Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 877

2000
‎Geroago, Akitania Euskadi euro eskualdea garatzeko rol bultzatzailea joka zezaketela ziur izanda, eta nahikoa erakarpen indar bazutela jakinda, Correo eta Sud Ouest taldeek. Forum Atlantique? izenekoa eratu zuten, ardatz atlantikoaren barruan mugaz gaindiko lankidetza hobetzeko ekimenak bultzatzeko helburuaz.Saiakuntza hau 1993ko abenduaren lehenean hasi eta 1996an amaitu zen, eta bereeginbeharra hiri ezberdinetan (Bordelen, Biarritzen, Donostian, Bilbon,...) eztabaidapublikoak antolatzea eta egunkariek honen berri zabala ematea zen.
‎Frantziar estatuarentzat garrantzitsua zen era berean, tokiko irratiei askatasunosoa ez ematea , bere menpetik ihes egin eta bere aginpidea iharduki baitzezaketen.Honela, 1980an, Frantziar gobernuak deszentralizaturiko irratiren hiru esperientziapilotu burutzeko agindu zion Radio Franceri. 1981ean gobernu sozialista berriak bideaeman zion Radio Franceren deszentralizazio prozesuaren zabalkuntzari.
‎Aitzitik, egitate handiagoetan (Euskal Autonomia Erkidegoan, Hegoaldean edota Euskal Herrian) eragina duten albisteak gehiago dira lurralde hauetan gertatu direnak baino. Adibidez, Gasteizko Jaurlaritzak berak hartutakoerabaki baten berri ematen duenean, berri ematea (prentsaurrekoa esaterako) herrialdebatean gertatzen da, baina eragina Euskal Autonomi Erkidego osora heda daiteke.Ezberdintasun hori neurketak egiteko erabili dugun metodologiaren ondorioa da: izanere, gertaerak leku jakin batean gertatzen dira gehienetan (eta horretarako erabili dugunneurketa unitatea herrialdea izan da, Iparraldea bere osotasunean herrialdetzat hartudugularik).
‎2 Bestetik, bere erreferentzia eremua modu erabakigarrian zehazten duena egunkariaren hedadura izango balitz, logikoa litzateke izaera probintziala duten hedabideek lehentasuna probintziari edo tamaina txikiagoko mailei ematea . Hala gertatzen da Hego Euskal Herriko egunkari probintzialekin.
‎Zerbitzu publikoaren betebehar orokorra honela mugatu du legeak: programa eskaintza dibertsifikatua, anitza, kalitatezkoa eta innobatzailea ematea , modu analogiko zein digitalean, informazio, kultura, ezagutza, dibertimendu eta kirolaren arloetan. Zerbitzu publikoak, zehazki, eztabaida demokratikoa, populazioaren atal ezberdinen arteko harremanak, integrazio soziala eta herritartasuna bultzatubehar dituela finkatu da.
‎Bien bitartean, esan bezala, Udal Irratiak ere arautu ziren, irratiaren egituranfigura berri bat sartuz65 Kasu honetan ere, Autonomia Erkidegoei zein Estatuari dagokie bestetan bezala lizentziak ematea , eta Estatuari frekuentziak finkatzea eta ikuskaritza teknikoa egitea, nahiz eta oraingo honetan funtzio hori eskariaren arabera egingoduen eta ez bere kabuz.
‎Nafarroako Foru Erkidegoan, antzera, Foru Komunitatearen ondasun historiko, kultural eta linguistikoen sustapena egitea eskatzen zaie irrati lizentzia lortu nahi duten sozietate pribatuei. Halaber, eremumistoan euskara maizago erabiltzeak balorazio altuagoa izango duela zehazten da lehiaketan, eta arealtuagoa eremu euskaldunean (336/ 1997 Foru Dekretua, azaroaren 10ekoa, Nafarroako Foru Komunitatean frekuentzia modulatuko uhin metrikozko irrati emisoreetarako baimenak ematea arautzen duena).
‎Irratietan, CSAk frekuentzien kopuru esanguratsua hurbiltasuneko zerbitzuakeskaintzeko asmoa duten elkarteei ematea zainduko duela xedatzen da. Halaber, Estatu mailako sare eta zerbitzu lokal eta tematiko independenteen artekooreka zaintzeko agindua du, bai eta informazio politiko eta orokorra sustatzekoprogramak emateko asmoa duten zerbitzuei lehentasuna ematekoa ere.
‎Identifikazio lan horretarako, naziogintzaren sintomatologia desberdinak antzemateko, bide aparta iruditu zaigu eguraldi iragarpenak ilustratzeko medio bakoitzakerabiltzen duen mapari begiratu bat ematea .
‎Hitzaldi bat idatziz ematea gainera, bi bider zaila da, hitzaldi txar asko, osteko mintzaldiaz konpondu baitira eta, kasu honetan, ez dago horretarako paradarik.Hala ere, eskertuko nuke testu hau klabe ireki horretan irakurtzea, artikulua irakurtzen duenak ez baititu galdera erantzunak aurkituko, kuestio proposamenak baizik. Izan ere, honako hauek ondorio biribilak baino gehiago burutazio itxigabeakdira, polemikarako gonbite eta eztabaidarako pizgarri izan nahi duten ideiak.
‎Jatorri desberdina izan arren, guztiek dute helburu bera: euskal nortasunaren10 berri ematea, eta batez ere, balekotasun eta berme ofizala ematea ; azken finean, euskal nortasuna formalki aitortzea.Hego Euskal Herriko agiririk zaharrenak, Espainiar Errepublikaren garaian 1936kogerra hasia zela orduko Eusko Jaurlaritzak sortutako pasaportea eta Euzko Izat Agiriaditugu. Garai hartan Jaurlaritzak bere gain hartu zituen, oso epe laburrerako baina, estatuari zegozkion eta orduko Errepublikaren eskumenpean zeuden beste hainbat
‎Eguneroko bizitzan hainbat egoera desberdinetan izaten gara nortasuna bermatu beharrean: banketxera joan, erosketak ordaindu edota edozein dokumentu ofizialeskuratzeko, ezinbestekoa zaigu geure nortasunaren berri ematea . Horretarako agirijakin batzuk daude:
‎Jatorri desberdina izan arren, guztiek dute helburu bera: euskal nortasunaren10 berri ematea , eta batez ere, balekotasun eta berme ofizala ematea; azken finean, euskal nortasuna formalki aitortzea.Hego Euskal Herriko agiririk zaharrenak, Espainiar Errepublikaren garaian 1936kogerra hasia zela orduko Eusko Jaurlaritzak sortutako pasaportea eta Euzko Izat Agiriaditugu. Garai hartan Jaurlaritzak bere gain hartu zituen, oso epe laburrerako baina, estatuari zegozkion eta orduko Errepublikaren eskumenpean zeuden beste hainbat
‎Mugaldean, hau da Euskal Herria bi estaturen artean banatzen den eremuan, aipatutako nazionalitate bikoitzen kasu ugari aurki ditzakegu. Kopuru zehatzak ematea oso zaila baldin bada ere, batik bat kasu gehienetan bi nazionalitateak atxiki edota beste bat eskatzea norberaren erabakia delako, kasuaren arabera, nahiko ohikoakdira Lapurdi eta Nafarroa banatzen dituen mugaldean. Garai batean egoera politikoa zela medio, eta ondoren arrazoi ekonomikoak tarteko, askoz arruntagoa da jatorriz nazionalitate espainiarra izaki frantsesa ere eskuratzeko prozedura egin dutenpertsonekin topo egitea, mugaren bi aldeetan.
‎Talde sozialek dituzten uste sistemek (jarrerak, estereotipoak, irudiak, etab) bi funtzio betetzen dituzte funtsean: errealitate sozialari esanahia ematea eta errealitateaberreraikitzea batetik, eta norbere identitatearen defentsa egitea bestetik. Tajfel ek (1981) planteatu duenez, taldearteko testuinguruan, talde sozialek diskurtsoak lantzeko joera dute, bai gizartean dituzten kokapenak bermatzeko, eta baita taldearteko estatus aldaketarako urgentziazko ekintza kolektiboa bultzatzeko ere.
‎Ezin ditugu txapelketa espainiar edo frantsesak antolatu; gure ardura gizarteakontzientziaraztea da, pankartak ateratzea eta abar, nahiz eta arazoak sortu poliziarekin. Urrats instituzionalak ematea gure politikarien ardura da, baina horiekMadrilera begira daude; esaterako, Villar eta abar. Kirolariak eman behar al dituzte lehenago pausoak?
‎Beraz, gure lehen asmoa, oso luzea izango den gai espezializatuetan euskaltestugintza eskaintzearen bidean pauso batzuk ematea da.
‎Gaiari buruz eta lehengoa kontuan harturik, psikoterapiaren esparru zabaleanmurgildu gara. Ez da erraza psikoterapiari buruzko definizio baterakorra ematea , helburu, jarduera, hastapen teoriko eta ulermen ugari direlako psikoterapiarenkontsiderazioan sartzen direnak. Hala ere, oso gogoko dugun definizio batek azaldezake liburu honen egituratzea.
‎Bularra airez puztuta edukitzeak, baina arnasa emateko adinaezin erlaxatu izateak, arnasbeheraren mekanismo pasiboa modu defentsibo batezkontrolatuta dagoela adierazten du. Izan ere, horrek ekarriko luke, nork bere buruabere kasa uztea?, amore ematea , bere burua abandonatzea; eta hori beldurgarrigerta daiteke, larridura sortzen duen kontrol galera gisa bizi daitekeelako.
‎Hurrengo pausoa (2 puntua) JABETZEA da, KONTZIENTZIA hartzearena, sentipenari izena ematea alegia: –goseak nago, edo egarriak, edo ateratzeko gogoa, edo pertsona honi deitzeko beharra?.
‎Autore hauen ustez, orokorrean korronte psikodinamikoen barruan kokatzen diren Objetu HarremanenTeoriaren eta Atxikimenduaren Teoriaren arteko ezberdintasun nagusia, terapiaridagokionez, hauxe da: Objetu Harremanen Teoriaren ikuspuntutik terapeutarenfuntzioa gurasoek emateke utzi zuten hura ematea da, era sinbolikoan, jakina.
‎Enkoadreak baldintzatzen dituen arau hauek helburu bikoitza dute, lehen esanbezala. Batetik partaideen segurantza psikologikoa eta bestetik transferentziaribide egokia ematea .
‎Honen lagin txiki baten berri ematea izan da gure asmoa eta ahalegina.
‎Gaitzak ziren ideien eztabaidak ez zitzaizkion aski.Enbataren gelan, Baionako Cordeliers karrikan, 14.ean, egoitza izango duen EuskalIdazkaritzaren sorraraztera erakartzen gaitu. Frankismo beltzaren garaia da, non denazaila den, non euskal akademikoak eta linguistak harremanetan ematea ez den pariomakala. Hor dira egiten, aldiz, Txillardegik nahi izandako eta animatzen duen EuskalIdazkaritzan, urte batzuk geroago euskara batuari sorrera emango dioten lehenelkarretaratzeak.
‎Baina garrantzi handiko gauza damitoen aldagarritasuna, aldaketa txikietarik handietara pasatzen baita mailaka eta, istorio beraren bertsioz bertsio ibiliz eta zubirik zubi aitzina jarraikiz, posible da edozeinmitotatik abiaturik edozein mitotara heltzea, haustura sobera bortitzik egin gabe. Ez daerraz muga ematea eta zuzen erabakitzea, noiz arte gauden mito beraren aldaki bateaneta noiz hasten garen beste mito desberdin batean sartzen: hori da sailkapen etakatalogo egileek aurkitzen duten oztopo handia.
‎Kemen bat egiteko eskatu zionBarbier ek Mari Beltxari, ongi oroitzeko. Eta erantzuna hitzez hitz ematea balio du: «Elle a hesite, hesite encore honnetement. Et cependant, a la reflexion, au souvenirencore tres vivant de l, emotion avec laquelle son pere racontait le tragique evenement, il lui semblait plus probable qu, on lui avait dit, segitu ginuen?».
‎Sinbolizazioa ezinbesteko eginkizuna izanik, hobe da haren bidez fantasmeiitxura eta adierazpena ematea , barnean sakatzea baino; eta horrela, sorginez beteakziren gure bazterrak ez hain aspaldian. Hots, ustezko sorgin bakoitzean mitoarenberraragitze bat kukutzen da, beroan bero egina, bere kausa, ondorio eta atxikimenduguztiekin.
‎BAT aldizkariaren ildoetako bat horixe izan da, izan ere: beste hainbat herritakonormalizazio prozesuak ezagutzera ematea , alderdi negatibo nahiz positibotik begiratuta: Eire, Katalunia, Quebec, Flandria, Estonia, Lituania, Finlandia...
‎Eire, Katalunia, Quebec, Flandria, Estonia, Lituania, Finlandia... Horiei buruzkodosierrak lantzean partaidetza pertsonal apartekoa izan du gehienetan Jose Luisek, etahorren arrazoiak ematea berari egokitu zaio, alez ale. Beraren aipamen batzuk honaekarri besterik ez dugu egingo, beraz:
‎Bukatzeko, nahiz eta hipotesia garatzeko Sabino Arana Goiri eta Txillardegisubjektibotasun mota bat perfilatzeko neurri batean parekatu ditugun, Sabinok ez zuenlortu euskarari orain duen maila politikoa ematea . Halaber, maila pertsonal eta profesionalean egin dizkioten presio politikoen aurrean amore ez ematearren, zerrikeria etabazterkeriak larrutik ordaindu ditu, duintasunez, Txillardegik, horrek bere mailapertsonala erakutsi digularik.
‎Itzulera honek antagonismoaren irudi teatrala hartzen du. Antigonakdio bere nebari lurrik ez ematea injustua dela. Baina enuntziatu horrek, hutseanmurgilduta dagoen legez, euskarri bat behar du:
‎–Zer leku emanantiabertzale diren euskaldunei?? 8 Edo euskara ez dakiten abertzaleei? Ezin erantzun.Impassean gaude, Buesari egurra ematea gauza erraza zen neurrian, zer gertatzen daBuesaren antzeko politika daraman Oliveri euskaldun petoarekin. Eta Salaburueuskaltzain espainolazoarekin, eta Ardanza, Atutxa eta abarrekin?
‎Nola uler daitekezehazki monetaren balioa? Aurreko analisiak galdera horri erantzuna ematea ahalbidetzen du, dudarik gabe teoria monetarioaren galderarik funtsezkoena denari.
‎Izan bitez B gordailu bankua, Eenpresa eta L langilea. E enpresak, L langilea enplegatzen duenak, B bankuari 100moneta unitateko alokairua L langileari ematea agintzen dio, a ondasunarenordainketan, a delakoa harturiko epealdiko L ren produktua izanik.
‎bere euskarri naturaletik bereiztea, ez da naturaren baitanberez gertatzen den zerbait, adimenaren jardueraren ondorio baizik, edo oinarrianadimenaren guztizko ahala duen giza lanarena. Hain zuzen ere, ahalmen ikaragarrihorren berri ematea da Kojeve rentzat filosofiaren eginkizunik garrantzitsuena.
‎Arturo Merayo k egiten duen bezala, generoak sailkatzeko orduan, sei parametro erabil ditzakegu: alde batetik, egintzak, egintzak eta aburuak, eta aburuak, hau da, generoen tratamenduan egintza edo gertakarien berri ematea edo aburuak tartekatzea kontuan harturik; eta beste alde batetik, bakarrizketa eta elkarrizketa generoak ala genero mistoak direnak.
‎Iturri hau garatzea, azken buruan, irrati libreek bere egin zuten joerarekin bat egitea da, hau da, informazioa gertakarietan parte hartzen duten pertsonekin berekin batera ematea . Informazio bitartekarien eskusartzeari itzurtzea da kontua, informazioaren kontrola berriemailearengan berarengan edo irratiaz arduratzen den gizataldearen baitan ipiniz.
‎Harreman publiko ofizialen ugaritasunak, eta kasurik hoberenean, informazio ofizialaren ugaritasunak oso errazten ditu gauzak, nahiz eta epe ertainera informazio lana errazegi eta sinple egi bilakatzen duen: esan liteke, karikatura moduan edo, berriemaileak elkarren segidako prentsaurrekoetara joatea eta beraietan bere denbora gehiena ematea baino ez duela??
‎Eta kontrola iturrietan sortu ohi da. Hori saihesteko, ez legoke gaizki, Ramírez-ek (1995) proposatzen duen bezala, hain boteretsuak ez diren iturriei aukera gehiago ematea edo gehiagotan aintzakotzat hartzea, baita hedabideei kontseilua ematea ere, zeinek norberaren agenda tematikoa eduki dezan.
‎Eta kontrola iturrietan sortu ohi da. Hori saihesteko, ez legoke gaizki, Ramírez-ek (1995) proposatzen duen bezala, hain boteretsuak ez diren iturriei aukera gehiago ematea edo gehiagotan aintzakotzat hartzea, baita hedabideei kontseilua ematea ere, zeinek norberaren agenda tematikoa eduki dezan.
‎Orain arte irratia audioa baino ez da izan, eta gaur egun oraindik gogorra egiten zaigu irratibidea esparru horretatik harantzago ikustea, baita oraindik daukan izena ematea ere. Irratiak balore erantsiak edukiko ditu etorkizunean.
‎Izan ere, irrati digitalak informazioaren esparruan ere aldaketa ekarriko du, zeren posible izango baita albistegiei erantsitako datuak ematea , baita datutegi zehatzak (estadistikak, albiste tematikoak?) eta irudidun informazio meteorologikoa eskuratzea ere.
‎Estatu Batuetan estudianteek estazioak sortu zituzten hainbat salaketa egiteko (Vietnam go gerra, beltzen baztertzea?) eta Europan irrati libreak popularizatu ziren. Italian horrenbeste indar eduki zuten irrati libreek igorritako informazioa bestelakoa zen; kontua ez zen ahots ona eta solemnea edukitzea, mikrofonoa kalera ateratzea eta jendeari hitza ematea baizik, horrela entzuleekin bat egiteko eta feedback arena. errealitate bihur zedin.
‎Telebistan, aldiz, estazio pribatu espainiarren heldu eta 90ko hamarkadako lehiakortasuna iritsi arte, ez zen aldatu estazio jabeen jarrera programazioaren antolakuntzari zegokionez. Ipar Euskal Herriko irratietan, alta, ikusentzuteko hedabideen merkatuaren izaerak azkarrago eragin zuen irratiak eta telebistak programatzeko langintzari garrantzi handiagoa ematea , estazioen helburuak lortzeko teknika egokiak bilatu zituztelarik.
‎Aumand Colin; 132 Interesgarria da, bestalde, gai honen inguruan Dufraisse k emandako azalpenei begirada luzatzea: irakasle eskolak normale kalifikazioa izan zuten, beren zeregina irakasleentzako norme, arau, modukoak ematea izanik, irakasle eredua sortu nahi zelako hain zuzen eta ezin da ahaztu Estatuaren kontrolpean egongo litzatekeen ereduaz ari garela (Ikus DUFRAISSE, R. (1981):
‎Hain zuzen, legearen 286 artikuluak ezarritakoak: alde batetik, legean ezartzen zen edozein gairen inguruko informazioa Gobernuari ematea (baita honek eskatzen zuen edozein kontsultari erantzutea); beste aldetik, lehenengo eta bigarren mailako irakaskuntzako establezimenduen hobekuntza bultzatzea eta hauen ondarearen administrazioa zuzena izan zedin zaintzea; azkenik, bere kontrolpean zeuden eskola eta institutuen huts eta okerren berri errektoreari edota gobernuari ematea.
‎Hain zuzen, legearen 286 artikuluak ezarritakoak: ...ezartzen zen edozein gairen inguruko informazioa Gobernuari ematea (baita honek eskatzen zuen edozein kontsultari erantzutea); beste aldetik, lehenengo eta bigarren mailako irakaskuntzako establezimenduen hobekuntza bultzatzea eta hauen ondarearen administrazioa zuzena izan zedin zaintzea; azkenik, bere kontrolpean zeuden eskola eta institutuen huts eta okerren berri errektoreari edota gobernuari ematea .
‎Aldi berean,, los registros de multas que hubiesen impuesto en cumplimiento de la Ley de 1857? direlakoen informazioa oinarrizko irakaskuntzako ikuskariei ematea agindu zitzaien alkateei210; gero ikuskariek, beren aldetik, konparatu egin behar zituzten aipatutako zentsoak jasotako matrikulekin; etab. Beraz, erraz ohar gintezke, diogun honen inguruan, Moyano legeak izan zuen garrantziaz, herritarren kontrolerako Estatuaren makineria finduz zihoan heinean, Hobsbawn ek aipatzen zuen ingeniaritza ideologikoaren penetrazioan funtsezko abiapuntua izan zela argi...
2001
‎Hala ere, hizkuntza horrek baditu bere, akatsak?, bere auzi arazoak... Hala nola, gehiegikeria, debaldekeria, gauzak modu opakoan ematea , edukia modu zuzenean ez ematea, formak edukiaren aurretikjartzea, etab. Edota astunegia, erritmo gutxikoa, hitz jariotsua... gerta daiteke. Etabeste zenbait ere bai.
‎Hala ere, hizkuntza horrek baditu bere, akatsak?, bere auzi arazoak... Hala nola, gehiegikeria, debaldekeria, gauzak modu opakoan ematea, edukia modu zuzenean ez ematea , formak edukiaren aurretikjartzea, etab. Edota astunegia, erritmo gutxikoa, hitz jariotsua... gerta daiteke. Etabeste zenbait ere bai.
‎moderatzaileak arlo tematiko bat finkatzendu, aldi baterako irauten duena; partaideek hari ekiten diote beste aldi batez, huraagortu edota bide itsu batean sartu arte: arlo tematikoko azken urratsei gainbegiratu bat ematea nahikoa da, berbaldiak atzera aurrera, ika mika, eta tirabiraantzuetarako bidea hartzen duela ohartzeko. Orduan, berriz ere moderatzaileak, beste eduki tematiko bat planteatzen du, galdera bidez gehienetan.
‎a) Lehenengo eta behin, komunikabideetan eta inguru hurbilean egunero antolatueta eskaintzen diren ekintza, ospakizun eta kultur saioen berri ematea . Hauilustratzeko geure euskaltegian egiten dugun esperientzia xume baten berriemango dizuet:
‎Ikasle askok ezin izan dute esan Euskal Telebistako zein saio duten gustuko.Hori, esan beharrik ez dago, nahiko normaltzat hartu genuke, ikasleaskok ez baitute Euskal Telebistarik apenas ikusten. Dena dela, ez litzatekesoberan egongo programazioaren berri ematea ikasleei, beren gustuko saioakaurki ditzaketela ikus dezaten.
‎Ondoko azalpenetan ikusiko den bezala, bata bestearekin lotuta daude hipotesi horiek. Esan liteke ezen, arrazoi horietakoedozeinen aldaketak, ezinbestean, beste guztien iraulketa eragingo lukeela.Horregatik, non edo nondik tiraka hasi eta egoerari buelta ematen hastekolehenengo bultzadatxoa ematea da irakasleon eginbeharra.
‎– Testua jaso aurretik, ikasleari eginkizun aproposa aurkeztuko diogu, alegia, eskolatik kanpo horrelako testu bat entzun edo irakurtzean egin ohi denantzeko zeregina (informazioa behar duen beste nor edo nori ematea , dakigunarekin alderatzea, behar ditugun datuak identifikatzea...). Horrenbidez ikaslearen interesa ziurtatu ahal izango dugu.
‎Narrazioaren ardatza denbora da, eta gertakarien arteko erlazioa denborazko konektoreen bidez gauzatzen da. Azalpenari dagokionez, edozein gaiariburuz ezer ere ez, zerbait edo asko dakien jasotzaile bati informazioa ematea da.Informazio emate hutsa da, mezu emailearengan ez baitago bestelako asmorik.Argudioaren kasuan, ordea, berezitasunik handiena mezu emailearen asmoa da.Asmo hau pertsuaditzea, norberaren ikuspuntua onarraraztea edota jasotzaileareniritziak edo pentsamoldea aldaraztea da. Beraz, argudioak mezu jasotzailearenganeragitea du helburu.
‎Laburbilduz, edozein komunikazio eginkizunek, testu baten egileak zein helburu nagusi duen (makroegintza), testuari zer nolako forma ematea erabaki duen (testu era) eta ikasleari testua ekoiztea ala jasotzea proposatuko zaion esango digu.
‎Norbaiten/ zerbaiten inguruko iritziak ematea .
‎Zerbait egiteko arauak, jarraibideak eta argibideak ematea .
‎Komunikazio gaitasunari dagokionez, beheko mailaren helburua honako hauizango da: klaseko kideekin eta ingurune hurbilekoekin euskaraz komunikatzenhasteko lehenengo urratsak ematea ahalbidetuko dieten jakintza, gaitasuna etajarrera lortzea, bestelako jendearekin sor dakizkiekeen egoera puntualetan erantzunsinpleak emateko gaitasuna eta mezuak ulertzeko estrategia batzuk eskuratzea, eta, azkenik, xede hizkuntza erabiltzen duten hedabideekin lehenengo kontaktua izatea.
‎Norbaiten/ zerbaiten inguruko iritziak ematea .
‎Ikasteko aukeratan ikasleen berdintasuna garantizatzea ez da ordu kopurubera, ordutegi bera, liburu bera... erabiltzeko aukera ematea soilik. Azken batean, irakasleak, nahi gabe, bere ikas estilo berbera duten ikasleak saritzen ditu, bestelakoak alboratuz.
‎Auto-ikaskuntzak badu, ordea, potentzialtasunik: ikasleen erritmo ezberdinei erantzuna ematea . AEKn, beraz, auto-ikaskuntza bideak erabilgarriakizan daitezke ohiko ikas prozesuaren indargarri (eta osagarri) gisa.
‎Eskerrak emanez: Ez nuke ahaztu nahi Nora Igartua Ugarte-ri eskerrak ematea , lan honetan bibliografia oharrak emanez eta gaiaren ikerketa lerroak nondik norazebiltzan laburtuz lagundu zidalako. Laguntza hori gabe zailagoa egingo zitzai dangaraiko egoerari buruzko laburpen txiki hau, bera baita garai honen ezagulezuzenagoa.
‎Esandakoa kontuan harturik, sintesia egiten saiatuko gara ondoko lerroetan.Ezin dugu narrazio politikoa, ikusi dugun bezala tradizionalki landua izandena? alde batera utzi, baina gertaera politiko eta belikoen berri ematea ez danahikoa. Lan honen izenburuak berak dioenez, X. menderako, erresuma berri batosatu zen Iruñeko lurretan, geroago, XII. mendetik aitzina, Nafarroako erresumaizen ofiziala hartuko zuena.
‎Erantzuna ematea inoiz baino beharrezkoagoa eta premiazkoagoa zen. Horrela, 911 urteak erreakzio musulmanaren lehen seinaleak ikusi zituen.
‎Lasagabasterren aburuz, euskal eleberrigintza zuzenean igaro zen erromantizismoohiturazaletik modernotasunera, hots, errealismoaren etapatik igaro gabe. Eta, berak dioen legez, «hain zuzen, errealismoa da genero gisa eleberria heldutasunerairitsi dela adierazten duen markagailua»1 Izan ere, Lasagabasterren iritziz, eleberriaren eta errealismoaren arteko lotura ontologikoa da, eleberriaren azkenhelburua, azken hitzaren zentzu bikoitza besarkatuz, «errealitatearen sinbolizazioeta errepresentazio forma bat»2 ematea baita. Zerk oztopatu du, bada, hain luzazeuskal eleberrigintzaren bitarteko errealitatearen errepresentazio edota sinbolizazioa?
‎Hau nola interpretatubehar den, ordea, adieraziko da ondoren. Bide eta modu asko daude horretarako (Azurmendi, 2000), baina ez da hau lekurik aproposena hori zehaztasun osozegiteko; hala ere, ideiaren bat ematea komeni dela uste izanik, ondokoa azpimarratuko dugu orain. Hizkuntzaren, baita ukipenezko menpeko hizkuntzaren, konkretuki euskararen?
‎5 Interakzionismoaren makroteoriari jarraituz, lau aukera hauek ditugu: 1) subjektuari erdigunetasuna eman, eta orduan identitate etnolinguistikoakereduaren ardatza nagusia beteko luke; 2) objektuari erdigunetasuna eman, sare sozialak ardatz nagusia betez; 3) egokitzeari edo indibidualizazioarieman erdigunetasuna, jarrerek eta motibazioak ereduaren ardatz nagusiabetez; 4) asimilazioari edo sozializazioari eman erdigunetasuna, bizitasunetnolinguistiko subjektiboak ereduaren ardatz nagusia betez. Gure ereduaeraikitzerakoan, hirugarren aukerari jarraitzen diogu, hau da, batez ere motibazioari ematea erdigunetasuna, gorago aipatu ditugun arrazoien arabera.
‎eta, estrinsekoa?, autore berak (Richards, 1993) egiten duen modura. Aldaketa horrek aplikazio maila ezberdinen arteanaukera ezberdinari enfasi handiagoa ematea dakar: tradizio nagusian taldearteko maila garrantzitsuena bazen, orain enfasia gizabanako mailarapasatzeko joera nabaritzen da.
‎akordioaren jarraipen batzordeak: prozesuaren metodologia hartzea; norabide nagusiak finkatzea; prozesuen emaitzen finkatzea; plangintzaren jarraipena egitea; herritarrei prozesuaren aurrerapenaren etahartutako konpromisoen berri ematea ; b) plangintza egiteko ardura duenbatzordeak: prozesuaren metodologia ezagutu eta hartzea; erabakiak hartzeko irizpideak proposatzea; prozesuak dirauen bitartean behar den informazioa ematea; iritzi publikoaren aurrean Plangintzaren lidergoa eramatea; prozesuan zehar egiten diren pausoak aztertu eta balioztatzea; lan-taldeetan/ batzordeetan parte hartzea; giltzarrizko eragileekin hitzarmenaksinatzeko negoziatzea; c) Eskualdekako Sektore Batzordeek:
‎prozesuaren metodologia hartzea; norabide nagusiak finkatzea; prozesuen emaitzen finkatzea; plangintzaren jarraipena egitea; herritarrei prozesuaren aurrerapenaren etahartutako konpromisoen berri ematea; b) plangintza egiteko ardura duenbatzordeak: prozesuaren metodologia ezagutu eta hartzea; erabakiak hartzeko irizpideak proposatzea; prozesuak dirauen bitartean behar den informazioa ematea ; iritzi publikoaren aurrean Plangintzaren lidergoa eramatea; prozesuan zehar egiten diren pausoak aztertu eta balioztatzea; lan-taldeetan/ batzordeetan parte hartzea; giltzarrizko eragileekin hitzarmenaksinatzeko negoziatzea; c) Eskualdekako Sektore Batzordeek: sektorebakoitzean euskarak duen egoeraren azterketa eta diagnosia egitea; sektorebakoitzerako helburu estrategikoak definitzea; jardunbideak definitzea etaekimen proposamenak egitea.
‎a) Barrutiko Aholkularitza Batzordeak: diagnosian oinarrituta, dagokion lurralde barrutirakohizkuntz proiektua definitzea; dagokion lurralde barrutiko gogoeta prozesuaren emaitzak balioztatzea; herritarrei berri ematea ; dinamizatzea etajarraipena egitea; sektore bakoitzean euskarak duen egoeraren azterketa etadiagnosia egitea; b) Barrutiko/ Udaleko/ Eskualdeko Sektore Batzordeek: sektore bakoitzerako helburu estrategikoak definitzea; jardunbideak definitzea eta ekimen proposamen zehatzak egitea. Hauek guztiak, egutegibatekin eta baliabide batzuekin lotzen dira.
‎Honela ikus dezakegu, ezen I zordundua dela H monetarekin H ren onurarako, eta H zordundua dela I monetarekin I ren onurarako: herrialde bakoitzak bere merkataritza erosketengatik lehen lorturiko gordailuaren atzera ematea adierazten dute bi kreditu horiek.
‎Hegoak merkataritza ondasunak ematen ditu eta Iparrak finantza bonuak (ez monetarioak) ematen ditu. Transakzio errealen elkarren kontrako ematea gauzatu arren, Hegoak bere kanpo zorra zerbitzatzen du, zeren berak finantza obligazioak deuseztatzen baititu, zeintzuk Iparrak bere onurarako dituen, bere merkataritza inportazio netoak ordaintzearren. Nazioarteko ordainketen, urrezko araua?
‎Irtenbide bakarra ondokoa da, alegia, herrialdearen zorpeko egoiliarren multzoari, Rmultzoari zehazki, herrialdeak bere merkataritza soberakinaren bidez irabazitako kanpo monetak dohainik ematea , edo beraren kanpo hartzekodunen zerbitzuari zuzentzea.
‎Zer ote da defizit baten kopurua maileguz ematea
‎Ona izango litzateke, gure ustez, liburu, artikulu eta perfumegileen artean sarri aipatzen diren hamar onenetarikoen zerrenda, beraien argazkiak eta usainen ezaugarriak ematea , nahiz sailkapen hori erabat subjektiboa dela azpimarratu behar den; halaber, sailkapen hori egiten duenaren arabera, beste perfume batzuk ager daitezke, era berean. Azken finean horretan datza perfume eta usainen magia.
‎Liburuxka honen helburuak, usain, perfume eta usaimenaren arlora hurbiltzeko urrats bat ematea izan nahi du. Gai hauei buruzko bibliografia beste hizkuntzetan zabala bada ere, euskaraz urria da.
‎Udak bero samarrak izaten dira, baina motzak. Hala eta guztiz ere, zaila da eredu orokorra ematea , mendiaren kokapen, orientazio eta abarren baitan hainbat mikroklima agertzen baitira.
2002
‎Lanaren kostuak murrizteko politika hori egonkorturik, krisialdiak gehienukituriko sektoreetan jarduera deuseztatu edo murrizteko erraztasunak ematea izanzen hurrengo pausoa. UCD alderdiaren azken gobernuek hasi zuten politika hori; baina birmoldaketa industrialeko politika horrek PSOEren lehen gobernuekin izanzuen bultzadarik handiena, 1982tik aurrera hain zuzen ere.
‎UCD alderdiaren azken gobernuek hasi zuten politika hori; baina birmoldaketa industrialeko politika horrek PSOEren lehen gobernuekin izanzuen bultzadarik handiena, 1982tik aurrera hain zuzen ere. Ondoko neurriak izanziren krisialdiak gehien ukituriko sektoreei zuzendutako politika horren erdigunea: langileen kaleratzeak erraztea, plantillak gutxitzeko; dirulaguntzak ematea , kaleratzeetarako ezarritako kalte ordainak ordaintzeko; fondo publikoen lepora ordaindutako erretiro aurreratuak...
‎Agente publiko zein pribatu ezberdinen jarduera ekonomiko eta sozialguztiak lurraldean erraz eta egokiro koka daitezen, irizpide eta arauakmodu global eta bateratuan ematea .
‎LAAen funtzio garrantzitsuenen artean honako hauek azpimarra ditzakegu: jarduera ekonomiko eta sozialak kokatzeko irizpideak ematea ; alor edo sektoreezberdinetako planei eta hirigintza planei arau markoa eskaintzea; estatu espainola, bere politika sektorialen jardueran, aurreikuspenez eta irizpidez hornitzea; etabeste autonomia erkidego batzuekin lurralde ekimen bateratuak burutzeko bideazehaztea.
‎Esan bezala, XIX. mende osoan barna eta XX. mendeko 70eko hamarkadaraarte, ekonomiak ingurumenari ia erreparatu gabe (sarritan ingurumenaren aurka) jozuen aurrera; sistema kapitalistaren giltzarrietako bat, izan ere, horixe baita: hots, kapitalaren metaketari eta hazkunde ekonomikoari erabateko lehentasuna ematea (horrek, berez, munduan garapena eta ongizatea dakartzalakoan); testuinguru horretan, ingurumena bitarteko soila zen; baliabide natural ahikorren bukaera progresiboa, baliabide berriztagarrien ustiapen arrazionala eta hondakinek eta kutsadurakeragindako kalteak ez ziren aintzat hartzen, harik eta 70eko hamarkadaren bueltan, ekonomia/ ingurumena bikotearen desoreka jasangaitz bihurturik, krisi eko...
‎Horien artean daude OTRI UPNA (Oficinas de Transferencia de Resultados de la Innovacion) eta UNko ICT (Instituto Cientifico Tecnologico). ICTren funtzioen baitan azpimarragarriak dira lehenik eta behin, enpresaren eta unibertsitatearen zientzia taldeen arteko lana koordinatzea, eskatutako ikerketa proiektuaren, estudioaren edo aholkuaren prestakuntza eta kontratazioa, eta horren jarraipena egitea eta informazioa ematea . Bigarrenik, ikerketa proiektuaren administrazio arloak kudeatzea, horiek burutzeko beharden pertsonala kontratatuz, materialak, ekipoak eta zerbitzuak erosiz eta adostutako epeak zaintzeaz arduratuz.
‎Bestalde, 1999an, nekazaritza arloari laguntzeko onartutako dekretu batean 48,08 milioi euroko dirulaguntzakaurrikusi zituen basoetarako. EAEko eskumen banaketan Eusko Jaurlaritza basoenerantzule nagusia bada ere, Foru Aldundiak dira basoekiko gai zehatzen arduradunak; hau da, egur mozketak, entresakak, pistak eta abar baimentzea edotadirulaguntzak ematea aldundien ardura da.
‎Atal honen helburua langileen eta enpresarien arteko harremanak moldatzendituzten arau eta ohituren ikuspegi orokorra ematea da.
‎Europako Batasuna osatzen duten estatuen gizarte babeserako sistemei dagokienez, ondokoa azpimarra genezake: nahiz eta estatuen arteko organizazioan etafinantzaketa metodoetan desberdintasun nabarmenak agertu, guztiek helburuberbera dute, hau da, laguntza behar dutenei babesa ematea , bai aldi baterako (esaterako, lana galtzean edo familia izatean) edota bai aldi iraunkorrerako (esaterako, erretiratzean); gainera, hori guztia ordaintzeko gaitasuna kontuan hartu gabe.
‎Beharrizan egoeran dagoen biztanleria osoari laguntza zabaltzeari dagokionez,, hau da, beharrizana duten guztiei eta bakoitzari babesa ematea –, AutonomiaErkidegoei garatzea dagokien Gizarte Laguntza ere aipatu behar da. Gizarte laguntza hau, gizarte babeserako bide bat da, Gizarte Segurantzaren gizarte babesaren osagarria dena zenbait zentzutan:
‎Hiru ziren, hor ere, jarrera nagusiak. Unibertsitateko agintari gorenei eta bertan lanean ari zirenirakasle gehienei ez zitzaien burutik pasatu ere egiten posible zenik klaseakeuskaraz ematea , ezta hurrengo urteetan unibertsitatearen arazo garrantzitsu bilakazitekeenik. Horren lekuko ditugu, adibidez, jadanik laurogeiko hamarkadan ordukobehin behineko errektorea zen Arantza Mendizabalen hitzak.
‎23 espezialitate A ereduansartzen ziren, 44 B\ eta B2 ereduetan, 24 C ereduan eta 33 ereduan. Plangintzaren azken helburua epe erdira irakasgai guztiak euskaraz ematea zen. Horretarakobost urtetan 295 irakasle berri kontratatu behar ziren, eta beste 146 birziklikatu, klaseak euskaraz eman zitzaten.
‎Bertan azken 30 urteetan unibertsitate mailakozientzia eta jakintza alor bakoitzean euskaraz ahoz eta idatziz ekoitzi denariburuzko oinarrizko informazioa eskaintzen da; euskaraz zer egin den eta nork eginduen azaltzen duen aipu laburra, alegia. Bere helburu nagusia euskal produkzioakademikoaren berri ematea da. Internet en dago, <www.inguma.org> eta<www.ueu.org/inguma> helbideetan.
‎Gizarteak planteatzen dituen beharrei erantzun egokia ematea da une honetanunibertsitateen erronka garrantzitsu bat. Euskararen arloan batik bat, unibertsitateetara hurbiltzen diren ikasleetatik ikasketak euskaraz egiteko prestatuta daudenikasleen portzentajea gero eta handiagoa da.
‎– Titulazio tekniko guztietan enborrezko irakasgai guztiak euskaraz ematea .
‎Ikasleen inplikaziorako baliabideak eta ardurak ematea .
‎Unibertsitate publikoaren kudeaketa desegokiaren eta aginte organoen erabilgarritasun eskasaren sintomak ageri dira azken urteotan: erabakiak hartzeko geldotasuna, zuzendaritzaren endogamia, beharrezko aldaketei erantzun atzeratuak ematea , arduragabekeria edo baliabideen erabilera gutxitua... Horiek guztiek arazoaksortzen dituzte unibertsitatearen kudeaketan.
‎Bertan, Leioako Erizaintzarako Eskolari B/ C eredua egokitu zitzaion. Eskolako EuskaraBatzordeak proposatutako ezarpen planean, derrigorrezko irakasgai guztiakeuskaraz ematea erabaki zen. Ezarpen plan hori onartua izan zen, eta noiz betekozain gaude.
‎Gure Irakasle Eskolako euskarazko irakaskuntzaren lehenengopasadizoak eta bultzadak inon ez daude idatzita, eta irakasle protagonistengandikahoz jasotzeke daude oraindik. Beraz, euskara batzordea eratu baino lehenago, garai gogor haietan piztu zen euskarazko irakaskuntzaren beharra gure zentroan.Baina, irakaskuntza elebiduna martxan jarri zen unetik aurrera, errazagoa izan zeneuskararen aldeko aurrerapausoak era jarraituan eta etenik gabe ematea ; adibidez, irakasleen kontratazio berrien kasuetan euskararen ezagutza maila kontuan hartzenhasi ziren.
‎izeneko txostenaren inguruan honelaxe dio: «Institutuaren inguruan jasotako informazioa erdara hutsean ematea kezkagarria eta salagarria deladeritzot».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
eman erabaki 24 (0,16)
eman ez 12 (0,08)
eman ere 10 (0,07)
eman eskatu 9 (0,06)
eman komeni izan 7 (0,05)
eman lortu 7 (0,05)
eman ahalbidetu 6 (0,04)
eman baita 6 (0,04)
eman agindu 5 (0,03)
eman ukan 5 (0,03)
eman den 4 (0,03)
eman gustatu 4 (0,03)
eman nahiko 4 (0,03)
eman suposatu 4 (0,03)
eman baino 3 (0,02)
eman baizik 3 (0,02)
eman beharrezko 3 (0,02)
eman besterik 3 (0,02)
eman bilatu 3 (0,02)
eman edota 3 (0,02)
eman ekarri 3 (0,02)
eman ezinbesteko 3 (0,02)
eman ezinezko 3 (0,02)
eman galdatu 3 (0,02)
eman lege 3 (0,02)
eman onartu 3 (0,02)
eman posible 3 (0,02)
eman proposatu 3 (0,02)
eman soilik 3 (0,02)
eman EAE 2 (0,01)
eman Euskaltzaindia 2 (0,01)
eman alde 2 (0,01)
eman arautu 2 (0,01)
eman argigarri 2 (0,01)
eman aski 2 (0,01)
eman babestu 2 (0,01)
eman bakarrik 2 (0,01)
eman barne 2 (0,01)
eman bera 2 (0,01)
eman berak 2 (0,01)
eman beste 2 (0,01)
eman diru 2 (0,01)
eman egin 2 (0,01)
eman egon 2 (0,01)
eman espero 2 (0,01)
eman funts 2 (0,01)
eman gomendatu 2 (0,01)
eman helburu 2 (0,01)
eman herri 2 (0,01)
eman hitzartu 2 (0,01)
eman hura 2 (0,01)
eman informazio 2 (0,01)
eman irrati 2 (0,01)
eman onuragarri 2 (0,01)
eman oso 2 (0,01)
eman publizitate 2 (0,01)
eman zer 2 (0,01)
eman Internet 1 (0,01)
eman adierazi 1 (0,01)
eman afektu 1 (0,01)
eman aholkatu 1 (0,01)
eman al 1 (0,01)
eman ala 1 (0,01)
eman aldi 1 (0,01)
eman aldundi 1 (0,01)
eman alegia 1 (0,01)
eman aplikazio 1 (0,01)
eman araupetu 1 (0,01)
eman ariketa 1 (0,01)
eman asmatu 1 (0,01)
eman atzerri 1 (0,01)
eman atzo 1 (0,01)
eman audientzia 1 (0,01)
eman aurreikusi 1 (0,01)
eman bake 1 (0,01)
eman balio 1 (0,01)
eman baztertu 1 (0,01)
eman benetan 1 (0,01)
eman berdin 1 (0,01)
eman bermatu 1 (0,01)
eman bezala 1 (0,01)
eman bideratu 1 (0,01)
eman biologia 1 (0,01)
eman bizitza 1 (0,01)
eman borondatezko 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
eman ukan helburu 3 (0,02)
eman alde bakar 2 (0,01)
eman babestu nahi 2 (0,01)
eman besterik ez 2 (0,01)
eman den etxe 2 (0,01)
eman diru konpentsazio 2 (0,01)
eman EAE egin 2 (0,01)
eman erabaki ezan 2 (0,01)
eman funts gauza 2 (0,01)
eman hura egon 2 (0,01)
eman lege baimendu 2 (0,01)
eman publizitate sorkuntza 2 (0,01)
eman zer esan 2 (0,01)
eman afektu giltza 1 (0,01)
eman ahalbidetu dieta 1 (0,01)
eman aholkatu esan 1 (0,01)
eman ala lehiakor 1 (0,01)
eman aldi bera 1 (0,01)
eman aldundi ardura 1 (0,01)
eman aplikazio egikaritzapen 1 (0,01)
eman atzerri enpresa 1 (0,01)
eman atzo amaitu 1 (0,01)
eman baino beste 1 (0,01)
eman baino ez 1 (0,01)
eman baita helburu 1 (0,01)
eman baita liburu 1 (0,01)
eman bake epaitegi 1 (0,01)
eman balio ukan 1 (0,01)
eman barne komunikazio 1 (0,01)
eman beharrezko ez 1 (0,01)
eman beharrezko jo 1 (0,01)
eman benetan kirol 1 (0,01)
eman bera egokitu 1 (0,01)
eman bera gizon 1 (0,01)
eman berak funtzio 1 (0,01)
eman beste aukera 1 (0,01)
eman beste pista 1 (0,01)
eman besterik ezin 1 (0,01)
eman biologia testuliburu 1 (0,01)
eman bizitza politiko 1 (0,01)
eman edota betiko 1 (0,01)
eman edota ikasle 1 (0,01)
eman edota iturri 1 (0,01)
eman ere espero 1 (0,01)
eman ere gomendatu 1 (0,01)
eman ere terapia 1 (0,01)
eman eskatu ezan 1 (0,01)
eman espero delako 1 (0,01)
eman espero ukan 1 (0,01)
eman Euskaltzaindia lan 1 (0,01)
eman Euskaltzaindia osatu 1 (0,01)
eman ezinbesteko baldintza 1 (0,01)
eman helburu ukan 1 (0,01)
eman informazio egoki 1 (0,01)
eman informazio sexista 1 (0,01)
eman Internet baino 1 (0,01)
eman irrati telebista 1 (0,01)
eman lege maul 1 (0,01)
eman lortu behar 1 (0,01)
eman lortu ez 1 (0,01)
eman oso interesgarri 1 (0,01)
eman oso zail 1 (0,01)
eman ukan berezko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia