Emaitzak: 5
2013 | ||
Josune Zabalak Tolosako ikastetxe guztietan Soziolinguistika Klusterra bideratzen ari den ekintza ikerketa azaltzen du bere artikuluan. Ikerketaren helburua Bigarren Hezkuntzako ikasleen ahozko hizkuntza (H1 edo H2 euskara) hobetzea eta horretan laguntzen | duten metodologia didaktikoak bilatzea da. Horretarako, hizkuntzaren ikuspegi interakzionista eta soziodiskurtsiboa oinarri hartuta, zortzi Sekuentzia Didaktiko diseinatu dira ahozko hizkuntza ikastetxeetan lantzeko. | |
Laburpena. artikulu honetan aurkezten den edukia kokatzen da soziolinguistika klusterra elkartea Tolosako ikastetxe guztietan bideratzen ari den ekintza ikerketan, zeinetan helburu den Bigarren Hezkuntzako ikasleen ahozko hizkuntza (H1 edo H2 euskara) hobetzea eta horretan laguntzen | duten metodologia didaktikoak bilatzea. Hizkuntzaren ikuspegi interakzionista eta soziodiskurtsiboan oinarrituz diseinatu dira zortzi Sekuentzia Didaktiko ahozko hizkuntza ikastetxeetan lantzeko (Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan). | |
2015 | ||
ahozko laborategia. Lau urteko esperientzia DBHko ikasgeletan" artikuluan ematen dira, bereziki, ikerketa honetatik ateratako emaitza nagusiak Bigarren Hezkuntzako ikasleen ahozko hizkuntza (H1 edo H2 euskara) hobetzeari eta horretan laguntzen | duten metodologia didaktikoei begira. Ahozko hizkuntza eskolan arrakastatsuki sustatzeko elkarreraginean dabiltzan bost dimentsio aurkezten dira, eta horien zer nolakoa azaltzen da banaka banaka: | |
Artikulu honetan aurkezten den edukia kokatzen da Soziolinguistika Klusterra Elkarteak Tolosako ikastetxe guztietan bideratu duen ekintza ikerketan. Bigarren Hezkuntzako ikasleen ahozko hizkuntza (H1 edo H2 euskara) hobetzea eta horretan laguntzen | duten metodologia didaktikoak bilatzea izan da helburu nagusia. Ikasle eta irakasleekin harremanetan gauzatu den ekintza ikerketaren nondik norakoak azaldu (ikerketa galderak eta baliatu diren tresnak) dira lehenik, eta bigarren zatian laburtu dira ikerketaren ondorio interesgarri batzuk: | |
2019 | ||
Metodologia kualitatiboa erabili da lan honetan, izan ere, hiztunen uste eta diskurtsoetan barneratzeko eta ideologietan sakontzeko zenbakiak ez dira oso aproposak. Aitzitik, izaera kualitatiboa | duten metodologiek soilik ahalbidetzen dute hiztunen uste eta balioen konplexutasuna ulertzea: " hizkuntza jarrerak elementu konplexuak dira; balio, iritzi, ideologia eta sentimenduetan oinarritzen dira(...). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
duten | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan metodologia | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan metodologia soilik | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |