Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 43

2007
‎Bi errealitate administratibo, hikzuntzaren bi kudeaketa ezberdin, baina datuok ez dira trunkatzen, ez dira bestelakotzen. Egunotan nonbait irakurri dut euskarak Nafarroan inoiz bizi izan duen egoerarik makurrena bizi duela, baina neronek, ikerketa handirik egin ez dudan honek gauza bera esan nezake euskararen lurraldearen gainerako eremuetarako ere. Behintzat Bizkaia eta Iparraldearen kasuan.
2009
‎ingelesa, katalana eta estoniera. Lehen adierazi dut euskararen oso antzekoa dela estoniera. Txostenean diotenez, aplikatzen dituzten hizkuntza politikak konputazio kontuak dira.
‎Gaur egun denok dakigu nahiko kastellano, eta euskara romantizismo bezala edo ikusten dut. Egia da, nik nere bizitzarako behar dut euskara, eta ni bezala euskara behar duten ‘kapritxosoak’ lagun ditut, Txillardegi bat, bat esateagatik". 15
‎Egia da, nik nere bizitzarako behar dut euskara, eta ni bezala euskara behar duten ‘kapritxosoak’ lagun ditut, Txillardegi bat, bat esateagatik".
2010
‎" ez inposatu, ez eragotzi" printzipioak berma dezake hizkuntza aukeratzeko askatasuna. kontua horixe baita: gaztelaniaren aukera eta euskararena biak errespetatzea, eta, beraz, elebakarren hizkuntza eskubideak elebidunen eskubideen gainetik ez jartzea, hots, elebakarrek praktikan ez eragoztea elebidunen hizkuntz hautua. eta legitimitate soziala du, arestian esan dugun legez euskal gizarteak behin eta berriz berretsi duelako elebidun izan nahi duela. alde honetatik begiratuta, oso arriskugarria ikusten dut euskararen sustapenerako hizkuntza politika positiboa inposizioarekin lotzeko batzuek darabilten diskurtso politikoa. oraindik orain, herri agintari batzuek aldarrikatu dute iragan urteetan euskararen inposizioa gertatu dela administrazioan, adibidez, hizkuntza eskakizunen sistema dagoelako. osakidetzako zerbitzuei buruz ari zirela kontuan hartuta, agian gogorarazi genieke erakunde horretan ez de... zer egin dezaket nik euskararen alde?
‎[Iruñea] Haurtzaindegian ikasi nuen, nire gurasoek eta familiakoek (aiton amona, izeba osaba...) ez bait zekiten. Orain arte eskolan erabili izan dut euskara. Eta bakarrik eskolan.
‎Nire familia osoa erdalduna da, Burgosekoa. Betidanik ikasi dut euskeraz haurtzaindegian, ikastolan, institutuan... Hala ere, soilik klasean hitz egiten nuen (eta dut) euskeraz, etxean inoiz ez dut hitz egiten euskeraz, kalean ezta ere, nire lagunekin ezta ere.
‎[Almandoz]... Betidanik egin dut euskaraz, hori bai, Baztango euskara da ikasi eta erabiltzen dudana, gurasoak hangoak direlako. Gero eskolara hastean euskara batua ere ikasten joan nintzen.
‎Hala ere, nire amatxik noizpeinka hitz batzuk euskaraz botatzen zizkidan (berak euskaraz dakielakoz), nahiz eta normalean gazteleraz solastu(...) eskolara joaten hasi baino lehen(...) urte bat pasatu nuen haurtzaindegian eta hor, nire ikaskideekin batera, hasi nintzen euskaraz solasten. Ordutik, ikastolan ikasitako euskararekin, eskolan nahiz eskolatik kanpo egiten dut euskaraz: kuadrillako lagunekin, barrideekin, lanekoekin, ikaskideekin, herriko jendearekin...
‎Ikastolan ikasi nuen eta lagun taldean ere euskaraz aritzen ginen nagusiki(...) etxeko giroa erdalduna izan ohi dut baina helduz joan ahala ahizparekin euskaraz hitz egiteko ohitura hartu dugu, askotan gurasoak ere aurrean daudelarik. Asko maite dut euskara, asko baloratzen dut ondo hitz egiten dutenen euskara hori(...) Halere, nik oso arrunt mintzo naiz, baina saiatzen naiz gutxinaka gutxinaka zertxobait hobetzen bederen(...) euskararekin konpromezu kontzientea dudala eta ahalik eta esparru guztietan erabiltzen saiatzen naizela.
‎Euskararekin izan dudan harremana nahiko estua dela esan dezaket, nire lagunak, anaia eta familiako zenbait osaba izeba eta lehengusinekin euskaraz aritu naizelako eta gaur egun arte euskaraz ikasten jarraitzeko aukera izan dudalako. Hala ere, denbora aurrera doan heinean gutxiago erabiltzen dut euskara, nire lagunak gazteleraz ikasten dutelako eta gaur egun, ohitura faltagatik, ez dugu euskaraz hitz egiten...
‎...uskara ikasketekin erlazioa duten egoeretan erabiltzen dut, eta aisialdian gutxitan, lagun guztiek ez dakitelako euskaraz, baino etxean gurasoek, batez ere amak, txikia nintzenetik beti saiatu dira euskara sustatzen, ipuinak euskaraz oparituz, pelikulekin, kartekin... eta horiek ere euskara pixka bat ikasten, eta horregatik agian, naiz eta gustatuko litzaidakeena baina gutxiago erabili, asko maite dut euskara eta, naiz eta gustatuko litzaidakeena baina gutxiago erabili, asko maite dut euskara eta etorkizunean nere bizitzan leku handiagoa betetzea gustatuko litzaidake eta hori da magistaritza ikasteak duen abantailetako bat, euskaraz ikasteko eta lan egiteko aukera ematen duelako, hizkuntza urteekin galdu beharrean, alderantziz, euskaran gehiago trebatuz eta esan dudan bezala euskaraz neurri ha...
‎...lagun guztiek ez dakitelako euskaraz, baino etxean gurasoek, batez ere amak, txikia nintzenetik beti saiatu dira euskara sustatzen, ipuinak euskaraz oparituz, pelikulekin, kartekin... eta horiek ere euskara pixka bat ikasten, eta horregatik agian, naiz eta gustatuko litzaidakeena baina gutxiago erabili, asko maite dut euskara eta, naiz eta gustatuko litzaidakeena baina gutxiago erabili, asko maite dut euskara eta etorkizunean nere bizitzan leku handiagoa betetzea gustatuko litzaidake eta hori da magistaritza ikasteak duen abantailetako bat, euskaraz ikasteko eta lan egiteko aukera ematen duelako, hizkuntza urteekin galdu beharrean, alderantziz, euskaran gehiago trebatuz eta esan dudan bezala euskaraz neurri handiago batean bizitzeko aukera emanez...
‎Momentu honetan, eta ikaskuntza ere euskaraz egiten dudanez, hizkuntza honen garrantzia oso altua da, nahiz eta gero, lagunekin erdaraz aritu (karreraz kanpoko gehienek ez dakite euskararik). Uste dut euskara, eta orokorrean euskal kultura galtzen ez dela utzi behar (nahiz eta oso zapalduta egon arren)...
2011
‎Mikel zalbiderenganako sakoneko errekonozimendutik egingo dut nik" diglosiaren purgatorioaz" artikuluaren iruzkina. Jendaurrean esan izan dut euskararen militanterik ezagutzen badut, horietako handi bat Mikel zalbide dela. Izateko gogoa bada norberak zerbait egitea euskararen alde zain geratu gabe beste norbaitzuek norberaren partez egin dezaten (Txepetx 1987:
2012
‎Euskarak zer abantaila pertsuasibo ematen dien galdetuta, Oihana Etxeberriak zera dio: " komertzialki nik uste dut euskarak ematen duela gertutasun bat". Gertutasuna eta jatorria nabarmentzen ditu Gerardo Armentiak:
2013
‎Bat egiten dut euskararen gaineko diskurtsoei eta euskararen irudikapen eta esparru kontzeptualari buruz Mart� nez de Lunak adierazitako kezkarekin. Eta, aitor dezadan, oso zaila zaidala irakasle arabarraren proposamenari" baina kritikoak" jartzea.
‎Bat egiten dut euskararen gaineko diskurtsoei eta euskararen irudikapen eta esparru kontzeptualari buruz Mart� nez de Lunak adierazitako kezkarekin.
‎Oro har, hutsune bikoitza aurkitzen dut euskararen aldeko marko eta mezuetan: (1) gutxi abiatzen dira euskararen erosleen balioetatik (intuizioz ez bada) edo euskara erosten ez dutenen balioetatik (framing uzkurra ez baita integratzen); eta (2) asko abiatzen dira, berriz, zuzenean euskara saltzen dutenen balioetatik.
‎Nire helburua, iazko urte bukaerarako, egunean zortzi orduz euskaraz bizitzea zen. Ez dut euskara erabilera modu zehatzean neurtu, baina baietz esango nuke, lehen helburu hori bete egin dudala.
2015
‎Garrantzitsua da"," Hola jarraitzeko, lehen hitza beti euskaraz"," Nik beti lehen hitza euskaraz egiten dut, baina ez dakienarekin ez naiz oso fundamentalista. Ulertzen dut euskaraz ez dakiten langileak leku guztietan daudela eta batzuetan zaila dela denak euskalduntzea lortzea. Aldundiak horrantz jotzeko konpromisoa mantentzea eta pausotxoak ematen joaterekin nahikoa dut"," Hobetzen ari da eta pixkanaka joan behar da ezin da egun batetik bestera dana aldatu" eta" Horrela jarraitu, baina jendeak erabili behar du".
‎Jakin badakigu, solaskide guztiak euskal hiztunak diren espazioetan ere, sarri ez dela euskara mintzatzen; gune erdaldunetako hiztun berriek osatutako espazioetan, adibidez, hainbat aldagai tarteko. Hori dela eta, sinesten dut euskararen presentzia ez litzatekeela banakako hiztunen hautu linguistikoetara mugatu behar. Euskararen presentzia aurretiaz bermatu litzateke espaziootako hainbatetan, bere erabilera nahitaezko bihurtuz.
‎Baloreak jarrerak baino sakonagoko egiturak direnez, jarrerak balore horietan oinarritzen dira. Adibidez, ni euskaltzalea banaiz, eta hori niretzat balore garrantzitsua baldin bada, balio horretan oinarrituko da nire euskararen jarrera, baina niretzat ez badu balio handirik euskarak, Iñigo Igartzabal Bidegain – Jarreretatik portaerak ulertu nahian nekez izango dut euskararen aldeko jarrera. Barne gatazkak ekiditea baita jarreraren funtzioa.
‎Euskara zein helbururekin ikasten duten kontinente eta herrialdeka xehetasunez aztertuta, ikusi dut euskara ikastean europarrek duten lehen helburua akademikoa edo ikerketazkoa dela, iparramerikarrentzat bezala; hegoamerikarrek, berriz, duten helburu nagusia EHra etortzean erabiltzea da, eta baita japoniarrek ere.
2016
‎Lagunarteko testuinguruko gisa identifikatutako elkarrizketetan batez bestekoaren azpikoa da euskararen erabilera (%58), baina, aldiz, jai giroko testuinguruan, ez (%80 euskaraz). Kaskoko elkartean erdiak dira euskaraz eta erdiak gaztelaniaz, baina elkarrizketa gutxi dira; Santioko tabernetan %38 bakarrik entzun dut euskaraz, baina kasu honetan auzoaren ezaugarriek pisu handiago dutelakoan nago.
‎batzuetan euskaraz, besteetan erdaraz"; lekuak, solaskideak eta gaiak erabakitzen dute hori. d)" bietara egiten dut nahas mahas, euskaldunekin11: bietara egiten dut etxean, kalean, lantokian eta lagunartean"; e)" gehienetan erdaraz ari izaten naiz, baina euskaraz ere egiten dut hainbat alditan (lagun batzuekin, edadeko euskaldunekin, gurasoen herrira noanean)"; f)" jakin badakit ondo samar, baina gutxitan egiten dut euskaraz; erdaraz bizi naiz oro har"; h)" No sé euskera, aunque ya me gustar� a", eta
2017
‎" Nik adibidez etxean beti hitz egin dut euskaraz gurasoekin eta, baina gero ere Iruñean bizitzearekin pues jendeak normalean ez du euskeraz hitz egiten(...) baina, hala ere, etxean euskaraz hitz egiten badut gero nahiko ondo" (H3) ezagutzaren inguruan, gainera, euren buruaren diagnostikoa egin ez ezik, ingurukoena ere egin dute, euren pertzeptzioak erakutsiz. gasteizetik datozen ikasleek huhezira iritsitakoan euskara maila baxuag...
‎" Nik ikasi dut euskeraz eta gaztelaniaz, orduan, berdin zait... bietan" (H3)
2018
‎2 Aldagaiak honakok izan dira: ...n behar da, hobe da jendeak ingelesa ikastea euskara ikastea baino, Administrazioan sartzeko euskara jakitea beharrezkoa litzateke, ezinbestekoa da haur guztiek euskara ikastea, irrati/ telebistek programa gehiago behar lukete euskaraz, euskara galtzeko arriskuan dago, G21 tipologia, euskara beharrezkoa da jendearekin komunikatzeko, euskarak ez du sekula izango gaztelaniak duen garrantzia, nahiago dut euskaraz egiten duten dendetara joatea, oro har hurbilagokoak sentitzen ditut euskaldunak, euskaldunek ezezagunei lehen hitza euskaraz, euskaldunok beti euskaraz nahiz eta guztiek ez jakin.
‎Zer esan nahi dut euskaraz bizitzea hautu bat dela diodanean. Ez dela berez datorren zerbait, Valdemoron, Franconvillen edo Phoenixen gazteleraz, frantsesez edota ingelesez egitea den bezala, justu kontrara baizik:
‎Nik euskara ikasi dut hiru urtetan eta nere biziaren hizkuntza nagusia da. Eta amarekin joan naiz Lillera joan den aldian, apartamentu bat xekatzeko eta logela berdinean lo egin dugu, eta erran diot e, biharamunean edo hola," beldur dut euskara ahanztea, bost urtez joaiten baldin banaiz Euskal Herritik" eta erran dit" Badakizu, amets egiten duzu euskaraz, beraz ez duzu ahantziko euskara". Entzun nau mintzatzen euskaraz nere ametsetan, beraz ni ez naiz euskaldun berri, ni euskalduna naiz.
‎Eta pentsatzen dut euskaraz, kondatzen dut euskaraz... Eta batzutan, aurten egin ditut, bi urtez egin ditut matematikak frantsesez, eta zerbait kalkulatu behar dudalarik, gertatzen zait frantsesez pentsatzea.
‎Eta pentsatzen dut euskaraz, kondatzen dut euskaraz... Eta batzutan, aurten egin ditut, bi urtez egin ditut matematikak frantsesez, eta zerbait kalkulatu behar dudalarik, gertatzen zait frantsesez pentsatzea.
2019
‎Oraingoan," infernuzkoagoa" da jorratuko dudan gaia; izan ere, asmoa dut euskararen erabilera sustatzeko planen ebaluazioa ebaluatzea. hori bai plan bihurritua!, ebaluazioa ebaluatzeak berez ekar baitezake azkenekoa ere ebaluagai bihurtzea eta ad infinitum eraman behar izatea amaierarik gabeko prozesua. Ispilu joko hori zorabiatzeko moduko esperientzia" lisergikoa" izan daiteke, gero.
‎Izan ere, abesten duenean hizkuntza bat ala beste erabiltzea ez da garrantzitsua beretzat, edo ez du erabaki beharreko zerbait bezala ikusten. " euskaraz dakidanetik abesten dut euskaraz, dakizkidan beste hizkuntzetan bezalaxe, berdin. helbururik gabe, hauturik gabe, arrazoirik gabe". horregatik, hizkuntza denekin motibazio berdina daukala ondorioztatuko da. Alegia, euskaraz, gazteleraz eta ingelesez kantatzeko ez du jarrera integratzailerik izango, eta ez du motibazio sinboliko batek bideratuko.
‎[Andresek] abesten duenean hizkuntza bat ala beste erabiltzea ez da garrantzitsua beretzat, edo ez du erabaki beharreko zerbait bezala ikusten. " Euskaraz dakidanetik abesten dut euskaraz, dakizkidan beste hizkuntzetan bezalaxe, berdin. helbururik gabe, hauturik gabe, arrazoirik gabe".
‎Zaila da langa orokor bat ezartzea hizkuntza gutxituen egoerak hain ezberdinak izanda. Argi dago gutxieneko baliabide batzuk beharrezkoak direla hizkuntza gutxituen Ikt garapena bermatzeko, baina ezin da esan X baliabide dituen edozein hizkuntza gutxituk Ikten onurak jasoko dituela. taulak hizkuntza gutxituen garapenean eragina duten Ikt baliabideak nolakoak diren aztertzeko balio du, eta, beraz, langa ezartzea hizkuntza bakoitza aztertzen duenari dagokio; nik neuk aztertuko dut euskararen Ikt egoera taulari jarraiki hizkuntza langaren gainetik dagoen jakiteko. etor gaitezen laneko adibide nagusira: Iktek euskararen suspertzearen alde egin al dute?
2021
‎Gainera gorago ikasle buru zapalduak aipatu baititugu hemen ikusten ahal da irakasleek burua galtzeko aukera anitz dituztela. Hala ere uste dut euskarako irakasleek dugun ezinezko eginkizun horretan zerbait ahazten dugula: hizkuntza batek bizitzeko mugitu behar du, bere hiztunetatik ikasi behar du.
‎Ikus Pakistaneko Punjab jatorriko informatzailearen ondorengo lekukotasuna, Euskara ikasteko gogo eta interes handia dut. Gure herrian ere punjaberaz hitz egiten dugu gure bihotzean dagoen hizkuntza da, gure ama hizkuntza, eta horregatik ulertzen dut euskararen egoera ere, mantendu nahi izatea, transmititu nahi izatea (PA)
2022
‎(5) unibertsitatean hasi nintzenetik e gutxiago, ze... bueno, e batxilergoa ikasten nuenean,(...) klasean(...) bai hitz egiten nuela euskaraz. (...) Eta orain, unibertsitatean, nik adibidez e ikasten dut gazteleraz, eta... ba nire klasekoekin(...) gehiena gazteleraz da eta hori, orain apenas... apenas entzuten dut euskara edo apenas hitz egiten dut. (BE J)
‎(33) Lizarrako lagunek(...) betidanik hitz egin dugu gazteleraz. Orduan, pss horregatik hitz egiten dugu gazteleraz, eta gero, aldiz, uniko lagunekin, nola e beraiek beraien lagunekin hitz egiten dute euskaraz eta daude ohitutak euskaraz hitz egitera, ba haiekin hitz egiten dut euskaraz. (BE I)
‎Ez daukat beldurrik euskaraz hitz egiteko jendaurrean. Esaten da toki batzuetan gaizki ikusia dagoela euskaraz hitz egitea, baina niri ez zait iruditzen eta toki batzuetan lasai hitz egiten dut euskaraz." E59
‎•" Nik uste dut euskara hizkuntza moduan zikinduta dagoela kutsu politiko horrekin. Askorentzat oztopo bat izan daiteke euskarak duen zailtasunaz gain.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia