Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 451

2000
‎– Abstrakzio mailari buruz, eta Piaget-en adibidearekin jarraituz, ezagutza motaerrepresentazionalek hizkuntzaren beharra dute, ezagutzen diren errealitateakespresatzeko, gordetzeko, partekatzeko, adosteko, etab. Ezagutza ez errepresentazioanalaren barruan ere, ezagutzen diren deiturak hizkuntzaren bitartezazaleratzen dira, deitura linguistikoa bera gauzaren ezaugarri bat gehiago moduanhartuz. Agian horregatik, orokorki zein partikularki hartutako hizkuntzengramatikak, adibidez, abstrakzio maila ezberdineko estrukturez daude osatuta.
‎Heriotza erabat onartzeak abiarazten du gizakia jakinduriarenbidetik. Egiak, bestalde, giza adimenaren ahal itzela du oinarri, berez bereizezina dena, gauza errealaren existentzia eta esentzia, bereizi egiten baititu, gauzaren esentzia, ondoren, adiera bilakatua, morfema bati lotu eta hitza eta mintzoa sortzeko. Egiak ere, hortaz, heriotza du oinarri,, zakur?
‎Oro har, Kojeve ren esanetan, gauza erreal baten esentzia (Platon-en, ideia?, Aristoteles-en, forma?, hots, filosofia tradiziorik beneragarrienak gauzaren existentziarikontrajarri diona) sortzen denean, bere leku denborazko kokapenetik bereizi egiten dagauza hori, askatu. Gauza baten esentzia gauza horixe berorixe da, bere hemen orainetatik desitsatsia den heinean.
‎Izan ere, bazuen amak ahizpa bat, bera baino hogei urte gazteago zena eta Emiliani zeritzana. Kontatu dizut, bertzalde, nolakoa zen ama etxeko gobernuaz denaz bezainbatean, artatsu eta ordenazale itsu... halako moldez, non bere onetik ateratzen baitzen gauzaren bat lekuz ikusten zuenean. Ordea, bere onetik ateratzen zenean ere, ama ez zen keinuka ibiltzen —zeren barrengo sentimenduak sobera adieraztea lekuz kanpoko izan baitzitekeen, bere kasuan eta bere karguan—, erabakiak eta deliberamendu deliberatuak berehala hartuko bazituen ere, makur zegoena artez jartzeko.
‎Zeren eta baitakizu ezen ehiza dabilen lekuetan ehiztaririk onena dela jaun Gezur —emanen ahal dit Bertzeokoak honako izen propio hau erabiltzeko baimendua eta lizentzia, bere don Bildurren eredurat! — Baina, gezurra edo egia izan, dukearen hitzak buru buruan sartu zitzaizkion Mattini... are gehiago dukeak antzeko hitzak xuxendu zizkionean adio egiteko orduan, eta promes egin zionean ezen bere etxerat eramanen zuela —dukearen etxerat, bai! —, frogen froga hura gainditu ondoren. Eta Mattinek, nola aita bezalakoa baitzen eta buruan gauzaren bat sartzen zitzaionean ez baitzuen etsiko, halaxe erran zuen:
‎Katalunia, Madril, Errioxa eta Murtzia. Ikus daitekeenez, gauza bat da egunkaria erostea eta beste bat berau edo beste gauzaren bat ordenagailuaren pantailan —dohainik— irakurtzea.
‎Utz iezadazue hau azaltzen. Zentzu erabat argia dauka zerbait agitzeak harritzen nauela esateak; guztiok ulertzen dugu zer esan nahi duen inoiz ikusitakoa baino handiagoa den txakur baten tamainak harritzen nauela, edo, hitzaren zentzu arruntean, ezohizkoa den beste gauzaren batek harritzen nauela. Kasu horietako bakoitzean, kasua ez izatea pentsa nezakeen zerbait kasua izateaz harrituta geratzen naiz.
2001
‎2 1700ean, urte hori ezarri digutenez gero abiapuntutzat, zenbait gauzaren jabe da oraindik Euskal Herria, pare baten jabe batik bat, eta diodan bidenabar hemen eta gero izen horretaz izendatuko dudana ez dela XIX. mendean Zazpiak bat ikurpean bilduko den lurralde mordoa baizik. Euskaldunez kanpora, bada hor, dakigunez, erdaldunik ere.
‎Baina gauzek, geometriak emaniko formaz gain, bizirauteko gaitasun handi edo txikiagoa dute. Batzuk bere kabuz izate baten jabe dira, gizakia, otsoa edo txakurra, esaterako; beste batzuek beste gauzaren bati kontrajartzea behar dute errealitatea lortzeko, bidezko bidegabe edo baliagarri gauzaez, adibidez; eta beste batzuek beste batzuekin erlazioan soilik, eskuin ezker edo bikoitz erdi, esate baterako. Errealitate bakoitzak mugatu eta mugagabe izateko modu ezberdinak ditu, hau da, errealitate hauetako bakoitzaren baitan bi printzipio hauen presentzia eta eraginkortasun moduak ezberdinak dira.
‎Platonen ideia nozioa hitz honek ohiko hizkera grekoan zuen esanahiaz jabeturik hobe ulertuko dugu: edozein ikuspuntutik begiratuta ere gauza bat ezagutaraztea ahalbidetzen duen forma hori gauzaren ideia da: Partenoia goizez edo ilunabarrez, Plaka auzotik edo Atenasko kanpoaldetik begiraturik, Akropolian zuen kokapenagatik, eta bere ateburu eta doriar ordenari esker ezagut zitekeen.
‎Gauza baten ideia ez da haren gainean egin dezakegun irudikapena, gauza hori egonkor bilakatzen duen dimentsio hori baizik. Eta horregatik, Platon urrutiago ere badoa, ideia gauzaren egitura bera eta gauzaren agerpenaren oinarria dela dioenean. Ideia, beraz, ez da kontzeptua.
‎Gauza baten ideia ez da haren gainean egin dezakegun irudikapena, gauza hori egonkor bilakatzen duen dimentsio hori baizik. Eta horregatik, Platon urrutiago ere badoa, ideia gauzaren egitura bera eta gauzaren agerpenaren oinarria dela dioenean. Ideia, beraz, ez da kontzeptua.
‎Martitzeko biztanleen existentzia erreala haiek ikusiz soilik baieztatu ahal izango dugu. Adigai soiletatik inoiz ez dugu lortzen ezein gauzaren izatea, hori beti ere hautemapenak emango digu. Hautemapena zuzena ez izatea ere posible da.
‎Honen arabera, espazioaren bidez eta, beraz, sentsazioaren bidez datorkigun ezagutza oso maila apalekoa da, ez da benetako ezagutza; hori arrazoimenak soilik lortuko du. Hortik sortzen dira Leibnizen monadak, espazioaren eta denboraren beharrik ez duten objektuak, bere baitan aski direnak kanpoko gauzaren batekin harremanik izan gabe. Substantzia bere barnean soilik begiratzen bada, bakuna izango da; eta gainera beren arteko harremana, leihorik ez dutenez, aldez aurretik ezarritako harmonia gisa ulertzen da; baina benetan guk ez dugu horrela ezein substantziarik ezagutzen inolaz ere, baizik eta substantziak ekintzek eta higidurek dituzten ondorioetatik abiatuta soilik ezagutzen ditugu.
‎Estetikan bertan ere Kantek ideia honen jatorria begiespenaren eta adimenaren arteko bereizketa transzendentalean dagoela azpimarratzen du. Leibnizen eskolak bereizketa logiko soila defendatzen du eta hortik sortzen da berbaitango gauzaren ideia okerra: Jainkoaren pareko adimen ahaltsu bat izango bagenu, gauzak berak diren bezala ulertu ahal izango genituzke sentsuek sortutako nahasmendu guztiak gainditu ondoren.
‎Ondorioz, gauza bati zenbat eta predikatu negatibo gutxiago aplikatu, orduan eta errealitate gehiago izango du gauza horrek. Eta hortik predikatu positibo guztiak biltzen dituen gauzaren ideia lor dezakegu, osorik determinatua dagoena, ‘omnitudo realitatis’, ideal transzendentala, positibotasun oro jasotzen duen ideala. Izaki errealena litzateke, perfektuena, eta beraz, jainkoa.
‎Ez du bere gogoeta hutsetan agindu moralik, ez dagoelako gogoeten araurik. Ederra den gauzaren bat azaltzen bazaio, eder hutsaren edo kutsatuaren epaia sortuko zaio, edo sublimearena, besterik ez. Eta egiari buruz, egiaren aurrean aurkitzen denean, Kantek ez du aipatzen zer nabari duen bere barruan.
‎Tesi haren arabera —Kantek ere jaso eta aldi batean ontzat ematen duena107—, bi zerbaiten arteko konparaketa egiten dugu. Nolabait esateko, esku batean gauzaren intelekzioa daukagu, eta bestean gauza, objektua; eta bien arteko konparaketa egiten dugu, gure gauzaren intelekzioa egokia —egiazkoa— den ala ez erabakitzeko. Baina hori amets hutsa da.
‎Tesi haren arabera —Kantek ere jaso eta aldi batean ontzat ematen duena107—, bi zerbaiten arteko konparaketa egiten dugu. Nolabait esateko, esku batean gauzaren intelekzioa daukagu, eta bestean gauza, objektua; eta bien arteko konparaketa egiten dugu, gure gauzaren intelekzioa egokia —egiazkoa— den ala ez erabakitzeko. Baina hori amets hutsa da.
‎Baina hori amets hutsa da. Guk gauzaren ezaguera dugu esku batean ala bestean, baina besterik ez.
‎Kantek dioenez, gauzaren nolabaiteko esperientzia fenomenologikoa edo zentzumenezkoa daukagu; objektuaren beraren berri ezer jakin gabe. Nire tesiaren arabera, aldiz, eskuan daukadan gauzaren ezaguera objektiboa da izan; eta nire gogora eramaten dut, eta gogoak esaten dit onargarria den, ala arbuiagarria, ala oraindik ezbaikoa.
‎Kantek dioenez, gauzaren nolabaiteko esperientzia fenomenologikoa edo zentzumenezkoa daukagu; objektuaren beraren berri ezer jakin gabe. Nire tesiaren arabera, aldiz, eskuan daukadan gauzaren ezaguera objektiboa da izan; eta nire gogora eramaten dut, eta gogoak esaten dit onargarria den, ala arbuiagarria, ala oraindik ezbaikoa. Nire ezaguera hori objektiboa den, aurrerago eztabaidatuko dugu.
‎Metodologia guztien gainetik, nik Elhuyar Hiztegiaren ‘definizio’ hitzaren adierazpena hobesten dut. Arazoa hitzaren esanahia edo gauzaren izaera adieraztean datza, gure azterketan izaki soinezkoa gizaki egiten duenaren izaera adieraztea.
2002
‎Efektu berezien barruan sail ugari daude. Fisikoak (tiroak, lehergailuak...); klimatologikoak (euria, elurra, haizea, hautsa eta kea); esekitzaileak (kableak erabiltzen direnean, aktoreak zintzilik daudenean), eta Agirrek esan digunez, badirudi orain modan daudela «The Matrix» filmagatik edo; fikziozkoak (kristalak, botilak, aulkiak...) Fikziozkoak direnean, filman apurtu behar den edozer gauzaren kopia egiten da, pareta batena adibidez, eta benetako elementua apurtu beharrean kopia apurtzen da. Goian aipatu dugun bezala, makillajeko efektuak ere badaude.
‎Modelo edo aktoreari neurriak hartu eta gero horren gainean lan egin behar da. Horregatik euren tailerretan buru, esku eta edozein gauzaren moldeak daude han eta hemen. Jorgek, Agirreren lankideak argi dauka:
‎Par. Hunelatan, bertze gauzak bertze izan ba ditez, bertze gauzaren bateri buruz izanen dira.
‎Labur erran: gauzaren bat badela, eztela ala nolabaiteko aldakuntza ukhan duela uste duzunean, berekiko eta bertze gauzeekiko ere zer gerthatuko zaion aztertu behar duzu, eta bakhoitzarekiko edo guztiekiko; hori eginez geroz, bertze gauzak aztertuaz, berekiko eta edozein bertze gauzekiko, gauzok badirela ala idurimenean sorthuak direla. Bakhar bakharrik hunelaxe dezakezu osokiro ihardun eta egia argiroki ebatzi.
‎Par. Berdin ba da, berdin den gauzaren izarian berean izanen da.
‎Par. Orain, bada: osoa bere zathi batzuetan ez baldin ba da, ez hekietarik baten soilik ez eta guztietan ere, nahi eta nahi ez bertze gauzaren baten baithan izanen da, edota lekhurik ere hartuko eztu, betheko eztu, nehon ere izanen ezta.
‎Par." Ez da" derragunean, existentzarik eztuen halako gauzaren baithaz izakia urrun dela bertzerik aiphatu gogo othe dugu?
‎Par. Baina hastapena, edota bataren bai eta edozein bertze gauzaren zathiren bat zathi bat, alegia, eta ez zathiak, ¿ ez othe da noraezean batasun edo unitate bat, parte edo zathi bat delakotz?
‎Badira, ordea, beste gauzaren bat hobesten duten zakurrak. Zakur askok, adibidez, ez du ogirik jaten.
‎behin batean, zientzia fikzioaren aurkari batek generoaren %90ak ezer ez zuela balio esan ziolarik, berak kritika onartu, baina honako hau erantsi zuen: " ez du ezer ere balio edozer gauzaren %90ak" (ni, edonola ere, ez naiz Sturgeon bezain pesimista, eta portzentaia hori apaldu egingo nuke).
2003
‎· Mundu barri bat sortzeko asmoz, beste gizon batzuk beste era bateko oinarriak jarri gura dituez: indarra, aberastasuna, jakituria, burrukea, interesa edo beste gauzaren batzuk; Eleizeak, ostera, maitasuna!
‎Horixe egingo zuen. Edo antzeko gauzaren bat.
‎Matias aurrez aurre ari zen Mercedes ikusten, baina Martinak atzean zeukan ahizpa eta gauzaren bat galdetu nahi zionean buelta eman behar zuen, eta erantzuna entzun nahi zuenean berdin, eta gorputzak krak egiten zion buelta ematen zuen bakoitzean. Matias konturatu zen egoera deserosoa zela hura eta komunikazioa narrasten zuela, eta argi zegoen, gainera, Mercedesek ahizpak baino hobeto zeukala burua eta ahoskatu ere ondo ahoskatzen zuela, s ak eta r-ak batez ere.
‎Gero azaldu zuen balioko gauzaren bat ere sartu zuela italiarrak entziklopedietan. Oso gutxitan, hori bai.
‎Eguiten dute pecatu mandamentu onen contra, sorguiñac, hechizeroac, familiariac dauzquenac [deabruarekin tratua duenak], ta demonioarequin pactoa eguinic dauquenac; oiei bestela ecin jaquin al dezaqueten gauzaren bat galdetzen dietenac; oien videz guero guertatu edo etortzeco dagoen gauzaren bat jaquin nai dutenac; jocu, saldu erosi, ta tratuan irabasteco, fortuna ona izateco, onetaz valiatzen diranac; eren gaitz, min; orobat da idi, bei, ardi, edo egaztiac gueitu, aci, edo sendatzea oiei escatzen diztenac: bada onelacoac osasuna ematen badute, isilic dagoana, orain  dic jaio eztan, edo urruti dagoen gauzaren bati igartzen badioe, ecin beste videz demonioaren bitartez baizic guerta diteque.
‎Eguiten dute pecatu mandamentu onen contra, sorguiñac, hechizeroac, familiariac dauzquenac [deabruarekin tratua duenak], ta demonioarequin pactoa eguinic dauquenac; oiei bestela ecin jaquin al dezaqueten gauzaren bat galdetzen dietenac; oien videz guero guertatu edo etortzeco dagoen gauzaren bat jaquin nai dutenac; jocu, saldu erosi, ta tratuan irabasteco, fortuna ona izateco, onetaz valiatzen diranac; eren gaitz, min; orobat da idi, bei, ardi, edo egaztiac gueitu, aci, edo sendatzea oiei escatzen diztenac: bada onelacoac osasuna ematen badute, isilic dagoana, orain  dic jaio eztan, edo urruti dagoen gauzaren bati igartzen badioe, ecin beste videz demonioaren bitartez baizic guerta diteque.
‎Eguiten dute pecatu mandamentu onen contra, sorguiñac, hechizeroac, familiariac dauzquenac [deabruarekin tratua duenak], ta demonioarequin pactoa eguinic dauquenac; oiei bestela ecin jaquin al dezaqueten gauzaren bat galdetzen dietenac; oien videz guero guertatu edo etortzeco dagoen gauzaren bat jaquin nai dutenac; jocu, saldu erosi, ta tratuan irabasteco, fortuna ona izateco, onetaz valiatzen diranac; eren gaitz, min; orobat da idi, bei, ardi, edo egaztiac gueitu, aci, edo sendatzea oiei escatzen diztenac: bada onelacoac osasuna ematen badute, isilic dagoana, orain  dic jaio eztan, edo urruti dagoen gauzaren bati igartzen badioe, ecin beste videz demonioaren bitartez baizic guerta diteque. Emensse esan nai dizuet gauza bat pecatuzat iduqui ez dezazuten, pecatu eztana.
‎Gauza bat da, sorguinac badirala sinistatzea, ta beste bat sorguiñen esanai sinistamena ematea. Lenengoa, au da, sorguiñac dagozena sinistatzea, ezta pecatu; baña bigarrena, au da, sorguiñai sinistatzea da pecatu; bada sorguin, hechizera, eta magicuagan sinistatzea, da eracgana jutea, ta escatzea osasuna, ondasunac, edo beste nai dan gauzaren bat. Beste pecatu bat eguin oi da guztiz maiz, ta da icusten danean atzo argal, edo erquinen bat sinistatzea sorguina dala.
‎Beste pecatu bat eguin oi da guztiz maiz, ta da icusten danean atzo argal, edo erquinen bat sinistatzea sorguina dala. Baita ere, araco aurren bat gassoric dagoenean, sinistatzea, urliac edo berendiac beguizcoa eguin ciola, emango ciola gaitzquiñac, berarequin asarratu zalaco, limosna ucatu ciolaco, edo berac ogui, arto, edo beste gauzaren bat aurrari eman ciolaco (Pedro Astarloa, 1818: 40; hemen J. Olazaranek gipuzkerara itzulia sermoi batean, AFA).
‎Elizaco campaiac zoli ots eguiten badu, erri artan laster norbait ilco dala. Eria dagoen echean catuac miauca edo zacurrac zaucaz badaude, laster il bear duela; aurrai asconarren erpia edo ertza, edo beste gauzaren batzuec ipintzea veguizcoz eguin ezteien. Oiec ta onelaco sinistamen eroac, Demonioaren asmasinoac dira (P.
‎Zuzenbide naturaleko araua da eroslea ezin dela baliatu saltzailearen beharrizanaz, prezio barregarria ordaintzeko. Baina merkataritzan ez litzateke erosoa izango, gauzen balio zuzena ordaindu gabe burutu diren salmenta guztiak deuseztatzea; horregatik, nahierarako lege baten bidez zehaztu da salmentak prezioa txikia izateagatik deusezta daitezkeela, gauzaren balio zuzenaren erdia baino gutxiago ordaindu denean bakarrik; horrela, kaltea benetako balioaren erdia baino txikiagoa denetan, erosleak burututako bidegabekeria estali da herri onuraren alde egin dela esanez, salbu eta kontratura beste inguruabar batzuk bildu direnean, horren hutsalketa dakartenak.
‎Lege batek agintzen duenez, saltzaileak bermeren bat eskaini behar du, saldutako gauzaren gain hirugarrenek izan ditzaketen eskubideei begira, baina berariazko ituna eginez gero, saltzaile horri bere egiteen ondoriozko erantzukizuna bakarrik eska dakioke; egin eginean ere, itun hori bidezkotzen da, salmenta egin delako gauzaren benetako balioa baino gutxiago ordainduta, edota salbuespena ahalbideratzen duen beste arrazoiren bat dagoelako.
‎11 Bigarren liburuak, hitzarmenetik kanpoko betebeharrak azalduko dituenak, elkarrekiko adostasunik gabe moldatzen direnak barruratuko ditu. Horra hor tutorearenak; orobat, kuradorearenak, halakoa izendatu arren gizabanakoarentzat —zarrastelak edo zoroak— nahiz ondasunentzat; titularrik gabeko oinordetza; absente dagoenak jakin gabe haren negozioak administratzen dituztenak eta ondasunak administraziopean izan dituztenenak; gauzaren baten erkidego edukitza dutenak hitzarmenik gabe; borondateak parte hartzen ez duen bestelakoak eta gainerakoak, ezustekoaren emaitza soilak.
2004
‎3) Atzera eskuratzeari buruzko demandetan, horiek oinarritzeko tituluaren froga hastapenak diren agiriak. Prezioa zainpean uztea legez edo kontratu bidez galdatuz gero, atzera eskuratzearen mendeko gauzaren prezio hori zainpean jarri dela egiaztatzeko agiria, baldin eta prezio hori ezaguna bada, edo prezioa jakitera zainpean uztea bermatuko duen kauzioa egiaztatzeko agiria.
‎1 Titulu betearazleak ondorioztatzen badu egiazkoa eta zehatza den gauza higigarria emateko eginbeharra, eta alderdi exekutatuak ez badu gauza hori ematen horretarako ezarri zaion epean, auzitegiak alderdi betearazleari emango dio zordundutako gauzaren edukitza. Horretarako, auzitegiak behar besteko premiamenduak erabiliko ditu, toki itxietan sartzea aginduko du, eta, hala behar izanez gero, indar publikoaren laguntza izango du.
‎Aurreko paragrafoetan xedatutakoaren arabera jardun ondoren, gauza ezin izan bada aurkitu, auzitegiak probidentzia bitartez aginduko du, alderdi betearazleak hala eskatuta, diruzko konpentsazio zuzena ematea, zor den gauzaren edo zor diren gauzen ordez; konpentsazio hori 712 artikuluaren eta ondorengoen arabera ezarriko da.
‎Espirituaren materialtasuna salatzen digu datu existentzial horrek. Oker ez banago, antzeko gauzaren bat gertatzen zaio estatusari ere corpusarekin dituen hartu emanetan: hizkuntzaren gizarte existentzia, estatusa?
‎Eta hor Sokratesen agnostizismoaren izpia ikus dczakegu, bainabaita bere fedea ere: . Ez naiz. ni dakicna?, dio,, heriotzak ez nau izutzen; czagutzen ezdugun gauzaren bddur izatea absurdua da?.
‎zoria kausa transzendentala da.Baina, dena den, hirugarren liburuan bertan agertzcn zaigu fisikaren funtsezko gaia.higidurarcn azterketa, alegia. Potentzian den gauzaren aktoa da higidura, baina, aktoinperfektu, gisa ulertzeke dagoena, gutxika infinituari hurbiltzen zaiona.
‎Atzera begiratu behar hori oso kritikatua izan da eta, disposizionahsten ustez, ez da beharrezkoa, posible baita zerbaiten funtzioa aurrera begira egindako teoria baten bitartez definitzea. Horretarako gauzaren ezaugarriak eta gaitasunak eradisposizionaiista batean definitu behar dira, joera edo propentsio legez ulertuta (probabilitateen bidez).
‎Eta diplomazia ez dago preseski SSek ongien egiten dituzten lanen artean. Kontua da orain jakin dugula naziak zerbaiten bila joan zirela Tibetera, Dalai Lamak emanen zien gauzaren baten bila, hain zuzen.
‎Euretaz hausnarketa egitean honako galderak etorriko zaizkio burura: ba al da antzik nire sentipenaren eta horren jatorriaren artean?; eztarri lehorraren eta edateko gogoaren artean?; mina sortzen duen gauzaren eta min horrek gure barruan sorrarazten duen tristuraren eta oinazearen artean. Zergatik delako sentipen bati jarraitzen dio arimaren tristurak edo beste bati alaitasunak eta pozak?
‎Logos aren baitan eta berorren bidez idoroko zuela uste zuen Aristotelesek. Kanten bere baitango gauza (das Ding an sich), Aristotelesen gauzaren izana edo substantzia [ousa] (edo, zehatzago agian, gauzaren izatasuna: to ti en einai) eta Platonen gauzaren ideia (eidos) adigai bateragarriak dirateke funtsean.
‎Logos aren baitan eta berorren bidez idoroko zuela uste zuen Aristotelesek. Kanten bere baitango gauza (das Ding an sich), Aristotelesen gauzaren izana edo substantzia [ousa] (edo, zehatzago agian, gauzaren izatasuna: to ti en einai) eta Platonen gauzaren ideia (eidos) adigai bateragarriak dirateke funtsean.
‎Kanten bere baitango gauza (das Ding an sich), Aristotelesen gauzaren izana edo substantzia [ousa] (edo, zehatzago agian, gauzaren izatasuna: to ti en einai) eta Platonen gauzaren ideia (eidos) adigai bateragarriak dirateke funtsean. Aristotelesen gauzaren izana (izatasuna, substantzia) ezin ezagut daiteke giza hizkuntzaren bidez. Orobat esan daiteke Wittgensteinen gauzaren forma logikoaz.
‎to ti en einai) eta Platonen gauzaren ideia (eidos) adigai bateragarriak dirateke funtsean. Aristotelesen gauzaren izana (izatasuna, substantzia) ezin ezagut daiteke giza hizkuntzaren bidez. Orobat esan daiteke Wittgensteinen gauzaren forma logikoaz. Izan ere, gauzen izanak bat egiten du funtsean gauzen forma logikoarekin (die logische Form).
‎to ti en einai) eta Platonen gauzaren ideia (eidos) adigai bateragarriak dirateke funtsean. Aristotelesen gauzaren izana (izatasuna, substantzia) ezin ezagut daiteke giza hizkuntzaren bidez. Orobat esan daiteke Wittgensteinen gauzaren forma logikoaz. Izan ere, gauzen izanak bat egiten du funtsean gauzen forma logikoarekin (die logische Form).
2005
‎Zaila ikusten dut gaztelaniaz ipuin bat idaztea. Inork inoiz eskatuta gauzaren bat egin izan dut, itzulpenak ere bai, baina berezko irrika bezala ez zait normalean etortzen erdaraz idaztea.
‎iGaxua! Baña gauzaren bat, edozein gauza egiten jakiteko, lenengo egiten ikasi biar da. Ezta olan?
‎8 hilabete bete arte gorputza du jostailu eta batzuetan baita bere arreta bereganatzen duen oso gertuko gauzaren bat ere.
‎Inoren gauzaren gaineko eskubide errealak edukitzeko modukoak edo edukitzaren babespean geratzeko modukoak direnetan, preskripzio azkentzaileak kalte egiten dio Erregistroaren araberako titularrari, nahiz eta hori hirugarrentzat hartu.
‎Legatua adierazteko eskritura, legatu hartzaileak berak egiletsita; horretarako, ezin da senipartedunik izan, eta testamentugileak legatu hartzaileari beren beregi eman behar izan dio legatu bidez jasotako gauzaren edukitza izateko ahalmena.
‎Kargetatik askatzeko espedientea erabiltzen da, inoren gauzaren gain eraturiko hipotekak, kargak, zamak eta eskubide errealak ezerezteko, horiek legeria zibilaren arabera preskribatu egin badira, Erregistroan agertzen den data kontuan hartuta.
‎Kontuan izanik, gainera, aurreko orrialdeetan ikusi dugun erara, audientzia ez dagoela gu ikusteko edo entzuteko modurik egokienean (autoan gidatzen, tabernan edo ikasten leku itxi batean, lagunekin hitz egiten...), ez dira momentu eta toki aproposenak arreta jartzeko, beste gauzaren bat egiten gaudelako era berean. Egoera horrek bultzatzen du kazetaria idatziko duen testua argitasunez eta bizitasunez egitera.
‎–Beste gauzaren bat izango nian buruan; beti izan nauk despistatu samarra, ez haiz oroitzen?
‎Baina hori banekien nik. Ze selekzio guztiek daukate gauzaren bat kamisetan, irudi bat, eta hori da sinbolo bat eurena. Eta Ingalaterrako selekzioak arrosa bat dauka, eta Galeseko selekzioak luma batzuk, eta Eskoziakoak lore bat oso oso arraroa, eta Frantziakoak oilar bat.
‎Eta umeentzako oheak baziren, zaldiak egiten zituen igual, erliebean, edo katuak, eta ezkontzeko oheak baziren, hostoak egiten zituen igual, batzuk erliebean eta beste batzuk ez. Eta diferente egiten zituen ohe guztiak, eta hiru aulki egiteko eskatzen bazenion, berdin egiten zituen hirurak, baina beti zeukaten gauza diferenteren bat, hanketan, edo bazterretan, beti gauzaren bat diferente aulki bakoitzean. Hori zen zuen aitite Julian egurrarekin.
‎Berrogeita hiru urte, esan zien Emiliok, marrak egiten. Egon zara zu inoiz berrogeita hiru urtez gauzaren bat egiten, señe?, galdetu zion Emiliok Gurri. Gurrek ezetz, baina katu bat zeukala berak, zazpi urtekoa, eta katuak zazpi aldiz bizi direla, eta zazpi bider zazpi berrogeita bederatzi.
‎Era berean, Jainkoak aginduko balu norbait hiltzea edo gauzaren bat kentzea, ez litzateke horrexegatik legezkoa izango giza hilketa edo ebazketa, hitz horiek baitute okerra eta makurra; zernahi den ere, ez litzateke hori giza hilketa edo ebazketa izango, bizitza eta gauzen jabe gorengoa Jainkoa baita.
‎Bat batean izen emaileak kaskezurra bere eskuetara heltzen jarraitu zuen. Aitzurra erortzera utzi eta ahurrak ireki zituen azken unean, denen erraietan orain izua hazten zuen gauzaren errezibitzeko. Lepoko juntaren gunean zintzilikatzen zitzaion haragi usteldua ikus zezakeen.
2006
‎Egunean bizi bara, ijitoaren agerpen askotan nabari dagoen legez, aurrezkiaren, epekako ordaintzearen eta beste hainbat gauzaren kulturaz beste aldera, zeharo.
‎Legean jasotako berrikuntzarik esanguratsuenetarikoa da, konkurtsopekoaren ondasunen gaineko berme errealakkubide errealaren berezko izaera erres exekutatzeko akzioei emandako tratamendua. Inoren gauzaren gaineko espetatu da, arauketa desberdina ezarrita eskubide horientzat eta konkurtsoaren masa pasiboan bildutako kreditu eskubideentzat. Aldi berean, alabaina, ahaleginak egin dira, bermeak bananduta exekutatzean konkurtso prozeduraren garapen egokia ez eragozteko, eta zordunaren nahiz masa pasiboaren intereserako komenigarriak izan daitezkeen irtenbideak ez oztopatzeko.
‎Beharrezko lege gaitasuna duen ofendituari adierazpena jasotzeko unean, argibideak emango zaizkio prozesuan alderdi izateko eskubidearen gainean, bai eta gauzaren itzulketari, kaltearen konponketari edota egitate zigorgarriaren ondorioz kalte ordainari uko egitearen gainean ere.
‎Delitua edo horren inguruabarrak kalifikatzeko beharrezkoa bada delituaren gai izandako gauzaren balioa zehaztea edo eragindako kaltearen nahiz eragin daitekeenaren zenbatekoa balioestea, orduan epaileak entzungo du jabeak edo kaltedunak horren inguruan esan beharrekoa, eta, ondoren, adituak egindako azterketa erabakiko du titulu horren VII. kapituluan zehaztutako moduan. txostena egin behar bada zuzenean antzeman beharreko gauza eta osagaiei buruz, epaileak halakoak emango dizkie izendatuta...
‎1 txostenaren gai den pertsona edo gauzaren deskripzioa, hori zein egoera edo modutan dagoen adierazita.
‎Bigarren Kojeverentzat, berriz, gauza naturala izen bilakarazten duen giza ekintzak aurretik izaera bereziko prozesu bat eskatzen du," prozesu orokortzaile" deritzona, berezkoa, gauzaren esentzia bereizten duena dagoen kokagunetik eta dirauen aldi tartetik. Prozesu hauxe da Introduction a la lecture de Hegel-en aintzat hartu ez zuena.
‎Guztiok elkartzen ditugu, oharkabean bada ere, izen baten adiera eta dagokion gauzaren esentzia, eta nolabaiteko analogia ikusten dugu izenaren morfemaren izaeraren eta dagokion gauzaren izaeraren artean.
‎Guztiok elkartzen ditugu, oharkabean bada ere, izen baten adiera eta dagokion gauzaren esentzia, eta nolabaiteko analogia ikusten dugu izenaren morfemaren izaeraren eta dagokion gauzaren izaeraren artean.
‎Zehazkiago, esan liteke mintzoak bitara bikoizten duela. Alde batera, bereizten ditu gauzaren existentzia eta esentzia; bestera, izenaren morfema eta adiera. Bikoizketa honen bidez, hortaz, mintzoak gauza biderkatu egiten du.
‎Era berean, gauzaren islak ispilu bitan, aurrez aurre paraleloki kokatuak, ez dira soilik bikoitzak, baizik askotarikoak. Zehazki, ezin dute amaigabe elkar biderkatu ez badute azkengabe elkar bikoizten —beti eta nonahi bikoteka elkartzen eta ugaltzen baitira.
‎Zeren bestela osotasuna hiru bailitzateke, edo, hobeki esanda, bat (argia) gehi bi. Edota, zehazkiago, bat (argia), gehi bat (gauza) eta beste bat( gauzaren isla). Argia bat denez, esan liteke argiari esker bikoizten dena ere bat eta bakarra dela, zentzu honetan bederen:
‎Zeren ikusten dena bederen diferentea baita: bereiz baititzakegu bakarra eta bata den gauzaren eta bere berragerpenen artean, bakoitza bere aldetik bakarra, baina elkarrekin bi egiten dutenak. Isla den heinean ez bata ez bestea ezin bereiz badaiteke ere bestetik, biak (bi diren neurrian), eta hortaz bakoitza (bietako bat den heinean), islatzen duen gauzatik beretik bereizten dela baiezta dezakegu (bi izateke bat den zerbait baita gauza).
‎Demagun orain gauza bat txoil itsaskorra dugula, eta erabat xeheak, malguak eta likatsuak liratekeen ispilu bi hurbildu egiten zaizkiola, gauzaren azalarekin bat egin arte: orduan ez genuke gauza hori erreproduzituko ligukeen islarik, baizik (ongi egingo bagenu) gauza horixe bera baino ez.
‎Dena den, izan dadin ispilua laua zein ez, isla dezan zati bat xurgatuz zein osotasuna itzuliz, berarentzat ezer gorde barik, isla ezinbestean izango da berregiten duen gauza ez bezalakoa, gauzaren eskuina irudiaren ezkerra izango baita, eta islaren eskuinak gauzaren ezkerra berragerraraziko baitu. Gainera, Platonen mitoetan ezkerra okerra edo gaizkia da, eta eskuina zuzena eta ongia.
‎Dena den, izan dadin ispilua laua zein ez, isla dezan zati bat xurgatuz zein osotasuna itzuliz, berarentzat ezer gorde barik, isla ezinbestean izango da berregiten duen gauza ez bezalakoa, gauzaren eskuina irudiaren ezkerra izango baita, eta islaren eskuinak gauzaren ezkerra berragerraraziko baitu. Gainera, Platonen mitoetan ezkerra okerra edo gaizkia da, eta eskuina zuzena eta ongia.
‎Hau Platonek berak dio (alderantziz, noski, geure gauza Platonen ideia baita, eta geure isla Platonen gauza; desberdintasun horrek ez du hala ere arrazoibidearen egitura ukitzen), eta gustura errepikatzen du, berton aurkitu uste baitu gauzaren eta ideiaren arteko diferentzia esentziala, are gauza ideiari erabat egokituko litzaiokeen kasuetan ere.
‎Ordea, baldin eta aurreneko isla bigarren ispiluan islatzen bada, berriro alderantzikatuko da, halako eran non gauzaren bigarren erreprodukzioan ezkerra eta eskuina jatorrizko gauzan bertan zirena izango baitira —eta zuzena berriro oker bihurtuko da hirugarren islan, eta era berean etengabe.
‎Erreprodukzioen inbertsio txandakatzeek gauzari bere bakuntasuna kentzen diote. Zeren, esan bezala, islaren okerra ez da soilik gauzaren zuzena; halaber, isla okerra bera, ispiluan aurrenekoz bigarren irudi gisa islatzen delarik, berriro ageri da zuzen eta perfektu.
‎Bestalde, ispilu biren zati bi erabat paraleloak balira, eta gauza ispiluak bezain handia, edo handiagoa, eta bigarren ispilua lehenbizikoa baino geroago jarriko bagenu, orduan lehenbiziko ispiluko gauzaren isla ez litzateke berregingo bigarren ispiluan, zeren isla gauzan proiektatuko bailitzateke, gauza zeharkatu barik, noski, eta bigarren ispiluko gauzaren isla ere ez litzateke lehenbiziko ispiluan berregingo. Kasu berezi eta aparteko honetan, ez leudeke gauza berregingo luketen isla bi baino, bi ispilu izan arren, eta islak gauza ez bezalakoak lirateke esentzialki, ezkerra eta eskuina bertan okerturik eta alderantzikaturik leudekeela, txandakatzerik gabe.
‎Bestalde, ispilu biren zati bi erabat paraleloak balira, eta gauza ispiluak bezain handia, edo handiagoa, eta bigarren ispilua lehenbizikoa baino geroago jarriko bagenu, orduan lehenbiziko ispiluko gauzaren isla ez litzateke berregingo bigarren ispiluan, zeren isla gauzan proiektatuko bailitzateke, gauza zeharkatu barik, noski, eta bigarren ispiluko gauzaren isla ere ez litzateke lehenbiziko ispiluan berregingo. Kasu berezi eta aparteko honetan, ez leudeke gauza berregingo luketen isla bi baino, bi ispilu izan arren, eta islak gauza ez bezalakoak lirateke esentzialki, ezkerra eta eskuina bertan okerturik eta alderantzikaturik leudekeela, txandakatzerik gabe.
2007
‎da, baina, hori bai, liburuen eta beste hainbat gauzaren karga ederki eusten du.
‎Etxegileen esku uzten duzuelako. (ON) Eta etxegileek saltzeko gauzak egiten dituzte eta jendeak ezagutzen duena edo atsegin omen duena egiten dute, beste gauzaren bat egiten saiatu beharrean.
‎Baina berbera da bereizte eta nabarmentze ekintza bera, prozesua bera. Gauzaren izenak ez du horren natura galdatzen; horrek ez du fusei on izan nahi, ez du gauzaren egia eman nahi. Izenaren egitekoa gauzaren alderdi partikularren bat azpimarratzera mugatzen da beti; murrizketa eta mugaketa horretantxe datza, hain zuzen ere, izenaren balioa.
‎Gauzaren izenak ez du horren natura galdatzen; horrek ez du fusei on izan nahi, ez du gauzaren egia eman nahi. Izenaren egitekoa gauzaren alderdi partikularren bat azpimarratzera mugatzen da beti; murrizketa eta mugaketa horretantxe datza, hain zuzen ere, izenaren balioa. Izenaren egitekoa ez da egoera konkretuaren berri osoa ematea, horren alderdiren bat bakartzea baizik; horretan kokatzen da.
‎Bakartze horrek ez du esanahi negatiboa, positiboa baizik. Izan ere, gauzaren bat izendatzean, geure pertzepzio gune finko batzuk aukeratzen ditugu, geure zentzuen datu barreiatu ugari horietatik. Gune horiek ez dira, ordea, pentsamendu logikoarenak edo zientifikoarenak berak.
‎sentsuen objektu diren predikatu guztiak aldakor diren bitartean, bera, sentsuentzat ezkutu, aldaezinki beti bera da (adimenaren objektu adigai, hain zuzen). Aristoteles-entzat edozein gauzaren subjektua orokorki, lehenbizi, materia hutsa da, oraindik forma hartu aurrean (gr.: hypostasia, lat:
‎«Eta honen ondorioz hitz horren[, urre?] esanahiak oso zalantzagarria izan behar nahitaez, zeren substantzia berean pertsona ezberdinek propietate ezberdinak hautematen dituzte(?); eta gehitu nezakeela uste dut inork ez dituela guztiak hautematen». Ez da ulertu behar, urre hitzarekin ez dutela denek gauza bera pentsatzen, ezpada gauza bera da bakoitzak bere modura pentsatzen duena( gauzaren propietate diferenteak aintzat hartzen dituelako bakoitzak: batek kolorea, besteak pisua, fundigarritasuna, etab.). «Eta horregatik gauzen deskribaketa oso inperfektuak ditugu eta hitzek ziurgabetasun handiko esanahiak dituzte».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gauza bat 161 (1,06)
gauza batzuk 9 (0,06)
gauza edukitza 9 (0,06)
gauza balio 8 (0,05)
gauza jabe 8 (0,05)
gauza berri 7 (0,05)
gauza bila 7 (0,05)
gauza prezio 6 (0,04)
gauza egin 5 (0,03)
gauza esentzia 5 (0,03)
gauza ezkutuko 5 (0,03)
gauza zati 5 (0,03)
gauza berezko 4 (0,03)
gauza erabilera 4 (0,03)
gauza gaineko 4 (0,03)
gauza ideia 4 (0,03)
gauza isla 4 (0,03)
gauza izaera 4 (0,03)
gauza antz 3 (0,02)
gauza beldur 3 (0,02)
gauza ezaugarri 3 (0,02)
gauza izen 3 (0,02)
gauza akats 2 (0,01)
gauza alderdi 2 (0,01)
gauza behar 2 (0,01)
gauza benetako 2 (0,01)
gauza bilduma 2 (0,01)
gauza deskripzio 2 (0,01)
gauza egia 2 (0,01)
gauza egitura 2 (0,01)
gauza emaitza 2 (0,01)
gauza eman 2 (0,01)
gauza esperientzia 2 (0,01)
gauza ezaguera 2 (0,01)
gauza falta 2 (0,01)
gauza forma 2 (0,01)
gauza funtzionamendu 2 (0,01)
gauza gain 2 (0,01)
gauza gale 2 (0,01)
gauza iraupen 2 (0,01)
gauza itzulketa 2 (0,01)
gauza jabetza 2 (0,01)
gauza muin 2 (0,01)
gauza saltzaile 2 (0,01)
gauza ugazaba 2 (0,01)
gauza adibide 1 (0,01)
gauza administrazio 1 (0,01)
gauza agerpen 1 (0,01)
gauza akto 1 (0,01)
gauza akzesio 1 (0,01)
gauza amaiera 1 (0,01)
gauza ardura 1 (0,01)
gauza arketipo 1 (0,01)
gauza arrapostu 1 (0,01)
gauza arrisku 1 (0,01)
gauza azal 1 (0,01)
gauza azpialde 1 (0,01)
gauza barne 1 (0,01)
gauza bate 1 (0,01)
gauza batura 1 (0,01)
gauza bidegabekeria 1 (0,01)
gauza bigarren 1 (0,01)
gauza bitxi 1 (0,01)
gauza borobildu 1 (0,01)
gauza ebikzio 1 (0,01)
gauza edozein 1 (0,01)
gauza edukitzaile 1 (0,01)
gauza ekoitzi 1 (0,01)
gauza elkartu 1 (0,01)
gauza erakutsi 1 (0,01)
gauza erantsi 1 (0,01)
gauza erantzukizun 1 (0,01)
gauza erdi 1 (0,01)
gauza errealitate 1 (0,01)
gauza errege 1 (0,01)
gauza errezibitu 1 (0,01)
gauza erru 1 (0,01)
gauza eske 1 (0,01)
gauza esklabo 1 (0,01)
gauza eskuin 1 (0,01)
gauza espero 1 (0,01)
gauza espezie 1 (0,01)
gauza existentzia 1 (0,01)
gauza ezagutza 1 (0,01)
gauza ezinkizun 1 (0,01)
gauza ezker 1 (0,01)
gauza fruitu 1 (0,01)
gauza funts 1 (0,01)
gauza galera 1 (0,01)
gauza gauza 1 (0,01)
gauza gauzatu 1 (0,01)
gauza gordailu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
gauza bat egin 18 (0,12)
gauza bat ere 7 (0,05)
gauza bat esan 5 (0,03)
gauza ezkutuko akats 5 (0,03)
gauza bat eman 4 (0,03)
gauza bat gertatu 4 (0,03)
gauza berezko akats 4 (0,03)
gauza zati bat 4 (0,03)
gauza bat agindu 3 (0,02)
gauza bat aipatu 3 (0,02)
gauza bat hartu 3 (0,02)
gauza bat jakin 3 (0,02)
gauza bat kontatu 3 (0,02)
gauza bat aurkitu 2 (0,01)
gauza bat egon 2 (0,01)
gauza bat galdetu 2 (0,01)
gauza bat gu 2 (0,01)
gauza bat ikusi 2 (0,01)
gauza bat ongi 2 (0,01)
gauza bila etorri 2 (0,01)
gauza edukitza legezko 2 (0,01)
gauza egin gogo 2 (0,01)
gauza esperientzia iritsi 2 (0,01)
gauza falta igarri 2 (0,01)
gauza funtzionamendu jabetu 2 (0,01)
gauza izaera kontu 2 (0,01)
gauza adibide txiki 1 (0,01)
gauza agerpen oinarri 1 (0,01)
gauza akats arduratu 1 (0,01)
gauza akats ezkutu 1 (0,01)
gauza akzesio ere 1 (0,01)
gauza alderdi ilun 1 (0,01)
gauza alderdi partikular 1 (0,01)
gauza antz geratu 1 (0,01)
gauza arrapostu eman 1 (0,01)
gauza arrisku legatu 1 (0,01)
gauza azal bat 1 (0,01)
gauza azpialde arrakalatu 1 (0,01)
gauza balio beherapen 1 (0,01)
gauza balio gainditu 1 (0,01)
gauza balio zehaztu 1 (0,01)
gauza balio zuzen 1 (0,01)
gauza barne akats 1 (0,01)
gauza bat argi 1 (0,01)
gauza bat atxiki 1 (0,01)
gauza bat aukeratu 1 (0,01)
gauza bat azaldu 1 (0,01)
gauza bat baitan 1 (0,01)
gauza bat bat 1 (0,01)
gauza bat berjarri 1 (0,01)
gauza bat beste 1 (0,01)
gauza bat bila 1 (0,01)
gauza bat bildu 1 (0,01)
gauza bat bukatu 1 (0,01)
gauza bat diferente 1 (0,01)
gauza bat eduki 1 (0,01)
gauza bat egia 1 (0,01)
gauza bat erabili 1 (0,01)
gauza bat erakutsi 1 (0,01)
gauza bat erkidego 1 (0,01)
gauza bat esaterako 1 (0,01)
gauza bat eskatu 1 (0,01)
gauza bat esperientzia 1 (0,01)
gauza bat ezagutu 1 (0,01)
gauza bat galdezka 1 (0,01)
gauza bat galdu 1 (0,01)
gauza bat ha 1 (0,01)
gauza bat hainbesteko 1 (0,01)
gauza bat harrapatu 1 (0,01)
gauza bat harreman 1 (0,01)
gauza bat harritu 1 (0,01)
gauza bat hobetsi 1 (0,01)
gauza bat hurbil 1 (0,01)
gauza bat igarri 1 (0,01)
gauza bat irakatsi 1 (0,01)
gauza bat izendatu 1 (0,01)
gauza bat jabe 1 (0,01)
gauza bat jaso 1 (0,01)
gauza bat joan 1 (0,01)
gauza bat kamisa 1 (0,01)
gauza bat kendu 1 (0,01)
gauza bat kolpatu 1 (0,01)
gauza bat kontrajarri 1 (0,01)
gauza bat leku 1 (0,01)
gauza bat nahi 1 (0,01)
gauza bat nahiz 1 (0,01)
gauza bat onartu 1 (0,01)
gauza bat ordenagailu 1 (0,01)
gauza bat sartu 1 (0,01)
gauza bat sortu 1 (0,01)
gauza bat ukan 1 (0,01)
gauza bat uste 1 (0,01)
gauza bat zuzen 1 (0,01)
gauza bate buruz 1 (0,01)
gauza batzuk erori 1 (0,01)
gauza batzuk hobetu 1 (0,01)
gauza batzuk ipini 1 (0,01)
gauza batzuk segidako 1 (0,01)
gauza behar sumatu 1 (0,01)
gauza benetako balio 1 (0,01)
gauza benetako prezio 1 (0,01)
gauza berri eman 1 (0,01)
gauza berri ez 1 (0,01)
gauza berri gizonezko 1 (0,01)
gauza berri uste 1 (0,01)
gauza bidegabekeria gu 1 (0,01)
gauza bigarren erreprodukzio 1 (0,01)
gauza bila asko 1 (0,01)
gauza bila joan 1 (0,01)
gauza bilduma egin 1 (0,01)
gauza bilduma itzel 1 (0,01)
gauza deskripzio zehatz 1 (0,01)
gauza ebikzio kasu 1 (0,01)
gauza edozein hizkuntza 1 (0,01)
gauza edukitza fisiko 1 (0,01)
gauza edukitza onuste 1 (0,01)
gauza edukitza ukan 1 (0,01)
gauza edukitzaile jakin 1 (0,01)
gauza egia eman 1 (0,01)
gauza egin nehor 1 (0,01)
gauza egin prest 1 (0,01)
gauza egitura bera 1 (0,01)
gauza egitura formal 1 (0,01)
gauza ekoitzi balio 1 (0,01)
gauza elkartu eragin 1 (0,01)
gauza eman gauzatu 1 (0,01)
gauza eman prezio 1 (0,01)
gauza erabilera eskuratu 1 (0,01)
gauza erabilera eutsi 1 (0,01)
gauza erabilera laga 1 (0,01)
gauza erantsi guzti 1 (0,01)
gauza errealitate zer 1 (0,01)
gauza erru ere 1 (0,01)
gauza esentzia bereizi 1 (0,01)
gauza esentzia zehatz 1 (0,01)
gauza eskuin irudi 1 (0,01)
gauza ezaguera objektibo 1 (0,01)
gauza ezaguera ukan 1 (0,01)
gauza ezaugarri bat 1 (0,01)
gauza ezaugarri behatzaile 1 (0,01)
gauza ezinkizun heldu 1 (0,01)
gauza ezker berragerrarazi 1 (0,01)
gauza forma logiko 1 (0,01)
gauza fruitu jaso 1 (0,01)
gauza funts agertu 1 (0,01)
gauza gain eragin 1 (0,01)
gauza gain eratu 1 (0,01)
gauza gaineko edukitza 1 (0,01)
gauza gaineko eskubide 1 (0,01)
gauza gaineko legatu 1 (0,01)
gauza gauza ito 1 (0,01)
gauza ideia lortu 1 (0,01)
gauza ideia oker 1 (0,01)
gauza iraupen kontra 1 (0,01)
gauza iraupen nahitaezko 1 (0,01)
gauza isla ere 1 (0,01)
gauza isla ez 1 (0,01)
gauza isla ispilu 1 (0,01)
gauza itzulketa nor 1 (0,01)
gauza izaera adierazi 1 (0,01)
gauza izen esan 1 (0,01)
gauza izen haiek 1 (0,01)
gauza izen jakin 1 (0,01)
gauza jabe bera 1 (0,01)
gauza jabe ezin 1 (0,01)
gauza jabe gauza 1 (0,01)
gauza jabe izate 1 (0,01)
gauza jabetza eskuratu 1 (0,01)
gauza jabetza eutsi 1 (0,01)
gauza prezio ez 1 (0,01)
gauza prezio hori 1 (0,01)
gauza prezio kontratu 1 (0,01)
gauza prezio ordaindu 1 (0,01)
gauza ugazaba eman 1 (0,01)
gauza zati xehe 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia