Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 670

2000
‎–Txema, elkarrizketa hau ez da normala.
‎Rocíoren erreferentzia erabili zuen tipo argalak nirekin berbetan hasteko, alegia Killarneytik ezagutzen ninduela, Rocío euren lagun egin zelako eta hori dena. Niri betidanik gustatu zait jendea ezagutzea, eta gehiago orain, badakidalako jende hau ez dudala berriro inoiz ikusiko, eta horrek barruak askatzeko modua ematen du. Sekretu denak azal daitezke, biharamunean dena ahaztuta egongo den ziurtasunarekin.
‎Filmetan, noski, protagonistak (hau da, nik neuk) besterik gabe erantzuten dio galdetzaile isilari, aukerarik eman gabe eta ustezko galderei erantzunez. Baina (batzuetan hala iruditzen bazait ere) hau ez da film bat, eta beraz apur bat itxaron dut nire izena zein den itaundu didan arte. Eider, erantzun diot, eta bere koadernoan apuntatzeari ekin dio.
‎halarik ere, jostetan ari zitzaigun osaba, itxura batean, zeren, ez aitari ez amari deus ere ihardesteko betarik eman gabe, hala erran baitzuen ondotik—: Baina, beharrik, hau ez da gure kasua... —eta, behakoaren gogorra leuntzen zuela eta irri bat moldatzen, erran zuen—:
‎—Ordea, hauek ez dituk Asiskoaren denborak... Eta leku hau ez duk hiretzat, eta kontu guti egiten duk heure buruaz, Antonio! Eta, ahal dezagunean, gibelat egin genikek, leku erosoago baterat —eta, buruan liburuak eta ene paradisu partikularraren iduriak berriro josten zitzaizkidala, eratxiki nuen—:
‎—eta, hatza ezker eskuin higitzen zuela, erantsi zuen—: Baina tigre hau ez dago horrela ohitua.
‎Duela guti arte gure desterrua eta gure desgraziak izan dituk herritarren mintzagai; gaur, berriz, gure olaz eta gure fortunaz mintzatzen dituk. Baina hau ez duk aski, eta are gehiago hazi nahi badugu, baterat eta bertzerat hedatu behar diagu negozioa, baterat eta bertzerat joan, hango eta hemengo handikiekin eta merkatari ahaltsuekin solastu eta haiei geure asmoak erakutsi... Sare bat eraiki behar diagu, jakiteko istant bakoitzean non jo eta norat jo, zer egin eta zer ez egin.
‎Badakit, halarik ere, ororen buruan zer erran diezadakezun: erran diezadakezu ezen ene euskara hau Axularrenaren antzekoa dela, bai, baina ez dela guztiz haren berdina; eta erraiten ahal didazu ezen ene euskara hau ez dela Euskal Herriko nehongo bazterretan egiten... eta nik, haatik, baietz erranen dizut, egin egiten dela, zeren urbiaindarrak Urbiaingo euskaraz mintzo baitira, eta ni urbiaindarra nauzu, eta Urbiaingo euskara darabilt. Baina, ustekabekorik izan ez dezazun, Urbiaini buruz argibideren bat eman beharrean nagokizu, zeren, Cervantes bere Kixote Mantxakoan bezala, zeina hasten baita:
‎—Aitagurea egia handia bada, hau ez duk tipiagoa, eta hura buruz ikasi bahuen, hau ez gutiago... —erraiten zidan.
‎—Aitagurea egia handia bada, hau ez duk tipiagoa, eta hura buruz ikasi bahuen, hau ez gutiago... —erraiten zidan.
‎—Baina gure eliza hau ez duk Erromakoa bezalakoa izanen, zeren gu ez baikinen ardiak izaiteko jaio —eta, hatza altxatzen zuela, erran zidan—: Elizak bee, eta eliztarrak bee?
‎—eta, eskua sudurrerat nardaz zeramala, segitu zuen—: Eta inguruotan aditzen dudan simaur edo ongarri usain hau ez ote dator hire marrazkitik.... Baina, oker ez banago, Jesus haurraren azala arrosa urez lurrinztatua zegoan, zeren Jainkoaren semea baitzen, eta Zeruko Amak ongi zaintzen eta begiratzen zian...
‎—Ohe eta diru aferetan balitekek, baina istorio hau ez duk nire espezialitatekoa. Berriemaileren bat usmaka jarri eta ordenagailuari lan pixka bat eginarazita, aurkituko nikek noski, bi hiru egun izanez gero.
‎—Bertzalde, hatz markak eta bertzelako aztarnak bilatzen ari gaituk, nahi baino mantsoago hala ere, Brigada Zientifikoko gehienak zertan eta oporretan baititugu... Baina hau ez ezaala argitara!
‎Hasieran ez zioat sinetsi. Hiri hau ez zagok ostatu faltan, hi halako leku... Ostia!
2001
‎Edo ezezagun hau ez zen atzetik edo etorritako auto bateko gidaria... Eroegia al da pentsatzea pertsona hori Armendarizekin batera zihoala autoan istripua izan zutenean?
‎Eta apur bat triste gaude, geure aberrian ez gaudelako, baina gure aberrian makina bat jende egongo da hemen egon nahi lukeena. Askotan zelebratuko dugu egun hau etorkizunean, eta hau hemengo hau ez dugu inoiz ahaztuko... ’
‎‘Eta abisu bat, ’ esango du gero nostromoak. ‘Izena engainu hutsa da, ozeano hau ez da ez baketsua ez barea, laster ikusiko duzue zelan astinduko gaituen... ’
‎‘Badakit lan hau ez dagoela ordaintzerik.’
‎‘Billy Burroughsek Allan Ginsbergi kontatu omen zion, eta Allan Ginsbergek Edwini. Billy Burroughs hau ez da William Burroughs famatua, baizik eta honen semea. Billy Burroughs osasunez gaizki zebilen eta medikuek operazio zail bat agindu zioten.
2002
‎Alde batetik (ez dira alferrik pasatu 150 urte!), gaur egungo gazteak irakurri ohi duenak ez du antz handirik garai hartakoak irakurtzen zuenarekin, eta beharrezkoa zen hurbilketa lan bat; bestetik, idatzitako hori adierazteko era ere aldatu egin da: elkarrizketak emateko modua, atal bakoitzaren iraupena, paragrafo bakoitzaren luzera?, eta alderdi hori ere zaindu beharra zegoen; eta azkenik, ohizko liburuen luzera ere aldatu egin da urte hauetan, eta hemen doan Pertseo eta Medusaren burua delako liburuxka hau ez da XIX. mendeko idazlearen liburuko ataltxo bat besterik.
‎" Gotzon, txakur hau ez dozu lagun egingo". Berak, behintzat, denbora luzean Txelekin egon arren, ez zuen lagun egin.
‎Mundu hau ez dago egina ahulentzat eta gixajoentzat. Horregatik, oraindik ere, zoritxarrez, emakumeek eta haurrek alor askotan makilkada ederrak hartzen dituzte.
2003
‎Ondorioz, eta hau ez du zeren ahantz sekula gizaki bakoitzaren duintasuna zaintzeaz arduratzen omen den teologoak ala moralistak. Hizkuntza hunkitzen eta jotzen duen edozein erasok, hunkitzen eta zaurtzen ere du Gizakia bera; are gehiago oroitzen baldin bagara Jainko Jaunarekilako elkarrizketa bezala definitu dugun fededunaren ekintzak gure nortasun osoa hartzen duela.
‎Hemen ere zaie legeei jarraiki, baina obedientzia hau ez da izanen nehoiz baldintzarik gabekoa, herriaren sustenguak baitu bermatzen eta ez bortizkeriaren bortxak.
‎Bakarrik zeuden sukaldean. Nekorak idazten jakin izan balu," Bero hau ez da natural naturala" idatziko zuen eta" Nekorak beti izan gara gorriak" idatziko zuen, lapikoaren hormetan, spray batez, ingelesez noski; izan ere, ingelesa ikasten dute nekorek beste ezer baino lehen. Matematika baino lehen eta Fisika edo Filosofia baino lehen.
‎Izan ere, lehen hamarretik zortzi bederatzi zeudean don Kosmerekin, eta orain, berriz, erdia edo. Eta hau ez diat esateagatik esaten, ongi aztertutako kontua baita, hire aita eta biok etxez etxe bili garenez gero, azpildarron iritziaren berri jakiteko asmotan. Baina, aizak, hau guztia alde batera utzita, zer deritzok bide hori egiteari?
‎Ordu bata ipini dute sarrera ordua. Aurreko ordubete hau ez dute kontatu, ordu bat gehiago hemen...
‎–Beraz, hau ez da ezetza.
‎Beraz, ikus dezakezun bezala, gauzak ari dira aldatzen, eta onera. Gure koadrila hau ez da munduko onena izango, baina ez gara hain bildotsak ere. Jendea ari da bere lekua egiten, eta bere bidea markatzen.
‎Uste dut azkenean ongi bukatu behar duela gureak. Laster udako oporrak ditugu, eta aukera hau ez dugu alferrik galdu behar. Nirekin bakarrik bada ere, hitz egin behar duzu.
2004
‎Hortxe hasten da eta hortxe bukatzen da gure mundu honetako bizialdia, prozesu horren uzta gara burutik bururaino. Gure izatearen eta izaeraren funtsa den uzta hau, berriz, hizkuntzaren euskarriz ekoiztua izan da, eta hizkuntza euskarriaren esku hartze hau ez da izan kanpotik ezarri zaion tresna mekaniko soila, barru barrutik dimentsio kognitiboaren eta afektiboaren osaeran eratze jardunean parte hartu duen ezaugarria bazik. Euskararen ezaugarri izaera hortxe dagoela aitortuko nuke nik, nahiz eta oinarrizko planteamendu hau xehe xehe aztertu beharra egon diglosiaren minbiziak jotako hizkuntzen artean.
‎Hizkuntza dela, kultura dela, historia dela... Curriculum hau ez dakigu noiz mamituko zaigun: horrenbestekoa da euskaldunon morrontza politikoa!
‎Erlatibismoaren eta unibertsaltasunaren arteko sokatira honetan, bigarren hau ez dadila mozorrotutako beste partikulartasun bat izan. Hauxe baita funtsean globalizazioaren erauntsipean datorkigun erreferentzia eta balio sistema.
‎Nolanahi ere, idazle legazpiarrak aurreratu digun kezkaren tamaina ez da txori kaka hemen aipamen bat ez zor izateko. Izan ere, honako galdera hau ez legoke soberan nire ustez: zenbat euskaltzale dabil asebeterik eta pozez txoratzen, besterik gabe, ereduaren ezarpena urratsez urrats hedatzen ari dela jakitean?
‎Egon badago halakorik, eta zehaztasunaren argitan jarduteak mesede bestetik ez digu egingo. Guztiarekin ere, ordea, auzi hau ez da itxuraz dirudien bezain zedagarria: ez dezagun ahantzi, izan ere, nahasbide semantiko hauen abiapuntuan bertan ideologia adigaiaren erabilera ideologikoa daukagula.179
‎Esan eta izan, harako irratiak bere burua definitzeko darabilen esapidearen ildotik: . Mitxelenak, aspaldian adierazi zuen ordea, herri hau ez dela sekula elebakarra izan; herri hau elebiduna izan dela aitzin aintzinetik. Nik elebiduna ez baino hirueleduna dela esango nuke.
‎erantzun hori, munduko eskarmentuen argitan, ezezkoa izango litzatekeela. Gai hau ez da ordea hemen jorratzekoa, eta bego horretan oraingoz.
‎Gertaera hori dela medio, ondoko hausnarketa hau eskaini zigun Joxe Azurmendik handik berehala. Duintasun zapalketa hau ez baita salbuespena, 64 ohikoa baizik: –Finean, kontua da, zenbat antzeko kasu ematen den Euskal Herriko gaixo etxeetan, umeekin bezala zaharrekin.
‎Mintzamen kamutsaren ezaugarri horiek guztiak ez ote genituzke beste hizkuntza bateko hiztun gazte askorengan aurkituko? Espainieraz, esaterako, urrutira joan gabe, Mariano Ferrerren behinolako balorazio kritiko hau ez baita euskara gogoan hartuta egindakoa, hizkuntza menderatzaileko hiztun gazteak zituen mintzagai irrati esatariak: –Kezkatzen nau hizkuntza gaitasunaren gainbeherak, espresioaren pobrezia onartuak, eta kezkatzen nau, batez ere, eztabaidatik ihes zer erraztasunekin egiten dugun irain eta aurreiritzien bidez. Hizkuntza gaitasunaren gainbeherarena asko nabarmentzen da gazteengan.
‎Lehenengoak, Euskal Herria errealitate politiko bezala ikusten du batez ere. Jakina, herri hau ez da oraindik nazio oso bat, eginkizun dagoen proiektu bat baizik, denboran zehar osatu eta finkatu behar dena. Hau da, izan ere, nazionalismo politiko delakoaren oinarrizko xedea.
‎Hauxe da elebitasunaren tranpa. Horregatik, Dekretu hau ez da normalkuntzazkoa, elebitasunezkoa baizik eta euskaldunen eta erdaldunen eskubide pertsonal batzuk aitortuko dituela iragarri egiten du?. 374
‎Ez nagusiki erdaraz gorpuztutako nazio eraikuntzaren uzta gisa. Hartara, aldi bereko prozesuak dira independentziaren aldeko borroka politikoa eta euskararen gizarte ezarpena; azken hau ez litzateke etorriko haren ondoren; denboraz eta esperientziaz, ez litzateke izango beste fase batean hezurmamitutako gizarte aldaketa. Ez, nazio eraikuntza eta euskalgintza aldi bereko zereginak ditugu, eta aldi bereko izate horrek bakarrik berma dezake euskararen erabilera gizartean eskuarki txertatzea.
‎–Baina euskaldunon lurraldea zabalagoa izan da eta da. Eta ez da bidezkoa lurraldetasunak garrantzirik ez duela erratea, eta hau ez diot Sarasuaren artikuluagatik bereziki?. Izan ere, horrelako iritzien arabera, euskararen gibeleratzea zilegitzat jo eta nafar Ekialdeko Foru Komunitate espainiarreko Gobernuaren hizkuntza politika, egokia izateaz gain, onargarritzat joko baikenuke?. 330
‎Baina zergatik, berriro diot, etxe giroko hizkuntza erabileraren zer nolakoak Interneti buruz buru jarri? Komunikazioaren bide berri hau ez al dugu gainera jadanik etxekotzat hartua?
‎Euskaldunok ez daukagu gutxiengo garen kontzientziarik. Eta hau ez da ona. Gu gara nagusi, sinesten omen dugu, hemen bertakoak garen ezkero.
‎Horratx: menderakuntzaren ondorioz erdaldundutako euskal herri hau ez da berriz euskal herri izango harik eta horretarako independentzia maila askirik lortu ezean. Borroka ideologikoari darion atxikimendua berez ez da nahikoa, hori gizarte bizitzan txertatzeko botere maila ahaltsuaren eskurik gabe.
‎151 Maddalen Iriarteren iritzi hau ez dakit izaera primarioaren emaitza den ala eskarmentuaren hitza: –Europazale amorratua nahiko nuke izan, baina une honetan zail egiten zait?.
‎–Berez, hizkuntza, gutxitan aukeratzen da. Eta mitoaren kontra, hau ez da gizabanakoaren askatasunari inolako erasorik egitea, beste gauza bat baizik?. 588 Zeri zor zaio hain zuzen hizkuntza jokaeraren jarraibideak egitura soziolinguistikoan kokatuak egotea, banakoaren eskumenetik haratago. Testuinguru komunikatiboaren izaera soziolinguistikoak omen du azken hitza:
‎Ekialdeko euskalkietan hau ez da horrela gertatzen.
‎Nahiz euskalki batzuetan letra hau ez esan, idazkeran onartu egiten da;" H" a gorde duten euskalkien forma eredutzat harturik: Hitz, handi, hodei, hil, hartu eta abar.
‎Hirietako marxistak abertzaleen kontra ari ziren, suomitar pizkundean" chauvinismo burges ttipia" besterik ez somatuz. (Deitura hau ez da nik neure buruz orain asmatua edo erantsia, mila aldiz Helsinkiko Parlamentuko ezkerraldean entzuna baizik). Hizkuntza burrukan, horretara, sueziartutako burgesiak eta" ezkertar" izeneko batzuk bat egin zuten.
‎Juduek, halere, munduan zehar sakabanaturik, nork bere bizilekuko mintzaira zuen. Talderik haundienak Europan" jiddish" ez zuen(" jiddish" hau ez da aleman dialekto arkaiko bat baizik, juduek atxikia). Judutar miloi batzuk mintzo ziren jiddishez, inor ez aldiz hebreoz.
‎Hots: hau ez zaie herri txikiei kaltegarri gertatu. Kzarren denborako herri jakintza ez zan neholaz ere gaurko maillan.
‎Hastapenetako inperialismo nabarmenari utzi, eta klase nagusitasunari eustea aukeratu zuten. Egoera hau ez da gero sobera aldatu.
‎Pausu kaxkarra, noski, baiña pausu bat. Finlandierrek berek jarri zituzten eragozpenik haundienak huntan ere; eta 1883 arte lege hau ez zan egiazki obratu.
‎Errusia’ren kontra jaiki ahal izateko". Sozialdemokratak ez ziran erabaki hauen kontra; baiñan halere erabaki hau ez zuten langilleek berek hartu, Unibertsidadean langillerik ez baitzegoen.
‎Horrela 2.000 gazte gehiago joan ziran Lockstedt’era, Sueden’en zehar, Stokholmo’n zegoen ixilpeko Batzordeak lagundurik. Bigarren" batalloi" hau ez zan xuxenean Sueden’era bihurtu: alemaniarrek Errusi’ko frentera eraman zituzten hillabete batzutan.
‎Gaur ere, beti bezala, Liviak han goiko auzoan amaitu du lana, Ginoren eta Lucaren eta Signora Mariaren auzoan. Eta han goian utzi ditu astoa eta gurdia, ze Ginok esan dio jartzeko bizikletaren koadroan, alboz, gaur guapegi zaudelako edertasun hau ez paseatzeko, esan dio, guapegi zaude. Eta halaxe egin du Liviak:
‎Gero, Gino eurengana hurreratu, eta besoa jarri zien sorbaldan, azalduz halako bizikleta batekin oso kontuz ibili behar dela, lagunok, ez delako zuen seme alaben bizikletaren gurpila aldatzea bezala ze, pentsa, honekin irabazi nuen azken Milan San Remo, eta gurpila askatzerakoan tentuz ibili behar da, lagunok, koroaren hortzak ukitu barik edo erradioen tentsio puntuari kalte egin barik, hau ez delako jostailu bat, e, lagunok.
‎–Ongi da. Hasteko, erranen dizut hau ez dugula ohiko prozedura. Izan ere, ezinbestekoa izan ezean, ez dugu inor hona etorrarazten.
‎–neure ahotsa arrotza iruditu zitzaidan. –Bai, hasteko lan hau ez dugu Euzkadin edo Espainian eginen, oraino egin izan dugun bezala... Alemanian baizik.
‎–Lasai, Sievers –erantzun zion Himmlerrek, itxuraz nahiko lasai– Uste diat gazte hau ez dela inor hiltzera etorri... ezta harekin etorritako traidorea ere –gehitu zuen, aita zegoen leihora begira.
‎Eskerrak eman eta harremanetan segituko dugula erran digute. Egia erran, badirudi kontu hau ez zaiela gehiegi interesatzen. Dena den, ez diet kargu hartzen:
‎Merezi duen zerbait izango balitz ere, jakiterako berandu iristeko arrisku handiegia egongo litzateke. Gogoratu gainera Donostiako hau ez dela arazo bakarra gai honetan. Oraingoz, guztira, beste zortzi talde ditugu zaintzapean.
‎Berak bai izan zuela zortea ni aurkitzean, ez duzu uste? –eta barre algara bat bota du hitz egiten jarraitu aurretik– Gainera, hau ez esan inori, azken bolada honetan lanean ere zortea izaten ari da.
‎Oraindik gurasoekin bizi zara. Azken hau ez diozu aitortu. Zure etxera ezin zaretela joan besterik ez diozu esan.
2005
‎–Bai, gaixo nago, baina gaixotasun hau ez dit medikuak sendatuko, baizik eta zuk etxeko ardurak hartuz! Jakizu:
‎–Baina jaso dugun deiaren izaeragatik iruditzen zait bilera hau ez dela ohiko jarraipenaren berri emateko, beste barik –aurreratu da ingelesa, hotz, interesatuak edo ironikoak diren esaterik ez dagoen begiak emakumearengan jarriak. Israeldarrak ere emakumearenganantz altxatu du bere buru mamitsua.
‎–Barkatu, jauna, baina txartel hau ez dabil! –adierazi zion zerbitzariak Almuhud i.
‎Baina, izan, hau ez duk Allikene. Eta nik Allikenera nahi...
‎" Sartu nindutenean –nire artean– etxetxo hau ez zegoen".
‎–Baina hau ez da komuna –xuxurlatu zuen.
‎Errepide bustian zehar oraindik metro batzuk gehiago labaindu ginen, eta hala jarraituko genukeen, izotz pista baten gainean bezala, medianak geldiarazi ez bagintu. Azken talka hau ez zen hasierakoa bezain gogorra izan; autoaren txapak koloretako tximistak atera zituen metalezko hesia karraskatzean.
‎–Miren –esan nuen denborarik galdu gabe–, hau ez da zuk uste duzuna, benetan. Atzo droga bat bota nuen ardoan, horregatik iruditzen zaizu honekin gustura zaudela baina...
‎–Miren, morroi hau ez duzu ondo ezagutzen.
‎–Nondik atera duzu? Bai ondo, hau ez daukat! –urrutitik aztertu zuen, dantzatzeari utzi gabe.
2006
‎Baina, hala ere, ikertzailea permatu arren, ez da topatzen datu frogagarririk. Orduan, justifikazio hau ez da errazegia bakarrik, sintomatikoa ere bai nola jokatu ohi den arazo honetako filiazioetan: " entre nosotros, muchos fueron herderianos sin saberlo.
‎Pentsalari konbertitu antimodernoaren Estatu irmo eta modernozale izate hau ez da Salamancako errektore beti paradoxal kontsideratuaren paradoxa bat gehiago, eta bai kopia bat edo jarraipena soil, tenore horretantxe, XIX. mendearen hondarrean, karakteristika berberekin Frantzian agitzen ari den lerrakuntzarena eskuin patriotarantz. Unamuno-rentzat lehen" separatismorik" ez zegoen:
‎Erredakzio handietako korridoreetatik jendea atzera eta aurrera doa eta batzuk besteei hitz egiten diete, paperak eskuetan, aurpegira begiratu gabe. Baina hau ez da Wall Street Journal, ezta Washington Post ere. Eta bere atzetik datorrenak ez dauka Hollywoodeko aktore baten antzik.
‎–Seguru anabasa hau ez dutela lapurrek egin? –zirikatu zuen polizia zaharrak, aldizkari pilak eta tiradera irekiak seinalatuz.
‎Larriturik bazegoen ere, Anek irribarre egin zuen bere baitarako. Morroi hau ez zegon ohituta agindurik betetzera.
‎Nafarroan, berriz, bake saindua. Frantziako erresumaren mugaren muga hau ez bide zen hain munta handikoa Frantziskorendako. Henrikeren armagizonek ezpatak herdoiltzera ez utzi nahi eta sar atera azkarretan neurtu zituzten etsaiaren indarrak.
‎Baina gero, gainerako soldadu guztiek bezala hiltzen eta bortxatzen duzue. Gerla hau ez duzue inoiz irabaziko.
‎Ondoren kontatzera noan pasadizo hau ez nuen neronek ikusi; hurrengo goizean, bidaian gindoazela azaldu zidan Bernatek. Afalostean, eta nik gelarako bidea hartzen nuen bitartean, zerbait prestatu zuten.
‎Heriotza agiria prestatu du. Dena delakoa, gizon hau ez da luzaro uretan izan, oso osorik dago eta.
2007
‎Baina bada besterik, isilpekoagorik: izan ere, hau ez teoria ofizialetan eta ez kontraofizialetan agertu ez arren, euskalduna izan da hemen, asko eta askotan, arrazismoaren biktima; bi modutara, gainera: batetik, kanpokoek gure kontra ezarritako arrazismo batzuetan ageri besteetan disimulatuaren erruz:
‎Mehatxu hau ez zuen bete, arestian frogatu dugunez. Interesgarria da, dena dela, Murguíak bultzatzen zuela horren garbi agertzea.
‎Baina irakurleak gauza bat atxiki behar du gogoan: saiakera liburu hau ez dela ezertan ere, azkeneko hitza, edo pentsamendu orokor bat eskaintzea.
‎–Quantum mutatus ab illo!?, Hektor-ena ez ezik, Erroma zaharraren izpiritua ere. Erroma hau ez da jada domina mundi, Barberinitarren mirabe baizik, horien gorazarre festako aingerukote eta andre koadrilan bat gehiago, ia bereiztezina. Sinbolo plastiko bat da, Eliza katolikoak Erroma inperiala nola aprobetxatu duen beretzat.
‎Espainian badago Santiago Matamoro bat (Errioxan bigarren bat ere badute, San Isidoro Matamoro), eta Espainiako oso tipikotzat jotzen da. Ezusteko bat izan zen niretzat, Kretako Heraklion-en sartu Katedralera, eta beste matamoro bat deskubritzea, San Minas, hau ez da katolikoa, eta harixe jaso diote irla guztiko eliza printzipala. Seguruenik halako beste santu asko ibiliko da kristandadean.
‎guztiak Geschlecht/ leinu ren itzulpen okerrak dira. ...kontrarioa da espresuki eta errepikatuki, ik. Ausgewählte Schriften, Frankfurt 1985, bol. V, batez ere 108 eta 516 Arraza kontzeptua soil soilik onartzen da (Ib., 50, 108, 125, 519) Don Felix Azara informatzaile espainolaren arabera Paraguay aldean ba omen dagoen espezie bitxi batentzat, hizkuntzarik ez duena, erlijiorik ere ez, ezta ere pentsamendu razionalik (Jainkoaren ideiarik alegia; Jainko hau ez da erlijiosoa bakarrik: oroit, Descartes ez gero filosofo razionalistentzat. Voltaire inklusibe?
‎Euren traiektoria politiko pertsonaletan, autoreok guztiok konprometituki liberalak agertu izan dira( hau ez da, Espainian bezala Alemanian ere, asko esan gura duen kontzeptu bat, baina lagun lezake orientatzeko, gure artean kuriosoa dena da, Alemaniako erromantikoon oso kritikoak izaten direnak, Espainiako liberalen sinpatisanteak izaten direla), h. d., lehen orduan Iraultzaren aldezle alaitsuak, hurrena Napoleonen aurkako ihardukitzaileak 1813 Askapen Gerretan (beraz, nolabait, nazionalistak?, batzuek gure artean esatea gustuko dutenez), biharamunean berriro gehien gehienak erreforma liberalen aldeko sutsuak Alemania errestauratuan (W.
‎Eta amaierako, ni siquiera la opresión más obstinada ha podido incitarla a tomar las armas(!) para conseguir un refugio y una patria independiente?, beharbada sionista erresumindu batek Herder-en irakurketatik atera lezakeen konklusioa izanen da, baina berriz ere testuan dagoen ezer ez da. Hitz batean, hau ez da Herder-en itzulpen bat, agian Herder-ek horixe esan izatea nahi lukeen norbaiten faltsifikazio etoia baino. Beste esplikaziorik ez du, itzulpen?
‎Herder-en azalpen gehienak izaten dira sinplifikatzaileak (hemengo hau ez da salbuespena izango). Azken batean, Herder pentsatzaile korapilatsua da, zaila?
‎Zer dira zehatz arraza behereak Proudhon entzat, zer C. Rhodes entzat, L. H. Morgan eta Engels-entzat? Bereizketak bereizketa? hau ez da lekua?, gaiak adibide larri bat mahairatzen du, nola ezkerrak bere buruarekin autokritikoago irakurri lukeen bere historia; eta horrekin batera, historiaren erredukzio ekonomizista, eta historiaren eta progresoaren filosofia etapista,, historia gabeko, herrien kapitulua barne, eskuin zein ezkerreko arrazismoen aliatu erraza beti.
‎Ohartu behar da, bi arrazen teoria hau ez dela Frantziako historiara mugatzen. A. Thierry-ren arabera Ingalaterra eta ere, Inperio Erromatarraren lekuan sorturiko Estatu/ nazio moderno guztiak Europan, era berean sortuak dira:
‎–Ez, aizu, hau ez da?
‎Zeinek garantizatzen digu oraintxe bertan edandako, gustura edandako hiru trago horiek ez direla, egiatan, somnifero edo barbituriko ilegal bat, koktel perbertso bat, sorgin edabe maltzurra, konortea galdu dezagun eta magia beltzezko erritu batean panpinak bezala tratatuak izan gaitezen? Emakume zoro hau ez da ba izango organo trafikora dedikaturiko nazioarteko mafia batek erabiltzen duen amua. Zientzialari nazia, gure gorputzekin esperimentatu nahi duena?
2008
‎–eta, mutilari buruz zuèn iritziaren balantzea esaldi batean laburbiltzen zuela, gehitu zuen?: Mutil hau ez da inoiz apellidurik gabeko hiru bat izango, seguru ezetz!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia