Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2010
‎Irakaslearen komunikazio gaitasunaz ari garenean, irakasleak komunikazio egoeretan izan beharreko ezagutzatik, azturetatik eta trebetasunetatik harago doa (Fernández, 2000). Gaur egungo irakaslearen lana ez da kontzeptuen eta ezagutzaren transmisio soila, irakasleak gidatzaile dinamikoa izan behar du ikaslearen irakaskuntza ikaskuntza eremuan. Hortaz, irakasleak era egokian komunikatzeko zer esan, eta batez ere, nola esan eta zer baliabide erabili horretarako izan behar du kontuan.
2012
‎Beste batzuetan «color field» esan zaio, hau da, kolore zelaia, edo «instalazio piktoriko»tzat jo izan dute. Baina esan daiteke haren lana ez dela soilik hori, kontzeptualismora gerturatzen da baina artearen funtzio estetikoa baztertu gabe, kolorea eta argia haren proposamenaren oinarrizko elementuak direlarik. Gure inguruko kode edo objektuak hartu eta tradizionalki eduki duten zentzua aldatzen die beste marko ezberdin batean txertatuz; eguneroko objektuak berriro definitu egiten ditu:
‎Itzulpena, beraz, norbanakoaren berrinterpretatzeko gaitasunean oinarritzen da. Itzulpen lana ez egiteak aukerak galaraz ditzakeen bezala, itzulpen lana egitearen emaitza baliabideak maximizatzea, berdin mantentzea edo galtzea izan daiteke, eremu ezezagunagoan egiten den inbertsioa den heinean, itzulpenak beti baitakar arriskua.
2013
‎Nietzsche eta haren lana ez dira gauza bera, haren bizitza eta pentsamenduen arteko distantziak erakutsi bezala. Eta, hala eta guztiz ere, ez ditugu aurkaritzat hartu behar, kontrara baizik.
‎–bere lana ez, ordea?.
2017
‎Izan ere, oro har, gizonezkoek dute erabateko eskuragarritasun laborala, beren lan arloa lan eremu ordainduari mugatzen baitzaio gehienetan. Emakumeen kasuan, lana ez da lan eremu ordainduaren sinonimoa, zaintza eta etxeko lanen ardura nagusiak emakumeen ardurapean segitzen baitu (Martin, 2005). Gidari batzuen kasuan, ordutegiek emakumeei arazoa bereziki sortzen dietela jabetuta ere, lanbidearen izaera genero aldetik neutroa dela aldarrikatzen dute.
2022
‎Lan horren xedea ez da horri esker lortuko duen amaierako produktua, gero bizitzea ahalbidetuko dion soldata irabaztea baizik. Hala ere, azpimarratu beharra dago lan indarra ez dela beti merkantzia izan; lana ez da beti soldatapeko lana izan. Kapitalismoan, ordea, langile libreak bere burua saldu behar dio, zatika, kapitalista bati.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia