Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 90

2002
‎Hala, 1982 eta 1998 urteen bitartean, ia 11 aldiz handitu da zenbateko hori, eta estatuko aurrekontua, berriz, Kupoaren kalkulurako erabili dena (1981 eta 1997 izanik, hurrenez hurren, oinarritzat hartu diren urteak), ia 8 bider handitu da. Baliabide horien administrazioaren lehen ondorio bat, azterketak dioenez, EAEko enplegua sektore publikoan 1885 eta 1994 urte bitartean 35.000 lagunetan hazi dela da, gehien gehienak 80ko hamarraldiko bigarren erdian, eta ondorengo urteetan kopuru horiek zertxobait gutxitu dira.
‎Ikerlanak dioenez, baliabide horien administrazioak, alabaina, ez du, EAEko BPGren pisua, estatuko batez bestekoarekiko apur bat ez jaistea. Jaitsiera horretan bi aldi oso desberdinak izan dira.
‎Gauza jakina da talde mediatiko handiek oso interes ekonomiko eta politiko jakin batzuei bakarrik erantzuten dietela. Gauza jakina da, halaber, komunikabide handi horietako administrazioko kontseiluak oso ideologia jakineko enpresa taldeek kontrolatzen dituztela. Horrela, Espainiako Estatuan, prentsaren espektro orokorraren barruan, hiru talde dira funtsean:
‎Esnekien Enpresaburuen eta Ekoizleen Federazioak (FEPLAC) sektoreko zenbait enpresaren aurka egindako salaketen aurrean, ustez iragazkorrak (esnea berreraikitzeko substantziak) eta kalitate txarreko esneak ezkutatzeko beste substantzia batzuk erabiltzeagatik, Nekazaritza Sailak kontroletan sakontzea erabaki du, kontsumora saltzen den esnearen iruzurra saihesteko, sail horretan funtzionatzen duen batzordean hartutako erabakiaren arabera. Kontrol horiek administrazio autonomikoetan nahikoak ez direla uste denean, ministerio horrek horrelako jarduketak egin behar ditu, arlo horretako eskumenak autonomia erkidegoei transferituta egon arren. Miguel Arias Cañete Nekazaritza Saileko titularrak, Senatuan esnearen sektorean iruzur egiteko aukerari buruz egindako galdera bati erantzunez, aitortu zuen ez dagoela metodo fidagarririk UHT esnea edo iraupen luzeko esnea egiteko iragazkortuak, kaseinatoak edo laktosueroak detektatzeko.
‎Hirugarren Munduan desnutrizioaren ondoriozko heriotza tasa %25etik %5era jaitsi da azken urteetan, 1950ean zeuden zifrekin alderatuta, ikertzaileek eta GKEek produktu terapeutiko berrietan egindako ikerketei eta horien administrazio protokoloei esker. Halaxe erakusten du Acción contra el Hambreren “Evaluación y tratamientos de la desnutrizen situación de crisis” liburuak.
2003
‎Baina bai ergotamina, bai triptaneak, hodi uzkurtzaileak dira eta, ondorioz, hipertentsoek eta kardiopatek oso kontu handiz ibiliko dute horien administrazioari buruz, eta beti medikuaren aginduz eta horren kontrolpean hartu dira.
‎2015 baino lehen, edateko urik ez duten pertsonen kopurua erdira murrizteko, Nazio Batuek, gobernuek eta gobernuz kanpoko beste erakunde batzuek Nazio Batuen Ingurumen Programak (NBIP) koordinatutako ekitaldi eta jarduera batzuk proposatu dituzte aurten. Hobetu beharreko puntu nagusietako batzuk akuiferoen erabilera dira, eta horien administrazioa berrikusi egin behar da etorkizunean hornidura bermatu nahi bada. NBEren arabera, akuifero mantuak hobeto administratu behar dira, eta ur ihes txikiak, batez ere hirietan, non ur galerak ur horniduraren %40 edo gehiago baitira.
‎Gordailua hausten bada, urtebetekoa. Asegururik gabe gidatzea ez da jada arau hauste penaltzat tipifikatua; beraz, beharrezkoa izan da zehapen neurri horiek administrazio bidez ezartzea. 5 Trafikoko guardiek kautelaz esku hartu ahal izango diote arau hausle bati edo istripu batean nahasirik dagoenari, baldin eta gidatzeko baldintza fisikoak galdu izanaren sintoma nabarmenak antzematen badituzte.
2004
‎Aurreko artikuluko 1 paragrafoaren 4 zenbakian aipatutako ondare masak edo ondare bananduak epaiketan agertuko dira, legearen arabera horien administrazioa nork izan eta horien bitartez.
‎Egun berean edo hurrengo egunean ebatziko da inbentariora zein ondasun bildu, eta ondasun horien administrazioari eta xedapenari buruz bidezkoa dena.
‎Produkzioaren administrazioa departamentu desberdinetan kontzentratzen da; departamentu horiek administrazioko eta bulegoko langileei eta tailerreko burueidagozkie. Produkzioaren administrazioa osatu ohi duten egiteko edo funtzioeninguruan hona hemen hitz batzuk:
‎kontrolatzen: boterearen kontzentrazio hori ekiditeko etaegoera zuzendu ahal izateko, 1997ko otsailaren 28an, Espainiako Estatuko Ministro Kontseiluak, burtsan kotizatzen duten sozietate anonimoen eraentza arautzekokode etiko bat kaleratu zuen, Olivencia informea hain zuzen ere15 Idazki horrenegitekoa, organo zehatz batzuei begira, arau etiko eta moral batzuk ezartzea da: organo horiek Administrazio Kontseilua eta zuzendaritza edo gerentzia dira. Azkenfinean, organo horien kontrola areagotzeko saiakera da:
2005
‎lizentziak ustezko administrazio egintzaren bidez lortu ahal izatea; eraikitze bidean dagoen obra amaitu dela agerraraztea; amaiera hori Jabetza Erregistroan jaso ez izanaren ondorioak; hirigintza diziplina neurrietatik at dauden eraikinen inskripzioa; hala denean, obra berrien adierazpenak jabetza horizontalpeko arauketekin lotzea; edota jabetza erregistratzaileen eta hirigintza agintarien artean izan beharreko elkarlana. VII eta VIII. kapituluetan, administrazio prozeduretan eta Administrazioarekiko auzian agindutako aurreneurrizko idatzoharrak arautu dira, azken horiek Administrazioak nahiz norbanakoek estzearen ondoriozko espedienteen hasiekatutakoak izan. Arauketa berri horren helburuetako bat da hirigintza diziplinari lotutako gaietan, jabetza erregistratzailea laguntzaile eragingarria izatea, aurretiaz ezarri bezala?, baina horren berezko eginkizuna ukitu gabe.
2006
‎1 Konkurtsoaren izapideak gauzatu bitartean, pertsona juridiko zordunarensartze edo etetearen ondorioz jardunbidearen gain sortutako ondoreei kalterik egin gabe, eta likidazio fasea irekitzea organoei eutsiko zaie, horien administrazio eta xedatze ahalmenen eskugatik administratzaile edo likidatzaileen kargu uztea adierazten denean izan ezik. Konkurtsoko administratzaileak kidego organoen bileretara joan daitezke eta bertan botoa eman dezakete.
‎Ereindako lurrak, ereintzak, landaretzak, fruituak, errentak eta antzeko ondasunak enbargatzen badira, epaileak dekretatu ahal izango du, inguruabarrak aintzat hartuta komenigarritzat jotzen badu, auzipetuak horien administrazioari eustea, bere kabuz edo berak izendatutako pertsona baten bidez; kasu horretan, kontu hartzailea izendatuko du.
‎Adopzioen kudeaketa autonomia erkidegoek egitendute, eta euren zerbitzuek erabakitzen dute gurasoen adoptatzeko egokitasuna; zerbitzu horietako funtzionarioek homosexualekiko aurreiritzirik badute, horrekerruz zail dezake guraso homosexualek haurrak adoptatzea, eta Nafarroan indarreandagoen alderdiak (UPNk hain zuzen ere), bere garaian legearen aurka gogor ekineta gero (nahiz ezin izan zuen bere onarpena eragotzi), ez dirudi sentikortasunhandirik izango duenik egoera hauek ekiditeko. Edozein kasutan, legea indarreanegoteak koadopzio kasuak posible egin ditu, hots, dagoeneko ama denaren amaren adoptatu ahal izatea, zeren kasu horietan administrazioak ez baitu parte hartzen (soilik Ministerio Fiskalak haurrarentzat arriskuaegon daitekeen kasuetan).
2007
‎Gobernuak probintziako bulegoetan bateratuko ditu, Estatuaren Administrazioaren organo desberdinen mende immigrazio arloan eskumena duten zerbitzuak, zerbitzu horien administrazio jardunaren koordinazio egokia lortzeko.
‎Lege bidez arautuko dira Estatu Ondarea eta Nazio Ondarea, eta horien administrazioa, defentsa eta iraupena.
‎Ezerezteak datuak blokeatuko ditu, eta datu horiek administrazio publikoen, epaileen eta auzitegien esku bakarrik gordeko dira, tratamenduak erator ditzakeen erantzukizunei aurre egiteko, erantzukizun horien preskripzio epeak iraun bitartean. Epe hori igaro ostean, datuak ezabatu dira.
‎Edozein kasutan ere, izaera pertsonaleko datuak komunikatzeko modukoak izango dira, datu horiek administrazio publiko batek beste batentzat lortu edo prestatutakoak direnean.
‎2 Orobat, elkarte horiek administrazio publikoei eman dizkiete administrazio publiko horiek eskatutako txostenak, elkarteek euren xedeak betetzeko gauzatutako jardueren inguruan.
‎Zerbitzu horiek administrazio publikoetan ezar daitezen, aintzat hartuko da zerbitzu horien antolaketa egitura eta, hala denean, sektorekako esparruak edo esparru deszentralizatuak dauden.
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzek edo horien administrazioek eta, horien laguntzaile gisa, Itsasoko Gizarte Institutuaren probintziako eta tokiko zuzendaritzek enpresari edo interesdunari emango diote afiliazio eta alta eskabidea aurkeztu dela egiaztatzen duen agiria.
‎3 Edozein kasutan ere, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzek edo horien administrazioek txosten zehatzak eska diezazkiekete Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari eta, halatutako alta, baja edo datu aldaketei da denean, osterantzeko administrazioei, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 4 artikuluak ezarritakoaren arabera. Txosten horien bidez zehaztuko da egitate eta gainerako inguruabar erabakigarriak dauden ala ez, eskatu edo gauzagokienez.
‎2) Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzek edo horien administrazioek ofizioz gauzatutako alten ondoreek atzera eginriek arrazoitzen dituzten egitateen berri zein datatan izan eta data hori arte.go dute, batzuek zein besteek alta ho
‎Probintziako zuzendaritzek edo horien administrazioek ofizioz gauzatzen badituzte altak, Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren jardunaren ondorioz, alta adierazpenaren ondoreek atzera egingo dute jardun hori gauzatu zen data arte, salbu eta jardun hori eragin denean goi agindu bidez, erakunde kudeatzaileek hala eskatuz, edo esanbidezko salaketaren, kexaren edo eskaeraren ondorioz; azken horien kasuan, altaren ondoreek at...
‎Funtzio Publikoaren Estatutuak araututako funtzionario publikoen zerbitzu harremanak, bai eta estatuaren, toki korporazioen eta erakunde publiko autonomoen zerbitzupean dauden langileen zerbitzu harremanak ere, lege baten aginduz, harreman horiek administrazio zein estatutu arauek arautzen dituztenean.
‎Ondore horietarako ulertuko da garraio zerbitzuak ematen dituzten pertsonen jarduera lan esparrutik kanpo dagoela. Horretarako, pertsona horiek administrazio baimenen titular izan behar dira, eta euren jarduera gauzatu behar dute kasuan kasuko prezioaren arabera, zerbitzu publikoko merkataritza ibilgailuak erabilita, eta merkataritza ibilgailu horien jabetza edo horiek erabiltzeko zuzeneko ahalmena izanda; orobat, ez du garrantzirik modu etengabean zerbitzuak zamaketari edo merkatari berari ematea.
‎2 Gizarte Segurantzako zenbakirik ez duen herritarrak zenbaki hori eskatu die Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzei edo horien administrazioei. Horretarako, herritarrek erakutsi edo aurkeztu dute euren nortasun agiri nazionala edo, atzerritarra izanez gero, kasuan kasuko identifikazio agiria, Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaile zein erakunde laguntzaileei, edo Enpleguko Institutu Nazionalari, afiliazioa, alta eta edozein prestazio edo zerbitzu eskatu aurretik.
‎1 Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzekla betebehar hori bete. Hori egiazta dai edo horien administrazioek ofizioz eginten langileek edo enpresaburuek ez dute dezakete afiliazioa, egiaztatzen denean afiliazioa eskatzeko betebeharra duteke Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren jardunaren ondorioz, Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaileetan eta zerbitzu erkideetan dauden datuen ondorioz edo beste edozein prozeduraren bidez.
‎Eraikineko etxebizitza edo lokalen jabeak ez badira lau baino gehiago, horien administrazio araubidea Kode Zibilaren 398 artikuluan ezarritakoa izan daiteke, estatutuek hori beren beregi ezartzen badute.
‎Egiatan, ez da eskubide bat edo gizarte eta ekonomia politikaren printzipio bat, elkartze profesionalerako eskubidearen adierazpen zehatza baino. «Administrazio Korporatibo» izenekoaren kasu batzuk sartuko lirateke hemen, lanbide elkargoen kasua izan ezik, horiek administrazio korporatiboaren barruan egon arren konstituzio arauketa berezia baitute (EKren 36 art.). Horien kasuan bezala, konstituzio testuak lanbide erakundeen barne egitura eta jardunbidea demokratikoak izatea eskatzen du. Lanbide elkarte horiei lotuta, zenbait zalantza planteatu dira artikulu honetara bildu daitezkeen entitateetan nahitaez izena emateari dagokionez, besteak beste, nekazaritza ganberetan, jabetza hiritarreko ganbera ofizialetan eta merkataritza, industria eta nabigazio ganberetan.
‎Zentro teknologikoen I+Gko gastua enpresa arloko gastuosoaren% 20 da. Eta nabarmen geratzen da EAEn ikerketarako erakunde publikoakordezkatzen ari direla, batez ere kontuan hartzen bada erakunde horiek administrazio publikoaren fondoetatik edaten dutela nagusiki, zentroek egindako gastuaren% 25 izatera iritsiz15.
2008
‎2 Ekonomia Ministerioaren bidez, Estatuko Administrazio Orokorrak hitzarmenak egin ditzake beste herri administrazio zein erakunde publiko eta pribatuekin, aholkularitzarako zein izapidetzaren hasierarako puntuak (AIHP) ezarri ahal izateko. Puntu horiek bulegoak izango dira, eta bertatik eska daiteke 134 artikuluaren laugarren paragrafoak aipatu sozietate izendazioa erreserbatzea; horrez landara, bulego horiek aholku eta zerbitzuak eskainiko dizkiete ekintzaileei, dela euren enpresa ekimenak definitu eta horien administrazio izapideak gauzatzean, dela lehenengo urteetan, AEBren izapidetza ere bertan hasi behar baita. Hitzarmenean zehaztuko da zein informazio, aholkularitza nahiz izapidetza zerbitzu emango den dohainik, eta zein izango den osagarria, halakoengatik kontraprestazio ekonomikoa eska daitekeelako.
‎Sozietatearen administrazioa uzten denean batera jardungo duten bi pertsona baino gehiagoren esku, pertsona horiek Administrazio Kontseilua eratzen dute.
‎Beste alde batetik, Administrazio aurrekasua (administrazio organoak bere erabakian aplikatutako irizpidea) eta Administrazioaren eginerak ditugu. Horiek ere ez dira Zuzenbidearen iturri, baina oso eragingarriak izan daitezke zergadunaren berme gisa, horien bidez Administrazioaren jokabidea aurreikus daiteke-eta.
‎TLOren 113 artikuluak aipatzen dituen kasuetan datuak ez dira sekretupekoak izango. Oro har, kasu horietan Administrazioaren edo erakunde publikoen eta epaileen arteko elkarlana bultzatu nahi da. Babes handiagoa duen interesa nagusitzen da, datuen sekretua bazter utzita.
‎Legeak ez du horren inguruko erantzunik ematen. Badirudi kasu horietan Administrazioak ez lukeela jardun behar, eta Fiskalari horren berri eman liokeela, azken horrek salatzailearen erantzukizuna zehaztu lezan.
‎Behin jarduna hasi eta gero, horiek Administrazioaren arioz bultzatu behar dira amaitu arte, eragingarritasunez eta azkartasunez gauzatu behar direlarik. Egun bakoitza amaitzean, jarduna eten behar da, eta eteten direnetik hurrengo sei hilabeteetan zehar edozein unetan has daitezke.
‎b) Erreklamazioa gauzatzeko organo eskudunak dira ekonomia administraziozko auzitegiak. Auzitegi horiek administrazio organoak dira, baina organo kudeatzaileetatik lokabeak, hierarkiaren aldetik eta eginkizunaren aldetik.
‎a) Egintza horien aurka administrazio bideko erreklamazioaren ondoren Lan zuzenbideko edo Zuzenbide zibileko epaileak erabaki behar duenean. b) Administrazio bidea agortzen duten egintzak.
‎c) Egintza horien administrazio bidea agortzen duen ebazpena Ekonomia eta Ogasuneko ministroari edo Ogasuneko Estatu Idazkariari dagokienean, lurralde erkidean; edo Ogasuneko Foru Diputatuari, Araba, Bizkaia eta Gipuzkoan.
‎Dena den, kontuan hartu behar da aukera hau gehiago erabiliko dela lan estazioetan zerbitzarietan baino, azken horietan administrazioa askotan urrunetik egiten delako eta Ubuntu banaketa gutxi erabiltzen delako.
‎Hala ere, aditu guztiek ez dute uste 13.613 pazienteri egindako 51 saiakuntza klinikoren metaanalisia argitaratzeak sortu duen kezkarik. Jay Brooks, Luisianako (AEB) Baton Rougeko Ochsner Health System delakoaren hematologia eta onkologiako lehendakaria azaldu du produktu horien administrazio jarraibideak aldatu zituzten saiakuntza asko Europan eta AEBetako jarraibideetatik kanpo egin zirela. Aditu horren ustez, eraginkortasunez erabiltzen badira, erabilgarriak dira.' Zalantzazko aurrekariak Aspalditik ari dira zalantzan jartzen botika horien eraginkortasuna; izan ere, AEBetan bakarrik, minbizia duten milioi erdi pertsonari baino gehiagori agintzen zaie, eta enpresa fabrikatzaileei milioika euroko irabaziak eragiten dizkiete.
‎Identifikatzeko, erabiltzaileak txartel “adimendun” bat izan behar du, eta batzuek telefono mugikorren SMS mezuen bidez funtzionatzen dute. Sistema horiek administrazioek, hiri altzarietako publizitate konpainiek edo garraio publikoko operadoreek kudea ditzakete. Era berean, sistema informatizatzeak aukera ematen du bizikletak eguneko 24 orduetan erabiltzeko, haien erabilera xehetasunez ezagutzeko eta, adibidez, erabileraren araberako tarifa bereziak eskaintzeko.
‎Zereginen aniztasun hori nabaria da finka handietan eta zerbitzu askorekin. Baina hamar jabe baino gutxiagoko eraikinak eta oinarrizko zerbitzuak ere (elektrizitatea, garbiketa…) ugariak dira, eta horien administrazioa arazorik gabe kudea lezake presidenteak edo idazkariak, eta horrek bizilagunei profesional bat kontratatzeak dakarren kostua aurreztuko lieke. 25 jabetza, atezaintza, igogailua eta garajea dituen eraikin batek hilean 19 euro inguruko administrazio ordainsariak ditu jabe bakoitzeko.
2009
‎Herritarrei ez zaie hizkuntza erabilerarik inposatzen; alderantziz, hizkuntza aukeratzeko askatasuna aitortzen zaie. Herri aginteei, ordea, bai, haiei obligazioak ezartzen zaizkie, eta obligazio horiek administrazioetako lanpostuen ezaugarri linguistikoetan eragiten dute, ezinbestez. Ezinezkoa da bestela izatea, non eta, berriro diogu, ez diren urratu nahi, 1982ko Hitzarmen Politiko eta Sozial zabalaren ondorioz, Eusko Legebiltzarrak onarturiko legeria eta Auzitegi Konstituzionalak hartutako erabakiak.
2010
‎Elikagaien prezioak haiek hautatzean duen eragina hainbat azterlanetan islatu da. Horiek administrazio publikoei indarra eman diete kanpoko faktore hori osasun publikoko tresna gisa erabil dezaten gizentasun tasa handiak geldiarazteko, azukre eta koipe gehiegi kontsumitzearekin lotzen dutelako. Minnesotako Unibertsitateko Osasun Publikoko Eskolako Epidemiologia Dibisiotik (Minneapolis, Estatu Batuak), Europar Batasunean esku hartzeko bi ikerketaren berri eman da.
2011
‎Italiak, berriz, soilik burtsan kotizatzen duten enpresei eragingo dien araua prestatu du: enpresa horietako administrazio kontseiluetako hamar kidetik bik emakumeak izan dute 2012an, eta hiruk 2015ean, gaur egun %5 baino ez dira?.Espainian, 2015erako berdintasun «efektiboa» lortzea da Berdintasunerako Legeak zehazten duen helburua, baina ez du kuotarik ezartzen, aholkuak bakarrik ematen ditu. Honela dio:
‎eta ondasun horien administrazioa
‎1 Dohainik eskuratutako onda sunak, xedatzaileak beren beregi hori ordenatu duenean. Ondasun horien administrazioari buruz, eta eurek ematen dituzten fruituen destinoari buruz, modu hertsian bete behar da xedatzailearen borondatea.
‎Legeek korporazioak sortu edo aitortu badituzte, lege horiek arautuko dute halako korporazioen gaitasun zibila; elkarteena, horien estatutuek; eta fundazioena, euren eraketa erregelek, baldin eta erregela horiek administrazio xedapenaren bidez behar bezala onetsi badira, betekizun hori beharrezkoa denean.
‎Ondasunen banantze eraentzan, ezkontide bakoitzari dagozkio haren hasierako unean berak dituen ondasunak eta geroago edozein tituluren bidez eskuratzen dituenak ere bai. Era berean, ezkontide bakoitzari dagozkio ondasun horien administrazioa, gozatzea eta xedatze askea.
‎Josep Ligorred arkeologo katalanak zera uste du: . Mirari hori gertatuko balitz, masek indigena guztiak lintxatuko lituzkete patarajada horiek administrazio publikoetan plaza finkoak edukiko lituzketela eta mestizoek eskola mistoetan dialektoa ikasi luketela jakin orduko. Basakeria eztanda bat ekidite aldera, beraz, kulturarteko hezkuntza elebidunaz, indigenen autonomiaz eta antzekoez hitz egiten digute, ezer zehaztu gabe.
‎Isolatuta bizi dira, senarraren menpeko dira, eta ez dute sare sozialik. Hor, etorkinen harrera sistemak hobetu lirateke, horiek administrazioaren utalitarismotik urruntzeko. Elkarteei eduki jakin bat eta harrera eta ordezkatze eginkizuna eman behar zaizkie.
‎Lehenik eta behin, hautetsiak eta teknikariak prestatuko dira herrialdearen hego ekialdean eta Les Palmes eskualdean, tokiko administrazioak indartzeko, eta, horrez gain, maisu maistrak, pedagogoak eta udal teknikariak gaitzeko arduradunak prestatuko dira. Era berean, Haitiko unibertsitateen eta hura kudeatzeaz arduratzen diren erakunde publikoen gaitasun instituzionalak hobetuko dira, Hego Ekialdeko beste campus bat sortuko da, eta erakunde horiek administrazio publikoetako langileak prestatzeko dituzten gaitasunak hobetuko dira. Azkenik, on line prestakuntza sustatuko da, Haitiko Unibertsitate Irekia garatzen laguntzeko.
2012
‎presidenteak eta idazkariak osatzen dute. Kargu horiek administrazio publikoen zerbitzura diharduten langileek betetzen dituzte.
‎Elkargoa egiaztatutako hiru arbitrok osatuko dute. Arbitro horiek administrazio publikoak, kontsumitzaile eta erabiltzaileen elkarteek eta enpresaburuen edo profesionalen erakundeek proposatutakoen artetik aukeratuko dira.
‎c) babes zibileko erakundeen, langile? gisa ulertzen da, gatazkan dagoen alderdi batek a) atalean aipatutako zereginak bakarrik gauzatzeko izendatutako pertsonak, barne hartuta alderdi horretako agintaritza eskudunak erakunde horien administraziorako bakarrik izendatutako langileak;
‎Lau ikasturtetan banatzen dira eta helburua prestakuntza zientifiko teknikoa, humanistikoa eta artistikoa lortzea da. Lan munduan sartzeari dagokionez, profesional horiek Administrazioan museo edo fundazioetan, enpresa pribatuetan, irakaskuntzan eta ikerketan, eskolen kudeaketan, aztarnategi arkeologikoetan, partikularrentzako edo erakundeentzako proiektuak zaharberritzeko ardura duten funtzionario gisa baloratzen dira, besteak beste, ondare nazionalari edo artxiboei dagokienez.
2013
‎Dimititzeko beste arrazoietako bat sozietateko 2012ko kontuen errefutsatzea dela gaineratu du Adiek. Ekainean onartu zituen kontu hoiek administrazio kontseiluak, baina handik egun batzuetara Batzar Orokorrak atzera bota zituen. Zehazki, lehendakariak 2011an kontratatutako bideragarritasun ikerketaren bigarren fakturarekin eta 2013an enpresa bati kontabilitatea eraman zezan egindako kontratazioarekin sortu ziren desadostasunak, plataformaren arabera.
‎Oraingoz Lakuak agertu duen laguntzeko borondatea gainerako 178.267 langabeei ematen zaienaren antzekoa da, eta ezin liteke bestela izan. Bide batez, gogoratu beharra dago ELAk salatu duela enplegu politika horren erabateko porrota.5 Ezinezkoa da politika industrialaren izena merezi duen ezer egitea finantza sistemak izan behar duen eginkizuna aipatu gabe; gutxienez, gobernua babesten duten alderdiak erakunde horien Administrazio Kontseiluan daudenean. KUTXABANK eta LABORAL KUTXAz ari gara (azken hau Mondragon Taldeko kide izanik).
2014
‎Gogoan izan, adibidez, tur kian Mustafa Kemal Atatürk presidenteak joan den mendearen lehen herenean bultzatu zuen turkieraren idazkeraren erreforma, arabiar alefatotik latindar alfabetora aldatuz10 Katalunian, berriz, joan den mendearen hasieran Prat de la riba Bartzelonako di putatu nagusiak Pompeu Fabrari deitu zion, garai hartan Bilboko industri ingeniarien Eskolako kimika irakasle katedraduna zenari, berak katalan hizkuntzaren batasunaren proiektua gida zezan. Baina nazio askotan, autogobernu propioa izan arte, ez da grafia ren arautzea gertatu, eta kasu horietan administrazio eta irakas kuntzaren premiei erantzuteko presaka eta korrika aritu beharra izaten dute.
‎Izan ere, gizarte horrek autonomia erkidegoko eta tokiko administrazioei, hurbilago dituelako neurri batean, bereziki eskatzen die lankidetza elkartasunaren eta giza garapenaren errespetuaren printzipioetan oinarritzea. Halaber eskatzen die jardueren erreferentea batez ere komunitateak eta herriak izatea, horietan denboran irauten duten harremanak sortzen dira?, eta ez estatuak eta horien administrazio orokorrak, horiekiko lankidetza kanpo politikaren epifenomeno bat izaten baita, herrialde emailearen egoeraren araberakoa.
‎3 Elikagaien eta Elikagaien Enpresen Osasun Erregistro Orokorra, errazagoa eta eraginkorragoa RGSEAAk, etorkizuneko aldaketaren bidez, errazago beteko ditu erregistroko izapideak, bereziki ur ontziratuei eta dietetika edo elikadura bereziko produktuei dagokienez. Neurri horiek administrazio kargak kentzen eta merkataritza jarduera sustatzen laguntzeko dira. Errege Dekretu Proiektua, 191/ 2011 Errege Dekretua aldatzen duena.
2016
‎Ezagutzan pauso nabarmenak eman dira azken hamarkadetan, batez ere Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan. Hiru herrialde horietako administrazioetako langileen %59k ziurtatua daukate eskatzen zaien euskara gaitasuna, eta %9k, eskatzen zaien maila baino baxuagoko bat; hirutik batek ez du maila egiaztatu. 2016ko maiatzeko datuak dira, hizkuntza eskakizunei buruzkoak.
‎Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Antolakundeko (ELGE) herrialdeen artean, Portugal baino ez da gainditu. Espainian, medikamentu horien administrazioa hamarkada bat baino gehixeago handitu zen, eta batez beste,% 214 gehiago hartu zuen, 2014an egin zen Antsietate eta Estresari (SEAS) buruzko Espainiako Elkartearen Nazioarteko X. Biltzarrean zabaldutako informazioaren arabera. Zenbaki horiek gurutzatzeak ondoriozta dezake emakume askok antidepresiboak kontsumitzen dituztela haurdunaldian, baina, Juan Acosta Díezek dioenez, Kataluniako Ospitale Nagusiko ginekologian eta obstetrizian aditua da, eta ez dago horri buruzko datu ofizialik.
2017
‎Dekretua, zer esango dizuet, kalanbre bat da bere osotasunean. Eta ministroa, Soria jauna, urte batzuk barru enpresa horietako administrazio kontseiluko kide bainoago, ohorezko kide izendatuko dute (eta Ciudadanoseko inor aldameneko aulkian, larri ibili!).
Horiek administrazioarekiko kontuak dira. Baina lankideek, heldu zaren lekuko jendeak, nola begiratzen dizute?
2018
‎Euskararen sustapena ahalbidetu eta bizkortu ditzaketen politika publikoak garatzeko orduan testuinguruak, abiapuntuak, eskumenek, legezko egoerak eta beste hainbat faktorek duten eragina saihetsezina den arren, baditu behingoz euskarak bere aurrerabidearekin konprometitutako erakundeak lurralde guztietan. Eta lurralde horietako administrazioek badute, behingoz eta aurrenekoz, elkarrekin jardutea ahalbidetzen dien marko bat: Eusko Jaurlaritzak, Nafarroako Gobernuak eta Iparraldeko Euskararen Erakunde Publikoak EEP sinatutako euskara sustatzeko hitzarmena.
‎Kontuan izan, EUSTATen 2015eko datuen arabera, populazio aktiboaren (1.0272.000) %12, 9a langabezian zegoela eta pasiboak (EAEko biztanleriaren %52, 7ak) ez zuela lan egiten. Langile horiei administrazioan eta irakaskuntzan (lehen eta bigarren hezkuntzan) lan egiten dutenak kendu litzaizkieke eremu funtzional horietan euren hizkuntz planak abian dituztelako (edo besterik gabe euskaldunduta daudelako) bere urteko lan jardunean. Beraz, elefantea sinbolizatuz aipatzen den eremu funtzionalaren urteko lan orduen pisua hori da ez gehiago, ez gutxiago (egia den arren kualitatiboki eremu funtsezkoetako bat dela).
‎Aipatu bezala, areagotutako glukokortikoide mailek neurogenesia gutxitu dezaketela frogatu da, eta horien administrazioa denboran zehar luzatuz gero, heriotza zelularra ere eragin dezaketela ikusi da. Adibidez, glukokortikoideekin tratatutako karraskarien garunetan atrofiaren aldaketak deskribatu dira.
‎Hiri berri hau ere, Garona ibaiaren ertzean kokaturik, Pirinioen erdialdeko pasabide estuen atarian aurkitzen zen, 32 ondoren bide garrantzitsuagoak izango zirenen gurutze bide batean. Badirudi armada sertoriar garaituaren azken erlikiak jaso zituela, 33 horien artean zeltiberiar, oskatar, jaketaniar, ilergetiar eta agian baita baskoiak ere.34 Zer ote da, ordea, bi fundazio piriniotar horien bidez administrazio erromatarrak lortu nahi zuena. Pirinioetako giza erkidego menditar ezezagunek ekar zitzaketen balizko buruhauste edo arriskuei aurre egin? 35 Edo Sertoriori men egiten zioten lurraldeak inguratu nahi izan ziren, besterik gabe? 36 Zernahi delarik ere, zaila dirudi gerrate prozesu luze horrek eremuan izango zuen eragin benetan sakona auzitan jar daitekeenik, batik bat elkartasun berriak direla eta.
2019
‎Urtean zehar ohe batzuk hutsik gertatzen direlakoz dio zuzendaritzak lanpostuak kendu behar direla, gorago duen eskualdeko ARS administrazioaren manuei jarraituz. " Horiek administraziokoak dira, besterik gabe. Berdin zaie.
‎Bailarako lau herri horiek administrazio batzarren bitartez funtzionatzen dute. Bakoitzak bere alkatea du eta bertako biztanleek aukeratutako hainbat ordezkari.
2020
‎IBEX indizean kotizatzen duten EAEko enpresetako erabakiesparruetan emakumeek duten presentziari behatuz gero, antzeko egoera ikusten da: presidentetzak eta horietako administrazio kontseilu orokorrak gizonez osatuta daude nagusiki (%65, 8). Gamesa nabarmentzen da, izan ere, bertako presidentea emakumea da eta hartako administrazio kontseiluan ematen da egoera orekatuena emakume eta gizonen portzentajeari dagokionez.
2021
‎«Haiei buruzko irakurketen maiztasuna ere eskasa izan da, 17 irakurketa bakarrik egin baitira 64 hilabetean». Zabortegiak behartuta daude egonkortasunari buruzko kontrol zorrotzak egitera eta datu horiek administrazioari helaraztera.p>
‎Plataformaren ustez, Gasteizko Udalak eta 21 Zabalgunea sozietate publikoak" ez dituzte bete, modu agerian edo arduragabean, ondare publiko hori kontserbatzeko betebeharra, erosi zirenetik inolako ahaleginik egin gabe". Era berean, etxebizitza horiek administrazio publikoarentzat 19 milioi eurotik gorako kontabilitate balioa dutela ohartarazi dute.
2023
‎Fiskaltzak ez zuen «arrazoirik ikusten» zigorrak murrizteko, baina Estatuaren Abokatutzarekin bat dator delituen identifikazioan. Fiskaltzaren eta Estatuaren Abokatutzaren arabera, politikari horiek administrazio desleialaren delitua egin zuten, eta ez diru publikoa bidegabe erabiltzearena —delitu horrek irabazi asmoa du— Kasua epaitzen ari den Goreneko magistratua, Pablo Llarena, ados dago argudio horrekin. Fiskaltzak eta Estatuaren Abokatutzak ere desordena publikoko delitua egozten diete politikari independentista horiei, baina Llarena ez dator bat.
‎Halaber, finantza plan argiak eskaintzen ditu, Administrazioak berak aztertzeko modukoak. Helburua, beti ere, lan horiek Administrazioak berak egitea da, kanpora atera behar izan gabe”.
‎Tributu jarduketetan eta tributu prozeduretan, tributu betebeharpekoek Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 34 artikuluko (eta TLOren 34 artikuluko) eta Bizkaiko TFAOren 33 artikuluko eskubideak eta edozein herritarrek oro har Administrazioaren aurren dituen eskubideak izango dituzte, hala nola, lehenago aurkeztutako agiririk berriro ez emateko eskubidea, Administrazioaren esku badira, edota bere pentsutan administrazio espedientearen kopia ateratzeko eskubidea, espedientea erakusteko izapidean. Eskubide horien artean administrazio prozedura gehienetan garrantzi berezia du betebeharpekoak esan beharrekoa derrigorrean entzuteko izapideak, ebazpenaren proposamena eman aurretik. Modu horretara, interesdunak eskubidez komeni zaiona alega dezake; dena den, izapide hori bazter utz daiteke baldin eta prozedura jakinean proposamena jakinarazi ostean antzeko izapiderik bada, eta, beste alde batetik, halako izapidea izan ohi da gehienetan.
‎Tributu administrazioak egiazta eta iker ditzake tributu betebeharrak bete direla ziurtatzeko garrantzizkoak izan daitezkeen egitate, egintza, osagai, jarduera, ustiapen, negozio eta balioak, baita horiei lotutako gainerako inguruabar, datu eta agiriak ere. Egiaztatzeko eta ikertzeko jarduera horiek Administrazioak, likidazio egokiaren bidez, tributu zorra zehazteko ahalaren tresna dira, baina preskripzio epe (eta Bizkaian iraungitze epe) ezberdinarekin. Horiek horrela, Bizkaian, preskribatutako edo iraungitako zergaldiak egiaztatzeko eta ikertzeko ahala egikari daiteke denborazko mugarik gabe, halako zergaldietako datuek preskribatu gabeko edo iraungi gabeko zergaldietan ondorioak sor baditzakete; lurralde erkidean, Araban eta Gipuzkoan lurralde horietan preskripzioa soilik aipatuz, ez baita jaso halako lurraldeen arauketan Administrazioaren ahala iraungitzeabi erregela ezarri dira:
‎Beste alde batetik, modu horretara administrazio antolamendura, oro har, eta tributu antolamendura, bereziki, EKren 24 artikuluak aldarrikatutako benetako babes judizialaren konstituzio printzipioa ekarri da. Epaitegi eta auzitegietara jotzeko eskubideaz gain, printzipio hori mamitu behar da administrazio bidean berrikuspen prozedurak ezarriz baldin eta betebeharpekoak aurkeztutako eskakizunei azkar eta berehala erantzun egokia ematen bazaie, eta eztabaida horiek administrazioarekiko auzi jurisdikzioan epaitzeko aukera ezerezean utzi gabe. Ildo horretatik, eztabaida guztiz ebatzi arte, egintzaren zuzeneko eragingarritasuna aldi batean atzeratzeko neurriak hartu behar dira, batik bat, prozesuaren objektua galtzeko arriskuagatik babes horretarako eskubidea kolokan jar badaiteke.
‎Erreklamazioak organo bereziek izapidetu dituzte, hots, organismo edo auzitegi ekonomiko administratiboek. Auzitegi horiek administrazio organoak dira, baina tributuak aplikatzeko organoetatik lokabeak, hierarkiaren aldetik eta eginkizunaren aldetik. Administrazio errekurtso berezia da, horren objektua eta organo ebazleak bereziak direlako.
‎Horien definizio zehatza ematen da Aurrekontu egonkortasunari eta Finantza jasangarritasunari buruzko apirilaren 27ko 2/ 2012 Lege Organikoaren 3 eta 4 artikuluetan. Labur bildurik eta esangura oso zabalean, printzipio horien bitartez Administrazio Publikoaren defizita kontrolatu nahi da. Baina printzipio bi hauek zuzeneko eragina izan zuten TAOLaren erreforma gauzatu zuen abenduaren 23ko 27/ 2013 Legean.
‎Baina ez dezagun ikuspegia galdu, toki erakundeak Administrazioak dira eta, Administrazio publikoa diren aldetik, EKren 149.1.18 eta 103 artikuluaren mende daude. Horrek esan nahi du Administrazio publikoei dagozkien arauak aplikatu behar zaizkiela eta horien artean Administrazioen arteko harremanen arauak.
‎Beste modu batean esanda, zaintza ezin da gauzatu berez toki erakundeen eskumenekoak ez diren gaien inguruan, ezta eskuordetzaren bitartez edo transferentzien bitartez emandako eskumenen gainean. Toki erakundeen eskumenekoak ez diren erabakiak zuzenbide osoko deuseztasuna dakartzaten erabakiak dira eta horien gaineko administrazio kontrolik ez da egiten. Ebazpen horiek berez deusezak dira indarrean dagoen Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/ 2015 Legearen (hemendik aurrera APEL) 47 artikuluak adierazten duen bezala.
‎partzuergoak eta Administrazioen arteko hitzarmenak. Laguntza tresna horiek administrazio kudeaketa hobetu, eragingarritasuna handitu, bikoiztasun administratiboak ekiditu eta aurrekontu egonkortasuna errespetatu dute. Harreman mota honetan aipagarria da AGren 1989ko martxoaren 29ko Epaia247:
‎" Horrela, toki araubideari buruzko lege erreforma edo neurri batzuekin lotzen da; izan ere, araubide hori 1978ko Konstituzioak toki autonomiaz egiten duen aitorpenera egokitzen saiatu dira. Neurri legegile horiek administrazio kontrolak pixkanaka murriztu dituzte, eta Administrazioen arteko harremanak (Estatuko Administrazioa eta autonomia erkidegoak toki korporazioekin) gatazka judizializatura mugatu dira ia" 564.
‎AGk ideia bera baieztatzen du: " Ezin du ahaztu udalbatza demandatzaileak kontrol horiek administrazio antolaketa publikoaren —Interes orokorren zerbitzura dagoena— Beharrezko batasun eta koordinazioaren ondorio direla. Antolaketa hori administrazioen sistema batek osatzen du, eta ez horien konkurrentzia hutsak, non koordinazioeta kooperazio printzipioek esanahi berezia duten herri administrazio ororen existentziaren arrazoi bakarra bermatzeko ezinbesteko tresna gisa:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
horiek 37 (0,24)
horien 30 (0,20)
horietako 6 (0,04)
horietan 5 (0,03)
Horiek 3 (0,02)
horien artean 2 (0,01)
horien bidez 2 (0,01)
hoiek 1 (0,01)
horiei 1 (0,01)
horien aurka 1 (0,01)
horien bitartez 1 (0,01)
horien gaineko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Deustuko Unibertsitatea 34 (0,22)
Consumer 13 (0,09)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 10 (0,07)
UEU 5 (0,03)
ELKAR 3 (0,02)
Berria 3 (0,02)
Argia 3 (0,02)
LANEKI 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
horiek administrazio publiko 12 (0,08)
horiek administrazio kontseilu 5 (0,03)
horiek administrazio Kontseilua 3 (0,02)
horiek administrazio ofizio 3 (0,02)
horiek administrazio bide 2 (0,01)
horiek administrazio ez 2 (0,01)
horiek administrazio kontrol 2 (0,01)
horiek administrazio organo 2 (0,01)
horiek administrazio antolaketa 1 (0,01)
horiek administrazio araubide 1 (0,01)
horiek administrazio arazo 1 (0,01)
horiek administrazio ario 1 (0,01)
horiek administrazio asko 1 (0,01)
horiek administrazio autonomiko 1 (0,01)
horiek administrazio auzi 1 (0,01)
horiek administrazio baimen 1 (0,01)
horiek administrazio bakarrik 1 (0,01)
horiek administrazio batzar 1 (0,01)
horiek administrazio bera 1 (0,01)
horiek administrazio berrikusi 1 (0,01)
horiek administrazio bideko 1 (0,01)
horiek administrazio denbora 1 (0,01)
horiek administrazio desleial 1 (0,01)
horiek administrazio erromatar 1 (0,01)
horiek administrazio eutsi 1 (0,01)
horiek administrazio hamarkada 1 (0,01)
horiek administrazio harreman 1 (0,01)
horiek administrazio izapide 1 (0,01)
horiek administrazio jardun 1 (0,01)
horiek administrazio jarraibide 1 (0,01)
horiek administrazio jokabide 1 (0,01)
horiek administrazio karga 1 (0,01)
horiek administrazio kontu 1 (0,01)
horiek administrazio korporatibo 1 (0,01)
horiek administrazio kudeaketa 1 (0,01)
horiek administrazio langile 1 (0,01)
horiek administrazio lanpostu 1 (0,01)
horiek administrazio lehen 1 (0,01)
horiek administrazio museo 1 (0,01)
horiek administrazio nahiz 1 (0,01)
horiek administrazio nor 1 (0,01)
horiek administrazio orokor 1 (0,01)
horiek administrazio protokolo 1 (0,01)
horiek administrazio prozedura 1 (0,01)
horiek administrazio txosten 1 (0,01)
horiek administrazio ukan 1 (0,01)
horiek administrazio xedapen 1 (0,01)
horiek administrazio zein 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia