ditu eraikin jakin baten emaitza eskaintzeko.
‎Gainera, arkitektura adierazteko modu bakartzat irudi ortogonalak proposatzen ditu Albertik. Arkitekturaren adierazpenaren sasi irudikapen edo zitaltzat joaz baztertzen du perspektiba.
‎Dokumentu horretan, arkitektura kontzeptuak eta arkitektura hori altxatzen den espazio ezberdinetara egokitzea ahalbidetzen duten eraikuntza formen arau sail bat laburbiltzen da. Zenbait kasutan, Honnecourten koadernoa eraikitako adibideak, haien xehetasunak eta izan daitezkeen ebazpen ezberdinen gomendioak eta elementu ikoniko zein apaingarrien geometrizazioak adierazten dituen marrazki sail bat da.
‎Alberti aurreko eta ondorengo trazaduren arteko ezberdintasunak aztertzen baditugu, gaur egungo tresna digitalen erabilerak, nolabait, XIII. mendeko lan maisuaren egoerara garamatza. De Honnecourten koadernoa algoritmoen erlazio bat balitz bezala uler dezakegu, bideratutako ekintza multzo bat, grafikoki adierazitako prozesu logiko bat osatzen duten «ondo zehaztutako arauak». Horrela antolatutako arkitekto baten lanak Albertik adierazitako proiektuaren adierazpena gainditzen du.
‎De Honnecourten koadernoa algoritmoen erlazio bat balitz bezala uler dezakegu, bideratutako ekintza multzo bat, grafikoki adierazitako prozesu logiko bat osatzen duten «ondo zehaztutako arauak». Horrela antolatutako arkitekto baten lanak Albertik adierazitako proiektuaren adierazpena gainditzen du.
‎Irudi hori, marrazkigintzaren teknikaren garapenean oinarritutako adierazpen tresna gisa erabili du arkitektoak urteetan zehar. Izan ere, proiektua definitzen duen txostenean nagusi izan da marrazkiaren bitartez adierazitako dokumentazio grafikoa gaur arte, non kode eta arau teknikoek idatzizko txostenen bilduma luze bat gehitu dioten aurrekoari, zenbaitetan kopuruan gaindituz.
‎Heideggeren behaketei so, prentsa espezializatuari esker oso ezagunak diren azken hogei urteotako proiektu arkitektoniko askok nartzisismoa zein nihilismoa adierazten dute. Begi nartzisistak auto espresiorako bide eta jolas intelektuala eta artistiko bat balitz bezala ikusten du arkitektura, zein gizartearekiko konexio oinarrizko eta nagusietatik bananduta dagoen.
‎Hiperrealismo nahi horretan begiari hitz egiten zaio guztiz eraikitako irudi multzo itxi bat eskainiz, non ikusleak bere irudimenaz zentzu guztien osotasun bat eraiki beharrean, emandako produktuari ikuskatze pasibo bat ematen dion, azkar batean kontsumitutako zerbait. Irudia, marrazkia, 3D edo bestelako euskarria erabilita ere, adierazi nahi den errealitatea ordezkatzean baino areago, irudikatzeko gaitasunean datza adierazpenaren arrakasta. Beste modu batera esanda, informazio gehiago gordetzen al du 3D euskarriak paperezko zirriborro edo beste euskarri baten aldean?
‎Bizi izandako espazio baten ingurune kontzeptua adierazterakoan , zentzu batek besteak baino pisu handiagoa izan lezake adierazi nahi denaren arabera, baina ezin dira beste zentzumenak baztertu, ez behintzat modu inkontziente batetan. Arreta jartzen badiegu egunerokotasunean bizi izandako espazioen esperientziei, ikusizkoak ez diren beste zentzumenek tolestuta jasotako informazioa zabaltzean, ikusmenarekin jasotakoak bezainbeste edo informazio gehiago gordetzen dutela hautemango dugu.
‎Bizi izandako espazio baten ingurune kontzeptua adierazterakoan, zentzu batek besteak baino pisu handiagoa izan lezake adierazi nahi denaren arabera, baina ezin dira beste zentzumenak baztertu, ez behintzat modu inkontziente batetan. Arreta jartzen badiegu egunerokotasunean bizi izandako espazioen esperientziei, ikusizkoak ez diren beste zentzumenek tolestuta jasotako informazioa zabaltzean, ikusmenarekin jasotakoak bezainbeste edo informazio gehiago gordetzen dutela hautemango dugu.
‎Begiaren nagusitasunak eta beste zentzumenen ezabatzeak urruntzera bultzatzen gaitu, isolamendura eta kanpoan gelditzera. Begiaren arteak eraikin miresgarriak eta gogoeta merezi dutenak eraiki ditu, baina ez dutela giza errotzea munduan errotu adierazten du arkitekto finlandiarrak.
‎Banaketa horri jarraiki, Federico Zuccarok L, idea de, pittori, scultoi, et architetti liburuan, disegno interno eta disegno esterno aren arteko banaketa egiten du XVII. mendean, Albertiren joera neoplatonikoari jarraiki. Marrazkigintzaren eskema horretan, «barneko marrazkiak» (italieraz «disegno» hitzak «marrazkia» zein «diseinua» esan nahi du) proiektistak bere barnean dituen elementuen batuketa dira, Jaungoikoaren ukitua adierazten du eta sormenaren txinparta lirateke. Gerora, ideia hori mundura plazaratzeko, «kanpoko marrazkiak» izango genituzke, hau da, ideia horren adierazpena prozesu platoniko baten bitarteko.
‎«Arkitektura marrazkilariaren zientzia da, era guztietako eraikinak egikaritzeko asmoz», geroago aipatzen duelarik «marrazkilaria bere ideiak, edo beste batenak, marrazkiaren bitartez adierazten dituena da». Kasu honetan, ideiatik haratago joango ginateke eta Frantziako XVIII. mendean burututako proiektu handien harian, industria indartsu batek behar zuen definizio bati helduko genioke, non marrazkia eta arkitekturaren egilea («beste baten ideiak») agertzen diren.
‎Teknikatik zein arkitekturatik aldendutako ikuspegi bati helduz, John Berger arte kritikoa izango genuke. Bere idazkietan, marrazkigintzaren analisia hizkuntza baten denbora markak balira bezala adierazten du: Sainzek aipatu «lehenagoko» irudiei buruz hitz egitean, Bergerrek irudimenaren esku hartzea ikusten du, eta hortaz «baldintzazko» aditz marka ikusten du, hots, «zer gertatuko litzateke baldin eta...».
‎Hau da, paperera jada irudimenean dagoena transmititzea da xedea tankera honetako marrazkietan. «Bitarteko» irudiak, ordea, «ikusgarria dena ikertu eta zalantzan jartzen duten irudiak dira, ideia adierazi eta komunikatzen dutenak, memoria erabilita egiten direnak», hau da, orainaldiko indikatiboko aditz marka. Azkenik, «gerorako» irudiak memoriarekin zerikusia dutenak dira, eta Bergerren esanetan «iraganeko» aditz markekin topatuko genituzke.
‎Gure eskuetara heldutako lehenbiziko marrazki arkitektonikoa Saint Gallen eko monasterioko oinplanoa dela adierazi da (Sainz:, 1990: 78), Suitzan, 820 urtean.
‎Adituak ez dira pertsonaia horren jatorri arkitektonikoarekin ados jartzen (Biermann et al., 2003: 194), baina haren kaieran nabarmengarria da «errezeta» teknikoen metaketa asmoa, momentuan bogan zeuden ebazpen arkitektonikoak adieraziz , gaur egungo katalogo teknikoen moduan.
‎1416an Poggio Bracciolinok Marco Vitrubio arkitekto erromatarrak K.a. 84 urtean idatzitako liburua topatzen du San Gallen.Testu hutsa da, irudirik gabekoa, baina horrek, hain zuzen ere, berebiziko garrantzia izango du hurrengo mendeetan, Humanismoaren baitan zegoen neoplatonismoaren errora joko baitu, hau da, ideien gailentzea formaren gainetik. Fra Giovanni Giocondo da Verona izango da, 1511n, testuari irudiak erantsiko dizkiona, beste behin ere modu eskematikoan adieraziz hainbat arkitektura ebazpen estandarizatu. Erdi Aroaren bukaera horretan, Errenazimentua heltzear zegoela, Albertiren esanak agertu ziren, eta horrekin batera perspektibaren gaitzezte bat eta marrazkigintza artistikoaren eta arkitektonikoaren arteko alderaketa.
‎Erdi Aroaren bukaera horretan, Errenazimentua heltzear zegoela, Albertiren esanak agertu ziren, eta horrekin batera perspektibaren gaitzezte bat eta marrazkigintza artistikoaren eta arkitektonikoaren arteko alderaketa. Albertiren esanetan, marrazketa arkitektonikoak ahalik eta sinpleena izan behar zuen, kolore gabekoa, modu apal batean neurriak adieraz zitezen. Era berean, perspektiba ez zuen egokitzat jotzen, eskala errealean neurketa ezinezkoa zela iruditzen zitzazion.
‎Hurrengo mugarrira heltzeko, XVII. mendera jo behar dugu, 1648an sortu zen Académie des Beaux Arts eskolara hain zuzen, eta urte batzuk geroago sortu zen Académie Royal e d. Architecture eskolara. Eskola horretan, arkitekturak sail oso bat hartzen zuen, baina pintura eta eskulturarekin harreman estua izango zuen; arkitektura, arestian aipatu dugun D. Aviler arkitektoaren aipuak zioen bezala, marrazkilariaren zientziatzat hartzen da, eta marrazkian jartzen zen arreta, eta ez marrazki horrek adierazi behar zuen objektuan: ikaskuntza sistema esquisse edo zirriborro batetik hasten zen, eta tailerretan banaturik, ikasleek hamar orduko epea zuten proiektu oso bat marrazteko.
‎Argazkilaritza asmatzearekin modernitatearen etorrera koka dezakegu, eta, hortaz, objektuaribestelako begirada abstraktuak emateko aukera. John Hejduk, Bye House erako egindako axonometrian, kubismoaren eta begirada berrien traza adierazten du; Eric Mendelsohn, Luckenwalde pabiloian abstrakzio prozesuak txertatzen ditu marrazkian; marrazki bietan paregabe adierazten da aurreko jokabideekiko lotura. Alde batetik, ez da marrazki anotatibo bat, hots, ez du neurtzeko edo deskribapen hutsalerako balio.
‎Argazkilaritza asmatzearekin modernitatearen etorrera koka dezakegu, eta, hortaz, objektuaribestelako begirada abstraktuak emateko aukera. John Hejduk, Bye House erako egindako axonometrian, kubismoaren eta begirada berrien traza adierazten du; Eric Mendelsohn, Luckenwalde pabiloian abstrakzio prozesuak txertatzen ditu marrazkian; marrazki bietan paregabe adierazten da aurreko jokabideekiko lotura. Alde batetik, ez da marrazki anotatibo bat, hots, ez du neurtzeko edo deskribapen hutsalerako balio.
‎...ortzera izan zen; arkitektoek marrazkietan estilo pertsonalak txertatzen hasi ziren; Ville Contemporaine azaltzeko, Le Corbusierrek elementu grafiko geometrikoak eta organikoak nahastuko ditu, gizartea humanizatu baina teknifikatu bat adierazi nahian; Gerrit Rietveld-ek, Schroeder etxeko barne planoak marraztean, planoaren apurketa bat proposatzen digu, elementu bakunek osotasun bat hartzen dutela adieraziz ; Archigrameko kideek argazkilaritzaren bitartez adierazi zuten Mundu Ordena Berri batean asmatu zitezkeen collage utopikoak.
‎...lak txertatzen hasi ziren; Ville Contemporaine azaltzeko, Le Corbusierrek elementu grafiko geometrikoak eta organikoak nahastuko ditu, gizartea humanizatu baina teknifikatu bat adierazi nahian; Gerrit Rietveld-ek, Schroeder etxeko barne planoak marraztean, planoaren apurketa bat proposatzen digu, elementu bakunek osotasun bat hartzen dutela adieraziz; Archigrameko kideek argazkilaritzaren bitartez adierazi zuten Mundu Ordena Berri batean asmatu zitezkeen collage utopikoak.
‎Laburpena: Artikuloak hainbat euskal arkitektoen marrazkien bilketa bat erakusten du, sortzaile bakoitzari emanez bere obra baten prozesuan agertu diren apunte, marrazki edo diagramak libreki adierazteko aukera, eta hortaz haibat sortzaileen mosaiko bat eratuz.
‎Hizkuntza natural horretatik at, arkitektoon ideiak adierazteko hizkuntza «grafiko»ari ekiten diogu, marrazkiak erabiliz esanahi bat emateko testuari eta gure ideiei. Horrela, bada, hainbat irudi edo marrazki oso ideia famatuen adierazle bilakatu dira, hala nola Robert Venturi eta Dennise Scott Brownen «I am a monument» adiera, Le Corbusierren modulorra Mies van der Roheren Adreiluzko Etxea...
‎Arkitekto bakoitzak badu ideia jakin bat adierazteko modu berezia, eta sarritan eraikinarena bera ideia bilakatzen da; 1922an, ospe eta hedapen handia lortu zuen Chicago Tribune egunkarirako lehiaketak, Walter Gropius, Adolf Loos, Bruno Taut edo Eliel Saarinen arkitekto ezagunen ekarpenekin. Esaera zaharrak dioen bezala, «zenbat buru, hainbat aburu», eta lehiaketarako ideia nagusiak «munduko bulego eraikin ederrena eta bereizgarriena eraikitzea» lehiaketako oinarriek zioten bezala momentuko buru adimentsuenen interpretazioa jaso zuen, irudietan islaturik.
‎Ondoren, sistemari buruzko arrazoizko hipotesiak ezartzen dira eta erabil daitezkeen lege enpirikoak identifikatzen dira. Hipotesi horietako batzuek aurretiaz zehaztu ditugun aldagai batzuen aldaketaren neurria, deribatua, adieraziko dute eta beraien enuntziatu matematikoa deribatuak agertzen diren ekuazio bat edo ekuazio sistema bat izango da. Horixe da ekuazio diferentziala edo ekuazio diferentzialen sistema bat.
‎Eta hauxe da hain zuzen ekuazio ezlinealekin lanean hasteko abiapuntua, plastizitatea eta deformazio ez lineal handien iturburua hain zuzen. (6) ekuazioko, utt (X, t) batugaiak X posizioa okupatzen duen partikularen inertzi indarrak adierazten ditu eta hori da deformazio handietarako eredu lagrangearra.
‎Gainera, 0 < a < b dela joko dugu. Kablearen desbideratze bertikalari y (t) deituko diogu, beheranzko noranzkoan positiboa izango dena. y= 0 balioak orekaposizioa adieraziko du. Zubiak aplikatutako indar bertikal baten eraginez oszilatzen duenez, kableak goranzko indar berreskuratzaile bat eragiten dio, y > 0 denean by balio duena; eta y < 0 denean Q' y balio duena.
‎– puntu bakoitzeko tenperatura adierazten duen. Goiko ekuazioan fluxu konbektiboari eta xurgatzeari dagozkien batugaiak nuluak direnean, Laplace Poisson-en DPEa lortzen da (2):
‎(4) sistema deribatu partzialeko 3 ekuaziok osatua da eta eremuko puntu bakoitzeko momentuaren kontserbazioa adierazten du. Lamé ren ekuazioak kontsideratuz gero, hau da (5):
‎1D ko kasuan elementuak segmentuak dira, 2D ko eremuen kasuan forma ezberdineko elementuak erabil daitezke elementu gisa. Elementuak izendatzeko" e" hizkia erabili da, nodoak zenbakiz adierazi dira. Iturria -Egileak
‎Arkitekto batentzat ezezagunak ziren jakintza asko zeuden hemen: CNC fresatzeko makinaren abiadura, lan egiteko norabidea, fresaren tamaina etab. horiek denak soilik esperientziadun profesionalak jakin ditzake, eta horretarako ezinbestekoa da gaian jantzia den norbaitek bere aburua adieraztea .
‎Proiektuak eraikitakoaren etorkizuneko zaharkitzapenaren asimilazioari ateak ireki nahi dizkio, eraikinen perpetuazio eta proiektu itxiei uko eginez. Hori lortzeko, lehenago adierazitako puntuek iragazkortasuna eta materialtasun ahula, hutsaren kudeaketa, parte hartze ekonomikoa eta transbertsalitatea lantzen dituzte, proiektuak gizartearentzako oztopo izateari utzi eta auzoentzako erreminta bihurtu dadin.
‎Esan bezalaxe, biztanleriaren parte hartzea modu askotan gauzatu daiteke, baina halabeharrez aldez aurretik esan beharra dago zein izango diren parte hartzearen jolas arauak, parte hartze dinamika frustrazio iturria izan ez dadin. Horregatik, partaidetza prozesuak hastapenetik muga politikoak zeintzuk diren azaleratu du, hots, udal taldeak eskubidea du parte hartzea kontsultarako soilik erabiltzeko (ezin dugu ahantzi prozesu parte hartzailea martxan jartzea borondate politikoaren ardura dela), baina argitasunez adierazi behar da zein izango den partaidetzaren balio politikoa.
‎Horrek garbi adierazten du diziplina berriak sortzeke daudela, edo beharbada daudenak fusionatu beharrean gaudela.Argiak eta itzalak bezala, hirigintzak eta herrigintzak uko egiten ez diotelako sinismena baitut barrenean.
‎Hala ere, ez da erraza izaten DIY praktikatzen dutenen eta profesionalen arteko ezberdintasun argirik egitea, askotan aisialdiko jarduera bezala klasifikatu izan delako, eta, Paul Atkinsonek1 adierazten duenez, hori izan daiteke 50eko hamarkadan objektuen eraikuntzaren zenbait prozesutan galdutako espezializazioaren ondorioz erabiltzaileak objektuak muntatze prozesu batez bukatzeak bideratutako ondorioa (2006). Hala ere, DIY mugimendua 60ko hamarkadatik 90eko hamarkadara gertatutako mugimendu kontrakultural eta artistikoen markoen barnean sortutakoa dela adierazten dutenak ere badaude.
‎Hala ere, ez da erraza izaten DIY praktikatzen dutenen eta profesionalen arteko ezberdintasun argirik egitea, askotan aisialdiko jarduera bezala klasifikatu izan delako, eta, Paul Atkinsonek1 adierazten duenez, hori izan daiteke 50eko hamarkadan objektuen eraikuntzaren zenbait prozesutan galdutako espezializazioaren ondorioz erabiltzaileak objektuak muntatze prozesu batez bukatzeak bideratutako ondorioa (2006). Hala ere, DIY mugimendua 60ko hamarkadatik 90eko hamarkadara gertatutako mugimendu kontrakultural eta artistikoen markoen barnean sortutakoa dela adierazten dutenak ere badaude. Batez ere, 80ko hamarkadako punk mugimendua eta 90eko hamarkadaren hasierako Riot Grrrl mugimendu feministarekin aldarrikatutako mugimendua dela esan daiteke.
‎" Estatu Batuetako eta, ondorioz, beste herrialde batzuetako nerabeen (eta ez esklusiboki) subkulturaren alderdi batekin identifikatzen da. Beraz, underground ak' sentsibilitate berri' hura (eta haren produktu kultural eta sozialak) adierazten zuen, zein jatorriz 50eko hamarkadan jaio zen eta ondorengo hamarkadan' kultura berri',' kultura alternatibo' edo' subkultura' bihurtu den" (Maffi, 1979: 13).
‎Dick Hebdigek 70eko hamarkadan aipatu bezala, subkultura talde kultural bat bezala uler dezakegu, zeinek kultura nagusiari kontra egiten dion edo osagarri bihurtzen zaion, irizpide estetiko, politiko edo sexual jakin batzukpartekatzearen arabera. Subkulturaren definizio horrekin talde edo" tribu" en helburua kultura hegemonikoarekin ezberdintasuna modu argi batean adieraztea bazen ere, egun Sarah Thornton2 ek dio subkulturek bilatzen dutena estilistikoki desberdintzea dela, merkatuarentzat oso interesgarriak diren kontsumo talde bihurtuz. Horrela, industria kulturalari merkatua zatitzen laguntzen dion" subkulturaren kapital" batekin aurkitzen gara, subkultura talde desberdinentzat produktu desberdindu bat eskainiz, subkulturak mainstream ari aurka egin baino haren osagarri bat bihurtzen direlako.
‎Jarrera kritiko bat adierazten da gauzak egiteko modu honetan, non norberak dituen objektuak kudeatu eta berriz diseinatzen dituen helburu ezberdinekin: ezinbesteko beharrizan edo jabe garen baliabideen kudeaketa, produkzio sistemari kritika bat jaurtitzea, edo helburu ludiko eta apaingarriekin gauzatzea.
‎Collage surrealista baten autorea bailitzan," hasiera batean bateraezinak diren bi errealitate elkarren ondoan itxuraz inkongruentea den eskala batean ezartzeagatik bereiz dezakegu subkultura brikolajezalea, eta hor sortzen da batasun esplosiboa. (?) Collage esaten duenak irrazionala diola" adierazten du Max Ernst ek (1948). Modalitate anarkiko hauen erabileren adierazle nagusietakoa punk mugimendua dela esan genezake, distortsio eta deformazioaren bitartez esanahiaren berrantolaketa egiten saiatu zena (Hebdige, 1979:
‎" Alteration of a Suburban House" lanaren kasuan, etxe suburbano baten fatxada osoa ezabatzen da eta beirazko xafla garden batez ordezkatzen da, etxearen barrualdea kaletik ikus daitekeelarik. Ohiko etxe suburbanoaren fatxadak jabearen nortasuna sozialki zehaztutako sinbolo nostalgikoen bidez adierazten duen bitartean," Alteration of a Suburban House" lanean bere nortasun pertsonala ezabatzen zaio komunitateak definitutako testuinguru arkitektonikoa seinale konbentzionalak lukeen tokian adieraztean, ezabatutako fatxadan alegia. Eraldatutako etxea arkitektura edo arte gisa uler genezake.
‎" Alteration of a Suburban House" lanaren kasuan, etxe suburbano baten fatxada osoa ezabatzen da eta beirazko xafla garden batez ordezkatzen da, etxearen barrualdea kaletik ikus daitekeelarik. Ohiko etxe suburbanoaren fatxadak jabearen nortasuna sozialki zehaztutako sinbolo nostalgikoen bidez adierazten duen bitartean," Alteration of a Suburban House" lanean bere nortasun pertsonala ezabatzen zaio komunitateak definitutako testuinguru arkitektonikoa seinale konbentzionalak lukeen tokian adieraztean , ezabatutako fatxadan alegia. Eraldatutako etxea arkitektura edo arte gisa uler genezake.
2015
‎Garai batean publikoaren egin beharra zerbitzuak eskaintzea bazen ere, badirudi joera gidaritza edota aholkularitza lan soilera mugatzera doala, enpresa pribatuei eskumenak lagaz. Mintoneezkatutk ka adierazten duen moduan, eremu publikoak saltzen ari dira hiritarrok ionturata ku ere egin gabe, zalantzan jartzeko inolako aukerarik eman gabe. Egia da King, s Crossen kasuan Camden eko udalak eremuaren gaineko kontrola ahalik eta gehien mantendu nahi izan duela hasieratik, baina kaleak eta bideak dira gehienbat haren eskumena; espazio ireki nagusiak, aldiz, Argent sustatzailearenak izango dira.
‎Beraz, herri-gune horiek erakargarriak bilakatu ziren; alde batetik, harresien babes bila zetozenentzat; bestetik, bai merkataritza gune horietatik bizi zirenentzat bai eta bertan erosi behar zutenentzat ere. Izan ere 1268 urtean Ordiziako hiribilduak Gasteizko Forua jaso zuen, eta bertan adierazten denez, bertakoek askatasun osoa zuten altxor publikoari ezer ordaindu gabe onibarrak erosi, saldu eta edukitzeko.
‎Horrela, espazio publikoen akatsak aprobetxatuz eta espazio mota horien beharra gizartean badagoela aztertu ondoren, arlo pribatuaren jabetzak eta zuzendaritzak gabezia horri aurre egiten saiatu dira. Eta espazio publikoaren gabeziak asko badira ere, gure artean bat bereziki zabalduta eta hedatuta dago, eta hori nagusiki orain ikusi den bezala klimarekin lotutako afera izan da edota, beste modu batean adierazita , arlo pribatua aisialdirako gune aproposak behar direla ohartu da, erakargarriak izan litezkeen baliabideekin eta horien artean garrantzi handikoa izanik espazio estalien eskaria.
‎Bai, nik uste baietz, oso argi. Definizioak berak dio paisaia lurraldearen zati bat dela, bertako biztanleek hautematen duten moduan.Argi adierazten du paisaia ez dela lurraldearen baliokidea. Paisaia dela guk geure buruan sortzen dugun irudi bat, lurralde horrekin harremanetan sartzen garenean, eta gainera errekonozitzen du ikuspegi horren alde indibiduala; hau da, nik eta zuk paisaiari begiratzen diogunean, paisaia desberdinak ikusten ditugu gure esperientzia pertsonalen ondorioz.
‎Dinamismo hori aintzat hartuta kontraesana badirudi ere, oraindik hurbilekoa ulertzeko premia ase gabe izan bitartean, ez dute urrunekoarekiko jakin minik adieraziko . Izan ere, ezagutzeko grina heltzekoa baino handiagoa da beraiengan (ez dituztelako oraindik helburuak ikasi, beharbada).
‎Ondare berri horren eredu bikaina ere osatzen du eta biztanleak oso lotuak sentitzen dira beren zuzeneko memoria eta esperientzia horrela adierazteagatik (Schofield eta Johnson, 2006: 104).
‎Gure solaskideen adimena zabaltzea zen gure asmoa, beren aldetik egindako edozein ekarpen kontuan hartua izango zela frogatzeko, nahiz eta antza denez ezerk ez duen zerikusirik ondarearen tradiziozko kontzeptuarekin. Hala, adierazi genien memoria talde bakoitzak ulertzen duen modua interesatzen zaigula.
‎Gure ideia da hiria eta hirikoa ez direla kontzeptu berdinak, ez dutela eduki berbera.Alde batetik, egitura izango genuke; bestetik, berriz, espazio batean gertatzen diren lotura sozialak. Manuel Delgadok horrela adierazten du bere El animal público liburuaren lerro hauetan:
‎hori bai sakratua. Bitxia da ere Espainiako 1812 urteko Konstituzio sonatu hark 13 artikuluan ondorengoa adieraztea : «Gobernuaren helburua, Nazioaren zoriona da, gizarte politiko ororen helburua, hura osatzen duten gizabanakoen ongizatea besterik ez delako».
2016
‎Bi kasuetan behetik azaleratzen diren lengoaia eta proposamen propioak sortzen dituzte, baina markek bultzatutako ekimenetan, batzuetan hiriko beste espazioetan gertatzen den bezala, instituzionalizatuta dauden tokiak?, ondo pasatzeko, pentsatzeko, irudikatzeko moduak eta abar ez dira behetik jaiotzen; markek, eta instituzioak? adierazitako mezuak proposatzen dituzte, pentsaera eta gizarte akzioa bideratuz.
‎4 Asimetrikoak izanda, ez dute denek denekin indarrez kontrajarriak izan behar, azken finean errealitate ezberdinak adierazten dituzte, baina ez dute zergatik aurkakoak izan behar.
‎Zaramaga auzoak zentzu horretan jasan duen bilakaera adierazten da 5.eta 6 irudietan. Hiriko beste gune batzuetan bezala, irisgarritasunaren aldetik beharrak benetan badaudela ikus daiteke, gauzatu diren erreformak ugariak diren neurrian.
‎Errepresentazioak, beraz, gizartea irudikatzeko moduak dira, balio jakin batzuk adieraztekoak. Ez dira mundu bisualaren iruzur soilak, munduaren ikuspegi objektibatua adierazteko moduak dira, benetako bilakatu eta plano materialera igaro direnak (Debord, 20 l5: 38), errealitatea moldatzeko gaitasuna baitute.
‎mass mediak, arkitektura, hezkuntza... baina beti helburu berarekin: neutro itxuradun eredu hegemonikoak sortzea, irudi uniforme eta bakarrean adieraziz . Noam Chomsky-k zera dio:
‎Konfort termikoa «ingurune termikoaren gogobetetzea adierazten duen egoera mentalari» esaten zaio (ASHRAE,
‎Espazioaren erabileran beronen diseinua bezain baldintzatzailea da jaiotzatik jasotzen dugun genero hezkuntza. Emakume eta gizon bezala hezten gaituzten heinean erlazionatzeko, mugitzeko, adierazteko gaitasun ezberdinak garatzen ditugu, eta konturatu ez arren espazioaren okupazio ezberdindua eragiten du horrek. Mutilei akziora bideratutako ekintzak sustatzen zaizkie batez ere, botereguneetan egoteko behar diren ezaugarriak lantzen dituztenak:
‎Tutoretza orduetan irakasleekin errespetua, lankidetza, solidaritatea eta berdintasuna bezalako balioen inguruan ikasitakoa ez da barneratzen, praktikan jartzen ez bada. Jarrera horiek eskola ordutegi guztian zehar bermatu behar diren arren, jolastokia leku ezin hobea da horretarako, umeek beren izatea modu libreagoan adierazten baitute hor, baita gainerakoei euren buruaz adierazi nahi dietena ere, irakasleen gidaritzapean egon gabe (Olano, 2007: 33).
‎Tutoretza orduetan irakasleekin errespetua, lankidetza, solidaritatea eta berdintasuna bezalako balioen inguruan ikasitakoa ez da barneratzen, praktikan jartzen ez bada. Jarrera horiek eskola ordutegi guztian zehar bermatu behar diren arren, jolastokia leku ezin hobea da horretarako, umeek beren izatea modu libreagoan adierazten baitute hor, baita gainerakoei euren buruaz adierazi nahi dietena ere, irakasleen gidaritzapean egon gabe (Olano, 2007: 33).
‎Espazio publikoaren diseinu zorrotz eta banatzailearen adibide garbia dira haurrentzako parkeak. Esan bezala, gehienetan hesiz inguratzen diren gotorleku isolatuak izateaz gain, erabiltzen diren forma eta kolore primarioek haurren mundua zein sinpletzat dugun adierazten dute. Horrez gain, oso esanguratsua den kontraesana ezkutatzen dute.
‎Espazioen diseinua modu batekoa zein bestelakoa izan, erabiltzaileengan eragina duela ere ikusten dute tailerretan. Gainera, patioaren behar eta desioak lantzean, umeek besteen erabilera eta egoerak entzun/ ulertu eta norberarenak adierazteko momentuak sortzen dira, besteenganako enpatia landuz. Diseinuak proposatzean, eskola komunitate osoaren beharretan pentsatzen dute.
‎Hezkuntza araudiari dagokionez, Oinarrizko Hezkuntzak jomuga dituen xedeak aztertuz, zera adierazten du 2/ 2006 Legeak, Hezkuntzari buruzkoak (LOE): «Hiritartasunaren jarduerarako eta maila ekonomiko, sozial eta kulturalean parte hartze aktiboa izateko prestakuntza» duela helburuetako bat.
‎Kutxa batean, liburu batez lagunduta, tinta eta 35 zigilu datoz, bakoitzak forma sinple edo arkitekturako elementu bat dauka, eta konbinatuz beste batzuk sortzeko aukera ematen dute. Liburuak, betiere zigilu horiez baliatuz, ideiak eta moduluak eskaintzen ditu, arkitekturaren historiako estilorik esanguratsuenak errepasatu egiten ditu eta bukaeran, pauso bat harago eramanez, zigiluekin ebakigarriak nola presta daitezkeen adierazten du, benetako bolumena izan dezaten.
2017
‎Babeslekulibertinoakdeiturikobigarrenzatian, lehenengo zatian adierazitako espazio kolektiboetatik at garatu diren espazioakizangenituenmintzagai.Pribatuadenareneremu hertsira mugatu ginen, intimora, norbanakoaren fantasiara. IbilbideaXVIII.mendeanhastenzenberrizere, etaXX. mendeko proiektuek ematen zioten segida mekanismo espazialen eta kodeen errepikapena agerian utziz, hala nolaezkutukotokisekretuetarako, harpeetarako, ilusio optikoetarakoetagailuvoyeuristetarakozaletasuna.
‎Emaitza horiek justifikatzeko azalpen posible bat izan daiteke bertako eskoletako kanpo espazioen ohiko konfigurazioa. Arestian adierazi bezala, aztertutako kanpo espazioen diseinuak, batez ere, jendartean presentzia handiena duten kirolei begirakoak dira. Nagusiki mutilak izan ohi dira jarduera horietan parte hartze handiena izaten dutenak.
‎Gehiago da bere esklabo, bere ordena eta bizilagunak mantentzearen arduradun; bere bakardadean, ikusezin, ahul; ez du bere pribatutasunerako, bere garapenerako, leku ez baliabiderik, autoestimuaren garapenaren kontra. Virginia Woolfek, jada 1929an, emakumeek espazio propio bat izatearen beharra adierazi zuen, haien gaitasun intelektualak garatu ahal izateko.
‎Fatxadaren irudia aberasteko intentzioz ale opakuak eta zeharrargiak irudi bat dute beiran inprimatua, hots, altzairu herdoilgaitz baten argazki mikroskopiko bat eskalaz handitua. Era horretan, lehen diseinu kontzeptualean adierazitako altzairuzko zilindroaren irudia berreskuratzen da, marrazki hori, distantzia batera ikusita altzairuaren testuraren irudia baita.
‎Proposamena espazio akonfesional bat sortzea zen, edo beste modu batera esanda, erlijio guztientzako espazio bat. Aurrekari horrekin, Möbius zintaren erreferentzia da proiektuaren kontzeptu gakoa, erlijio askoren betikotasunaren metafora adierazten duena. Pabiloia software parametrikoarekin diseinatu zen, eta zurezkoa izaki, fabrikazioan CNC makinak erabili eta muntaketa azkarra erraztu zuen.
‎Aurretik adierazitako gai teknikoak albo batera utzita, pozgarria da ikustea nola erabiltzen duen jendeak halako lan ustez abstraktu bat, anekdota baten bidez azaldu nahiko nukeen sentipena.
‎Edo etorkizuna, etorkizun hurbila behintzat? aldatzen ari dela adierazten du. Esan liteke, beraz, parametrizismoaren mundu globalizatu eta neoliberaletik sortzen den kristalezko arkitektura distiratsuaren aurrean, zeinak etorkizuna irudikatzen baitzuen, gaur egun gehiago irudikatzen dutela etorkizuna energia gutxiko adreiluek edo zurezko eraikinek.
‎ditu hizpide. Diseinu parametrikoaren bidez, testuinguru desberdinetako ingurumen mikropolitika aztertu dugu, eta, hori oinarri harturik, arkitekturaren bidez adierazten saiatu gara, betiere hurbileko ikuspegia hartuta.
2018
‎1802an Fermin Iparragirrek eta Jose Isasak proposamen ekonomikoa aurkeztu zuten. Obra maisuen proposamenak biek sinaturiko plano bat zekarren erantsita, bi baserriak plano beraren arabera eraikitzekoak zirela adieraziz . Ezinbestekotzat jotzen zuten laborariak eta haien senitartekoek abereak izatea, elikatzeko ez ezik, lurrak lantzeko eta ongarritzeko.
‎Beharrezkotzat jotzen zuten halaber baserriak gela zabal eta egurastu bat izatea, artaburuak aletzeko eta aleak bertan lehortzen uzteko. Oin laukizuzeneko baserri bana proiektatu zuten, ehun oin luzekoa eta 28 oin zabalekoa, etxeak non kokatuko ziren zehazki adieraziz .
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia