Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 650

2000
‎Euskal gizarteari ikustarazteko gure txokotasunean unibertsal garela. Geronek esan behar dugu ez dela ezer asko bertsolaritza, gauza xumea garela, baina zinemaldian filme amerikarrei alfonbra gorria jartzeaz gain, herri honek egin dezakeena dela bere ekarri txikien nazioartekotasuna garatu, eta gure adibide oso zehatz eta oso egingarrira etorrita, ahozko sorkuntzan munduko erreferentzia bihurtu.
‎Berau abian jartzen ez den bitartean, gainerako estaturik gabeko hizkuntza, kultura, herri eta nazioen antzera, euskaldunok ere beti menpekoak izango gara etaezin izango dugu ez eguneroko bizitza ez eta etorkizunik ere behar bezala kudeatu, gauzatu, biziberritu...
‎atera behar izatea, federikgabeko hautuaren ondorengo biluztasunaz desilusionatuta gera ez gaitezen. Nire ustez, fedea, ala fedearen antzeko hori, ez dugu ez herrigintzan ez kulturgintzan nahastubehar. Mundu honetakoa ez den erregetzak, nekez argituko digu hemengoa nolaantolatu behar dugun.
‎Edo luzaz irauten duten tranpaz beterikoafektibitate menpekotasunak egiten ditugu edo beti menpeko diren leialtasunezkoak.Zail egiten bazait ere, ulertu nahi dut, ezin izan naitekeela neure seme alaben adiskide, neure eskarmentua ez dela haiena, neure ikaskuntzak ez diela balio, ikasi egin beharkodutela, nik egindako oker zuzenak neureak direla eta haiek ere, beren aldetik egingodituztela. Maiz askotan esan ohi dugu ez genu keela nahi geure seme alabek geuk eginditugun hutsegite berak egitea. Eta horri helduz, leherrenak egiten ditugu bizitzakoadin jakin hori erabidetzen, ohartzeke adin horretan inprobisazioa, aurkikuntza, ausardia, nor izatearen eta identifika tzearen abentura direla nagusi.
‎Banuen, halarik ere, aitzinetik, Elbirarekin bizi izan nuen esperientzia, adierazten zidana ezen lurrean bizi zitezkeen eta zerurako bidean jar gintzaketen mementurik ederrenak ere euli farfailen hegoak eta haien hegaldiak bezain hauskorrak izan zitezkeela eta noiznahi den jar gintzaketela haiek, berriro ere, lurrerako bidean, nola gertatu baitzitzaidan niri neure lehen amorio harekin; haatik, badakizu nolakoa den amorioa, jaun André: hartarik libratzen garenean, uste izaiten dugu ezen ez garela berriro eroriko, zeren, zentzua berreskuraturik, ezinezkoa iduritzen zaigun; baina, noiz eta ustekabean berriro harrapatzen baikaitu, galtzen dugu bertze behin zentzua eta, zuriezina zuritu nahian, asmatzen ditugu zentzurik gabeko zentzugabekeriarik handienak, halako moldez, non bailirudike ezen zentzua galtzeari irizten diogula zentzuzkoen. Eta hala galduko nuen berant baino lehen, tenpesta izugarri baten erdian, ezker oineko behatza, nola jakinaraziko baitizut xeheroago hemendik orri guti batzuetarat, eta hala eginen nuen aitzina, halarik ere, mutilazionearen ondoko lehen abiaduran eta apoderan itsasoaren aurka senti nezakeen gorrotoari bertze amorio suerte bat zerraiola...
‎Halaxe, bada, adierazi nahi dugu ez dakigula oso ziur eta ez du askorik inporta, ohartuko da irakurlea zer aldatu zitzaion lehenik Brown jaunari, ezker eskuko hatz txikiko azazkala, ala eskuin eskukoa; edota biak batera aldatu zitzaizkion, edo zein aldaketaz jabetu zen lehenago. Ez dakigu, era berean, zer eguraldi egiten zuen Brown jaunaren eskuan aldaketa txiki hura gertatu zen egunean, euria ari zuen ala eguzkia zegoen; badakigu, ordea, zein egun zen, eta hori jakinik, eguraldia ere nolakoa zen jakitea baino gauza errazagorik ez dago.
‎Zehazki, iraganeko eta etorkizuneko enuntziatuei buruz ari ziren. Egiaztagarritasun hertsiaren ildotik, orain ezin dugu ez egiaztatu ezta faltsatu ere ondoko enuntziatu hau: ‘Zehatz mehatz 500 ardi zeuden Donostia inguruko 50 kilometroko erradio batean orain dela 175 urte’ Eta ez dago behaketarik ere ondoko beste hau egiaztatzeko, alegia:
2001
‎Gure etorkizunaren jabeak geu izatera iritxi gaitezen, ahaleginetan leiatu dugu. Beteko ez ote dan bildurrez, nahiago dugu ez erabaki etorkizunaren aria; baiñan ez erabaki nahia ere, erabakitzeko modu bat da".
‎IKER: Guk erantzun dugu ez garela Europako Federaziotik irtengo. Espainiako Federazioan sartuko bagina, gure eskolak mantenduko genituzke, baina euskal fitxa galduko genuke eta euskaldun moduan parte hartzeko aukera ere bai.
‎Ez gaude preso politikoei aitorpenik eskatzeko eta ez dugu halakorik egingo, baina gero eta preso gehiago gure proposamenak aztertzen ari dira eta horietatik batzuek, kalean bezala, bat egingo dute gurekin eta beste batzuek ez. Ez dugu ez kolektiborik ez ezer hautsi nahi, gizartean politikagintzarako bideak zabaldu nahi ditugu eta horretan parte hartu nahi duenak ateak zabalik izango ditu. Kito!
‎Horren ondoren, 3.4 azpiatalean,, urrezko arau? deritzona betetzen dela frogatuko dugu ez zordundua den soberakindun herrialde baten kasuan. Eta, amaitzeko, nazioarteko ordainketei dagokien bizioaren diagnosia egingo dugu (3.5 azpiatala).
‎Nor bere garaiko ume denez, berrizale haiek ere iraganaldiari josiak zeuden eta ez zuten lotura hori hautsiko eredutzat hartu zituzten arrotzek besterik irakasten ez bazieten. Hor momentu batez gelditzen bagara, luzaro gabe hautemango dugu ez zela XVIII. mendea, mende guztien bilduman, xoko bakoitzeko hizkuntzaz nahiz dialektoaz gehien arduratu izan dena.
‎Areago. Hasieran esan dugu ez dela erraza ona, egia eta ederra hiru aurpegi desberdin ote diren zehaztea ala aurpegi berbera hiru alderditatik begietsita. Baina hau bai dela argia, niretzat:
2002
‎Baldintzak ematen direnean. Kontuan hartu behar dugu ez garela egoera normalizatu batean bizi. Ez gaude, alde batetik, zoritxarrez, biolentzia egoera batean bizi garelako, ezin dugu hori ahaztu.
‎Garbiago esateko, bitartekoen gaia funtsezkoa dela uste dugu. Prozesu honi buruzko elkarlanerako proposamen bat egin nahi baldin bada bitartekoen gaia alde batera utzita, guk uste dugu ez goazela inora. Pozten gara LABek dokumentua ondo hartu izanaz, baina bere jarreran ez da azaltzen bitartekoen balorazioa eta gai horren inguruko adostasunik gabe ezinezkoa da elkarrekin bidea egitea.
‎Logikoa eta arrazoizkoa da hori egitea? Ala erabakitzen dugu ez daukagula eskubiderik dena paralizaturik edukitzeko non eta gure herritarren %75etik gora bizi den lurraldean, eta ondorioz saiatuko gara hor aurrera egiten eta hori bihurtzen Euskal Herri osoarentzako vis atractiva hori?
‎Manuel Montero EHUko errektoreakbere kargu jabetze ekitaldian EAEko lehendakariaren aurrean esandakohitzek hutsaren hurrengo balioa dute gaur egun. Unibertsitateetakoagintariek erakutsitako arduragabekeria handia bada ere, ez dezagun ahantzunibertsitatea unibertsitario orok egiten dugula egunez egun. Beraz, autokritika sakona egin behar da, baina guztiontzat. Denok publikokiaitortu behar dugu ez garela egon euskal gizarteak, gai honen inguruan, exijitzen digun mailaren parean. Gure gabezia barkaezina da.
‎Azpiatal honetan esandakoak beste ataletan bildutakoekin bat egiten dutelaikusi da. Horrekin esan nahi dugu ez dagoela kontraesanik eremu ezberdinetatikdatozkigun mezuekin eta iturri guztietatik jasotakoekin funtzionatzeko modu zabalbat adostu genukeela, inoiz ahaztu gabe, ordea, teoria eta proposamen berriak sortzen ari direla, eta sortuko direla, eta horiei begira zelatan egotea delagure patua.
‎Mintzairek, malda eta bizkar lepoetan kurritzen dituzten bidezidorrak beste nonbait bilatu behar dituzte. Beraz, euskararen egitura ez dugu ez euskaltzainok ez Rubiok aldatuko, proposatzen duena proposatzen duela, nahiz herri honen zorigaiztoko bereizgarria den liburu salduenak gramatikak izatea, beste nonbait esan dudan bezala.
‎Biziari, osasunari, ongizate fisikoari, instrukzio ezinbestekoari eta presoek etorkizunean dituzten errekurtsoei zor zaien begirunea gorabehera, administrazioari dagokionez, behintzat, kontsiderazio ezin larriagoa dugu ekonomiari dagokiona. Honi dagokionez, dugu ez gastu publikorik onartu, ez eta ezein irabazi profitatzeari uko egin ere.
‎Beraz, pedagogia diferentziatuko ikastresna gisa egina da fi� txategi hau. Jokamolde hau gustukoagoa dugu ezenez eta hein bereko haur taldeen sortzea, horrek diferentzien finka� tzeko jaidura baitu. Gainera, esperientziak erakustera emaiten du ez direla beti haur berak ikasteko denbora gehiagoren beharretan direnak.
2003
‎Umore landuan ordea, oso eskas gabiltza euskaldunok auzo hizkuntza indartsuen aldean. Guk ez dugu ez Kixoterik, ez Pantagruelik, ez Gulliverrik. Andu Lertxundik bere" Euskal umorearen antologia" n bildutako testuek garbi adierazten digute, gure ondarea ez dela askok dioten bezain eskasa, baina aldi berean, umore modernoaren eraikina altxatzeko, nahikoa material gutxi dugula eta beraz, material berriez osatu beharra daukagula.
‎Elizaren eta Herriaren arteko harremanak barnetik ezagutu ditugunok orduz geroztik ikasi dugu ez dela nehoiz eskas izan gure Uztaritzeko eztabaidaren iduriko batailarik, bai eta oraino larriagorik, ala Espainian (1936), ala Frantzian (1940), ala Aljerian (1954), ala munduko beste zenbat lekutan!
‎Hirugarren milurtekoaren kinka larri honetan ez dugu ez asmatzerik ez jokatzerik Euskal Herriaren geroa, Mendebaldearen zortea eta, azkenean, Mundu borobil osoaren iraupena bera, arrisku handitan ez balira bezala.
‎–Bai, don Estebe, baina goazen aurrera –erantzun zion don Kosmek– Orain dela egun batzuk, semeak eta biok gutun bat bidali genion Easako alkateari, eta haren erantzuna eskuan hartu arte nahiago izan dugu ez deus esan, ez deus egin. Eta hara, semeak gaur ekarri dit erantzuna!
‎itsasora bota eta urak irents dezan itxaron. Gerta liteke itsasoak gorpua atzera itsasertzera itzultzea; orduan esanen dugu ez dugula inoiz ikusi, dudarik gabe naufrago bat dela, eta dauzkan zauri horiek guztiak arroken kontra hartutako kolpe latzen ondorio direla. Nik uste dut koartada perfektua dela.
‎Esan berri dugu ez dagokiela gurasoei beren umeen egoera edota ogibidea hautatzea, baina de facto hala egiten dute sarri askotan:
‎Lehenengo aldiz" Nación Bascongada" z aritzen bada ere bere idatzietan, gogoan izan behar dugu ez duela inoiz etorkizunerako egitasmo berri gisa proiektatzen nazio hori: jatorrizko egoera da –jatorrizko erlijioa, hizkuntza, legeak, ohiturak– beti ere bere horretan gorde eta zaindu nahi duena.
‎Konpromisoen bidea jorratu behar dugu garbi utziz euskara ikastea eta erabiltzea dela une honetan baliozko konpromiso bakarra. Euskaldunok dugun indar osoa erabili behar dugu ez bakarrik proiektuak sostengatzeko, baizik eta baita euskararen aldeko gizarte konp romisoak eskuratzeko ere. " Bai euskarari" erdaraz aldarrikatzearen garaia atzean utzita, ikastea eta erabiltzea baliozko konpromiso bakarrak direla azpimarratu behar dugu.
‎Hizkuntz politika kaltegarri eta estrategiko baten aurrean gaude, ez kanpaina koiuntural baten aurrean. Zentzu horretan, erantzun koiunturalek ez dute arrakastarikizango, indarrak erretzeko arriskua dugu ez badiogu erantzunari izaera estrategikoa ematen. Orain arte ez gara gauza izan datozen urteotan nondik jo behar dugun adosteko, egunerokotasuna gainditzeko eta denok batuko gaituen foro bat indartzeko.
2004
‎50 eta 900 metro arteko altueran bizi da, baina beti errekasto baten inguruan. Kapritxosa samarra da, eta moko finekoa dugu ez baitugu edozein errekastotan topatuko.
‎Nondik begiratzen den. Euskal nazioaren eraikuntza emango bada ezin izango dugu ez alde bat ez bestea kanpoan utzi. Konponbide politikoa lortzen saiatu behar dugu denon artean.
‎hizkuntza nagusia izatetik, hori baitzen gure gurasoen mintzaira mota, bigarren mailako mintzaira kamutsa izatera igaro da euskaldunen aho ezpainetan. Horregatik, galera honen berri eman nahi ez duen ispiluan hobe dugu ez begiratu, erdi egiak esanez zinezko egoera lakaripean gordetzen digulako delako ideologia horrek. Balegoke, horretaz gainera, gaur bertan euskara galtzen ari den hiztunen gainean zer esan franko.168
‎Hala ere, elkarte horretako kideek egiten dituzten esku hartzeen %80 kirurgia berreraikitzaileari dagozkio, eta %20 bakarrik estetikari. “Guztion artean, gizartea kontzientziatu behar dugu ez dagoela zirujau estetikorik, baizik eta formazio estetikoa duten zirujau plastikorik, mota horretako ebakuntzak egin ditzaketen bakarrak”, esan zuen Manuel Sánchez elkarteko lehendakariak.
‎Euskaldunok ez dugu españerazko" z" hotsa erabiltzen (nahiz" z" idatzi guk ere). Españolek, aldiz, ez dute gure" tz" ematen; eta frantsesek erabiltzen duten" r" mota (edo berdiña ez dan inglesena) ez dugu ez guk eta ez españolek erabiltzen. Hizkuntza batetik bestera, horrela, hizkien edo hotsen sorta aldatu egiten da.
‎Guztiak errealitate objektibo matematikoak dira, baina ez dute euren justifikazioa aurkituko mundu materialean, adimenezkoan baino. Hiruki tankerako, lauki tankerako edo biribil antzeko irudiak aurkitu ahal izango ditugu izadian, eta irudi horien antz handiagoa izango dute gizakiek sortutako eraikinek, baina ez dugu ez batean eta ez bestean sekula aurkituko irudi geometrikoaren ideiak eskatzen duen perfekzioa.
‎Honela, bada, matematikaren oinarrizko elementuak balioko digute, beharbada, munduaren egitura zertan datzan argitzeko, baina zailagoa suertatuko da horretan oinarriturik erakustea gai korporalen existentzia. Honek guztiak eraman zuen Platon mundu fisikoa gutxiestera, ez existentetzat jotzera, baina esan dugu ez dela hori Descartesek buruan duena. Haatik, bere azken helburua izango da errealitate material hori ezaguera matematikoan sustraitzea.
2005
‎Ez dakit, baina sistema honek, doan moduan, orain arte izan ez ditugun aukerak ematen dizkigu nazioa eraikitzeko. Horri ateak ixtea uste dugu ez dela komenigarria. Hobe da ateak zabaltzea eta hori ahalbidetzea, laguntzea.
‎Eta batez ere dei berezi bat egin nahi genien oraindik euskaldunak ez diren helduei. Oso barneratua baitago Euskal Herrian umeek euskal ereduetan eskolatu behar direla, baina uste dugu ez dagoela horren barneratua benetan ertaineko belaunaldiak daukan garrantzia. Gure ustez ertaineko belaunaldia ez badugu euskalduntzen ez dugu transmisioa bermatuko eta transmisioa bermatzen ez badugu, ez dago hizkuntzaren geroa ere bermatzerik.
‎Behin baino gehiagotan Pobre de mi! abestua bada ere, ez dugu ez burumakur ez erruki eske antzeman: «EPKKkoek persona non grata izendatu nautenean Anoetako Proposamenak dioenaren aurka jo dute bete betean».
‎Astean behin gure iduriko andaño batekin elgarretaratuz, noizean behinka andana eder batekin, kuraia hartzen dugu. Ikusten dugu ez garela tetelekerietan eroriak diren menskila bakarti batzu. Ez garela zenbaitek nahiko luketen bezain a normalak.
‎Thomas Perls ek, Boston Medical Centerreko neurologo talde baten buru zela, inprimaketa hori zientifikoki ikertzea erabaki zuen, Massachusettseko ehunka urteko pertsonekin egindako ikerketa baten bidez. «Narriadura kognitiboa beti kalkulatu dugun abiaduran aurreratuko balitz, ehun urtetik gorako gizabanako guztiek dementzia forma bat edo beste aurkeztu lukete, eta, hala ere, egiaztatzen dugu ez dela hala», azaldu du ikertzaileak. Perls ek koordinatutako lanean ehun urtetik gorako zaharren ebaluazio neuropsikologikoak eta neuropatologikoak sartzen dira.
‎Bestalde, aitortu behar dugu ez ginela gu liburu hau idazten hasi ere egingo, Joxerra Garziak hasieran hainbeste zirikatu eta gero apur bat lagundu ez baligu. Azken batean, biziki kezkatzen gaituen gai horrek berak adiskide egin gaitu bi egileok, eta gaiari eskaini dizkiogun ordu luzeotan atera ditugun ondorioetako batzuk idaztea baino ez dugu egin.
2006
‎Skolastikan kritika literario feminista egiten dugu, eta hori diferentziaren feminismoaren emaitza da. Bestetik, Skolastikan badugu feminismoari buruz hausnartzeko gunea eta horretan, ez dugu ez bata ez bestea: saiatzen gara teoria feminista ezberdinak ezagutzen eta aztertzen, baina era berean norberaren praktika feminista aurrera eramaten.
‎Maltarrek diotenez, gregele haizeak hondoratu omen zuen San Pauloren itsasontzia... Beraz, hobe izango dugu ez arriskatzea.
‎Beste auzokiderik ez, beraz, kontzeju irekiaren figura desagertu zen Bilbon. Asmoa garbia zen, boterearen monopolioa erabakietan kargudunek izatea, goitik kontrolatzeko errazagoa zena; zeren bilera irekia izango balitz, edonork parte hartu ahal izango zuen, horrela, bandokideak kanpoan uzten ziren (ikusi dugu ez dela egia azkenean), baina, bide batez, beste auzokide batzuk ere (denborarekin elite bat sortu zen karguak monopolizatuko zituena, eta ohikoa da garai hartan, pixkanaka artisau taldeak desagertzea kontzejuko ofizioetatik).
‎Europako hirietarako hegaldien iragarkiei euro baten truke kopuru handiak gehitu behar zaizkie zerga eta tasa gisa. Gainera, hegaldi merkeek oztopo gehiago jartzen dituzte bertan behera uzteko; beraz, zerbitzua kontratatzean, erabat ziur egon behar dugu ez dugula billetea baliogabetu behar.
‎Badirudi Mendekotasunari buruzko Legeak nola edo hala bermatuko lituzkeela eguneko zentroetako plazak, egoitza gaiak…, baina kasu honetan Autonomia Erkidegoan dauden gizarte zerbitzuen egiturari buruz. ' Zaintzaileei laguntzeko' sortu ziren itxaropenei dagokienez, uste dugu ez direla gauzatuko, eta ez duela hirugarren adinekoentzako aurreikusitako tratamendu bera izango, Mendekotasunari buruzko Legea gutxiago aurrekontuan ematen den arte. Oso lege beharrezkoa da, txalotu egiten dugu, baina badakigu datozen urteetan ez gaituela asko konponduko.
‎Arautu behar al da hori ere? Guk uste dugu ez dela dekretuz edo aginduz arautu behar. Baina jakina da gure harreman linguistiko guztiak arau edo konbentzio sozial batzuen testuinguruan eta baldintzapean gauzatzen ditugula:
‎– Eta zoritxarrez, uste dugu ez dela azkena izango. Bigarren espetxeratze honek psikologikoki kalte oso handia egin zion Jon Bengoari, itzela, halaxe komentatu ziguten bere familiakoek, depresio gero eta sakonago batean murgildua zela...
‎Orain ere ez daki. Beste batzuk saiatu ginen jakiten, eta ikasi genuen patroiaren morroiak izateko jaioak ginela; matxinatu ere egin ginen, tarte batez, aspaldi dela, matxinatzeak ez zuela ezertarako balio ikasi arte; finean ikasi dugu ez genuela izan nahi beste jostailu bat patroiaren seme alabaren gelan, eta hori da dena.
2007
‎Legearen aterpeak eskolaren bidez euskaldun berriak sortzekobakarrik balio izatekotan, aldez aurretik iragarritako hizkuntza politikaren porrotabizkar gainean izango dugu. Hobeki esan, izango dugu ez, dagoeneko izan dugueta: EAE da hain justu erreka jo duen euskara politikaren adibide garbia.
‎Arestian esan dugu ez dagoela morala gaitzesterik. Hala eta guztiz ere, gizakienportaerak gaitzesten edo onesten ditugu.
‎Ahozko erabilerari buruz, esan genezake, handi handika esan ere, ez dukegula erabiltzen euskaldun guztiok, azken 25 urteotan edo: uste dugu ez dela baliatzen iparraldean (beharbada, ezta hegoaldeko Nafarroan ere); giputz euskaran bai, hiztun nagusi eta onek bai behintzat, batez ere BERA erakuslea; eta gehien bizkai euskaran erabiltzen dugu (eta asko dago behera eginda, batez ere gazteetan), eta hemen bizirik dago hiztun zahar onetan behinik behin BERA, BERAU, BERORI eta pluralean EUROK eta EUREK. Idatzizko erabilerari dagokionez, tradizio handiago dute, Axularrek berak ere erabiltzen ditu-eta
‎cta gaztelaniazko perpausok proposatzen dugu ez itzultzeko honela:
‎Horiek ere askatu egiten ditugu, nahiz eta unitateko gaiarekin ez izan zerikusirik. Bigarren atal hau uste dugu ez dela gurataez irakurri behar unitateko aztergaia ondo jorratu eta ikasteko, baina argi dago berton ikas daitekeela zelan ebatzi edo konpondu beste problema batzuk.
‎Datu klinikoen arabera, hurrengo eguneko pilulak haurdun ez geratzeko duen eraginkortasuna %85era iristen da batez beste, baina koitoaren ondorengo 24 orduetan %95era iristen da. «SECen uste dugu ez dela ezinbestekoa mediku errezeta bat larrialdiko kontrazepzio bat emateko», erantsi du Pérez Camposek. «OMEren arabera, funtsezkoa eta kaltegabea da, eta erraz ematen da.
‎" Egunen batean horrelakoren bat gertatuko zela bagenekien, eta Azpeitiko Udalean ere kexaren bat sartu izan dugu, euria egiten zuenean lokatza etxeko atariraino iristen zelako. Hala ere, gustura egon dugu ez delako ezbeharrik izan", azaldu du auzotar batek.
‎Vrera etchatçen dugu ez içanez portuan.
‎Ez dugu ez irabazi:
2008
‎Enpresa handi hauek zentro horien bitartez bertakoen kulturarekin zer ikusirik ez duten baloreak transmititzen dizkietelako haurrei.Maputxeen komunitateak naturari garrantzia handia ematen dio, betidanik bizi izan dira berarekin harremanean, naturarekin elkarbizitza harmoniatsuan eta hortik dator dioten errespetua. Ulertu behar dugu ez dugula munduaren inguruko ikuspegi berdina, ohiturak, historia eta kultura desberdinak dira oso eta hori da komunitate bakoitza besteengandik bereizten duena.Moira Millanek azaldu zuenez giza eskubideak, adibidez, ez dituzte mendebaldeko ikuspegitik ulertzen. Moirari oso indibidualistak garela iruditu zaio eskubide indibidualak kolektiboen gainetik jartzen ditugulako.
‎Ez dugu ez errealismo sozialistaren eta ez partiduaren hierarkiaren mende dauden autoreen zinema eredua jarraitzen. Zinema kubatarra oso zinema polemikoa da, kritikoa eta autokritikoa, borrokalaria, eta politikarien eta artisten arteko harreman desberdinak ezarri dituena.
‎Azken urte hauetan administrazioa ahaleginak egiten ari da langileak euskaldundu eta alfabetatzeko, baina hizkuntza eskakizuna egiaztatzeak ez du ziurtatzen askotan euskara txukuna erabiliko denik. Goiko testua administrazio batetik bestera igorritako gutun batekoa da eta uste dugu ez duela inork zuzendu11 Batetik, ortografia akats nabarmenak daude: zinatuta, > keraz, > Bestetik, behar baino letra larri gehiago ageri da, Ituna eta Agindua ez baitira izen bereziak, eta Euskaltzaindiak 1990ean emaniko arauak dioenez, karguak letra xehez idatzi behar dira, eta arau horrek eztabaida piztu arren, oraingoz Euskaltzaindiak ez du bestelakorik arautu.
‎Prozesua automatizatuta dago eta langileak ez du inoiz esku hartu behar, makina trabatzen denean izan ezik. Beraz, makina martxan dagoenean ez dugu ez konponketarik ez manipulaziorik egingo.
‎Hiru urte hauetan eraiki zuten herri guztietan egun ezagutzen dugun iturri nagusia. Neurri populista dela esaten dugu ez zuelako ezer konpontzen(?). Absolutismoan errepidegintzari ekiten zioten eta Konstituzionaldian iturgintzari» (Uriarte, 1998:
‎Kazetariekin lan handia egiteko dagoela uste dugu, halere. Badakigu euren lanean mugak dituztela, presarengatik eta laneko martxa eta behin behinekotasunarengatik; baina uste dugu ez direla ari euren erantzukizuna betetzen. Informazioa gaizki ematen ari dira edo mezu txarra ematen.
‎Azaldu behar dugu ez dela apeta hutsa. Eztabaida da nola kokatzen den sindikatu bakoitza enpresaburuen eta administrazioen aurrean.
‎Askotan esan dugu ez direla berdinak afiliatu ginen garaiko Ezker Batua eta egungo Ezker Batua. Zerrendetan joateak ez dauka zentzurik, ez baita akordiorik izan programaren inguruan, eta aniztasuna ez baita behar bezala errespetatu.
‎Ez dut txintik ere esango gerrez. Gizakiok garen bezalakoak gara, eta historian zehar hamaika aldiz frogatu dugu ez garela gai gure mundu hau kudeatzeko; gure ezintasuna oso nabarmena da eta iritsiko da eguna non eskuartean darabilgun altxor preziatu hau pikutara bidaliko dugun. Sentitzen dut baina nago honek ez daukala konponbiderik.
‎Pentsatu dugu ez ote den erreakzio eskasa, estrategikoki motela (eta arras bidegabea). Zeren, ilaran gure ondoan dauden horiek al dira gure benetako lehiakideak?
‎Ene besarkadak, bieri, noiz berriz ikus arte. Horra, Joanes, gure jaun auzapeza, zer saltsan sartua den, leporadino, gure seme buru arina. Senar emazten artean erabilia dugu ez laitekela harritzekorik buruan zerbait huts gune balinbalu ere. Guhaurek baitakigu zer eskalapoinkeriaren medioz dugun kontzebitua gure mutikoa. Ez dut uste egi bat laitekela Bittor zozoa dela ageri batean baieztatzea!
2009
‎Noski, bermatzen dute haurrak oporrak egiten dituela, eta egunean ez dituela ordu jakin batzuetatik gora egiten. Geuk ere pentsatu behar dugu ez bakarrik zer zerbitzu behar ditugun, baizik, zer ezaugarri izan behar dituzten jendarte zerbitzu horiek, benetako erantzun bat eman diezaioten jendartean dagoen behar larriari.
‎Irakasleok, ohituraz edo jardueraz, negatibotik hasten gara eta nik ere horixe egin behar dut, ohiturei jarraituz. Kurtsoa gainditu ez dutenen kasuak aztertzen jardun ohi dugu ez gainditu dutenei zorionak nola eta zergatik eman eztabaidan. Ba, bukatu da kurtsoa eta nik, berekiko izan ditudan sentipenak bota nahiko nituzke, hementxe, Argiak eman diezaien falta duten argitasuna.
‎Frantziako Gobernuak ez ditu entzun tokian tokiko espresioak. Trenbidearen nondik norakoaz ez dugu ez akordatu ez arautu. Nire ustez, deusen aitzinetik, lehentasuna batez ere bidaiarien garraioa da.
‎Etxea eta etxaldearen arteko banaketa, azaldu gura dugunera hurbiltzeko orientagarria da. Baina sakontzen hasi ahala ikusiko dugu ez dela erabat horrela. Caro Barojak bere azterlanetan argitzen duen eran1, beste autore askoren bide beretik, nekazaritza giroko gizarte ereduaren sorkuntza eta garapenean berebiziko garrantzia izan du emakumeak.
‎Jatabeko adineko biztanleen artean sarri entzun dugu ez zutela deskantsatzeko asti handirik edukitzen. Beti zegoela beharra aldea etxean eta sano txikerretatik lanean igaro behar izan zutela bizimodua.
‎Jataben, Euskal Herri osoan bezala, bost jatordu egin litezke egun berean. Eta hipotetikoa erabiltzen dugu ez zelako derrigorrezkoa bostak egunero egitea. Bost horietatik hiru dira nagusiak eta beste bi bigarren mailakoak.
‎Idazmahai birtuala erosoa da, dena daukagu beti eskura baina badu ageriko arrisku bat: Konexio onik gabe, ez dugu ez dokumenturik, ez lan tresnarik.
‎Ikusi dugu ez dagoela lotsarik munduan. Denok hilketen eta Giza Eskubideen urraketen konplize gara.
‎Zabaletak, ELAri eta LABi: Ez dugu ez beto ez presiorik onartuko
‎Zaila bada ere, aitortu behar dugu ez dugula indarkeriarekin amaituko gure garaian.
‎Hortixe dator, etortzen ari da? euskal kontzientzia (ondo egingo dugu ez ahaztea), mende ilunen barrendik egungo autokontzientzia zail nekagarrira, egun ere oraindik. Arruti euskal literatura pixka bat ezagutzen (Domingo Agirre), eta Euskal Herria deskubritzen hasi denean, harentzat, zenbait euskaldun menditarrentzat oraindik ere bezala, Nafarroako Hego errea esaterako, hango klima, lurraren kolorea, kale eta etxe tankera, ez da Euskal Herria 25 (eta, bitxiro, Nafarroa hori arrotza ikusten duen berak, ama bezala ikusten dizu Espainia!).
‎Baina poliziaren adituek ezabaturiko datuak ere aztertuko dituzte. Eta ziurtatu behar dugu ez dugula ustekabe gehiagorik izanen. Kontua da, itxuraz ezabatu arren, datuak disko gogorrean geratzen direla, beste datu batzuek ordezkatu arte.
‎Jakin dugu Gladysek eta zuk prestatzen dituzuela? Jakin dugu ez zituela beste inork ukitu: jakin dugu ezin izan zituela beste inork ukitu?
‎Poliziak oraingoz leherketa batzuk izan direla baieztatzen du, zuek aipatu dituzuen horiek, lau leherketaz hitz egiten da, laurak tren geltokietan. Eta azkenean jakin dugu ez dela leherketarik izan Madrilgo Parlamentuan. Bertako langile batek esan duenez, parlamentu ondoko zentro komertziala ere hustu behar izan dute badaezpada ere, baina parlamentuan ez dela bonba kotxerik lehertu.
‎ispi­lua aukeratu dugu, itzali orduko geure aurpegi gero eta zahartzenagoa islatzen digun pantaila lau distiratsua. ...nok gara artista sarean, denok gara argazkilari, denok gara idazle, geure bizitzak aspergarriak eta jasanezinak dira, ohartu gara horretaz, eta geure blogetan isurtzen dugu neurosia, patrikako telefonoekin egunsenti gorriei argazkiak atera eta Robert Capa edo Cartier Bresson sentitzen gara (hasieran bigarren eskuko artista apalak, baina aurki harrotzen zaigu indioilarraren isatsa, laster sentitzen dugu ez diegula klasikoei inbidiarik, haien errenkarnazio gaurkotu eta hobetuak garela: Cartier Bresson 2.0 Laster izango gara Scorsese 2.0, Picasso 2.0, Bill Evans 2.0?
‎Ustez errepublikaren etsai ziren lagun ugari atxilotu zituzten Gipuzkoan, Bizkaian eta Arabako iparraldean. Ikerketaren eta frankisten ahaleginen mugenerakusgarri dugu ez dakigula zehatz mehatz zenbat lagunek jasan zuten egoerahori, nahiz eta Bizkaiko frontea apurtu zenean, ia guztiak libre geratu ziren eta militarrek zerrenda bereziak egin zituzten balizko abertzaleak edota errepublikazaleak ez nahasteko benetako eskuindarrekin. Iturri batzuek 3.000 lagun aipatzendituzte.
‎Ez esan beharreko guztiak esan ditugulako, ezta gutxiagorik ere, bidearen hasiera erakustea besterik ez baitugu egin. Baina hasieratik garbi utzi dugu ez zela gure asmoa Perl lengoaiaren zirrikitu guztiak miatzea, bere mamia ezagutaraztea baizik; eta batez ere testu digitalen tratamendurako nola erabili erakustea, bide batez euskara eta euskal kulturaren edukietara egokituz. Orain, aurrerako bidean lagungarri izan ditzakezun erreferentziak ematea besterik ez zaigu gelditzen.
‎Beraz, larunbatean Tolosan ozen esango dugu ez dugula proiektu txikitzaile hau nahi. Bitartean, guztion lana da eztabaida lagunarte, familia, lantegi zein ikastetxeetan zabaltzea, larunbatean ahalik eta ozenen entzun gaitzaten.
‎Une onenean gaude aurrerantz egiteko. Aurreko asteetan asko hitz egin da azkeneko aukeraz, baina ikusi dugu ez zela horrela. Baina orain heldu da kale edo bale egiteko unea, jardunaldi gutxi gelditzen direlako.
‎Ez jarraitzearen erabakia ez da izango bi aldeen arteko harremana zatartzeko motiboa: . Modu onean adostu dugu ez segitzea?. Horren adierazle da Uribek etorkizunean Eibarrera itzultzeko aukera aipatu izana atzoko agerraldian:
‎Programa berezia da, eta beharrezkoa da horrelako saio bat programazioan egotea. Espero dugu ez dutela kenduko.
‎behar duela dio. . Ez dugu ez dogmarik onartuko, ezta bortxazkoa tutoretzarik ere(...) Gure herriari bere borondatearen kontra ezin dio inork inolako proiektu politiko eta sozialik inposatu?.
‎–Aukera bat dauka, eta haren esku dago. Entrenatzaileok ez dugu ez jartzen ez kentzen jokalaririk. Zelaiak ez du inor engainatzen, eta guk edozeinekin irabazi nahi dugu?.
‎1500 hizkuntza baino gehiago daude Interneten, tartean euskara, baina nerabeei gustatzen zaizkien Interneteko tokietan ikusten dugu ez dagoela euskara. Gomendioa, beraz, hori aldatzea litzateke:
‎Idatzi eta hogeita hamabi urte pasatu diren arren, erabateko gaurkotasuna duten hitzak dira horiek. Aitortu behar dugu ez dugula ezagutzen pasarte hori baino zehatzagorik ez beteagorik euskal gizarterako zilegi eta eraginkortzat jotzen dugun hizkuntza politikaren enborraren berri emateko. Horregatik ekarri dugu atal honen irekierara.
‎Baina jakin ezazue euskal identitatea sortu eta sendotu egingo ez bagenu, iraultza, independentzia, demokrazia, ortzadarra eta zerua bera ere eskuratu arren, desagertu egingo ginatekeela; jakin ezazue, geure ahotsa eskuratu ezean, hil egingo ginatekeela. Eta oraindik, zoritxarrez, ez dugu ez identitaterik ez ahotsik.
2010
‎Ezker abertzaleak badu hartua erabaki bat. Erabaki hori behin baino gehiagotan esan dugu ez dugula hauteskundeen edo beste hainbat aldagairen menpe jartzen. Baina hauteskundeen inguruan kokatu baino, arreta eta konpromiso politikoa dugun egoera antidemokratikoa aldatzen gehiago kokatu behar dugu.
‎Abertzaleak, esparru politiko bezala, izan behar du barneko dialektika. Abertzaleon artean onartu behar dugu ez dugula denok berdin pentsatzen eta abertzalearen baitan badaudela erditik eskuinera doazen abertzale batzuk eta beharrezkoak direnak, eta badaudela erditik ezkerrera doazen abertzale batzuk eta beharrezkoak direnak. Aralarren IV. Kongresuko txostenean hori agertzen da argi eta garbi.
‎Dena borrokalari senez eta konbentzimenduz egin izan dugu beti, ez marketin ikuspegitik. Malabarismo asko egin behar izan dugu ez desbideratzeko, askoz errazagoa eta erosoagoa zatekeelako piramidearen puntara dedikatu beharrean oinarrian bertan goxo aritzea. Izugarri kostatzen zait egiten dugunari artea deitzea, handiustekoa iruditzen zait, baina une jakin batetik gora dena da innobazioa, injenioa, inkonformismoa, are zailagoa bilatzea... eta funtsean, horixe bera da artea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 345 (2,27)
edun 305 (2,01)
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 128 (0,84)
ELKAR 63 (0,41)
Open Data Euskadi 49 (0,32)
Argia 46 (0,30)
Consumer 32 (0,21)
Pamiela 24 (0,16)
Alberdania 22 (0,14)
Booktegi 21 (0,14)
goiena.eus 19 (0,13)
UEU 19 (0,13)
Euskaltzaindia - Liburuak 17 (0,11)
alea.eus 17 (0,11)
Susa 15 (0,10)
Jakin 12 (0,08)
Herria - Euskal astekaria 12 (0,08)
Maiatz liburuak 10 (0,07)
Urola kostako GUKA 10 (0,07)
Hitza 10 (0,07)
Guaixe 8 (0,05)
Uztarria 7 (0,05)
LANEKI 6 (0,04)
Goenkale 6 (0,04)
erran.eus 6 (0,04)
Labayru 6 (0,04)
Uztaro 5 (0,03)
aiurri.eus 5 (0,03)
Maxixatzen 5 (0,03)
uriola.eus 5 (0,03)
Zarauzko hitza 5 (0,03)
Jakin liburuak 5 (0,03)
Anboto 5 (0,03)
Txintxarri 5 (0,03)
EITB - Sarea 4 (0,03)
Euskalerria irratia 4 (0,03)
hiruka 4 (0,03)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
plaentxia.eus 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
HABE 2 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan ez egon 26 (0,17)
ukan ez ukan 25 (0,16)
ukan ez jakin 12 (0,08)
ukan ez ikusi 10 (0,07)
ukan ez bat 7 (0,05)
ukan ez bakarrik 6 (0,04)
ukan ez soilik 3 (0,02)
ukan ez beti 2 (0,01)
ukan ez eduki 2 (0,01)
ukan ez egia 2 (0,01)
ukan ez esan 2 (0,01)
ukan ez etxe 2 (0,01)
ukan ez ibili 2 (0,01)
ukan ez joan 2 (0,01)
ukan ez lotsa 2 (0,01)
ukan ez ote 2 (0,01)
ukan ez patroi 2 (0,01)
ukan ez txori 2 (0,01)
ukan ez ahaztu 1 (0,01)
ukan ez aipatu 1 (0,01)
ukan ez aratuste 1 (0,01)
ukan ez artikulu 1 (0,01)
ukan ez asmatu 1 (0,01)
ukan ez atzeratu 1 (0,01)
ukan ez baiezko 1 (0,01)
ukan ez baieztatu 1 (0,01)
ukan ez begiratu 1 (0,01)
ukan ez bildu 1 (0,01)
ukan ez botere 1 (0,01)
ukan ez desagertu 1 (0,01)
ukan ez diol 1 (0,01)
ukan ez dokumentu 1 (0,01)
ukan ez egiaztatu 1 (0,01)
ukan ez egun 1 (0,01)
ukan ez entzun 1 (0,01)
ukan ez erabaki 1 (0,01)
ukan ez erakunde 1 (0,01)
ukan ez eskularru 1 (0,01)
ukan ez etorri 1 (0,01)
ukan ez euskal 1 (0,01)
ukan ez euskaltzain 1 (0,01)
ukan ez ez 1 (0,01)
ukan ez gainditu 1 (0,01)
ukan ez galdu 1 (0,01)
ukan ez gu 1 (0,01)
ukan ez haiek 1 (0,01)
ukan ez herrigintza 1 (0,01)
ukan ez hitz 1 (0,01)
ukan ez hizkuntza 1 (0,01)
ukan ez hobekuntza 1 (0,01)
ukan ez identitate 1 (0,01)
ukan ez interes 1 (0,01)
ukan ez itsaso 1 (0,01)
ukan ez izen 1 (0,01)
ukan ez jabetu 1 (0,01)
ukan ez jan 1 (0,01)
ukan ez kixote 1 (0,01)
ukan ez kolektibo 1 (0,01)
ukan ez lan 1 (0,01)
ukan ez laxatu 1 (0,01)
ukan ez leku 1 (0,01)
ukan ez liburu 1 (0,01)
ukan ez lizentzia 1 (0,01)
ukan ez martiri 1 (0,01)
ukan ez meza 1 (0,01)
ukan ez miseria 1 (0,01)
ukan ez nahasi 1 (0,01)
ukan ez ohartu 1 (0,01)
ukan ez oparitu 1 (0,01)
ukan ez ospitale 1 (0,01)
ukan ez piperrauts 1 (0,01)
ukan ez polizia 1 (0,01)
ukan ez sartu 1 (0,01)
ukan ez soka 1 (0,01)
ukan ez talde 1 (0,01)
ukan ez uholde 1 (0,01)
ukan ez ulertu 1 (0,01)
ukan ez zahar 1 (0,01)
ukan ez zilegi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia