Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 537

2000
‎Izan ere, ba al da kanta nahiz antzezpenean maila bikaina eman dezakeen supergizonik? Isabel Alvarez bestalde, sinesgarri dago bere rolean, kantarako dituen dohaien erakustaldia dugu berea, etzanda dagoela ere doinu zailenak erdietsiz. Jainko kantarien teknika ona da, David Azurza kontratenorea mediku zurruteroa, Izaskun Arruabarrena altoa emakume lodia eta erizaina, Josu Lopez baritonoa erizaina eta Peio Mendizabal tenorea politiko gisa.
‎Lastrarekin aritzea oso ona izan da guretzat. Lan piloa egin dugu berarekin. Zuk nahi duzuna berehala ulertzen du.
‎AEK ko irakasle trintxerpearraren lehen liburua da" Begiak itxi eta kitto", lehenago hainbat ipuin lehiketatan saritua izan bada ere. Liburuak biltzen dituen zazpi ipuinez jardun dugu berarekin eta hauek darien umore beltzaz, giro urbanoaz eta tabakoaz. Hainbat ardatz topatuko du irakurleak ipuin bilduma honetan.
‎Anbotoko magalean dagoen eskualdean euskara hutsean jardungo duen herri telebista sortu gura dugu bertako euskara elkarteok. Eixu!, Gurien bai, Barriketan eta Berbaro euskara elkarteok Durangaldeko Herri Komunikabideak elkartearekin bat egin, eta komunikazio arloan dagoen hutsunea bete gura dugu ekimen honekin, izan ere, gure eskualdean aldizkarigintza" Eraz" baino ez dugu jorratu orain arte, eta uste dugu badela ordua komunikazio arloa sendotu eta osatzeko.
‎Izan ere, mendiek etaharanek haizeen norabidea zehazten eta markatzen dute sarritan. EHHAn lau haize mota garden itaundudiren arren herri bakoitzean moldatu behar izan dugu bere egoerara, nahiz beti ez den norabide zehatzzehatza lortu, beharbada ez dagoelako.
‎gurean inor ez da beste inor baino gehiago. Gure presidentea ez da supergizon perfektua, baina kargu horretara zer edo zergatik heldu da eta, bizi dugun egoera sozio-politikoari gainbegiratuz gero, ezin esango dugu bere lana gaizki egin duenik. Soil soilik esan dezakegu, beraren jokamoldea kasu bakar batean izan dela desegokia, zeren, besteak beste Amelia Hilton bekadunarekin, ezin argiago utzi baitu bere prestutasuna, baina bere hutsa onartu du eta baita barkamena eskatu ere, nola emazteari hala herriari.
‎2001ean, berrogeita hamar urte betetzen dira Ludwig Wittgenstein() hil zenetik. Eta zer ikasi dugu bere lan eta bizitzatik. Egia esan oso gutxi, saiakeretan maiz aipatzen dugun egileetako bat izan arren.
2001
‎Duela gutxi argitaratu du Ramon Saizarbitoriak, Ereinen eskutik, bere azken idazlana," Gorde nazazu lurpean", non islatzen diren, hari bakarraz jositako bost narrazioren bidez, sakon bezain ironikoki, idazle honen kezkak eta obsesioak. Horietaz jardun dugu berarekin. Hila lurpera eta biziak asera", dio esaera zaharrak, eta duen ziniko ukitua saihestuz ere, bere arrazoi puntua baduela ukatzerik ez dago.
‎9 eta gaian sartzeko bideotxo bat prestatu dugu beraz aurrera lehenengo irudiak
‎Batetik, ingurune honetan erabakiak bere kasa hartzera animatuko dugu ikaslea, eta, halaber, hartutako erabakien ardura bere egin dezan eskatuko diogu, horrekikas prozesuan duen balioaz ohartaraziz. Hots, modu autonomoan jardutekoborondatea piztuko dugu beregan.
‎Ikasleak ikasten duenneurrian jarriko du praktikan eskuratzen duen gaitasun komunikatiboa; eta guk komunitate euskalduna aktibatuko dugu, ikasleei prozesua errazteko. Komunitatearenkontzeptua ezin dugu bere zentzurik zabalenean aplikatu, beste gauza batzuen artean, ikasleek egin beharrekoak prozesu pertsonalak direlako eta gizarte proiekziorikinoiz eskuratzen ez dutelako. Hori dela eta, ingurune hurbila erabiltzen dugu.
‎irakurleari eman dio hitza, eta irakurleak bere abotsa jartzea derrigorrezko egiten duten testuak eskaini dizkigu. Beste hitzetan esateko, geuk eta geurepartehartzeak osatzen dugu bere testuen muina. Izan ere, irakurleok bete beharrekozuloz edota hutsunez eratuta daude testuok.
‎Kronotopoaz aritzean iradoki dugunez, Sarrionandiak narrazioetan istorioak kokagune urrun eta indeterminatu bateanlekutzen ditu, inguruko eta gaur egungo errealitateaz hitz egitea saihestuz; hau da, isiltasunaren bidea hautatuz. Era bertsuan, narrazioetan ez dugu bere ahotsaentzungo hau edo bestea kritikatzen (esan nahi baita, zuzenean, esplizituki). Narrazioak lanari buruz ari zela B. Atxagak ezin hobeto zioenez (baina hurrengobildumei buruz ere beste horrenbeste esan liteke), «ixiltasunak inguratzen du nirelagunaren literatura. Ez da mintzatzen, kasu, bere buruaz, ez du balore unibertsaltzat hartzen bere bizitza pribatua, bere intimitatea» (1983:
‎Bestalde, ordea, ez du inoiz zientziaren bide segurua aurkitu. Behin eta berriz atzera egin behar dugu bertan bideak nahi dugun helburura eramaten ez gaituelako eta, horrela, Metafisika iritzi ezberdinen borroka lekua bihurtu da. Egoera tamalgarri hau gainditzeko Matematikari eta Fisikari begiratu behar diegu, hauetan gertatu den metodo aldaketa ulertzearren.
‎Esanera dihardu, aginduta. Aurrerago ikusiko dugu berak eskaintzen duen adibidea, non legez gizakiak ezer egingo ez duen; maitatzez, aldiz, egingo duen. Erabateko aldea dago lege betebeharraren eta maitabeharraren artean.
2002
‎Iazko Donostia Hiriko Kutxa Literatur sarietan Antzerki atalekoa eskuratu zuen Enkarni Genua Espinosak, «Ostiralero afaria» lanarekin. Ama alargun batek eta bere lau seme alabek osatutako familia dugu bertako protagonista. Familia hori nahikoa sakabanaturik dago, batik bat bi anaia zaharrenen haserrea dela-eta.
‎Euskararen nondik norako bitxia» da, eta hain zuzen ere horixe egiten du Juan Manuel Etxebarriak bertan, euskaldunon jatorrizko hizkuntza zaharraren sorrera eta irauteko egin dituen ahalegin guztien zera ipuin eran kontatzen baititu. Bizkaitarra dugu bere egilea, eta Bizkaitz deritzan euskararen aldakiari ematen dio garrantzia, kexu agertuz Gipuzkitzeneko «laborategian» jaio zen Batitz gazteak Bizkaitz eder eta aberasgarria ia ia guztiz baztertuta utzi zuelako. Egilearen iritziz, hiru hamarkada igaro eta gero, hor dabil Batitz geroago eta Batitzago, arauz beteta, ofizialtasunaren sare zabalean idazten dena ahoskatzen, Herritz biziak behar duen aberastasuna bereganatu gabe.
‎Hasiera hasieratik, garbi adierazten zuen Marzelino Aizpuruak bere idazlanaren xedea: «Aranzadi Elkartekoek duela guti hartu dugu berak argitaratzen duen Munibe aldizkariaren azken alea. Bostehun orrialdeko alea gaia bati lotua.
‎Horiek guztiak kontuan izanik, ikaslea bere ikaskuntza prozesuaren erantzulebihurtu nahi badugu, ikaskuntzaren teoriaz hitz egin behar dugu berarekin, adostu egin behar dugu hizkuntza ikasteko erabili dugun metodologia, estrategiak, etab.?, eta baita hizkuntza bat ikasteko garatu eta erabili behar diren estrategiez ere. Estrategia horiek asko ikertu dira azken urteotan eta hemen horietakobatzuk aipatu baino ez ditugu egingo:
‎Paralelismo bat egitearren, azterketa eredu honetan geologiaren antzera jardungo dugu: geologiak lurrazalaren ezpain desberdinak aztertzen ditu, mundua lekuan lekuan denboraren poderioz zelan egituratu den azaltzeko; guk testua aztertuko dugu bere dibertsitate osoan, bere maila desberdinak azaleratuz. Testuaren ezpainak ikertuko ditugu, hormari begira geologoak harrobi batean lurraren konposizioa azter dezakeen moduan.
‎zentzu hertsian, baina idazle ona. Nahiago dugu beraz latin idazleak aipatzea, latinez idatzi dutelako aurrez inolako bikaintasunik, goi mailarik edo eredugarritasunik aitortu gabe. Eta gero idazle onak eta txarrak, gustukoak edo ez hain gustukoak, halakoren gogokoak eta bestearen ez hain gogokoak.
‎Atzo ez nuen gaia atera behar. Hitz egingo dugu bere garaian. Gaur ez behintzat.
‎Gaurdaino espetxeen inguruan aurkeztu zaizkigun zailtasunen artean handiena izan dugu bertako presoak nola banatu asmatzea. Ohikoena izan da noski, eta baita hartu izan direnetan neurririk arriskutsuena ere, presoak elkarrekin biltzea, denak nahas mahas halako batean ipiniz, zordunak eta odolzaleak, lapurrak eta hiltzaileak, gazteak eta zaharrak, denak nahastea, espetxeak kloaka nardagarri eta ustel bihurtuz.
‎– Lasai, Santos, Joselu nik ekarri dut hona. dugu bere laguntza, eta berak esan dit gertu dagoela. Ez, ala?
2003
‎Bizitza luze eta bete baten ondoren, ondare zabala utzi du Jorge Oteizak. Asmatuko al dugu berak utzitako hutsunea bere edukiz betetzen?
‎Guk, aldiz, Euskal Herriaren nazio eraikuntzarako ildoak zehaztu ditzakegu, nahiz eta zeregin horretan lurralde ezberdinetan fase eta erritmo ezberdinak kontuan hartu diren. Baina, finean, Euskal Herria osoa aintzat hartzen dugu bere osotasunean eraikitzeko.
‎Pelotarien aipuak GemItur elaberrian, EuskM elaberri honetan ere egiten dira, ia atal osoa eskaintzen diola Recoletos eko frontoian egiten den pelota partiduari. 22 Esana dugu bere pinturagintzako motiboetariko bat ere euskal pilota dela.
‎Eta 2003ko otsail honetan, berriz, jakin dugu 18 epaile handi hautatuak izan direla datorren uztailean lanean hastera doazenak. Ez dugu beraz zeren lotsa, gizakiaren gogo bihotzetan bizirik baitirau oraino zuzentasun goseak.
‎Horrek esan nahi du EBko Komisioak markatutako %20arenenergiaren intentsitatearen gutxipena erdibidean geratu zela. Halaber, epe bereangarraiogintzak energiaren kontsumoan %40a igo zen eta petrolioa dugu bere oinarria. Horrek esan nahi du garraioak energiaren ia heren bat dela (%29.6) beste herenbat industriarako (%30, 6) doa eta pitin bat gehiago zerbitzu eta etxebizitzarako (%39.8) 1996ko datuen arabera (IEA, Capros, 1997, New Cronos, Eurostat).
‎• Agustin Kardaberaz10 (Hernani, 1703 Bolonia, 1770). Euskaraz jardun zuten eta hizkuntzaren kezka bizia izan zuten misiolarien zerrenda hasten dugu berarekin. Bere biografian garaiko erlijioso sutuen ohiko ezaugarri guztiak biltzen dira:
‎Ohar orokor hauen ondoren, gai multzo bakoitza zehatzago ikusiko dugu bere gorabeheretan.
2004
‎Nabarmentzeko modukoa da, erakusketako komisario Santiago Yanizen ustetan, Ángel Sopeñaren txokoa: " Erakusleiho oso bat jarri dugu bere gauzekin, batzuk oso zaharrak dira, gainera ez genuen halakorik lortzea espero". Zenbaitetan, ez baita samurra izan jendeak bere mendiko materiala uztea:
‎Irailean aukera pribilegiatua dugu bertako hondartzak gozatzeko: eguraldiakoraindik eutsi egiten dio, ia bakarrik egongo gara ilunabarrean, eta itsasoa eta berarekin itsasertza, garai honetan izaten dira basatien, marea biziak medio.
‎Xabier Azurmendiren" Hustu gaituzte" poema moralizatzailea jarri ondoren("... Eta poetak uste du ezerk ez duela ezer balio..."), egileak bera ere tartekotzat jartzen delarik" herriaren barne lokartua esnatu eta indartzeko", hustu gabeko" poeta jator eta bete batzuk" badaudela oraindino diosku. Gogoeta moralak ikuspegi aberkoi eta didaktikoz eskaintzen dituen testua dugu berea.
‎Euskararen berreskurapenean hertsapenaren edo koakzioaren gaia planteatzen dugunean, zentzu demokratiko sakona duen jendeak ez du aditu ere egin nahi izaten behartu edo derrigortu adizkirik. Askatasun osoan burutu behar dugu beraz eginkizun hori, bestela laster gogoraraziko dizute frankismoaren garai beltza. Ez dezagun, otoi, inor ezertara hertsatu; euskara ez da nonbait gainerako mintzairen antzekoa, gizarte elkarreraginetan ainguraturik bizi dena; aitzitik, gizarte izaeraz gaindi hegaldaturik, metafisikaren goi hatsetan bizi da.
‎Bestetan ere jo izan dugu berarengana, eta oraingoan ere bere xerka goaz: nor hoberik, izan ere, hizkuntza ofizialaren etorkia ezagutzeko, Pierre Bourdieu baino?
‎Adiskidantzaren kasuan, adibidez. bakoitzak lehenengoz bere burua maitcbehar du, cta soilik ondoren bcsterena (autarkiaren ideia ote da hau jada?). Baina kontuanizan behar dugu bere buruarckiko maitasun hori altruismoaren benetako printzipioa dclaAristotelesentzat. Ongia maite duen izakiak zoriona maite du, hala berarentzat nola besteontzat.
‎Zeregin batzuk ez dira hain teknikoak, baina, horregatik, ez dira garrantzi gutxiagokoak; izan ere, instalazioaren errendimendua hobetu nahi badugu, hainbat faktore zaindu ditugu, hala nola galdararen eta erregailuen erregulazioa eta kontrola eta berokuntza sistemaren eta ur bero sanitarioaren independentzia. Materiaren errekuntzak sortzen duen energia ur beroan transformatzen duen tresna galdara da, eta, behar bezala kontserbatzeko, kontuan hartu dugu bere errendimendua jaitsi edo baliogabetu dezaketen kanpo kausetatik libre dagoela, hala nola aireztapena, errekuntzak sortzen duen kedarra, karearen inkrustazioak, tximinia, kondentsazioak eta erregailua. Energia ez xahutzeko, berokuntza galdara bat aukeratzean, kontuan hartu behar dira kanpoko muturreko tenperaturak.
‎Horregatik, hemen, Jainkoaren eginbeharra izango da Ni pentsatzailea, ideiak dituena, oraindik bere barrukotasunetik irten ezin duena, kanpoko munduarekin uztartzea, eta ideien euskarria dela ez ezik, baita euren artean ordena, hierarkizazioa, badagoela erakustea ere. Izan ere, ezin dugu mundua elkarren artean jarraipen bat ez duten sentipen pila baten bidez ezagutu; baina, era berean, ezin dugu bera ordenarik eta elkarren arteko loturarik eta hierarkiarik gabeko ideien bidez ezagutu, hiri bat argazki bilduma desordenatu baten bidez ezagutu ezin dugun legetxe. Argazki bildumarekin, bera albait eta osoena izanda ere, inpresioak egon daitezke hiri baten urbanismoaz, inguru geografikoaz, koloretasunaz, biztanleen taxuaz, janzkeraz, baina inpresio hutsa izango da, ez da ezagupenik egongo hor eta gutxiago egon daiteke horrela ezeren ezagupen zientifikorik.
‎Helburu horrekin, bada, ekingo dio ezagutzaren jorraketa kritikoari. Diskurtsoaren lehen orrietara jotzen badugu garbi ikusiko dugu bere jorraketa horretan eskolan landutako jakintza guztiak aztertuko dituela lehenik. Alde honetatik bere zalantza, bere kritika, ez da mugatuko letretako gaietara, erretorikara edo testu filosofikoetara bakarrik.
‎Era honetakoa da lege fisikoei buruz dugun ezagupena. Esaterako, grabitazioaren legea egiatzat jotzen dugu berari buruz hitz egin digutelako zientziaren izenean, santu batek egindako mirariez berba egin diguten moduan elizetan, ikusi geuk inoiz ikusi ez dugun arren lege fisiko hori, lege bat ez delako inon ikusten; halatan ere, erotzat joko genuke gaur egun gure artean lege horren indarra ukatuko lukeen edonor. Alabaina ez dugu ahaztu behar Newton bera izututa geratu zela lege horrekin, indar bat aurkitu zuelako kontaktu fisikorik gabe eragiten omen zuena gorputz fisikoetan eta ia Jainkoari berari konpetentzia egiten ziona.
‎Halarik ere, horrek ez du, Kanten ustez, auzitan jartzen aginte kategorikoaren baliogarritasuna, zeren aginte kategorikoa, lege moral bat den aldetik, askatasunaren lege bat baita eta, lege ez baldintzatu bat ere den heinean, askatasunaren lege gorena baita. " Eta hala, guk ez dugu egiazki agindu moralaren ezbaldintzaturiko beharrizan praktikoa kontzebitzen, baina bai kontzebitzen dugu bere misterioa, berau izaki giza arrazoimenaren azken mugetaraino heltzea —printzipioei dagokienez— helburu duen filosofia bati zuzen onez eska dakiokeen guztia". Hitz esanguratsuokin amaiera ematen dio Kantek bere obrari.
2005
‎Gipuzkoan, Deba Goienean dago Antzuola. Egun ospela aukeratu dugu bertan ibilbidea egiteko, behe lainoak estalia dago Antzuola eta ingurua. Goizeko lehen orduetan ihintzaren hozkirria nabari da oraindik, esnatu gabe dago eguna.
‎euskaldunen pausoa edo euskaldunen jauzia. Ez dugu beraz errefusatzerik, alderantziz harro egon behar dugu, gure izatearen parte da.
‎San Migel ermitaraino hasiera hasieran hartu dugun bidea heltzen da eta ordu erdi nahikoa izan dugu bertatik herriraino dagoen kilometro t' erdia egiteko, betiere malda beheiti (1.094tik 907ra).
‎• Idazleei dagokienez, Miren Agur Meabe eta Jon Arretxe dira beste argitaletxe, hizkuntza eredu eta bestelako generoetara bideratu diren idazle bakarrak. Jon Arretxe dugu bere traiektorian ipuingintzari eusten dion bakarra.
‎Bestalde, honetan ere Kintanak ez du euskararekiko kezka ezkutatzen. Hitzaurrean ere salatzen du sasoiko euskal idazle gazteen euskara" barbaro eta aberrantea" 7, ondorioz uste behar dugu bere ipui7 Sasoiagatik,, Pott eta antzeko aldizkarietako idazleentzako kritika dela pentsatu genuke. nak hizkuntza proposamena ere badirela, alegia, arauari jarraituko zion proposamena. Ipuinok literatura asmoa baino, bestelako helburuak dituzten susmoa honako hitzek ere salatzen dute:
‎Zuloak tapatzea dugu lana, ados, baina Administrazioa zulo horiek betetzeko gauza denean ez dugu bere lehiakide izan nahi.
‎Ideia horrek berehala izango du arrakasta, esaldi hauek ondo erakusten dutenbezala: «Alardeak inoiz jaso duen erasorik sutsuenaren aurrean gaude? 5,, denokbermatu behar dugu bere garbitasuna? 6,, herri honek duen egunik handienean ezdezatela probokaziorik egin»7.
‎" Zarama bilketari dagokionez, zerbitzu berria badago eta hori da, hain zuzen ere, onartu nahi ez duzuena. Zabortegia ixten denean, zarama beste toki batera garraiatu dugu bertan botatzeko. Jabeak kobratu digu, ezta?", aurpegiratu zien.
‎" Hizkuntzen aniztasunari esker, berehala eta guretzat, handitu egiten da munduaren aberastasuna eta bertan ezagutzen dugunaren aniztasuna" 166 Aniztasun linguistikoaren ikerketa sinkronikoa eta diakronikoa, modu honetan, gizakiaren ezagutzarako eta baita beronen formaziorako ere ezinbestekoa den bitarteko bihurtzen da. ...n finean, hizkuntzek" eskaintzen digutena giza-natura osoa, garbia eta hutsa da" 167 Honekin lotuta gogoratzekoa da, beste behin, Humboldtek arreta berezia eskaintzen diela garapen literario handirik izan ez duten euskara bezalako hainbat hizkuntzari, ze, bere aburuz, bat bera ere ez da alferrikakoa eta guztiak dira bildu eta ikertu beharrekoak168 Jarrera honetatik abiatuta ulertu behar dugu bere" entziklopedia" linguistikoaren helburu nagusia, hain zuzen, berak honako hitzekin deskribatzen duena: " hizkuntzaren estudio propio bat egitea[...] zein beste guztiengandik banandua eta bere baitan sistematikoki ordenatua den", eta berau bitarteko garrantzitsu bat bezala eraikitzea, gizakia bere kulturaren maila ezberdinetan ezagutu eta formatu ahal izateko eta, honekin batera, baita hizkuntza partikularren jabekuntza erraztu ahal izateko ere.169
2006
‎ezkerrean Pirinioetako gainik altuenak ikusiko ditugu urrunera eta eskuinean, berriz, Arantza eta bere inguruko bailara berdea. Guk ezin esan dezakegu paraje horiekin gozatuko dugunik, behe lainoa ez baita izenak dioen bezain behekoa, eta gain hartan ere ikuspegi osoa galduko dugu bere erruz.
‎Topografikoki antolatua dago obra, mendebaldetik (Iberiar Penintsulatik) ekialdera (Indiara), historiografia greziarraren ezaugarri izan zena. Unibertsaltasuna ikusiko dugu bere obran: Inperio erromatarraren zabalera handia izanik, ikuspegia zabaldu egin zen.
‎Ondorioz, historiografiak gutxi gorabehera ziurtzat jotzen duen apezpikuen zerrenda honako hau da: Bivere (871)?; Alvaro (881?), Velegia diozesia zuena (zalantza da Kantabriakoa edo arabarra den hiria84), 928ra arte luzatu behar dugu bere bizitza edo beharbada beste Alvaro bat gehitu behar da 928an hil zena?; Munio (937)?; Munio (984?); Gatzia (996)?; Munio(); Gartzia(/ 1055?); Fortunio edo Fortuño (1054??): Vigila edo Vela(); Munio(?); Fortunio (1066?) 85 Baina, dokumentuetan, arabar?
‎Errioxako hiribildua. Aurrerago hitz egingo dugu bere foruaz Funeskoarekin batera, oso zalantzakoa baita (XIII. mendeaz hitz egiten da) (Martínez Diez, 1979).
‎plano teorikoan elkar ulertzearen baldintza unibertsalak identifikatu behar dira. Zeregin horri ekingo dio gure autoreak, eta guk labur azalduko dugu bere ekarpena ondorengo lerroetan.
‎Ekuazioan Alt eta Lat ordezkatuz gero, Dekl bakandu dezakegu. Eguzkiari buruzko gaian azaldu dugu bere urteroko ibilbidea, eta hori aplikatuta deklinazio horri dagozkion data posible bi lortuko genituzke.
‎Kepler-en ekuazioan (M= E e sin E), lortu dugun M ren balioa ordezkatu eta E rena askatu behar dugu. Algebraikoki ezin dugunez E isolatu, puntu finkoko hurbilketa baten bidez kalkulatuko dugu bere balioa: E0= M hasierako balioa hartuta, Ei+ 1= M+ e sin Ei aplikazioa behin eta berriz iteratuko dugu i= 0, 1, 2,... balioetarako, Ei eta Ei+ 1 en arteko errorea nahi bezain txikia izan arte.
‎Euskal Herrian dagoen bitartean, euskaldunon zerbitzura egon behar duelako. Ez dugu bere axolagabekeria eta mespretxua oharkabean igarotzen utziko.
‎Inguruko poza somatzen da noski, auniztan poz artifiziala izan arren, baina gu bertze egunak bezala bizitzen saiatzen gara, hori gainditu egin behar duzu, hobeki sentitzeko. Garai honetan ez dugu opariak bidaltzeko ohiturarik, nahiago dugu bere urtebetetzea probextu. Beraiek ere ez dute opariak ateratzeko aukerarik, ez dute tailerrera sartzeko modurik, ezin dira liburutegira sartu, zigorraren barrenean dauden baldintzak dira… baina guretzako oparirik ederrena bere eskutitz bat jasotzea da, bere marrazkiak, hagitz adierazgarriak eta politak hartzea, berekin bis a bisa izatea… edozein opari material baino politagoa da eta gero gehiago oroitzen zara gauza horietaz.
‎Ama ospitaletik irteten denean nora eraman behar dugun erabaki behar dugu. Ezin dugu bere etxera eraman. Norbaitekin ez bada...
2007
‎Komunikazio korporatiboari dagokionez, ez dugu bere horretan landu, gu, areago, markan oinarritu baikara. Eta apustu horren zergatia ulertzeko, zer nolakoenpresa garen kontuan hartu behar da.
‎Euskara umezurtz dagoela esan berri dugu bere bereak dituen nazio osagarrien aterpetik eta botere sozialaren babespetik kanpo dagoelako. Oraingo egoeradefinitzeko balio du iritzi horrek, nik uste:
‎Euskalduna (euskara duena). Azken aldion ordea, agianbesterik ezean, zabaldu egin dugu bere esanahia vascoren baliokide gisa erabiliz...» Elhuyar Elkar en Euskal Hiztegi Modernoan (1994): «euskal herritar.
‎Hori ikuspuntu desberdina litzateke, erabakiak hartzen dituenaren ikuspegia agerian uzten du, eta gure" arriskuaren gizartean" asko dira hartu behar diren erabakiak, maila ugaritan eta une askotan ere. Hots, ziurgabetasuna onartuz gero, prest egon behar dugu berarekin nabigatzeko. Galiziako Carmela Garda Gonzalez (2005) biologoak dioenez, arriskuaren lengoaia politikoa da.
2008
‎Ganuzatik abiatzen da Lokiz mendizerrako eremu garaiera heltzeko bidexka bakanetako bat, Santiago baselizara doana hain justu. Izerdi pixka bat isuri eta maldaren azken zati bihurria zenbait harlosa eder gaindituz osatu ondoren, Ganuzako harratera helduko gara eta Lokizeko Santiago baseliza XIII. mendekoa, inguruko nekazarien bileren topaleku izan dena hautemango dugu bertatik oso gertu.
‎Momentu hartan taktika bezala egokia iruditu zitzaigun. EAJren jarrera ikusita, zortzi urte pasa arren, ezin izan dugu berarekin batera ezer egin. Handik hona ezker abertzaleko kide adierazgarrienak espetxean daude.
‎Azken hau dimentsio askotariko kontzeptua baitugu: hizkuntza bat, sentimendu batzuk eta berariazko sinboloak bere baitan dituen errealitatera zabaldu behar dugu bere definizioaren luze zabala?.
‎Herriko plazaraino lagundu digut, hango telefono lokutorioan topatu dugu Pierre. Oreretako Mikelazulo elkartekoen bidez izan dugu bere berri, hemen izandako esperientziatik atera zuten Bixotz Tam! padak liburu eder hura, eta ez zaigu askorik kosta nor den asmatzen: kolore hori bizikoak ditu praka zein alkandora, eta paparrean lauburua ageri du.
‎Irribarre egin dit aldamenekoak, txanpon bana atera dugu berarentzat. Asko dira guk bizi izan ez ditugun sasoietara garamatzaten esperientziak.
‎Gauzak aldaturik, ez dute biek ere sotana jauntzia erabili, ez plazetan ez eta jende artean. Hunekin ere izan dugu bera mintzarazteko parada guk galdetxo batzu eginez bakarrik.
‎10 Hartu dugu beraz Errepublikako bandera
‎MIMI ikusten dugu bere gordelekuan, barreari eutsiz.
‎NEKANE. Ez dakit... agian hobe dugu bere horretan iztea. Bestela konplikatu egingo gara berriro.
‎izaera defendatzen zuen. Bere artelanek errumaniar kultura herrikoiaren elementu nabarmenak dituzte, baina guztiok onartzen dugu bere eskulturaren esanahiak bere jaioterriko kulturaren muga horiek gainditzen dituela. Eliade, M. (1995):
‎Eleberri eta nouvelle ugariren egile, 20 hizkuntza baino gehiagotara izan da itzulia, arrakasta handiz frantsesera eta italierara. Euskaraz oraino ez dugu bere lana irakurtzeko aukerarik. Finlandieraz, hau da, suomieraz idazten duen gizonkote hori 1942ko apirilaren 20an jaio zen, Kittilä herrixkan, Laponia finlandiarrean.
‎Gainera, aerofobia bat batean sendatu zait Jacky Chang i esker. Jacky –ez dugu bere benetako izena ezagutzen– gure txoferra da, Chongqing hirira iritsi ginenetik. Gure txoferra edo gure aingeru guardakoa, hemengo trafikoa eta kaos erabatekoaren artean ez baitago ezberdintasun handirik.
‎Eta Brocak egin zuen interpretazioa izan zen lesio lokal horrek esplikatzen zuela mintzairaren galera gaixo harengan. Geroztik area horri Brocaren area deritzo, eta gaur ondo ezagutzen dugu bere garrantzia mintzairaren fisiologian. Aurkikuntza horren atzetik lokalizazioen bilaketa areagotu egin zen, bai kasu klinikoen autopsiak eginez, bai animaliekin egindako esperimentuen medioz.
‎— Aski, egin zion Arzabalek, pataska biziarazi ordez hobeki egin zeniokete bi alderdien elkarretaratzea. Gorrail deituko dugu beraz bere kideez osatutako auzitegirat, Erregearen manuaren arabera.
2009
‎Fangoriaren lan berria, Absolutamente izenekoa, datorren asteartean (hilak 24) jarriko dute salgai. Hala ere, joan den otsailaren 3tik ezagutzen dugu bere aurkezpen abestia: Más es más.
‎ez dela gauza bakar bat konpondu Ustaritzen lesioei irtenbidea aurkitzeko. Sarri askotan aztertu dugu bere egoera. Jokalariaren jarrera oso ona da.
‎Dena dela, hondartza ere oso gustukoa du. Zarautzekoa askotan ikusi dugu bere eskutik, eta herri horretako beste laguntzaileei esker ere bai (Jose Luis Soto, esate baterako). Beti gogoratuko du lau metroko olatuekin atera zuen argazki bat.
‎Eta bidaia egiteko gidari gisa Amets Arzallus bertsolari eta kazetaria aritu da. Ez Dok Amairuren historian garrantzitsuak izan ziren makina bat leku ezagutuko dugu bere bitartez, sei egun iraungo dituen bidaian, egun bakoitzeko atal bana.
‎–Alençongo dukea errege egiten lagunduta, izanen dugu bere eskerraren berri.
‎NEKANE. Eman digun deskribapenak, trafikatzaile ezagun batengana garamatza. Baina ez dugu bere arrastorik topatzen.
‎Badakigu Joana gaizki dagoela. Pazientzia izan behar dugu berarekin. Batez ere zuk.
‎Eta geure artekoa? Zelan jokatu behar dugu bere aurrean?
‎AINGERU: Zer egingo dugu berarekin? ... Ondo da.
‎Aldagai berezien artean erabiliena $_ da, Perl funtzio gehienek aldagai lehenetsi gisa erabil dezaketena. Adibide baten bidez azalduko dugu bere erabilera. Programa honek, komando lerrotik pasatutako fitxategia lerroz lerro pantailaratzen du dagokion lerro zenbakiarekin batera.
‎Inesen ahizpa Giozargi beganoa da, gainera, eta bera izan da platerak pentsatu eta prestazeko lana hartu duena. Bera da artista, dio Inesek, piloa ikasi dugu berarekin. Eguneroko otordu beganoak prestatzen hasi baino lehenago ere eginak zituzten plater beganoak hainbat dastatzetarako.
‎Eta bidean pop eta rock garaikideak gehitu dizkie haurtzaroko iturriei. Hauxe dugu bere bederatzigarren diskoa 25 urteotan, oraingoan orkidea mota baten izenaz. Lasai ibili da Lenine betidanik, beste artista famatuek beren kantuak egiten zituzten bitartean; zerrenda horretan Daniel Mercury, Fernanda Abreu, Elba Ramalho, Maria Bethania, Maria Rita, Ney Matogrosso edo Zizi Possi aurkituko ditugu, beste askoren artean.
‎Guk eta Al Bashir presidentea babesten duten Afrikako gainerako herrialdeek uste dugu bera atxilotzeko agindua herriaren aurkako probokazio zuzena dela, adierazi du Abduk. Era berean, salatu du NBE Nazio Batuen Erakundea orokorrean eta bereziki Segurtasun Kontseilua Mendebaldeko herrialdeen interesak defendatzeko tresna bilakatu direla.
‎Guretzat, ordea, gutxi dago aitortzeko eta asko kritikatzeko. Horregatik galdegiten dugu bere dimisioa.
‎Kide berezia da, bere ausardia, izaera eta aldarte onagatik. Harro egon behar dugu bera bezalako gazte bat, etorkizun handiko gazte bat, mailaz goratzean. 33 urte besterik ez du, baina Zapateroren arabera haren adina ez da oztopoa izanen lan egiteko.
‎Hizkuntz Normalizaziorako Mahaiak, hala ere, ez du begi onez ikusten izendapen hori: . Argi utzi nahi dugu bere kontra ez dugula ezer; bai ordea, berak bultzatuko dituen politiken kontra?. Kontsentsua duen pertsona gisa saldu nahi izan dutela salatu du Mahaiak,, baina kritika asko jaso ditu.
‎Zer sartzen duzuen?, malkoa eutsi ezinik. Agian, ez dugu bere lagunik ezagutzen. Bera ere giro ezberdinetan.
‎Aurten ez dugu bere berri izan, oraindik. Iaz bai, bisita egin zigun.
‎Baina, gure ustez, nor izango den baino garrantzitsuagoa da zein kutxa eredu bultzatuko duen. Segur aski BBKren Batzarreko kideok ez dugu berak proposatzen duen kutxa eredua ezagutzeko aukerarik izango, baina jakin beharra dauka Iralaren jarraitzaile itsua baldin bada ez duela gure babesik izango datozen urteotan.
‎–Afganistanen egotea beharrezkoa den eta bertara mutil eta neskak borrokatzera bidaltzea ontzat jo daitekeen edo ez nire buruari galdetzen diodan aldi oro, baiezkoarekin erantzuten dut?, adierazi du Brownek. . Gure herrialdearen segurtasuna zalantzan dagoen bitartean, ezin dugu bertatik alde egin?, gaineratu du lehen ministroak, Ikerketa Estrategikoen Nazioarteko Institutuan, Londresen, eginiko hitzaldian.
‎Kausa psikologikoei buruz ari da galdezka hemen Nietzsche. Kanten atalean azpimarratu dugu bere"... autua ez dela esperientziaren sorrera, esperientziaren edukia baizik". 49 Kanten autua (eta Platonena ere) ez da, ba, ezta ere," Psikologia enpirikoa". 50 Nietzscherena bai. Behin eta berriro errepikatzen du" psikologo" hitza, behin eta berriro deritzo bere buruari psikologo.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 345 (2,27)
ukan 192 (1,26)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan bera hori 5 (0,03)
ukan bera lan 5 (0,03)
ukan bera protagonista 5 (0,03)
ukan bera berri 4 (0,03)
ukan bera etxe 3 (0,02)
ukan bera hitz 3 (0,02)
ukan bera bizitza 2 (0,01)
ukan bera eginkizun 2 (0,01)
ukan bera Eguberri 2 (0,01)
ukan bera ere 2 (0,01)
ukan bera joan 2 (0,01)
ukan bera lehen 2 (0,01)
ukan bera oinarri 2 (0,01)
ukan bera solasgai 2 (0,01)
ukan bera ahal 1 (0,01)
ukan bera aipatu 1 (0,01)
ukan bera alde 1 (0,01)
ukan bera artxibo 1 (0,01)
ukan bera askatasun 1 (0,01)
ukan bera atxilotu 1 (0,01)
ukan bera aurpegi 1 (0,01)
ukan bera azenario 1 (0,01)
ukan bera azken 1 (0,01)
ukan bera balio 1 (0,01)
ukan bera bederatzigarren 1 (0,01)
ukan bera behar 1 (0,01)
ukan bera benetako 1 (0,01)
ukan bera bera 1 (0,01)
ukan bera bertso 1 (0,01)
ukan bera beste 1 (0,01)
ukan bera bezalako 1 (0,01)
ukan bera Bidarrai 1 (0,01)
ukan bera bide 1 (0,01)
ukan bera bideragarritasun 1 (0,01)
ukan bera bigarren 1 (0,01)
ukan bera bihotz 1 (0,01)
ukan bera biziraupen 1 (0,01)
ukan bera boto 1 (0,01)
ukan bera buru 1 (0,01)
ukan bera definizio 1 (0,01)
ukan bera dei 1 (0,01)
ukan bera diglosia 1 (0,01)
ukan bera dimentsio 1 (0,01)
ukan bera dohain 1 (0,01)
ukan bera egile 1 (0,01)
ukan bera egin 1 (0,01)
ukan bera eginbehar 1 (0,01)
ukan bera egon 1 (0,01)
ukan bera eman 1 (0,01)
ukan bera emazte 1 (0,01)
ukan bera entrenamendu 1 (0,01)
ukan bera erakutsi 1 (0,01)
ukan bera errefusatu 1 (0,01)
ukan bera erruki 1 (0,01)
ukan bera Europa 1 (0,01)
ukan bera euskal 1 (0,01)
ukan bera euskara 1 (0,01)
ukan bera ez 1 (0,01)
ukan bera ezin 1 (0,01)
ukan bera garai 1 (0,01)
ukan bera Garazi 1 (0,01)
ukan bera garbitasun 1 (0,01)
ukan bera gizon 1 (0,01)
ukan bera gura 1 (0,01)
ukan bera harta 1 (0,01)
ukan bera haurtzaro 1 (0,01)
ukan bera helbide 1 (0,01)
ukan bera helburu 1 (0,01)
ukan bera hemen 1 (0,01)
ukan bera hilobi 1 (0,01)
ukan bera hondartza 1 (0,01)
ukan bera ideia 1 (0,01)
ukan bera igande 1 (0,01)
ukan bera ikasi 1 (0,01)
ukan bera iloba 1 (0,01)
ukan bera ilunpe 1 (0,01)
ukan bera informatzaile 1 (0,01)
ukan bera inolako 1 (0,01)
ukan bera inspektore 1 (0,01)
ukan bera irizpide 1 (0,01)
ukan bera istorio 1 (0,01)
ukan bera itzulpen 1 (0,01)
ukan bera izen 1 (0,01)
ukan bera jaiotetxe 1 (0,01)
ukan bera jardun 1 (0,01)
ukan bera jo 1 (0,01)
ukan bera kasa 1 (0,01)
ukan bera kota 1 (0,01)
ukan bera kultura 1 (0,01)
ukan bera Marie 1 (0,01)
ukan bera Nicolas 1 (0,01)
ukan bera Petain 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia