2000
|
|
Halaxe, bada, adierazi nahi
|
dugu
ez dakigula oso ziur eta ez du askorik inporta, ohartuko da irakurlea zer aldatu zitzaion lehenik Brown jaunari, ezker eskuko hatz txikiko azazkala, ala eskuin eskukoa; edota biak batera aldatu zitzaizkion, edo zein aldaketaz jabetu zen lehenago. Ez dakigu, era berean, zer eguraldi egiten zuen Brown jaunaren eskuan aldaketa txiki hura gertatu zen egunean, euria ari zuen ala eguzkia zegoen; badakigu, ordea, zein egun zen, eta hori jakinik, eguraldia ere nolakoa zen jakitea baino gauza errazagorik ez dago.
|
2001
|
|
Nor bere garaiko ume denez, berrizale haiek ere iraganaldiari josiak zeuden eta ez zuten lotura hori hautsiko eredutzat hartu zituzten arrotzek besterik irakasten ez bazieten. Hor momentu batez gelditzen bagara, luzaro gabe hautemango
|
dugu
ez zela XVIII. mendea, mende guztien bilduman, xoko bakoitzeko hizkuntzaz nahiz dialektoaz gehien arduratu izan dena.
|
2002
|
|
Mintzairek, malda eta bizkar lepoetan kurritzen dituzten bidezidorrak beste nonbait bilatu behar dituzte. Beraz, euskararen egitura ez
|
dugu
ez euskaltzainok ez Rubiok aldatuko, proposatzen duena proposatzen duela, nahiz herri honen zorigaiztoko bereizgarria den liburu salduenak gramatikak izatea, beste nonbait esan dudan bezala.
|
2003
|
|
itsasora bota eta urak irents dezan itxaron. Gerta liteke itsasoak gorpua atzera itsasertzera itzultzea; orduan esanen
|
dugu
ez dugula inoiz ikusi, dudarik gabe naufrago bat dela, eta dauzkan zauri horiek guztiak arroken kontra hartutako kolpe latzen ondorio direla. Nik uste dut koartada perfektua dela.
|
|
Esan berri
|
dugu
ez dagokiela gurasoei beren umeen egoera edota ogibidea hautatzea, baina de facto hala egiten dute sarri askotan:
|
|
Lehenengo aldiz" Nación Bascongada" z aritzen bada ere bere idatzietan, gogoan izan behar
|
dugu
ez duela inoiz etorkizunerako egitasmo berri gisa proiektatzen nazio hori: jatorrizko egoera da âjatorrizko erlijioa, hizkuntza, legeak, ohiturakâ beti ere bere horretan gorde eta zaindu nahi duena.
|
2005
|
|
Bestalde, aitortu behar
|
dugu
ez ginela gu liburu hau idazten hasi ere egingo, Joxerra Garziak hasieran hainbeste zirikatu eta gero apur bat lagundu ez baligu. Azken batean, biziki kezkatzen gaituen gai horrek berak adiskide egin gaitu bi egileok, eta gaiari eskaini dizkiogun ordu luzeotan atera ditugun ondorioetako batzuk idaztea baino ez dugu egin.
|
2006
|
|
Arautu behar al da hori ere? Guk uste
|
dugu
ez dela dekretuz edo aginduz arautu behar. Baina jakina da gure harreman linguistiko guztiak arau edo konbentzio sozial batzuen testuinguruan eta baldintzapean gauzatzen ditugula:
|
2007
|
|
Vrera etchatçen
|
dugu
ez içanez portuan.
|
2008
|
|
Ez dut txintik ere esango gerrez. Gizakiok garen bezalakoak gara, eta historian zehar hamaika aldiz frogatu
|
dugu
ez garela gai gure mundu hau kudeatzeko; gure ezintasuna oso nabarmena da eta iritsiko da eguna non eskuartean darabilgun altxor preziatu hau pikutara bidaliko dugun. Sentitzen dut baina nago honek ez daukala konponbiderik.
|
2009
|
|
1500 hizkuntza baino gehiago daude Interneten, tartean euskara, baina nerabeei gustatzen zaizkien Interneteko tokietan ikusten
|
dugu
ez dagoela euskara. Gomendioa, beraz, hori aldatzea litzateke:
|
|
Idatzi eta hogeita hamabi urte pasatu diren arren, erabateko gaurkotasuna duten hitzak dira horiek. Aitortu behar
|
dugu
ez dugula ezagutzen pasarte hori baino zehatzagorik ez beteagorik euskal gizarterako zilegi eta eraginkortzat jotzen dugun hizkuntza politikaren enborraren berri emateko. Horregatik ekarri dugu atal honen irekierara.
|
|
Baina jakin ezazue euskal identitatea sortu eta sendotu egingo ez bagenu, iraultza, independentzia, demokrazia, ortzadarra eta zerua bera ere eskuratu arren, desagertu egingo ginatekeela; jakin ezazue, geure ahotsa eskuratu ezean, hil egingo ginatekeela. Eta oraindik, zoritxarrez, ez
|
dugu
ez identitaterik ez ahotsik.
|
2011
|
|
Ez dakigu non dauden Ráchel Baros eta Natálie Sverkos. Mat, j Werfelekin hizketan ikusi genuen lehena azkeneko aldiz; geroztik, ez
|
dugu
ez bataren ez bestearen berririk izan; gaua ez dute etxean igaro eta goizean ez dira handik azaldu: ihes egin dutela ematen du.
|
|
Bere konklusio azkena, hutsunea, hutsune sakratua, Jaungoikoarenganako bidea?, cromlechetan dagoela. Ikuspegi estetiko artistikotik ikuspegi soziologikora etorrita, esana
|
dugu
ez dagoela paradisurik eredu aurre industrialetan. Alabaina, utzi behar zaio penduluari buelta har dezan, abiapuntuko komunitate tradizionaletara bueltatzeko ez bada ere (duela 30 bat urteko garapen mailara bueltatuz gero, harmonian ginateke Lurraren biogaitasunarekin).
|
2022
|
|
Ahal denean, oinutsik ibiltzen gara, eta galtzontzilloak edo praka batzuk besterik ez dugu janzten. Oinazpiak gogortzen ari zaizkigu; dagoeneko ez
|
dugu
ez arantzarik ez harririk sentitzen. Azala belzten ari zaigu; beso hankak harramazkaz, ebakiz, zarakarrez eta zomorro sastadaz josirik ditugu.
|
|
Ez
|
dugu
ez gorritu ez ikaratu nahi gehiago; irainetara, hitz mingarrietara ohitu nahi dugu.
|
|
Gainera, ez dugu beste parerik. Ez
|
dugu
ez eskularrurik ez txanorik. Eskuak eta hankak ospelez beteak ditugu.
|
2023
|
|
Zer premia edo arrazoi dute aplikazio horiek 10 urte bitarteko norbanako batek horren beharra sentitzeko eta ikusi berri dugun guztia bizitzera iristeko? Uste
|
dugu
ez dagoela batere. Ezjakintasunetik guk sortutako behar bati erantzuten diola uste dugu, eta etika teknologikoaren zimenduaren aurka egin dugula:
|
|
Konbinazio arriskutsua. Ikusi dugu gure aparatu emozionala egoki garatzeko, esperientziez gain, beste garun baten beharra dugula, nolabait bidea erakutsiko diguna; burbuila emozional horretatik egiten badugu hori, argi izan behar
|
dugu
ez direla amigdala, kortexa prefrontala eta hipokanpoa behar bezala garatuko eta, aldiz, accumbensak behar duena baino ozenago jardungo duela oro har. Heziketa mota horretan, ondorio garbi bat ikusi ohi da askotan:
|
|
Jarraian, harreman osasuntsua izateko lagungarri suertatu daitezkeen teknologien berri izango duzu, baina argi izan behar
|
dugu
ez dagoela norberak jasotako heziketa eta konfiantza baino pizgarri hoberik harreman osasuntsua edukitzeko:
|
|
Hori kontuan hartuta, jakin behar
|
dugu
ez dagoela suizidiorako motibazio objektiborik, baina bai hari lotutako arazoak, eta adin txikikoek ez dakite horiek nola konpondu. Arazo horien artean aipagarriak dira osasun mentala(% 27,4) eta adin txikikoen kontrako indarkeria(% 60,9):
|