Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 243

2010
‎kezka sozialak, langileak, konpromisoa? Abertzale eta kristau konpromisoa gauza beraren bi alde balira bezala ikusten zituen. 1933an ELA sindikatu kristau abertzalea sortu zenean, sindikatu horretan sartzeko langileei gogoa berotzen saiatzen zen bere artikuluetan.
‎kontuan izanik idatzi beharra. Esaterako, ez zituen maila berean ikusten Ekineko irakurleak eta Euzkadikoak. Batean euskara herrikoiagoa eta bestean jasoagoa erabili litzatekeela uste zuen.
‎Baina hura idazle handi goi mailakotzat zuten. Augustin herritik hurbilago ikusten zuten: Ondarroako herriak Txomin Agirre, idazle handia?
‎Augustin Zubikarai eta Eusebio Erkiaga. Zuzendaria, Alderdiko arazoetan murgildurik, nekez ikusten omen zuten. Telegrafo nahiz agentzietatik zetozen berriak erdaraz zetozen eta euskaratu egin behar.
‎Zorrozki begiratuz gero, Errepublika garaiko testuen artean ere bazen alderik. Nahita edo jakinaren gainean jokatu ohi zuen horrela, berak garbi ikusten baitzuen Ekinen idaztea, Euzkadin idaztea edota Egunaeuskarazko egunkari bakarrean euskaldun guztientzat idaztea ez zela berdin. Baina ñabardurak ñabardura, gehiago edo gutxiago, lexiko eta idazkera sabindarra erabiltzen zuen hauetan guztietan.
‎Bestalde, Lauaxeta eta herrietako idazleen artean konfiantza handiko euskal eskola modukoa sortu zen. Gainerako idazleek ere, esaterako, garai hartako olerkariek, begi onez ikusten zuten Lauaxeta: Lauaxetak, Kirikiñoren aldean, bi aldaketa nabarmen ekarri zituen:
‎Agian deklaratzea hobe?? Egia esan, kezkak ez zuen luzaro iraun nire baitan, ez bainuen epailea aurrean egoteke deklarazioak egitearen komenentzia ikusten ; alderantziz baizik. Horrela amaitu zen Golgota hura.
‎atzo deklarazioa ez huen egin eta gaur paper hau sinatzen ez badut, nolako ondorioak? Beldurtu egin nintzen neure burua indefentsio osoan ikusten nuelako eta testua irakurrita sinatzea erabaki nuen, nahiz eta irregularitatea (k) zegoela/ zeudela, usaindu? (idatzitako data eta neuk sinatutako eguna, adibidez) paperak luzapenarena baino ez zekarrelako, batetik, eta orduak zutik ez pasatzearen beldur nintzelako bestetik (sinadura igande goizean egin nuela uste baitut, eta luzapena astelehen gauean/ astearte goizean bukatzen zen, ia 48 ordu beranduago).
‎Kantu honen bila ari den ederzaleak Iparraldeko euskal kantutegirik gehienetan aurkituko du. Hemeretzigarren mendean, J. D. J. Sallaberriren 1870 urteko Chants populaires du Pays Basqueliburuan ikusten dugu, lehen aldiz. Hogeigarren mendeko Iparraldeko kantutegirik garrantzitsuenetan ere badator; euskal aldizkarietan ere aldaera bat baino gehiago ikus ditzakegu.
‎kantuan ere berdin berdin dator. Gure honetan antzerako zerbait ikusten dugu: gazterik eztakizün xurit bilhua.
‎Gurean bresetmetatesisduna agertzen da, besteetan berset. Ezagutzen ditugun ereduetatik desberdintzen duen maitiahitza ikusten dugu geure ereduan eta KKKkoan.
‎izan daiteke, baldin lehenengo pertsonan bada. Zuberoako euskeraren (batez ere Basabürüko euskararen) ezaugarriak argi ikusten dira kontsonantismoan. Dardarkari indartsuak ez dira ahoskatzen:
‎Ahapaldi honek ere baditu ñabardura eta desberdintasun markagarriak. KKK liburuan eta Haritschelharrenean zitzaitzat ikusten dugu. Gurean haplologia argi batez zitzait.
‎10. Ez da garbiegi ikusten minrso edo horrelako zerbait transkribitu dut lehenengo aldiz.
‎Ahapaldi hau. Xarmagarria zira eder eta gazte? kantan ikusten dugu.
‎izateak, haritzek eta onbuak elkarrenganantz adarrak hedatzeak eta, agian, etorkizunean bataren eta besteen adarrak elkar ukitzeak badu bere sinbolismoa. Hala ikusten dugu guk bederen.
‎Eta suposatu egiten dut ezen oparotasun materialean joera ekonomikoa birbanatzailea dela, redistributivoa, baina igarotzen baldin bagara egoera material urrietara, privaziozkoetara, orduan joera aldatu egiten da eta akumulativoa da, metatzailea (paradigmatikoa izango litzateke basamortuetan garatu den kultura orientala, akumulativoa, gerrazale ondorioz, eta patriarkala). Hipotesis horrekin nik historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa. Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut nik gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut nik joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin.
‎Klasikoek bitartean, gerren bitartez zabaltzen joan direla, gaur egun nagusigoa eurek dutelarik duda izpirik gabe (Elizako hierarkiak Jesusen parabolen mezua aintzat hartuta, nola parabolek gogora ekartzen duten despotismo orientala, Elizako hierarkiak ere kultura klasista hori ezinbestekotzat jo du, ohartu gabe universal bihurtu du, kulturetan bera bada ere txarrena, ahaztuz Jesusek nola argitzen dien apostoluei jendeei parabolaz mintzatzea, hau da: paraboletan mintzatzen zaie bestela konprenitzen ez dutelako, begiak dituzte ikusteko eta ez dutelako ikusten eta belarriak dituzte aditzeko eta ez dutelako aditzen. Jesusek Erresumaren misterioak esplikatu zizkien apostoluei zuzenean, eta ez paraboletan, nahiz eta ez dizkiguten ezer esan evangelioetan hori izan ezik, nahikoa dena nik gero, gaur egun, kultura orientala partikularizatzeko, Jesusekin bat etorriz, manera poltiko hobeetarako azterbidea zabaltzen dudala horrela, idealista izan gabe, eta bai zientifikoa izanik).
‎Sentimentu erlijiosoa kulturaz barruan daroe. Bestetik, egonezina eta batetik besterako iraultzak ikusten dira, eta ez gitxi krimenak leku batzuetan. Nik lehendik be hainbat nazino ezagutzen nebazan.
‎Kultura aipatu dozu. Zerbait garrantzitsua ikusten dozu horretan giza aldetik eta kristau fede aldetik.
‎Ezinezkoa da ahaztutea. Eta, ganera, Karmel hartzen neban eta Euskal Herriko beste aldizkari batzuk, interes handiaz ikusten nebazanak, Erroman nengoanean. Handik ikusten neban seriotasunez eginak zirala, eta konturatu zelako ahalegina eskatzen dauan holako aldizkariak prestatzen jarraitzeak.
‎Eta, ganera, Karmel hartzen neban eta Euskal Herriko beste aldizkari batzuk, interes handiaz ikusten nebazanak, Erroman nengoanean. Handik ikusten neban seriotasunez eginak zirala, eta konturatu zelako ahalegina eskatzen dauan holako aldizkariak prestatzen jarraitzeak.
‎Bertsorik baina, ez zaigu heldu. Orduko argazkietan ikusten denez, brusa ilunez jantzita joan zen saiora, idunean koadrodun zapi bat zeramala.
‎Gaiei dagokienez, daukagun corpustxikia kontuan harturik, ikusten dena da, Abarrategik gai zabal eta orduko jendearen gustukoak erabiltzen zituela: neskatxak (janzkera, ezkontza kontuak...), boxeoa, herri kirolak...
‎Zugatz igali mendian etabedar garbia soluan, biotza sutsu, mingaña garbi, ekandu zarrak goguan, euskeldunaren jatorria tabeti erdera agoan.Au emen ez dot ikusten etaze atsegiñez nagoan: neure biziya emongo neunkepozik Ibarrangeluan.
‎Beti zailtasunak ikusten duena, areago da mugatua zuhurra baino.
‎Buruz behera jartzen naizenean ikusten dut mundua zuzen.
‎...agarriz gainera da Jesus hoberena, beraz sozialismo aristokratiko hori nik bihurtzen dut sozialismo kristaua, eta soluzio horrekin katoliko diren sozialistek ba dukete eduki partidu bat eurena demokrazian bere jokoa egingo lukeena eta bere indarrak neurtuko lituzkeena, eta aldi berean katolikook ez genuke zertan ibili behar kontzientzia problemekin politikan ezkerrekoak garenean, abortuaren kasuan ikusten den moduan, edo suicidioa, ezkerretik, justifikatzerakoan, eta hola.
‎Mezua hartu genuenetik sentitzen genuen, bai, egun hau iristeko gogoa edo ilusioa. Alde batetik, karmel Ordenako bere anaiek urteetan euskararen alde egindako lan oparoaren aitorpena ikusten zuten, bereziki Markina eta Larreako komentuetan isil isilik lanean aritu diren hainbat karmeldarrek egindakoaren aitorpena. Burura datozkit, besteak beste, Aita Santi, Lino, Luis, etab.
‎Nik orduan, ura ikusirik, esan nion: . Aita, emen gauza bat ikusten det: lendabiziko bertso ori ez daukazu nere ustez ongi.
‎Liburua Manuel Lekuonaren Literatura oral vasca da, eta gurean dagoena Auñamendik 1965 urtean argitaratutako edizioko aleetariko bat da. Liburuak azalean argazki zahar itxurako bat dauka, eta bertan mahaikada eder bat ikusten da zelai baten. Mahaiaren gainean, botilak edalontziak eta ikusten dira.
‎Liburuak azalean argazki zahar itxurako bat dauka, eta bertan mahaikada eder bat ikusten da zelai baten. Mahaiaren gainean, botilak edalontziak eta ikusten dira. Mahaiaren bueltan gizonezkoak dira nagusi, txapeldunak gehienak.
‎Pierre Halsoueten argazki huntan, konparazione, Ganix Halsouet eta Matxin Irabola ageri dira. Irabolaren ondoan, Frantxoa Iratzoki, bertzeak bertze, krida egiten zuena eta pilotaria zena ikusten ahal da? 4 Horra hor Matxin, esan nuen neure kautan?, 1935eko Txapelketa Nagusian Basarri handiaren hurrengo izan zena, Alkain, Txapel, Txirrita, Zepai eta maila goreneko bertsolari andana bati aurrea harturik.
‎Henri Duhauk ere, senpertarrak berak jaulkitako esaldi bat aipatzen digu: . Karia hortarat [1986an eginiko omenaldia] egin lanean ikusten dugu Matxinek ziola dakidan guzia apezekin ikasia dut?. Edozelan ere, jarraian, honako komentarioa egiten du Duhauk:
‎IIIPartitu ginen beraz denak80herritikGure familietan penak utzirikHaur tiki zonbaitekin andriak bakarrikGizonak penatuak hor ez da dudarikOrduaz geroztikDabilana xutikZerbeit ikusten dikPenaren partetikHilak bere konduak eginak ditik.
‎Aspaldi honetan zenbait gogoeta egin dugu euskaltzaleok geure artean gaur egungo euskararen erabilerari buruz. Oso kezkatuta bizi gara, inguruan ikusten dugun ardura falta dela eta. Egia esan, euskararen gizarteko erabilera ikusirik, egoerak samina eta sumina sortzen dizkigu barruan.
‎Horrek, besteak beste, argi adierazten digu, gutxitzen doala gure artean euskararen aldeko militantzia eta konpromisoa. Lehen euskara hutsean bizi ziren hainbat eta hainbat, inguruko erdal giroak bultzatuta edo, erdara parra parra ezpainetan ikusten ditugu. Gure hizkuntza indarberritzeko inoiz izan ditugun baliabide handienak eta teknologia aurreratuenak eskura ditugun une honetan, baliabide izan luketen aurrerabide guzti horiek oztopo bihurtzen ari zaizkigu, inguruko erdarei gure artean ateak eta leihoak zabaltzea ekarri dutelako.
‎Nola ikusten duzue euskararen presentzia sare sozialetan?
‎Ez da oraingo egoera larri hau aldatzeko benetako urratsik ematen. Txarrago oraindik, azken aldian, sarriegi Euskal Herrian zehar kontrako egintzak ikusten ari gara.
‎Horren adibide aparteko bizitza egiteko gogo hori ahalbideratzeko lonjak eta alokatzea. Bestalde, teknologia berrian bidez beren bizitza osoa antolatzeko gai ikusten omen dituzte buruak.
‎hitz egin behar dugula. Hizlari honen iritziz garrantzi handikoa da terminoen eremu hori aldatzea, errealitatea hobeki ikusten lagunduko digu eta.
‎Pertsonaia historiko guztien artean Jesus ez baldin bada aintzat hartzen teorizazio materialista hutsak ere oso logikoak dira. Kosmos material honetan gaude, ez gaude Zeruatako Erresuman, eta signoak ez dira ikusten normalean. Hain dira eskasak ezen Aristotelesek, teista zenak, erraten zuen Jainkoak ez duela parte hartzen mundu honetako gauzetan, eta zentzuduna zen filosofoetan inor izan ez den moduan.
‎Eta halako liburuekin ez dute ezer demostratzen. Ni jonki iza na naiz eta badakit farmako diferenteekin sentimentu diferenteak, paradisiakoak ere, edukitzen (garunako fenomeno biokimikoak ikusten ditut nik hor). Ez dut horregatik bide mistikoak albo batera uzten, baina ez dira demostragarriak.
‎Baina nire ikuspuntutik andrazkoak gizonezkoekin konparatuz, zerbait esatekotan, andrazkoak gizaki beteagok direla esan behar. Andrazkoek argiago ikusten dute egiazko bidea, eta zuzenago hautatzen maitasunezko jarduna.
‎Ahizta bakotxak bere eragina izango dau ahizta txikiaren bihotz samurrean. Batez be, Paulinaren eskua ikusten da. Umetatik Paulina izango dau bere eredu eta ideal.
‎Pare bat hilabete hil aurretik,, taldearen buru doan enara? bezala ikusten dau bere ahizta, amatxo: –Oi ene Ama, zein ederra den dagokizun zatia!...
‎–Oi ene Ama, zein ederra den dagokizun zatia!... Benetan zure duin da, gure familiako hautatu zaren horren duin; bere laguntaldearen buru ikusten den enara txiki horren antzera eta erreinu berrira gidatu behar dituen bidea taxutzen duenaren antzera, bidea erakusten diguzun horren duin? (TG 216).
‎Pozaren pozez arituko zan pintatzen edo harpa eta lira joten. Orduak igaroko ebazan marrazki bizidunak ikusten
‎Hiru edo lau kapitulu idatziak neuzkan jada Faustineren pertsonaia liburuan sartu nuenerako. Frantziarra zela ikusten nuen baina ez nuen nahi paristarraren estereotipoari erantzun ziezaion. Orduan, nongoa izan zitekeen pentsatzen hasi nintzen eta ez dakit zergatik, Euskal Herrikoa izan zitekeela pentsatu nuen.
2011
‎Beste laurden bat irakasleeieta partaide guziei. Xinaurri lana ez da ikusten , xuxurlaz dizuet denei. Eskerrak ere dantzari ohiei, kantari begiraleei, liburu egile, jantzi josle tasukaldari, musikariei, euskal kultura bihotz bihotzezzerbitzatu duzuenei.
‎Dena dela, Dahrendorf en ustez, ondasunen banaketa desberdinean, batzuk beste batzuk baino aberatsagoak dira, baina gutxi dutenek ere zerbait izaten dute. Aldiz, autoritatearen banaketa aztertzen bada, ikusten dena da batzuk autoritate guztia izaten dutela eta beste batzuk ezer ez. Autoreak honi, autoritatearen banaketa dikotomikoa?
‎Errepublika garaian, markinar eta xemeindar gehienak nekazariak ziren, hautagai tradizionalisten aldeko bozka ematen zuten nagusiki, eta, gainera, mesfidantzaz ikusten zituzten industrializazioak zekartzan aldaketak, batez ere sozialismoarekin identifikatzen ziren ateismoa eta kultura laikoa. Dena dela, Hego Euskal Herriko beste hainbat herritan bezala, mentalitateak, ideologiak eta balioak aldatzen hasi ziren.
‎Gaurko gure herritarrak eta ingurukoak konturatu daitezan karmeldarrak ze garrantzia euki daben Markinako bizimoduan, bizimoduan zentzu guztietan gainera..., horretarako ipini ziren ekintzak martxan; batzuk urte haretan hasita amaitu genduzan, beste batzuk ez. Eta hareetariko bat gaur amaituta ikusten dogun ekintza da.
‎Karmel inoiz baino indartsuago ikusten dogu gaur, Karmel inoiz baino biziago, 80 urteko aldizkaria
‎Horrela, 2007 urtera arteko Karmelen banner botoi honen bidez sartuko gara. Eta harrezkerokoak orain ikusi dugun bezala jarraituko dugu ikusten –.
‎Eta bestean, barriz, Eskritura Santuaren sakratutasuna adierazteko, Eukaristiako Sakramentua gogoratzen deusku. Esaldi biotan, garbi ikusten da, Benedikto XVI.ak Bibliari deutson erabateko miresmena.
‎Batzuetan bai gogor joten eban: egia zale izanik, ikusten ebanean batzuk euren buruak jakintsutzat edukiz, eta ganora gitxigaz edota euskarari buruzko jakintza gitxigaz liburuak argitaratzen, bere haserrea agertzen eban, baina beti egiaren eta jakintzaren defentsan... Jakintsu batzuk be euren bildurtxoa euken Linoren iritzien aurrean:
‎Eta bete genduan asmoa. Akesolo baserriari argazkiak atera geuntsazan, baita inguruari eta ikusten ziran mendiei be.
‎Alemaniar batzuk eta Tovarrek aurkeztu zuten euren burua. Unibertsitateen gobernuko arduradunek aztertu zituzten aukeragaien titulo eta lanak, baina ez zuten argi ikusten . Orduan artekari bati iritzia eskatu zioten.
‎Iduzkia, ilargia eta izarrak ez ditugu ikusten , ekialdeko haize minak basaki dauku agurtzen.
‎Lehen bertso sail honek hamabost ahapaldi ditu. Hamabost ahapaldi hauek bi zutabetan ikusten ditugu bertso pleguan. Lehen zutabean zazpi ahapaldi datoz eta bigarrenean zortzi.
‎Zer esan nai dau? Santutegi baterako erromesak Santutegia lenengoz eta azkenekoz ikusten ebeneko lekua. Eta ikusiaz batera Aitearen eginda, zei, atuta bertatik bialtzen eutsoen euren agurra Santutegiko Andra Mariari edo santuari?
‎Antzinako ohitura batez ari da idazlan polit honetan. Itsasoz nahiz lehorrez Bilbora hurbiltzean eta bertatik alde egitean, lehenengoz eta azkenekoz Begoñako Andre Mariaren santutegia ikusten zeneko tokiei ematen zieten izen hori; toki horietan sartzerakoan nahiz bertatik alde egiterakoan, Agur Erregina edo Salbea errezatzen zutelako. Itsasoz zebiltzanen Agurlekua Bilboko itsasadarraren eskuinaldean Deusturantz goazela dagoen La Salve da.
‎Arrain gorriz betetakohodeiak ikusten ditugunean, teilatuetan biltzen garaarrain ontzietara hustekohodeietan harrapatutakoarrain gorriakerreketara erori ez direnak, gu igotzeko arrain gorrien ordezhodeietara, hemendik ihesi, pisua hartu ahalagutako batzuk erreketara erortzekoeta besteakhodeietan betiko geratzeko, badelako euri tanta bat bainogehiago pisatzen ez duen aberririk.
‎gazte honen eta Jaungoikoaren arteko topaketa sakona nabaritzea. Eta hori filmaren hasieratik amaieraino ikusten da. Pranziniren Jaungoikoagana itzultzeaz hasten da filma eta berehala eskatzen deutso bere aitari karmeldar izateko baimena esaldi txundigarri honegaz:
‎dituala, oihu mingarri honek urten deutso barnetik: . Ez dot ezer ikusten izarretaraino jasoten dan horma baltz bat baino?. Eta orduan be Abesti Ederrenaren hitzak jatorkoz gogora arimako izuak astintzeko:
‎Ez bakarrik filmaren hasieran eta amaieran, baita karmeldar gaztearen bizitzan zehar be bere Jaungoikoaganako egiazko maitasuna ikusten da. Hortxe laburbiltzen dau zinemagileak. Thérèse, ren misterio guztia.
‎taldea sortu eta lanean hasi ginenean, gure asmo nagusia euskara gizarte modernoko beharrizanetara egokitzea izan zen. Taldekide gehienak euskararen irakaskuntza alorrean jardunak izanik, euskara hutsezko hiztegien premia larria ikusten genuen.
‎Ibero aita semeak diseinatutako dorrea. Ezkilategia harroin batez eta lauki formako sotabasa batez osatuta dago, eta horien izkinetan pinakuluak ikusten dira eta laranjaerdiko kupula batek errematatzen du
‎...jartzen gara munduaren aurrean, ordu guztien kontra eta negarrez zirtzilduak, ezinean ez ikusiarena eginez, bagoazela aurrera betiko ibai aldakorrean, bagoazela betiko erruki nahi baten bila.Begiratzeak ez du mundua egiten, begiratzeak ez du ikustea bermatzen.Beste zerbait da ikustea, beste argi baten zilarra, gure begietatik harago dagoen misterio bat, epifania baten xuxurla itzalia.Ez dakigulako ikusten gara arbola eta mundu, begiratzen dugulako gara tristuraren azken abereak.
‎Bat ona. Mendian sagar lapurretan mutil aldra ikusten zuenean, hiru bider txistu joten zuen. Bat entzundakoan, argi ibili.
‎Donostiarra. Txalopak kaira sartzen ikusten nituen eta herrikoak ezagutzen nituen, izen eta guzti. (?) Guztiak ginen euskaldunak baina han dena zen gaztelania.
‎Zenbaitek ülhün die ikusten geroa, erranez lürralde hau itzaltzera doa, ez honart holakorik, zük othoi Jainkoa, gora ezazü beti Larraine goxoa.
‎Nik, sinbologia zaharra errespetatzearen aldekoa banauzue ere, izugarri gozatu dut Monozonen pastoralaz eta ez dut inolako arazorik ikusten , herritarrek horrela nahi badute, oihal berdea jar dadin. Ez zait iruditzen inolako eztabaidarik pizteko moduko estakurua denik.
‎Bai euskarari, Batasuna, Itziarren semea, Lepoan hartu, Txikia, Euskal Herria jaiki hadi, Irabazi dugu? ikusten eta entzuten ari ginenok pastoralaren parte ginela sentitu genuen, eta horrela,, kantatu edota txistu egin genuen inoiz baino gehiago, historia hura gurea ere baita, gure baitan hezurretaraino sarturik baitaramagu berrogeita hamar urtetik gorako euskaldunok. Horrela, oroitzapenak eta bizierak gure baitan pilatzen eta txirikordatzen zitzaizkigula sumatu genuen.
‎Gero, 2000an, esperimentua berregitea lortu zuten, eta 2004an, Japonian, RIKEN institutuan, konfirmatu zen. Bitartean, 2001ean eta 2003an, IUPACek izendatutako batzorde batek ez zuen ebidentzia nahikorik ikusten aldarrikapen horri eusteko. Hala ere, Darmstatd en esperimentu gehiago egin ziren, aurretik lortutako emaitzei sostengua ematen zietenak, eta horrekin (eta beste hainbat argitasun gehiagorekin) 2009an IUPACek aurkikuntza onartu egin zuen.
2012
‎Behinola ondutako euskararen batasuna, askoren ustez, zerbait egina da eta, nonbait, betiko finkatua, hizkuntzak aldaezinak balira bezalaxe. Euskaltzaindiaren Corpus batzordeak, aitzitik, euskararen batasuna bestela ikusten du. Hain zuzen ere, etengabeko ibilian dabilen hizkuntzaren barnean.
‎Subjektua, Objektua, Aditza (6 kapitulua) eta Subjektua, Aditza, Objektua (7 kapitulua). Laugarren atalean, azkenik, aurrekoetan egina laburbilduz, beren osotasunean ikusten saiatuko gara bai testua (8 kapitulua), bai hitz ordena bera (9 kapitulua), aurreko kapituluetan erabilitako adibideak berriro ere erabiliz eta adibide berriak baliatuz.
‎Behin hori egindakoan, eduki horri euskarazko janzkia jartzea errazagoa da. Une batzuetan, itsasoan aldeko haizeaz joatea legez da, baina ustekabean haizea aldatu eta zurrunbiloan sarturik ikusten dau batek bere burua. Hori, Santa Teresaren autobiografiaren ia kapitulu guztietan jazotzen da; hasi eta amaitu, buruhauste eta zailtasun barik, nekez egiten da?
‎Gero, berak bizi izaniko esperientziatik, otoitzaren eta otoitz graduen irakaspen sakon eta miresgarria emotera jotzen dau; Jainkoak egiten eutsazan grazia mistikoen kontaketak betetzen ditu gainerako orrialderik gehienak; parte onekoak, txarrekoak edota bere begitazioak ete ziran bereizteko kezkak; aitor entzuleekin, teologo eta gai espiritual eta erlijiosoetan adituak ziranekin izan zituan amai bako hartu emonak; San Jose monasterioaren fundazioa eta hor izan zituan eragozpen, kontrakotasun eta laguntzak? Grazia mistikoak kontatzean eta bere ariman jazotzen zanaren kontu emotean, askotan, berba edo adierazpen egoki barik ikusten dau bere burua, zer eta zelan esan ez dakiala. Horregaitik, hori guztia adieraztea protagonista berarentzat be gaitza izanik, are gaitzagoa izan behar itzultzailearentzat.
‎Bere buruaz barre egiten dau askotan. Behin, jesulagun bat etortzekotan zan bera bisitatzera, kontzientziako gauzak harekin tratatzen zitualako; baina bere burua kaskar ikusten eban Teresak, Jesusen Lagundiko hareek lako pertsona santuen bisitak hartzeko; horregaitik, ez eban nahi ha etorrela mojak jakiterik eta elizainarekin (sakristia lanak egiten zituanarekin) eta atezainarekin alkar hartu eban, inori esan ez egioen. Hona beraren kontaera euskara itzulita:
‎Gogoan dut, idatzi ondoren hainbeste gauza txar ikusi nituenez gero eta onik ia bat ere ez, nahigabe eta neke min handi handiak jo ninduela. Baita pena hartzen nuen etxean Jesusen Lagundikoak bezalako jende hain santuarekin harremanetan ikusten nindutelako ere; izan ere, neure kaskarkeriaren beldur nintzen eta halakoa ez izatera behartuago nengoela iruditzen zitzaidan eta neure denbora pasetatik alde egitera, eta hau egin ezik, txarrago zela; eta honela, elizain eta atezainarekin itundu nintzen inori esan ez ziezaioten. Gutxi balio izan zidan horrek, deitu zidatenean, ate ondoan gertatu baitzen komentu guztian zabaldu zuena.
‎Lehorretik, moila bazterretik ikusten dira halaber, txilioka arrantza ontzien atzetik, portura arraina datorrenaren seinale.
‎Kezkaturik baina erantzukizunez jokatzeko asmoa dugu, garbi ikusten baitugu Euskal Herrian sortu den une politikoa oso garrantzitsua izango dela euskarak gizartean dagokion lekua eskura dezan.
‎4 Ferrater Moraren, diccionario? filosofikoa ikusten egon naiz, analisiaz eta sintesiaz hain zuzen ere irakurtzen, eta juizioaz, eta ondorio honetara iritsi naiz; badaiteke juizio sintetiko bat a priori bezala ezagutu, definitu, Jesusen mirari bat, signo bat (ez da ahaztu behar Kantek erabiltzen dituen termino horien interpretazio diferenteak eremu semantiko berean daudela, balekoa da, beraz, nire definizioa). Eta Haren (Trinitate guziz Santuaren) signorik handiena izan da kreazioa.
‎Bai alba baltza! / Urrun ikusten da lurra; luze ta baltzagoa da ondino/ heriotzaren adurra.
‎Tradizio beneditarreko zenbait monasterio nafarrek egokiera berriak izan ditu azken hamarkadetako historiografian, eta monasterioen eraikuntza historikoa argiago ikusi ahal izan dugu (L. J. Fortún ek Leire-ren ondasun ondareari eskainian, adibidez) 8; baina horren antzeko lanei bi muga nabari ikusten dizkiet: batez ere historiaren alde sozio-ekonomikoa hartu dute aintzakotzat, monasterioko barne bizitza itzalpean edo geratzen zitzaien bitartean, eta Erregimen Zaharreko historiak dira.
‎Bestalde, denbora aurrera zihoan heinean, markinarrengandik eta xemeindarrengandik informazioa lortzea gero eta zailagoa zela ohartzen nintzen, gertaera hura bizi izan zuten belaunaldiak desagertzen ari zirelako. Berba gutxirekin esateko, Gerra Zibila gure memoria historikotik betirako desagertzeko arriskua zegoela ikusten nuen; horrenbeste markatu gaituen garaia betirako ahaztekoa.
‎Sinistu dogu bankuen agindua eta eskean hasi gara: etxerako, kotxerako, bidaiarako, geure burua dirudunen gero eta parekoago ikusten hasi gara, ez dogu iturria agortzeko arriskurik ikusi.
‎Aitzolek ideiak argi ditu: Euskal Herria komunitate kultural legez harturik, olerkiaren betebeharra garbi ikusten dau. Olerkiak herria iratzartzeko dauan egitekoaz dihardu Lauaxetak be.
‎Galizia aldetik erantsiko duela entzun dut irratian. Eskilantxarritik harantz ez da jada gauza handirik ikusten , mapatik ezabatu du eguraldiak. Arratsaldearen arbelean, klarionaren hauts lanbrotsua soilik, ezabatutako maparen arrasto bakar.
‎Hortxe aurkitzen dogu Eleizak historian zehar sinistu, irakatsi eta bizi izan dauana. Kredoaren azalpenaren bidez Jaunaren aurpegia ikusten dogu. Sakramentuen eta otoitzaren bidez beraren presentzia ospatzen dogu eta gizalegez Kristoren estilora jokatzen ikasten dogu.
‎Ez zan ikusten arerioaren tropen mobimenturik ez eta tanke areriorik be. Euskal tropak defentsa lerro batera egin eben atzera, bertan erasoari gogor aurre egiteko asmoaz.?
‎Bilboko bide nagusiagaz bat egiten dauan herriko bidearen alboetan txaletak ikusi leitekez han hor hemenka. Honeek itxita egozan eta ez zan euretan kalterik edota lapurretarik egin zanik ikusten .
‎Beste batzuk Gipuzkoara joan ziran euren senitartekoen barri eukiteko. Bidean umeteria txikerra ikusten zan, sei edo ume besterik ez. Abade jesuita bi ikusi ziran.
‎Iatako inguruetan ez zan ikusten espainiar soldadurik. Ostera, patruila gorriak ibilten ziran hara hona.
2013
‎Gaiak aztertzerakoan kultura zabaleko teologoa dala ikusten da, Urs von Balthasar handiaren antzekoa. Biblia sakon ezagutzen dau, bai Itun zaharra eta bai Itun barria.
‎24) Beste pasartea erromatarren epistolan: . Jaungoikoaren betiko indarra eta jainkotasun ikusi ezinak, mundua sortu danetik egindakoen ezagueraz ikusten dira, eta, beraz, halako gizonak ez dabe zuribiderik? (Er 1, 20) Beste horrenbeste egingo dau San Pedrok be.
‎Eta misterioa ez da ez arrazoizkoa, egiaren gainezka dagoana baino. Arrazoiak misterioa ilun ikusten badau, ez da misterioan argirik ez dagolako, argi gehiegi dagolako baino. Eguzkiari begira zuzen zuzen jarten bagara, iluntasuna besterik ez dogu ikusiko:
‎baina nork esango dau eguzkia ez dala argiaren sorburu??. Fedeak eta arrazoiak laguntzen deuskue, eguzkia?, Jaungoikoa, ikusten .
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia