Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2000
‎Xabier Larralde: Autodeterminazioaren inguruan bi galdera nagusi daude.Lehena, ea eskubide hori nola gauzatu behar den: edo estatuetatik jasotako aitorpenbaten bitartez, edo euskaldunek berek emandako urratsen bitartez.
‎hasieratik elebidundiren haurrengan, garapenaren birmoldaketa? hori nola gertatzen den ikusi.Imanol ek esan bezala,, murrizketa prozesu batean murgiltzen gara, dago (z) kigun hizkuntz (et) ako soinuak bereizteko?. Hala dirudi, haurrakinguruan hizkuntza bat baino gehiago daukanean, bietarako prestatzen duelabere oharmena eta sistema biak nahikoa beregain gordetzeko gaitasuna duela.Roy Major en (Major 1987) oinarrizko lana baino askoz gehiago etaelebitasun mota ugarietakoak behar dira ondorioak sendotzeko.
2001
‎Heziketarako materiala idatzikoduten irakasle eta teknikarientzat, HABEn heziketan arituko diren teknikarientzat etamaterial horiek erabiliko dituzten irakasleentzat. Euskaltegietako irakasle askoaldaketarako prest baitaude une honetan, baina, aldaketarik egin ahal izateko, material hezitzaileak behar dituzte, aldaketa hori nola gauzatzen den azalduko dutenereduak (Azkue, 1999).
‎Orain arte esandakoarekin, aurrerago argiago ikusiko bada ere, argi ikusten daezen, aholkulariak egin beharreko lanerako, ohiko irakasle batek ez bezalakobeharrak izango dituela, eta prestakuntza ezberdina duela. Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan; hizkuntza bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du. Ikasten jakinbeharko du; ez bakarrik berak nola ikasten duen; horrez gain, zein bide dauden, zein estilo, zerk zer ekartzen duen eta eginkizun bakoitzak zein ondorio duen ere.Labur esanda, hitz batean, ikaskuntzan ere aditua izan du.
2003
‎Iñaki Barcena: Seattle (1999) ez zen ezerezetik sortu, Seattlen sinbolikoki, globalizazio neoliberalaren aurkako mugimendua ernatu zen; Ipar Amerikako hirihorretan oso garaipen ikur edo sinbolo garrantzitsua eman zen, baina hori nola lortu zen. Orain munduko jendea, hainbat jatorritako jendea, langileak, nekazariak, ekologistak, feministak eta abar bildu egiten dira, baina mugimendu hori nondikdator?
2004
‎Enpiristek ziotenez, czagutza espericntziatik sortz.en da eta esperientziaren mende dago. Kantek, berriz, ezagutza z.iurra nola lor daitckecncrakusteko sistema garatu gura izan zucn; hau da, esperientziarekin zerikusirik ez duenezagutza a priori badagoela, eta hori nola den posible, nahi zuen erakutsi eta frogatu. , tesi horri eusteko, Kantek gogoak gure espcricntziaren egitura orokorrean zerbait jartzcn dueia esan zuen.
2005
‎Hustu itzazu birikak, jarraian arnasa har ezazu astiro baina sakonki, eta pentsamenduarekin bidal ezazu airea eskua jarrita duzun lekurantz, sabelerantz. Nabari ezazu alderdi hori nola puzten den poliki poliki. Jarraian, arnasa bota astiro astiro, eta sentitu nola jaisten den sabelaldea.
2006
‎Haur bati ezgaitasun bat diagnostikatzen zaion unean, litekeena da haren gurasoekberen aitatasun eta amatasunarekiko igurikimen guztiak behea jota daudela sentitzea.Gurasoek berreraiki egin behar dituzte haurrarekiko harremanen, guraso bezaladuten zereginaren eta beren beharrei erantzuteko erabili dituzten laguntzeko zerbitzuen inguruko igurikimenak. Horretarako, erabakigarria da lehenengounean jasotzen duten informazioa, informazio hori nola aurkezten zaien eta, igurikimen horiek miatzeko, antolatzeko eta berrikusteko ematen zaien laguntza.Horrela bakarrik lagunduko diegu beren haurraren egoera eta haurrak duenezgaitasunaren ondorioak ulertzen, haurra zaintzen eta hezten dihardutenprofesionalekin lotura errealistak eta eraginkorrak ezarriz.
‎Mina daukanak arrazoia berea dela uste du. Minak ekiteko indarra ere ematen dio.Idazlearen zeregina da minak eta arrazoiak askotan zerikusirik ez dutela frogatzea.Eta hori nola lortzen du idazleak. Ez jainko bat balitz bezala:
‎Zergatik ez da ipuin hori inongo antologiatanagertu? Inork ez al zuen hagin hori nola kentzen zioten sentitu?
‎oso arriskutsuak deritzeSarrionandiak, ez bakarrik euskal arazoa konpontzeko oztopo direlako, baizik eta, zerbaitkonpontzerik balego eta herri proiektu bat aurrera ateratzerik balego ere, proiektu hori zatiketakhondatuko lukeelako. Hasier Etxeberriarekiko elkarrizketan komunitate legez antolatu beharkogenukeela esan eta, hori nola egin galdetuta, halaxe erantzuten du Sarrionandiak: «Ba ez dakit, bainahor dabilen baino dogma, demagogia eta erretolika gutxiagorekin.
‎Arazo nagusia, nire ustez, beti bera izan da: oinarrizko erakunde sozial eta politikoen aldaketa iraultzailea egin aurretik, gizakia erabat aldatze hori nola erdiets daitekeen jakitea, alegia (Marcuse, 1986: 84).
‎Mendebaldean giza arrazoiak berezko eboluzioa bizi izan du, beste inon gertatu ez dena. Eta fenomeno hori nola eta zergatik gertatu den aztertzeari ekingo dio buru belarri.
2007
‎Arestian aipatu duzun irudi korporatibo hori nola transmititzen dabarrura begira?
‎Horretarako, ezinbestekoa dapertsona guztien parte hartzea. Lan taldeka arituz parte hartzen badute, helburubatekin, pertsonak ideiak ematen hasten dira eta berehala hasten dira ekarpenakegiten, eurek parte hartzen duten prozesu hori nola hobetu daitekeen esanez.
‎Nire ustez, betidago goitik beherako komunikazio bat, formala edo ez formala. Gure helburua, une honetan, gaur egun EITBn komunikazio hori nola gauzatzen den jakitea da.Beti dago komunikazioa, komunikazioaren inguruan ezer egiten ez bada ere, komunikazioaz inor arduratzen ez bada ere. Agian, ohar taula bat dago, inorkkoordinatzen ez duen arren; edo jendea noizbehinka bere arduradunarekin biltzenda eta zer edo zer komunikatzen da, sistematizatuta egon ez arren.
‎da, kontzeptua. Eta bigarrena,, nola?, kontzeptu hori nola, modu erraz batean igorri.
‎Gure egoeran, nioen arestian, eta ongi nioela esango nuke, nazio alienazioaren fase terminalak dituen ezaugarriak ageri dira eguneroko bizimoduan Hego etaIparraldeko eskualde nagusietan, batez ere azken horretan, gauza jakina denez?. Nazio alienazioaren fenomenoa, ordea, ezin da, Hegoaldean egiten den bezala, boto nazionalistaren arabera neurtu, edo han hemenka egiten diren identitateinkesten argitan zehaztu. Nazio identitatea zer arraio den jakin nahirik dabilena, berriz, joan bedi lehendabizi Irungo herrian identitate hori nola bizi duten ikustera, eta gero handik bost minutura dagoen Hendaiara, nazio alienazioaz ari gareneanzertaz ari garen jakiteko behatoki apartak dira-eta bi biak. Gure nazio identitatearen egoera neurtzeko indikadorerik adierazgarriena, gaur egun, seguru aski, euskarazko prentsaren egoera da.
‎Euskal Herrian kultura europarretik zer hartu behar ote dugun edo kulturaeuropar hori nola bizi dezakegun, ez dut batere argi ikusten. Nondik hasi?
‎Baina langile horrek ez du ahantzibehar bere lana monetatan, dirutan, neurtua izanen dela. Eta diruak, monetakiraungo duen bitartean, diru hori nola mugitzen den, zer suposatzen duen aztertubeharra dauka. Bestela jai!
‎Ez dago hitz egiterik biopolitikari buruz era orokor batean: biopolitikak hausnarketa bat eskatzen du, zeinean ondoko galderak diren besteakbeste sakondu beharrekoak: bizitza bakoitzean bizitza hori nola ekoitzi den; zermotatako ezaugarriak dituen; edota nolakoa izan den bere genealogia. Diziplina, edo Bauman en (1989) planteamenduan, geometria?
‎Azalekoa bakarrik ez denean, batez ere bi koska egoten dira: (a) orokorra bat, biologiaren beraren ikuspegia, eta (b) zehatzagoa bestea, influentziabiologiko hori nola gauzatzen den azalpena. Horiek aztertzetik hasiko gara.
‎Nazioa erabilera nahasiko kontzeptua dela erreparatuz hasten da Humboldt, batzuetan Estatua esanahi baitu (nazio espainola), beste batzuetan herri bat (nazio euskalduna), eta herri multzo bat ere (nazio eslabiarra) 718 Nazioa, Estatuaren edo herri multzoaren esanahian, deribatua da; oinarrizkoa, nazioa jatorri eta hizkuntz komuntasunaren adieran da. Begiratzen badugu gizadia/ gizatasuna den indar berezko hori nola azaltzen den munduan eta historian, hautematen dugu komunitate eta indibiduo diferentziatuetan egiten duela. Humboldt-i ez zaio interesatzen gizon edo emakume abstraktua, berdina mundu guztian, konkretua baizik, gizaki bakoitzean berekia, historikoa.
2009
‎Horregatik, prozesuaaurrera eraman behar da; baina prozesuak ez dira errepikatzen: batzuei konpentsazio ekonomikoa ematen badiezu, dirua aurpegira botako dizute, ez baitute diruriknahi, duintasuna aitortzea da nahi dutena eta duintasun hori nola aitortzen denjendearekin egin beharra dago. Orduan, nik uste, zuk aipatu duzun gauza horietan, neurri apal batean asetu gabe zegoen oinarri bat asetzea lortu ahal izan da.
‎Adierazpen erregularren oinarrizko sintaxia ezagutzen dugu jada. Badakigu sintaxi hori nola erabili gure beharretara egokitzen diren patroiak eraikitzeko, baita gero patroi horiek nola parekatu teklatu edo fitxategi bidez jasotako datu multzoekin ere. Baina aurrera jarraitu aurretik, une egokia da geldialditxo bat egin, eta patxadaz Perl ek sintaxi hori nola aplikatzen duen ikusteko.
‎Badakigu sintaxi hori nola erabili gure beharretara egokitzen diren patroiak eraikitzeko, baita gero patroi horiek nola parekatu teklatu edo fitxategi bidez jasotako datu multzoekin ere. Baina aurrera jarraitu aurretik, une egokia da geldialditxo bat egin, eta patxadaz Perl ek sintaxi hori nola aplikatzen duen ikusteko. Adierazpen erregularren parekatze mekanismoak nola funtzionatzen duen aztertzeko, alegia.
2010
‎Espainiako herrialde txiki hori nola bihurtu zen energia eolikoko mundu mailako erraldoi?
2011
‎Aipatu bezalaxe, PKLk ez du arautzen zigor adiskidetze ahalegin hori nola egin behar den. PZL mota orotako prozesuen ordezko lege izanik (4 art.), hark adiskidetzeaz egiten duen araudiari so egin diogu.
‎Aurreko gaian, bake epaileen estatutu juridikoa aztertzean, EKrekin bat bake epaileek independenteak izan behar dutela, legearen menpe soilik jardunez, azpimarratu ondoren, gai honetan kasu edo kontu zehatzean, eguneroko lanean, independentzia hori nola babesten den azalduko dugu. Inpartzialtasunaren eremuan sartuko gara.
‎Onartzen dute mugak ezarri behar direla. Onartzen dute kontrola edo ordena jarri behar direla, baina gero ez dira gai kontrola hori nola egin behar den zehazteko.
2012
‎Gogoko beste irakurgai batzuk Trueba eta Vicente Aranaren euskal kontakizun«erromantikoak» izan dira, eta Navarro Villosladaren Amaya o los vascos delsiglo VIII. Hori gogoan hartzekoa da: a) Unamunoren lehen periodo «baskista»renizaera atzemateko, Foruak ezabatu eta gero (Bilbon), eta b) periodo hori nola itxiden ulertzeko (Madrilen) eten bortitz batekin baskismo «erromantikoaren» aurka, «arrazionalismora» eta positibismora lerratuz beste muturrean, eta erreakzio horretanabertzaletasun politiko arana goiritarrari bezainbat destaina eginez euskaltzaletasunkultural orori, eta euskarari berari.
‎Derridak egiten duen animalia/ gizakia binomioaren dekonstrukzioarenhelburua ez da, alta, tradizionalki markatu den muga horren lausotzea edodesagerraraztea, bazik eta filosofiak muga hori nola interpretatu eta definitu izanduen aztertzea ulertzeko zein modutan eraiki den gizatasuna eta zein eratan eraikiden animaliatasuna. Era horretan zera frogatzen da:
2014
‎Hori dela-eta, interesatzen zaigu elkar eragite hori nola geratzen den ikustea, adin guztietan eta bereziki Nafarroan, eta inguruan, alegia, Gipuzkoa aldean.Izan ere, helduek harreman txikiagoa izan dute euskara batuarekin, baina, semealaben bidez eta hedabideen bidez, batez ere, izan badute. Xede hau dela-eta, gukelkarrizketa arruntetan oinarritu gara, hiztunak bi barietateen erabiltzaileak direlako (herriko hizkera eta batua), gradu desberdinetan.
2019
‎Gizarte Zerbitzuen Euskal Sistemaren (GZES) baitan, banakako eta familiako esku hartzea gailentzenden bitartean, komunitarioa nola indartu daitekeen hausnartzea beharrezkoa da. Lan honek, hausnarketa hori nola eta nondik abiatu daitekeenaren proposamena luzatuko du. Legea oinarriharturik, Gizarte Langintzaren alor praktikoena diren gizarte zerbitzuetatik, esku hartze komunitarioagaratzeko eztabaidak zeintzuk diren ikusi behar da, bertatik ere, gizarte eraldaketaren bidean, ekintzaerrealak gauzatzeko aukerak aztertuz.
‎Hauda, hizkuntzak gizakia gizaki dagi. Testu honen helburua, hortaz, filosofiaren eremuan hori nola denazaltzea da, datozen lerrotan azalduko den bideari jarraituz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia