Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 87

2001
‎Bihar medikuarengana joan behar dugula esan dit Mariak. Ahaztuta neukan.
‎–Medikuek hotela utzi behar dugula esan didate, gaur bertan.
2004
‎Hizkuntza kolorez jantzitako mundua gura dugula genioen oraindik orain. Garmendiak ere itxuraz gauza bertsuak nahi ditu:
‎Esanak esan, euskara ona eta bizia omen dabil Euskal Telebistako saio batean gutxienez (Goenkale). Euskara bizia behar dugula diosku Ritxi Lizartzak. Baina nondik ateratzen dute euskara bizi eta adierazkor hori?
‎202 Miren Azkarate: Gutxiegi gara etorkizuna bermatuta dugula esateko, Irutxulo, 2002/2/15.
2007
‎–Aurkitzen hainbeste kostatako etxea utzi behar dugula esan nahi al duzu?
‎Angelu berri bat bilatzeko aukera aztertzeko abagune desiratu hori? Endibia bi zerbitzatzen dizkit eta hitz egin behar dugula esaten dit. Endibiek beldurra ematen didate, karramarro matxardak dirudite.
2008
‎Izan ere, euskal identitate linguistikoa eta kulturala adiera dinamiko eta subjektiboan ulertzen baditugu, ez dirudi halako ñabardurarik esleitzen diogunik lurraldetasunaren ideia zurrunduari. Oker ez banago, naziotasunaren lurralde baldintza berez eta besterik gabe, aldez aurretik, jadanik hor egonean dagoen izaki fisikotzat irudikatzen dugula esango nuke. Nolabait esan, lurraldetasuna, bere hartan hasi eta bere hartan agortzen den nazio dimentsiotzat daukagulakoan nago.
2009
‎Eta gehienok lotsagorritu egin ginen, burua makurtuz. Sexua geroz eta naturalitate handiagoarekin bizi dugula esaten dute komunikabideek. Dena gezurra.
‎–Lehen abestia jartzen dudanean, aspaldiko partez saioa egiterakoan irribarrez nagoela konturatzen naiz?. Gizon jakintsu bat ezagutu nuen behin eta denok ipuin bat dugula esan zidan, bat behintzat. Haren omenez, zuontzat garrantzitsuak izan diren ipuinak entzun nahiko nituzke.
2010
‎–Milan Kundera irakurtzen dugula esango diogu dendariari, bukatu zuen Junek, eta musu bat eman zion masailean.
2011
‎–Gorrotoa eta erresumina desegin edo arintzen? saiatu behar dugula diosku Mons. J. M. Uriartek;, gorrotoak eta aurreiritziak ezabatu? (Jonan Fernandez).
‎–Ez zekiat, motel. Gerra irabazita dugula ziotek, baina ez zekiat.
2012
‎ETAk armak utzi dituela baina guardia zibilek metrailetak ederki erakusten dituztela. Azken 50 urteetan bizi izan ez dugun bakea bizi dugula esaten bada ere.
‎Umetan nahi dugun guztia lor dezakegula esaten digute eta ametsak sortzera bultzatzen gaituzte. Ikasketetan eta lanari irmo ekiten badiogu, azkenean merezi dugun saria lortuko dugula esan izan digute. Amerikar ametsaren globalizazioa da.
‎Ez digu inork sinesten bakarka negar egiten dugula esaten dugunean.
‎–Gorrotoa eta erresumina desegin edo arintzen? saiatu behar dugula diosku Mons. J. M. Uriartek;, gorrotoak eta aurreiritziak ezabatu? (Jonan Fernandez).
2013
‎–Arrainak ere multzoan dabiltzanean ugaltzen dira gutxienik, esan diezaioket, nonbait irakurri nuen esaldia etorri zaidalako burura, baina kontu hori noizbait esana dudala ohartzen naiz. Guk ere noizbehinka arnasa hartzeko adina tarte behar dugula esan nahi nioke horrekin, baina aldi berean beldur naiz ez ote duen arnasa gehiegi hartuko eta niregandik aldenduko, berak baduelako nora joanik, seguru nago horretaz, eta nik ez. Sagueseko pasealekuan batera eta bestera ibilian irudikatzen dut neure burua, neskaren leihoko argia noiz piztuko zain edo etxeko bakardadean telebistaren aurrean jaki izoztuak jaten, munduan egunero errepikatzen diren ezbeharrei arreta azalekoa eskainiz.
2014
‎Beraz, afari hartara zurekin joateko eskatu zenidan, garrantzitsua zelako, zuretzat, enpresarentzat eta bake unibertsalarentzat, antza denez, eta momentu txarren batean harrapatuko ninduzun. Gau hartan gure antzerkia hain ondo egin genuen, hain ondo atera zitzaizkigun muxu horiek, non orain engainatu egiten baitugu elkar, batak besteari harremanik ez dugula esaten diogun bakoitzean.
‎Lilura agudo hedatu zen. Telegrama ugari iritsi ziren Journal des Debats aldizkarira, guk ere ilargira joan nahi dugula esanez. Alderdi guztietako egunkarietan laburpenak argitaratu ziren Phileas Fogg eta Passepartout mundu osoan barrena egiten ari ziren bidaia kontatzeko, irakurleak ezin baitziren egon itzulpenen zain; eta diru pila galantak eskaini zizkioten Verneri nabigazio konpainiek bi pertsonaia horiek beren ontzietan itsasoratzearen truke.
2015
‎Bihar mailaketa azterketa bat edukiko dugula esan digu ikastaroko zuzendariak, hasieran izan genuenaren antzekoa. Horrela, ingeles maila hobetu dugun ala ez jakingo dugu eta, emaitzen arabera, taldez aldatu ahal izango gaituzte.
‎–Hi ere hasiko haiz hemendik alde egin behar dugula esaten?
‎Eskaera epe barruan bidaltzeko ezin dinagu makina gelditu. Eta eskaeraren dirua behar dugula esan zidan.
‎Ondoko hondartzara, Karraspiora, pasieran joatea proposatu dizut, baina siesta egitea nahiago duzula esan didazu, edo Formula 1 telebistan ikusi, zapping azkar batez topatzen baduzu, edo gauza biak aldi berean. Nik ere zurekin egin nahiko nuke siesta, baina abagune hau apur batez banatzeko aprobetxatu behar dugula esaten diot neure buruari. Bidaietan zaila bezain premiazkoa suertatzen da.
‎–Mundu guztiak dik besteekin gustura ibiltzeko gogoa?, esaten zion zelako bakartiari,, bestela ala apaiza duk ala gerra egin nahi dik. Gu apaizak ez garenez eta gerra egiten ez gabiltzanez gero, gustura ibili behar dugula esan nahi dik horrek derrigor?. Eta koadrilakoekin eramaten zuen.
‎Hain zuzen ere horregatik onartzen dugu fisikak eta biologiak eta neurozientziek esandakoa. Gorputza beharrezkoa dugula esaten dute, ez baita gogamenaren apendizea; naturaren gauza materialak beharrezkoak ditugula; gauza artifizialak beharrezkoak ditugula. Eta abar.
‎Horrela, beraz, esperientzia bat dugula esaten dugunean, edo zerbait sentitzen dugula edo emozionatzen garela, orduan filosofoek kontzientzia esaten dioten horretaz ari gara mintzatzen. Aldiz, esaten badugu pentsamenduak zerbaiti buruz direla, edo usteek eta desioek zer edo zeri egiten diotela erreferentzia, orduan kasu horretan intentzionalitatea da filosofoek erabili izan duten izena.
‎beti? dago nahi ez dugun gorputza dugula esaten duen atzealderen bat publizitateko irudi horietan. Hamarretik bederatzi dentista ari dira errepikatzen aspalditik nahi ez ditugun hortzak ditugula.
‎Metafora apala da: beste izakiekin bizi nahi badugu, 61 biologiko zein elektriko, gizakion egoera sinbiotikoa garatu eta bizitzaren esanahira hurbildu behar dugula esaten digu. Zibernetika berriak denoi dagozkigun auzi ontologiko, epistemologiko eta etiko ugari sortu zituen, baina horietako gutxi ezabatu.
‎Badago esperientzia subjektiboaren auziarekin denbora galdu beharrik ez dugula dioenik, esperientzia mota hori, existituz gero, ez baita zientzi azterketaren objektu. Beste batzuek, aldiz, subjektibotik aparte, beste esperientzia motarik ez dagoela diote eta, hain zuzen horregatik, merezi duela analizatzea.
‎Jerry Fodorrek, adibidez, gogamenaren aurrean baten batek egon behar duela dio, eta baten bat hori nia da. Zeiharka, Dennett inkontziente bat dela uste du Fodorrek, hark gizakiok kontzientzia ez dugula esaten duenean.109 Haatik, Dennettek ez du hori esaten. Dennettek dioena bestelakoa da, alegia, kontzientzia ez dela jendeak uste duena; kontzientzia ez dela misterioa eta, are gutxiago, gu gizakiok makinetatik bereizten gaituena.
‎Gizakiok gutxi edo ezer berezirik ez dugula esaten dutenen artean, ezezko alderdia?, egungo gizakia cyborg motaren bat dela sostengatzen dutenak daude. Andy Clarkek (ezezkoa) eta David Chalmers gogamenaren filosofoak (ongi, lagun, ñabar dezagun alderdikoa) hauxe uste dute, behintzat:
‎Beste pare bat taberna bisitatu ditugu eta, konturatzerako, afaltzeko ordua heldu zaigu. Bikiek aitzakia bilatu behar izan dute bertso eskolatik piper egiteko, eta zertara goazen esan gabe, Argoin Txikin afalduko dugula esan eta bidean jarri gara hirurok.
‎Anatoliek bizi izan duena ez dela salbuespena, Ekialdeko Europatik Mendebaldera etorri diren etorkinekiko euskaldun askok ditugun aurreiritzien erakusle da, amaren arabera. Beraien herrialdea utzi beharra izan dutelako, ez han eta ez hemen, ez dutela balio pentsatzen dugula dio,, zaborra garela iruditzen zaizue?. Bere larrutik mintzo zait Aliona, gutxiago dela sentiarazi diote berari ere kalean, semeari eskolan bezala; bai bere senarrari lanean ere,, jende asko aprobetxatu da gutaz?.
‎–Uste dut Casamayor dela joan den apurretakoa. Beraz, arazorik ez dugula esan dezakegu, propagandak dioena dioela. Eta kontuan izan mutilak askeak direla nahi dutena egiteko.
‎Ezkerrak nazio estatu burgesari eraso behar dio, zapalketa tresna baita; baina erabil dezake, bere bidez emaitza positiboak lor daitezke eta. Erabili nahi izatean legimatu egiten dugula esan daiteke, eta horrela da, baina ezkerra ez dago gaur, Euskal Herria kokatzen den Mendebaldeko Europan, estatu mota horri eraso bortitzik egiteko. Indarrak metatu bitartean, eta gizarte mugimenduen autonomia bergogoratuz eta praktikan ipiniz, zenbait ekimen buru daitezke, prozesu orokorraren onerako.
‎eraiki beharreko kategoria litzateke.1 Orokorrago joz, hizkuntza barik, kultura hartuko dugu orain. Abiapuntu bezala, euskal herritarren kultur aniztasuna onartu behar da, argi dago, baina horrek ez du kentzen nazio bakarra osatzen dugula esatea. Abiapuntua, beraz, hauxe da:
‎Lanaren hasieran genioenez, nazioa besteekiko desberdintasunean oinarritzen dela eta, desberdintasun hori gehienbat zertan datzan galdetuko bagenu, euskaran izango litzateke gehientsuenen erantzuna. Hala ere, hori ez da izan beti horrela, eta gaur egun ere, bada beste formulaziorik; baina garrantzitsuena da, nazioaren ezaugarri nagusirako beste aukera batzuk hartzean, nazioaren beraren ikuskera ere aldatu egiten dela, oso desberdina baita, kasu, euskal nazioa euskaldunok bakarrik edo Euskal Herriko ohiko biztanle guztiok osatzen dugula esatea. Lanaren hasierara itzuliko gara, hortaz, baina, aurrerago egin ditugun zehaztapenak baliatuz, euskal nazioa zenbat modu desberdinetan formula daitekeen ikusiko dugu orain.
‎a) Nazio hizkuntzaren duintasuna, eta horren ondorioz nazio duintasuna deusezta diezagukeelako. (...) espainolaren erasoari amor emateak, espainolaren hitzak ez ezik haren hitz bereizkuntzak, esapide ereduak eta lexiko ikuspegiak onartzeak, espainolaren kultura kolonizazioa onartzen dugula esan nahi du, hitz eta esapide sare berezko eta beregain bat osatzeko gauza ez garela onartzen dugula.
‎Senekak, berriz, iraganeko denbora geurea dugula diosku, maite izan ditugunen parterik hoberenak gure alboan dirauela, menturaz heriotzak ondotik erauzten badizkigu ere, eta deus ez dagoela leku seguruagoan dagoeneko izan dena baino.
‎Anbulatorioetako itxarongeletan makina bat istorio triste entzun behar izaten dugula diozu, eta gehitzen: –nahiz eta gehiegi interesatu ez?
2016
‎Hark lagundu zidan sexua, espiritualtasuna eta drogak sakonetik ezagutzen, iniziazio erritual franko tarteko. Pertsona bakoitzak alde basati eta baketsu bana dugula zioen, eta biak landu eta garatu beharra dagoela oreka lortzeko. Informatikako ikaslea izan arren, gai asko zituen intereseko; denetariko saiakerak irensten zituen, ukitu mistiko bat ere bazuen eta, niri, filosofo bat iruditzen zitzaidan.
‎Behin eta berriz begiratu dut itxoiten nituenen artera, baina ez dut irakaslea ikusi, ez poeta gaztea eta ez komisarioa. Agirre bai, gerturatu zait eta besarkada bat eman diogu elkarri, gaur besarkadak emateko eguna nuen nonbait, eta gau batean elkarrekin lasai afaltzeko gelditu behar dugula esan dit. Ea zer berri dauden galdetu diot eta ez dakiela berri txarrak ala onak diren erantzun dit.
‎Duela berrogeita hamar urte, euskara batuaren aita ez ezik, kontzientzia abertzale horretan ere Txillardegi aita izan dugula esango nuke. Eta ikaragarri kontsekuente ikuspegi berriarekin.
‎Ni, ezta? Ba bi defentsarekin jokatuko dugula esan dut, eta akabo fandangoa!
‎Planteamendua bada gizarte euskalduna izatea, ez dira mezu okerrak izan; ahal dena egitea bada helburua, bai, zeren esaten ari gara tentsiorik ez dela sortu behar. Azken urteetan sentsazioa daukat gehiago jotzen dugula esatera: –Ez dezagun arazorik sor euskararekin?.
dugula diosku Samara Veltek Berriako bere artikuluan.
2017
‎espainola. Ala lotsa ematen digu espainolez hitz egiten dugula esateak??. Patxi Olaberria Irizar,. Irten lapikotik!?, Berria,.
‎304. Esaten ari gara tentsiorik ez dela sortu behar. Azken urteetan sentsazioa daukat gehiago jotzen dugula esatera: –Ez dezagun arazorik sor euskararekin?.
‎Nork erabaki zuen izokin koloreak existitu behar zuenik ere? Sabel honetan sartu gara kroketak eta patatak frijituak eta eskalopea dituen kolesterol konbinatu bat eskatu ondoren, amaieran, postrerik ez dugula nahi, kafea hartuko dugula esateko errua darion ahots batekin. Gidatu behar dudanez, ezin izan dut alkoholik edan.
‎Leku gehiago behar dugula esan diot Migueli, Aitor tematuta dagoela horrekin baina baduela bere arrazoi puntua. Ostirala da eta elkarrekin afaltzen ari gara, gu biak bakarrik bizi ginenean bezala.
‎Bestearen iritzia kontuan izango dugula esatea ezezko dotorea zen gure artean.
2018
‎Alemaniara joan nahi dugu, gure ahaideak dauden tokira. Pasaporterik ez dugula esaten digute. EIk etorriko zela abisatu izan balu, pasaporteak prest edukiko genituen!
‎Sistemarekin, hariak mugitzen dituztenekin, boterearekin kritikoa izatea nahikoa da gizarte ustel honetan gaixotzat har zaitzaten? Artaldean bizitzera etsi behar dugula esan gura digute. Eta orain hori mundu guztiaren aurrean bota dutenean, zer aurpegirekin agertu behar dut eskolan, ni drogarazi nahi izan nautenen artean?
‎–Gaztetxo, ez duzu ezer errespetatzen? Ez duzu alde egiterik epaileak amaitu dugula esan arte! –oihu egin zion fiskalak.
‎–Itzuli egin behar dugula esaten didate.
‎ez dakit, baina zerbait dauka buruan. Sukaldaria edo kanibala balitz, haren lapikoan bukatuko dugula esango nizuke, usain oneko landare batzuk eta patata samurrekin, hori bai.
‎Baina etiketa, kosmetika? janzteko, ibiltzeko, hitz egiteko modu nartzisista horien atzean zerbait lotsagarria ezkutatzen dutela, ezkutatzen dugula esango nuke. Lasta ilun bat daramagun gizakiak gara, jarraitu zuen.
2019
‎Giza harreman batek ez du baliorik baldin immediatoan pairatua bada; haurrek gurasoekin dituzten harremanek, esaterako, kontzientzia baten gogoetagai direnean hartzen dute beren balioa; ez da mirestekoa ezkon harremana immediatoan erortzea eta ezkontideek hartan alferrik galtzea beren askatasuna. Ezkon amodioa esaten zaion eta atxikimenduz, erresuminez, gorrotoz, kontsignaz, etsipenez, nagikeriaz, hipokrisiaz osatua dagoen nahasketa konplexu hori errespetatzen dugula diogu, baina zuribide gisa erabiltzen dugulako diogu hori. Eta amodio fisikoarekin nola, halaxe gertatzen da adiskidantzarekin ere:
‎–Badakizu: idazkariari seme bat dugula esango diogu, Josetxo Biain Idarreta, eta bazkide egin nahi dugula; eta nola berak ez duen susmatuko Josetxo gure txakurra denik?
‎– Euskara erakargarriago egin behar dugula esatea gaur egun ez dela erakargarria onartzea da, eta hori hizkuntza hegemoniko handi eta indartsuen aurrean gure burua txiki, ahul eta itsusi gisa onartzea da. Gutxiespenetik eta konplexuetatik sorturiko jarrera da.
‎–Hortaz, gure burua entregatu beste aukerarik ez dugula esan nahi diguzu? –Sabineren ahotsa irmoa da, inongo ahuldaderik erakusten ez duena.
2020
‎Euskal Administrazio guztiek dituzte azpikontratak, patriarkatu neoliberalaren teknologia garbia, baina ez dugu arazorik ikusten soldata duinak bermatzeko erakunde publikoetan. Eta eskumenik ez dugula dioten alderdiak burujabetzaren alde antolatzen ez diren alderdi berdinak baldin badira, orduan, mezua argia da: des demokratizazio patriarkalaren eragileak dira.
‎Frantziako Estatuak atzerriko merkataritza bazkideekiko duen mendekotasun nabarmena agerian jartzean, badirudi koronabirusaren krisiak liberalagoak ziren frantziar politikariak subiranista konbentzitu bihurtu dituela, Macronengandik hasita," orain gure subiranotasun nazionala eta europarra berreraiki" behar dugula dioenean. Orain arte, badirudi inongo botere edo agintaritzak ez duela zalantzan jartzen Frantziaren kanpo subiranotasuna nazioartean, eta, beraz, Errepublikako Presidenteak bere barne subiranotasuna aipatzen du batez ere; izan ere, barne subiranotasun horrek botere esklusiboa ematen dio Estatuari, gizartearen funtzionamendu egokirako beharrezkoak diren eskumenak kudeatzeko.
‎–Naturara itzuli behar dugula esan nahi du. Natura jakintsua dela eta berak ezarritako ordena errespetatu behar dugula.
2021
‎129 Halakoak esan dituztenek ez dakit nire liburuak irakurri dituzten –tira, ebidentea da batzuek ez dituztela irakurri, ez nireak, ez kritikatu dituzten beste hainbat idazlerenak–, baina irakurri dituztenek ez dituzte batere ongi irakurri, eta ez naiz sinboloei edo joko poetikoei buruz ari. Inoiz ez dut publikoki ezer esan, idazleok kritika askatasuna errespetatu behar dugulako, baina kritika ona behar dugula esaten dudanean esan nahi dut nire liburuen kritikak egin direnean oso gauza arraroak gertatu zaizkidala. Liburuaren titulua gaizki idaztea (behin baino gehiagotan), existitzen ez diren pertsonaiak asmatzea (oraindik ez dakit Nora ez dakizun hori liburuan nor den Imanol), esaldiak kakotx artean aipatu arren aipua gaizki egotea (kasu gogoangarri batean kontrako esanahia ematen zitzaion gaizki kopiatutako nire esaldi bati), sinopsia gaizki kopiatzea (hau ere kakotx artean), eta gaizki interpretatzea (likantropoak eta banpiroak ageri dira Noran, ez likantropoak eta sorginak), pertsonaia zentralak ahaztea (amona eta ilobaren artean dagoen alaba, adibidez), erabili ez ditudan gaien trataera nabarmentzea eta errealismo magikoa genero bezala identifikatzeko arazoak izatea.
‎Arra. Arraroa, Oier Guillanek esango lukeen moduan34 Gorputzik gabe edo gorputza zurrun idazten dugula esan dut. Hanif Kureishik Intimitatea ederrean esaten duenaren kontrara, hark zakila gogor eta arkatza bigun zioen.
‎Haserrea, biolentzia eta arriskua berotasunarekin lotzen ditugu, nahiz eta horiek bezain beroak diren maitasuna eta ausardia. Ondo pentsatzeko burua hoztu behar dugula esaten jarraitzen dugu, baina ez gara akordatzen hotza egiten duen lekuetan zenbat biolentzia dagoen, ze erabaki basatiak hartzen diren kartzeletan, bulegoetan, eraikin administratiboetan eta komisarietan.
‎Kritikoagoak izan behar dugula esaten duen idazle bat genuke, jakina. Badakizue ze idazle:
‎Hizkuntza honek mirariak egiten dituen seinale hoberik baldin badago, nik ez dut ezagutzen, eta literaturarako ez dut besterik nahi. Lagunentzat idatzi behar dugula esan zuenean, Robert Louis Stevenson maitagarriak ez zekien euskaraz ez dugula beste erremediorik lagunentzat idaztea baino. Hizkuntzak behartu egiten digu laguntasuna.
‎Izan ere, miraria behar dugula esan dut hasieran, eta saiatu naiz horren alde egiten. Baina maitasunezko mirari bat zen, eta horren alde ez dut ezer esan.
‎Tamalez, gu ez gara errealistak aukeraz, ez dugu errealismoa hautatu, aukera serio bakarra zelakoan hartu dugu. Literatura lar errealista dugula esango nuke, baina zuzenagoa litzateke literatura lar fatalista dugula esatea.
‎Tamalez, gu ez gara errealistak aukeraz, ez dugu errealismoa hautatu, aukera serio bakarra zelakoan hartu dugu. Literatura lar errealista dugula esango nuke, baina zuzenagoa litzateke literatura lar fatalista dugula esatea.
‎Kixoteren mailakorik, bakar bat ere ez. Konparaketa ez da justua, Shakespeare bat ere ez dugula esatea, baina ez da komeni perspektiba unibertsala galtzea. Guretzat, argitaratu den guztia kontuan hartuta, idazlerik garrantzitsuena, beharbada, Aresti izan da.
‎Adibidez, orain jartzen ditugu bi mutil dantzan eta badirudi super modernoak garela. Ikuspegia asko aldatu dugula esaten digute. Baina nik ikusi ditut bideoak jotalari zaharrenak bi mutil dantzatzen, batak besteari ipurdia jarriz, 40ko eta 50eko hamarkadan.
‎Bizilagunekin sinpatikoa izatea gustuko dut, bestetik. Harrituta geratu da berarekin hitz egin nahi dugula esan diodanean.
‎Orduan bai, gerritik epel heltzen nau eta malkoak xukatzen dizkit. Gai politagoen inguruan hitz egitea merezi dugula esaten dit eta gure ametsaz hasten gara berriketan: artista bihurtu, artearen munduan lan egin.
‎" Aizak, Lindo! –hots egin zion Mariak larderiaz– Abiatu egin behar dugula esan diat. Erabakita nagok.
‎–Badakizu ezin dugula esan benetan ondo dagoen, alegia, ezin garela benetan ziur egon, non eta sendagile batengana eramaten ez dugun.
‎–Ez dauka zentzurik –esan zuen Paulek– Hitz egin behar dugula esan dizut, oso serio gainera.
2022
‎Mutil horrentzat" Bai" erantzutea segurua den egunean, bidean zertxobait aurrera egin dugula esan nahiko du.
‎Ez nintzen zutaz ari, maitea. Konfiantzazko pertsona bat bilatu behar dugula esan nahi nuen. Zu jostun bezala joango zara.
2023
‎–Ezin izan diot ezetz esan. Gainera, semeak lehenengo urtebetetzea omen du laster, eta joan beharra dugula esan dit, sinfalta.
‎Hor ibili da, gizajoa, oharra zigarroaren ostean eta zigarroa oharraren ostean, batak bestearen presentzia eskatuko balio bezala. Eskua bekokian jarri eta besoa luzatuz agurtu da azkenerako, gauean elkar ikusiko dugula esanda. Bizi ikusi dut etorritako bide beretik alde egiten; biziago orain joakeran, etorreran baino; poz antzean, hagin tartean abesti baten notak txistuka.
‎Bere ikasle kuttunetako baten obra ikusi behar dugula esan digu. Lucia deitzen da eta oso pozik dago egin duen lanarekin.
‎Beraz, apur bat ilundu zait aurreikuspenaren logika. Nahiz eta indibidualki, gailu digital askotarikoekin, ziurtasunaren promesa saldu nahi diguten, ikuspegi politiko kolektiboari begira kontrakoa onartu behar dugula esaten digute –neurririk ez baitute hartuko– Ziurgabetasuna dabil, azken urteetan, aditu guztien ahotan. Horrekin bizitzera ohitu eta egoera berrietara egokitu behar dugula diote.
‎Jacques Lacan psikoanalistak oinekin pentsatzen zuela zioen, lurra zapaltzerakoan zerbait gogorraren kontra egiten dutelako. Umeei galdetuta, ahoarekin pentsatzen dugula esan ohi dute. Ez da pista txarra umeak entzutea eta, oro har, entzumena lantzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia