Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2006
‎Indize horiek dira batukarietan erabiltzen ditugunak. Esaterako i= 2 eta k direlako indizeek 16 tartetik 60 tarterainoko aldea adierazten du, batukaria izateak tarte horien arteko taldeen batuketa egin behar dugula esan nahi du.
2008
‎Unibertsitatean, Euskal Ikasketetatik kanpo euskara hizkuntza ez ezaguna da. Inbutu formako irakaskuntza dugula esan dezakegu.
2011
‎J U L E N A R E XO LA L E I B A. Lehentasunezko arloak definitzerakoan argitu da zergatik eta zertarako ari garen lan hau guztia egiten. horren inguruan bi postura ikusi ditut nik gaur oso oso garbi. errealitatea asumitu egin behar dugula esaten duena versus atzerapen linguistikoaren kontzeptua gaitzat hartu behar dela esaten duena. Nondik joan nahi dugun pentsatu behar dugu. zientzia eta politika sozialaren arteko eztabaida horretan ez nator bat bakoitzak bereaz arduratu lukeela esaten duen pentsamenduarekin:
‎zer da abentura maximalista? hori ere, errealitatea apur bat asumitu behar dugula dioenak... nik uste argitu ligukeela.
2012
‎Laburpena. Euskalgintza eta euskararen normalizazioa ziklo amaiera batera heldu direla azaldu dut artikuluan, gaur egungo baldintzatan orain arteko estrategiekin goia jo dugula esaten baitigute datuek. Ziklo berri baterako prestatu behar dugu euskalgintza eta ziklo berri horretako oinarriez zenbait proposamen egiten saiatu naiz, azken urteotan Topaguneak egindako hausnarketa prozesuko ondorioetatik abiatuta.
‎Hala ere, ezin ahaztu Euskal Herrian euskaraz jakin gabe eroso bizi diren helduen erantzukizuna. Hainbatetan, badirudi etsi egin dugula arlo horretan, goia jo dugula dio zenbaitek, baina ez da egia. Oraindik heldu elebakar asko dago Euskal Herrian, gehiegi.
2014
‎Eta honela kokatu ditut lehenbiziko 3 ardatzak ere; gaztetxoen boteretzea taldean, nerabeak gainontzeko heldu eta gazteen ispilu eta euskara umeendako edo eskolako hizkuntza ote den hausnarketa. Horrez gain, hegemoniaren gaiari helduz, garrantzitsua iruditzen zait identitatearen gaian barneratzea; izan ere hizkuntza gure identitatearen parte bada ere; hala denaren kontzientzia hartzen badugu mobilizazio gaitasuna geureganatzen dugula esango nuke. Ardatz interesgarria iruditu zait, gazteen ikuspegi anitzak kokatzeko.
2015
‎Paradigma berri baten beharra dugula esaten dute bi egileek, zeinak bi komunitateen beharrak eta nahiak ase, orekatu eta hurbilduko dituen. Izan ere, etorkinak dauden toki batean garrantzia handia dute bi komunitateek.
2017
‎Argia astekariko lau urteetako (1982, 1983, 1986, 1987) zenbaki guztiak irakurri ditugu. Inor ez da harrituko, euskararen egoerari buruz idatzi pila aurkitu dugula esaten badugu. Ez dira hainbeste hizkuntzaren normalizazioaren gainean iritzi jakin bat agertzen dutenak.
‎Argia astekariko lau urteetako (1982, 1983, 1986, 1987) zenbaki guztiak irakurri ditugu. Inor ez da harrituko, euskararen egoerari buruz idatzi pila aurkitu dugula esaten badugu. Ez dira hainbeste hizkuntzaren normalizazioaren gainean iritzi jakin bat agertzen dutenak.
2018
‎Gizarte zientzietan bilatu ohi dugun teoriaren eta errealitatearen arteko korrespondentzia hori, kasu honetan, bete betean gertatzen dela esan dezakegu. Txillardegiren soziolinguistika matematikoa baliatuz, hizkuntza gutxituaren erabilera soziala azaltzen duen funtzioa aurkitu dugula esan nahi dugu, nahikotasunez eta zorroztasunez islatzen duela errealitatea.
2019
‎txina osoan hainbat elkarte gastronomiko zabaldu ditugu, elkartzeko, eta gure kulturan pisu handia duen mahaiaren bueltako errituei bide emateko. ez dute ulertzen, ez dute onartzen: jan eta edan neurririk gabe egiten omen dugu, ozenago hitz egiten, eta gainera," kanibalismoa" egiten dugula diote, txuleta ia gordinik jaten dugulako. halaxe. urrun gaude beraien pikantea jateko ohituraz, edota, tea hartzea momentu garrantzitsutzat ikusteaz. Gainera, bada sekulako beheraldia eragin zizuen ezaugarria:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia