2003
|
|
Tratamendu anbulatorioa. Aurretiaz izendatutako zentrora
|
joan
beharkokikoari, edari alkoholdunen, droga toxi dira neurri horren menpe dauden gizabanakoak. Bertan, adituen laguntza jasoko dute, eta han izan dira adituek eurek ezarritako aldietan.
|
|
Kasuan kasuko ikastegira erregulartasunez
|
joan
beharra, baldin eta interesdunak nahitaezko hezkuntza oinarrizkoa egin behar badu. Epaileari egiaztatu behar zaio erregulartasunez joate hori eta, hala denean, ez joateak justifikatu behar zaizkio, horretarako eskaria egiten den guztietan.
|
|
Gazteak, orduan, ikuspegi soziologikotik zein psikologikotik berezitasunak aurkezten baditu, justiziaz berezitasun horiek kontuan eduki dira zigor erantzuna ematerakoan eta, aldi berean, zehapena hezkuntza tresna gisa erabiltzeko aukerak erantzun juridikoaren nondik norakoa baldintzatu luke. Eta, ildo horretatik, txalotzekoa dena, hain justu ere, 5/ 2000 LOren Zioen Adierazpena (7 lerrokada)
|
joan
da hauxe aldarrikatzen duenean: «(?) Arauak hausten dituen adingabeari erreakzio juridikoa zuzentzen zaio, eta erreakzio horrek esku sartze hezitzailea izan nahi du, indar berezikoa, adinekoen zigor zuzenbidearen osterantzeko xede funtsezkoak beren beregi baztertuz, hala nola, egintzaren eta zehapenaren artean proportzioa izatea edota arauen jasotzaileei larderia eragitea.»
|
|
Egunete hezkuntzako zenbait jarduera burutan adingabearen gizarte hezkuntzako proiektuaren mamia gauzatzea. Dena den, adingabea
|
joan
daiteke beste toki batzuetara ere, aisialdiko nahiz kulturako beste baliabide batzuk erabiltzeko. Hortaz, adingabeari neurri hau ezartzen zaionean, adingabe horrek bere etxean edo familiaren etxean izan dezake oraindik bizilekua, edo, bestela, harrerako erakundean.
|
2004
|
|
Bestalde, alderdiak ez du hitzik eman behar edo zinik egin behar edukiari buruzko agiri, dez, inguruabar hori egiaztatzeko zama du. Horrekin bat etorriz, auzitegiei ahal eta beste idazki eta tresna horien berri izan ez duelako edo horiek lortzea ezinezko izan zaiolako; baina, horren ormena eman zaie agiriak kontuan hartzea komenigarri ez dela erabakitzeko, baldin eta, jarduna aurrera
|
joan
ahala, egiaztatu ez badira agirion berri ez izatea eta horiek lortzeko ezintasuna. Agiria aurkeztean gaitzustea edo prozesua luzatzeko asmoa dagoela erabakiz gero, auzitegiak isuna ere ezar dezake.
|
|
Epaitegi edo auzitegiko egoitzan zitatuak izan diren pertsonen agerraldia ezinezkoa edo oso nekeza bada, distantzeko arrazoiren batengatik, orduan batzia,
|
joan
etortzeko zailtasuna, nahiz alderdiaren, lekukoaren edo adituaren beraren inguruabarrengatik, edota ankarrik eska daiteke laguntza judiziala aurreko lerrokadako froga egintzak burutzeko.
|
|
Ikustaldira
|
joan
behar direnetatik edozeini ezinezko bazaio zehaztu egunean bertara joatea, ezinbesteko kasua edo antzeko garrantzia duten zioetatik beste edozein dela medio, orduan berehala adieraziko dio hori auzitegiari, arrazoia edo zioa behar bezala egiaztatuz, eta auzitegiari eskatuko dio edo ikustaldirako beste data bat zehaztea edo egoera hori aintzat hartzen duen ebazpena ematea.
|
|
Epaiketa ekitaldira
|
joan
behar dutenetatik edozein ezin bada horretan agertu, ezinbesteko kasuaren ondorioz edo antzeko garrantzia duten zioetatik beste edozeinen ondorioz, eska dezake epaiketarako beste data bat zehaztea. Eskabide hori 183 artikuluan xedatutakoaren arabera gauzatu eta ebatziko da.
|
|
2 Kasuan kasuko inguruabarrak kontuan izanik, auzitegiak uste badu ez dela zuhurra alderdi eta euren abokatuei baimena ematea, egoitzan egiteko den adierazpenera
|
joan
daitezen, lekukoak zein erantzun eman eta erantzun horiek helaraziko zaizkie alderdioi, hiru eguneko epean; epe horretan, alderdiek beste galdera osagarri batzuk egin diezazkiokete lekukoari, eta argibide egokiak eska diezazkiokete, 372 artikuluan xedatutakoaren arabera.
|
|
Lekukoek ezin izango dute euren artean komunikaziorik izan, eta batzuk ezin izango dira besteen adierazpenetara
|
joan
.
|
|
Halakoetan, idatzagiriari batuko zaio galdeketa proposatu duen alderdiak eginiko galderen zerrenda, baldin eta horrek hala eskatu badu galdeketa ekitaldira
|
joan
ezin izateagatik. Auziaren gaineko ardura duen auzitegiak adierazi du galderak egokiak direla.
|
|
2 Eskabidea kontuan hartuta, auzitegiak aginduko du ezkontideei agerraldirako zitazioa egitea, eta Fiskaltzari ere bai, seme alaba adingabeak edo ezgaituak egonez gero; agerraldi hori hurrengo hamar egunetan egingo da. Agerraldi horretara
|
joan
behar da demandatutako ezkontidea, bere abokatuak lagundurik eta bere prokuradoreak ordezkatuta.
|
|
Inguruabarren arabera hori komeni bada, eta alderdietatik edozeinek hala eskatzen badu, auzitegiak agin dezake, probidentzia bitartez, enkantea aldi berean iragartzea eta egitea, epaitegi betearazlearen egoitzan, eta, exhorto bitartez, enkantera ateratako ondasun higiezin guztiak edo batzuk epai barrukazioarekin, aldi bereko enkanteak egiti desberdinetan egon eta barruti horietako epaitegi batean edo batzuetan. Halakoetan, posturagileak askatasunez
|
joan
daitezke enkantea egiteko egoitzetatik edozeinetara, eta auzitegi betearazleak ez du errematea onetsiko, edozein komunikabideren ondorioz egoitza guztietan egindako posturen berri izan arte. Auzitegi betearazleak buruz buruko zitazioa egingo die postura bera egin duten posturagileei, auzitegian agertu eta euren artean lizitazio ebazlea egin dezaten, posturen arteko berdinketa ezin izan bada hautsi telefono bidezko komunikazioarekin, nahiz beste edozein motatako komunitean.
|
|
Itsasontziko kapitainak, ezbeharraren kasuan eta bere burua erantzukizunetik askatzeko, eskotilak ireki nahi baditu, zama ondo zamatu dela erakusteko, epailearen lizentzia eskatuko du, eta bere aldetik egintza horretara
|
joan
behar den aditua izendatuko du.
|
|
1 Ikustaldia egin ondoren magistraturen bat ezinduta geratu bada, eztabaida eta botaziora
|
joan
ezin dela, berorrek botoa emango du idatziz, arrazoituta eta sinatuta, eta zuzenean igorriko dio auzitegiko buruari. Halakoetan, magistratuak ezin badu idatzi edo sinatu, idazkari judizialaz baliatuko da.
|
|
2 Magistratu ezinduak ezin badu modu horretan ere botorik eman, auzia erabakiko dute ikustaldira
|
joan
diren gainerako magistratuek, horiek nahiko badira gehiengoa osatzeko. Ez badira nahiko, beste ikustaldi bat egingo da, aurreko ikustaldian izan direnekin eta ezinduak ordeztu behar dituztenekin; kasu horri lege honen 190 artikulutik 192.erakoetan xedatutakoa aplikatuko zaio.
|
|
2 Adostasunik lortu ezean, bat ez etortzea ebatziko da, beste ikustaldi baten bidez, aurreko ikustaldira
|
joan
ziren magistratuak, gehi beste bi bertan agertuz, bakoitia izan bada bat ez datozenen kopurua, eta gehi beste hiru, bikoitia izan bada hori. Halakoetan, honako hauek bilduko dira; lehenik, sala edo ataleko burua, lehenago bertan izan ez bada; bigarrenik, auzia ikusi ez duten eta sala berekoak diren magistratuak; hirugarrenik, audientziako burua; eta, azkenik, gainerako sala zein ataletako magistratuak, jurisdikzio ordena berekoek lehentasuna dutela, gobernu salak erabaki hurrenkeraren arabera.
|
|
Hirugarren deialdirako epea igaro bada inor aurkeztu gabe, edo adierazten bada jarauntsia erreklamatzera
|
joan
direnek horretarako eskubiderik ez dutela, jarauntsia betegabe gisa hartuko da, eta, Fiskaltzak hala eskatuta, legeen araberako destinoa emango zaio.
|
|
Egin eginean ere, mende batetik gorako esperientzia juridikoa aprobetxatu behar da; baina prozesu zibilari buruzko kode berria ere beharrezkoa da, lege zaharraren katramila izugarriek, bata bestearen atzetik egindako ukituek eta xedapen bitxiek sortutako egoera gainditzeko. Lege berria behar da, batez ere,
|
joan
den mendeko legearen arabera konponezin edo konpongaitz ziren arazo askori aurre egin eta erantzuteko. Baina, biletan jasotako balio iraunkorreko prin batez ere, prozedura zibilari buruz lege berria behar da, horrek egiazkotasunez adierazi eta gauzatu behar baitu babes judizial eragingarriaren konpromisoak dakarren pentsaera aldaketa nabaria.
|
|
Behar den moduan zitatuak izan direnak agerraldira
|
joan
ez badira, ez euren kabuz, ez ahaldunaren bidez, ezin izango dute gora jotzeko errekurtsorik jarri, epaileak aurreko lerrokadan xedatutakoaren arabera emandako autoaren aurka.
|
|
1 Hirugarrenak izanez gero eta jardunak horiei kalte egin ahal badie, zitazioa egin zaie, nahi izanez gero bertan ager daitezen; horri kalterik egin gabe, beste edonor
|
joan
daiteke bertara, uste badu gaian berak ere interesa izan dezakeela.
|
|
...stuak egiaztatzea, orduan itsasontziko kapitainak, deskarga portura heldu eta hurrengo hogeita lau orduetan, aipatu kodearen 670 artikuluak zehaztu moduan, protestaren idazkia aurkeztuko dio epaileari; bertan, bidaian gertatutako guztiari buruzko zerrenda egingo du, Nabigazio Egunkaria aipatuta; eskotilak irekitzeko lizentzia eskatuko du; eta aditu bat izendatuko du, egintza horretara bere aldetik
|
joan
dadin.
|
|
Agerraldira, alderdi betearazleak edo exekutatuak gonbidatutako pertsonak
|
joan
daitezke, eta agertutako horiek guztiek proposa dezakete betearazpeneko ondasunak diru bihurtzeko edozein modu; agertutakoek aurkez dezakete, orobat, pertsona zehatz bat, pertsona horrek bere burua eskaintzen duela ondasunak eskuratzeko, enkante judizialean ustez lortuko den prezioa baino handiagoa zainpean jarriz edo horren fidantza emanez. Halaber, alderdi betearazlearen eskubidea asetzeko beste modu batzuk ere aurkez daitezke.
|
|
Norbait, gaixotasunaren ondorioz edo beste arrazoi baten ondorioz, ezin bada Erregistrora
|
joan
, eta inskribatzeko moduko adierazpen bat egin behar badu, adierazpen hori zein tokitan egin behar eta toki horretara joango da arduraduna, hala denean idazkariaren laguntzarekin.
|
|
Erregistro Zibileko medikuak edo hurbilen dagoen ordezkoak, ordezko hori bi kilometro baino gehiagotara dahar eta gaitasun berberak dituen norbaigoen herrian bizi bada, adieraz dezake ezin dela bertara
|
joan
. Egiaztapena, kasu horretan, arduradunak edo bake epaileak aukeratu bezala egingo da, alegia, berorrek, arlo horretan betebetek, edo, haren erantzukizunpean, gai diren bi eskuordek egingo dute; emaitza eginbidearen bidez akta bananduan jasoko da.
|
|
Erregistro Zibileko medikuak edo hurbilen dagoen ordezkoak, hori bi kilometro baino gehiagotara dagoen herrian bizi bada, adieraz dezake ezin dela bertara
|
joan
, eta egiaztapena eginbidearen bidez akta bananduan jasoko da, gai diren bi pertsonak emandako informazioaren bidez, horiek erditzean izan badira edo horren berri ziurra badute.
|
|
Testua, gure aurreko argitalpenetan ohikoa denez, elebiduna da, gaztelania euskara, bi zutabetan moldatua. Osagarri ditu erabiltzaileak aurkibide analitikoak, gaztelania euskara eta euskara gaztelania, testuan zehar kontzeptuen
|
joan
etorriak ez ezik, hizkuntzen arteko abiaburuak ere atzemateko tenorean. Hortaz, berehala aurki daiteke, gaztelaniatik zein euskaratik abiatuta, beste hizkuntzaren ordaina eta artikuluaren barruko kokaera.
|
2005
|
|
Esanak esan, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideen aldeko elkarteek toki esanguratsua lortu dute gizartean. Euren helburuak, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen interesak babestea eta defendatzea, alegia, gero eta hobeto lortzen
|
joan
direnez, gero eta onartuagoak izan dira kontsumitzaileen artean.
|
|
Kontsumitzaileen aldeko elkarteak ugaritzen, eraginkorrago bihurtzen eta euren lana ezagutarazten
|
joan
diren hein berean, erakundeekren funtzioa da herritarrei, kontsumitzaileei eta erabiltzaileei jakinaraz kontsumo bulegoak edo KIUB ak ere ireki dituzte hiri eta auzoetan, kontsumitzaileen eskubideak hobeto defendatzeko helburuarekin. KIUB ak Kontsumitzailearen Informaziorako Udal Bulegoak dira, eta eutea zer egin behar duten dauzkaten eskubideak defendatzeko; baita, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen kexak, salaketak eta erreklamazioak jasotzea eta erakunde edo organo eskudunei bidaltzea.
|
|
Bere lanaren kalitatea ziurtatzeko, gizakiak antzinatik izan du ekoiztutakoa markatzeko beharra. Dena dela, markak inoiz ez bezalako garrantzia hartzen
|
joan
dira, batez ere XX. mendeko bigarren erditik aurrera.
|
|
50eko eta 60ko hamarkadan egiten zen publizitateak produktuari buruz hitz egiten zuen; marka bigarren mailan gelditzen zen. Apurkaapurka, baina, izena izana baino garrantzitsuagoa bihurtzen
|
joan
da, eta gaur egun marka produktuaren gainetik jarri da. Fernando Conde Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko irakasleak 2004ko Donostiako Udako Ikastaroetan zioen bezala:
|
|
Arazo ugarirekin bada ere, apurka apurka elkarte hauek ugaritzen eta indartzen
|
joan
dira; hain zuzen ere, gero eta eraginkorragoak direlako, eta, ondorioz, kontsumitzaileek konfiantzaz ikusten dituztelako. Zentzu honetan, gogoangarria da espainiarren %62ak konfiantzaz ikusten dituztela.
|
|
Agiria pribatua izanez gero, erregistratzaileak adierazi behar du sinadurak legitimatuta daudela edota alderdiak zuzenean nahiz ahaldunen bidez
|
joan
direla berarengana, horiek ezagutzen dituelako eta aurkeztu zaion eskabidearen oinean jarritako sinadurak kautoak direlako fede emanez; erregistratzaileak ezagutzen ez baditu interesdunak edo horien ahaldunak, eurekin batera bi lekuko ezagunek sinatu behar dute idatzoharra eskatzeko eskabidea, horiek egintzan agertuz eta haien sinaduren legitimatea ziurtatuz.
|
|
Ohar horren aurreko idazkunak ezereztu ahal izateko, agerrarazi behar da interesdunei zitazioa egin zaiela legeak ezarri bezala eta horiek zuzenean edo ordezkari bidez
|
joan
direla ordainketara, edota kasuan kasuan, prezio osoa nahiz beharrezkoa zen zatia zainpean jarri dela. Tituluan zehaztuko da zeintzuk diren ezereztu behar diren idazkunak eta zeintzuek iraungo duten, Erregistroko datuak aipatuz.
|
|
d) Lizentzia erabiltzeak esan nahi du erregistratzaileak ez duela bulegora joateko betebeharrik, baina nahi izanez gero,
|
joan
daiteke, karguaren eginkizunak betetzeko.
|
|
Bisita egiten duen funtzionarioa edozein izanda ere, berak proposatutako idazkariarekin batera
|
joan
behar da.
|
2006
|
|
4 Xedapen iragankor honetan aipatu konkurtso prozeduretatik edozeinetan hitzarmen proposamenak egiten badira lege hau indarrean jarri eta gero, aipatu legearen 99 eta 100 artikuluetatikuluan, 118 artikuluko 3 paragrafoan eta 121 artikuluko 4 paragrafoaren biko betekizunak bete dituzte proposamenok. Kasuan kasuko prozeduran proposamen horien izapideak egin eta onestean, lege honetako 103 argarren idatz zatian ezarritakoa aplikatuko da, eta ulertu behar da idatzizko atxikipenak aurkezteko epea hasi dela hitzarmen proposamena aurkeztu denean, eta amaitzen dela berori onestekokoan, salbu eta sozietateen ordainketa batzara
|
joan
direnen zerrenda egindaetendura nahiz porrot kasuak izanda, hitzarmena batza egin gabe onetsi behar denean; halakoetan, epea izango da kasuan kasuko prozeduran atxikipenak aurkezteko ezarri dena.
|
|
Epailearen jurisdikzioa hedatzen da epaitu aurreko administrazio edo lan arazoetara, baldin eta horiek zuzeneko lotura badute konkurtsoarekin, edo beharrezkoa bada arazook ebaztea, konkurtso prozedura ondo
|
joan
dadin.
|
|
Aurkakotasuna aurkezteko legitimazio aktiboa izango dute, konkurtso administrazioak, batzara
|
joan
ez diren hartzekodunek, bertan botoa legearen kontra galdu dutenek, eta gehiengoak onartutako hitzarmen proposamenaren aurkako bota eman dutenek, bai eta, aurretiazko hitzarmen proposamenaren kasuan, horri atxiki ez zaizkion hartzekodunek ere.
|
|
1 paragrafoaren azken lerrokadan ezarri kasuan salbu, aurkakotasunaren oinarria ezin izan daiteke batzaren eraketari nahiz batza egiteko moduari buruzko lege haustea, baldin eta berori aurkeztu duena batzara
|
joan
bada eta
|
|
2) Konkurtsoko epailearekin eta konkurtso administrazioarekin lankidetzan jarduteko eginbeharra bete ez dutenean, konkurtsoaren intereserako beharrezko informazioa edo informazio egokia eman ez dietenean edota hartzekodunen batzara
|
joan
ez direnean zuzenean edo ahaldunaren bidez.
|
|
Zorduna pertsona fisikoa izanik hil egin bada, Pro Legeko 156 artikuluan ezarri ikerkezedura Zibilaren Legean oinordetzari buruz ezarritako arauak aplikatuko dira. Pertsona juridikoa izanik, bera non dagoen jakiterik ez badago, epailea erregistro publikoetara
|
joan
ahal izango da, erakundeko administratzaileak edo ahaldunak zeintzuk diren zehazteko, eta erakundea pertsona horien bidez epatzeko. Epaileak zorduna epatzeko bide guztiak agortu dituenean, konkurtsoa onartzeko autoa eman dezake, hartzekodunek emandako agiri eta alegazioetan eta onarpen fase horretan egindako ikerketetan oinarrituz.
|
|
Behar bezala agertu ez diren hartzekodunek epaitegiari eskatu ahal diote euren kredituei buruzko autoetan jasotako agiri eta txostenak aztertzea, eta, horretarako, epaitegiko idazkaritzara
|
joan
daitezke, zuzenean edo abokatu nahiz prokuradorearen bidez; horiek ez dira bertaratu behar izapide hori egiteko.
|
|
1 Konkurtsoaren izapideak gauzatu bitartean, pertsona juridiko zordunarensartze edo etetearen ondorioz jardunbidearen gain sortutako ondoreei kalterik egin gabe, eta likidazio fasea irekitzea organoei eutsiko zaie, horien administrazio eta xedatze ahalmenen eskugatik administratzaile edo likidatzaileen kargu uztea adierazten denean izan ezik. Konkurtsoko administratzaileak kidego organoen bileretara
|
joan
daitezke eta bertan botoa eman dezakete.
|
|
Aurreko paragrafoan ezarri etetea aplikatuko da, orobat, mugikortasun geografikoa dakarren lekualdaketa kolektiboa erabakitzen denean, baldin eta jatorrizko lan zentroa zein probintziatan egon eta probintzia berean, zentro horretatik 60 kilometro baino gutxiagora badago lan zentro berria; betiere, ez da beharrezkoa izango baldintza horiek betetzea,
|
joan
etorria egiteko, gutxienez, eguneko lansaioaren ehuneko hogeita bosta baino gehiago behar denean.
|
|
Konkurtso Legea nahiz Konkurtsoa Eraldatzeko Legea edota bilduma honetako beste edozein testu elebidun prestatu eta argitaratzeko, hainbat betekizun gauzatu behar dira aldez aurretik. Arean ere, argitaratze unea arte izan diren azken lege eraldaketak jaso ez ezik, euskarazko testuan arreta bereziaz aztertu behar dira Euskaltzaindiaren gomendio eta erabakiak, Justizia Administrazioan gertatu beharreko euskararen normalizazioa eta hizkuntza arauei zor zaien begirunea bide beretik
|
joan
daitezen.
|
|
1 Inkomunikatua arreta egokiekin
|
joan
ahal izango da lege honen arabera hark zein eginbidetan esku hartu behar
|
|
askatasun printzipioa, aurkakotasun printzipioa, alderdi auzilarien arteko baldintza berdintasunaren printzipioa, eta publizitate nahiz ahozkotasun printzipioak. Hori ez litzateke bidezkoa izango, baldin eta instrukzio epaileak lekukoaren lehenengo iritziak isilpean jaso, eta, fideltasun handiagoarekin nahiz txikiagoarekin, iritzi horiek auzi paperetara bildu ondoren, lekukoa epaiketa ekitaldira agertzen bada, auzitegi epai emailearen aurrean eta eztabaidetara
|
joan
den jendearen aurrean, guztiz kikildurik eta eskuak lotuta, sumarioan egin dituen adierazpenak oroitarazi edo irakurtzen zaizkionean. Lekukoak beldur izango du, edozein kontraesan egiteagatik erantzukizun kriminala eskatu ahal zaiolako.
|
|
Magistratuak modu horretan ere ezin badu botorik eman, auziaren gaineko botoak emango dituzte ikustaldira
|
joan
diren ezindu gabekoek, eta, gehiengoa osatzeko behar beste magistratu izanez gero, horiek epaia emango dute.
|
|
delituak pertsegitu dituztenak eta horien gaineko epaitza eman du euren berezko ekimenarekin; berberak izan dira auzien instrukzioa egin dutetenak; erabateko ahalmena izan dute, fiskalaren irizpenak baztertzeko, eta hala egin dute sarritan, auzia gauzatzen dagoela nahiz behin betiko epaia emateko unean; euren iritziaren arabera kalifikatu dute delitua eta halaxe jarri dute zigorra, akusazioaren nahiz defentsaren ondorioak aintzat hartu gabe; eta, azkenik, auzialdiko absoluzioaren formula erabili dute, edo, gauza bera dena, prozedura epe-mugarik gabe irekita utzi dute, baldin eta, kondena ezartzeko frogarik izan ezean, euren aburuz sumarioko eginbide urri batzuek akusatuaren aurkako zantzuak sortu badituzte. Gizartea eta natura abiada berean
|
joan
behar dira: mailaz maila; ez, ordea, jauzika.
|
|
Epaileak, idazkariak, interesdunak edo horien eginkizunak betetzen dituztenek eta miaketara
|
joan
diren gainerakoek ere foliatu, zigilatu eta izenpetuko dituzte jaso diren liburu eta paper guztiak.
|
|
2 Fiskala falta epaiketetara joango da baldin eta horietara joateko zitazioa jaso badu. Hala ere, Estatuko Fiskal Nagusiak jarraibideak emango ditu herri interesa aintzat hartuta fiskalak epaiketara
|
joan
behar direnerako, betiere falta pertsegitzeko beharrezkoa denean ofendituak edo kaltedunak salaketa egitea. Kasu horietan, salatzaileak epaiketan adierazpena egiten duenean salatutako egitateak baieztatuz, adierazpen horrek akusazioaren balioa izango du, egitateok kalifikatu ez arren edo zigorra ezarri ez arren.
|
|
Epaiketa bakoitzaren inguruan, eguneroko akta egingo da, eta, bertan, jarduna adieraziko da argitasunez eta laburtuta; akta hori sinatuko dute epaiketara agertu diren eta sina dezaketen guztiek, eta, ondore horretarako, epaileak beharrezko xedapenak hartu ditu, pertsona horiek akta egin arte bertatik
|
joan
ez daitezen.
|
|
Epaileak baimena eman ahal izango dio mediku forentseari, bere ordez hilotza altxatzera
|
joan
dadin; kasu horretan, jardunari txostena erantsiko zaio, eta, txosten horretan, deskripzio xehea jasoko da, hilotzaren egoerari, nortasun eta inguruabarrei buruz, eta, bereziki, egitate zigorgarriarekin zerikusia duten inguruabarrei buruz.
|
|
Kasuan kasuko audientziako fiskalak jakinez gero aurreko artikuluan adierazitako delituetatik bat egin dela, gertakariaren tokira
|
joan
dabera, edo bere mendeko batzuk bertara joateko erabakia hartuko du, eta, ondorioz, instrukzio epaileari laguntza emango diote egitateak modurik egokienean eta azkarrenean argitzeko, baldin eta larritasun bereko edo gehiagoko beste zeregin batzuek hori eragozten ez badute, betiere egokitzat jotako kasuetatik beste edozeinetan modu berean jarduteari kalterik egin gabe.
|
|
Froga egiteko epe-muga igaro ondoren, ikustaldia egiteko data zehaztuko da, eta horra
|
joan
ahal izango dira alderdiak eta horien defendatzaileak. Jarraian, auzitegiak intzidentea ebatziko du legezko epean.
|
|
Instrukzio epailea ebakuntza anatomikora ezin bada
|
joan
, polizia judizialeko funtzionario bati emango dio eskuordetza, eta auziko idazkariak emango du agertze horren fede, bai eta bertan gertatutako guztiarena ere.
|
|
Lekukoak adierazten badu, berari 446 artikuluan aipatu prebentzioa egiko epaiketa ireki aurretik zentzuzko eta behar besteko zioa badago haren heriotean, ezin dela agertu penintsulatik kanpora
|
joan
behar delako, edo, ahoztza edo ezgaitasun fisiko nahiz intelektualarengatik beldur izateko, orduan instrukzio epaileak errudunari jakinaraziko dio abokatua izendatu behar duela hogeita lau orduko epe-mugan, baldin eta halakorik ez badu; bestela, ofizioz izendatuko zaio abokatua, abokatu horrek gomendioak eman diezazkion lekukoaren adierazpena jasotzekotuko zaie egokitzat jotzen dituzten gal ekita... Epe hori igaro ondoren, epaileak zin egitea jasoko du eta berriro ere lekukoa aztertuko du, auzipetuaren eta horren abokatu defentsariaren aurrean, bai eta fiskalaren eta kereila jartzailearen aurrean ere, baldin eta azken horiek ekitaldian egon nahi badute; kasu horretan, horiei ahalbidederak egitea, salbu eta epaileak galdera batzuei ematen dienean, ageri agerian desegoki izateagatik.
|
|
467 artikuluko 2 lerrokadan aipatu kasuan, aditu ekitaldira
|
joan
ahal izango dira kereila jartzailea, halakoa izanez gero, bere ordezkariarekin batera, eta auzipetua, hori ere bere ordezkariarekin batera, nahiz eta espetxeratuta egon; kasu horretan, epaileak aurreneurri egokiak hartuko ditu.
|
|
Eragiketetara edo azterketetara
|
joan
diren alderdiek eurek komenigarritzat jotako oharrak adieraz diezazkiekete adituei, eta horiek guztiak eginbidean jasoko dira.
|
|
Behin azterketa eginda, adituak, eurek hala eskatzen badute, epaileak zehaztutako tokira
|
joan
ahal izango dira, guztiz beharrezkoa den denborarako bakarrik, ondorioak eztabaidatu eta idazteko.
|
|
Ikustaldia zehaztutako egunean egingo da, alderdiak bertara
|
joan
edo joan ez; zehaztapena egunaren eta ikustaldi egunaren artean ezin dira hamar egun baino gehiago izan. Fiskaltza nahitaez joan da, berak esku hartzen duen auzi guztietan.
|
|
Ikustaldia zehaztutako egunean egingo da, alderdiak bertara joan edo
|
joan
ez; zehaztapena egunaren eta ikustaldi egunaren artean ezin dira hamar egun baino gehiago izan. Fiskaltza nahitaez joan da, berak esku hartzen duen auzi guztietan.
|
|
Ikustaldia zehaztutako egunean egingo da, alderdiak bertara joan edo joan ez; zehaztapena egunaren eta ikustaldi egunaren artean ezin dira hamar egun baino gehiago izan. Fiskaltza nahitaez
|
joan
da, berak esku hartzen duen auzi guztietan. Eta ezin izanrogoko errekurtsorik jarri gabe, aurkezgo da etendura erabaki inolako zioren ondorioz, eta erabat ezetsiko dira, getutako etete uzi guztiak.
|
2007
|
|
Gobernuko kideak ganberen eta batzordeen bilkuretara
|
joan
daitezke, eta kideok haietan ahalmena dute beraiek esan beharrekoa entzun dadin; halaber, kideok eskatu ahal izango dute beraien sailetako funtzionarioek haietan informazioa ematea.
|
|
Beharrezko neurriak hartzea, edo zailtasunak daudenean kasuan kasuko laguntza eskatzea, euren seme alabek edo tutoretzapekoek derrigorrezko irakaskuntzak egin ditzaten eta klasera ohikotasunez
|
joan
daitezen.
|
|
Zentroko eskola kontseiluaren eztabaidetara
|
joan
ahal izango dira pertsona bakarreko gainerako organoak, hitz egiteko aukerarekin baina botorik gabe, baldin eta organo horiek deitzen badira euren eskumeneko gaiei buruz informazioa emateko; organo horiek deitu dira barne araudiak ezarritakoaren arabera.
|
|
2 Aurkeztutako agiriek ondorioztatzen dituztenean alderdi politikoaren inguruko ez zilegitasun penalaren zentu hogei eguneko epean, ebazpen oinatzuzko zantzuak, Barne Arazoetarako Ministerioak Fiskaltzari emango dio horren berri, aurreko artikuluak aiparridun baten bidez; ebazpen horrekin batera
|
joan
behar dira zantzu horiek atzemateko dauden froga osagaiak.
|
|
Tartekariak laudoa emango du, agerraldiaren hurrengo hiru egun baliodunetan. Edozelan ere, aurretiaz bidezko frogak edo zuzenbidearen araberako frogak gauzatuko ditu; halako frogak direla-eta tartekaria lantokira
|
joan
daiteke, eta tartekariak enpresaburuaren eta administrazio publikoen beharrezko elkarlana eska dezake. Laudoa idatzizkoa eta arrazoitua izango da, eta zuzenbidearen arabera ebatziko du hauteskunde prozesuaren inguruko aurkaratzea, eta, hala denean, akta erregistratzearen inguruko aurkaratzea.
|
|
Halako enpresen artean daude finko izaerarik gabeko langile asko edo hemezortzi urtetik beherako langile asko dituzten jarduera sektoreetakoak. Halako kolektiboen artean daude euren jardueren izaeraren ondorioz, eta euren jarduerak ohikotasunez gauzatzeari lotuta, mugigarritasun etengabea dutenak, sakabanaketa nabarmena dutenak edo herri batetik bestera
|
joan
etorrian ibili behar direnak. Halaber, halako kolektiboen artean daude beste ingurabar batzuk dituztenak, baldin eta inguruabar horiek komenigarri egiten badute kolektibo horiek II. titulu horren aplikazio esparrura biltzea.
|
|
Afiliazio eta alta eskabide horiek, bai eta horiekin batera
|
joan
behar diren agiriak ere, aurkeztuko dira kasuan kasuko jarduera zein datatan hasi eta egutegiko hurrengo sei egunetan.
|
|
Era berean, erregelamendu orokor honen 32 artikuluko 3.2 idatz zatian ezarri epean, enpresaburuek Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari komunikatu dizkiote datu horien inguruko aldaketak, aldaketa horiek eragin dituen arrazoia kontuan hartu gabe. Halaber, enpresaburuek Diruzaintza Nagusiari komunikatuko dizkiote langileak lanera
|
joan
ez diren egunak; hala ere, lanera ez joatearen arrazoiak ez dira izan behar medikuak emandako bajak, gaixotasun arruntarengatik edo lanbide gaixotasunarengatik eta laneko edo lanetik kanpoko istripuarengatik, ezta kasuan kasuko lan arauek ordainsariak jasotzeko eskubidearekin baimendutako ez joateak ere.
|
|
Nazioak gero eta hurbilago du esparru politiko berria, eta, ondorenez, komeni da arautegia sakon eraldatzea, lan harremanen askatasun printzipioan oinarrituta, Mendebaldeko Europan, gure kulturako herrialdeetan nagusi diren sistema juridikoekin bat etortzeko. Ildo horretatik doa,
|
joan
ere, errege multzoa. Bada, ikuspegi instituzionala lege dekretu hau osatzen duen arauren aldetik, luzaezinak diren eguneratzeei ekin zaie, baina horien edukia osatzeko premia ahaztu gabe.
|
|
1) Afiliazio eskabidea eta horrekin batera
|
joan
beharreko agiriak aurkez daitezke, halaber, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren beste probintziakokeztu eta unitate edo bulego horrek eska zuzendaritza edo administrazio batean, edo azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 38 artikuluko 4 idatz zatian ezarri tokietan. Kasu horietan, afiliazio eskabidea eta horrekin batera joan beharreko agiriak zein unitate edo bulegotan aurbide eta agiri horiek bidaliko dizkio, egun berean edo hurrengo egun baliodunean, erregelamendu honen 33 artikuluko 1 idatz zatiaren arabera eskuduna den Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza edo administrazioari.
|
|
1) Afiliazio eskabidea eta horrekin batera joan beharreko agiriak aurkez daitezke, halaber, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren beste probintziakokeztu eta unitate edo bulego horrek eska zuzendaritza edo administrazio batean, edo azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 38 artikuluko 4 idatz zatian ezarri tokietan. Kasu horietan, afiliazio eskabidea eta horrekin batera
|
joan
beharreko agiriak zein unitate edo bulegotan aurbide eta agiri horiek bidaliko dizkio, egun berean edo hurrengo egun baliodunean, erregelamendu honen 33 artikuluko 1 idatz zatiaren arabera eskuduna den Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza edo administrazioari.
|
|
Artikulu honetan ezarritakoaren arabera langilea eszedentzian dagoen aldia antzinatasun ondoreetarako zenbatuko da, eta langileak eskubidea izango du lanbide prestakuntzarako ikastaroetara joateko; enpresaburuak deitu dio, ikastaroetara
|
joan
dadin, batez ere, berriro lanean hasten denean. Lehenengo urtean langileak lanpostua erreserbatua izateko eskubidea du.
|
|
b) Bi egun, semea edo alaba jaiotzeagatik, bigarren gradurainoko odol bidezko zein ezkontza bidezko ahaideen gaixotasun zein istripu larriarengatik, ospitaleratzearengatik edo heriotzarengatik. Baimena lau egun arte luza daiteke, arrazoi horiek direla-eta langileak
|
joan
etorriak egin behar baditu.
|
|
Bigarren deialdian, erabakiak baliozkoak izango dira, bertara
|
joan
diren jabe gehienek erabaki horien aldeko botoa eman badute, eta jabe horiek bertan dauden partaidetza kuoten erdia baino gehiago ordezkatzen badute.
|
|
Iraupenari bugean modu xehean araututako eskuratze eskubideek, eroslehentasunak eta atzera eskuratzeak euren esangura galdu dute; bestalde, eskubide horiek aplikatuz gero, jabetza nabarmen mugatzen da, eta jabeak errentamendutik urruntzen dira. Beraz, eskubideok orain egunean egokiagoa dela uste baita. ezabatzea egokia dela uste da, lurrak
|
joan
etorri askea izan dezan, egunean
|
|
Pisu bat hainbat jaberi badagokie indibisoan, horiek ordezkaria izendatuko dute, batzetara
|
joan
dadin eta botoa eman dezan.
|
|
Etxebizitza edo lokalaren gainean gozamena izanez gero, jabe soilari dagokio batzara
|
joan
eta bertan botoa ematea. Jabeak kontrakoa adierazten ez duen bitartean, jabe horren ordezkaria gozamenduna izango da; eskuordetza berariazkoa izan da, 17 artikuluaren lehenengo erregelako erabakiak hartu behar direnean, edo obra bereziak nahiz horien hobekuntza erabaki behar denean.
|
|
Liburu honetara bildutako testu guztien artean, hauxe da berriena,
|
joan
den urtean onetsi, Estatuko Aldizkari Ofizialean azaroaren hogeita zazpian argitaratu eta aldarrikatu baita. Indarrean ere, oraintsu jarri da, argitaratzetik sei hilabetera, eta horren jarduera praktikoa berrikuntzaren aldetik dator.
|
|
Batza, nahitaez, urtean behin bildu behar da, eta, erregela orokor gisa, baliozko erabakiak hartzeko, beharrezkoa da zenbakien gehiengoak edo gehiengo pertsonalak eta gehiengo ekonomikoak erabakiaren aldeko botoa ematea. Salbuespenez, zenbait kasutan, gaiaren garrantzia dela eta, ahobatezkotasuna behar da; beste batzuetan, alderantziz, gaiak garrantzi handirik ez duenez gero, eta jabeen jarduerarik ezak erakundearen jardunbidea oztopa ez dezan, nahiko da bertara
|
joan
direnen gehiengo soila. Lehendakaria batzako kideen artean aukeratu behar da.
|
|
Araubidea eskritura publikoan formalizatzea eratzailea dela ezarri da, eta nahitaezkoa da berori Jabetza Erregistroan inskribatzea; horrela eragotzi ahal izango da txandakako aprobetxamendu eskubideen eskualdaketak hastea, bai eskuesleak bai erregistratzaileak araubidearen legezkotasuna kontrolatu eta berori publiko egin aurretik. Horrela, eskuratzaileak, eskuraketa egin aurretik edo ondoren, Erregistrora
|
joan
ahal izango dira, eskuraketarenme osoa izango dute horren legezkota gain ezarritako araubideari buruz funtsezko informazioa jasotzeko, eta bersunari dagokionez.
|
|
Amaitzeko, ez da ahaztu behar Europar Batasunaren barruan eta Batasuneko herritartasunari dagokionez, Europar Batasuneko Oinarrizko Eskubideen Agiriko 44 artikuluaren eta EETren 21 eta 194 artikuluen arabera, Europar Batasuneko herritar guztiek, eta Europar Batasuneko estatu kide batean gizarte egoitza duten pertsona fisiko edo juridiko guztiek eskubidea dutela bakarka edo beste herritar edo pertsona batzuekin batera, zuzeneko eragina duen eta Europako Erkidegoaren esparrukoa den gai baten inguruko eskari bat Europako Parlamentuari aurkezteko (hau da, gai hauen inguruan: Europako herritartasuna, ingurumena, kontsumitzailearen babesa, pertsonen, ondasunen eta zerbitzuen
|
joan
etorri askea, barruko merkatua, lana eta gizarte politika, kualifikazio profesionalen aitorpena, etab.). Horretarako, Europako Parlamentuaren Erregelamenduak prozedura berezia ezarri du, 191 artikuluan eta hurrengoetan arautua.
|
|
Nolanahi den ere, Espainiako antolamendu juridikoa, zuzenbide konparatuari jarraituz, harago
|
joan
da, eta lehentasuna eman die ordezkaritzarik handieneko sindikatuei eta ordezkaritzarik handiena duten enpresa elkarteei; izan ere, horiei kideen interesen defentsa baino harago doazen eginkizunak eman dizkie, hau da, lan edo enpresa kolektibo osoaren interesen babesa eta ordezkaritza gauzatu behar dituzte. LANEren testuek eta 87 zenbakiko hitzarmenak ordezkaritzarik handiena duten erakundeei buruz hitz egiten dute.
|
|
Espainiako 1978ko Konstituzioan, konstituziogilea urrunago
|
joan
da: Espainia zuzenbideko estatu sozial gisa definitzeaz gain, osagai berria gehitu dio, demokratiko kontzeptua; modu horretan, zuzenbideko estatu sozial eta demokratiko gisa kalifikatu du Espainia.
|
|
Horrela ulertzen da konstituziogileak gai hori irekita uztea, garai historiko haietan adostasun ahalik handiena lortzeko. Horren eraginez, Konstituzioaz gain, autonomia erkidegoetako autonomia estatutuek, «konstituziotasun bloke» izenekoak, Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentzia garrantzitsuak eta, bizitza honetan ohikoa denez, denboraren
|
joan
etorriak zehaztu dituzte eskubide horren edukiak, mugak eta gaur egungo izaera. Hala ere, eredua ez dago itxita oraindik, eta autonomia estatutuen eraldaketak erabat itxita ez dagoen eztabaida abian jarriko du berriro.
|
|
1978ko konstituziogilea ez zen ausartu Oinarrizko Arauan zehaztutako lurralde ereduari izen bat ematen. Argi dago II. Errepublikan indarrean egon zen 1931ko Konstituzioko herrialde ereduaz harago
|
joan
nahi izan zuela, eredu hori ez zen eredu federalera iritsi, I. Errepublikako Konstituzio Proiektukoa ez bezala?, eta eredua itxi gabe utzi zuela. Baina konstituzioa hogeita bost urtez baino gehiagoz indarrean egon denez, gaur egun «autonomia estatu» gisa ezagutzen denak, gutxi gorabehera, printzipio eta giltzarri batzuei erantzuten die, besteak beste:
|
|
Modu berean, babesedo segurtasun guneak mugatu ditzake eta horietan egoteko baldintzak adierazi, eta leku jakin batzuetan indar publikoaren jarduera zaildu dezaketen pertsona jakin batzuk egotea debekatu dezake. Beharrezkoa bada, gobernu agintaritzak pertsona jakin batzuei eskatu ahal die bi eguneko aurrerapenarekin jakinaraztea ohiko bizilekua zein herritan izan eta horretatik kanpo egindako
|
joan
etorri oro. Pertsona horiek herri horretatik kanpo eramatea ere agin dezake beharrezko ikusten duenean, eta pertsona jakin batzuen bizilekua herri jakin batean edo euren baldintza pertsonaletarako egokia den lurralde batean aldi baterako finka dezake, baina azken kasu horietan arrazoi oinarridunak izan behar ditu erabakia pertsona horiek ordena publikorako duten «arriskutsutasuna» dela bide hartzeko, eta neurri horiek betetzeko beharrezko baliabideak eman behar ditu.
|
|
Espainiako Audientzia Nazionalaren iritziz, Auzitegi Gorena zen auziaren inguruan erabakitzeko eskuduna, baina Auzitegiak zerbait esan arte, zigorrak betetzen ari ziren kondenatuei behin behineko askatasuna eman zien. Nolanahi den ere, Auzitegi Gorenak (1990eko apirilaren 4ko AGE) Audientzia Nazionalaren irizpidea baztertu zuen, Estrasburgoko Auzitegiaren epaia betearazterakoan urrunegi
|
joan
zela ulertu zuelako, eta hori ez zegoen ezarrita Espainiako legerian. Auzitegi Gorenak adierazi zuen GEEAren epaia ezin zela betearazi, eta indultuaren bidea, demanda egileen espetxeko egonaldia dela-eta planteatutako arazoa konpontzeko?
|
|
Gogoan izan ditzagun, esaterako, leku jakin batzuetan bizitzeko debekua edo leku zehatzetan bizitzeko betebeharra ezartzen duten zigorrak eta askatasun neurriak (ZKren 48 eta 105 art.), eta osasungarritasun, segurtasun arrazoiengatik, etab. beharrezkoak diren neurri batzuk, legeak modu berezian ezarri behar dituenak. ...u eta lekuetan; leku batetik bestera mugitzen direnei euren nortasuna egiaztatzeko eskatu ahal zaie, jarraitu beharreko ibilbidea zehaztuz; babes edo segurtasun inguruak mugatu daitezke; indar publikoen jarduera zaildu dezaketen pertsonei leku zehatzetan egotea debekatu ahal zaie eta, beharrezkoa denean, gobernu agintaritzak pertsona jakin batzuei eskatu ahal die bizi diren herritik kanpo egindako
|
joan
etorri oro aurretik komunikatu dezatela, eta herri horretatik kanpo joateko eskaera ere egin ahal die, betiere, neurri horiek ukitutako pertsonak ordena publikoari eusteko arriskutsuak izan daitezkeela pentsatzeko arrazoi oinarridunak badaude.
|
|
Telebista pribatuak ezartzean, Konstituzio Auzitegia jarrera aldatuz
|
joan
da eta hainbat iritzi plazaratu ditu. Esaterako, kable bidezko telebistari dagokionez, Auzitegiaren esanetan, legegileak emakiden sistema arautzen ez badu toki esparruan partikularrek kable bidezko telebista transmititu ahal izateko, horiek debekatuta daude, eta EKren 20 artikuluaren aurkakoak dira (KAE hauek:
|
|
Horrenbestez, legegintza autonomikoaren desadostasuna eragingo luketen kasu oso larriak izan lirateke, ohiko trafiko juridikoa arrisku larrian jarriko luketenak, hainbat printzipio arriskuan ipinita, besteak beste: estatuaren batasuna,
|
joan
etorri askea, segurtasun juridikoa, merkatu batasuna, etab. Edonola ere, Gorte Nagusiek beharrizan hori erabateko gehiengoz onetsi arren, Konstituzio Auzitegiak balorazio hori eta hartutako neurriak harmonizazio lege baten bidez berrikusi ditzake beti.
|
|
lege lerruneko araua da, eta lege lerruneko arauen gaineko eskumen esklusiboa Konstituzio Auzitegiari dagokio. Legegintzako Dekretua eskuordetza legeak baimendutakoa baino harago
|
joan
daiteke, eta hori dela eta, konstituzioaren aurkakoa dela adierazi daiteke, baina ezin da bihurtu lege izaerakoa ez den beste arau bat (kasu honetan, erregelamendu bat), auzitegi arruntek kontrolatzeko modukoa. Edonola ere, auzitegi arruntek konstituzio aurkakotasun arazoa aurkez dezakete Legegintzako Dekretu baten aurka, lege lerruneko beste edozein arauren kontra bezala, baina inola ere ezin dute ez ezagutu, aplikatzeari utzi, deuseztatu edo erregelamendu lerrunekotzat jo.
|
|
Errefuxiatuen Estatutua 1951ko uztailaren 28ko Genevako Konbentzioan eta gai berari buruzko 1967ko urtarrilaren 31ko New Yorkeko Protokoloan araututa dago (Espainia 1978an atxiki zitzaien horiei). ...ijioa, naziotasuna eta iritzi politikoa dela bide edo gizarte talde jakin bateko kide izateagatik pertsegitua izateko beldur oinarriduna izanda bere naziotasuneko herritik kanpo dagoen pertsonak, herri horretako babespean jarri ezin denak edo jarri nahi ez duenak, beldur hori dela eta; edo, naziotasunik izan gabe («aberrigabeen» kasua da) eta ohiko egoitza izandako herritik kanpo egonda, bertara
|
joan
ezin duenak edo joan nahi ez duenak, beldur hori dela eta.
|
|
Errefuxiatuen Estatutua 1951ko uztailaren 28ko Genevako Konbentzioan eta gai berari buruzko 1967ko urtarrilaren 31ko New Yorkeko Protokoloan araututa dago (Espainia 1978an atxiki zitzaien horiei). ...a iritzi politikoa dela bide edo gizarte talde jakin bateko kide izateagatik pertsegitua izateko beldur oinarriduna izanda bere naziotasuneko herritik kanpo dagoen pertsonak, herri horretako babespean jarri ezin denak edo jarri nahi ez duenak, beldur hori dela eta; edo, naziotasunik izan gabe («aberrigabeen» kasua da) eta ohiko egoitza izandako herritik kanpo egonda, bertara joan ezin duenak edo
|
joan
nahi ez duenak, beldur hori dela eta.
|
|
Eskubidearen funtsezko edukian, zerbitzu militarra egiteko eginbehar orokorretik salbuetsita egotearen adierazpena jaso da eta, horren ordez, gizarte zerbitzua ezarri da. Kontzientzia objektorearen izaera eskatzeko uneari dagokionez, legelari espainiarrak ulertu du soldadutzara
|
joan
aurretik soilik aplikatu daitekeela, hots, ez da aitortu gerora agertutako kontzientzia objekzioa, hau da, soldadutzara joan ondoren objektore aitortu ahal izatea. Konstituzio Auzitegiaren iritziz, hori ez da konstituzioaren aurkakoa (martxoaren 7ko 35/ 1985 KAE eta urriaren 27ko 161/ 1987 KAE).
|
|
Eskubidearen funtsezko edukian, zerbitzu militarra egiteko eginbehar orokorretik salbuetsita egotearen adierazpena jaso da eta, horren ordez, gizarte zerbitzua ezarri da. Kontzientzia objektorearen izaera eskatzeko uneari dagokionez, legelari espainiarrak ulertu du soldadutzara joan aurretik soilik aplikatu daitekeela, hots, ez da aitortu gerora agertutako kontzientzia objekzioa, hau da, soldadutzara
|
joan
ondoren objektore aitortu ahal izatea. Konstituzio Auzitegiaren iritziz, hori ez da konstituzioaren aurkakoa (martxoaren 7ko 35/ 1985 KAE eta urriaren 27ko 161/ 1987 KAE).
|
|
Artikulu batzuk (1 artikuluan zerrendatutakoak) funtzionario publikoen estatutu araubidearen oinarriak dira, EKren 149.1.18 artikuluan ezarritakoaren arabera. Autonomia erkidegoak legeen bidez oinarri horiek garatuz
|
joan
dira eta, esaterako, Euskal Autonomia Erkidegoan, oinarri horien garapena Parlamentuaren uztailaren 6ko 6/ 1989 Legean, Euskal Funtzio Publikoari buruzkoan, jasota dago. Aitzitik, EKren 82 artikuluko oinarri legearen kasu bat uztailaren 25eko 18/ 1989 Legea da, Trafiko, Motordun Ibilgailu eta Bide Segurtasuneko Oinarriei buruzkoa.
|