Emaitzak: 6
2008 | ||
Esaterako, ABI Inform Global Edition datu baseak argitalpen aztertzeko joera du eta xehetasun hori kontuan hartu beharra dago. Gainera, enpresa kudeaketarako teknika eta tresnen zabalkuntza neurtzeko erabiltzen | duten metodologiaren beraren zintzotasuna ere zalantzan jar daiteke. | |
2012 | ||
William Labov eta bere jarraitzaileek erabiltzen | duten metodologia bariazionista baliatu dugun hemen, Sali Tagliamonteren lan berria (2006) hartuz bereziki kontuan. Erabili den metodologiaren puntu nagusiak azalduko dira jarraian: | |
Aldakortasuna aztertzen duen soziolinguistikaren metodologia baliatu dugu, kasu honetan, Labovek eta Tagliamontek erabili | duten metodologia bariazionista. Horren bidez, Goizuetan aldakortasunean diren hizkuntza ezaugarri batzuk aukeratu dira eta gizarte aldagaien arabera aztertu. | |
2017 | ||
Norantz proiektuan, aldiz, galdeketak egiten dira, gaur egungo Iparraldeko euskaldunen gramatika oinarriak, joera handienetan, zein bidetatik doazen ikusteko helburuarekin. Datuak biltzeko eta lantzeko jarraitu | duten metodologia, beraz, ezberdina da kasu bietan: batean gai baten inguruko jardun libreak biltzen dira, eta, bestean, galdera zehatzei dagozkien erantzunak. | |
2020 | ||
Aurkeztuko ditugun jarduera ereduen proposamenek euren gain hartzen dute, alde batetik, ingurunearen ikerketaren barruan arestian aipatu dugun Zabalaren (1993) metodo globalizatzailea, baina baita, bestetik, De Troyer, Vermeersch eta Lehouck ek (2005) proposatzen | duten metodologia hurrenkera ere. Halakoak zehatz mehatz gertuko kultura ondarearekin lotutako proiektuetan nahiz umeak integra daitezkeen baliabideetan (museoak, tailerrak, natura eskolak...) oinarritzen dira; ahaztu gabe, baina, kultura ondarea bera bezain garrantzitsua dela umeak konturatzea zer den gizartean bizitzea eta zer leku duen ondareak bizipen horietan. | |
2023 | ||
Boloniako adierazpenaren ondoko prozesuak hezkuntza eredua aldatu nahi izan du, honenbestez, ikaskuntza eta irakaskuntza metodologia egokienak erabiltzea eskatzen da. Izan ere, konpetentzien garapenean oinarritutako hezkuntza praktikak ikaskuntza aktiboa bultzatzea eskatzen du, prestakuntza errealitate profesional eta sozialera eramango | duten metodologia aktiboak sustatuz (Evans, 2019; Fernandez, 2006 eta 2010). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |