2000
|
|
Honi dagokionez, esan zuen, alde batetik, (1) joko guztien artean zerbait komuna izan arren, horrek ez duela inplikatzen, joko jakin bati" joko" deitzen diogunean, esan nahi duguna hori denik, eta, beste aldetik, (2) hain desberdinak diren ekintzei" joko" deitzeko arrazoiak ez duela izan behar horien guztien artean zerbait komuna dagoenik, baizik eta erabilera batetik bestera igarotzeko" mailaz mailako iragaite" bat dagoela, sailaren bi muturren artean ezer komunik izan ez arren. Bazirudien" eder" hitzaren gure erabilera desberdinetan ezer komunik ez dagoelakoan zegoela," hamaika joko desberdinetan" erabiltzen
|
dugula
esanez —adibidez, aurpegi baten edertasuna eta aulki baten edertasuna, edo lore batena, edo liburu koadernaketa batena, desberdinak direla—. " On" hitzari dagokionez, esan zuen halaber norbaitek, A k, beste norbait, B, zerbait" ona" dela konbentzitzeko modu desberdin bakoitzak finkatzen duela eztabaida horretan" ona" erabiltzeko esanahia —" eztabaidaren gramatika finkatzen du"; baina" mailaz mailako iragaiteak" izango direla, esanahi horietako batetik bestera, eta" zerbait komunaren lekua hartzen dutenak" —.
|
|
(2) auziari dagokionez, esan zuen, adibidez, kontrabaxu batean aurrean esaten badugu: " Oso astuna da; gehiegi mugitzen da", ez
|
dugula
esaten: " Gutxiago mugituko balitz, atseginagoa izango litzateke niretzat":
|
|
Gizaki bati libreki basoaren zuhaitz batean jaiotzeko aukera emango balitzaio, batzuek zuhaitzik ederrena edo altuena aukeratuko lukete, beste batzuek txikiena, eta beste batzuek zuhaitz ertaina aukeratuko lukete edo batez bestekotik behera dagoen zuhaitza; eta nago hau ez litzatekeela filisteismoagatik izango, beste batek altuena aukeratu duen zio beragatik edo zio mota beragatik baizik. Gure bizitzaz dugun sentimendua eta munduan bere ikuspuntua aukeratu zezakeen izakiaren sentimendua erkagarriak izatea, nire ustez, jaio aurretik gure gorputza aukeratu
|
dugula
dioen mitoan —edo sinesmenean— datza.
|
2001
|
|
Ez adimena, kontzientzia baizik. Kontzientziaren esanera egon behar
|
dugula
esatea, egia honen aitormen argia da: gure barrengo barrenean gogoko zaiguna —bazaigu— egia, ona, ederra dela, onaren maitale garela, onaren bila dihardugula.
|
|
Maitasun betearen gogo biziak erantzun eske ipintzen gaitu, Jaungoikoaren gose, bai. Baina beste gauza bat da —nahiz eta litekeena izan120— gogoeta hutsez, geu hutsez Jaungoikoa aurkitu
|
dugula
esatea, badela baiestea.
|
2004
|
|
Izan ere, neurri batean behintzat, pertsona berori kalean ikustean argazkiak ematen digun antzerako informazioa jasotzen dugu, irudi bat gureganatzen dugu, aberatsagoa perspektibagatik, ibileragatik, bere ahotsa entzun dezakegulako, zuzenduko digun irribarreagatik eta agurtzeko egingo digun keinuagatik. Honek guztiak emango digu bera ezagutzen dugulako segurtasuna, baina orain ditugun arrazoiak bera ezagutzen
|
dugula
esateko ez dira argazkiaren bidez genituenak baino askoz sendoagoak, sentimenek esan digutenaz fidatu baikara lehen eta baita orain ere. Argazkiaren aurrean geundela ikusmena eta oroimena izan dira gure iturriak pertsona hori ezagutzen dugula esateko, eta kalean ikusi dugunean ikusmenaren erabilera zabalago eta zehatzagoaz eta oroimenaz gain entzumena ere erabili dugu, baina hemen geratuz gero ez da nahikoa esateko lagun horretaz argazkiarekin geneukana baino argitasun askoz gehiago dugunik.
|
|
Honek guztiak emango digu bera ezagutzen dugulako segurtasuna, baina orain ditugun arrazoiak bera ezagutzen dugula esateko ez dira argazkiaren bidez genituenak baino askoz sendoagoak, sentimenek esan digutenaz fidatu baikara lehen eta baita orain ere. Argazkiaren aurrean geundela ikusmena eta oroimena izan dira gure iturriak pertsona hori ezagutzen
|
dugula
esateko, eta kalean ikusi dugunean ikusmenaren erabilera zabalago eta zehatzagoaz eta oroimenaz gain entzumena ere erabili dugu, baina hemen geratuz gero ez da nahikoa esateko lagun horretaz argazkiarekin geneukana baino argitasun askoz gehiago dugunik.
|
|
Ideia horietaz hitz egitean, orduan, Descartesek aurretik bagenekien zerbait gogoratzen
|
dugula
esango du, inolako zalantza barik mende batzuk lehenago Platonek ideien existentzia frogatzeko eskaini zuen irtenbideaz baliatuz. Platonek bere teoria garatzeko ideien berezko existentzia frogatu gura duenean oroimenak oinarrizko papera jokatuko du, bere testuetan zenbait pasarte garrantzitsutan aurkituko dugularik hori islatuta:
|
|
Guztiarekin ere, badirudi Wittgenstein haratago doala, mintza ezin daitekeenaz isildu behar
|
dugula
esaterakoan. Bai baitirudi jarrera eta jardun koherente bakarra autofagia linguistikoa dela, edota estasi bidezko kontenplazioa.
|
2006
|
|
Dena den, nolabait badagoela onartu beharra dago, zer den esan baitezakegu oraindik; aldiz, ezerez hutsaren gainean ezin dezakegu deus ere esan. Maitea hil ondoren, haren" oroimena gorde"
|
dugula
esaten dugu, zenduaren izena ez dugula oraindik galdu. Izen honek, beste edozein izenek bezala, adiera bat du.
|
2012
|
|
Munduen logika edo fenomenologia Badiouren sistemaren bigarren zatia da. Badiouk, Kanten aurka eta Hegelekin bat etorriz, Izatea (Izate den heinean) ezagutzen
|
dugula
dio; eta berebaitango gauza (Ding an sich) nola agertzen den ere ezagutzen dugula. " Hor" agertzeak esan nahi du leku batean, mundu batean agertzea.
|
2022
|
|
akademiatik ihes egiten ari dira jakintza modu sortzaile eta arriskutsuenak, pentsamendua lantzeko prozesurik libre eta aldi berean konprometituenak, lan horizontal eta kolaboratzailerako prozesuak, etab. Liburuak idaztea ere, aitortza akademiko formalik ezean, ‘garaiz kanpoko’ jarduera bihurtu da. Alde bakarrez kanpokoaren alde egin behar
|
dugula
esan nahi al du horrek, hori sendotu behar dugula eta unibertsitateari bizitzeko aukera oro ukatu. Erantzuna paradoxikoa da:
|