Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 621

2000
‎Dirua soberan eta astebeteko oporrak ditugula pentsatu eta gertueneko bidai agentziara hurbildu gara. Irudimena askatu eta Rio de Janeirora joan nahi dugula esan diogu agenteari. «Ez du merezi» esan digu berehala.
‎EAJko talde parlamentarioa inozo samar izan ginen PPrekin. PPk Austriako Haiderrekin konparatzea eta Kosovoko Europa euroaren Europa baino nahiago dugula esatea ez dugu legealdi berrian ahantziko. ETA PPko zinegotziak hiltzen hasi zenean hauxe esan genion PPri:
‎Hainbat etapa igaro dugula esan daiteke. Lehenik eta behin, gelan erabiltzeko materiala landu genuen.
‎Denetik hartzen dugu. Agian askotxo da mendebalean tradizio bakarra dugula esatea, baina denok hor nonbait gabiltza.
‎Eta ETAk esaten duenean' eraikuntza nazionala aldatu nahi izan digute bake prozesuaren truke', astakeria galanta esaten du. Gauza bat da bake prozesua bultzatzea (horrek, noizbait, denok mahai baten inguruan eseri behar dugula esan nahi du) eta bestea, alderdi abertzaleen arteko lan amankomuna dena. Dena dela, Lizarra orain mamitzen ez bada ere, zenbait lan komun garatzea ahalbidetu du eta lan komun horrek fruitu gehiago eman dezake aurrerantzean.
‎Funtsean, begirada desberdinak genituela esa  ten zuen berak: aurrena, eztabaidaren hastapenean, emakumeok zikinkeriarako begirada mikroskopikoa dugula esaten zuen, hauts arteko akaroak antzemateraino; hurrena, nik leihoetako kristalak, lanparako, komuneko ispiluko zipriztinak eta ohepeak oroitarazten nizkionean, berak obsesionatua nengoela leporatzen zidan; hurrenago.....
‎Coca colak 120 urte irudi berarekin tradizioa eta historia egin dezakeen bezala, EITBk du halakorik egin, zeren sortu eta adin nagusiko izan orduko, 18 urteren buruan, hil du bere irudia. Tradizioa sortzeko aukera hori galdu izana hemendik urte batzuetara deitoratuko dugula esaten du lagun horrek. Produktuen diseinu industrialak edo lantegietako arkitektura ondare historiko artistikoaren parte direla beranduegi konturatu garen bezalaxe (apur batzuk kontserbatzerik baizik ez dugunean), irudi hori pikutara bidaltzea etorkizunerako ondarea pobretzea dela uste du nire lagunak.
‎Adibide bat besterik. Espainia ukatzen dugula esaten digute gero Espainiako Historiaren Errege Akademiakoek...
‎Honi dagokionez, esan zuen, alde batetik, (1) joko guztien artean zerbait komuna izan arren, horrek ez duela inplikatzen, joko jakin bati" joko" deitzen diogunean, esan nahi duguna hori denik, eta, beste aldetik, (2) hain desberdinak diren ekintzei" joko" deitzeko arrazoiak ez duela izan behar horien guztien artean zerbait komuna dagoenik, baizik eta erabilera batetik bestera igarotzeko" mailaz mailako iragaite" bat dagoela, sailaren bi muturren artean ezer komunik izan ez arren. Bazirudien" eder" hitzaren gure erabilera desberdinetan ezer komunik ez dagoelakoan zegoela," hamaika joko desberdinetan" erabiltzen dugula esanez —adibidez, aurpegi baten edertasuna eta aulki baten edertasuna, edo lore batena, edo liburu koadernaketa batena, desberdinak direla—. " On" hitzari dagokionez, esan zuen halaber norbaitek, A k, beste norbait, B, zerbait" ona" dela konbentzitzeko modu desberdin bakoitzak finkatzen duela eztabaida horretan" ona" erabiltzeko esanahia —" eztabaidaren gramatika finkatzen du"; baina" mailaz mailako iragaiteak" izango direla, esanahi horietako batetik bestera, eta" zerbait komunaren lekua hartzen dutenak" —.
‎(2) auziari dagokionez, esan zuen, adibidez, kontrabaxu batean aurrean esaten badugu: " Oso astuna da; gehiegi mugitzen da", ez dugula esaten: " Gutxiago mugituko balitz, atseginagoa izango litzateke niretzat":
‎Gizaki bati libreki basoaren zuhaitz batean jaiotzeko aukera emango balitzaio, batzuek zuhaitzik ederrena edo altuena aukeratuko lukete, beste batzuek txikiena, eta beste batzuek zuhaitz ertaina aukeratuko lukete edo batez bestekotik behera dagoen zuhaitza; eta nago hau ez litzatekeela filisteismoagatik izango, beste batek altuena aukeratu duen zio beragatik edo zio mota beragatik baizik. Gure bizitzaz dugun sentimendua eta munduan bere ikuspuntua aukeratu zezakeen izakiaren sentimendua erkagarriak izatea, nire ustez, jaio aurretik gure gorputza aukeratu dugula dioen mitoan —edo sinesmenean— datza.
2001
‎Beraz, merezi du. Ez dugu nekazaritza ekologikoa egiten dugula esan nahi, hori oso ikusia dago, baina saiatzen gara nekazaritza integratu bat egiten. Gaitz endemikoak sortzean (badira onddo mota batzuk mahasti osoa hondatzen dutenak) azufrea erabili behar dugu, beste erremediorik ez dago eta.
‎Eta gero, gai musikal horrek beti du umorezko kontakizun paralelo bat, detailetxo batzuk baino ez direnak, baina azkenean gai musikala da agintzen duena. Orokorrean jendeak estimatzen du hori eta oso ondo abesten dugula esaten digute, eta gainera sinpatikoak garela.
‎Honen guztiaren ondoren, eta inplizituki ikusi denez, Bal en planteamendua hobesten dugula esan beharra dago, fokalizatzaile/ fokalizatu bikoteari bidezkoa irizteaz gain, oso praktikoa iruditzen zaigulako.
‎Pertzak? Horren gutxi balio dugula esan nahi al duzu?
‎irudituko zaio beste bati. M gisako debatea, onenean ere, ikas prozesuan dago oraindik, eta, beraz, ondugabea dugula esango du norbaitek; beste batek, ordea, SH tankerako debatearidagokionez, iritsi nahi ditugun emaitzen mailara heldua dela botako du. Gaitzaketa akatsak batean eta bestean ditugu, seguruenik.
‎– Lagun bati etxebizitza erosi dugula esaten diogun eskutitzean.
‎Zer nolakoak dira, bada, guk nahi ditugun mailak? Egitarauerabilgarria eta praktikoa nahi dugula esan dugu behin eta berriro. Hori dela eta, egitarauaren atal nagusiak izanda, geure eskolak arrakastatsuak izateko modukotresna egokiak izan dute mailek.
‎litzateke aipagarriena. Beste batzuk, usainerako hitz berezituak ez badira ere, lotura berezia egiten dugula esan liteke. Horietariko bat, ustel?
‎Bihar medikuarengana joan behar dugula esan dit Mariak. Ahaztuta neukan.
‎–Medikuek hotela utzi behar dugula esan didate, gaur bertan.
‎Ez dut uste gure barrena, Jainkoak bezala, irakurtzen duenik eta ez du esaten zein dokumentutan azaldu dugun" euskal ioskera bera gainazpikatu ta itzulipurdikatzeko" borondate hori. Gure bidetik ibiliaz hori baino okerragoak gertatuko liratekeela uste izateko eskubide osoa du, baina ez guk horrelakorik nahi dugula esateko. Horretarako" ageri danez" bat baino lekuko hobeak behar dira.
‎Gurasorik gabe mirariz jaioa balitz bezala, hor baitago gure aurrean ez oraingo, ez egungo eguneko, inoizko aldi urrun bateko seme dirudiela. Galileo aurrekoa dugula esan izan dut, jakite berriaren ukatzailea. Jakite horretatik sortu den industriari ere ez dio leku handirik opa bere poema nagusian.
‎Ez adimena, kontzientzia baizik. Kontzientziaren esanera egon behar dugula esatea, egia honen aitormen argia da: gure barrengo barrenean gogoko zaiguna —bazaigu— egia, ona, ederra dela, onaren maitale garela, onaren bila dihardugula.
‎Maitasun betearen gogo biziak erantzun eske ipintzen gaitu, Jaungoikoaren gose, bai. Baina beste gauza bat da —nahiz eta litekeena izan120— gogoeta hutsez, geu hutsez Jaungoikoa aurkitu dugula esatea, badela baiestea.
2002
‎Hemen estimulua zer zen oso argi dago, baina badakigu asmatu egiten ditugula gauzak, eta ez apropos edo intentzio txarrez gainera. Portzentaje oso baxuan, badago engainatu nahi izaten duen jendea ere, eta horrek frogatzen du ezin dugula esaten den guztia sinetsi.
‎Hau guzti hau esan ondoren, gure lan honetan euskal eleberriak nahiz eleberri laburrak aztertzeko asmoa dugula esan beharra dugu. Ikusi den modura, bien arteko mugak eztabaidagarriak izanik ere, ipuinaren intentsitatea eta eleberriaren patxada bilatzen duten testuak, hots, eleberri laburrak nahiz eleberriak, izango ditugu aztergai. b) Euskal eleberrigintzaren sorrera eta garapena XX. mendearen lehen erdian.
‎Gaur egun behi haragi segurua dugula esan dezakegu.
‎Gainera, Ekonomiak erakargarritasun berezia izan du Soziologia, Politika etaHistoria ikasten dutenen artean, eta Ekonomiaren metodoak, neurri batez behintzat, zabaldu egin dira aipatutako arlo horien artean. Zer esanik ez, abstrakzioak beharrezkoak ditugu zer edo zer ulertu dugula esateko, eta nahitaezkoak ditugu zientziaegiteko. Gertatu dena, ordea, Ronald Coase eta beste hainbat ekonomialari ospetsuk esan duten bezala, hauxe da, alegia, Ekonomia bere ikasketarako objektu gabegeratu dela.
‎Ez dirudi, beraz, inolako arazorik dagoenik, Euskal denominazioaren barnean funtsean eta nagusiki euskaraz funtzionatuko duen unibertsitatea aldarrikatzen dugula esateko; horretan, duela hogeita bost bat urte Karlos Santamariakeginiko definizioa onartu dugula dirudi, hots,, euskaraz arituz euskal kulturaren, alma mater?, izango den unibertsitatea bilatzen ari garela, kultura unibertsala etaikerkuntza ere bultzatuko duena.
‎Horrela, estaldura% 100 izatea lortuko dugu. Zehaztasunari edo doitasunari dagokionez,% 99 gainditzen dugula esan dezakegu, alegia,% 100etik oso gertu gaudela.
‎Alegia, nor ez da konturatu bulego batera hurbildu eta hangoak erdaraz ari direla elkarren artean, eta zuri ere hasieran erdaraz egingo dizutela, nahiz eta eskatu bezain laster fierki euskararen gaitasun agiria aterako dizuten, batez ere oposizio batzuetan aurkezteko behar baldin badute? Gure burua engainatzen segi dezakegu, eta bulego publikoetan denek bere titulua besapean dutelako bulego hura euskaldundu dugula esan, baina ez dakit horrekin euskarak zinez aurrera egiten duen. Nahiz, hau ere esan behar da, euskarak aurrera egitekotan baldintza hori bete behar duen.
‎Gaizki ibiliko gara, eta mesede gutxi egingo diogu denek, nonbait, hain gustukoa dugun hizkuntza honi. Gustukoa dugula esaten baitugu behintzat! Euskara gizarte osoarentzat eskatu behar dugu, gizarteak duen, gizarteek duten, kultura altxorra baita.
‎Fenomeno horrek kontsumo errazagoko, masiboagoko literatura bat proposatzen du; literatura arinago bat alegia. Saizarbitoriaren edo Izagirreren iritzien kontra, bada literatura mota hau aldarrikatzen duenik, eta ez dira falta horretatik oraindik nahikoa produzitzen ez dugula esaten duten ahotsak. Joseba Gabilondok, abididez, honela dio:
‎Euskal unibertsitaterik ez dugula esateko dugun adina arrazoi dugu unibertsitate hori gauzatzeko ahaleginak badirela esateko.
2003
‎XIX. mendean berriz O' Sheak umoristatzat jo zituen euskaldunak Lapurdira egindako bidaian (eta, egia esan, hori zen bere deskripzioaren elementu positibo bakarra). Baina hauek salbuespentzat jo ditugu, gehienetan euskaldunok umorerik ez dugula esaten baita. «Kanpoan tristeak garela pentsatzen dute.
‎Legeak, berez, ez du bermatzen. Legeak euskarazko prentsa izateko eskubidea dugula esaten du. Espainiako Konstituzioak euskara eta espainola, biak, hemen hizkuntza ofizialak direla onartzen du.
‎Ildo beretik, «irekidura» eta «errespetua» zer diren zehaztu behar. Guk irtenbide bakarra dugula esaten badugu, oso lasai gelditzen ahal gara erranez gurea onartzeko prest diren guztientzat irekiak garela! Zer gauza erraza den konponketa!:
‎Baina, bestalde, alderdiek proposamen ezberdinak plazaratu dituzte eta hori oso positiboa da guk bilatzen duguna lortzeko. Kualitatiboki ez dago beste munduko aldaketarik lehen lortu ez genuena orain lortuko dugula esateko, baina denbora elementu aldakorra da, gizartea eta alderdiak etengabeko heltze edo ontze prozesu batean murgilduta daude. Orduan, azken urte honetan, bake prozesuari buru belarri ekiteko baldintza eta osagarri berriak sortu direla uste dugu.
‎Alderdi politikoek gure proposamenak plazaratu ditugu azkenaldian. Proposamen horiek aurrera eramateko, adostasun gutxieneko batera iritsi behar dugula esaten dugu alderdiek, baita bidea elkarrizketa dela esan ere. Nazio Eztabaidagunea elkarrizketa garatzeko beharrari erantzuteko sortu da.
‎nobela historikoaren gorakada eta historialarien bazterketa. Zentzu horretan historialariok Toti Martínez de Lezearen edo Ken Follten aurkako bataila galdu dugula esan daiteke.
‎Des herritze prozesu bat bizi dugula iruditzen zait.  Des eus  kalduntze praktiko bat bizi dugula esango nuke. Desarmaketa kultural estrategiko baten lekukoak ari garela izaten salatu gura dut.
‎Sa rea hedatu behar da EHko txoko guztietara prozesuahasieratik bukaerara egin daitekeela ziurtatuz. Kalitatezko zerbitzua eskainiko dugula esango dugu EH osoan herritar heldu guztiei euskara ongi, baldintza eta bitarteko duinekin eta azkar ikasteko eskubidea bermatzeko gauza garenean. Bestalde, lan baldintzen hobekuntza ezin dugu oinarritu orain arteko kontresanean:
2004
‎Alegia, hitz potoloen azpian esaten dena zehaztu beharra dago. Eta alde horretatik, guri haustura nahi dugula esaten digutenean beren jarrerak zuritzeko jokoa egiten dute. PSOEk lehenik bere burua argitu behar du eta ondoren erantzun garbiak eman.
‎Adibidez, www.sendthemback.org web gunearen bitartez MP3 musika artxiboak beren jabeei itzultzeko kanpaina bat jarri zuten martxan. " Diskoetxeek musika lapurtu dugula badiote, zergatik ez itzuli?", galdetzen dute ekimen honen sustatzaileek. Ekintza desberdinen artean, kopiatutako MP3 artxiboak e posta bidez RIIAri bidaltzea proposatzen dute.
‎Baina ikusgarriena, dena den, Paroko aireportura gerturatzen goazen heinean ikusten dena da. Mendi tontor izugarri handiz inguraturik jarraitzen dugunean, hegazkineko komandanteak lur hartu behar dugula esaten digu. Ezin liteke!
‎Hizkuntza kolorez jantzitako mundua gura dugula genioen oraindik orain. Garmendiak ere itxuraz gauza bertsuak nahi ditu:
‎Esanak esan, euskara ona eta bizia omen dabil Euskal Telebistako saio batean gutxienez (Goenkale). Euskara bizia behar dugula diosku Ritxi Lizartzak. Baina nondik ateratzen dute euskara bizi eta adierazkor hori?
‎202 Miren Azkarate: Gutxiegi gara etorkizuna bermatuta dugula esateko, Irutxulo, 2002/2/15.
‎Gure abentura arrakastaz amaituko dugula esan nahi du honek, ziur nago!
‎Bizkor ibili behar dugula esan ez didazu ba?
‎Komenientzia sozialagatik adina arrazoi akademikoengatik neutraltasun ideologikoa mantentzen saiatzea onuragarria da, hasteko argi utziz gure euskal subjektu historiografikoaren izaera konbentzionala. Hola Euskal Herria egundik definitzen dugula esatean erantsi litzateke zazpi probintziak ez direla betidanikoak, mugak aldakorrak izan dituztela historian zehar, eta posible zela beste muga batzuk izatea egun. Halaber argitu behar da zazpi probintzia horiek ez dutela bloke konpaktu bat osatzen baizik beren arteko harremanak aldakorrak eta asimetrikoak izan direla. Adibidez, Arabak, Bizkaiak eta Gipuzkoak beren azken mendeotako ibilbide historikoan beste euskal herrialdeekin baino lotura juridiko politiko handiagoa izan dute, eta antzekoa gertatzen da Lapurdia Nafarroa Behere eta Zuberoaren artean, Nafarroa Garaia bakanago ageri delarik.
‎Beraz, objektu fisikoak egon badaude, bainapostulatu egiten dira, gure gogoan hautematen duguna (ideiak, errepresentazioak) haiekkausatzen baitute. Limoi beiiegi bat hautematen dugula esaten dugunean, berez ez duguhorrelako hautematerik, Egiten duguna inferentzia bat da, objektutik eta horren propietateetatik abiatuz horien kausara ailegatu arte, hots, objcktura (limoia). Lockeren posiz.ioa.beraz, bikoitza da:
‎Bien bitartean, Mendebaldeko moralaren historian, menderatuek, kristauek, ahulek, nagusia indarrez garaitu ezinik, balio horiek irauliko dituzte. Gizaki guztiak berdinakgarcla, Jibreak garela, elkar errespclatu behar dugula esanez, nagusitasuna, indarra etagaraipena kondenatu eta crruki, ahultasun, anaitasun eta berdintasunarekin ordezkatu ditu.Esklaboaren moralak nagusiaren morala ordezkatu du, eta aldaketa hori hain indartsua izanda, nagusiak berak balio sistema antinatural hori beretu egin baitu. Kristautasuna izan da, nagusiki, balioen iraultze hori bideratu eta ekarri duena.
‎Onartzen du, halaber, janari txarra errazegia eta merkeegia dela, zerbait azkar egiteko tentazioari ez eragiteko eta merkatuetan ilarak saihesteko, baita prestatzeko, garbitzeko edo egosteko dirua eta denbora ere. «Ondo jan behar dugula esaten digute, baina, aldi berean, etxeko ohiturak eta lan dinamikak janari azkar, erraz eta merke batean oinarritzen dira». Gizentasuna, gure garaiko ahulezia Espainian, adibidez, haurren obesitatea bikoiztu egin da azken 15 urteetan eta etengabe hazten.
‎Izan ere, neurri batean behintzat, pertsona berori kalean ikustean argazkiak ematen digun antzerako informazioa jasotzen dugu, irudi bat gureganatzen dugu, aberatsagoa perspektibagatik, ibileragatik, bere ahotsa entzun dezakegulako, zuzenduko digun irribarreagatik eta agurtzeko egingo digun keinuagatik. Honek guztiak emango digu bera ezagutzen dugulako segurtasuna, baina orain ditugun arrazoiak bera ezagutzen dugula esateko ez dira argazkiaren bidez genituenak baino askoz sendoagoak, sentimenek esan digutenaz fidatu baikara lehen eta baita orain ere. Argazkiaren aurrean geundela ikusmena eta oroimena izan dira gure iturriak pertsona hori ezagutzen dugula esateko, eta kalean ikusi dugunean ikusmenaren erabilera zabalago eta zehatzagoaz eta oroimenaz gain entzumena ere erabili dugu, baina hemen geratuz gero ez da nahikoa esateko lagun horretaz argazkiarekin geneukana baino argitasun askoz gehiago dugunik.
‎Honek guztiak emango digu bera ezagutzen dugulako segurtasuna, baina orain ditugun arrazoiak bera ezagutzen dugula esateko ez dira argazkiaren bidez genituenak baino askoz sendoagoak, sentimenek esan digutenaz fidatu baikara lehen eta baita orain ere. Argazkiaren aurrean geundela ikusmena eta oroimena izan dira gure iturriak pertsona hori ezagutzen dugula esateko, eta kalean ikusi dugunean ikusmenaren erabilera zabalago eta zehatzagoaz eta oroimenaz gain entzumena ere erabili dugu, baina hemen geratuz gero ez da nahikoa esateko lagun horretaz argazkiarekin geneukana baino argitasun askoz gehiago dugunik.
‎Ideia horietaz hitz egitean, orduan, Descartesek aurretik bagenekien zerbait gogoratzen dugula esango du, inolako zalantza barik mende batzuk lehenago Platonek ideien existentzia frogatzeko eskaini zuen irtenbideaz baliatuz. Platonek bere teoria garatzeko ideien berezko existentzia frogatu gura duenean oroimenak oinarrizko papera jokatuko du, bere testuetan zenbait pasarte garrantzitsutan aurkituko dugularik hori islatuta:
‎Guztiarekin ere, badirudi Wittgenstein haratago doala, mintza ezin daitekeenaz isildu behar dugula esaterakoan. Bai baitirudi jarrera eta jardun koherente bakarra autofagia linguistikoa dela, edota estasi bidezko kontenplazioa.
2005
‎Montebideotik Hernani izango dugu begi gozagarri. Goia jo dugula esateko Gipuzkoako Foru Aldundiaren geodesia ukitu eta zelaian aurrera joz eskuinera jaitsi gara, hesolak saltatuta bidera sartzeko. Maldan behera, Buskando baserria jo dugu, bidera atera zaigula dirudi ia.
‎Arestian esan dudanez, festa ikuspuntu deskriptibotik aztertu dezakegu, baina festa da edo ez da. Adibidez, Santu Guztien festa ospatzen dugula esaten da, gaizki esana, inork ez baitu inoren heriotza ospatzen.
‎Hitzok Miren Mateori begira esan zituen eta Mateok honakoa erantzun zion: «Hizkuntz politika epela egin dugula diozu. Beroa?
‎Hitz gutxitan esateko, publizitateak barrurako joera itzela bultzatzen du, norbere txokotxoan ezkutatzeko joera nartzisista eta ingurunekoekin solidaritate gabekoa. Inglehart (1991) bezalako autoreek postmaterialismorako jauzia egin dugula esaten badute ere, publizitateak balore materialista, hedonista eta indibidualistak indartzen ditu gure gizartean; duintasunezko bizitza izateko gauzak edukitzea nahitaezkoa dela sinestarazten digu, baita ere arlo materialean arrakastarik lortzen ez den heinean ez dagoela arrakastarik bizitzan.
‎Beste estrategia bat ere bada produktu beraren ale bat baino gehiago erosita merkeago erosiko dugula esatea, nahiz eta, egiatan, duktu beraren ale edo pakete bat baino gehiago erostera bultzatzen gaituzte, aurrezteko estrategia ezin hobea dela esanez. Gehiago au aurrezten duguna gutxi izan, bat 100 euro eta hiru 299 euro, adibidez?.
‎Etxean amets egiten dut, eta Alemaniara noala imajinatzen dut. Alemania handia da eta historian zehar garrantzi handikoa dugula esango nuke nik. Nik eta entziklopedia idatzi zuten gizonek.
‎Administrazioek bide egokiaren erakusle izan behar dute. Gehiegi kontsumitzen dugula dioskute batetik. Aldi berean, kontsumora bultzatzen gaituzte, eta kontsumoa saritzen.
2006
‎Indize horiek dira batukarietan erabiltzen ditugunak. Esaterako i= 2 eta k direlako indizeek 16 tartetik 60 tarterainoko aldea adierazten du, batukaria izateak tarte horien arteko taldeen batuketa egin behar dugula esan nahi du.
‎Horrek arrazoia ematen dit alderdi batean: zahartzaroa alferrik galtzen dugula diot nik askotan.
‎Arrak garesti saldu ditugu; jendeak eskaintza handiak egin ditu elkarteko arrak eskuratzeko. Beraz, elkartean egiten den lanari esker, jendearen konfiantza irabazi dugula esan nahi du horrek; gure zezenak beste batzuk baino hobeak direla uste dute. Hori ere arrakasta handitzat jo behar da, eta kontuan hartzekoa da.
‎Argi dago, alde batetik, gizartean ez dela barneratu umeen hazkuntza gizarteeginkizun bat dela eta, ondorioz, umeen zainketarako eskaintzen diren gizartezerbitzuak ez direla gurasoei edo, zehazkiago esanda, amei eskaintzen zaienlaguntza bat, baizik eta gizarteak bere mantenurako behar dituen zerbitzuak, errepideak edo zerga biltzaileak behar dituen modu berean. Haurtzaindegiak edo bestelako zerbitzuak familiei eskaintzen zaien laguntza bat direla pentsatzeak, umeakedukitzea norberaren arazo bat dela pentsatzen jarraitzen dugula esan nahi du.
‎Cézannek gauzen usaina ikusi ere egiten dugula esan zuen. Damaso, norbaitek galdetu izan balit zeren usaina zenuen zuk, erretzen zenuen pipako tabakoaren kearena erantzungo niokeen.
‎Dena den, nolabait badagoela onartu beharra dago, zer den esan baitezakegu oraindik; aldiz, ezerez hutsaren gainean ezin dezakegu deus ere esan. Maitea hil ondoren, haren" oroimena gorde" dugula esaten dugu, zenduaren izena ez dugula oraindik galdu. Izen honek, beste edozein izenek bezala, adiera bat du.
‎Haserre daude. Saiarekin gehiegizko babesa erabili dugula diote, koloniak neurrigabe hazi direla, ez daukatela nahiko abere hilik jateko, goseak daudela, eta horregatik erasotzen diotela ganaduari.
2007
‎Herri galdeketak bihurtuko lituzke onargarri Juan Jose Ibarretxe Jaurlaritzako Lehendakariaren berbak, diotenez: “Euskaldunok geure etorkizuna erabakitzeko eskubidea dugula dio, baina horrelako gaietan ere erabakitzen da etorkizuna”. Lanak gelditzea eskatu dute, “eztabaida sustatzeko”, eta, gizartearen ezaugarriak eta dagoen trenbide sarea aintzat hartuz, “trenbide sarea diseinatzeko”.Jaurlaritzak “jarduteko modu horiek beste alor batzuetan errepikatzea ere” arduratzen du sindikatua.
‎Edo, agian, gu ere ez garela horretan saiatu. Bizitasunik gabeko hizkuntza erabiltzen dugula esan ohi digute batzuetan, eta, iruditzen zait, egia dela. Baina, ez dut uste euskararen kasua denik soilik, nahiz eta gurean ahozko hizkuntza era aberats batean erabiltzeko arazoa besteetan baino larriagoa den.
‎Ingelesa komunikazio hizkuntza garrantzitsua da gaur egun gizarteko hainbat alorretan. Euskal Herrian, euskara, gaztelania eta frantsesaren ondoren, laugarren hizkuntza dugula esan dezakegu. Egoera horrek ingelesa hezkuntza curriculumetan txertatzea ekarri du berekin, hala nola norbanako asko bere kabuz edo ikastetxeetan ikastera bultzatu ere.
‎–Aurkitzen hainbeste kostatako etxea utzi behar dugula esan nahi al duzu?
‎Angelu berri bat bilatzeko aukera aztertzeko abagune desiratu hori? Endibia bi zerbitzatzen dizkit eta hitz egin behar dugula esaten dit. Endibiek beldurra ematen didate, karramarro matxardak dirudite.
‎Horrek abantaila handia dakar, arkitektura kontuetan maiteago ditugun gauzez hitz egin baitezakeguâ? ¦ pertsonak epaitzeko darabiltzagun irizpide eta adierazpideekin. Eraikin bat gogoko dugula esan dezakegu orduan, alaia, lasaia edo zuhurra ematen duelako, eta beste bat arbuiatuâ? ¦ zikoitza, atzerakoia edo nahasia dirudielako.
‎Fagor marka oso famatua da, eta ez bakarrik hemen.Frantzian 30 urte daramatzagu, Marokon 10, Portugalen 25, Txekian 12, etaPolonian 5 Merkatuak mantentzeko inbertitu egin behar da. Komunikazioaguretzat oso garrantzitsua da, eta, horregatik, enpresaren proportzioaninbertitzen dugula esan genezake.
‎Beraz, korporatiboki gauzakegin izan dira, baina ekintza puntualak, motibo jakin bati erantzuteko aukeraizan delako. Gure estrategia markan oinarritu izan da eta, batez ere, komunikazio komertziala jorratu dugula esan liteke.
‎Komunikazio lana egiten dugula diogu baina komunikazioaren etapropagandaren arteko muga non dago. Nola kontrolatu dezake horikazetariak?
‎Definizio hegemonikoalortzen denean (hau azken finean, botere kontua da), benetako kulturajatorra? zein den argitu dugula esango dugu. Modernitatean, hegemoniaune horretako kultura ez da, hibridoa?, ez da, mestizoa?
‎Ez dut San Ferminetako entzierroa ikusi, baina guk geuk ere entzierroa eduki dugula esan genezake: Tourreko entzierroa.
‎«Konponbidearen zati izan daitezen nahi dugula esan diegu».
‎Ez dut San Ferminetako entzierroa ikusi, baina guk geuk ere entzierroa eduki dugula esan genezake: Tourreko entzierroa.
‎«Konponbidearen zati izan daitezen nahi dugula esan diegu»
‎ESKUBIDE URRAKETAKSenideek kartzelan dituzten ahaideak bisitatzeko dituzten arazoak anitzak dira; telefonoz deitu eta ez hartzea, “bis a bisak” ukatzea, senitartekoa bisitatzeko kilometro askotako bidaiak egin eta presoa une horretan espetxez aldatzea, bidaia luzeek dakartzaten arriskuak, gastu ekonomikoa, desgaste fisiko emozionala, istripuak, sufrimendua… Etxerat etik dioten bezala, astebururoko kontua da hori. “Senideok humanismorik ez dugula diote. Guri hitz egin behar digute hortaz? ”, galdetzen du Aroa Arrietek.
‎–Cocoen egoitzan Txoroa esaten dioten atso mutxurdin fosilizatu bat aurkituko dugula esan dit, jarraitu zuen Gigik?. Garai hartako batailatxoak ahotan ibiltzen ditu etengabe.
2008
‎Hemen ere kontuz ibiltzeko ohartarazi digu Slugerrek: Europar Batasuna indartsua dela eta bere babesa dugula dio, baina corralitoak eztanda egin aurretik Argentinan gertatzen zena ikusten du gure inguruan: jendeak mantendu ezin duen bizi maila darama, ezeri uko egin gabe eta krisi posible bati erreparatu gabe.
‎Euskaldunok kultura atlantiarra dugula dio lagun jakintsu batek eta esaten duenoro horri eustea hobe genukeela eransten diot nik. Atlantikora begira heziak, ez itsaso tzar honen zakarrenean ordea, bere ertzetako lurrik gozoenetako batean baizik.
‎Unibertsitatean, Euskal Ikasketetatik kanpo euskara hizkuntza ez ezaguna da. Inbutu formako irakaskuntza dugula esan dezakegu.
‎Hemendik ordu erdira euria egin dezakeela ikusten badugu, esate baterako, eliza batean hartuko dugu aterpea, euriari aurre harturik; gure elizara iristear garela, orain dela hiru bat urte gertatu zen modura (ordu erdian euria egingo zuela atzematen zen arren, iristeko hiru ordu laurden falta zitzaigun oraino), hartu eta senide nagusiari ordu erdian euria dugula esaten diot.
‎Euskal Herrian subiranotasunen arteko talka dagoela eta marko juridiko politiko berri baten eta itotzen gaituen Autonomía Estatutua kudeatzen jarraitzearen artean erabaki behar dugula esan du Unai Ziarreta Eusko Alkartasuneko presidenteak.
‎Euskal Herrian subiranotasunen arteko talka dagoela eta marko juridiko politiko berri baten eta itotzen gaituen Autonomía Estatutua kudeatzen jarraitzearen artean erabaki behar dugula esan du Unai Ziarreta Eusko Alkartasuneko presidenteak gaur Legebiltzarrean, Politika Orokorreko oso bilkuran.
‎Chavezek, bere partez, mundua hondorarazten ari den sistema neoliberalaren zama erabat utzi behar dugula esan du, eta, halaber, Iparraldeko Bankua martxan jartzearen alde agertu da.
‎Ondo legoke egun osoa Euskal Zinea ataleko pelikulak ikusten emango dugula esatea, baina behingoagatik bada ere, geure telebistako lankideek sarri errepikatzen duten esaldi bat neure egingo dut: zuzenekoaren arazoak, badakizue.
‎Oso zaila da bi asmoak, kontserbazioa eta ekoizpena, uztartzea, baina erronka polita ere izango litzateke. Gonzálezek esan bezala, ez da nahikoa biztanle asko garela eta ur asko behar dugula esatea, eta aitzakia horrekin ingurumenari jaramonik ez egitea. Herri oparo, aurrendari eta puntako bat baldin bagara, gai izan genuke hori bezalako erronka konplexu bati aurre egiteko, eta iraunkortasuna, hain modan dagoena, gauzatzeko.
‎Une honetan, Higgs bosoia detektatuko dugula esatea etorkizuna iragartzea da, eta hori arriskutsua da. Inork ez daki zer emango duen fisikak etorkizunean.
‎Izan ere, euskal identitate linguistikoa eta kulturala adiera dinamiko eta subjektiboan ulertzen baditugu, ez dirudi halako ñabardurarik esleitzen diogunik lurraldetasunaren ideia zurrunduari. Oker ez banago, naziotasunaren lurralde baldintza berez eta besterik gabe, aldez aurretik, jadanik hor egonean dagoen izaki fisikotzat irudikatzen dugula esango nuke. Nolabait esan, lurraldetasuna, bere hartan hasi eta bere hartan agortzen den nazio dimentsiotzat daukagulakoan nago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 338 (2,23)
ukan 283 (1,86)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia