Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2008
‎Franco hil ondoren argitaratutako historia lanek ez diote arreta berezirik eskaini Legutioko erasoari. Errepublikaren alde borrokatu zutenek ez diote eskaini aparteko lanik beren testigantzetan; hala ere, maiz aipatu da, eta Francoren garaian, aldi hartako agiriak eta oroimenak berreskuratzeko ahaleginean?
2010
‎Irakaslearen komunikazio gaitasunaz ari garenean, irakasleak komunikazio egoeretan izan beharreko ezagutzatik, azturetatik eta trebetasunetatik harago doa (Fernández, 2000). Gaur egungo irakaslearen lana ez da kontzeptuen eta ezagutzaren transmisio soila, irakasleak gidatzaile dinamikoa izan behar du ikaslearen irakaskuntza ikaskuntza eremuan. Hortaz, irakasleak era egokian komunikatzeko zer esan, eta batez ere, nola esan eta zer baliabide erabili horretarako izan behar du kontuan.
2012
‎Beste batzuetan «color field» esan zaio, hau da, kolore zelaia, edo «instalazio piktoriko»tzat jo izan dute. Baina esan daiteke haren lana ez dela soilik hori, kontzeptualismora gerturatzen da baina artearen funtzio estetikoa baztertu gabe, kolorea eta argia haren proposamenaren oinarrizko elementuak direlarik. Gure inguruko kode edo objektuak hartu eta tradizionalki eduki duten zentzua aldatzen die beste marko ezberdin batean txertatuz; eguneroko objektuak berriro definitu egiten ditu:
‎Eta horretarako garairik egokiena nerabezaroa/ gaztaroa da (14 urte bitartea); hori dela-eta, adin tarte horretan gaitasun emozionalak lantzeko aukerak eman litzaizkieke nerabeei/ gazteei, hala hezkuntza munduan (batez ere unibertsitatean) nola enpresa munduan, talde lanean aritzeko edo jendaurrean hitz egiten trebatzeko abaguneak eskainiz, adibidez. Gaitasun tekniko eta zientifikoez gain, beraz, gaitasun emozionalez ere hornitu genituzke, lanerako ez ezik bizitzaren gainerako arloetarako ere denontzat mesedegarria izango bailitzateke hori.
‎1977a amnistiaren aldeko itxialdiekin, gose grebekin eta manifestazioekin hasi zen Euskal Herriko hainbat herritan. Errepresioaren aurka grebarako deialdiek zuten mobilizazio gaitasunak bere horretan zirauen, urtarrilaren 26an Bizkaiko 42.935 langile (herrialdeko lan erroldaren% 14 inguru) lanera ez joateak egiaztatu bezala, Madrilgo Atocha karrikako abokatu laboralisten kontrako atentatua salatzeko estatu esparruan eginiko deialdiari jarraiki40 Amnistiaren aldeko mobilizazio astearekin uztarturik, martxoaren 3ko gertaeren lehendabiziko urteurrena mobilizazioaren indarraren bertze erakusle bat izan zen. Guardia Zibilaren Informazio Zerbitzuaren arabera, Arabako 40.000 langilek (herrialdeko soldatapeko herritarren% 54k) hartu zuten parte greban41 Gobernu Zibilak Gasteiz «ia osorik» gerarazi zutela aitortu zuen urteko txostenean42.
‎Itzulpena, beraz, norbanakoaren berrinterpretatzeko gaitasunean oinarritzen da. Itzulpen lana ez egiteak aukerak galaraz ditzakeen bezala, itzulpen lana egitearen emaitza baliabideak maximizatzea, berdin mantentzea edo galtzea izan daiteke, eremu ezezagunagoan egiten den inbertsioa den heinean, itzulpenak beti baitakar arriskua.
2013
‎Nietzsche eta haren lana ez dira gauza bera, haren bizitza eta pentsamenduen arteko distantziak erakutsi bezala. Eta, hala eta guztiz ere, ez ditugu aurkaritzat hartu behar, kontrara baizik.
‎–bere lana ez, ordea?.
‎Egoera hori ez zen aldatu XIX. mendearen amaiera arte. Garai horretan, umezaroa garapen aro berezitzat hartzen duen ikuskera nagusitzen hasi eta umeen lana arautzearen aldeko mugimenduak sortu ziren, geroago umeek lanik ez egitea aldarrikatu zutenak.
2015
‎Egiaren Batzordeek egindako lanak ez du inpaktu emozional sakonegia izan. Hala ere, inpaktu positiboa negatiboa baino sakonagoa izan da.
‎Xiberoko Botzak ez du indar handirik jartzeko asmorik: «Baldin bada lan berezi bat egiteko, hastapenean eginen dugu, baina badakigu horrela lanean ez dugula
2016
‎Goienak eragin handia dauka bere eskualdeko eta eskualde horretako herrietako kultura ekitaldien zabalkundean. Kultura eragileek diote antolatzen dituzten ekitaldiek ez luketela publikorik izanen, Goienaren lanari esker ez balitz. Gauza bera diote herrietako kirol elkarteek edota enpresa munduak ere.
2017
‎Arrazakeria, xenofobia, aporofobia eta elitismoa, besteak beste, ez dira ezezagunak umeengan edo gazteengan. Irakas Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundeak (ISEI IVEIk) berriki argitatatu du txosten bat, 2013ko ebaluazio diagnostikoarekin lotuta, Ikasle etorkinen emaitzak Euskadin izenekoa (ISEI IVEI, 2015), eta bertan ikusten da EAEn LHko 4 mailan dauden lau umetatik batek nahiago duela beste erlijio bateko ikaskide batekin lanik ez egitea, eta% 17k ez duela gustuko beste herrialde batetik etorritako ikasle batekin lan egitea. Datu horiek koherenteak dira Arartekoaren Adingabekoei balioak transmititzea txostenarekin (2009), non datuek adierazten duten aniztasunarekiko intolerantzia agerikoa dela umeen eta gazteen artean, gehienen jarrera ez den arren.
‎Izan ere, oro har, gizonezkoek dute erabateko eskuragarritasun laborala, beren lan arloa lan eremu ordainduari mugatzen baitzaio gehienetan. Emakumeen kasuan, lana ez da lan eremu ordainduaren sinonimoa, zaintza eta etxeko lanen ardura nagusiak emakumeen ardurapean segitzen baitu (Martin, 2005). Gidari batzuen kasuan, ordutegiek emakumeei arazoa bereziki sortzen dietela jabetuta ere, lanbidearen izaera genero aldetik neutroa dela aldarrikatzen dute.
2020
‎Ikuspegi horrek esan nahi du marketina eta kreazio artistikoak independenteak direla, bakoitzak bere logika propioak dituelarik. Era berean, horrek esan nahi du arteen marketinaren lanak ez duela emaitza artistikoan eraginik, ezta aldaketarik eragiten ere. 1 eta 2 irudietan marketin tradizionalaren eta arteari aplikatu beharreko marketinaren ereduak azaltzen dira.
2021
‎Sortzeko gogoak badu arte hutsetik zertxobait (helburu politikorik gabekoa), baina sortzea bera ideiei forma eta gorputza ematea den neurrian ezin dut imajinatu sorkuntza lan ez politikorik. (3)
‎Lavillerentzat (2004) ekonomiaren irakurketa horrek zenbait muga erakusten ditu. Izan ere, soilik merkatuan gertatzen dena hartzen da ekonomiatzat, sektore publikoaren zati handi bat, zaintza lan ez ordainduak, lan boluntarioa eta abar analisi ekonomikotik baztertuz. Gainera, merkatua autorregulatzeko gai den elementu gisa identifikatzen du, eta, beraz, hura erregulatzen duen edozein egitura edo instituzio sozialetatik aske.
‎UZTARO 117, 5 10 Bilbo, 2021eko apirila ekaina kanpo ematen dira, eta hala badagokio, ekonomia ez monetizatuaren bitartez. Ekonomia solidarioak, esan bezala, ekonomiaren pluraltasun hau aldarrikatzen du eta merkatuan ematen diren jarduera ekonomikoez gain, merkatutik kanpo ematen direnak kontuan hartzen ditu, hala nola etxeko eta zaintza lan ez ordainduak, denbora bankuak, moneta sozialak, truke sareak, elkarlanean oinarritutako kontsumo taldeak, lan boluntarioa, auzolana, etab.
‎Izan ere, gizartearen benetako beharrak asetzen dituzten ondasun eta zerbitzuak ekoiztean, langileen gaitasun sortzaileak garatzeaz gain, lanaren baliagarritasun soziala agerian geratzen da. Alabaina, Razetok (2017) dioen moduan, gizarte kapitalistan nagusi den soldatapeko lanak ez ditu aurreko ezaugarriak betetzen. Izan ere, soldatapeko lana kapitalaren edo estatuaren menpekoa da, eta langileak, beren enplegu emaileen menpekoak.
2022
‎Lan horren xedea ez da horri esker lortuko duen amaierako produktua, gero bizitzea ahalbidetuko dion soldata irabaztea baizik. Hala ere, azpimarratu beharra dago lan indarra ez dela beti merkantzia izan; lana ez da beti soldatapeko lana izan. Kapitalismoan, ordea, langile libreak bere burua saldu behar dio, zatika, kapitalista bati.
2023
‎" Horrelako etxeko lanetan ez dut nire burua ikusten luzera begira... Ez dut nire burua horrelako lanetan ikusten batez ere ondo baloratuta ez dagoelako eta nahiago dut erakunde edo enpresa batean lan egin, adibidez.
‎7. irudian ikus daitekeen bezala, musikaz gain beste lanik ez duten musikariak, eta musikari lotutako beste lan bat duten musikariak dira baikorrenak A7ri dagokionez. Haien medianak 5 eta 6 dira hurrenez hurren.
‎Musikari gazteenek musikari helduenek baino espektatiba hobeak dituzte. Beste lanik ez duten musikariek beste lan bat dutenek baino etorkizuneko espektatiba hobeak dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia