Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 352

2000
‎Handik gutira, paretaz bertzaldetik, Josuren gelako malgukien karraskak oroitarazi zidan ez nintzela mundu honetako biztanle bakarra. Malguki karraskari horien gaineko koltxoiaren gainean gorputz eme eta eder bat bakarrik lo zetzala oroitzeak pentsuen norabidea bihurrarazi zidan. Ez fantasia erotikoen eremu maiztura, zeinaren ondorio zuzena bartekoa bezalako autosatisfazio saio aspergarri eta errepikakor bat —bat gehiago— izanen baitzen, bertzera baizik.
2001
‎Iran (Pertsia), Errusia, Turkia, Pakistan osagai berria da, eta Txina ere hor dago. Eta horien gaineko poligonoan EEBB eta Europako Batasuna. Horrez gain, inguruko gatazkek bizirik diraute:
‎– Entzuleek horien gaineko iruzkinak egingo dituzte; edota debateak, artikulukritikoak...
‎Te beltzari birrintze bat gehitzen zitzaion, marrubi-orri beratuekin egina. Te berdea sauko kimuekin nahasten zen.Praktika horien gaineko zigorrak ezarri ziren, baina ez zuten lortu negozio hori guztia bukatzea, tea soltean saltzen baitzuten jangarrien establezimenduek. 1826an, John Hornimanek publikoaren alde egitea erabaki zuen, eta negozio txiki bat sortu zuen Wight uhartean; han, pisu garbi bermatua zuten paper prezintatuko paketeetan aizundu gabeko tea jarri zuen.
‎Zerrenda horietan, Espainiako legediaren “zerrenda positiboen” baliokideak, ebidentzia zientifikoak eta praktikak gizakiarentzat kaltegarri ez zirela frogatzen zuten substantziak soilik sartzen ziren. 1979an, FDA substantzia horien gaineko azterketa toxikologikorako programa zabal bat garatzen hasi zen. Mundu mailan, estatuak akordio batera iristen saiatzen dira elikagaien legeak bateratzeko eta nazioarteko merkataritza errazteko.
2002
‎Gil Calvo-k dio arriskuak gero eta ezagunagoak direla eta horien gaineko kontrol-gaitasuna ere hazkorra dela. Baieztapen horrek sor ditzakeen kritiketan zuzenean sartu gabe, kontuan hartu behar da, ordea, erreaktore nuklear baten ziurtasuna ikertzerakoan zientzialariak balizko istripu bat pasatzean eman daitezkeen arrisku zehatzak zenbatzera mugatzen direla; alegia, arriskuaren iritsiera teknikaren erabilgarritasunera mugatzen dutela.
‎(?) horien gaineko kontrola udalaren osko bilkuraren esku baitago, soinu bidezko irrati zabalkunderako udal irratien antolaketa eta kontrolari buruzko 11/ 1991 Legearen 4 artikulua ezarritako bat29.
‎Bestalde, Europako komisarioak nabarmendu du gero eta kezka handiagoa dagoela behar bezala arakatu eta etiketatzeko, batez ere GEO (genetikoki eraldatutako organismoak) duten elikagaietan. Produktu horien gaineko ikerketak osasunarentzat kaltegarriak ez direla eta ingurumenari kalterik egiten ez diotela bermatu behar du. Elikagaien segurtasuna, Europako lehentasuna Miguel Arias Cañete Espainiako Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura ministroaren arabera, “baserritik mahaira” elikadura-kateak kontrol zorrotza eta informazio gardena izan behar du, kontsumitzailearen konfiantza berreskuratzeko.
‎Irtenbide bila Baina legez kanpoko farmazia birtualek produktu arriskutsu horiekin saltzen jarraitzen dute, eta, beraz, Kontsumitzailearen Europako Bulegoak (BEUC) EBn esparru arautzaile bat sortzea proposatu du, gai horri irtenbide global bat bilatzeko, muga nazionalak gainditzen dituena, “osasun publikoko arazo” bihurtzeko. Horri dagokionez, Javier Cremades Regensburgeko Unibertsitateko (Alemania) zuzenbideko doktore eta telekomunikazioen zuzenbidea aztertzen aitzindaria da, eta adierazi du Europako Erkidegoko agintariek lan-talde bat sortzea aurreikusi dutela, Batzorde Farmazeutikoaren barruan, “haren jarduera, batez ere, debekatutako salmenta horien gaineko kontrol handiagoa ezartzea izango baita”. Cremadesen arabera, “on line” salmenta mota guztietarako baimenduta dago, printzipioz, berariazko lege baten bidez onartzen ez diren produktuetarako izan ezik; izan ere, Internet bidez salduz gero, kontrolik gabe gera daiteke, eta horrek kalte handiak eragin diezazkioke kontsumitzaileari.
‎Adituek fabrikatzaileei egindako galdera zen ea kontsumitzaileak informazio gehigarriaren bidez babestu behar ziren. Bayer (aspirina-fabrikatzailea) eta McNeil Consumer (Tylenol-ek merkaturatzen du) laborategiek, besteak beste, botika horien gaineko oharrak indartzearen alde agertu dira. Baina, Wyeth Consumer Healthcare-ren arabera, produktuen etiketak aldatzeak ez du pazienteen osasuna hobetuko.
2003
‎Lege honetan ezarritakoaren arabera, adingabeen egintzek diruzko erantzukizunak eratortzen badituzte, eta aseguratzaileek erantzukizun horien gaineko arriskua bereganatu badute, zuzeneko erantzukizun zibila izango dute, lege-aginduz ezarritako edo hitzarmen bidez itundutako kalte-ordainaren mugaraino; horrek ez dio kalterik egingo aseguratzaileek kasuan-kasuan dagokionaren aurka duten berreskaera-eskubideari.
‎Auzitegi nagusietako adingabeen aretoek** gora jotzeko errekurtsoa ebatzi eta errekurtso horien gaineko epaiaren aurka kasazio-errekurtsoa jar daiteke Auzitegi Gorenaren Bigarren Aretoan, baldin eta lege honen 9 artikuluko 4 eta 5 erregeletan aipatutako neurrietatik bat ezarri bada.
‎Adingabeak egitate anitz burutu eta horien gaineko erantzukizuna badu, neurri bat edo batzuk ezarriko zaizkio, lege honen 7.3 eta 9 artikuluetan adierazitako irizpideak kontuan hartuta.
‎Lege honen 4 artikuluan xedatutakoa aplikatuko zaie delituak edo faltak egin dituztenei, baldin eta delitu edo falta horien gaineko eskumena jurisdikzio militarrari badagokio; hala egingo da, gai horren inguruan zigor-lege militarrek ezartzen dutena aplikatuz.
‎Zigor Kodearen 571 artikulutik 580.erakoetan ezarritako delituen kasuan, horien gaineko eskumena Audientzia Nazionaleko Adingabeen Epaitegi Zentralak izango du; epaitegi horrek emandako auto eta epaien aurka, gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango dadientzia Nazionalak, gora jotzeko erre audientzia bereko areto egokian. Aukurtsoak ebaztean, epaiak ematen dituenean, epai horien aurka kasazio-errekurtsoa jarri ahal izango da, lege organikokatuz.
‎litzateke. Hau da, iraganeko gertaeren berriak idatziz jartzea, normalean historialariek egin ohi dutena (metodologia kritikozientifikoa erabiliz). 2 Beraz, batetik, benetako historia (izatez gertatu dena), eta bestetik historiografia (gertaera horien gaineko diskurtso idatzia) bereiziko genituzke. Zentzu honetan euskarazko historiografia egon badagoela baiezta dezakegu, zenbait historialarik (gutxi asko) beren liburuak eta artikuluak euskaraz argitaratzen baitituzte.
‎“Osasun-neurriak hartzen ez direnean, jarduera horiek infekzio biralak eragin ditzakete, hala nola hepatitisa eta hiesa, bakterio-infekzioak eta mikosia, erreakzio alergikoak, melanoma eta azaleko minbizia bezalako lesio gaiztoak, lepra, psoriasia eta beste gaixotasun kutsakor batzuk”, ohartarazi du adituek azterketa bat egin dutela, eta Europako Kontseilura bidaliko dutela, Estrasburgon egoitza duena, tatuaje iraunkorrak ezartzeko. Kontrolak areagotzea Bruselak establezimendu horien gaineko kontrolak areagotzeko eta iritzi publikoa sentsibilizatzeko kanpainak egiteko eskatu zien agintari nazionalei. Aurten, gutxienez bi heriotza izan dira, Europako Batzordearen arabera, piercing-arekin zerikusia dutenak.
‎Aurtengo udan, arrakasta handiz amaitu da “Oilasko umezurtzak” kanpaina. Itxaropen horien aurrean, GREFAko adituek datorren urtean mantenduko dute, benetan beharrezkoa baita, “gizakiari lotutako espezie horien gaineko presioa, antropiko deritzenak, izugarria baita. Gaur egun, ez dute duela urte batzuetako habitat-kalitate bera.
‎Lege mota horien inguruan aipatu desberdintasunak hauxe dakar: gizakiak ezin dituenez berez jakin nahierarako legeak, horiek egitate hutsak dira, eta gerta daiteke norbaitek ez ezagutzea egitateok; lege naturalak, ordea, oinarrian zuzenak direnez eta adimenaren berezko objektua osatzen dutenez, ezin aipa daiteke horien gaineko ez-jakiterik, eta ezin esan daiteke horiek erakusten dizkigun adimen-legea falta denik. Horrexegatik, nahierarako legeak argitaratu egin behar dira eragingarriak izan daitezen, eta lege naturalek, berriz, euren ondoreak sortzen dituzte, argitaratuta egon zein ez; are gehiago, lege naturalak ezin dira aldatu ez indargabetu; horregatik, denok bete behar ditugu legeok, eta ezin esan daiteke horiek ezezagunak direnik.
2004
‎Horrez gainera, tren geltokien %71k hiri horien gaineko
‎1 Aurreko artikuluetan xedatutakoari kalterik egin gabe, lege honen 11 artikuluan aipatu legitimazioa duten kontsumitzaile edo erabiltzaileen elkarteek demandak jartzen dituztenean, horien gaineko epaiek honako erregela hauek beteko dituzte:
‎2 Auziaren funtsari buruzko egitateen kasuan, egitate horien gaineko agiri, bitarteko edo tresnen bat aurkezten bada aurreko paragrafoko egintzen preklusioa gertatu ondoren, gainerako alderdiek epaiketan edo ikustaldian alega dezakete hori kontuan hartzea ez dela bidezkoa, aurreko paragrafoan aipatu kasuetatik batean ere ez dagoelako. Halakoetan, auzitegiak berehala emango du ebazpe-gaitzustea antzematen badu auzitegiak, erantzuleari 180 eurotik 1 200 euro isuna, eta, gainera, agiria aurkeztean prozesua luzatzeko asmoa edo prozesuna ezar diezaioke.
‎Orobat, zehaztasun hangina eta erantzukizuna, esanbidez eta batera arautu baitira xedapen-egintzak (uko-egitea, amore-ematea, atzera-egiteazesua epai zuzenarekin buka dadin. eta transakzioa), bai eta, tokirik egokienean, alegazioaren eta frogaren zama ere. Gai horien gaineko arauek jurisprudentziaren eta zientzia juridikoaren lorpen baketsua erakusten dute; arauok, halaber, guztiz garrantzitsuak dira, pro
‎2 Bigarren auzialdia gauzatzean edo prozesuko arau-haustearen ondoriozko errekurtso berezia nahiz kasazio-errekurtsoa gauzatzean, kautela-neurrien inguruan zein eskabide aurkeztu eta eskabide horiek aztertzeko eskuduna da bigarren auzialdiaren edo errekurtso horien gaineko ardura duen auzitegia.
‎Lekukotza horrek barnean hartuko ditu foroa eratzen duten finkak, eta zuzeneko jabariaren nahiz finka horien gaineko jabari erabilgarria duten ugazaben izenak.
‎Lehenengoa. Kodearen 151, 978 eta 979 artikuluetan xedatutakoaren arabera, matxuratu diren efektuak saldu behar badira, edo, horiek jasandako aldaketa dela eta, presaz besterendu behar badira, horien gaineko ardura duen komisio-hartzaileak, edo horiek gidatzen dituen itsasontziko kapitainak, epaileari eskatutze hori, saldu beharreko efektuen kopu ahal izango dio salmenta edo besterenrua eta mota adierazita. Hala denean, horrekin batera aurkeztuko da itsasontzideaketa horiek alferrekoak izan badira.ko kapitainak sinatutako orria, eta horrek adierazi beharko ditu kutxan dauden izakinak; horrez gain, kudeaketei buruzko informazioa emango da, baldin eta kudeaketa horien bidez norbait aurkitu nahi bada, handirako beharrezkoa den zanbatekoa emango duena, eta ku
‎Dena den, testamentuan bertan aitortutako hartzekodunak, jaraunskideek aitortutakoak eta euren eskubidea titulu betearazlean jasota dutenak jarauntsia zatitzearen aurka jar daitezke, euren kredituen zenbatekoa ordaindu edo horien gaineko fidantza eman arte. Eskaera hori edozein unetan egin daiteke, jaraunsle bakoitzari adjudikatutako ondasunak eman aurretik.
‎3 Testamentuan bertan aitortutako hartzekodunek nahiz jaraunskideek aitortutakoak badaude, edo titulu betearazlean jasotako eskubidea dutenak badaude, eta horiek jarauntsia banatzearen aurka jartzen badira, ez da aginduko esku-hartzea amaitzea, euren kredituen zenbatekoa ordaindu edo horien gaineko fidantza eman arte.
‎Betearazpena oinarritzen bada ezkontideetatik batek hartutako zorretan, eta zor horien gaineko erantzukizuna irabazpidezko sozietateak badu, demanda betearazlea jar daiteke ezkontide zordunaren aurka bakarrik; baina irabazpidezko ondasunen enbargoa beste ezkontideari jakinarazi beharko zaio. Beste ezkontide horri demanda betearazlea eta betearazpena agindu duen autoa helaraziko zaizkio, ezkontide horrek, epe arruntean, betearazpenaren aurka jartzeko aukera izan dezan.
‎Inskribatzeko modukoak dira tutoretza-edo kuradoretza-karguak, horien aldarazpenak eta kargu horien gaineko zaintza nahiz administrazioari buruzko edo jagoletza nahiz kontrolari buruzko neurri judizialak.
‎Hala, esportazio horiek kontrolak saihesten dituztela eta Kongresuari horien gaineko azalpenak eman beharretik salbuesten dutela ziurtatzen dute.
‎Erakunde humanitarioen arazoa da Gobernuak ez dituela armamentutzat hartzen munizioak, garraio militarreko hegazkinak edo entrenamendu militarreko aparatuak. Hala, armamentu gisa katalogatuta ez daudenez, esportazio horiek kontrolak saihesten dituzte, Kongresuari horien gaineko azalpenak eman beharretik salbuesten dute eta ikerketa-lana zailtzen dute.
2005
‎Lojamendu erreserbak egitean, berrets itzazu interesgarri gertatuko zaizkizun zerbitzu guztiak (sehaskak, tronuak, jolastokiak...); ez izan kezkarik, eskatu horien gaineko informazio osoa.
‎Herri-jabariko ondasun higiezinak inskriba daitezke, horien gaineko legeria bereziaren arabera.
‎Bi urteko epean arau-hauste astunak egitean berrerortzea, horien gaineko ebazpen irmorik badago.
‎h) Bi urteko epean arau-hauste arinak berregitea, horien gaineko ebazpen irmorik badago.
‎Erregistratzailearen ardurapeko Erregistroan ordezkoren bat badago eta horren jarduerak kalte-ordainak eta isunak badakartza, orduan erregistratzaileak izango du horien gaineko erantzukizuna, zatuko du erantzukizun hori. eta bere fidantza zein ondasunekin gau
‎Ezkonsari moduan eman beharreko ondasunen ugazaba emakume adin nagusikoa bada eta horrek ondasun horien gaineko xedapen askea badu, senarrak ez du zertan bete aurreko lerrokadan ezarritako betebeharra, emazteak uko egin ahal diolako betepen hori eskatzeari, baina kasu horretan, notarioak beraren eskubidearen berri eman behar dio emazte horri, 249 artikuluaren ariora.
‎1 Ondasunak erreserbatzeko betebeharra duenak aseguratu behar diren ondasunen inbentarioa eta peritu-tasazioa aurkeztuko ditu lehen auzialdiko epaitegian; horrekin batera, hipotekan eskaintzen dituen ondasunen zerrenda eta horien gaineko jabaria frogatzeko tituluak aurkeztuko ditu, bai eta ondasunon balioa nahiz ondasunok zametatik aske daudela egiaztatzeko agiriak edo zamak zehazten dituzten agiriak ere.
‎Hipotekan eskaintzen dituzten ondasunen jabaria egiaztatzeko, erreserba egiteko betebeharra dutenek, gutxienez, azken eskuraketaren tituluak aurkeztu behar dituzte, baita erregistratzaileak egindako ziurtagiria ere, bertan ondasun horien gaineko jabetza eta zamak agerraraziz.
‎1 Administrazioak, jakin dakienean jabetza-kentzeak finka inskribatuak ukitzen dituela, horien gaineko jabaria eta zamak egiaztatzeko ziurtagiria eskatuko du. Erregistroko titularrak ere eska dezake ziurtagiri hori, frogatzen badu kasuan kasuko espedientea hasi dela, bai aldizkari ofizialek horren gainrrezko administrazio-agiriak aurkeztuz. eginiko publizitatea aipatuz, bai beha
‎1 Jarauntsi-ondasunen edo horien gaineko zati indibisoen inskripzioa lortzeko, hurrengoa aurkeztu behar da, kasuan-kasuan:
‎Ondasun horien gaineko kostu bidezko xedatze-egintzak eta administrazio-egintzak inskribatzeko, ezkontide biek batera gauzatu behar izan dituzte egintzok, eta batek bakarrik gauzatu baditu horiek, bestearen adostasuna nahiz epailearen baimen osagarria behar da.
‎Ezkontide batek irabazpidezko sozietatearentzat kostu bidez eskuratu dituen ondasunak ezkontide horren izenean inskribatuko dira, inguruabar horitze-egintzak inskribatzeko, artikulu ho aipatuz. Ondasun horien gaineko xedanen 2 eta 3 paragrafoetan xedatutakoa bete behar da, eta, hurrengo artikuluaren 2 paragrafoko egintzei dagokienez, bertan xedatutakoa bete behar da.
‎Ondasun horien gaineko egintza inskribagarriak ezkontide eskuratzaileak bakarrik burutu behar izan ditu, horiek desegindako ezkontza-sozietatearen likidazioa hasi aurreko egintzak izan arren.
‎Ondasunen pribatibotasuna sortzen bada beste ezkontideak halaxe aitortu duelako bakarrik, inguruabar hori inskripzioan adierazi behar da; aitorpena zein ezkontiderentzat egin, eta inskripzioa horren izenean egingo da. Ondasun horien gaineko egintza inskribagarriak aitorpenaren onuradun den ezkontideak gauzatu behar ditu; hala ere, aitorlea hilez gero, ezkontide horrek hildakoaren nahitaezko jaraunstsiaren banaketak dakarrenean ondasuleek emandako adostasuna behar du, halakoa izanez gero, salbu eta jaraunnaren izaera pribatiboa.
‎Bertan, aztertu ziren uztailaren 25eko 8/ 1990 Legea eta Lurzoruari buruzko Legearen Testu Bategina, 1992ko ekainaren 26ko legegintzazko Errege Dekretuaren bidez onetsia. Epaiak adierazi zuen legeotan Jabetza Erregistroaren inguruan jasotako manuak konstituzioaren araberakoak zirela, Espainiako Konstituzioaren 149.1.8 artikuluaren arabera estatuak duelako horien gaineko eskumen esklusiboa. Edu berean, testu honek gogoan izan ditu Estatu-kontseiluaren manuzko txostenak ondorioztatu dituen iradokizunak, batik bat, erregelamenduaren erregistro-izaerari buruzkoak, eta estilo-autuen inguruko beste batzuk.
‎2 Jardununean sartutako edo horri atxikitako finka, finka-zati eta aprobetxamendu-unitate guztien deskripzioa, horien gaineko titulartasunak, zama zein karga inskribatuak eta, hala denean, Erregistroko datuak zehaztuta.
‎Auzi-jartzailearen kredituaren aurreko zama eta kargak daudenean, edota kreditu horri begira lehentasuna duten zama eta kargak daudenean, errematatzailea edo adjudikazioduna horien gaineko erantzukizunean subroga daiteke, eta zordunak edo hirugarren edukitzaileak ordaindu badu zama nahiz kargaren bat Erregistroan berme erreala ezereztu barik, legearen 118 artikuluaren arabera ulertuko da azken horiek batzuen eta besteen titularraren eskubideetan subrogatu direla, errematatzaileari nahiz adjudikaziodunari horien zenbatekoa eskatzeko.
‎Zenbatespenaren edo obren aurka jartzen direnek peritua izendatuko dute, horrek jabearen perituarekin batera, tasazioa zuzendu edo obra horien gaineko irizpena egin dezan.
‎1 Legearen 82 artikuluko lehenengo lerrokadaren ondoreetarako, inskripzioa edo idatzoharra noren izenean egin eta pertsona horren lege ordezkariek idazkun horien ezereztea burutzeko, ondasun higiezinak nahiz horien gaineko eskubide errealak besterentzeko baimenak lortu eta lege formalitateak bete behar dituzte.
‎Estatuarenak zein korporazio zibil edo eliza-korporazioenak izan eta legeria desamortizatzailearen ariora besterendu behar diren ondasun higiezin edo eskubide errealak ezin daitezke Jabetza Erregistroan inskribatu harik eta horiek norbanakoei saldu edo norbanakoen mesederako luditu, nahiz eta bien bitartean horien gaineko jabetza estatuari eskualdatu, Aulki Santuarekin hitzartutako trukearen ondorioz.
‎Azkenik, ulertu da hartzekodun zein zordunentzat onuragarria dela aipatu kostu horien gaineko hobariak
‎Meatze-eskubideen titulartasuna egiaztatzen duen pertsonak eskubide horien gaineko baimen edo emakida izanez gero, horiek eskualdatu eta kargatzeko egintzak ondoz ondo inskribatu edo aurreneurriz idatzohar daitezke, kasuan-kasuan; horretarako, eskritura publikoa, eta, emakida zatikakoa izanez gero, administrazio-baimena aurkeztu behar dira, eta Administrazio eskudunari «mortis causa» eginiko eskualdaketaren jakinarazpena egiaztatu behar da.
‎Lekukoek justifikatu behar dute aurreko lerrokadako ezaugarriak dituztela, hori egiaztatzeko agiriak aurkeztuz, salbu eta notarioak hori dakienean; adierazpenak zehaztugabeak izateagatik lekukoek kalteak eragiten badituzte, kalte horien gaineko erantzukizuna izango dute.
‎Hiri-finkak eta eraikinak orokorrean, horien gaineko jabari osoa edo ia osoa ugazaba desberdinei badagokie ere.
‎Ondasun zein adjudikazio zehatzak inskribatzeko, eskritura publikoan edo epai irmoaren bitartez zehaztu behar dira titular edo jaraunsle bakoitzari adjudikatzen zaizkion ondasunak nahiz horien gaineko zati indibisoak, hurrengo lerrokadan agindutakoa salbu.
‎2 Pertsona horiek seniparteak ordaintzeko zenbateko zehatza bakarrik finkatu dutenean, jarauntsiko ondasun guztiak modu solidarioan lotuta geratzen dira, aurretiaz aipatutako epe horretan. Hala ere, zenbateko horiek Jabetza Erregistroan agerrarazi eta hurrengo bost urteetan senipartedunek ez badituzte aurkaratu askiezak izateagatik, epe hori igaro eta gero a) idatz-zatian adierazitako aipamen solidarioa ezereztu ahal da; horretarako, jaraunsleak egiaztatu behar du behar besteko zenbatekoa gordailutu duela banketxe edo kutxa ofizial batean, seniparteak eta horien gaineko bost urteko lege-korrituak zehaztutako neurrian ordainduko direla bermatzeko.
‎Erregistroan, ondasun higiezinen gaineko jabaria zein eskubide errealak adierazi edo eskualdatzeko tituluen inskripzioa edota aurreneurrizko idatzoharra egin daiteke. Horren ostean, ezin da inskribatu, ezta idatzoharrean jaso ere, ondasun higiezin horien gaineko jabetza edo eskubide errealak kargatu edo eskualdatzen dituen titulurik, titulu hori Erregistroan inskribaturik dauden tituluekin bateraezina edo horien kontrakoa bada, nahiz eta titulu horren data Erregistroko tituluek duten dataren aurrekoa edo berbera izan.
‎Ondasun higiezin edo eskubide erreal zehatz baten gain, aurreneurrizko enbargoa, exekuzio-epaiketa edo premiamendu-bidea gauzatuz gero, oso-osorik largetsiko da ondasun eta eskubide horien gaineko , eta euren fruitu, produktu edo errenten gaineko premiamendu-prozedura, baldin eta Jabetza Erregistroak emandako ziurtagiriaren bidez ondokoa agertzen bada auzi-paperetan: ondasun edo eskubide horiek ez daudela inskribaturik auziperatuaren edo enbargopekoaren izenean.
‎Exekukzio-epaiketa berean, hartzekodun jarduleak zordunaren beste ondasun batzuk pertsegitzeko akzioa izango du; horrez gain, ondasun batzuei begira prozedura eteten da eta hartzekodunak ondasun horien gaineko eskubideren bat duela uste izanez gero, akzioa izango du kasuan kasuko epaiketan eskubide hori aztertu eta erabaki dadin.
‎1 Ondasun higiezinen edo horien gaineko eskubide errealen jabaria eskualdatu edo adierazteko tituluak.
‎Europako Erkidegoko agintariek neurri drastiko hori proposatu dute, behien entzefalopatia espongiformearen (BSE) berezko kutsaduraren lehen kasua berretsi ondoren, Bordeletik hurbil dagoen ustiategi frantses bateko ahuntz batean. Zantzu guztien arabera, 2000ko martxoan jaio eta 2002ko urrian artaldearen ondoan hil zen animaliak pentsuak jan zituen kutsatutako haragi-irinekin, produktu horien gaineko debekua oraindik indarrean ez zegoenean. Adituek ez dute ezustean jaso berri hori, Parisko Gobernuak azaroan jakinarazi baitzion Batzordeari “behi eroen” gaizkia ahuntz batera jauzi zela susmoak zeudela.
‎Joan den urtearen bukaeran, Udaleko Kultura Sailak erabaki zuen argazki horiek katalogatzea eta horien gaineko informazioa batzea. Horretarako, Eskoriatza Herria II. Beka atera zuten, eta Leire Parra arrasatearrari eman zioten lan hori.
2006
‎Ikusten den bezala datuak tantaka ateratzen dira eta datu horien gaineko presio politikoa izugarria da.
‎4) Zordunak enpresa-talde batean parte hartzen badu sozietate nagusi edo mendeko sozietate gisa, aurrekoarekin batera aurkeztuko ditu, orobat, sozietatearen azken hiru ekitaldietako urteko kontu bateratuak eta kudeaketa-txostetxostena, bai eta epealdi berean taldeko beste sozietate batzuekin egindako eragiketei buruzko oroitidazkia ere.na, kontu horien gaineko auditoretza-
‎Aurrekoaz landara, eraldaketarekin Europar Batasuneko Kontseiluak 2002ko abenduaren 16an emandako 12/ 2003 (EEE) Erregelamenduko xedapenak bete daitezke. Xedapenotan Tratatuaren 81 eta 82 artikuluetako eskumen-arauen aplikazioa aztertzen da, eta, auziren batean manuok aplikatu behar direnean, merkataritzako epaitegi berriei esleitu zaie auzi horien gaineko eskumena.
‎«d) Uziak, Konkurtso Legeak modumena eta erabakia konkurtsoko epailea esklusibo eta besterentzailean erreserbatu dizkionean horien gaineko eskuren jurisdikzioari.»
‎Konkurtsopekoaren esku inoren jabetzako ondasunak badaude eta konkurtsopekoak ez badu horien gaineko erabilera-, berme-edo atxikitze-eskubiderik, konkurtso-administrazioak ondasunok emango dizkie zuzenbidearen arabera euren titular direnei, horiek hala eskatuta.
‎2 Inbentarioko zerrendan adieraziko dira jasotako ondasun eta eskubide bakoitzaren izaera, ezaugarriak, kokapena, eta, hala denean, erregistroko identifikazio-datuak. Halaber, ondasun horien gaineko karga, traba eta zamak ere aipatuko dira, horien izaera eta identifikazio-datuak adierazita.
‎Ahozko epaiketa egin bezain laster edo hurrengo egunean, bulego-orduak baino lehenago, auzitegiak epaiketaren gai izan diren arazo guztiak, egitezkoak nahiz zuzenbidekoak, eztabaidatu eta horien gaineko botoa emango du. Onetsitako epaia 203 artikuluan aipatu epe-mugan idatzi eta sinatuko da.
‎Egin-eginean ere, herri honetan, epaileak orain arte ahalguztidunak izan dira: delituak pertsegitu dituztenak eta horien gaineko epaitza eman du euren berezko ekimenarekin; berberak izan dira auzien instrukzioa egin dutetenak; erabateko ahalmena izan dute, fiskalaren irizpenak baztertzeko, eta hala egin dute sarritan, auzia gauzatzen dagoela nahiz behin betiko epaia emateko unean; euren iritziaren arabera kalifikatu dute delitua eta halaxe jarri dute zigorra, akusazioaren nahiz defentsaren ondorioak aintzat hartu gabe; eta... Gizartea eta natura abiada berean joan behar dira:
‎Aurreko bi artikuluetan xedatutakoa gorabehera, ezkontzaren baliozkotasunari edo egoera zibila ezabatzeari buruzko epaitu aurreko arazo zibilak beti igorriko zaizkio arazoon gaineko eskumena duen epaileari edo auzitegiari, eta horien gaineko erabakiak oinarri gisa balioko du arlo kriminaleko auzitegiak hartzen duen erabakiari dagokionez.
‎(11e) Delituen ondoriozko auzietara, errudun gisa agertzen badira, aldi berean, jurisdikzio arruntaren mende dauden pertsonak eta beste batzuk, forudunak direnak, orduan auzi horien gaineko eskumena jurisdikzio arruntak izango du, legeak beste jurisdikzio baten eskumenari begira beren beregi salbuespenak ezartzen dituenean izan ezik.
‎Delituen ondoriozko auzietara, errudun gisa agertzen badira, aldi berean, jurisdikzio arruntaren mende dauden pertsonak eta beste batzuk, forudunak direnak, orduan auzi horien gaineko eskumena jurisdikzio arruntak izango du, legeak beste jurisdikzio baten eskumenari begira beren beregi salbuespenak ezartzen dituenean izan ezik.
‎1) Instrukzio-epaileak, falta-epaiketen gaineko ardura izan eta horien epaitza emateko. Zernahi gisaz, Zigor Kodearen 626, 630, 632 eta 633 artikuluetan tipifikatutako falten ondorioz epaiketak egin eta epaiketa horien gaineko arduraizango du faltok zein tokitan gertatu eta toki horretako bake-epaileak. Bake-epaileek, berebat, Zigor Kodearen 620 artikuluko 1 eta 2 paragrafoetan tipifikatutako falten ondoriozko epaiketak egin eta epaiketa horien gaineko ardura izango dute, salbu eta ofenditua kode bereko 153 artikuluan aipatutako pertsonetatik bat denean.
‎Zernahi gisaz, Zigor Kodearen 626, 630, 632 eta 633 artikuluetan tipifikatutako falten ondorioz epaiketak egin eta epaiketa horien gaineko arduraizango du faltok zein tokitan gertatu eta toki horretako bake-epaileak. Bake-epaileek, berebat, Zigor Kodearen 620 artikuluko 1 eta 2 paragrafoetan tipifikatutako falten ondoriozko epaiketak egin eta epaiketa horien gaineko ardura izango dute, salbu eta ofenditua kode bereko 153 artikuluan aipatutako pertsonetatik bat denean.
‎Emakumearen aurkako indarkeria-epaileari badagokio zenbait delituren instrukzioa edo horien gaineko ardura izatea, lurralde-eskumena zehaztuko da biktimak duen egoitzaren arabera; horri kalterik egin gabe, egitateak zein tokitan gertatu eta toki horretako epaileak babes-agindua eman dezake edo lege honen 13 artikuluaren arabera presako neurriak har ditzake.
‎Emakumearen aurkako indarkeria-epaitegien eskumenak barnean hartuko ditu elkarri lotuta dauden delitu eta falten instrukzioa eta horien gaineko ardura, baldin eta lotura horren jatorria bada lege honen 17 artikuluko 3 eta 4 zenbakietan ezarritako kasuetatik bat.
‎2 Aurrekoa gorabehera, pertsona bik edo gehiagok toki ezberdinetan elkarri lotuta dauden delituak egin badituzte, horretarako ados jarrita, delitu horien gaineko ardura edo eskumena izango du, aurreko paragrafoan aipatutakoei begira lehentasuna izanik, kasuan kasuko probintziako audientziak zein epai-barrutitan egoitza izan eta barruti horretakokion epai-barrutian egin bada. epaile edo auzitegiak, baldin eta delitu ezberdinak probintzia bereko lurraldean egin badira, eta horietako bat, gutxienez, probintziako audientzia egoitzari dago
‎Magistraturen bat lekualdatu, jubilatu, banandu edo beraren jarduna etenda geratu bada, berak zein auzitako ikustaldietan parte hartu eta orduan auzi horien gaineko botoa emango du, auzi horretan oraindik epaitza eman ez bada.
‎Nobleziaren diru-sarrerak (eta mendekotasuna eskuratzeko moduak) hauexek izan zitezkeen: lehenik, nekazari libre zein dependentearen (collazo) gainekoa, zerga eta lanaren bidez. Bigarrenik, mendi eta basoen ustiapena litzateke. Araban nobleek gune horien gaineko jurisdikzioa zuten?.
‎bereizketa handirik ez zegoela. Biak jabegoak izateko eta horien gaineko eskubideak eskuratu eta banatzeko gai ziren. Biek euren abereak herriaren ustiaguneetan bazka egiteko eskubidea zuten.
‎Gure herrialdearen kasuan, txostenaren arabera, 1975 eta 2003 bitartean Espainiako ekosistemek ahalmen ekologikoaren %4 galdu zuten. Aldi berean, azken 31 urteetan, sistema horien gaineko presioa %97 handitu zen. Gaur egun, gure naturak sortzen eta asimilatzen duena baino %211, 7 gehiago kontsumitzen dugu.
‎Esaten baldin badu obra hori oro har ederra edo itsusia dela, ez dago gehiago eskatzerik; eta judizio orokor hori ere zalantza eta zuhurtzia handiarekin hartu behar da, kontuan izanik pertsona horrek eskarmenturik ez duela. Alabaina, pertsona horri uzten baldin bazaio objektu horien gaineko esperientzia hartzen, haren sentipenak zehatzagoak eta bikainagoak izango dira. Pertsona horrek ez ditu zati bakoitzaren edertasunak eta akatsak bakarrik hautemango, baizik eta tasun bakoitzaren barruan motak ere bereiziko ditu, eta, halaber, tasun horri gorespena edo gaitzespena modu egokian egotziko dio.
‎bere jakintza itzelaren zuloak herabe gaberik erakustekoa, hain zuzen, ordura arte oso-oso gutxiri –arestian esandako labankazokako peleatik bizirik irtendako besteren bati, gehienez ere– aitortzen zitzaiona, baina ez inola ere Gizon Handiari berari, esaterako, zen Handia izanda ere. Are, non egongo zatekeen bera, Ostrogodoff, Van Kasposen, Leibnizbarrutia, Schoppedhauer, Popafrescu edo J.J. Jodowski, demagun, bere artikuluetan aipatu zituen bakoitzean, aipuaz aparte, egile horien gaineko ezagutza erreala aitortu izan balu. Iraingarria zen, izan ere; bera bon sauvage bat zen bitartean, Idazleak bide askea zeukan baita bere ezjakintasuna erakusteko ere, eta horrekin bere prestigioak are gorago egingo zuen, oraindik, egiati, jendekoi, humano agertuko zelako jendearen begietara.
2007
‎Eta badaude ahulezia horretarako hainbat arrazoi. nez, ikastaroak, hizkuntza eta kultur gaien ingurukoak baita noizbehinkako aldizkariren bat plazaratzea ere proposatu zuten. Bistan denez, irakasleen prestaketa, irakasteko teknikak eta horien gaineko gogoetak zabaltzea, esperientziak elkarrekin trukatzea... oso aintzat hartzen ziren.
‎Hasi ziren irakaskuntza-datuak era sistematikoan biltzen, aztertzen eta horien gaineko gogoetak egiten. 1976-1977 ikasturtean AlfabetatzeEuskalduntze Koordinakundeak (AEK) jasotako ikasle-fitxak Siadecok aztertu zituen (1978).
‎Lege organiko honetan jasotako arauketa osatzen da beste lege batzuetara egindako igorpenekin, alderdi politikoak finantzatzeari buruzko gaietan (IV. kapitulua), eta xedapen gehigarri batzuekin. Xedapen gehigarri horiek ahalbidetu dute, besteak beste, lege berriarekin bat etortzea Botere Judizialaren Lege Organikoaren xedapenak (lehenengo xedapen gehigarria, Auzitegi Gorenaren sala bereziak kasu horien gaineko eskumena izan dezan), eta Hauteskundeei buruzko Araubide Oroderdi politiko bat desegin edo eten eta horren egitezko jarraipen diren hauteskorraren Lege Organikoaren xedapenak (bigarren xedapen gehigarria, alle-taldeak hauteskunde-garaian eratzearen inguruko iruzurrik ere ez dela onartzen zehazteko). Finantzazioari dagokionez, nabarmendu behar da igorpena egin dela Alderdi Politikoen Finantzazioari buruzko Legera, baina baita egiaztatze eta erantzukizunei buruzko araubidera ere; araubide hori jaso da Kontuen Auzitegiaren maiatzaren 12ko 2/ 1982 Lege Organikoan eta Kontuen Auzitegiaren Jardunbideari buruzko apirilaren 5eko 7/ 1988 Legean.
‎Halaber, eskariak ez dira onartuko, baldin eta horien xedearen inguruan hasita badago parlamentuko edo administrazioko prozedura, edo prozedura judiziala. Halakoetan, eskariak ez dira onartuko, horien gaineko erabaki edo ebazpen irmoa izan arte.
‎Gauzatutako froga-multzoa ikusgai jarriko da alderdientzat. Alderdiek froga horien gaineko alegazioak egin ahal izango dituzte ondoz ondoko hogei eguneko epean. Hogei egun horieksua epairako prest izango da.
‎3 Konstituzio honetan esanbidez estatuari eratxiki ez zaizkion gaiak autonomia-erkidegoei egokitu ahal izango zaizkie, beraien estatutuen arabera. Autonomia-estatutuen bidez gai horien gaineko eskumena bereganatu ez bada, hori estatuari egokituko zaio, eta, gatazka izanez gero, estatuaren arauak autonomia-erkidegoetako arauen gainetik nagusituko dira, horiei esanbidez eskumen esklusiboa eman ez zaien neurrian. Estatuaren zuzenbidea autonomia-erkidegoetako zuzenbidearen ordezkoa izango da beti.
‎Batzorde horrek azterketa-, informatze-eta proposamen-eginkizunak izango ditu, lege honen aplikazioaren inguruko gai guztietan, eta bereziki, eta nahitaez, aurreko artikuluko lankidetza-akordio edo-hitzarmenak prestatzean edo horien gaineko irizpenak egitean.
‎Ekainaren 28ko 44/ 1967 Legeak ezarritakoarekin bat etorriz, lege-aitorpena eskatzean, jabetza-titulartasuna hirugarrenen izenean izan arren, ondasunlijio-erakundeek, edo, eskualdaketa era higiezinen jabe direla adierazi duten erbat eragingarria izan dadin, erregistro publikoan jaso beharreko beste ondasun batzuen jabe direla esanbidez adierazi duten erlijio-erakundeek, eta ondare-adierazpen hori Administrazioan azaldu-erakundeek, euren ondare-egoera legez ondoren lege honetan ezarritakoaren arabera inskripzioa eskatu duten erlijiotatu ahal izango dute, urtebeteko epean. Horretarako, erlijio-erakundeek agiriak ekarri beharko dituzte, tartekatutako pertsonen izenean zein ondasun izan etagokiela aitortzeko, edo erlijio-erakunde ondasunon jabetza erakundeei eurei daek beste edozein lege-prozedura erabiliduan justifikatzeko, jabetza-tituluak Ja beharko dute, ondasun horien gaineko jabetza eurei dagokiela behar den mobetza Erregistroan inskribatzea lortu arte; orobat, halako erakundeek salbuetsita izango dituzte mota guztietako zerga, tasa eta arielak, helburu hori lortzeko egin beharreko eskualdaketa, agiri edota jardunak karga ditzaketenak.
‎1 Lantoki berean bi enpresa edo gehiagoko langileek jarduerak gauzatzen dituztenean, enpresa horiek lankidetzan aritu beharko dira, lan-arriskuak prebenitzeko arautegia aplikatzeari dagokionez. Horretarako, enpresa horiek beharrezko koordinazio-bideak ezarriko dituzte, lan-arriskuak babestu eta prebenitzeari dagokionez, eta euren langileei horien gaineko informazioa emateari dagokionez, lege honen 18 artikuluko 1 idatz-zatiak ezarritakoaren arabera.
‎Errekurtsoa zein epairen aurka jarri eta epai horien gaineko aurrerakin itzulgarriak, 1942ko azaroaren 10eko Legean ezarriak, langilearen aldeko epaiak aitortutako zenbatekoaren 100eko 50 artekoak izan daitezke.
‎10 Artikulu honetan informatzeko eta kontsultatzeko ezarri betebeharrak aplikatuko dira kontuan hartu gabe eskualdaketaren erabakia enpresaburu lagatzaileak eta hartzaileak edo horien gaineko kontrola duten enpresek hartu duten. Ondore horretarako, ezin izangole eta hartzaileen justifikazioak, baldin eta justifikazio horien oinarri bada era dira kontuan hartu enpresaburu lagatzaibakia hartu zuen enpresak eurei behar besteko informazioa eman ez izana.
‎Orobat, betebehar horien gaineko erantzukizun subsidiarioa izango dute sozietate kolektiboek, bai eta komanditako sozietateek, euren bazkide kolektiboei begira, eta lan elkartuko kooperatibek ere, bidezkoa denean batzuk zein besteak kasuan kasuko araubide berezira biltzea.
‎Aurreko bileraren batean gertatutako istiluen ondorioz kalteak eragin eta kalte horiek ordaindu ez direnean edo horien gaineko fidantza eman ez denean.
‎Ideia berbera oinarritzat hartuta, koefizientea edo kuota arautu da. Kuota jadanik ez da lehen osagai erkide izena hartzen zuten horien gaineko partaidetza. Aitzitik, kuota da pisuak eta horri lotutako
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
horiek kontrol 25 (0,16)
horiek eskuma 12 (0,08)
horiek erantzukizuna izan 10 (0,07)
horiek eskubide 10 (0,07)
horiek informazio 8 (0,05)
horiek ardura izan 7 (0,05)
horiek gogoeta 7 (0,05)
horiek ikerketa 7 (0,05)
horiek jabetza 7 (0,05)
horiek erantzukizun 5 (0,03)
horiek eztabaida 5 (0,03)
horiek hausnarketa 5 (0,03)
horiek jabari 5 (0,03)
horiek xehetasun 5 (0,03)
horiek erabaki 4 (0,03)
horiek erabakiak hartu 4 (0,03)
horiek ezagutza 4 (0,03)
horiek interes 4 (0,03)
horiek ondorio 4 (0,03)
horiek zio 4 (0,03)
horiek ardura 3 (0,02)
horiek azalpen 3 (0,02)
horiek eskubide erreal 3 (0,02)
horiek fidantza eman 3 (0,02)
horiek informazioa eman 3 (0,02)
horiek iritzi 3 (0,02)
horiek kezka 3 (0,02)
horiek presio 3 (0,02)
horiek zenbait 3 (0,02)
horiek zerga 3 (0,02)
horiek aldarrikapen 2 (0,01)
horiek arrisku 2 (0,01)
horiek azalpenak eman 2 (0,01)
horiek azterketa 2 (0,01)
horiek botoa eman 2 (0,01)
horiek ebazpen irmo 2 (0,01)
horiek egintza inskribagarri 2 (0,01)
horiek ekimen 2 (0,01)
horiek epai 2 (0,01)
horiek eragin 2 (0,01)
horiek erantzun 2 (0,01)
horiek esperientzia 2 (0,01)
horiek gogoeta egin 2 (0,01)
horiek gozamen 2 (0,01)
horiek hausnarketa egin 2 (0,01)
horiek ikuskaritza 2 (0,01)
horiek iruzkin 2 (0,01)
horiek jabego 2 (0,01)
horiek kontrola galdu 2 (0,01)
horiek lan 2 (0,01)
horiek lege izan 2 (0,01)
horiek mehatxu 2 (0,01)
horiek ohar 2 (0,01)
horiek operazioen garapen 2 (0,01)
horiek prebentzio 2 (0,01)
horiek titulartasun 2 (0,01)
horiek txostena egin 2 (0,01)
horiek zati 2 (0,01)
horiek absoluzio 1 (0,01)
horiek administrazio 1 (0,01)
horiek adostasun 1 (0,01)
horiek adostasuna lortu 1 (0,01)
horiek agiri 1 (0,01)
horiek aipu 1 (0,01)
horiek alegazioak egin 1 (0,01)
horiek analisi 1 (0,01)
horiek aprobetxamendu 1 (0,01)
horiek arau 1 (0,01)
horiek argibide 1 (0,01)
horiek argibideak eman 1 (0,01)
horiek auditoretza 1 (0,01)
horiek aukeratu 1 (0,01)
horiek aurrerakin itzulgarri 1 (0,01)
horiek babes 1 (0,01)
horiek baimen 1 (0,01)
horiek balorazioa egin 1 (0,01)
horiek bera 1 (0,01)
horiek berandutza 1 (0,01)
horiek berri 1 (0,01)
horiek bestelako 1 (0,01)
horiek borroka 1 (0,01)
horiek bost 1 (0,01)
horiek botere 1 (0,01)
horiek datu 1 (0,01)
horiek datu base 1 (0,01)
horiek debeku 1 (0,01)
horiek definizio 1 (0,01)
horiek desadostasun 1 (0,01)
horiek diskurtso 1 (0,01)
horiek dokumentazio 1 (0,01)
horiek ebaluazio 1 (0,01)
horiek ebidentzia 1 (0,01)
horiek egile 1 (0,01)
horiek emakida 1 (0,01)
horiek epaitza eman 1 (0,01)
horiek erabilera 1 (0,01)
horiek erakunde 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
horiek ondorio atera 4 (0,03)
horiek zio idatzi 4 (0,03)
horiek kontrol ukan 3 (0,02)
horiek xehetasun eman 3 (0,02)
horiek azalpenak eman behar 2 (0,01)
horiek ebazpen irmo egon 2 (0,01)
horiek eskuma jurisdikzio arrunt 2 (0,01)
horiek gogoeta partekatu 2 (0,01)
horiek iruzkin egin 2 (0,01)
horiek jabari oso 2 (0,01)
horiek jabego ukatu 2 (0,01)
horiek prebentzio egin 2 (0,01)
horiek zati indibiso 2 (0,01)
horiek absoluzio eman 1 (0,01)
horiek adostasun politiko 1 (0,01)
horiek aipu irakurle 1 (0,01)
horiek aldarrikapen egin 1 (0,01)
horiek aldarrikapen zehatz 1 (0,01)
horiek alegazioak egin ahal izan 1 (0,01)
horiek analisi sendo 1 (0,01)
horiek aprobetxamendu ur 1 (0,01)
horiek arau jurisprudentzia 1 (0,01)
horiek ardura bere gain hartu 1 (0,01)
horiek ardura izan auzitegi 1 (0,01)
horiek ardura izan komisio-hartzaile 1 (0,01)
horiek argibide bakar bat 1 (0,01)
horiek argibideak eman gertu 1 (0,01)
horiek arrisku bereganatu 1 (0,01)
horiek azalpen eman 1 (0,01)
horiek azalpen oso 1 (0,01)
horiek azterketa ere 1 (0,01)
horiek azterketa toxikologiko 1 (0,01)
horiek babes ere 1 (0,01)
horiek bera iritzi 1 (0,01)
horiek berri txar 1 (0,01)
horiek bestelako arauketa 1 (0,01)
horiek borroka ahaldun 1 (0,01)
horiek bost urteko 1 (0,01)
horiek datu ere 1 (0,01)
horiek datu base eskoriatza.net 1 (0,01)
horiek debeku oraindik 1 (0,01)
horiek definizio eman 1 (0,01)
horiek diskurtso idatzi 1 (0,01)
horiek dokumentazio behar izan 1 (0,01)
horiek egile onarpen 1 (0,01)
horiek egintza inskribagarri aitorpen 1 (0,01)
horiek egintza inskribagarri ezkontide 1 (0,01)
horiek ekimen errege 1 (0,01)
horiek emakida eskuratu 1 (0,01)
horiek epai honako 1 (0,01)
horiek epai kasazio-errekurtso 1 (0,01)
horiek erabaki eman 1 (0,01)
horiek erabaki hartu 1 (0,01)
horiek erabaki oinarri izan 1 (0,01)
horiek erabakiak hartu nahi izan 1 (0,01)
horiek eragin ezagutu 1 (0,01)
horiek erantzukizun bereganatu 1 (0,01)
horiek erantzukizun irabazpidezko sozietate 1 (0,01)
horiek erantzukizun norbera 1 (0,01)
horiek erantzukizun subrogatu 1 (0,01)
horiek erantzun eman 1 (0,01)
horiek erantzun jaso 1 (0,01)
horiek eskubide bat 1 (0,01)
horiek eskubide eduki 1 (0,01)
horiek eskubide eratu 1 (0,01)
horiek eskubide erosle 1 (0,01)
horiek eskubide eskuratu 1 (0,01)
horiek eskubide inskribatu 1 (0,01)
horiek eskubide kostu 1 (0,01)
horiek eskubide erreal besterendu 1 (0,01)
horiek eskubide erreal jabari 1 (0,01)
horiek eskuma Audientzia Nazional 1 (0,01)
horiek eskuma Batzar Nagusiak 1 (0,01)
horiek eskuma bere gain hartu 1 (0,01)
horiek eskuma bereganatu 1 (0,01)
horiek eskuma eskatu 1 (0,01)
horiek eskuma jurisdikzio militar 1 (0,01)
horiek eskuma ukan 1 (0,01)
horiek esperientzia hartu 1 (0,01)
horiek ezagutza botere 1 (0,01)
horiek ezagutza erreal 1 (0,01)
horiek ezagutza handi 1 (0,01)
horiek eztabaida datorren 1 (0,01)
horiek eztabaida egin 1 (0,01)
horiek eztabaida eragin 1 (0,01)
horiek fidantza eman ez 1 (0,01)
horiek gogoeta egin 1 (0,01)
horiek gogoeta premiazko 1 (0,01)
horiek gogoeta sustatu 1 (0,01)
horiek gogoeta zabaldu 1 (0,01)
horiek gozamen beste 1 (0,01)
horiek gozamen eman 1 (0,01)
horiek hausnarketa batzuk 1 (0,01)
horiek hausnarketa ez ezik 1 (0,01)
horiek hausnarketa topatu 1 (0,01)
horiek ikerketa bat egite 1 (0,01)
horiek ikerketa bultzatu 1 (0,01)
horiek ikerketa ez egite 1 (0,01)
horiek ikerketa hutsune 1 (0,01)
horiek ikerketa osasun 1 (0,01)
horiek ikerketa sakondu 1 (0,01)
horiek ikerketa sekretupe 1 (0,01)
horiek ikuskaritza egin 1 (0,01)
horiek informazio batu 1 (0,01)
horiek informazio bilatu 1 (0,01)
horiek informazio eskatu 1 (0,01)
horiek informazio gutxi 1 (0,01)
horiek informazio hurrenkera 1 (0,01)
horiek informazio oso 1 (0,01)
horiek informazioa eman egon 1 (0,01)
horiek interes agertu 1 (0,01)
horiek interes indartu 1 (0,01)
horiek interes zein 1 (0,01)
horiek iritzi bildu 1 (0,01)
horiek iritzi diferente 1 (0,01)
horiek jabari beste 1 (0,01)
horiek jabari frogatu 1 (0,01)
horiek jabetza banandu 1 (0,01)
horiek jabetza estatu 1 (0,01)
horiek jabetza eurak 1 (0,01)
horiek kezka agertu 1 (0,01)
horiek kezka areagotu 1 (0,01)
horiek kontrol areagotu 1 (0,01)
horiek kontrol bide 1 (0,01)
horiek kontrol egin 1 (0,01)
horiek kontrol Eusko Jaurlaritza 1 (0,01)
horiek kontrol ez 1 (0,01)
horiek kontrol federal 1 (0,01)
horiek kontrol findu 1 (0,01)
horiek kontrol gizonezko 1 (0,01)
horiek kontrol gobernu zentral 1 (0,01)
horiek kontrol handi 1 (0,01)
horiek kontrol herri-administrazio 1 (0,01)
horiek kontrol indartu 1 (0,01)
horiek kontrol nor 1 (0,01)
horiek kontrol udal 1 (0,01)
horiek kontrol zorroztu 1 (0,01)
horiek kontrola galdu ezan 1 (0,01)
horiek lan monografiko 1 (0,01)
horiek lan tekniko 1 (0,01)
horiek mehatxu askotariko 1 (0,01)
horiek mehatxu nagusi 1 (0,01)
horiek ohar indartu 1 (0,01)
horiek presio politiko 1 (0,01)
horiek titulartasun nor 1 (0,01)
horiek txostena egin aditu 1 (0,01)
horiek txostena egin behartu 1 (0,01)
horiek xehetasun batzuk 1 (0,01)
horiek zenbait botere 1 (0,01)
horiek zenbait kenkari 1 (0,01)
horiek zenbait zertzelada 1 (0,01)
horiek zerga batzuk 1 (0,01)
horiek zerga egon 1 (0,01)
horiek zerga murriztu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia