Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 75

2007
‎ez haur hizkuntza, ez eskolakoa, ez etxerako lanetan baino erabiltzen ez dena, baizik eta hizkuntza oso bat, geure artean normaltasunez erabiltzen duguna, familiatik hasten dena (seme alaba eta guraso) eta edozein esparru, une eta gaitan erabil daitekeena. Hortxe kokatzen dugu guk, beraz, arloaren estrategikotasuna, eta hortik abiatzen gara lan horri benetan heldu behar diogula esateko. Honekin ez dugu inondik inora esan nahi bestelako arlo batzuk ez direla garrantzitsuak edo eta estrategikoak.
‎Euskaltegietan matrikulatutako ikasleen helburuei erreparatzen badiegu (gehienetan titulua), azkar ikusiko dugu gure ikasleak klasera bultzatzen dituen testuinguru nagusia ez dela herria, arloa edo esparruak baizik. Horretaz gain, argi dago zenbait esparru oso arrotzak zaizkiola euskarari eta eragin handia dutela lurralde osoko biztanleengan, hala nola komunikabideak, arlo sozio-ekonomikoa, osasungintza eta abar.
‎2006ko neurketa honetan lehen aldiz neurtu ahal izan dugu gaztelania (Hegoaldean) ez den bertze erdaren erabilera. Lehenbiziko aldiz neurtu ahal izan dugu gure herrietako entzutezko paisaian dagoen aniztasuna, azken 5 urteotan bereziki gure artean nabarmen ugaldu dena.
‎Ez dugu ahaztu behar, abiapuntu jakin batetatik hasten dugu gure irakurketa: Kale Neurketak neurtzen duen erabilera eremu pribatukoa izaten da normalean, familia edo lagun artekoa.
‎Hori jazoera orokorra da munduko kultura eta gizarte guztietan. Gure artean, horrelakoak tragedia gisa bizi ditugu, eta uste dugu gu geu garela bakarrak munduan horrelako aldaketak ‘pairatzen’ ditugunak.
2008
‎Euskaraz bizi den eta hala bizi nahi duen hizkuntza komunitateari erantzun behar dion gizarte komunikazioaren sektore osasuntsua eta normalizatua behar dugu guk, euskal hiztunok. Eta, horretarako, modu orekaturen bat aurkitu da euskaraz diharduten hedabide mota guztiak uztartzeko eta egungo produktuei etekin ekonomiko, sozial eta kultural handiago ateratzeko.
‎8 Izan ere, erabilpen kurba eta bi indizeak erabiliz findu egingo dugu gure hizkuntza politika galdera hauei erantzunez: inbertsio jakin bat egiteko moduan baldin bagaude, zein politika garatuko dugu, erabilpena sustatzekoa ala ezagutza sustatzekoa?
2009
‎Dagoeneko baditugu hainbat zerbitzu katalanez, baita inprimakiak ere; gutxiago galegoz, hedapen txikiagoa baitugu galegoaren lurraldean. Baina eduki dinamikoak aldiro eskuz itzultzen ez ibiltzeko, Opentrad itzultzaile automatikoa txertatu dugu gure sistema eragilean, ondo prestatuta gure glosategi propioarekin, bere kalitatea hobea izan dadin. Eta laster hasiko gara hura erabiltzen, hain zuzen atari korporatibo berrian.
‎Alde batetik, gure erakundearen egitura ezagututa, eskaini dugu lidergo hierarkikoaren eragina ezagutzeko interbentzio bat Kutxan, eta dagoeneko badugu gure goi agintarien onespena eta prestutasuna esperimentazio horretarako. Eta bigarrenik, kontrastatu nahi dugu gure eskarmentua liderrari eman beharreko diskurtsoaz, eta diskurtso hori osatu gizarte erantzukizunaren aldetik, bereziki esploratuz eko linguistikaren ekarpen posiblea.
‎Ez dut uste oker nabilenik bere hitzetan jartzen badut Donostiak behar duela izan Euskal Herriko hiriburu euskaldun eredu edo gidari. Hala uste dugu guk ere, Donostiak euskararen hiria izan behar duela alegia.
‎Ez dut uste oker nabilenik bere hitzetan jartzen badut Donostiak behar duela izan Euskal Herriko hiriburu euskaldun eredu edo gidari. Hala uste dugu guk ere, Donostiak euskararen hiria izan behar duela alegia.
‎Behin materialak prestatuta, gurasoentzako lehen tailerrari ekin zitzaion. Bertan, alderdi emozionalari eman diogu lehentasuna eta bizipen horretan garraiatu dugu gure hizkuntza helburua. Honela, alfabetatze emozionalean janzten ari diren gurasoei, hizkuntza portaerei erreparatzea proposatu diegu.
‎Ematen al diegu bide emozio horiei? Gure esku hartze programetan kudeatzen al dugu gure xede taldearen alderdi emozional hori. Eta gure emozioak?
‎Ematen al diegu bide emozio horiei? Gure programetan kudeatzen al dugu gure xede taldearen alderdi emozional hori. Eta gure emozioak?
‎Joera handia badago ere fenomeno korapilatsuak beren osagai xumeetan berezi, banatu eta aztertzeko, nahi izan dugu guk gurean, ahal izan dugun neurrian behinik behin, osotasunari eta korapilotasunari begirunea gordetzea. Geure egin dugu Psikologia Sozialaren oinarrizko axioma bat, honakoa dioena:
‎Joera handia badago ere fenomeno korapilatsuak beren osagai xumeetan berezi, banatu eta aztertzeko, nahi izan dugu guk gurean, ahal izan dugun neurrian behinik behin, osotasunari eta korapilotasunari begirunea gordetzea. Geure egin dugu Psikologia Sozialaren oinarrizko axioma bat, honakoa dioena:
‎Hitzaren eremuak berekin ere du, mekanismo emozionalak bezala, harremanak erregulatzeko ahalmena. Hari eskerrak erregulazio fina, eta nabarduraz betetakoa sortzen dugu gure harremanetan. Gure harremanak, nolabait esatearren, elkarrizketa bihurtzen dira, hitzak nagusi bilakatzen dira gure bultzada emozionalak adierazteko.
‎Gauza askoren erantzukizuna norbanakoarengan uzten den garai hauetan (esate baterako zerga iruzurraren aurrean parte ematea eskatzen digute), auzo lanerako erabili nahi dugu guk lidergotza. Jakinik ere, euskararen sarbidea lan munduan eragozten duten faktore sozio estruktural boteretsuak badaudela, EraLanera bildu garenon eragin esparruan hizkuntza erantzukizuna partekatzeko prozesu bat bideratu nahiko genuke.
2010
‎Motore izanen diren gune edo herri horiek zenbat eta gehiago izan eta zenbat eta lotuago egon, orduan eta eraginkorrago bihurtuko dira, orduan eta mesede handiagoa euskararentzat. UEMAk hasieratik aipatu izan duen lurralde euskalduna sortzeko ideia hori norabide horretan ulertzen dugu guk. Lurralde bizia, euskaraz biziko dena, eta gainerakoak erakartzeko indarra izanen duena.
‎Laburbilduz, eta berriro atal honen hasierako hitzak gogoratuz, leialak omen gara euskaldunak hizkuntzarekin. Ez dugu guk hori ukatuko. Baina ez dezagun ahaztu herri euskaldunetan eguneroko ogia den errealitate egoskor eta begien bistakoa:
‎Hizkuntzari dagokionez, batez ere denok elkar ezagutzen dugun guneotan, denok izan ohi dugu gure zigilu etiketa marka... Batzuetan oso argia da, besteetan ñabarragoa edo ez hain definitua.
‎4 aurreko elementuen eskutik, euskararen errealitatearen bestelako hautemate eta irudikapenak bermatuko lituzkeen Framing Berria euskal iritzi publikoan sustraituko litzateke (4 fluxua). horrela baino ez da posible izango euskarak iritzi publikoa bere alde jarri eta jarrera hori etenik gabe elika dezan. eta hori ezinbesteko eginkizuna du euskarak; ezinbesteko eginkizuna dugu guk geuk. gogora dezagun, bestela, asociación de Comunicación pol� ticak (aCop) bilbon, 2010ean, antolatu zuen komunikazio politikoari buruzko nazioarteko jardunaldietan robert M. entman ek zioena: " komunikabideen framinga menderatzeko lehian dabiltzanen abilidadean datza, neurri handian, jokoan dagoena." (entman, 2010). gure gaira ekarrita, jokoan dagoen euskararen etorkizuna, Framing Berria ezartzeko abilidadean datza, neurri handian.z erreFerenTziaK amorrortu, e., ortega, a. idiazabal, i. eta barreña, a. (2009).
‎Justizia administrazioa euskalduntzearen inguruan, auzia ematen da euskara ikasi nahi ez duten epaileen kasuan. zenbait epaileren ustez euskal autonomi erkidegoan epaileentzat euskara meritu izan luke, borondatezko aukera bat, baina inola ere ez beharrizan edo baldintza bat, hau da derrigorrezkoa. euskara jakitea epaile batentzat ez da beharrezko bere lana egiteko eta ezta premiazkoa ere. gizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. ezadostasun eta auzi hauek eramangarri egiteko hitzarmenaren, akordioaren beharra daukagu. baina bai batzuen aldetik, zein besteen aldetik, bakoitzaren eskubide pertsonala ezinbestekotzat defendatu nahi denean, akordiorako aukera guztiak oztopatzen dira. kultura ezberdinen ondarea gordeko bada, suntsitu beharrean, kultura ezberdinen arteko elkar ulermena beharrezkoa da. eta kultura ezberdinen elkar ulermenerako, garrantzitsua da gizakien eta giza taldeen askatasun baldintzak ziurtatzea. aniztasunak hori bai, ahaleginak eskatzen ditu, jarrera arduratsua izatea bestearekiko. bi kultura ezberdin elkarrekin bizi ahal izateko elkarri egokitu beharra. gurean, euskalerrian, jatorrizkoa ez den hizkuntza da hizkuntza nagusia. Jatorrizkoa den hizkuntzak bere nagusitasuna izateari uko egiten dio eta beste hizkuntza onartzen dugu guretzat, gaztelaGizarte eleanitza sortzeko helburua beraz, ez dago erabat onartua gure gizartean, jarrera kontrajarriak daude eta zer ikusia dute herri asmo ezberdinekin. nia, geure egiten dugu bestea ere. honek, gu aldarazi egiten gaitu. baina zer gertatzen da ahulena den hizkuntzarekin, euskararekin, jatorrizkoa izanda ere, bizirauteko zailtasunak dituen hizkuntzarekin?
2011
‎Ahozko jarduna zeharo lehentasunezkoa izanik ere, idatzizkoa ez dago XXI. mendean bazter batera uzterik. Munduko eskualde modernizatuetan hiztun herriek (euskaldunok, adibidez) behar beharrezkoa dugu gure hizkuntza, hitzez ezezik, idatziz ere erabiltzen jakitea. hitzez eta lumaz jarduten jakite horrek aukera erosoa ematen digu gure arteko harreman sare" berriak", supralokalak eta birtualak, eratzeko eta probetxuz erabiltzeko. euskal eskola eta euskaltegiak beharrezkoak dira, hortaz, azken bi puntuon ildotik. hiztun herri txikion etorkizuna, ia beti, eleanitza eta kulturanitza izango...
‎Jakin nahi duguna besterik da: euskara hemen eta orain bizirik atera ahal izateko mesederako den, ala kaltegarri, ditxosozko diglosia. hori, bistan da, ezin da hirurehun edo bostehun urteko perspektiban plasmatu, orduko soziolinguistika katalanak behin eta berriro (atzera begira, sarrienik) egin izan duen moduan. ondotxoz epe laburragoekin jokatu behar dugu guk, zoritxarrez edo onez, ahuldutako gure hizkuntza hau dagoen egoeran dagoelarik. eta epe laburrago horietarako, dudarik gabe, lekuz kanpora dago azken azken azkeneko iragarpen unibertsala. gizakiok ere badakigu azken azken azkenean hil egiten garela guztiok, baina horregatik ez ditugu medikuak eta erizainak, ospitaleak eta larrialdiko ßzerbitzuak (anbulantziak barne) arbuiatzen.... Aitzitik:
‎euskal herrian euskaraz. Auzo herri beregain bakoitzak hizkuntza bakarrarekin aski baldin badu bere espazio demoterritorial eta soziofuntzional osoan, zergatik ez dugu guk gauza bera egin behar etxean, hala egitekotan, berriz, zertarako (denboraz eta espazio fisikoz) gero eta urrutiago gelditzen ari zaigun diglosiaren bila hasi, elebakartasun gardena hain erakargarri dugularik etxeondoan?" ez du inork hitzez hitz, dakidalarik, aurreko pasarte horretan esandakorik idatzi bere kritika oharretan.
‎biglosiak ez du, hudson ek 2001ean esandako moduan (hots, exodiglosia adierazteko), aparteko lekurik irabazi bibliografia teknikoan. Berak lortu ez duena nekezago eskuratuko dugu guk. komunitate zientifikoak bere arauak ditu eta komunitate hori ez dago, oro har, euskaldunoi zer okurrituko zain. ez dugu euskaldunok hain fama txarra mundu zabaleko soziolinguista adituen artean, behin baino gehiagotan ikustea suertatzen denez. guganako begiruneak eta ongi nahiak ez ditu ordea atzerriko adituak, hori eta horrenbestez, beren konstruktu teoriko nagusiak eta kontzeptu sare osoa ... Aurrerantzean ere nekez makurtuko dira horretara, non eta euskaldunok eduki kontzeptuzko ekarpen soziolinguistiko funtsezkorik egiten ez dugun19 hobe dugu beraz, ene ustez, terminologiazko adiera kontuan besteren arrastora hurbildu eta konstruktu teorikoen zein ebidentzia enpiriko egituratuen alorrean, apalik baina gogotsu, dezakegun ekarpenik baliagarrienak eskaini.
‎Besamotzak bizirik daude eta ez dago frogatua besobikook baino lehenago hiltzen direnik. ez eta duintasunik gabeak direnik. enfoke arazoa dago hor, nire ustez: " guztia edo ezer ez" slogana aski ezaguna dugu gure artean; bere zenbait ondorio ere bai. Badirudi iturburu horretatik datorrela diglosia eutanasiarekin nahastu nahia. b) hizkuntza hegemonikoa, berak hor darabilen irudia ondo jasotzen bada, h hizkuntza da. kontuz ibili behar da hegemonikotasun hori eta hizkuntzaren (hiztun elkartearen) bizitasuna nahastearekin:
2012
‎kaleko ahozko erabileran euskararen presentzia handitu nahi dugu eta horri begirako ekintzak aukeratuko ditugu. Are gehiago dagoeneko martxan den neurgailu bat erabiliko dugu gure ekintzon ebaluagarri: kale neurketa. kale neurketa berak esango digu, lau urteren buruan (2013an beraz) kalean entzuten den euskararen kopuruan handitu den, hartara konparatu ahal izango dugu 2009ko datuekin eta helburua zenbatean bete dugun ebaluatu9 esan beharrik ez dago ekintza bakoitzak bere ebaluatzea izango lukeela eta kale neurketak gure helburuaren betetze maila neurtuko lukeela.
‎Euskaltasuna, hiritik begiratuta – Eduardo Apodaka ez" munduaz" ari garenean. oro har, adierazkortasun funtzionala galtzen da bide hartatik. efektuak sortzeko, besteei eragiteko da mintzaira eta kodea ez bada segurua, efektuak eragiteko ahalmena ahultzen eta higatzen da. erdal mundu oso bat dugu gure inguruan, gure baitan bezala, eta euskaraz adierazi nahi dugunean mundu horretako zerbait, gure mundu horretako zerbait, zer egin: itzuli?, zuzenean erdaraz txertatu?, moldatu?
‎Leiho zabalak eta koloretsuak dira: hor ikusten dugu gure aurpegia, eta hor ikusten gaituzte.
‎atzerrian noiz da notizia guri edo gure lurraldeari buruzko berriren bat? Nola ikusten dugu gure burua kanpoko hedabideen ispiluan, ezaguna egiten zaigu, edo guztiz arrotza?
‎Gaur eta hemen, hiru logikak bizi bizirik baititugu. kantagintza da adibiderik garbiena: ...komunitariorako, instituzioek arauturiko hezkuntza sistema baten baitako heziketa kulturalerako, zein abeslari atzerritarrekin ondutako disko hirukoitz komertzial baterako. objektuak (kantak) berberak dira; subjektuak (parte hartzaileak) eta funtzio sozialak, berriz, diferenteak. hala, bada, euskarazko kulturgintza indartsu bat antolatzeko, euskaldunok hiru kultur logikak beharrezko ditugun ustea dugu guk. hain zuzen ere, eraginkortasunari begira hiru kultur logikak ikuspegi kritikoarekin landu behar ditugula deritzogulako egiten dugu auzolanaren aldeko apustua. herri antolakuntzaren senak ekarri du euskara eta euskarazko kultura hogeita batgarren menderaino, eta sen horrek indartsu dirauen eremuetan da gaur ere indartsu. edozelan ere, egia da azken hamarkadetan indar handiagoa jarri dugula, b... eskubideak, legeak, diru-laguntzak...; profesionalizazioa, zerbitzugintza, erakargarritasuna...
‎Kontuan hartu behar da honako hau erreferentzia teorikoa dela, eta jakin badakigu harreman sareak ez direla ausazkoak izaten. Hots, edonork ez duela edonorekin harremanik izaten (harreman gehiago dugu gure ingurukoekin eta adin berekoekin). Zer esanik ez hiri handietan, hauetan gehienekin ez dugu inoiz harremanik izango.
‎Aktitude aldaketen inguruko azken hiru hamarkadatako ikerketak goitik behera baldintzatu ditu, eta marko teoriko sendoa eskaintzen du (Petty eta Cacioppo, 1986; Petty eta Briñol, 2002). Horregatik aukeratu dugu gure ikerketa honetarako.
‎Lehendabizi kontuan hartzea komeni dena" Euskal Herriko V. Inkesta Soziolinguistikoa" da (Eusko Jaurlaritza, 2011), euskararen egoera soziolinguistiko orokorra zein den egoki erakusten duelako, batetik, eta bestetik, euskararen inguruan gizartean gaur egun dauden aktitudeei buruzko informazio oso argigarria ematen duelako. Eusko Jaurlaritzak bost urtero egiten du inkesta soziolinguistiko zabal eta sakon hau Euskal Herri osoan (Euskal Autonomia Erkidegoa, Iparraldea, Nafarroa eta Trebiño), eta egin den azkenekoa baliatu dugu guk hemen nagusiki. Lan oso mardula da, eta gure aztergaiarekin lotura zuzen samarra duten emaitza nagusiak baizik ez ditugu ekarriko hona.
2013
‎— 1993: Denok maite dugu gure herria Euskaraz (8, Aide Korrika; Tapia eta Leturia).
‎Euskaraz bizitzeko gogo hori nondik datorkien, aldeko zein aldagairi esker loratu den jakin nahi izan dugu guk. Horretarako, Gazteen erabileran eragiten duten faktoreen azterketan5 egindako faktoreen sailkapenaz baliatu gara.
‎Asertiboa izateko gure ideiak eta nahiak garrantzitsuak direla sinetsi behar dugu. Konbentzituta egon behar dugu gure bizitza ez dela besteena, geurea baino, eta ez gaudela munduan besteen nahiak asebetetzeko, gure asmoak betetzeko baizik. Asertibitateak eskatzen digu benetan garena erakusteko, besteek garen bezalakoak onar gaitzaten, geure izaera faltsutu barik.
‎Sineskeria mugatzaileek konpromiso ezkutuak sortzen dituzte, eta horien bidez gure jokabidea eta errendimendua baldintzatu. Konpromiso horiek kontzientziaren azpian ezkutatzen dira; gu geu ez gaude jakinaren gainean, eta, beraz, ez dugu gure jokaera ulertzen.
‎" When our behavior is congruent with our professed values, when ideas and practice match up, we have integrity". Hau da, integritatea dugu gure jokabideak eta balioak, ekintzak eta ideiak, bat datozenean.
2014
‎Adibide honekin gure lurraldearen inguruko erabakiak hartzeko orduan jakintza teknikoa soilik erabiltzeak dakartzan arazoak erakutsi nahi izan dira. Aurkeztu den ikerketatik, hizkuntza ezberdinekin lotutako sozio ekosistemek balore ezberdinetatik kudeatzen dutela lurraldea, antzeman da. Etorkizuneko lanerako bide egokiago batean, gure jakintza teknikoaz gain, kontutan izan dugu gure esperientzia, gure usteak, sentsazioak, afektibitateak, gizartearen aniztasuna eta konplexutasuna, eta hauekiko gure lurraldean dauden hizkuntzek osatzen dituzten sozio ekosistemek dituzten pertzepzioa ezberdinak. Aniztasun hauek gure pentsaera eta erabakietan txertatu ditugu, ikuspuntu honetatik bizitza egokiago, errespetagarriago eta parekideago baterako bidea hartu dezakegu, lurralde berriak amesteaz gain gauzatzea ere posible delako modu berri eta zentzudunagoetatik.
‎Lan munduan jardun duten enpresen ikuspegitik toki garapenarena ez da esparru ezaguna, eta ziurrenera ez da ezta estrategikotzat jotzen oro har. Baina aipatu dugu gure ustez ekonomia garapen klabeetan ez kokatzea, eta batez ere toki garapenak elementu kohesionatzaile eta kulturalei ematen dien garrantziarengatik, arlo honetarako proposamenik ez lantzeak edo posiziorik ez hartzeak orain arte lan munduan egin den ahaleginari kalte handia egin diezaiokeela.
‎Jose Maria Sanchez Carrion" Txepetx" ek Un futuro para nuestro pasado8 liburuan formulatu zuen teoria soziolinguistikoa erabiliko dugu gure lanaren zati baterako.
‎Gure jendartean gauzak sailkatu eta zenbatzeko ohitura dugu eta honela irudikatzen dugu gure errealitatearen irudia. Baina estadistikek gai baten errealitatea ikusteko ezezik, berau eraikitzeko ere balio dute.
2015
‎Aitzitik, badirudi, azken bizpahiru hamarkadetako joerek indarrean jarraituko balute, euskarak nolabaiteko tokia baduen testuinguru nagusiki erdaldun baterantz joko genukeela: guztiek jakingo lukete gaztelaniaz, euskaraz dakitenak ere geroz eta gehiago izango lirateke (belaunaldi berrien artean bereziki), eta etxeko erabileran (alor horretako erabilerari buruzko datua landu dugu guk soilik) erdarak nagusitasun agerikoa izaten jarraituko luke.
‎Kontuan hartu behar dugu gure ikasleen hizkuntza gaitasuna ez dela bat eta bakarra. Hizkuntza gaitasun horretan eragile desberdinek dute zeresana:
‎Guretako fase bat bukatzen da, honekin ikus daitekeelako nola landu ahozkoa gelan. Guk proposamen bat egin dugu eta proposamen hori denboran aztertu eta egokitu dugu gure helburuak lortzen ez badira; proposamen irekia da, eta, beraz, alda daitekeena.
‎Eta kontuan izanda ikasgela dela irakasleak kudeatzen duen berariazko eremua, uste dugu hor eman behar zaiela hitz egiteko aukera; eta hitz egiteaz ari garenean, ez gara ari modu inprobisatuan eta noizean behin galdetzeaz eta betiko hiztunak erantzuteaz. Ahozko jarduera solte espontaneo eta libreak ongi daude, baina guk nahi dugu gure ikasle guztiek hitz egitea eta, gainera, beren jarduna hobetzeko, grabatzea, bideoak ikasleek ere ikustea eta balorazioetan alderdi positiboak nabarmentzea (lorpenak); euskarazko ahozko ekoizpenak hobetzen joan ahala, hitz egiteko gogoa
2016
‎Hauek izan dira gutxienez azkenengo hamarkadetan indarrean egon diren kategoriak, nolabaiteko mailaketa bultzatu dutenak. Gizarteak eta inguruneak eraginda, batean edo bestean kokatu behar gara eta hortik definitu behar dugu gure burua hiztun gisa. Baina beste kategoria batzuk ere nagusitu dira, esate baterako, baserritarra/ hiritarra; eta, zer esanik ez, alderdi politikoek sortutako bereizketak.
‎Arnasguneen garrantzia eta lehentasunezko izaera baieztatu nahi dugu guk ere. Edonola ere, agian arnasgune kontzeptua ez zaio herri izaera duten gune geografikoei soilik aplikatu behar.
‎Arnasguneen garrantzia eta lehentasunezko izaera baieztatu nahi dugu guk ere. Edonola ere, agian arnasgune kontzeptua ez zaio herri izaera duten gune geografikoei soilik aplikatu behar.
2017
‎Horretarako, biak dira beharrezko. Funtzio banaketan eta osagarritasunean oinarrituko den lankidetzan eta lidergo partekatuan sinisten dugu guk. Lankidetza prozesuak eta harreman sistemak konplexuak dira eta, ondorioz, zaila izan daiteke erabateko adostasunik lortzea.
‎Osagarritasunean sinesten dugu gure mugimenduan, herritar antolatu gisa dena ez dago gure esku, ezta erakundeen esku ere. Gizarte mugimendu gisa egiteko propioak ditugu, geuk eginda sinesgarritasun eta onarpen maila izango dituztenak.
‎Bai, baina hortxe dator bertze galdera: behin Hego Euskal Herriko zubipuntara iritsirik agertzen zaigun biribilgune horretan, zein irteera hartuko dugu gure formaziorako. Noren atean joko dugu?
‎Maximiljana Barancˇic´ – Zadarreko arbanasiera mintzaira, kontaktuan dauden hizkuntzen isla hizkuntzek maila lexikoan izan duten kontaktuari buruzko azterketari ekarpen bat egiten saiatu gara, eta, aldi berean, espero dugu gure lanak Zadarreko arbanasiera mintzaira babesten laguntzea.•
‎estatistikaren magia da galdera sorta txiki batekin hainbat eta hainbat kategoria sortu eta berehalakoan jende tipoak bihurtzea. Jakina, tipo analitikoak dira. ez dugu gure burua batekin edo bestearekin identifikatu behar, ez dugu gure burua sailkatzeko erabili behar, ezta egoera batean edo bestean zein den gure portaera etiketatzeko ere. baina, halako magia batez, hizkuntza gaitasunak, hizkuntza ikasteko modua, eta leku jakin bateko ohiko erabilera jende mota bihurtuta ematen dizkigutenez gero, errez jausi ahal gara aurreko tentazioetan. ikusten denez, sofisti...
‎estatistikaren magia da galdera sorta txiki batekin hainbat eta hainbat kategoria sortu eta berehalakoan jende tipoak bihurtzea. Jakina, tipo analitikoak dira. ez dugu gure burua batekin edo bestearekin identifikatu behar, ez dugu gure burua sailkatzeko erabili behar, ezta egoera batean edo bestean zein den gure portaera etiketatzeko ere. baina, halako magia batez, hizkuntza gaitasunak, hizkuntza ikasteko modua, eta leku jakin bateko ohiko erabilera jende mota bihurtuta ematen dizkigutenez gero, errez jausi ahal gara aurreko tentazioetan. ikusten denez, sofistikatze teknikoaren itxuran edo, herri kategorietatik abiatutako ...
2018
‎Azaldu dugunez, garbi dago baduela. Eragin hori zer nolakoa den azaltzeko, hiru gune soziolinguistikotan banatu ditugu herriak –lehenengo guneko herririk ez dugu gure laginean–, eta horien arabera argazki bana jaso dugu. Hiru argazki horiek ezaugarri desberdinak dituzte.
2019
‎baina demagun hala dela eta egin dezagun hortik aurrera. Beraz %0, 02ko inpaktu neurrietan zentratzea al dugu gure euskalgintzaren lehentasuna, horrela espero al dugu euskarazko bizia suspertu eta zabaltzea?
‎" autoestima lurretik daukagu: ez dugu gure ahalmenetan sinesten, eta ondorioz, ez dugu berariazko begiradarik gureganatu".
‎Jakin egin behar dugu frantsesitoa/ espaiñolitoa dagoela barruan eta gero euskalduntasuna lehentasun izan dadin asmatu behar dugu. Konturatu behar dugu gure buruarekiko errespetuz egiten dugula ariketa hori, harrotasunez, eta beraz ona dela denentzat, guretzat, gure ingurukoentzat, erdaraz bizi nahi duenarentzat. Horrela, asimilazio prozesua eteten dugu, hortik irteten ari gara.
2020
‎Euskal Herria, hartara, hiru barruti administratiboetan banatua (eta bi estatuen artean partekatua) dagoen nazio algoritmiko amankomun bat dela esan genezake, lan hipotesi moduan (Calzada 2018a; 2018b): Noiz arte itxoingo dugu gure hiru barrutien hartuemanak blockchain teknologia bidez kidetzen hasteko. Ez al da orain unea hori burutzeko, hiritarren osasun premiak direla ta?
‎" Formatzaile bat dugu gure argazkiak eta bideoak aztertzen dituena eta materiala sortu duen erredaktoreari aholkuak ematen dizkio bere lana hobetzeko." Anna Nogué
‎Oro har, entzuleengana iristeko nahi eta beharrak hedabideetako programazio eta kazetaritza osatzen duten saioen komunikazio egoera zehatzen baldintza komunikatiboak zedarritzea eta testu mailan agertzen diren solasaren antolamendu eta hitz hartze moduak deskribatzea. Amaitzeko, azterketa egiterakoan ateratako ondorioak laburbildu aurretik, ikertutako saioen emaitzen alderaketa egingo dugu gure hipotesia berrartzeko.
2021
‎Horrez gain, hizkuntzaren egoeraren ezagutzeak euskalduntzen laguntzen du. Gogoan atxiki behar dugu gure hizkuntzak haur eta gazteen hezkuntzaren mamia egiten duela.
‎Ikus Pakistaneko Punjab jatorriko informatzailearen ondorengo lekukotasuna, Euskara ikasteko gogo eta interes handia dut. Gure herrian ere punjaberaz hitz egiten dugu gure bihotzean dagoen hizkuntza da, gure ama hizkuntza, eta horregatik ulertzen dut euskararen egoera ere, mantendu nahi izatea, transmititu nahi izatea (PA)
‎Horren harira, bat egiten dugu Eileen Goughlanekin (2021) hizkuntza berreskurapenerako martxan jarritako hizkuntza plangintzek hiztun gazteengan izandako eragina eta ondorioak aztertzeko deia egiten duenean. Artikulu hau sinatzen dugunok ikerlerro horretan kokatzen dugu gure burua, eta, besteak beste, haur, nerabe eta gazteen hizkuntza errealitatea aztertu nahi dugu, nagusiki helduok gidatutako hizkuntza politikarekiko ikuspegi kritiko batetik. Azken finean, helduok6 azkenengo hamarkada hauetan diseinatutako eta garatutako hizkuntza politiken" fruitu" edo emaitza dira hiztun gazte hauek, lorpenak zein akatsak barne.
‎Baliteke asko esatea lan mahai honek Gasteizko hizkuntzen aniztasuna egoki kudeatzeko estrategia bat definitzea lortuko duela, baina ez da izango parte hartzaile guztion gogo eta interes faltagatik. Zinez uste dugu gurean estrategia komunitarioak behar ditugula bizikidetzarako eta aniztasuna ondo kudeatzeko: hizkuntza zein kultura aniztasuna oinarri, bizikidetza helburu eta euskara ardatz.
2022
‎Bilketa ikuspegi horrekin egiteak aukera eman digu ikusi ahal izateko material eta baliabide ugari dagoela eta askotariko helburuak izan ditzakeela material horrek, baita askotariko gaiak jorratu. Hala ere, guk bat egiten dugu Rodriguezekin (2013) soziolinguistika" interbentzio eta eraldatze zientzia gisa" ulertu behar dela dionean, eta horretarako ezinbestekoa da ikasleei tresnak ematea, ikasleek arrazoibidea gara dezaten baliabideak emateaz gain; hau da, Rodriguezek (2014) aipatutako soziolinguistika domestikoaren beharra aldarrikatzen dugu guk.
‎Lan honekin hastean genuen asmoa ikasleen hezkuntzarako baliagarri izan zitezkeen materialak eta baliabideak biltzea izan zen, baina behin elkarrizketekin hasi eta hutsune hori sumaturik, irakasleen formakuntzarako eta ahalduntzerako materiala ere biltzea erabaki genuen. Hori kontuan harturik eta Amonarrizen (2019) ikerketan ikusi moduan materiala oso sakabanatua dela aintzat hartuz, uste dugu gure lanak ekarpen bat egin diezaiokeela euskal hezkuntza sistemari. Identifikatutako hutsunerik nabarmenena materialean baino, irakasleen formakuntzan dagoela jakin arren, horrelako bilketek irakasleen lana erraztu dezaketela uste dugu.
‎kanpinean (27) eta unibertsitatean (28), azken honen kasuan, parte hartzaile guztiek egin dutelarik muda. Bestela esanda, Pujolarrek eta bestek (2017) Katalunian ikusi zutena ikusi dugu guk ere Nafarroan:
2023
‎Ez al da hori parean daukagunaren gaitasuna gutxiestea? Zergatik jakingo dugu guk euskaraz, baina ezezagun horrek ez?
‎5 Euskararen alde egiten dugu guk, bai, baina, era berean, euskararen alde eginez, munduan dauden beste edozein hizkuntza gutxituren alde ere egiten dugu gure xumean, gure txikitik. Deriotik eta orainetik.
‎5 Euskararen alde egiten dugu guk, bai, baina, era berean, euskararen alde eginez, munduan dauden beste edozein hizkuntza gutxituren alde ere egiten dugu gure xumean, gure txikitik. Deriotik eta orainetik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia