2016
|
|
3.6 Informazioa
|
zer
kazetarik landu duen isilpean gorde behar izanez gero, sinaduran ez dira agertuko haren inizialak, baizik eta« Erredakzioa». Izan ere, inizialak gertakarien kronikan behar den anonimotasunarekin lotzen dira.
|
|
Horrenbestez, inork ezin dezake exijitu hedabideek gertakari jakin batzuen jarraipena egitea. Publikagarria
|
zer
den eta zer ez den erabakitzea, Erredakzioari eta Erredakzioko organoei dagokie.
|
|
Horrenbestez, inork ezin dezake exijitu hedabideek gertakari jakin batzuen jarraipena egitea. Publikagarria zer den eta
|
zer
ez den erabakitzea, Erredakzioari eta Erredakzioko organoei dagokie.
|
|
Aurrerakuntza terapeutiko eta farmakologikoez eta aurkikuntza zientifikoez informatu baino lehen, sinesgarritasuna egiaztatu behar da. Albistean, garapenaren eta aplikazioaren zein fasetan dauden zehaztuko da, eta ustez
|
zer
onura ekarriko dieten zientziari eta herritarrei. EiTBn ez da informaziorik emango produktu miragarriez edo terapia pseudozientifkoez, baldin eta ez bada ohartarazten osasunerako ekar dezaketen kalteaz, arriskuaz edo eraginik ezaz.
|
|
Konexioaren hasieran, zuzeneko emankizuna eragin duen informazioak
|
zer
garrantzi eta zer berezitasun dituen azalduko da. Oro har, espazioari eta denborari buruzko erreferentziak eman behar dira, hala nola «minutu gutxi barru hasiko da plaza honetan bertan...», «une honetan euria ari du hipodromoan...», eta abar.
|
|
Konexioaren hasieran, zuzeneko emankizuna eragin duen informazioak zer garrantzi eta
|
zer
berezitasun dituen azalduko da. Oro har, espazioari eta denborari buruzko erreferentziak eman behar dira, hala nola «minutu gutxi barru hasiko da plaza honetan bertan...», «une honetan euria ari du hipodromoan...», eta abar.
|
|
Kale inkestarako aukeratzen den tokiak edo inguruneak asko baldintza dezake
|
zer
iritzi jasotzen den. Aintzat hartuko dute hori EiTBko kazetariek, horrelako informazio materiala grabatzeko lekuak hautatzerakoan.
|
|
Kasu guztietan, albistearen ezaugarri nagusiak berehalakotasuna eta laburtasuna dira, eta galdera hauei erantzun behar zaie:
|
zer
, nork, noiz, non, nola eta zergatik.
|
|
Ezin bazaie galdera guztiei
|
zer
, nork, noiz, non, nola eta zergatik erantzun, ez da inolako espekulaziorik egin behar, batez ere gertaeraren kausei dagokienez. Halako kasuetan, galdera oraindino erantzun barik dagoela azalduko da.
|
|
Elementu multimediak baliabideak dira; ez dago nahitaez erabili beharrik. Albistean bideoak, irudiak, audioak, grafikoak eta beste elementu batzuk zentzurik gabe pilatzea,
|
zer
gertatu den ulertzeko lagungarria izan beharrean, oztopoa izan daiteke.
|
|
Kontakizun hori osatzeko, kazetariak ihes egin \a behar dio protagonismoari. Elkarrizketaren formatua aukeratzea, nor elkarrizketatuko duen,
|
zer
galdetuko dion, nola arituko den berarekin, eta elkarrizketak nondik nora joko duen, informazioaren profesionalari dagokio. Hortik aurrera, elkarrizketatuak erakarri behar du ikus entzuleen arreta.
|
|
Kazetariak elkarrizketaren inguruko xehetasun guztiak azaldu behar dizkio elkarrizketatuari (formatua, tonua edo erregistroa, aurreikusitako iraupena...), eta
|
zer
gai jorratuko diren ere aurreratuko dio, baina ez dauka zertan eman galderak aldez aurretik, eta ez du onartu behar debekurik edo mugarik gaien inguruan.
|
|
Interpretazioa eta iritzia ez dira nahastu behar. Kroniketan iritziak albo batera utzi behar dira;
|
zer
gertatu den kontatzeari eman behar zaio lehentasuna.
|
|
Kroniken bitartez
|
zer
gai landuko den hautatzea EiTBren informazio eskaintzaren funtsezko ardatza da: gai lokalak edo nazioartekoak, politika, gizartea, kirolak edo kultura.
|
|
Kronikariak,
|
zer
gertatzen ari den azaltzeaz gain, hitz egiteko aukera eman behar die protagonistei eta lekukoei.
|
|
1.1 EiTBren eta bertako profesionalen sinesgarritasuna egunez egun eraikitzen da. Informazioa nola bilatzen dugun eta informazio iturriekin
|
zer
nolako harremanak ditugun, halakoa izango da informazioaren kalitatea
|
|
Azpiko tauletan laburbildu da
|
zer
teknika erabili behar den emisioko hizkuntzan ez dagoen material mota bakoitza eskaintzeko. Aukera bat baino gehiago daudenean, lehentasunaren arabera ordenatu dira.
|
|
6() Irakurri 2.10 puntuan (beherago)
|
zer
tratamendu ezberdin ematen zaien euskarari eta hirugarren hizkuntzei.
|
|
Albisteetan informazio hauek lehenetsiko dira: gertakariak
|
zer
ukitu duen; zenbat diren biktimak, kaltedunak eta arriskuan dauden pertsonak; kalte materialak; arrazoiak eta erantzukizunak, eta larrialdi zerbitzuen lana.
|
|
1.1 Komunikabide baten eskaintza interaktiboak audientziaz
|
zer
kontzeptu duen erakusten du: edo ikusleak/ entzuleak/ zibernautak, edo kontsumitzaileak, edo herritarrak.
|
|
edo ikusleak/ entzuleak/ zibernautak, edo kontsumitzaileak, edo herritarrak. Audientziarekin
|
zer
harreman duen ere agertzen du, alegia, parte hartzea arrazoi zibiko, ludiko, intelektual, emozional edo ekonomiko batengatik bultzatzen duen.
|
|
52 art. Informazio zerbitzuetan lan egiten duten profesionalak, nagusiki, arloka banatuko dira
|
zer
|